סיקור יום שלישי / דובי עופר

תוצאת תמונה עבור james harden

חמישה משחקים הלילה מעבר לים, ובהם ציון שובר שיא קריירה ומנצח את הבלייזרס, הקליפרס מועדים בפילדלפיה, יוסטון מתגברת בבית על בוסון עם משחק מצוין של הצמד, הספרס מנצחים באוקלהומה והוויזארדס מתקרבים צעד נוסף לכיוון הפלייאוף עם ניצחון על הבולס

פילדלפיה 76' (21-34) 110 – לוס אנג'לס קליפרס (17-37) 103

הקליפרס הלא יציבים, שעדיין מחפשים מי ומה הם כקבוצה, הגיעו לפילדלפיה כדי לפגוש את הסיקסרס, שבעצמם מוטרדים מאמירות של ג'ואל אמביד, שניתן להבין מהן מחשבות על מקומות אחרים שממלאים את ראשו של הסנטר הקמרוני. לשמחת הסיקסרס, חוץ מאמביד, יש בקבוצה גם אחד, ג'וש.

הריצ'ארדסון נמנם ברגיעות שלושה רבעים ונתן לסימונס ואמביד להכתיב את הקצב, בדרך ל-77-81 לטובת המארחים בתחילת הרבע הרביעי, ואז, כשהכסף מונח על השולחן, קיבל את הקרדיט מהמאמן, ושחרר את הידית לחופשי. וזאת, כמו גנב, כשקוראים לה היא באה. 17 נקודות היו לצלף המקומי ברבע הקובע, מתוך 21 בסך הכל במשחק. 4:44 לסיום קלע ריצארדסון את השלשה השלישית שלו ברבע, הוסיף מיד סל ועבירה, והציב את היתרון של הסיקסרס על 11, 94-105. בסיום 103-110, והסיקסרס מנצחים במפגש הראשון מול קוואי מאז סל הניצחון המקפץ ההוא, בחצי גמר המזרח של השנה שעברה.

סימונס ואמביד הובילו את המנצחים עם 26 לראש, כשהאוסטרלי משלים לטריפל דאבל עם 10 אס' ו-12 ריב'. ריצ'ארדסון, אמרנו, סיים עם 21, וטוביאס האריס הוסיף 17. אל הורפורד עלה מהספסל לראשונה מאז שנת הרוקי, וסיים עם 9 נק'.

אצל הקליפרס קוואי בראש עם 30, ואחריו לו וויליאמס ומוריס עם 13 כל אחד. שאמט עלה מהספסל עם 19, ופול ג'ורג' סדק לוחות עם 15-3 מהשדה, בדרך ל-11 נק'. בוורלי שוב לא שיחק, עקב כאבים במפשעה.

וושינגטון וויזארדס (33-19) 126 – שיקגו בולס (36-19) 114

הוויזארדס לא מוותרים על הפלייאוף. ניצחון ביתי משכנע על הבולס הרחיק את הקבוצה מוושינגטון למרחק של משחק וחצי מהאורחים שבמקום העשירי, וקירב אותם כדי שלושה משחקים לאורלנדו שבמקום השמיני. מרתק המאבק במזרח על הזכות להיות השטיח של הבאקס בסיבוב הראשון.

במשחק עצמו הובילו המארחים בבטחה מתחילתו ועד סופו, ביתרון שהגיע עד כדי 21 נק' הפרש במהלך הרבע השלישי, ובסיום 12, 114-126.

ברדלי ביל הוביל את המנצחים עם 30, ולצידו האצ'ימורה שהמשיך שנת רוקי נאה עם 20. נאפייר מהספסל ומהינמי תרמו 15 כל אחד.

אצל הבולס זה היה בעיקר זאק לוין עם 41, כולל 11-8 מרשים מחוץ לקשת, ולצידו מסייע ללא הועיל תומס הקטר סטורנסקי עם 19 ו-8 אס'. קובי ווייט עלה מהספסל עם 14.

ניו אורלינס פליקנס (31-23) 138- פורטלנד טריילבלייזרס (30-25) 117

השקנאים בהנהגת הראשון לציון ממשיכים במסע ההיחלצות מתחתית המערב, והפעם על חשבון הבלייזרס, שנאבקים על מקום בפלייאוף. בפעם וויליאמסון פשוט נראה זריז, מהיר וחזק מדי על כל מה שזרקו מולו האורחים. זאת לא אשמתו, אמר פזיק, שהוא הכי גדול והכי חזק. זה בהחלט לזכותו אם הוא משתמש בזה.

28 דקות על הפרקט הספיקו לרוקי לקלוע 31 נקודות, ולעקור 9 ריב', שישה מהם בהתקפה, בזכות עודפי הכוח והמהירות שהפגין.

והבלייזרס עוד הובילו במחצית, 63-65. אלא שרבע שלישי עוצמתי של 21-41 לטובת המקומיים, בהובלת וויליאמסון בצד הנוצץ, והולידיי על לילארד בצד האפור, הפך את הקערה על פיה, שפך את הגמבו על ראשם של האורחים, והשאיר את הרבע האחרון למשחקי הפרש. בסיום 117-138 חד משמעי לטובת המארחים, שנצמדים במאזן לסן אנטוניו.

31 הנקודות של וויליאמסון הציבו אותו בראש קלעי הפליקנס, כשלצידו רדיק עולה מהספסל עם 20, הארט תורם 17, והולידי מוסיף 16 נק' ו-10 אס' למאמץ שהשקיע בהגנה על לילארד.

בצד השני מקולום ולילארד חולקים 40, לעומת ממוצע ה-42 של דיים בעשרת המשחקים האחרונים. כרמלו הוסיף 18, ו-ווייטסייד 17 ו-14 ריב'.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (22-32) 106- סן אנטוניו ספרס (31-23) 114

הספרס הגיעו לאוקלהומה אחרי חמישה הפסדים רצופים, להתארח אצל הת'אנדר, שהפסידו לבוסטון אחרי תשעה ניצחונות מעשרה משחקים. מבולבלים מהמספרים? אז נסכם ונגיד שהספרס קטעו את רצף ההפסדים, והת'אנדר הפסידו בפעם השנייה ברציפות. הניצחון של הספרס מרשים אף יותר, מאחר והושג ללא דמאר דרוזן, שישב בחוץ עם גב כואב.

אחרי יתרון ספרסי ברור לאורך המחצית הראשונה, ורבע שלישי צמוד, הצליחו המארחים להשוות ל-79 בתחילת הרבע הרביעי, לפני שאולדריג' נתן לאורחים יתרון בשלשה, שהתחילה ריצה שהסתיימה ביתרון 79-88 של האורחים. 3:52 מילס מעלה ל87-98, ומכאן מצליחים הת'אנדר רק לצמצם נזקים. בסיום 106-114, והספרס יוצאים רגועים יותר לפגרת האולסטאר.

אולדריג 'עם 25 ו-14 ריב' ומאריי עם 25 ו-9 הובילו את המנצחים, כשמילס עולה מהספסל עם 20 לעזרה.

31 הנק' של כריס פול בצד השני לא הספיקו.

יוסטון רוקטס (20-34) 116- בוסטון סלטיקס (16-37) 105

הרוקטס ממשיכים לקצור הצלחות עם הרכב הננסים, והפעם מול בוסטון. המארחים הובילו לאורך כל המחצית השנייה, ושלשה של הארדן, 1:56 לסיום, חתמה ריצת 0:10, הציבה את היתרון המקומי על 18, 98-116, וסגרה את סיפור המשחק. האורחים מצליחים רק לצמצם, ובסיום 105-116.

הארדן עם 42, כולל 15-7 מחוץ לקשת, ו18-17 מהעונשין, הוביל את המנצחים, ומעט אחריו ווסטברוק עם 36, 10 ריב' ו-5 אס'. האוס עם 17 סייע.

בצד השני 20 של הייווארד ו-19 של בראון לא הספיקו.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה דובי. ריצ׳רדסון אכן היה ענק בפילי במאני-טיים עם קליעה טובה מבחוץ וחדירה נהדרת. הוא חייב להיות יותר דומיננטי ולעשות תנועה וחיתוכים. לקליפרס כצפוי היה קשה עם אמביד וכל כדור שהוא קיבל ליד הסל נגמר בנקודות או פאול כשלמונטרז אין שום סיכוי לעצור אותו

  2. תודה רבה דובי
    מילת פרגון לדעתי מגיע ל2 השחקנים המושמצים של האתר.סזימונס וווסטברוק.ראיתי את שניהם כמה והכמה פעמיים והם משחקים פשוט מצויין.
    ווסטברוק בכלל לא האמנתי שזה אותו שחקן,הפסיק עם כל הזריקות המיותרות ופשוט חורך את הסל.מה שיפה אצל שני השחקנים זה שהם אותו דבר תכלס אבל משניהם מצפים לעשות ההיפך.
    סימונס שיתחיל לזרוק מבחוץ ווסטברוק שיפסיק לזרוק מבחוץ.
    לגבי הקליפרס אני עם שמעון בכך שאני חושב שהם הכי חזקים בליגה ובסדרה של 7 אין לאף אחת סיכוי אבל מצד שני הם מתנהגים כבר כאילו זכו כבר ב2 אליפויות ובתור קבוצה חדשה יש מצב שבסוף זה יתנקם בהם בייחוד שהשחקן היחידי שבאמת יכול להתנהג ככה זה קוואי,כל השאר עם כל הכבוד לא הרשימו עד היום בפליאוף בשביל להתנהג ככה

    1. הביקורת על שניהם מוצדקת.
      יש דבר כזה שנקרא מינון.
      שניהם לא מודעים לזה. עובדים על 0 או 100.
      סימונס בכלל לא זורק וווסטברוק היה זורק יותר מדי.
      שניהם צריכים אמצע – לשמר את אפשרות הזריקה מבחוץ אבל לא להגזים.

      1. לא אמרתי שהיא לא מוצדקת,רק אמרתי שראיתי למשל את ראסל בשני משחקים מול הלייקרס ועוד משחק שאני לא זוכר ומודה שממש נהנהתי מהמשחק שלו,בכל שלושת המשחקים הוא זרק פעם אחת לשלוש וקלע אותה(ממה שאני זוכר) ופשוט חרך את הלייקרס והכל בבחירת זריקות מצויינת.סימונס גם כן ב2 משקים מול הלייקרס והקליפרס היה פשוט מעולה.
        מה שכן המבחן האמיתי הוא באמת בפליאוף ששם אני בהחלט מסכים שבלי איום משלוש יהיה להם הרבה יותר קשה אבל לפחות לעכשיו הם משחקים אותה

  3. אפקט זאיון פשוט מדהים. זה לא רק שהם מנצחים (מאזן חיובי מאז החזרה שלו) זה גם משהו מנטלי – כאילו שבשניה שהוא חזר הם החליטו שהם מפסיקים להיות הנמושות של הליגה. מדהים.

  4. כשצמד שחקני החוץ של הטילים בכושר הטוב שלהם אז אין הרבה מה לעשות נגדם ובייחוד לא בביתם. רק הטובות ביותר בליגה יכולים לנצח את הטילים גם בביתם למרות יכולת מרשימה של ג'יימסל הארדברוק/ראסיימס וסטארדן.

  5. תודה רבה דובי.
    .
    היום יוסטון עם הגנה מעולה וחונקת כופה עוד משחק הרבה איבודים על היריב. זה אמנם מדגם פיצי שבפיצי אבל ממראה העיניים שלי, יש בזה משהו מהותי – ב4 המשחקים האחרונים – בעצם מאז הטרייד ששם שם את קוביקטון, הרוקטס כופים הכי הרבה איבודים על היריב בליגה (18.3ביחד עם מינוסוטה) כמובן שהרבה מים צריכים לעבור בירדן בשביל שניווכח אם זה אמיתי אבל היכולת שלהם להתחלף על כל שחקן יכולה להיות סיוט להתקפות בפלייאוף. אני מבסוט על המהלך הזה.

    1. מראה עיניים?? אתה??הכל תקין? היהפוך מורי חברבורותיו? אם זה לא מספר זה לא קיים.
      וברצינות אני מסכים איתך אבל לא רואה את זה מצליח להביא אליפות או קרוב לזה לצערי, הלוואי שאטעה. הארדן זה בולען בהגנה, חור נוראי, השומר הכי גרוע בליגה בפער עצום ולא מעניין אותי אם הסטט שלכם אומר שהוא חמישיית הגנה.
      חבל שיוסטון לא הביאו גם את קראודר. הפציעה של גורדון זה גם לא טוב, טוב שיש פגרת אולסטאר עכשיו 9 ימים.
      מה שכן אני מאד רוצה סדרת פלייאוף לייקרס יוסטון, מאד מאד

      1. קודם כל צריך יוסטון OKC
        גם אדאמס בארץ הגמדים
        גם ווסטברוק חוזר הביתה
        גם CP3 נגד הארדן.
        נקווה שתהיה סדרת סיבוב 1

        1. זה היה יכול להיות יפה אבל לא ריאלי. יוסטון תסיים 4-6 ככל הנראה. אוק 6-8 כנראה. לעומת זאת לייקרס יוסטון אם יעברו זה סיבוב (ראס עוד צריך לעבוד על זה) אז בהחלט אפשרי.

  6. הקליפרס לא ברורים, אמורים להיות קבוצה אימתנית עם הגנה חונקת, ופה אמביד וסימונס נראים לידם כמו מג'יק וקארים.
    אם הקליפרס לא יעשו שינוי מנטלי מוחלט בפלייאוף הם יכולים להיות מודחים עוד לפני גמר המערב.
    **
    פורטלנד מאד לא יציבה, קיבלו ממש תבוסה מול נ"א נטולת אנגרם
    סביר שדאלאס תסיים 7 במערב ואחריה יש מצב שזו תהיה אכן ממפיס

  7. כיף אמיתי על הבוקר, בעיקר כשהלכתי לישון במחצית של בוסטון ביוסטון. אחת הבעיות של הסלטיקס שאין בה כל 'רעים'. הרוב חוץ מסמארט הן לדים טובים ירושלים. נצחון הויזרדס הפתיע אותי מאד.
    הקפה טועם פי שניים טוב כשדובי הוא הכותב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט