מחשבות כדורסל של שישי בצהריים / רועי ויינברג

ההגנה האזורית נכנסת עמוק יותר לתוך הליגה

מושפע ממאמרו של מארק סטיין בניו יורק טיימס, שזמין לקריאה כאן.

ההגנה האזורית הגיעה לאן.בי.איי בשנה שעברה ובולטת יותר גם השנה. יש עלייה של 10.8% בשימוש בהגנה אזורית בממוצע למהלך לעומת העונה הקודמת ו-7 קבוצות שמשתמשות בה בתדירות גבוהה (4-10% מסך מהלכיהן): שרלוט, וושינגטון, ברוקלין, דאלאס, טורונטו, מיאמי והקליפרס, ארבעת האחרונות קבוצות פלייאוף. ההגנה הזאת זכתה לתדמית "פחדנית" ב-NBA, כשחלק מהאנשים מאמינים בזה עד היום – גארי פייטון אמר למארק סטיין שקבוצות הולכות על הגנה אזורית כי הן לא יכולות לשמור על אף אחד.

זה לא מדויק. קבוצות עם שחקני הגנה מעולים משתמשות בזה בתדירות גבוהה, כשלמיאמי יש את ג'ימי באטלר ובאם אדביו, לקליפרס את קוואי לנארד ופול ג'ורג' ולדאלאס את קריסטפס פורזינגיס. הקליפרס והמאבריקס מצליחים לעצור את היריבות שלהן על פחות מנקודה למהלך כשהן שומרות אזורית, בין היתר בזכות האורך של השחקנים שיש בקבוצות – לקליפרס יש הרבה מאוד שומרים מאוד ורסטיליים (פטריק בברלי, לנארד וג'ורג', ג'מייקל גרין, מו הרקלס) שיכולים לעשות חילוף על כל חסימה או לחילופין לכסות שטח במקום שחקן. טורונטו הפכו את זה לאומנות בפלייאוף שעבר, עם הגנה אזורית מסורתית מול מילווקי בגמר המזרח ובוקס-אנד-וואן (ארבעה שחקנים בפינות ואחד שומר אישית) על סטפן קרי בחלקים מהגמר, בהם קווין דוראנט ודמרקוס קאזינס היו בחוץ.

היתרונות של השיטה, למרות התדמית הרעה, ברורים. לא רק שהיא נותנת לקבוצות דרך נוספת להגן ומוציאה את היריבות מתוכנית המשחק הרגילה שלהן, היא גם פותרת 2 בעיות גדולות שיש בליגה היום להגנות NBA. לא מעט קבוצות מתבססות על שחקן יוצר שנכנס לצבע וחלש משמעותית מחוצה לו: מילווקי עם יאניס אנטדקומפו, פילדלפיה עם בן סימונס, דאלאס עם לוקה דונצ'יץ' (32.1% מהשלוש העונה, 12.2 נקודות מחדירות) וסן אנטוניו עם דמאר דרוזן, למשל. ברגע שמשתמשים בהגנה האזורית שמצופפת מולם את הצבע, הרבה יותר קשה להם לעשות נקודות בחדירה. הם היוצרים המרכזיים בקבוצותיהם, וברגע שמחלישים את הנשק המרכזי שלהם כל ההתקפה קורסת. לכן ראינו את הלייקרס למשל משתמשים באזורית נגד דאלאס או את היריבות של הסיקסרס משתמשות באזורית נגדם כמה פעמים.

יתרון אחר של הגנה אזורית הוא השימוש שלה במגני טבעת. אנחנו רואים סנטרים, מרוי היברט בזמנו עד לרודי גובר בזמננו, הופכים ללא רלוונטיים בפלייאוף כשהיריבות מנסות לשחק עם חמישה שחקני חוץ ולהוציא אותם מהטבעת, היכן שהם פחות יעילים בצורה משמעותית. הגנה אזורית יכולה לאפשר להם להישאר באזור הצבע ולמנוע מיריבות להוציא אותם החוצה. אנחנו לא נראה קבוצה שמשחקת בלי שום כניסות לטבעת, ככל הנראה, ולכן ההגנה הזאת יכולה לאפשר ליוטה למשל להשאיר את גובר (או לפילדלפיה להשאיר את אמביד) בטבעת במקום לגרום להם ללכת לרדוף אחרי שחקני חוץ זריזים מהם ולפגוע בכל ההגנה. יכול להיות שההגנה הזאת תהיה הנשק הסודי של יותר מקבוצה אחת בפלייאוף.

נכסי טרייד אפשריים

דד-ליין הטריידים מתקרב בעוד שבוע, ומאמין שכולכם שמתם לב לפרוייקט הטריידים הדמיוניים שלנו ששמעון מריץ בצורה טובה מאוד. מי השחקנים שיכולים להיות מעניינים בטרייד ולא מקבלים הייפ, בניגוד לבוגדן בוגדנוביץ', ארון גורדון, קייל קוזמה ואחרים?

מאליק ביזלי מדנבר. הוזכר רק בטרייד אחד מתוך 304 השרשורים (1,376 תגובות נכון לעת כתיבת שורות אלה) בפרוייקט ויכול להיות פוטנציאל מעניין. הוא שחקן חופשי מוגבל בסיום העונה, כך שהקבוצה שתקבל אותו תוכל להשוות כל הצעה עליו. בשנה שעברה הוא קיבל תפקיד גדול יותר ברוטציה של דנבר וקלע 11.3 נקודות ב-40.2% מהשלוש, השנה נחלש אבל היו כמה תצוגות טובות.

הוא פוטנציאל גבוה שדנבר תוכל למכור בערך נמוך (לא סביר שישאירו אותו) ואולי יכול להיות שוטינג גארד לגיטימי בליגה. לקבוצות עם מעט נכסים, כמו דטרויט או ניו יורק, הוא יכול להיות בעל ערך משמעותי בעתיד. יש מצב שבחירת סיבוב שני או חוזה נגמר יספיקו.

נמניה בילייצה מסקרמנטו. הופיע רק בשני טריידים בפרוייקט נכון לכתיבת שורות אלה ויכול להתאים להרבה קבוצות – מוסר טוב לעמדתו (2.7 אס' על 1.5 איב') עם קליעה טובה מאוד מהשלוש – 43.5% – וחוזה יחסית נוח של כמעט 14 מיליון דולר לשנתיים, כולל העונה הנוכחית. הוא נותן עונת קריירה יחד עם קליעה טובה ממסירה ויכול להיות גבוה מחליף נהדר בקונטנדרית.

הקינגס לא כל כך צריכים אותו. הם גם רחוקים מהפלייאוף ונראה שהוא קצת חוסם את מרווין באגלי (למרות שכל הקבוצה לא סגורה על הכיוון שלה כ"כ). פורוורד צעיר או נכס עתידי כלשהו יכולים להתאים עליו והוא יכול להיות משמעותי בקונטנדריות כמו פילדלפיה או מילווקי.

גם דריק וויט בסן אנטוניו מעניין. עד עכשיו, 47 משחקים בתוך העונה, וויט קיבל פחות מעשר דקות לצד דיונטה מארי. בהנחה שמארי רכז העתיד של הספרס (פותח ביותר משחקים וצעיר יותר מוויט), וכשיש גם את דמאר דרוזן בעונה הזאת ואולי גם בבאה, הוא יכול להיות נכס לא רע בכלל. וויט בשנה שעברה היה רכז פותח טוב עם הגנה חזקה, יכולת מסירה טובה ואחד שהוכיח את עצמו בפלייאוף עם סדרה טובה מאוד נגד דנבר. כבר עכשיו הוא בן 25, אבל לקבוצות כמו מינסוטה הוא יכול להתאים מאוד.

תחזיות

אנחנו מתקרבים לסוף העונה הסדירה כשנשארו חודשיים וחצי. שתי תחזיות שלי שאולי יראו רע בהמשך:

פורטלנד תסיים במקום השמיני במערב. הם בכושר טוב כשטרבור אריזה משתלב נהדר עד עכשיו ודמיאן לילארד עם 39.6 נקודות למשחק בשמונת המשחקים האחרונים, מתוכם פורטלנד ניצחה 5. יוסוף נורקיץ' אמור לחזור ולספק להם עומק יחד עם חסן וויטסייד ובשנים הקודמות הקבוצה השתפרה מאוד אחרי פגרת האול-סטאר בצורה משמעותית. יחד עם לוח המשחקים הקשה שנשאר לממפיס והבינוניות של כל השאר, אני מאמין שהם יצליחו להתברג לשמינייה בסופו של דבר.

אוקלהומה תסיים גבוה יותר מהמקום השביעי. הימור, אבל בהתחשב בכושר הרע של יוסטון ובזה שדאלאס תלויה כמעט לחלוטין בלוקה דונצ'יץ' היחסית צעיר (שהשלים רק עונה מלאה אחת), לא כזה שנוי במחלוקת. הם רק משחק אחד מהמקום החמישי ויכולים להגיע אליו אם ימשיכו ככה. הכל תלוי, כמובן, בבריאות של כריס פול.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה רועי אחלה מחשבות!
    .
    האזוריות דורשות תיאום רב ומאמץ של כולם. חורים ועצלנים לא מתאימים.
    באופן כללי ההגנות העונה הרבה יותר טובות מעונות קודמות ונראה שהם בדרך חזרה לקדמת הבמה.
    .
    כל שחקני שיקגו הם נכסים מעולים. כנל רובינסון מניקס

    1. רובינסון אכן מעולה, אבל לדעתי הניקס צריכים לבנות סביבו ולא להעביר אותו. הייתי מנסה להעביר את רנדל ולהשיג את קוזמה כדי להוציא ממנו את המקסימום. פוטנציאל ענק.

      1. אתה לא יכול לבנות סביב שחקן כמו רובינסון. הוא יכול להיות חלק מהעתיד אבל לא החתיכה המרכזית.
        אתה רואה אותו כשחקן שההתקפה מבוססת עליו (כי הגנתית הפוטנציאל בהחלט שם).

    1. לממפיס נשאר לוח משחקים לא פשוט, יכול להשפיע יחד עם הפגיעה ב-Rookie Wall של מוראנט ושות'. מסכים שלהטריד את וויט לא כזה חכם, אבל אין סיבה להשאיר אותו ואת מארי אם הם לא הולכים לשחק ביחד.

  2. אין שאלה שהאזורית הופכת ליותו ויותר שיטה שכולם משתמשים בה. לפעמים האישית תקבלת ציביון אזורי בגלל הפיזור, וגם בגלל שהסוויצ'ים המהירחיפ כששחקן עוזה את השחקן שלו ומישהו אחר כאילו נשאר איתו

  3. GM דנבר
    למען הסר ספק – אם מישהו יציע לי לקחת את ביזלי תמורת בחירת סיבוב שני, אני זורק את רועי מכל המדרגות.

  4. מסכים לגבי פורטלד..
    פורטלנד תכנס לפלייאוף עם ריצה טובה בחצי השני של העונה , כמו שהיה בשנה שעברה.
    יש שם סגל טוב , התחילו את העונה בצורה לא טובה….לילארד אולי הפויינט גארד הכי טוב בליגה.
    דרק וויט למינסוטה זה בחזקת הלך הזרזיר אצל העורב…..שחקן גרוע ומיותר למועדון גרוע ודיכאוני…
    קרל אנטוני טאונס מבזבז שם את הזמן שלו…כדאי שילמד ממקרה קווין גארנט —–אין טעם לשרוף שם עשר עונות .צריך לדרוש טרייד.
    הצעירים של סן אנטוניו ברמת יורוליג מינוס….אם העתיד שלהם זה דג'ונטה מארי אז הם בבעיה.
    צריך שם דם חדש גם בעמדת המאמן.

      1. בינוניות זאת אולי המילה המתאימה….וויט , דג'ונטה מארי ,בריין פורבס ,קייל אנדרסון (שכבר הועזב )… שחקני פרווה בינוניים ואפורים.
        זה לא העתיד של הקבוצה הזאת . צריכים שם להבין את זה ויפה שעה אחת קודם.
        הכיוון של הספרס הוא למטה עם החבורה הזאת.

      1. פופ מאמן גדול ,אין מחלוקת על כך….אבל הגיע הזמן לזוז הצידה . נגמרה תקופה.
        גם ג'רי סלואן הלך בסוף הביתה .
        אין שם כלום בס"א …פשוט כלום וקצת למרקוס זה הכל .

  5. 1. עד כה, לטעמי, מיאמי וטורונטו מציגות את ההגנות האזוריות הכי טובות.
    קבוצות nba עדיין לא כל כך יודעות איך לשחק מול הגנה כזו.
    2. פורטלנד תמיד נותנת ״ריצה״ בחצי השני של העונה. שאלה באמת איך נורוקיץ׳ יחזור וישתלב.
    השאלה כמה וויטסייד חזק מנטלית שיגיע מישהו שינגוס לו בדקות ו/או יהיה לפניו ברוטציה (במיאמי הוא לא ממש אהב את זה), ולכן, עם החוזה הנגמר (העצום) שלו הוא דווקא נכס לטרייד, ולא יפתיע אותי אם הוא לא יסיים שם את העונה (למרות שאחרי פתיחת עונה חלשה הוא משחק טוב).
    3. הספרס לא נוטים לבצע טריידים באמצע העונה (אלא אם זכרוני מטעה אותי).
    בילייצה לא עזב בגלל שקיבל חוזה מדיבאץ׳, ככה שאני לא בטוח שה-gm מוכן להיפטר ממנו.
    4. פול בעונה נפלאה בת׳אנדר. השאלה באמת אם יחזיק מעמד עד סיום העונה. במערב הכל צפוף ומשחק לפה או לשם יכול להעלות או להוריד בדירוג.
    וכמובן, אם פרסטי לא יבצע מהלך שישנה את הקבוצה.

  6. אני אוהב את השימוש באיזורית שלא מגיע בכלל כגימיק. קבוצות משתמשות בזה כדי לגוון את ההגנה או מול הרכבים ספציפיים כדי שההתקפות יצטרכו גם לשנות קצת את מה שהן עושות. יש מעט מאד קבוצות שלא צשתדות בה בכלל ובעידן בו ההגנה הפכה מראש למערך קבוצתי שמצריך לא מעט תיאום זה ממש מתבקש.

    1. משהו שחשבתי עליו (ולא הכנסתי בפוסט כי זה רעיון מאוד מופשט) – יכול להיות שבעתיד השימוש באזורית יגדל, לפי המגמה שיש עכשיו, ואז קבוצות יגנו יותר ויותר על שלשות וליי-אפס. זה יכול להחזיר את המיד-ריינג' כנשק "הורג אזורית", לפחות באופן תיאורטי. ישנה קצת את הכיוון של הליגה ממה שנפוץ היום. מה דעתך?

      1. אזורית לא מקלה על זריקת מיד ריינג'ים להיפך. הסיבה שהמיד ריינג' לא ב'אופנה' לא קשורה להגנה כמו ליכולת של שחקנים לדייק משם באחוזים גבוהים.

  7. הבעיה עם הגנה אזורית זה שהורג את הפוסט פליי עוד יותר .
    אין בעיה עם הגנה אזורית אבל במקביל צריך להתייחס לשחקן בפוסט בדיוק כמו גארד שחודר לסל.
    לא יכול להיות ששחקן גבוה נסגר בדאבל או טריפל טים בגלל איזורית וחופשי נותנים לו מכות בגלל שהוא גבוה וחזק ולעומת זאת כל גארד שנושפים עליו מקבל פאול

  8. תודה רועי. גם לדעתי הבלייזרס תהיה בפלייאוף. לגבי האזורית אי אפשר להתעלם מהיתרונות שלה ולא סתם אנחנו נתקלים בהגנות מיוחדות בפלייאוף. בייליצה אחלה שחקן

  9. הבלייזר אחרי אריזה נראים פנטסטי, אני לגמרי מסכים, אבל יש פער מול ממפיס, שכמובן יכול להיסגר גם לפי האיכות של הלוז כמו שהוזכר פה, וגם בגלל קיר הרוקיז.
    בקיצור, לגמרי לא הימור מופרך רועי, אבל אם מוראנט יחזיק מעמד, הוא עוד יותר יחזק את הבחירה בroy

  10. במיאמי האזורית לא מושלמת מכיוון שאין להם מגן טבעת טוב, לאנרד לא מספיק טוב, הוא איטי. לכן לדעתי זה הדבר היחיד שחסר להם כדי להפוך למושלמים הגנתית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט