מבחן המפתחות למשחק השני / איתי קדם

f27d_hobbit_thorins_key_to_erebor_prop_replica_inhand

מה שיפה במפתחות לנצחון במשחק הוא שהם מתעלמים מהדרך להשיג אותם. למשל -פשוט תנצח בריבאונד, לא משנה איך ועם מי וכמה דקות כל אחד ישחק ואיך תשמור או תתקוף את ריבאונד ההתקפה. נצח את הקבוצה השנייה בכמות הכדורים החוזרים בסוף המשחק – ותנצח!

הנה המפתחות שכתבתי לגולדן סטייט לפני תחילת הסדרה –

ניצחון בריבאונד – חובה. שליטה בריבאונד מונעת טחינה חוזרת של לברון או שלשה מהפינה והכי חשוב – קובעת את קצב המשחק!

שליטה בקצב המשחק – קריטי. לברון ודלבדובה שולטים בקצב המשחק. בלאט אומן בשליטה על המשחק מבחוץ. הלוחמים חייבים לשלוט בקצב ולהכתיב משחק מהיר עם הרבה עבירות והרבה לחץ – כמו בקולג'. לגולדן סטייט אין כלים למלחמת חפירות ואסור לה לחשוב שגם הפעם היא תוכל לסגור הפרש בקלות בסוף המשחק.

105 נקודות  – קלעת את זה וניצחת. קלעת פחות – אתה בבעיה.

הנה המפתחות שכתבתי לקליבלנד לפני תחילת הסדרה –

  • ניצחון בריבאונד – חובה. ראינו מה קרה ליוסטון. שליטה בריבאונד מונעת מתפרצות , מונעת נקודות קלות מהיריבה והכי חשוב – מונעת שלשות שוברות מנטאלית  מיד אחרי ריבאונד.
  • חסינות מנטאלית – קריטי. היתרון הגדול של גולדן סטייט על כל קבוצה זה שהיא יכולה לקלוע 10 נקודות בדקה , לא משנה כמה שלטת במשחק. קבוצה יכולה לשלוט במשחק 35 דקות ולאבד אותו בדקה מול הלוחמים. זה מצריך חסינות מנטאלית ומשמעת קבוצתית אדירה.
  • שמירה על הכדור – איבודי כדור זה הלחם והחמאה של גולדן סטייט , רק תבחר מאיפה תחטוף מהם אחרי שאיבדת.

והנה הנתונים מהמשחק הראשון :

  • ריבאונד 48-45 לטובת גולדן סטייט. הלוחמים ניצחו בקטנה גם את המפתח הזה וגם את המשחק.
  • 105 נקודות – גולדן סטייט הגיעה ל 98 בסיום המשחק החוקי ועדיין לא הפסידה. בסוף הם עמדו במפתח וניצחו.
  • איבודי כדור – קליבלנד איבדו 11 בלבד ועמדו במפתח שלהם. השאיר אותם צמוד צמוד כל המשחק. ( אגב הלוחמים איבדו רק 12 ).
  • שליטה בקצב המשחק – למעשה קליבלנד שלטה בקצב המשחק והכריחה את גולדן סטייט לשחק בקצב שלה. אין לגולדן סטייט בעיה לשחק באותו הקצב – אבל זה יוביל תמיד למשחק צמוד בו לשומפרט יהיה סיכוי לקלוע בפוקס את האחרונה ולגנוב משחק. הגארדים והפורוורדים של קליבלנד התאבדו בחזרה להגנה ולא נתנו לגולדן סטייט לרוץ בכלל.
  • חסינות מנטאלית – קליבלנד גילתה חסינות 48 דקות , ולא נשברה גם כשהלוחמים חזרו מפיגור , גם כשהקהל היה בטירוף , גם כשקרי לקח את ההובלה ברבע האחרון. הקבוצה שמרה על משמעת קבוצתית והקפידה לעמוד בכל הנקודות שלה ללא קשר ללחץ שהיה עליה.  רק בהארכה ובלי קיירי כבר לא נשאר לקאבס כח, גם מנטאלית – והמשחק נגמר.

סיכום :

רואים שקליבלנד עמדה ב 2 מ 3 המפתחות שלה והייתה קרובה לעמוד בשלישי. זה הוביל את המשחק לשיוויון עם הזדמנות לנצח. העובדה שגולדן סטייט ניצחה בסוף רק מראה לנו כמה הקבוצה הזו חזקה יותר מקליבלנד.

רואים שגולדן סטייט עמדה במפתח אחד בלבד סיום הזמן החוקי וב 2 מפתחות בסיום ההארכה. זה הספיק לה כדי לנצח, בקושי. אם היא תעמוד ב 2 מפתחות במשחק הבא – הם ינצחו ואפילו די בקלות.

 

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. לזרוק את התוכניות משחק מס' 1 לפח.
    דלבדובה יצטרך עזרה בריכוז המשחק, אחרת זה יהיה טבח. זאת אומרת שלברון חייב ללכת אחורה.
    תומפסון חייב לפתור את בעיית גרין ששיתק אותו לגמרי. האם הוא יוכל לפתור את זה לבד או יצטרך עזרה ואם כן ממי?

    ג'י. אר יצטרך להיות בכושר קליעה אגדתי, כי אחרת משחק מס' 2 ייגמר לפני שיתחיל.
    זה הולך להיות קשה מאד עד בלתי אפשרי.

  2. אני חושב שמפתח עיקרי עבור קליבלנד הוא שיתוף שחקנים בהתקפה או אם תרצו, מספר האסיסטים של ג'יימס. אם נראה את לברון מוסר ומשתף את הקבוצה (היו שם כמה סלים יפים וקלילים מחיתוכים פנימה של מוזגוב) אז יש להם עוד מצב להיות תחרותיים.
    כאן יבחן בלאט ביכולת שלו לארגן את הקבוצה מחדש לאור ההפסד במשחק הראשון וכמובן פציעתו של קיירי.
    בלי המפתח הזה הסדרה נגמרת בסוויפ מהדהד.

  3. לפני תחילת העונה, שאמפרט היה אמור ״לנסות כמה דקות בעמדת הרכז״ בניקס. עכשיו זה כבר מאוחר מידי, וכנראה שלברון ירכז במרבית הדקות, אבל לדעתי לקליבנד שווה לעשות את הניסוי הזה בעצמם לפני/בעונה הבאה…

  4. המשחק הזה הראה בדיוק למה גולדן סטייט היא פייבורטית כל כך גדולה. זה היה למעשה ניצחון טקטי של הקאבס שעשו הכל חוץ מ..לנצח את המשחק.
    כפי שציינת קצב המשחק היה לגמרי מוכתב ע"י קליבלנד ולשתי הקבוצות היו פחות מ-100 פוזשנים ב-53 דקות (כשהארכה עוד התנהלה בקצב מהיר יחסית). גם המשמעת של קליבלנד הייתה נהדרת לא רק במניעת האיבודים שאיפשרו לווריורס רק 14 נקודות במתפרצת ב-53 דקות עבור קבוצה שמייצרת 20 במשחק רגיל. זה גם נובע מנקודה מאד חשובה שאסי ציין – הירידה להגנה. גם כשהווריורס יצאו למתפרצת הירידה של קליבלנד הייתה מופתית מה שאיפשר להם לעצור לא מעט מתפרצות מלהסתיים בנקודות. כתוצאה מכך הווריורס לא הצליחו לייצר אף ריצה משמעותית (למעט אולי תחילת הרבע השני כשג'יימס ישב על הספסל).

    גם בריבאונד הווריורס לא באמת ניצחו כי ההבדל נבע בעיקר ההחטאות הרבות בהארכה ואם נסתכל על אחוזי הריבאונד שהקבוצות לקחו ליד כל סל נגלה ממש שיוויון (עם יתרון קטן לקאבס).
    יותר מכך הקאבס סגרו את סביבת הסל בצורה נהדרת ובאותו זמן מנעו משני הקלעים של הווריורס את הזריקות הפתוחות לשלוש (הם כן איפשרו לשאר הקבוצה שלשות פתוחות). הדיוק של הווריורס ליד הסל (פחות מ-3מטר) היה מזעזע – 42% מה שהמשיך את המגמה של הקאבס לאורך כל הפלייאוף של לא לאפשר סלים קלים.
    זה אילץ את גולדן סטייט לזרוק הרבה יותר זריקות מיד-ריינג' ממה שהם אוהבים. אבל זה גם המקום שבו הווריורס הראו את הגמישות שלהם כאשר הם לקחו מה שההגנה של הקאבס נתנה וקלעו 11 מ-18 זריקות כאלו.

    בקיצור אם גם במשחק בו הקאבס מצליחים להכתיב פחות או יותר את כל מה שתיכננו הם יורדים מנוצחים קשה לי לראות אותם מנצחים את הסדרה במיוחד עכשיו ללא קיירי.

    1. יפה כתבת!
      האלמנט היחידי שאולי יכול לעזור לקליבלנד לנצח משחקים בסדרה הזו, הוא מזל. אם קליבלנד היו מצליחים לקלוע יותר זריקות קשות, הם היו יכולים לפתוח פער גדול יותר ואולי להוציא לווריורס את הרוח מהמפרשים.
      בסופו של דבר זה לא קרה, והווריורס היו למשך כל המשחק בעניינים.
      עוד מקום בו לא היה מזל לקליבלנד, הוא כמובן במהלך האחרון של ה-48 דקות. אם ג׳יימס/שאמפרט היו מצליחים להכניס את הכדור הכתום פנימה, היה 1-0 לקאבס.

      מתישהו בסדרה, יהיה משחק בו לקבוצה ישחק המזל, לפחות פעם אחת. אם אלת המזל תנחת על קליבלנד הלילה, אז הכל יהיה פתוח בסדרה הזאת.

  5. יופי של כתבה , בדיוק כאן נבחנת עבודת המאמנים .
    מעט תגובות מה שמראה שעם ישאל היום כבר מוכן פחות להתאמץ בראש ומעדיף להביא שיקנים זרים לארץ שימצחו עבורו את המשחק אבל זה לא עובד כי כדורסל מנצחים קודםכל בראש .

    ומכאן הראש השאלה הגדולה היא המפתח בקליבלנד הראש של לברון האם הראש הזה יעבוד במשחקים הבאין או שוב יכנס למשחקי אגו כפי שעשה כל העונה ?

    בלי קיירי לקליבלנד דוקא יש יתרון המשחק הרבה יותר מאורגן , ראו זאת בסדרות הקודמות ,כל היתר מתמקד בראש של לברון , דייוויד ולברון הלכו על הודנא יותר מבחינת לברון מאשר דייוויד אבל השאלה היא אם יבצע הוראות הוא בדרך כלל לא מבצע .

    זו הבעיה העיקרית בקליבלנד יכולות הביצוע .
    בענין השחיקה של קיירי במשחק ?
    אולי היא היתה אפילו מכווונת …דייווויד לא יכול לשים כוכב שעולה כפי שקיירי עולה על הספסל במעמדו הנוכחי בקליבלנד .

  6. 1. מה קליבלנד יעשו אם אחד השחקנים שלהם יכנס לבעיית עבירות?
    2. איך משלבים עכשיו שחקנים שהתייבשו על הספסל?
    3. איך לברון יעמוד על הרגליים אחרי 46 דקות במשחק הקודם שעכשיו הוא גם צריך להיות הרכז?
    4. איך דלאבדובה יתמודד מול הרכב הכי טוב בליגה?

    היתרון היחיד מכל עשרות החסרונות שאפשר למנות הוא שלברון עכשיו יהיה יותר רכז ויהיה חייב לשתף את חבריו להתקפה ככה או ככה.

    1. לו היו תשובות לכל השאלות אז היינו משחקים שחמט לא כדורסל …

      אין תשובו אך ברור שדייוויד במשך עונה שלמה נאלץ להיכנע לתכתיבים שהונחתו עליו לא פשוט לאמן שם .

      את המחיר הוא משלם עכשיו בקשר לכל החסרומות שהזכרת .
      נכתב כאן באתר כי זו היתה שטות לשתף את קחיירי במשחק האחרון מול אטלנטה , לאור מבחן התוצאה נרה שאכן זו היתה טעות ואולי אפילו חריפה .

      אך כאמור דייוויד מאד מוגבל בקליבלנד הוא מודע לכך ולכן הוא עדיין שם .

      בענין לברון הבחור שיחק מדהים עד המהלך האחרון במשחק ואז השתלט עליו שוב האיגו הלחץ .

      המהלך האחרון במשחק לפני ההארכה מעיד עד כמה לברון מתקשה להפעיל שכל קר במהלך המכריע .
      אם אימאן היה קולע ?

      עדיין המהלך היה לא נכון את המהלך האחרון היה צריך לשחק פנימה למשוך פאול כדורסל מצחים בראש הראש של לברון חלש .

  7. המפתחות שציינת חשובים אבל מה הם יעשו עכשיו בלי הנקודות והחדירות של קיירי ? קליבלנד תהיה חייבת להכניס את שחקני המשנה למשחק כמה שיותר מהר כדי שיתפסו בטחון.
    לדלבדובה היתה בעיה קשה במשחק הראשון אפילו לעבור את החצי, עברו 10 שניות כמעט עד שעשה זאת ואז לא נשאר זמן לארגן תרגיל.
    אני מקווה ש TT יתגבר על גרין וימשיך לקטוף ריבאונדים בהתקפה, זה קריטי לקבלת הזדמנות שניה ולהאטת הקצב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט