דיון הופס – השאלה הגדולה (2) / רועי ויינברג

השאלות הגדולות של המשך העונה עבור דנבר, טורונטו, ברוקלין ואוקלהומה סיטי – מה סימן השאלה הגדול ביותר לקראת החודש האחרון והפלייאוף עבור כל אחת מהן?

טורונטו – המאזן משקף את הרמה האמיתית של הקבוצה?

טורונטו עם 15-40. מאזן מעולה. הוא נראה פחות טוב כשמתחשבים באיכות היריבות: 3-31 נגד קבוצות עם מאזן שלילי זה נתון נהדר והשלישי הכי טוב בליגה אחרי מילווקי והלייקרס, אבל יש להם מאזן שלילי, 12-9, נגד קבוצות עם מאזן חיובי, יותר גרוע מ-5 האחרות בשישייה הראשונה של המזרח ומ-5 הראשונות במערב.

זה פוגע בסטטוס שלהם כקונטנדר. יש לטורונטו הגנה יצירתית מאוד, מאמן נהדר וסגל מתואם, אבל הרקורד השלילי והעדר הגו-טו-גאי המוכח יכולים להשפיע. מצד שני, אין קבוצה שסבלה יותר מפציעות כשכל שחקן משמעותי של טורונטו פספס כמות דו-ספרתית של משחקים. לכן מצד אחד אפשר לטעון שהם חלשים נגד הגדולות, אבל מהצד השני לא בטוח שהיה להם באמת צ'אנס. ברצף המשחקים האחרון שלהם, כשהם בריאים, טורונטו ניצחו את אוקלהומה, פילדלפיה ואינדיאנה (פעמיים).

ברוקלין – יש קשר בין קיירי לשאר הקבוצה?

אירווינג שיחק 20 משחקים העונה ואמור לחזור אחרי פגרת האול-סטאר. 20 המשחקים האלה מתחלקים ל-11 הראשונים של העונה ו-9 מאוחרים, בהם אירווינג קלע 26 נקודות למשחק ב-53% מהשדה ו-49% מהשלוש. הבעיה שהייתה בראשונים חזרה פעם נוספת, כשברוקלין ניצחה רק קבוצות תחתית (אטלנטה, שיקגו ודטרויט פעמיים) בקטע השני ובראשון ניצחה 4 מ-11. סה"כ 8-12 עם אירווינג, 20-13 בלעדיו.

הם יותר טובים כשספנסר דינווידי מרכז, ולא רק השחקנים הותיקים בקבוצה – גם גארט טמפל, דיאנדרה ג'ורדן וטאורן פרינס שהגיעו בפגרה. ברוקלין הביאה את אירווינג בשביל לשחק לצד קווין דוראנט שאמור לחזור בשנה הבאה, אבל בשביל לאיים בפלייאוף השנה הם יצטרכו שחקן ברמה של אירווינג, וחוסר הכימיה שלו אחרי עונה שלמה מדאיג, גם אם הדברים יראו אחרת מאוד כשדוראנט ישחק. האם הנטס, במצבם הנוכחי, מרוויחים משהו מהנוכחות של אירווינג על המגרש?

דנבר – ג'מאל מארי עשה את הקפיצה?

הפלייאוף הקודם היה הפלייאוף הראשון של רוב שחקני דנבר, והתוצאות היו שנויות במחלוקת. מצד אחד הם היו מרחק 4 נקודות מגמר המערב, אבל מצד שני הפסידו משחק 7 בבית. ניקולה יוקיץ' נתן פלייאוף נהדר, מה שקשה להגיד על שותפו, ג'מאל מארי – דריק וויט חגג עליו בסיבוב הראשון וזכור משחק ה-4 מ-18 שלו מהשדה בהפסד לבלייזרס.

האם הוא מספיק טוב בשביל להיות הכוכב השני בקונטנדרית כבר עכשיו? 32 הנקודות שלו נגד הלייקרס השבוע, נוסף על 31 נקודות נגד יוטה, אומרות שכן. הוא בכושר מדהים מאז חזרתו מהפציעה עם 29 נקודות ב-57% מהשדה לצד 6 אסיסטים בערב ונתן משחקים טובים מול הגדולות, אבל עקביות לא הייתה הצד החזק שלו עד עכשיו בליגה. האם יוכל לשמור על זה בהמשך? האם הוא חשוב מכדי להעבירו על כוכב אחר שיכול להתאים יותר לדנבר (בראדלי ביל או ג'רו הולידיי)?

אוקלהומה סיטי – האם הם יצליחו להשאר בריאים?

כריס פול: 61 משחקים ב-2016/17, 58 ב-2017/18, 58 ב-2018/19, 54 ב-2019/20 (מ-55). קצב של 59 משחקים בשלושת העונות הקודמות ביחד ושל 80.5 משחקים העונה.

דניאלו גלינארי: 63 משחקים ב-2016/17, 21 ב-2017/18, 68 ב-2018/19, 47 ב-2019/20 (מ-55). קצב של 51 משחקים בשלושת העונות הקודמות ביחד (65 לא כולל 2017/18), של 70 משחקים העונה.

שני שחקנים משמעותיים מאוד של אוקלהומה, אולי יותר משמעותיים מכל אחד אחר – פול עם יצור המשחק וגלינארי עם הריווח שהוא מעניק לגארדים השונים בלעדיו, מאוד נוטים לפציעות. עד עכשיו העונה שניהם נשארו בריאים בצורה יחסית מפתיעה בהשוואה לשנים הקודמות וחלק משמעותי מההצלחה של אוקלהומה והפיכתה, גם השנה, לקבוצת פלייאוף.

השאלה היא כמה הת'אנדר ערוכים לפציעה שלהם, שאפשר להחשיב כתרחיש אפשרי, למרות איכות הצוות הרפואי של אוקלהומה סיטי. האם שיי גילגיוס אלכסנדר יכול להכנס לנעליו של פול כמנהל משחק ולהמשיך לתת לדניס שרודר לשחק בתפקיד חופשי יותר? האם יש לאוקלהומה מישהו שיכול להכנס לתפקיד של גלינארי כאיום ממסירה? התשובה לשאלות האלה, והבריאות של השניים, יכולות להיות גורליות לעתיד של הרעם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רועי
    לטורונטו יש את המאמן הכי טוב בליגה לדעתי.
    במשחקים שראיתי נהניתי לצפות בו.
    הבעיה היא שכשנגיע לפליאוף יהיה חסר לו לדעתי איזה סופרסטאר. הוא לא יצלח לדעתי לשחזר את ההצלחה משנה שעברה אפילו שיש לו פסקאל ו-וואן-פליט.
    ג'מאל אולי עשה את הקפיצה בהתקפה. לגבי ההגנה שלו אין טענות. מי שקפץ כמה כיתות זה פורטר JR שמראה כמה פוטנציאל יש בו.

  2. הרבה שאלות טובות רועי
    שאלה שאני חייב לשאול- במשחקים של ציון שראיתי, הקפיצה שלו מהמקום נראית לי כמו משהו שבחיים לא ראיתי…זה נראה ממש כאילו יש לו קפיצים ברגליים…לא זכור לי שום שחקן בNBA שקופץ מהמקום כל כך גבוה. זה רק אני?
    .
    לא הכרתי את הנתון שצרפת על טורונטו..משנה מאוד את החשיבה עליהם…מצד אחד יש להם כמות אדירה של ידיים ארוכות בהגנה, ובהתקפה החלוקת נק' בין השחקנים היא ממש ממש רחבה..מעניין איך זה יראה בפלייאוף..
    .
    עדיף לקיירי לזייף פציעה לפלייאוף כדי לא להעכיר את האווירה לקראת השנה הבאה..ההבדילים איתו ובלעדיו הם גדולים מדי…שיחכה לדוראנט לשנה הבאה כדי להתמודד כמו שצריך על התואר
    .
    חשבתי שדנבר ישמשו בסגל הרחב והנהדר שלהם כדי להביא עוד כוכב בנוסף למארי ויוקיץ'….בטח שלא יזרקו את ביזלי תמורת כלום…באמת קשה לצפות את היכולות של מארי בטווח הרחוק..אבל כל עוד יוקיץ ישאר לבד זה לא יחזיק מול הטובות ביותר במערב…
    .
    אוקלוהומה בחיי לא חשבו שהם איפה שהם נמצאים…אין תחליף לפול ובטח שלא לגלינארי שעושה הרבה עבודה בכ"כ הרבה דרכים וביעילות נהדרת..אבל אף אחד לא מצפה להמשיך ביכולת של הקבוצה בלעידהם…

    1. מסכים בקשר לת'אנדר. גלינארי שחקן חופשי מאוד מעניין בקיץ – אם ישאר שם או יחתום במקום אחר זה יכול להשפיע על העתיד של הקבוצה בצורה משמעותית. אני אשמח אם הוא ישאר והם יביאו שחקן כנף ששומר וקולע מרחוק (ג'יי קראודר סטייל) אולי יצליחו לעשות ריצה עמוקה יותר במערב, כי כרגע התקרה שלהם היא הסיבוב הראשון. יש להם את האפשרות התיאורטית להשאר תחרותיים ולפתח שחקנים במקביל עם אלכסנדר והבחירות, אני מקווה שיעשו את זה.

    2. אני מניח שדנבר ניסו, אבל המחיר היה גבוה מדי ו/או לא משתלם.
      השחרור של ביזלי והרננגומס – הסגל שלהם עמוק בצורה בלתי רגילה ושניהם הולכים להיות שחקנים חופשיים מוגבלים והנאגטס לא רוצים להיתקע עם תשלום גבוה מדי עבורם (מצד שני אולי הו יכולים לבצע סיין-נ-טרייד)

    3. תודה. אחלה טור.
      לגבי ציון התותח, יש לו קפיצה גבוהה מהמקום, 44 אינצ', משהו כזה, אבל לצורך העניין, זאק לוין קופץ גבוה יותר ויש עוד שחקנים באזורים האלו. לדעתי הילוד שלו זה היכולת לקפוץ פעמיים מהר. זה נדיר מאוד בגודל שלו. אגב, לא תאמין אבל, בזמנו מדדו את הקפיצה של ווילט צ'מברלין והוא קפץ גבוה יותר מהמקום.היתה לו קפיצה מהמקום כמו של גארד. משהו הזוי.
      לברון מדדו גם ובזמנו קפץ גם משהו דומה, סביב 44 ינצ' או 45.

  3. טורונטו-סיבוב שני גג.
    ברוקלין-סיבוב ראשון, נראה שנה הבאה עם דוראנט וארווינג בריאים.
    דנבר-יוקיץ הוא הכוכב הבלתי מעורער של דנבר אבל דווקא מורי ייקבע את הגג של הקבוצה, מורי לא יציב סיבוב שני גג, מורי נותן תפוקה מדי ערב ביחד עם יוקיץ השמיים הם הגבול.
    אוקייסי-הלייקרס ירוויחו שהם ייפגשו מקום 8 לא מאיים(כנראה ממפיס).
    מקום 2 יייפגוש את אוקייסי והוא הולך לירוק דם לפני שיכריע אותם.
    פול מחכה להארדן בסיבוב בחיכוך ידיים.

  4. אני חושב שהנטס צריכים, ואולי גם יעשו, טרייד על חלק מהשחקנים שלהם בפגרה בשביל כוכב שלישי. קשה לי לראות את דינווידי משתלב ליד אירווינג וליד דוראנט במקביל והם לא יעיפו את אירווינג, ככה שאולי עדיף למכור את דינווידי ולברט כשהערך עוד יחסית גבוה. יכול להיות שיספיק בשביל איזה בראדלי ביל, או במקרה יותר ריאלי שני שחקנים טובים כמו ארון גורדון במקום לברט ומשהו אחר במקום דינווידי. מאמין שיקרה. מארי הולך להפתיע הרבה אנשים בפלייאוף הזה.

    1. היה תפור טרייד עם הספרס.
      מורי מתאים להם מאוד, ובטח היו שמחים לקבל וטרנים לכאן ועכשיו כמו אולדריג', בלינלי וגיי.
      בתמורה הייתי מעוניין בשחקנים כמו האריס, דינווידי, לברט ואלן.

          1. מארי מגן טוב שלא קיים בהתקפה עם הכדור לא אצלו. ברגע שיש את דוראנט וקיירי, ואתה תרצה את הכדור אצלם, הוא לא קצה שונה מטוני אלן. אגב, כשהכדור אצלו הוא סבבה – אהבתי לראות אותו דומיננטי ויוצר מחדירה במשחקים בלי דרוזן. מאמין שזה יהיה הבסיס של הספרס בשנה הבאה

    2. אחלה טור.
      ברוקלין לחלוטין טובים יותר בלי איש העולם השטוח. חבל רק שאי אפשר להטריד אותו.
      ברץ העלה נקודה נכונה, טורונטו כבר כמה שנים קבוצת עונה סדירה מעולה. נשאר רק לראות אם הריצה של השנה שעברה ביגרה את המועדון והשחקנים, אולי אפילו דבק בהם שמץ של ווינריות.
      לגבי אוקייסי, נראה לי שזו התפילה העיקרית במועדון, שרק ישארו בריאים כולם. פול משחק קצת פחות דקות השנה ביחס לקריירה, אבל לא מספיק. הגיע הזמן להפגיש אותו עם מנהל העומסים של קוואי

  5. אף אחד לא נתן לטורונטו מתנות. היא השיגה מה שהשיגה במשחק טוב, מאמן מצויין, ואיבקה שהשתפר בצורה מרשימה ביותר.
    קיירי? הוא רק מחכה לעונה הבאה ובואו של דוראנט. הכל התחיל לפני שנה בשיחת המסדרון בין השניים באול סטאר.

  6. טורנטו דורסים כי יש להם מאמן מצויין לעומת רפי ההבנה שמאמנים קבוצות עם מאזן שלילי. הם קבוצה קשוחה ומצויינת שתתן 200 אחוז גם בפלייאוף אבל שם יכריע הכשרון וזה אין שם הרבה ואני לא רואה אותה עוברת את הבאקס או בוסטון. מול ההיט זה 50 50 כי שניהן קבוצות זהות עם אותה רמת כשרון וקשיחות. פילי יש בראון אז הוא ימצא בטח דרך לחרבן מולם אבל עם מאמן נורמלי לא אמור להיות לטורנטו סיכוי מול פילי.
    לכן אם טורנטו תסיים 7 היא תדרוס את הנטס ואז זה פילי או מיאמי שעדיף לה לקבל את ההיט ושם זה פתוח לגמרי ויכולה לעשות גמר מזרח.

  7. אוק תצא מרוצה בכל מצב. כנראה בגלל שהדראפט השנה ככ חלש בקרב כל מי שמדבר על זה אף אחד לא מטנקק אנו רואים את זה גם אצל הקבוצות. לעוף סיב לא יודע מה יתן לה חוץ מניסיון פלייאוף לשגא.

    קיירי מחרב הוא יודע שהוא לא שווה כלום בלי דוראנט אז לא בכבוד שלו לשחק עונה הבאה הוא ישחק אותה גבר אבל הוא ודוראנט שניהם פוסיס והם יקבלו בראש גם. לא רואה אותם יוצאים מהמזרח והם יריבו על הכדור.

  8. נקודות יפות
    טורונטו מגובשים ומאומנים, שווים סיבוב שני ואולי עם קצת מזל גמר מזרח
    הנטס השנה בהתמנה, ובשנה הבאה עם דוראנט הם יהיו סוג של פילי עם הרכב לא מתואם וללא מנהיג אמיתי, יעשו שלם שנמוך מסך חלקיו גם בשנה הבאה וזה עם דוראנט חוזר טוב
    דנבר, יקשו על הקליפרס אן תהיה סדרה בינהם, נראה מה האופי שלהם
    אוק' – אחת מהפתעות העונה, יהיו טובים מאד עוד כמה שנים

  9. בהתחשב בכל מה שהראפטורס היו צריכים להתמודד איתו עד עכשיו אני לא מוטרד מהמאזן שלהם מול קבוצות חזקות. סביר שמול קבוצות כאלה החוסרים בסגל כבר יהיו יותר מדי.

  10. לא ג'מאל מרי לא עשה קפיצה העונה – הוא לגמרי נשאר במקום וזה קצת חבל (לא, רצף של ארבעה משחקים טובים הוא לא קפיצה).
    עדיין אני חושב שבעונה כזו שאף קבוצה בכירה אחרת לא רצה עם הסגל שלה מספיק זמן גם ביכולת הנוכחית שלו הנאגטס יוכלו להגיע גבוה.

  11. הנקודה על התאנדר חשובה. הם בפער גדול עד עכשיו הקבוצה הבריאה בליגה ואנחנו מדברים על קבוצה שמובלת על ידי כריס פול ודנילו גלינארי.

  12. תודה רועי. אחלה כתיבה ונושאים. לגבי הראפטורס כולם קצת שוכחים שהרבה שחקנים חרבנו אצלם במכנסיים נגד פילי ורק הסייבורג היה שם כדי להציל אותם. סיאקם היה חושך, לאורי וואל-ליט בינוניים וגאסול פחד לזרוק לסל. נגד הבאקס משהו שם השתחרר והם נראו הרבה יותר טוב וגם בגמר הם התחברו יפה. השאלה איך הם יתפקדו שם תחת הלחץ של הפלייאוף כי ברמת הכישרון הם לא בטופ. מג׳מאל מארי אני לא מחזיק מכיוון שהוא לא עקבי. הכישרון שם ואם הוא ישאר בריא עד הפלייאוף אולי נראה מה הוא שווה. אם הנטס מטרידים את דינווינדי הייתי לוקח אותו לפילי ב 1 ובועט את סימונס ל 3 עם ריצ’רדסון האריס ואמביד. אולי זה יעשה קצת סדר בבלאגן של בראון.

    1. סיאקם היה חושך כי אמביד שמר עליו ,
      ואן פליט ולאורי לא הצליחו להתמודד עם הגובה והחוזק של הגארדים של פילי, אני חושב שאם הם ישחקו בפלייאוף השנה אז סימונס,טייבול וריצ'רדסון יעשו להם אותם בעיות.

  13. סקירה מעניינת
    טורונטו בטופ כבר הרבה שנים ומתפוגגת בפלייאוף. נראה מה יהיה השנה.
    כריס פול המריא כמו עוף החול, כמעט רוצה להגיד פניקס
    דנבר טובים. מעניין אם ישתפרו מהשנה שעברה במאני טיים.
    ברוקלין חידה. משחקים טוב בלי קיירי והוא נראה לא שייך לקבוצה. מעניין אם יפרקו את הקבוצה או יטרידו אותו (וישארו עם התבכיינות של דוראנט)
    אחלה שאלות רועי
    🙂

  14. ברוקלין מקווים שדוראנט יעשה "לברון" לקיירי – דוראנט הוא לא לברון ואין לו את האופי של לברון לסדר לשחקנים בעייתיים את הראש.
    מורי לא עשה ממש קפיצה אבל הוא עוד צעיר ויש לו לאן להשתפר – הבחור כולה בן 22.
    טורונטו נותנים עונה מצויינת ונרס כרגע עם פתרון כמעט לכח דבר, העניין שלמרות שאין להם ממש את הכוכב שיסחוב אותם הם ממשיכים לנצח ולהיראות מצויין. אבל סיאקם, שעשה עוד קפיצה אדירה, עדיין לא ברמה הזו.
    OKC – אחת ההפתעות אבל בפלייאוף חוסר הכישרון שלה (או הכישרון העודף של היריבים) ידבר

  15. טורונטו אלופים ואסור לשכוח את זה. זה משנה את האופי של שחקנים ולגעתי הם מסוגלים להגיע לגמר המזרח. בברוקלין לא נראה שהדבר יעבוד. יהיה מאוד מעניין לראות את קיירי ודוראנט מסתדרים.יש לי תחושה שעם ניו אורלינס מצליחים להתגנב לפליאוף, ציון הולך להקשות על הלייקרס

  16. תודה:
    טורונטו: אין להם את קוואי כדי להתמודד עם יאניס, אבל חוץ מזה הם עדיפים על כל מזרחית אחרת אם הם בהרכב מלא, וגם נגד הבאקס יש להם סיכוי מסוים.
    ברוקלין: הקבוצה נמצאת בדיוק באותו מקום כמו בעונה שעברה, וזה הגיוני בהתחשב בחילוף של קיירי על ראסל. כרגע יש חוסר התאמה, אבל אני עדיין מאמין שזה עניין של זמן, וקיירי רק צריך להיות בריא די שזה יתחיל להסתדר.
    דנבר: מארי עוד לא מספיק יציב, אבל זה יכול להספיק בכל זאת. לדעתי רק הקליפרס (והבאקס) עדיפים בפלייאוף.
    אוקלהומה: שאלת השאלות. אין לי תשובה ברורה, אבל ברור שבלי 2 הותיקים הם לא קבוצת פלייאוף.

  17. המאזנים לגבי ה"רשתות' נכתבו הפוך מהמתאים לעברית:
    עם קיירי המאזן הוא 12-8 ובלעדיו 13-20.
    בכתיבה עברית מספר הניצחונות הוא בימין המאזן.

  18. נדמה לי שאני היחיד שמאמין שטורונטו תעשה גמר שני ברציפות.
    אני רואה קבוצה פצועה שכמה שחקנים השתדרגן מאד בעיקר סיאקם מאמן ענק והמון ניסיון אותו צברו שנה שעברה .

  19. ג'מאל מארי הוא בהחלט המפתח בדנבר. הוא חזר בכושר שיא, עד כה 5 משחקים בפברואר לאחר שהיה בחוץ שבועיים – עם ממוצע של 30 נקודות, 57% מהשדה ו46% מה3, 6.2 אסיסטים, כאשר באותם משחקים יוקיץ עושה ממוצע של כמעט טריפל דאבל (27 נקודות, 12 ריבאונדים, 9.2 אסיסטים).
    בקיצור, דנבר, כאשר שניהם בכזה כושר, יכולה לנצח כל קבוצה בסדרה, יש לה את העומק ואת היכולת.
    מילסאפ חזר, נותן ככה איזה 15 נקודות ו7.5 ריבאונדים ב19 דקות, בכלל, יש להם 7 שחקנים עם מעל 12.8 נקודות, ובכלל כמעט כל הסגל מקבל דקות ונותן תפוקה.
    טורונטו בטוח תדבר חזק, נרס מאמן תותח, ויש סגל קשוח שעבר הכל ומגיע כאלופים. טורונטו לגמרי על אמת, כמו שמראה מאזן החוץ שלהם שטוב בדיוק כמו מאזן הבית שלהם.
    על ברוקלין מבאס לדבר. קבוצה כ"כ נחמדה שאיכשהו קיירי מצליח להפוך אותה מסיפור סימפטי ומדליק, למשהו נאחסי.
    אוקלוהומה אני איתך – פשוט להחזיק אצבעות שאף אחד לא יפצע, ולתת להם לעשות הצגות יפות בפלייאוף. לאף אחד לא יהיה קל מולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט