תרומת נבחרי בדראפט הראשונים (6) / מנחם לס

תרומת נבחרי הדראפט הראשונים – מאמר ששי בסידרה

 

6. ג'וליוס רנדל, קנטקי. פרשמן. 2.09 מ', 120 ק"ג. פאור פורוורד.

          כפי שהסברתי אחרי הבחירות הראשונות ישנן כל כל הרבה קבוצות צמודות שאין ערך לשים קבוצה בבחירה הששית, כשיש היום 5-6 קבוצות המסוגלות להיות שם.
הקבוצה שתיבחר ששית תצטרך להחליט בינו לבין מרכוס סמארט. כנראה שכאן כבר 'צורך' יהיה משתנה חשוב יותר מ-'ערך'.
בכל קבוצה שתיבחר בו הוא ישחק פאור פורוורד, 18-20 דקות למשחק,  יקלע 10-12 נק' בדיוק של 46% עם 7 ריב'.
לפני פתיחת העונה, אול-מקדונלד זה שהרבה הישוו כבר כשהיה בן 17-18 לדריק קולמן, נחשב בעיני רבים לבחירה מס' 1 לגיטימית, לפני ג'בארי פרקר ואנדרו וויגינס. מאז מניותיו ירדו, יחד עם האכזבה של קנטקי, שעם 6 שחקני אול מקדונמלד בשורותיה, מדורגת מחוץ ל-25 הראשונות במכללות.
אבל הפרשמן הזה קולע 15.4 נק' עם 10.6 ריב' ב-30.2 דקות משחק, ואלה מספרים הגונים ביותר לפרשמן בשיטה של ג'ון קליפרי המחליף שחקנים כמו בתחנת רכבת. הוא שחקן חזק מאד לגילו. גבר לא מפתח כוח של ממש לפני גיל 24-25; שריריו עדיין שרירים רכים ואין בו עדיין את הרוע שמתפתח עם השנים, אז עתידו מובטח. הוא שחקן פוסט-אפ, ואוהב לשכון תחת הסל. הדבר החיובי ביותר בו הוא שמי שמכירו טוען שהוא "GOOD KID", ויש לו מוסר עבודה גבוה מאד. בסקהוליק שמוכן להיות על הפארקט שעות על גבי שעות, עד שמגרשים אותו מהאולם.
כמו קולמן, הוא שמאלי שלא מסוגל לעשות מאומה בימינו. זה דבר שעליו לשפר.
בדיוק כמו קולמן, יש לו ג'אמפ יפהפה מבחינה ביומכנית, אך הדיוק הוא לא מה שתרצה לכתוב בגאווה לדודה. אבל עם מכניקה מעולה כשלו, הדיוק והאחוזים יעלו עם הזמן.
אחד השחקנים שאיןם כלל שאלה לגבי תפקידו: הוא הפרוטוןטייפ של פאור פורוורד, עם צורת משחק של דריק קולמן וזאק רנדולף, אם כי זאק כבד וחזק הרבה יותר.
 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. עצם זה שרנדל נפל מהטופ 5 מראה עד כמה הדראפט הזה מצוין,שנה שעברה הוא היה נבחר ראשון בלי ספק.
    אני אישית מת שיגיע לסקרמנטו,שיתוף פעולה שלו עם קאזינס יהיה משהו מדהים.

    1. אני מסכים בנוגע לכך שאם הוא נפל מהטופ 5 מראה את רמת הכשרון הגבוהה שיש בדראפט אך מעניין אותי איך הוא מהבחינה האישית (לא בעייתי וכדומה) ואם הוא יהיה עם קאזינס והם לא יעלו אחד על השני (יפריעו אחד לשני)

  2. אם בוורקאאוט צריכה להיות הפתעה של ממש זו הבחירה ה-6 שיכולה להוריד את רנדל כמה מקומות למטה(אולי ונלאה, אולי זאק לבין).

    ההסבר היה שבדראפט הזה יש כל כך הרבה כשרון ופוטנציאל ורנדל הוא אחד מהשחקנים הכי בטוחים בדראפט הזה אבל בעשירייה הראשונה הרף הפוטנציאלי שלו הוא נמוך ביחד ל-8-9 שחקנים אחרים לפחות.

    הוא קצת נמוך בגובה לעמדה שבה משחק אבל חזק מאוד כבר עכשיו ואין לי ספק שיגדל גופה כולל שומן שזה טוב מאוד לפוורדים שאוהבים לחפור בפוסט(זה יקרה עם השנים כמובן).

    לתת כפרשמן ממוצע של דאבל דאבל בקבוצה מלאת פרשמנים מוכשרים זה לא דבר של מה בכך.

    יכול להיות שחקן של 18- 11, בקיצור רנדולף.

    אבל בדראפט הזה מנסים לדוג דגים שמנים יותר ולכן למרות שהוא בערך כל השנה שומר בחוזקה על בחירה בטופ 6 אם אני צריך להמר היום ב,12 למרץ שתהיה הפתעה ביום יומיים לפני הדראפט זו הבחירה השישית שתוריד את רנדל כמה מקומות מתחת.

  3. משום מה בפורומים השונים אומרים עליו שיש לו את פוטנציאל הBUST הכי גבוה מבין הטופ-5-6. אולי הוא נמוך טיפה (9"6) עם ווינגספאן קצר יחסית (11"6) אבל הוא מחפר על זה עם כוח אדיר וזריזות נהדרת, באמת מזכיר מאוד את זאק רנדולף. ציוות שלו עם קאזינס יהיה משהו מעניין מאוד לראות.

  4. אחרי ,הטוופ 4 הברורים לכולם אמביד אקסום ויגנס ופארקר השחקן החמישי ברשימה ללא ספק מרקוס סמרט משהו בין דווין וייד לגארי פיטון משחק חזק בהתקפה ובהגנה .. רנדל הוא פלופ ודאי תומס רובינסון 2 שחקן טוב למכללות אני הייתי שם אותו אולי בחירה 10 ומטה ,

    1. אני ממש לא מסכים.
      לרנדל יש המון כדורסל בעוד שלרובינסון יש בעיקר אתלטיות.
      אני חושב בדיוק ההפך שהוא הולך לאיבוד בקנטקי והפוטנציאל שלו הוא רנדולף ומעלה וכשאתה שומע אותו מדבר הוא עוד יותר מרשים.
      לדעתי אחרי הוורק אאוטס הוא יבחר בחמישיה הראשונה .
      תראו את רוב השחקנים של קנטקי של קליפרי בשנים האחרונות רובם יותר טובים בליגה משהיו במכללות.
      אני מצוות אותו עם קאזינס בכייף וההגנה שלו היא קצת אנדרייטד לדעתי.

      1. נכנסתי לכתבה עליו, כי לדעתי הוא באמת מעניין.
        אחת הסיבות לפי הכתב שהוא ירד מוצע של 20 10 בתחילת השנה לכזה של 15 עשר זה השמירות הכפולות והמשולשות עליו.
        ליד קאזינס כגבוה מוסר נהדר אף אחד לא יחשוב לעשות עליו דאבל טים והוא יהיה מצויין.
        אם אני הגנרל מנגר של סקרמנטו ובוחר היום בדראפט.
        וויגינס , פארקר ורנדל השלישי.
        אמביד חיה אבל הוא ריסקי מידיי לדעתי.

  5. טובאייס האריס כבר משחק 2 ברציפות חולני כשהוא עולה מהספסל.

    הפעם הייבול שלו ב-5 דק' – 6 נק', 2 חטיפות, חסימה, ריבאונד, 2 אסיסטים.

    אורלנדו ת-נ-צ-ח היום.

    רונדו אגב יושב בחוץ(לא נראה לי שישחק בק טו בקים העונה).

  6. פאוור פוורדים נמוכים ולא אתלטים בגאמפ שלהם הם עם פוטניצאל נמוך מבחינת מבחינת כשרון והמימוש … בודדים כאלה בליגה (הגדול מכולם בארקלי, ברנד רנדולף, ..) בתור ג"מ אני יעדיף להמר על שחקנים עם יותר פוטנציאל במקום להמר על שחקנים עם פוטניצאל מוגבל … הדרפט זה כמו בורסה תלוי מה רמת הסיכון שרוצים ומה התשואה מהמרים שרוצים תשואה גבוה ובטוחה ילכו על פארקר סמרט. ואניס .. בדרך כלל הטופ 3,במכללות לא מאכזבים ומצליחים בליגה זה מוכח סטטיסטית כל שנה …
    מהמרים שרוצים תשואה גבוהה ואוהבים סיכון ילכו על אקסום אמביד גורדון נואה ויגנס ..
    מהמרים שלא מבינים והולכים ילכו לפי העדר ויבחרו אחד כמו רנדל

  7. דבר נוסף פאור פרווד נמוכים (יחסית) בלי אתלטיות לוקח להם יותר זמן להתבשל דוגמא רנדולף שלקח לו איזה 3 שנים להתאקלם לליגה כנראה שאותו דבר יקרה עם סולינגר… שהוא דוגמא מצוינת לרנדל כוכב במכללות הפאור פוורוד הכי טוב שלא הכי גבוה ולא הכי אתלט שבסופו של דבר עם כשרון מוגבל וזמן הסתגלות ארוך

  8. אתלטיות זה לא רק קפיצה הבחור חזק בצורה בלתי רגילה והידיים הקצרות שלו כאילו הם חלק מהגוף.
    יש לו תנועה מהירה מאד לכל הכיוונים וחוש נדיר לכדור.
    אני מהמר עליו.
    גם את סמרט אני מאד אוהב אבל ההתנהגות שלו בתקופה האחרונה הורידה לי ממנו.

  9. סלינגר הוא גם כן בולר אבל הוא נחות משמעותית מבחינה פיזית מרנדל ,נמוך יותר התנועה שלו לגובה מוגבלת והוא פחות זריז וגם סלינגר מפתיע לטובה בליגה והוא בקליבר של פאור פותח.

  10. בדראפט כזה אף אחד לא יקח רנדל מקום 3, חבל על הזמן והאותיות שנשפכות.

    נכון, סאלינג'ר מתפתח לשחקן לא רע בכלל וסאלינג'ר נתן גם אחלה קריירת מכללות באוהיו סטייט.

    אבל בדראפט כזה כשיש לך בעשירייה הראשונה בערך 8 מפלצות אתלטיות שכל אחת מהן התקרה שלה קרובה מאוד לגובה שתולים גופיות של שחקנים אתה לא תקח רנדל במקום ה-3.

    הוא הימור כי אף אחד לא רוצה לבזבז בדראפט כזה בחירה 3(ואפילו 5) על שחקן שבסופו של דבר יהיה סאלינג'ר.
    כולם חולמים על מעבר.

    כמובן שקיימת סבירות לא קטנה שמהעשירייה הראשונה לפחות אחד לא יעשה קריירת NBA נורמלית ומטה.
    אבל זה לא משנה, לא בוחרים לפי תצפיות מהעבר, בוחרים לפי התקרה וקודם כל הפוטנציאל ובעיקר לא לוקחים סיכונים בדראפט כל כך חזק עם שחקן שהוא מיסמץ' רציני בהגנה ואנדר סייז בגודל(וסאלינג'ר הגיע יותר חזק לליגה ובעיקר עם משחק פוסט יותר משופשף אחרי 2 עונות נהדרות באוהיו סטייט, סתם לידע הכללי).

  11. תנו לי לזרוק משהו קצת פרובוקטיבי אבל יש אפשרות שהבחור עוד ירד במיקום למחוזות מקומות ה7-9.

    השאלה מי משלושת הקבוצות שיבחרו 4-6 תיקח אותו. בוסטון ויוטה די מסודרים בעמדה שלו. הלייקרס צריכים שחקנים, האממ… בכל עמדה (כולל בשוטינג גארד) אבל יקחו אותו רק אם אהוב ליבם ומשוא נפשם אקסום לא יהיה זמין ולסקרמנטו, כמו שאמרו פה, הוא יכול להתאים כי דווקא ב4 יש להם חור. אבל יש לי הרגשה שהם ילכו על מישהו קצת פחות פלאשי כמו נואה וונלה עם המוטת ידיים המפלצתית שלו ולא פחות חשוב בקבוצה כמו סקרמנטו (שעושה רושם שהם בונים שם את הג'יילבלייזרס גרסה 2.0), עם אופי נוח וראש על הכתפיים.

    מה שאומר שבעיקר אם אקסום הולך ללייקרס, יש מצב שרנדל ידידנו נופל למקומות 7-9. שם קבוצות כמו קליבלנד או ניו אורלינס יכולות להינות ממנו מאוד.

  12. קודם כל אני חייב לציין שאני נורא נהנה מהפוסטים האלה,בתור אחד שלא רואהכדורסל מכללות ואין לי הרבה מושג על השחקנים,אני פשוט לומד ונהנה גם מהפוסט עצמו וכמובן מהתגובות של המבינים.
    יש לי משהו שמעניין אותי,מדברים הרי על דראפט איכותי מעין כמוהו שלצורך העניין הציפיות הם שבוא נגיד מבחירת טופ 10 אולי יהיה פלופ אחד.הכלתי לבדוק את הדראפט האחרון שהיה נחשב לאיכותי בהרבה מעל שאר הדראפטים,אני מדבר כמובן על 2003 אז באמת החמישייה הראשונה התפתחו לשחקני על בליגה(כמובן למעט מיליץ') לאחר מכן ב חמישייה השניה אין שחקנים מדהימים יש כריס קיימן(מקום6)קיירק היינריך.
    השאלה שלי למי שזוכר והכיר את כדורסל המכללות גם בשנים ההן.האם גם אז היה באזז על כל הדראפט או רק לגבי המקומות הראשונים בדראפט?

  13. השחקן האחרון שאתה רוצה ליד קאזינס.

    מנטליות של חור שחור בהתקפה, ואינטילגנציית משחק חשודה.

    עדיין יכול להיות שחקן מצויין – סוג של רנדולף אתלטי, אבל אלה ^ סימני השאלה הגדולים לגביו.
    – מה שלא אומר שהוא לא יכול להיבחר אפילו רביעי בדראפט בנסיבות מסויימות.

  14. רנדל יבחר 8 -11 קליבלנד שארלוט אורלנדו פילדלפיה (הבחירות הנמוכות שלהם) יש טובים ממנו בפוורווד נואה גורדון קאפלה השוצרי(הימור שלי יהיה גניבה מזכיר את איבקה מהיר כמו שד)

  15. עוד פאואר שהוא לדעתי יותר טוב בהרבה ממה שמייחסים לו הוא אדריאן פיין ממישיגן סטייט שלא ברור למרא איך הוא כל כך נמוך במוקים.
    אז מה שהוא סיניור לדעתי כל קבוצה שתיקח אותו מהמקום העישרי ומעלה תהנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט