מאמנים ששינו את העולם – אלכסנדר ניקוליץ': אבי הכדורסל היגוסלבי (7)

niko

מאמנים ששינו את העולם – אלכסנדר ניקוליץ':

אבי הכדורסל היגוסלבי – חלק שביעי / מולי

מאמן הוא מי שמדריך ומכוון ספורטאי/ם לפני ובזמן תחרות. תפקידו כולל בחירת האימונים והיערכות טקטית בהתאם ליריב ולנסיבות המשתנות. אבל יש מאמנים שעושים יותר מכך, יש מאמנים שהם שמשנים את פני הספורט בו הם עוסקים.

את עולם הספורט אפשר לשנות באמצעות המצאה טקטית חשובה, אפשר לשנות באמצעות הבאת תחום מדעי חדש, באמצעות שליטה ופיקוח אבל את העולם אפשר לשנות גם באמצעות נכונות לשינוי כל מה שאתה יודע ולעצב באמצע הדרך דרך חדשה לחלוטין כפי שעשה "אבי הכדורסל היגוסלבי" אלכסנדר ניקוליץ'.

אלכסנדר ניקוליץ' נולד בעשרים ושמונה באוקטובר 1924 ונפטר בשניים עשר במרס 2000. הוא שיחק כדורסל ואימן קבוצות ביגוסלביה ואיטליה במקביל לתפקידו כפרופסור בחלקה לספורט וחינוך גופני באוניברסיטת בלגרד.

בין השאר הוא זכה שלוש פעמים באליפות אירופה עם קבוצת ורזה האיטלקית ובאליפות אירופה כמו-גם באליפות העולם עם נבחרת יגוסלביה.

בעקבות חצי שנה של סיור לימודי בארה"ב בשנות הששים, מספר העיתונאי היגוסלבי הוותיק ולדימיר סטנקוביץ', החליט ניקוליץ', מאמן הנבחרת היגוסלבית באותו זמן, למחוק את כל ידע הכדורסל שהיה בראשו ולהתחיל הכול מחדש. התוצאה היתה דגש על הגנה, מוכנות פיזית וכישורים מגוונים מצד השחקנים. אם מעלים בדמיון כגון טוני קוקוץ' או דראז'אן פטרוביץ, ניתן לדמיין מה היתה דמות השחקן האידיאלי בעיניו.

ניקוליץ' גם הקים במסגרת בית הספר לחינוך גופני באוניברסיטה בה לימד קורס מאמנים רשמי שנמשך שנתיים ודרש המון מהחניכים.

בין השאר הוא הכשיר מאמנים כמו בוז'ידר מלקוביץ, דושאן איבקוביץ, בוגדן טנג'ביץ', זלימיר אוברדוביץ' ורבים אחרים.

ניקוליץ' נבחר בשנת 1991 להיכל התהילה של הכדורסל, ובשנת 2007 להיכל התהילה של התאחדות הכדורסל העולמית (פיב"א).

הלל לאלכסנדר ניקוליץ'!!!

על אלכסנדר ניקוליץ' בוויקיפדיה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandar_Nikoli%C4%87

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. מנחם וכולם, עצם זה שלא שמענו על המאמנים הללו, ואני אומר "שמענו" כי גם אני לא הכרתי את חלקם עד שלא הלכתי לחפש מי המציא מה, עצם זה היא בדיוק הסיבה לסדרה הזו על המאמנים.
    אי רואה בכל האתר הזה , ובי ככותב בו, גם סוג של שליח כנגד הבורות, אך בעיקר בעל תפקיד של מישהו שמבקש לעורר סקרנות בעולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט