מעורב אמריקאי לשבת / מנחם לס

הלילה, הלילה, שמחה גדולה הלילה

בזמן שהלייקרס מדופרסים, מבולבלים, ותוהים מה יהיה עם הקבוצה שעם משחקי המבחן היא היום 10-0, ואם היתה זו שגיאה להביא את סטיב נאש, הקליפרס מהעבר השני של הכביש לא יודעים את נפשם מרוב אושר ושמחה. הנצחון על ממפיס היה נקודת קריאה גדולה: בלייק מתעופף על כל המשטח; כריס פאול מנהל את הקבוצה כקברניט מעולה בים סוער. לעומתם, בלייקרס, איש לא מתעופף, והקברניט החדש – סטיב נאש – מנהל את הקבוצה כמלח שיכור בים.

כשהשתיים תיפגשנה הערב בסטייפל סנטר, אין מנוס מצההראגשה שהקליפר הצעירה והנועזת היא הפייבוריטית נגד הלייקרס הזקנה וכבר עייפה. בלייק לא רוצה לחשוןב אפילו על הלייקרס: "עבורנו זה עוד משחק. אנחנו רוצים להיות קבוצת כדורסל טובה בלי שכל פעם שאנחנו מוזכרים, מישהו מוסיף את המילה 'לייקרס'. אנחנו רוצים להיות טובים בזכות עצמנו, ולהשיל את כאילו בת הזוג שלנו הלייקרס, כי מטרתנו היא לא להיות טובים יותר מהלייקרס. מטרתנו היא להיות טובים מספיק ללכת כמה רחוק שאנחנו יכולים". מילים כדורבנות. אבל כשאתה משחק כמה קילומטרים מהוליווד, אין מנוס מההופלה והטאראראם. קליפרס נגד הלייקרס. בראזיל נגד ספרד. פרנק סינטרה נגד בינג קרוסבי. קים בסינג'ר נגד ניקול קידמן. דה בסט נגד דה בסט, וכל העולם הוא הקהל.

כמה טובים הם הקליפרס? בלייק גריפין קלע 11. כריס פאול קלע 12. אבל היה זה הגארד שעלה מהספסל ג'מל קראופורד ששילשל 29 ב-30 דקות. ג'יימס הארדן קלע 37 ב-48 דקות וכל העולם יצא מדעתו. קראופורד היה קולע 50 אילו שיחק 48 דקות, אז 'הארדן' הם אומרים לי. לקראופורד נוסף למאר אודום, מאט בארנס, וגראנט היל. וחכו שצ'אונסי ביליאפס יחזור. המשחק הערב הוא הדבר המעניין ביותר שקורה היום בספורט, ואני לא יכול לחכות!

אלבאמה נגד LSU

אם קליפרס נגד לייקרס הוא הדבר הגדול ביותר היום, משחק הפוטבול בין אלבאמה ו-LSU הוא הדבר הגדול ביותר הקורה בשבת. אני לא מדבר על הכדורגל באנגליה. זה עולם אחר; עולם זר עבורינו כאן. כאן כל העיניים וכל תשומת הלב למשחק הפוטבול של השנה במכללות. המשחק הזה הוא השלישי בין שתי המלכות של ה-SOUTHEASTERN CONFERENCE שהפך לטוב במדינה ב-365 הימים האחרונים. LSU ניצחה את הראשון 9-6 בהארכה ב-5 לנובמבר. אלבאמה עשתה את הרבנג' ב-BCS (בבאול צ'מפיונשיפ סרייס) בנצחון מוחץ 0-21, שנתן לה ולמאמנה ניק סבאן אליפות שנייה רצופה. אז הן שוב נפגשות, והמשחק הוא הרבה יותר מהזכות ל-BRAGGING RIGHTS: המשחק מפגיש את ה-0-8 קרימזונס מאלבאמה בעמדה לנצח את הקונפרנס כבר מחר. זה יתן לה כניסה כמעט בטוחה למשחק על אליפות מכללות שלישית, ואולי הזכות להיקרא 'קבוצת המכללות הטובה אי-פעם'.

ל-LSU ההפסד לפלורידה ב-6 לאוקטובר מנע אפשרות לעונה מושלמת כבר בתחילה, אבל נצחון על אלבאמה יתן להם את הראשות של ה-SEC, והזדמנות לאליפות מכללות. לשתי הקבוצות יש את ההגנות הטובות ביקום (אוקיי, במכללות), אבל לאלבאמה יתרון מסויים בהתקפה. מחר תיעננה הרבה שאלות.

סטן ואן-גנדי ב-NBC

סטן ואן גנדי נולד מחדש. הוא קיבל שלשום את הזדמנות חייו אחרי שאורלנדו פיטרה אותו כמאמן, והוותיק של 31 שנות אימון הגיב, "עכשיו נראה אם יש לי את זה עם המיקרופון". הוא קיבל את משרת האנליסט הראשי של NBC NETWORK CABLE, הערוץ המשדר מאורעות ספורט חשובים במיוחד. הג'וב הראשון שלו יהיה על נושאת המטוסים USS BATAAN שם ייערך משחק פתיחת העונה בין פלורידה לג'ורג'טאון.

סטן טוען שה-NBA מנעה ממנו לקבל את ג'וב האנליסט של ESPN. ג'ף ואן גנדי ביקר קשות את מעסיקו, ה-ESPN, עם סכוי להיות מפוטר ממשרתו. האם סטן הופתע מהביקורת שהעביר אחיו? "מופתע? אנחנו עומדים אחד עבור השני מאז שהיינו ילדים. הוא לא רק האח הגדול שלי. הוא גם ה-MENTOR שלי". איזה עצות נתן האח, הנחשב היום לאנליסט הטוב ביותר בכדורסל בכיסוי משחקי ה-NBA? "הוא אמר לי ראשית להירגע. ואז לומר מה שאני רואה". זהו? הוא נשאל. "זה הכל?". "כן, זה הכל. להירגע, לדבר בשקט, ולומר מה שאני רואה!".

יש הערב כדורסל בניו יורק

מגיעה לעיר הזאת קצת שמחה וצהלה. ואתם מתארים לעצמכם איזו צהלה תהיה אם הניקס תיגבור הערב על היריבה ששחטה אותה בפלייאוף של השנה שעברה, המיאמי היט? ההרס, ושטפון הסבוויי בעיר, לא איפשרו את עריכת "המשחק הגדול" בין הברוקלין נטס והניקס באולם הסופר-מודרני וסופר יקר, הברקליס סנטר בברוקלין. המשחק ייערך במקום, ב-26 לנובמבר. אבל המשחק בין הניקס ומיאמי הוא בספרים, והוא מתקיים הערב למרות שלמיליון תושבי העיר עדיין אין חשמל.

מדיסון סקוור גארדן ירקוד הלילה. המשחק יהווה מעין התחלת ה-RECOVERY של העיר. עיר שיש בה ספורט – וגם המרתון של ניו יורק ייערך ביום ראשון – היא עיר חייה. ראש העיר בלומברג היה זה שהחליט לקיים את המרתון ויהי מה, כסמל שהעיר חזרה לחיות ולנשום, ושהכל ייבנה מחדש. דוויין ווייד יודע שהמשחק יהיה רגשני ביותר: "אנחנו ממיאמי, המקום שאמור לחטוף הוריקנים כל שנה. כבר 12 שנה שלא היה אצלנו הוריקאן אחד רציני לרפואה, והנה העיר ניו יורק הנמצאת כל כך צפונה ומחוץ לאזור המועד להוריקאנים, חטפה אותה בצורה הכואבת ביותר. זה לא יאומן. אבל בספורט אין 'רגישות' ואין 'רחמנות'. אנחנו באים עם טבעות אליפות, ואנחנו יודעים שכל קבוצה תעשה מעל ומעבר לנצח אותנו. אנחנו מוכנים לל!".

משחקי ה-NFL החשובים

אין דבר כזה "משחק NFL בלתי חשוב". אבל בין החשובים, בחרתי את הבאים כחשובים בין החשובים:

1. פיטסבורג (3-4) בניו יורק ג'איינטס (2-6)

תחזיתי: הג'איינטס מנצחים ב-6 נקודות

הסטילרס הם הטובים בכל הליגה בהפיכת דאון שלישי לדאון ראשון (52% מהפעמים). הקוורטרבק הענק בן רואת'ליסברגר האיטי, הראה שהוא הקפטן שלמד את השיטה ההתקפית החדשה של מאמן ההתקפה טוד היילי טוב מכל אחד אחר, ושהוא מרגיש נוח מאד איתה. המטרה שהוא מעדיף מכולם הוא הטייט-אנד הית' מילר. אבל נגד ההגנה של הג'איינטס עם הליינבקר מייקל בולי, וה-FS סטיבי בראון, זה לא יהיה קל. הסטילרס הם גם ראשונים ב-AFC בהגנה, אבל העונה הם עדיין לא פגשו בקוורטרבק כמו איליי מנינג. והקורטרבק של הסטילרס חייב גם לדעת שהג'טיינטס ביצעו 13 'סאקים' ו-13 חטיפות כדור בשלושת משחקיהם האחרונים.

2. דאלאס באטלנטה

תחזיתי: הפלקונס ב-9 נקודות

טוני רומו הוא הקוורטרבק של דאלאס שלא פוחד מהשטן. הוא לא פוחד משום דבר, ופחות מכל לזרוק פגזים לתופשי הכדור שלו, באם הוא מצליח או לא. יש לו את שלושת התופשים מהטובים בליגה עם הטייט-אנד ג'ייסון וויטן, והרסיברס דז בריאנט ומיילס אוסטין. אבל הזריקות לעזאזל גרמו לו ל-13 אינטרספשיונס – קרייר-היי שלילי – בשבעה משחקים. אינטרספשיונס נגד קבוצה אחראית ומנוהלת בזהירות כמו הפלקונס, יהיה איבוד לדעת. הפלקונס הם מקום ששי בליגה נגד זריקות, וזאת סטטיסטיקה שרומו חייב לזכור, או שהוא יחזור הביתה מוכה ומבוייש נגד הקבוצה הטובה – לדעתי כמובן – בליגה, ולא רק בגלל הרקורד שלה (0-7).

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. הולך להיות לילה מעולה ב-NBA, אני חייב להגיד שלא ידעתי כמה התגעגעתי לנבא, ושזה מדהים שבזכותה אחרי 41 שעות שבועיות אני עדיין מתלבט האם לקום ב-2 לפנות בוקר.

  2. שנים שניסיתי להתעורר בלילות וזה קשה. נרדמים בפרסומות. עייפים בעבודה. הכי כואב זה שאתה קם בלילה (או לא הולך לישון), צופה במשחק בעיניים כואבות. בסוף אתה הולך בבוקר לעבודה בלי לדעת כמה נגמר כי נרדמת. טוב, זה קצת ״פסה״ בעולם הנגישות של האינטרנט מהטלפון אבל הכוונה ברורה.
    עשיתי כל מה שיכולתי להשיג עבודה בארה״ב. בסופו של דבר בגיל שמתחילים לספור אחורה זה קרה. כל יום חמישי דבל הדר ב TNT. יום שישי דאבל ב espn . אחד נוסף ביום רביעי. אין כמו לראות משחק בפריים טיים. הרבה יותר קל להיכנס לאתרים בעברית מכאן מאשר לראות nba משם. שיהיה לילה אדיר. יש דרבי היום!!!
    בקיצור, אם אתה אוהב כדורסל, תדאג להיות בארה״ב. 

    1. רא, תודה על המענה, אבל מחר שבת. אני אנסה, מקרה הכי גרוע ארדם, אבל אתעורר מוקדם (יחי השעון המעורר)

  3. אגב לקליפרס יש סגל אדיר. נראה אם דל נגרו מסוגל לעשות מהם קונטנדרית. אם אודום חוזר שנתיים אחורה ובילפס חוזר תקין הם עם סיכוי ממשי לאליפות

  4. הספסל של הקליפרס הוא הטוב בליגה!
    קורפורד הוא סקורר מושלם מהספספל, בלדסו הוא בולדוג אמיתי שאם היה כמוהו ללייקרס הייתי טוען שהאליפות שלהם, טוריאוף שומר בחסד ושחקן חכם מאוד, ולאמר אודום נראה נגד הגריזיליס כמו הלאמר שאנחנו מכירים ולא הגירסא השחוקה מדאלאס (כנראה שהוליווד עושה לו טוב) שהוא אפילו התעלה ונתן 4 בלוקים, שזה דבר שגם בימיו הטובים ביותר היה נדיר לראות ממנו, מאט בארנס תמיד מוסיף ורסטליות לקבוצה ושבילאפס יחזור אז גם ווילי גרין הסולידי שכרגע פותח בחמישייה יכנס לרשימה ולא לשכוח את גרנט היל קשישא שתמיד נשאר לו טריק או שתיים למכור.
    בלי ספק הספסל הטוב ואנרגטי ביותר בליגה ששניים לו רק חבורת הקלעים המטורפת של מיאמי או סוללת הגבוהים של הג'אז

    1. "טוריאף שומר בחסד ושחקן חכם מאד" – – במשפט אחד שתי הגזמות חמורות מאד. ראיתי אותו מספיק במיאמי לפני שעברתי לדרום קרולינה, והוא שומר בינוני, ושחקן לא חכם במיוחד. לא אסל ולא באסל.

      1. מודה שנסחפתי קצת בשתף הכתיבה אבל מקצת צפייה ישר ניתן להבין שמדובר בנגר אמיתי שנותן את כל הלב בכל שניה על המגרש, חוטף כדורים קוטף ריבאונדים ומנסה לעשות כמה שיותר צרות, או בקיצור כל מה שאתה מצפה מגבוה מחליף בשכר מינימום, וזה לא שבאמת היה לטוריאוף סיכוי להסתגל לכדורסל חסר הגבוהים של מיאמי.
        ואני מעדיף כזה בהרבה פעמים על שחקן מוכשר אך פחות אנרגטי כמו ג'יימסון

  5. וויד לא מבין איך נותנים למשחק להתקיים , הוא צייץ שיקח להם שלוש שעות להכנס לניו יורק משדה התעופה ואז הסביר שהוא לא מבין איך משחקים כדורסל כשחצי מהעיר עוד בלי חשמל ומים .

  6. כל בעלי הכרטיסים העונתיים מלונג איילנד וניו ג'רסי לא יוכלו להגיע למשחק. אלה מקווינס, ברונקס, וכו'? יצטרכו להגיע במוניות. או ברגל…

  7. סטן היה בין המאמנים המעולים ביותר בליגה.
    בניגוד לג'ף, שעיקר תהילתו באה לו אחרי שכבר עבר לכיסא הפרשן, לסטן היתה קריירה מצוינת בתור מאמן.
    הייתי מביא אותו ללייקרס 🙂

  8. ג'ף תמיד נראה לי חנון מדי, שהשחקנים בכלל לא סופרים אותו. סוג של דן מרידור מהחרצופים (למי שמכיר וזוכר). סטן היה יותר אוטוריטה ולא יכולת להתעלם מהגודל שלו, מהקול שלו ומהשפם שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט