אתגר חוץ ספרדי נוסף – פריוויו למשחק החוץ של מכבי בולנסיה / עמיחי קטן

(אתר היורוליג)

הערב (22:00 SPORT5) תתארח מכבי ת"א בספרד למשחק חוץ אצל ולנסיה במסגרת המחזור ה-25 של היורוליג. המאזן ההיסטורי בין הקבוצות עומד על 4- 1 לטובת מכבי (אחד מהם ניצחון טכני) והצהובים כמובן ישמחו לשמור על המאזן החיובי הזה. במפגש הקודם בין הקבוצות העונה מכבי ניצחו במשחק לא מרשים בכלל בזכות התעלות הגנתית בדקות מסוימות והרבה עומרי כספי, אבל כעת ולנסיה נמצאת במגמת שיפור משמעותית ביחס לפתיחת העונה, וכעת מאזנה הוא חצוי 12-12, והיא תופסת את המקום ה-7 בטבלה, לעומת המקום ה-4 בו תהיה מכבי בסוף המחזור אם תנצח או אם צסק"א תפסיד הערב בבלגרד.

כדרי לזכור גם את מאזן החוץ הבעייתי של מכבי נגד יריבות ספרדיות בשנים האחרונות. היה למכבי רצף של 16 הפסדים בספרד עד שהגיע הניצחון הגדול 113- 83 על באסקוניה, אבל שבוע לאחר מכן הגיע הפסד נוסף על אדמת ספרד, הפעם 96- 73 נגד ברצלונה. במבט קצת יותר אחורה, מאז סל הניצחון המפורסם של פארגו בויטוריה שהיה משחק החוץ האחרון של מכבי לעונת 2011 (ניצחו את ריאל בפיינל-פור בברצלונה, אבל זה לא נחשב…) המאזן של מכבי עומד על 4 ניצחונות (ויטוריה ב-2013, מלאגה ב-2014 וב-2015, ויטוריה לפני 3 חודשים) לעומת 21 הפסדים שמתחלקים באופן די הוגן (9 לריאל, 6 לברצלונה, 4 לויטוריה ואחד לולנסיה ולמלאגה).

סגלים עונתיים:

ולנסיה: פרננדו סאן אמטריו, קווינו קולום, ואנז'ה מארינקוביץ', ג'ורדן לויד, מוריס נ'דור, ברוק מוטום, אלברטו אבלייד, לואיס לברי, סם ואן רוסום, מייק טובי, בויאן דובילביץ', גילם ויוס, חואן סאסטרה, ארון דורנקאמפ.

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס ואמארה סטודמאייר.

המחזור הקודם: 2 הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון חוץ צמוד. מכבי עשו זאת באיסטנבול נגד פנרבחצ'ה בתוצאה המיתולוגית 78- 77, ואילו ולנסיה גברו 66- 59 במינכן על באיירן.

מספרים לקראת ההתמודדות:

ולנסיה מדורגת 6 בנקודות למשחק בית עם 86.55 למשחק, לעומת מכבי שמדורגת 3 בנקודות למשחק חוץ, אבל מדובר רק ב-83.5 נקודות למשחק.

בצד ההגנתי, ולנסיה סופגת 81.09 נקודות למשחק בית, והיא מדורגת 16 בלבד בנתון זה, לעומת מכבי שהגנת החוץ שלה מדורגת 12, עם 83.33 נקודות שהיא סופגת למשחק.

שתי הקבוצות לוקחות יותר ריבאונדים מהיריבות. ולנסיה מדורגת 5 באחוז הריבאונד עם 51.6^, ואילו מכבי מיד אחריה בדירוג עם 50.9%.

בריבאונד ההגנה מכבי מעט עדיפה עם 71.3% ששם אותה במקום הרביעי, ואילו ולנסיה מדורגת 5 עם 71%. בריבאונד ההתקפה היתרון הוא של ולנסיה, ובאופן משמעותי יותר. ולנסיה עם 33.4% הצלחה בתחום שמדרג אותה 4, ואילו מכבי מדורגת 13 עם 29.8%.

מכבי ממשיכה להוביל את היורוליג בתחום החטיפות עם 7.79 למשחק, לעומת ולנסיה שמדורגת 11 עם 6.33 למשחק.

מאצ'-אפ מפתח – בויאן דובלייביץ' נגד אות'לו האנטר:

אצל 2 הקבוצות הגבוה המרכזי הוא שחקן מאוד משמעותי, כאשר המונטנגרי של ולנסיה משמעותי בעיקר בהגנה, ואילו האמריקאי של מכבי משמעותי בעיקר בהגנה, כל זה מבלי לגרוע מהצד השני של המגרש. העונה של האנטר מאופיינת בעיקר ביציבות, כאשר רק פעם אחת העונה הוא ירד מ-4 כדורים חוזרים (2 נגד פנרבחצ'ה לפני שבועיים), אבל רק פעם אחת העונה הגיע לדו-ספרתי בתחום (14 נגד מילאנו בבית). רק פעם אחת העונה הוא קלע יותר מ-15 (20 נגד צסק"א), זאת לעומת 2 משחקים בלבד של פחות מ-6 נקודות (4 נגד וילרבאן בבית ו-1 בברלין נגד אלבה).

(אתר היורוליג)

אפשר לומר גם על דובלייביץ' שיש לו מעט מאוד הופעות חלשות, אבל בניגוד להאנטר, הסרבי מחזיק גם בכמה הופעות שיא סטטיסטיות מהסוג שהאנטר לא מסוגל לספק, כאשר בלא פחות מ-10 משחקים העונה הגיע דובלייביץ' למדד של 20 לפחות, לעומת פעם אחת בלבד של פחות מ-6 ורק 3 פעמים מתחת ל-10. השיא מבחינתו הגיע באיסטנבול נגד פנרבחצ'ה עם 30 נקודות, 12 ריבאונדים ומדד 42.

עונתיאות'לו האנטרבויאן דובלייביץ'
דקות23:2123:31
נקודות10.214.2
ריבאונדים6.37.2
איבודים11.9
עבירות2.31.4
אחוזי 26059.9
אחוזי 30/3 עונתי33.8
אחוזי עונשין69.279.5

ניתן לראות בבירור שדובלייביץ' מחזיק ביתרון סטטיסטי כמעט בכל נתון אפשרי על פני האנטר, דבר שנובע בעיקר מהתפקיד הגדול יותר בהתקפה לו זוכה הגבוה של ולנסיה. האנטר יצטרך לעבוד קשה בהגנה כדי להצר קצת את נתוניו של דובלייביץ', מה שיעזור מאוד למכבי. משחק טוב של דובלייביץ' יאלץ את מכבי לחפש פתרונות שיפתחו יותר מבטים ואפשרויות לשחקנים האחרים של ולנסיה.

(אתר היורוליג)

אקס פקטור מכל קבוצה:

אצל ולנסיה האקס פקטור הוא פרננדו סאן-אמטריו הותיק. שחקן שמבלה כבר שנים ארוכות בקבוצות הצמרת של ספרד, ועל אף הירידה ביכולת המתבקשת משחקן שכבר חגג 36, הוא עדיין שחקן מאוד משמעותי במערך של ולנסיה, ובמיוחד שחקן בעל היסטוריה של הצטיינות נגד מכבי, בעיקר במדי ויטוריה/באסקוניה על גרסותיה השונות. מדובר בשחקן כל כך ותיק ביריבות הזאת, כזה שיצא לו אפילו להתמודד עם דרק שארפ ולהיות בקאחה לבוראל יחד עם טיאגו ספליטר וליאור אליהו…

(אתר היורוליג)
סאן-אמטריונגד מכבי בקריירהממוצע עונתי
משחקים1420
מאזן7-710-10
דקות28:1018:06
נקודות117.7
ריבאונדים4.61.9
אסיסטים2.41.8
איבודים1.60.9
אחוזי 258.152.1
אחוזי 340.548.1
עונשין83.873.7

ניתן לראות שיש לאוהדי מכבי סיבה לדאגה מסאן אמטריו שבהחלט נותן תפוקה מכובדת ביותר במשחקי הערב נגד הצהובים. עבור האוהדים הוותיקים הוא זכור במיוחד מסל ניצחון בהיכל בשלב הטופ 16 של עונת 2012-3. מדובר על משחק שבו קאחה לבוראל ויטוריה עשתה רבע שני של 24- 9, ואז מכבי הגיבה ברבע שלישי של 24- 6. אוחיון כבר העלה את מכבי ליתרון נקודה חצי דקה לסיום, אבל סאן אמטריו הגיב בסל ניצחון קשה שמצורף כאן בסרטון.

אצל מכבי אנחנו נישאר עם האקס פקטור שמתחיל לקבל מעמד של קבע, רגע לפני שיברח ל-NBA, והוא דני אבדיה, שהוא כמובן הצעיר ביותר בשחקני מכבי ונודע לו גם לאחרונה שהוא מועמד לתואר הכוכב העולה של היורוליג, יחד גם עם חברו לקבוצה יובל זוסמן. לאחרונה אבדיה נמצא בכושר מצוין. נציין שבכל אחד מ-11 המשחקים האחרונים לקח אבדיה לפחות שלשה אחת, זאת אחרי 1/5 בסך הכל מחוץ לקשת ב-13 המחזורים הראשונים (ב-2 הוא לא שיחק), וכעת נשווה בין אותם משחקים.

(אתר היורוליג)
דני אבדיה13 משחקים ראשונים11 משחקים אחרונים
משחקים שהוא שיחק1111
דקות10:5615:25
נקודות1.86
ריבאונדים1.73.4
אסיסטים0.51.8
איבודים0.51.5
אחוזי 246.765.2
אחוזי 32035.7
עונשין7550

בהחלט יהיה נכון לומר שניתן לזהות עלייה בכמות הדקות של אבדיה, ולו בגלל שב-11 המשחקים האחרונים היה רק אחד שבו אבדיה קיבל פחות מ-10 דקות, לעומת 5 מ-11 הראשונים שהוא שיחק (לא כולל 2 בהם הוא לא שותף). עם זאת, השיפור הסטטיסטי שאבדיה מציג בכל תחום, למעט אחוזי העונשין, הוא משמעותי הרבה יותר מהעלייה בדקות שהוא מקבל, וניכר לאחרונה שכמות הביטחון שלו עלתה משמעותית, כמו שמעיד המהלך שמצורף בסרטון הבא.

ציטוטים מראיונות:

יאניס ספרופולוס אמר:

על הפגרה – השלמנו כמה אימונים טובים שיעזרו לנו לחזור לקצב. השחקנים יגיעו רעננים יותר ואני חושב שהם יגיעו מוכנים למשחק קשה.

על היריבה – אחרי פתיחה רעה, הם התחילו לשחק הרבה יותר טוב וכעת זו קבוצה אחרת לגמרי. הם ניצחו הרבה משחקים, גם בחוץ וגם בבית, והם חזקים במיוחד במשחקי הבית.

על ההיערכות למשחק – אנחנו צריכים להיות להיצמד לתכנית המשחק. היה לנו זמן לנתח את המשחק שלהם ואם נדבוק בתכנית, יהיה לנו סיכוי.

אלייז'ה ברייאנט אמר:

על היריבה – זאת קבוצה שונה עכשיו שמשחקת טוב. אנחנו צריכים להיות מוכנים כדי לבצע את מה שצריך.

על ההכנה למשחק – זה כדורסל ואנחנו צריכים להיות מוכנים לשחק. זאת הזדמנות נהדרת היכולת לשחק כדורסל ואנחנו נרגשים לקראת המשחק.

מפתחות לניצחון:

ולנסיה:

ריבאונד התקפה. ולנסיה אחת הטובות בתחום ומכבי מאפשרת יחסית הרבה. זה גם ימנע מתפרצות של מכבי.

קליעה טובה מבחוץ. מכבי אוהבת לצופף את הצבע, ואם הספרדים יקלעו טוב מבחוץ מכבי לא תוכל לעשות זאת, מה שיאפשר גם יותר חופש לשחקני הצבע של ולנסיה.

שמירה על הכדור. ולנסיה לא מאבדת הרבה, אבל מכבי כופה המון איבודים על היריבות, וזה עשוי לקרות גם לספרדים.

מכבי:

משחק ריצה. הדבר הכי חשוב אצל מכבי כמו תמיד. בלי זה היא תקועה לחלוטין.

ריבאונד הגנה. ולנסיה לוקחים כמות גבוהה של ריבאונדים בהתקפה ומנצלים את זה היטב. מכבי יצטרכו למנוע את זה.

הגנה טובה. מכבי הפסידו רק משחק אחד בו הם ספגו פחות מ-80 נקודות, וגם זה היה בלי ווילבקין והאנטר בנוסף לכל הפצועים הרגילים. הגנה טובה אמורה להספיק לאורחים הערב.

הימור: ולנסיה קבוצה טובה במגמת שיפור, אבל מכבי טובה יותר ויצאה מהמשבר האחרון. מכבי תנצח ב-7.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה, יופי של סקירה!
    המשחק היום הוא חשוב, ולנסיה היא מסוג הקבוצות שמכבי חייבת לנצח אם היא רוצה לשמור על סיכוי ליתרון ביתיות בהצלבה.
    בלי ביתיות זו תהיה עונה שעוה על הציפיות, עם ביתיות יכולה להיות עונה מדהימה עם פוטנציאל לחזרה לצמרת גם לשנים הבאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט