עלילה מרכזית ועלילות משנה בעונה הקרובה / רועי אסין

עלילות מרכזיות ועלילות משנה בעונה הבאה עלינו לטובה

אחד מהדברים הכי מגניבים באן.בי.איי הוא ריבוי העלילות, או storylines בפי הערלים. העלילות האלו עוזרות ליצור ולהשאיר עניין בליגה בלי קשר למרוץ לאליפות. לדוגמה, בשנה שעברה כולם הימרו שמיאמי תיקח את האליפות (מה שבאמת קרה), ועדיין נהנו לעקוב אחרי אינסוף הסיפורים שמסביב: האם הכסף של פרוקורוב יביא הצלחה מיידית לברוקלין (לא ממש), האם זו העונה האחרונה באמת באמת של בוסטון עמוק בפלייאוף לעונות הקרובות (ממש כן), האם דוויט האוורד יהיה המלך החדש של הלייקרס (ממש לא) ועוד ועוד. אז העונה לא רק שיש לנו המון סיפורים, חלקם קשורים ישירות ובעקיפין למי תיקח את הכתר מלברון ושותפיו לפשע (או לגדולה, תלוי מי אתם). הנה כמה מהסיפורים ששווה לעקוב אחריהם העונה.

המערב הגרוע? אחרי שנים בהן המזרח היה נפולת של נמושות ועוד שתיים או שלוש קונטנדריות, קיץ 2013 הביא בשורה חדשה: המזרח כבר לא כזה מסריח! הפרויקט המסקרן בדטרויט, ההימורים המחושבים בקליבלנד, שלום עולמי ואנדריאה ברניאני (פחחחחח) בניקס ואסופת הוטרנים בברוקלין, התחזקותן של אינדיאנה ושיקגו וכמובן מיאמי שהיא עדיין האלופה הגאה (אשך, אתה רשאי לעשות מזה בדיחה על בוש). אפילו שרלוט שמתעקשת שיש לה סיכוי להיכנס לפלייאוף (ושוב, פחחחח). בשנים האחרונות המערביות ניצחו את המזרחיות באופן מסורתי במהלך העונה הרגילה, שווה לשים לב אם המגמה תתהפך העונה.

מי אתה כרמלו אנטוני? אחרי יותר מעשור בליגה הטובה בעולם, מלו חובב ההאני נטס נלחם על המורשת שלו. בקונסטלציה הנוכחית הוא לא ייקח טבעת, אבל הוא כן יכול להשפיע על הדרך בה הוא ייזכר בעתיד. האם מדובר בסקורר מחונן ומיס מצ' תמידי (בעיקר כששמים אותו ב4) אבל מגן גרוע וחסר כל יכולת להנהיג קבוצה, או בשחקן שיכול לעשות את קפיצת המדרגה, להטריף את החברים ולהתחיל אולי לצבור כמה אסיסטים למשחק? התשובה לשאלה הזו לא תהיה תלויה בכמה רחוק יילכו הניקס העונה, בעיקר כי השחקנים שסביבו נעים בין גרועים למשוגעים. אבל אם מלו יתבגר, ייקח אחריות וייתן פלאייאוף לפנתיאון משני צידי המגרש, הוא יוכל להיכנס למועדון ה"לא לקחו אליפות אבל ואללה הגיע להם". כרגע הוא פשוט נראה כמו שחקן שממש יודע טו פוט דה בול אין דה בסקט, אבל כדור-סל זה הרבה יותר מזה.

Will Derrick rise? אם דיברנו על שאלות שיכולות להכריע אלופה, זו אחת מהמרכזיות שבהן: איזה דרק רוק יחזור מקרע הרצועות (פציעה שכבר קיבלה את שמו של רוז)? אם מדובר באותו שחקן שהיה MVP, אקספלוזיבי, אתלטי וחסר כל פחד, אז יש לשיקגו סיכויים מצוינים ללכת עד הסוף. הסגל של שיקגו, עם דגש על ההגנה הקבוצתית והאישית מצוין גם בלעדיו, אבל עם רוז חד ובריא מדובר באיום הגדול ביותר על האלופה (אולי חוץ מאינדיאנה). אם רוז יחזור מוגבל, מפוחד או פשוט חסר ביטחון הסיירת של טיבודו יכולה להתדרדר בקלות. המשחק של רוז מבוסס קודם כל על האתלטיות הנדירה שלו, ולכן אם אין קפיצים, יש בעיה. תיבודו יצטרך להיות מספיק בן-אדם כדי להכניס אותו לעניינים בהדרגה ובעיקר להקציב לו את דקות המשחק (ואולי על הדרך גם לשאר שחקני החמישייה שלו. אחרי זה הוא מתפלא ששיקגו בפלייאוף נראית כמו בית חולים נייד).

האם אינדיאנה על אמת? השאלה הזו מורכבת מכמה תתי שאלות, כמו יכולתו של פול ג'ורג' להצדיק את החוזה והמעמד של סופר סטאר גבולי, של היברט להביא את ההתקדמות ההתקפית לעונה הרגילה ולא רק מול קבוצות נטולות סנטר, ואיפה לעזאזל תוקעים את דני גריינג'ר. בשנה שעברה היה חסר לאינדיאנה את הגרוש ללירה, דהיינו קליעה משלוש וספסל שיש בו שחקני כדור-סל ולא כאלה שכשהם מקבלים את הכדור השדר צועק לא!!!! עושה רושם שלארי בירד, שמבין דבר או שניים בקבוצות אלופות, עשה את כל המהלכים הנדרשים כדי לסתום את החורים ולהביא את קוטפי התירס לבאר. אז אם התשובות לשאלות מקודם הן כן, כן ולא משנה, העיקר שיקלע כשהוא צריך וישכח שפעם זו הייתה הקבוצה שלו, יש סיכוי מצוין שהמצ' אפ בין היברט ואודן יהיה זה שיכריע את גורל האליפות, ואתם יודעים איך הולך הפתגם: מי שהולך לישון עם בירכיים מזכוכית, שלא יתפלא אם הוא מתעורר עם אובדן האליפות.

אוקלהומה מי? מקבוצה שהייתה נראית על דרך המלך לכמה אליפויות ברצף, הפכו הת'אנדר למועדון במשבר זהות וקבוצת כדור-סל נטול שיטה וחכמת משחק שהתגלתה במערומיה. את הסיום המאכזב לסוף העונה שעברה אפשר אולי להטיל על הפציעה של האקדוחן ראסל ווסטברוק, אבל האמת היא שהטרייד השערורייתי על הארדן היה מכה קשה מכפי שסם פרסטי וסקוטי ברוקס תיארו לעצמם. אלא אם כן קווין דוראנט יתחיל לשחק ברמות ג'ורדניות (תכל'ס, יש מצב), מישהו על הקווים או במשרד צריך לתפוס את עצמו בידיים ולהביא לשינוי בעיר הבוקרים, כי כשג'רמי לאמב הוא שחקן הספסל הבכיר שלך, אתה כנראה לא תגיע רחוק בפוסט סיזן.

כמה באמת משפיע מאמן? המיני מהפכה אצל הקבוצה הבכירה של אל.איי היא מקרה בוחן מצוין ליכולתו של מאמן להשפיע על מועדון ועל קבוצת כדור-סל (תכל'ס, יחסית לויני דל נגרו גם אריק שיבק היה שדרוג משמעותי). הקליפרס נתנו עונה מצוינת, סחפו אחריהם את רוב האוהדים הניטרלים עם הלוב סיטי ולקחו את הבכורה העירונית, אבל בפלייאוף הם נחנקו מההגנה המשתקת של ממפיס. על הנייר דוק ריברס אמור לעזור להם לעשות את קפיצת המדרגה, במיוחד לאור הקפיאה היחסית על השמרים של אריות המערב (מלבד יוסטון), ואין סיבה שהוא וכריס פול לא יהוו את הצמד "המוח הכי טוב על ומחוץ למגרש" מלבד פארקר והפלח. אם הדוק יצליח לגרום לדיאנדרה לקלוע עונשין ולהימנע מפאולים ולבלייק גריפין להבין שכדור-סל זה לא רק הטבעות, יש סיכוי לקליפרס להיות הקבוצה החזקה במערב.

לא חראם על קובי? בזמן שיעקב עובר טיפול מסתורי בגרמניה (השמועות אומרות שהוא סייבורג ושחלקי החילוף הגרמנים הכי אמינים) התהיות לגבי זהותה של הלייקרס ממשיכות להיערם. על הנייר, יש למועדון המפואר זכות מלאה להרים ידיים ולהתחרות על שירותיו של אנדרו ויגינס ושות' בדראפט הקרוב: הם לקחו סיכון גדול כשהימרו על ילד בגובה 2.20 וילד ברוחו בגיל 40, ועכשיו צריכים לאסוף את השברים. הסגל הנוכחי, גם בלי להחשיב את הפציעה של קובי ואת העובדה שפאו יושב על המזוודות שלו כבר איזה שנתיים, לא יכול להגיע רחוק. אם מוסיפים את העובדה שקובי בגיל מאד מבוגר צריך לחזור מפציעה קשה, אז בכלל חבל. אממה, קובי לא מוכן לקבל טנקינג. תכל'ס, בשביל שחקן כזה אינטליגנטי לא ברור לי מה הוא מנסה להשיג. או שיאפשר לקברינטים בצהוב וסגול להעביר אותו לקונטנדרית בשביל סיכוי אחרון לטבעת, או שיתמקד בשבירת שיאים וישמח לסיים את הקריירה באל.איי. את שניהם הוא לא יכול לקבל.

מיאמי, שוב? לאור ההתחזקויות המשמעותיות שנעשו בקונפרס שלהם, מיאמי השתפרו איפה ואיך שהם יכלו: הם הביאו את אודן על משקל סיכון מחושב כתשובה להיברט ואולי לגארנט, ואת הבן האובד והמעושן ביסלי כהתקפת אינסטנט. אבל עם הזדקנותו של ריי ריי, הברכיים של דווין שכמו כל שנה אמורות להשתפר וכולנו יודעים שהן לא והשובע הכללי של כל הסגל, זה פשוט לא מספיק. ההתחזקות המשמעותית של אינדיאנה ושיקגו עם הפצועים השבים לגבולם והסוס השחור מברוקלין הם פשוט יותר מדי בשביל מיאמי. אמנם לכל קונטנדרית יש כמה "אם" שצריכים להיות חיוביים בשביל להגיע לסוף, אבל למיאמי יש יותר אמים, וכולם מעאפנים. כאילו, לבנות על גרג אודן שיעשה את ההבדל? הצחקתם אותי.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. נהדר! השאלות שהטרידו אותי בדיוק.
    כמה תשובות- אחרי שרוז התחמקנכל עונה שעברה והוכיח שהוא פחדן אני לא מצפה ממנו לכלום השנה.
    אינדיאנה יקחו את המזרח, לא רואה סיבה שלא (אודן? פחח)
    אוק' חייבים חייבים חייבים להעיף מאמן הסטריטבול סקוט ברוקס ולהביא מאמן כדורסל- קארל? הולינס?
    הקליפרס וסן אנטוניו בגמר המערב בקרב עד המוות, לריברס יש מספיק ביצים בשביל לחלק כמה לפול וגריפין.

  2. פרסטי תתעורר אם לא תעשה משהו עכשיו הקבוצה תלך לאיבוד נתחיל בלפטר את סקוט ברוקס הגרוע שאפילו לא הייתי אומר שהוא מאמן , טרייד דחוף לשנות את פניי הקבוצה בכנות חוץ מדוראנט הייתי פשוט מעיף את כולם ראס כשרון מטורף אך יותר מדי פרוע ולא מתאים ליד דוראנט איבקה פשוט גרוע חוץ מבלוקים בשורה הסטטיסטית הוא לא עושה כלום לא עושה הגנה לא חודר כלום סתם זורק מחצי מרחק עם כל הכישרון שיש לו ויש לו , פרקינס סתם שמן שלא מועיל ותקוע עם החוזה שלו קיוויתי שלאמב יתעורר אבל ממה שאני רואה הוא פשוט ממשיך לא לפגוע אכזבה .. קארי תומסון לי ובוגאט תמורת ראס איבקה פרקינס ולאמב או תמורת דיוויס הולדיי ואנדרסון ששולחים ליוסטון תמורת אסיק

  3. עוד עלילת משנה היא היריבות המתפתחת בין אוקלהומה ליוסטון. אחרי שיוסטון גנבו את הארדן ועשו מאו.קיי.סי והג"מ שלה את בדיחת השנה, הגיע הסיבוב הראשון בפלייאוף ופטריק בברלי פירק לווסטברוק את הברך. יש סיכוי טוב שיפגשו גם השנה בפלייאוף. ככה נבנית יריבות

    1. לא ממש משכנע מנחם. תנסה אולי – "המזרח תמיד היה חזק לפחות כמו המערב. עובדה שבכל שנה יש לפחות נציגה אחת מהמזרח בגמר"

    2. פחחח
      באמת מנחם? אתה מדבר יותר מדי מהלב ופחות מהמחשבה.
      לפני שקמה האימפריה ממיאמי לפני 3 שנים היו ארבע קבוצות נורמליות בעשור שלם : נטס של קיד ומרטין, דטרויט של לארי בראון, בוסטון הגדולה לברון קאבלירס, ועונה אחת שלמיאמי עם וייד-שאק. טוב נו, גם פילי של לארי בראון ואייברסון.
      שאר הקבוצות שנעות על הקו בין הנמושה לבינונית.
      מ-99 עד 2012 10 אלופות הגיעו מהמערב לעומת 3 מהמזרח וזה בלי להכיר קבוצות שנכנסו לפלייאוף במזרח עם מאזן שלילי נכנסו לפלייאוף וקבוצות מהמערב עם מאזן חיובי נשארו בחוץ.
      הקיצר מפוסט ג'ורדן-פיפן ועד הקמת הגלאקטיקוס במיאמי הפערים היו עצומים.
      בשנתיים האחרונות חלה מגמת שיפור : שיקאגו, אינדיאנה, הנטס והניקס קבוצות טובות.
      קליבלנד פוטנציאל גדול אבל סימן שאלה מהלך.
      סבבה 6 קבוצות טובות במזרח. עדיין, דגש על העדיין, המערב איכותי יותר, והמאבק על הפלייאוף הרבה יותר קשה.

      מנחם, אני באמת מחבב אותך. ממש לא מחפש להתנגח איתך. גדלתי על הספרים שלך ועל הכתבות שלך בעיתונים השונים, והיום בגיל 30 כשיש גישה לנבא בכזו קלות אני אומר לעצמי איך אני הייתי מת לקבל את כל הגישה הזו לליגה הטובה בעולם. אני זוכר ששמרתי כתבה שלך ממעריב של חמשת השחקנים הגדולים בכל עמדה בנבא לדורותיו. ממך למדתי מי אלו בוב פטיט ובוב קוזי.
      וכיף לשמוע אותך נרגש היום בכתבות מסי ג'י מקולום כמו שהתרגשת ב-97 מטים תומאס.
      אבל אני אחזור על המשפט הראשון שלי : אתה מדבר יותר מדי מהלב ופחות מהמחשבה.

      1. כריס בוש הוא גבר גבר, יגיד לך כל גבר.
        בעצם בליגה לא יגידו את זה כי הליגה הומופובית, אחרת ג'ייסון קולינס היה מוצא מקום בירכתי איזה ספסל גם אחרי שיצא מהארון.

        1. איפה אתה מצליח למצוא את הדברים האלו?
          האמת, יש מצב שבעונה הקרובה הוא עולה עם השיר הזה בהצגת השחקנים
          Priceless

          1. בוש הוא אחד השחקנים הכשרוניים (לא מדבר על כדורסל) ביותר ב-NBA: חוש הומור שאין לאף אחד; מנגן על כמעט כל כלי נגינה, ואייקון של מחשבים וכל דבר אלקטרוני. גם בכדורסל בלעדיו למיאמי לא היתה אליפות.

        2. איך לא הראית לי את זה לפני הפריוויו על מיאמי????
          אני מבזבז אויר על ניתוחים וסיכויים והזהב הטהור הזה נמצא אצלך?!
          כמעט בלתי נסלח.

  4. בכל מקרה, טור נהדר עם שאלות מרכזיות מנוסחות מצוין.
    מה שיפה בליגה הוא שזו טלנובלה מתגלגלת עם שאלות משתנות, תפניות בעלילה, התפתחויות והסדרה של מטה ארטסט.
    בקיצור, צריך טור שבועי….

  5. מצוין, ממש נהנתי לקרוא.

    התשובות שלי:

    המערב והמזרח שווים השנה.

    כרמלו הוא רק שוטר וכלום אחר

    רוז יחזור בענק, מאבק משולש מרתק במזרח שיסחוף את כולנו באפריל ומאי.

    אינדיאנה לגמרי על אמת, אני מתפלל לגמר מזרח של אינדיאנה נגד שיקאגו.

    אוקלהומה תמשיך לבכות את הטרייד של הארדן שיזכר כאחד הגרועים.

    מעמד המאמן יעלה בעקבות העונה הזאת וההשפעה של מאמנים טובים תהיה ברורה יותר.

    על הלייקרס אין לי מה להגיד, ומיאמי לא, אני חוזר, לא תיקח אליפות שוב.

  6. אחלה פוסט,אך שכחת שאלה אחת חשובה שיותר קשורה לשנה הבאה והיא אחרי שמיאמי יעופו בבושת פנים בפליאוף ולברון ייקח את כישוריו למקום אחר,את מי לעזאזל מנחם יאהב עכשיו???

  7. אני שואל שאלות שאני יכול, אולי, לענות עליהן. השאלה שאתה מעלה מאד מעניינת, אבל אין לי שום כלים או דרכים לצפות איך זה יתגלגל. הימור שלי, זו תהיה קבוצה מהמזרח.

  8. האם הקבוצה במקום ה -8 במזרח תסיים עם מאזן חיובי ?
    בעונה שעברה יוסטון היו עם 45 ניצחונות מול 38 של מילווקי
    יוטה ודאלס היו מעל 50 % וראו את הפליי אוף מהכורסא
    לגבי שאלת המזרח – מערב

    שנות ה – 80
    5 אליפיות למערב ( לייקרס ) 5 למזרח ( בוסטון 3 , פילי , דטריוט )
    שנות ה 90
    7 למזרח ( דטרויוט + 6 בולס ) , 3 מערב ( 2 יוסטון ,1 ספרס )
    שנות האלפיים ועד היום
    9 מערב ( 5 לייקרס , 3 ספרס , דאלאס )5 מזרח ( 3 מיאמי , דטרויוט , בוסטון )

    סה"כ המאזן עומד על 17 – 17 בגדול הליגה מאוזנת ושיוויונית

    1. בגדול כן

      אבל אם בוחנים את מה שהצגת יש 2 דברים בולטים:

      1. מאז שנות האלפיים יש יתרון בולט למערב (כמעט כפול)
      2. גם אם מסתכלים על כל התקופה, תחשוב מה היה קורה לולא היה פנומן אחד בתמונה, תופעת טבע בשם מייקל ג'ורדן…

      אז בקטן נראה לי שהמערב שולט בגדול

  9. אני מסכים גם עם האשך וגם עם רוי,גם לדעתי המערב יותר חזק מהמזרח וזה לא נמדד רק במי אלופה לצורך העניין מיאמי לפני שנתיים נהנתה מקונפרס הרבה יותר חלש מהמערב,זה יותר מתבטא באיזה קבוצות נכנסות לפליאוף והמאבק בינהם,יחד עם זאת אני מסכים עם רוי שהשנה כנראה האלופה תבוא מהמזרח והפליאוף במזרח יהיה אכזרי,לעומת המערב שנכון לעכשיו אני רואה 3 קבוצות טובות קליפרס,יוסטון והספרס הבלתי נגמרים.

      1. לגבי גולדן סטייט צודק שכחתי למרות שקשה לי לראות אותם עושים קפיצת מדרגה של מועמדת לאליפות זה תהליך שייקח עוד שנה-שנתיים אבל אתה צודק שהם ידברו חזק,ממפיס לדעתי הגיעו לתקרת זכוכית שלהם, הם יתנו פייט לכל קבוצה אבל לא יצליחו לשחזר את ההצלחה של שנה שעברה

        1. לא יודע למה, יש לי הרגשה בקשר לממפיס שהם הולכים לנפץ בגדול את התקרה הזאת.
          שילוב של מייק מילר, צבירת ניסיון, רצון לכפר על ההשפלה בגמר המערב מול ס"א, והחלפת מאמן שהביא אותם רחוק מעידים בעיניי על רצון עז להשתפר, לשנות את מה שצריך ולשבור השנה את התקרה!

          1. קיבלתי הצעה לשני כובעים במחיר אחד.
            אני צריך אחד לעצמי אחרי התחזיות בפריוויו'ס, רוצה את השני על דיבוק ממפיס שלך?

  10. תרם. הפריוויוז'ס נעשים (בכישרון והשקעה רבה יש לציין) לפי הבתים, כאשר דובי מסיים בימים אלו ממש את הבית הדרום מזרחי.
    את שלושת בתי המערב יעשו: דור את הדרום מערבי, מידן את הפאסיפי ויאיר את הצפון מערבי (בו משחקת אוקלהומה). יש למה לצפות.

  11. קודם כל אתם באמת עושים עבודה נהדרת וכיף גדול להיכנס לאתר שהפך להיות אתר הבית שלי,וטוב נחכה בסבלנות לפריוויו של אוקלהומה שיש לי עליה בטן מלאה יותר נכון על פרסטי 🙂

  12. סקירה מצוינת, שמצטרפת לסקירות המצוינות הקודמות. תודה רבה!

    אני חייב להגיד שעד לעונה שעברה ממש זלזלתי בוול, הייתה לי תחושה שהוא פשוט לא יכול לסחוב קבוצה, והגזימו לגמרי עם ההייפ סביבו.

    עונה שעברה, במשחקים שהוא שיחק אחרי הפציעה, וושינגטון נראו הרבה יותר טובים פתאום, במיוחד מבחינה הגנתית, הופתעתי. מעניין אם וול יהיה טוב יותר מהעונה שעברה אפילו או שיחזור לרמה של לפני שנתיים. הוא יקבע אם הם יעלו לפלייאוף או לא

      1. יעופו סיבוב ראשון ללא ספק, אבל אולי וול ממש יפתיע ונזכה לראות סדרה מדהימה כמו של שיקאגו מול בוסטון בשנה השנייה (??) של רוז, רק מול מיאמי או אינדיאנה. קשה לי להאמין 🙂

        אגב התבלבלתי בכתבה, זה היה אמור להיות תגובה לסקירה על וושינגטון.

        אבל כמובן שגם זאת אחלה כתבה

          1. פשוט עושים חיוך רגיל, וזה עובד. כדי לעשות את זה צריך לעשות
            : ואז ) צמודים. או : ואז – ואז ) רק צמוד בלי רווחים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט