המאבריקס ביוטה, הלייקרס בפילי ביום שבת מצומצם

המאבריקס ביוטה, הלייקרס בפילי ביום שבת מצומצם

מומלצי ליג פאס:

יוטה ג'אז (13-31) – דאלאס מאבריקס (16-28), 00:00

לאחר המבול ההתקפי עליו ניצחו במשחק שעבר מול פורטלנד, המאבס ינסו להכניע את הג'אז במבצרם הביתי, משימה כמעט בלתי אפשרית העונה.

הג'אז שיחקו 20 משחקי בית עד כה העונה, ונכנעו בשלושה מהם בלבד. בכל אחד משלושת ההפסדים הללו, ההתקפה הייתה זו שגרמה למפלתם של חניכיו של קווין סניידר. פעמיים הם לא עברו את מחסום 100 הנקודות ובפעם היחידה בו עברו אותו (ההפסד 102-112 למיניסוטה), הם קלעו ב-42.7% אפקטיבי, נתון חריג במיוחד לקבוצה שנמצאת במקום השני בסטטיסטיקה הזו (55.1%, מה שמציב אותם רק מאחורי הבאקס).

אין ספק כי המאבריקס מאוד מרעננים ומהנים לצפייה העונה, אבל לא בשל האיכות שלהם בצד ההגנתי, כנ"ל לגבי המועמד ל-MVP, לוקה דונצ'יץ'. הסופמור הסלובני הוא פשוט תופעה, אך לא ניתן להתכחש לבעיות ההגנתיות שלו, במיוחד כאשר ייאלץ להתמודד עם שחקן מוכשר ואתלטי כגון דונובן מיטשל, או עם קלעי וטרן חכם כגון בויאן בוגדנוביץ או ג'ו אינגלס.

הפתרון הזמני לבעיה הזו, הוא פשוט לגרור את הג'אז לקרב יריות רב נקודות, מה שלא יהיה קל נגד ההגנה החונקת שלהם. זה עבד למאבס נגד פורטלנד, במשחק היסטורי בו נקלעו 43 משותפות ל-2 הקבוצות והאורחים מדאלאס הצליחו לצאת מה-"מודה סנטר" שבאורגון עם ניצחון 133:125. זה לא יעבוד מול יוטה, בטח שלא ב-"ויוינט סמארט הום ארנה".

במשחק האחרון של הג'אז, ראינו כיצד הם מסוגלים לאמלל את יריבתם בצד ההגנתי: הם החזיקו את הווריורס על 96 נקודות בפחות מ-40% מהשדה ושייטו לניצחון קליל ב-33 נקודות.

הימור: שתי הקבוצות הכושר פנטסטי, אז צפוי משחק מרתק. לוקה דונצ'יץ' ייתן את ההצגה הרגילה שלו, אבל לבסוף יתרון הביתיות יהיה שיכריע. הג'אז ב-5.

פילדלפיה 76' (17-29) – לוס אנג'לס לייקרס (9-36), 3:30

המשחק האחרון של הלילה הוא גם המרתק ביותר. שתי קונטנדריות בקרב טיטאנים אדיר כאשר הלייקרס מגיעים ל-"וולס פארגו סנטר" למפגש עם הסיקסרס.

אף על פי שהסיקרס חוו הרבה עונות קשות בעשור וחצי האחרון, עדיין יש להם מאזן 8-7 חיובי נגד הלייקרס ב-15 מפגשיהם האחרונים, כולל הניצחון האדיר ב-23 הפרש במפגשם האחרון בעיר אחוות האחים. בשנה שעברה, פילי עשו סוויפ ללייקרס בשנה שעברה, פעם ראשונה שזה קורה מאז עונת 04/05, אז מאמן הלייקרס, פרנק ווגל, היה עוזר מאמן בצד השני.

פילי מרגישים טוב עכשיו. העונה הזו הייתה מאוד "רכבת הרים" בשבילה, אבל כעת הם בעלייה למעלה לאחר שניצחו ארבעה מחמשת משחקיהם האחרונים, כולל שתי ניצחונות חוץ במדינת ניו יורק שקטעו רצף של שישה הפסדי חוץ רצופים. ג'ואל אמביד עדיין בחוץ, אבל לפחות הוא התאמן ביום שישי ואמור להיות מוכן לחזור לאקשן בימים הקרובים. בנוסף לקמרוני, גם ג'וש ריצ'רדסון יבוא למשחק על אזרחי בשל פציעה בשריר מיתר הברך. את התפקיד של הסווינגמן הצעיר ימלא באופו זמני שייק מילטון, ברט בראון אמר מספר פעמים כי הוא אוהב את יכולתו של מילטון להריץ פיק אנד רול באופן שוטף בהתקפה, בנוסף ליכולת הקליעה שלו (עדיין לא לגמרי הראה זאת ב-NBA, אבל בתקופתו ב-SMU מילטון קלע 42.7% מחוץ לקשת).

אצל הלייקרס, קייל קוזמה צפוי לשחק למרות הקרסול הכואב, כאשר אנת'וני דייויס עדיין בסימן שאלה, וגם אם ישחק, הוא לא יהיה בכושר שיא. מה שמקל מאוד על הקבוצה המקומית, שללא אמביד לא תוכל להאט את הגבה הואיל והיה במאה אחוז כשירות.

למרות הופעות אדירות לאחרונה, הלייקרס איבדו קצת גובה מתחילת העונה המופלאה שלהם. רק בחמשת המשחקים האחרונים הם צברו 2 הפסדים, תבוסה מביכה מול היריבה ההיסטורית מבוסטון והפסד מפתיע בנקודה לאורלנדו. כעת הם מגיעים לאחר שתי ניצחונות רצופים ויקוו להמשיך זאת לשלישי ברצף.

הימור: אתן את הניצחון ללייקרס, אבל פילי יכסו את הליין של 4+ הנדיב יחסית. 2 לאורחים מעיר המלאכים.

שאר המשחקים:

דטרויט פיסטונס (29-17) – ברוקלין נטס (25-18), 2:00

רק לפני פחות מחודש וחצי, הנטס חיו טוב עם מאזן של שלושה משחקים מעל 50%. מאז, נפילה חופשית ללא מצנח שכללה 12 הפסדים מתוך 14 המשחקים האחרונים, כולל חמישה רצופים. הלילה, הם יקוו להתניע מחדש את המומנטום החיובי כאשר הם מתחילים רצף של שבעה משחקים רצופים מול קבוצות עם מאזן שלילי הראשון הוא בליטל סיזרס ארנה בדטרויט.

לא צפוי לנו קרב הגנתי קשוח במיוחד. הפיסטונס נמצאים בשליש התחתון של הליגה בדירוג הגנתי, ואילו הנטס, להם יש יותר כישרון בנמצא בצד האפור של המשחק, לא מנצלים אותו כראוי בזמן האחרון, הם הרשו לפחות 117 נקודות בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים, שכנזכר לעיל, גם נגמרו בהפסדים (אם נהיה הוגנים, כל ההפסדים הללו באו נגד קבוצות מעולות: יוטה, פילדלפיה (פעמיים), הלייקרס ומילווקי).

הפיטונס נמצאים הכושר קצת יותר טוב עם שלושה ניצחונות בחמשת משחקיהם האחרונים, אבל במשחקם האחרון הם חטפו בראש מממפיס, אז אני אפילו לא אנסה לנחש מהי הזהות של הקבוצה הזאת.

הימור: מספיק זה מספיק, הנטס הם קבוצה טובה יותר מהפיסטונס והם כבר מורעבים לניצחון. 11 הפרש לאורחים מברוקלין.

קליבלנד קאבלירס (33-12) – שיקגו בולס (30-17), 3:00

המפגש השני החודש בין הבולס לקאבס ישאף להיות גם כן צמוד ומעניין כמו קודמו כאשר הבולס קליבלנד היא מארחת הפליי דייט.

במשחקם הקודם ב-19 לחודש, הבולס ניצחו ב-2 נקודות בלבד אף על פי שלקאבס היו 2 הזדמנויות לעלות ליתרון, ואף לנצח את המשחק, בשניות הסיום, אולם קווין לאב החטיא ג'אמפ שוט בפיגור נקודה עם פחות מ-3 שניות על השעון ולארי נאנס איבד כדור אחרון בפוזשן שחתם את המשחק לאחר הקליעה הבודדת של קריס דאן מהקו.

הימור: בצעד חריג, אהמר בעד קליבלנד. מגיע להם ניצחון צמוד לעודד קצת את הקהל הביתי. 3 הפרש לקאבס בסיום.

מיניסוטה טימברוולבס (30-15) – אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (19-27), 3:00

הת'אנדר מגיעים למיניסוטה הקריירה בתקווה לנצח את הוולבס בפעם השנייה החודש.

שתי הקבוצות נלחמות בעייפות לאחר משחקם אמש ויקוו לגרד ניצחון חשוב על יריבת קונפרנס. הת'אנדר הגדילו אמש את רצף ניצחונם ל-4 לאחר שניצלו את הבור ההגנתי של אטלנטה בדרך ל-140 נקודות. הזאבים בקוטב שונה לגמרי, משחקם אמש מול הרוקטס היה הפסדם השמיני ברציפות.

הימור: הת'אנדר ניצחו בקלילות את המפגש הקודם שארך לפני פחות משבועיים, לא הרבה השתנה מאז. 16 הפרש לאורחים מאוקייסי.

לפוסט הזה יש 132 תגובות

  1. פריוויו מעולה תודה רבה!
    יוטה – דאלאס יהיה משחק מעולה עם קצב גבוהה, לא מאמין שהג'אז יפילו את זה. משחק חשוב מידי למאבקי מיקום.
    באותו הקשר – המשחק הזה יתחיל רצף של 10 משחקים, כמעט כולם נגד קבוצות שבמאבקי הפליאוף המערבי (דאלאס *2 יוסטון *2 דנבר *2 פורטלנד *2 וספרס + מיאמי בבית) ואשר לאחריו נדע יותר טוב כמה יוטה באמת טובה העונה.
    אני מאמין שיסיימו את הרצף ב7-3.

  2. תודה רבה.
    כפי שכתבו מעלי, למשחק של הלייקרס מול פילי יש משמעות נוספת- לברון יעבור את קובי במס' הנקודות הכולל ויעלה למקום השלישי הכללי.

  3. אמביד דיוויס ופורזינגס האהבלים צריכים לצפות בזאיון והיא יס איך הם טוחן בצבע, איך הם משתמש ביתרון הפיזיות שלו, אבל אהבלים הרכרוכיים מעדיפים להשליך בלטות מ3. מעדיפים להיות גארדים, אם שאקיל של אורלנדו היה משחק בליגה הרכה של היום הוא היה שובר שיאים של צ’מברליין

    1. זו החמישיה הקבועה מאז שקונלי נפצע. פציעה שרק הועילה לג'אז כי אינגלס הרבה יותר מתאים לחמישיה וקונלי מנגר מתחילת העונה

      1. זכור לי זאת הייתה החמישייה שקוננלי היה פצוע, אבל בכל פעם שהוא היה בריא סניידר העלה אותו בחמישייה.
        היום התחיל איתו מהספסל

      1. קרעתי רצועות ברגליים, הבחור מפחד לשחק בצבע ומעדיף לזרוק שלושות , זה המשמעות של נמושה זיו, אני יודע שאתה רגיש מתוק אבל זה בסדר אל תקח ללב

          1. קרעתי את הרצועות פעמיים בחופשות סקי באספן, ריסקתי את העצם ביד, עברתי לא מעט פציעות כשהייתי צעיר

            1. וואללה, שמח שאתה כאן איתנו ויכול לספר על זה. עד 120

            2. רק שלא יקרה גם לי באקסטרים שלי.
              למזלי השרירים שלי ארוכים אבל עם הגיל הכל כידוע מתחיל לחרוק….
              לפילות בסקי כבר אין לי למרות שבשנים האחרונות התחלתי גם קפיצות ובים אני כבר לא כל כך משתולל כמו בעבר אבל עוד לא עברתי לגיהוצים את זה נשאיר לשנות השבעים.
              🙂

      1. מה יש לי להיות ממורמר, אני מטייל בעולם, לא צריך לעבוד כבר 30 שנה ,דאגתי למשפחה שלי כלכלית וגם הנינים שלי יהיו מסודרים, לא יודע אם אפשר לקרוא לזה ממורמר בדד בטח בגילי רוב החברים שלי כבר לא איתנו, והנכדים מתקשרים פעם באף פעם.

        1. ברוך, אני מכבד אותך. אבל שמתי לב שהתגובות שלך – כמעט תמיד – הן נגד מישהו. ההוא נגר, ההוא נמושה, זה לא יודע מהחיים שלו, ההוא שובניסט.. לזה אני מתכוון. אני בטוח שעל כוס קפה בינינו הייתי מבין יותר אבל מה לעשות שאני ניזון רק ממה שאני קורא..

          1. השחקנים מפחדים לשחק בצבע, אתה יכול לקרוא לזה רכרוכיים, פחדנים… אני זוכר בשנות ה90-80 את הסנטרים נלחמים מלחמות חורמה בצבע, ולראות את אמביד דיוויס פורזינגס… מעדיפים לזרוק לבנים מאשר לחפור בצבע זה מביך.
            .
            לגבי נגר זה לא העלבה לא יודע מה בעיה להגיד לשחקן שהוא נגר. אתה לא חושב שקיירי רעל בחדר הלבשה ? שהוא אסון לקבוצה? בעולם של היום אי אפשר להביע דעה בלי שקבוצה של אנשים יעלבו

            1. רבים מהאנשים המשפיעים בהיסטוריה האנושית היו נגרים.. בכל אופן, אין לנו ויכוח על רמת האגרסיביות הנמוכה של הסנטרים המודרניים בהשוואה לסנטרים מהעבר, זה ידוע וברור.
              אבל לא זכורים לי סנטרים רבים בעבר עם יכולות קליעה ממרחק וזריזות מפתיעה ביחס לגובה כמו לחלק מהסנטרים המודרניים. כל תקופה ויופייה

            2. החלום היה יותר זריז מכל סנטר היום, הסנטרים מעבר ידעו לנצל את הייתרון הפיזי שלהם כדי לשלוט במשחק , הסנטרים של היום מנסים להיות גארדים למרות שאין להם תשובה בצבע ואין להם יכולת כדרור או קליעה מתאימה , יאניס עושה שמות בליגה בגלל שהוא לא מתפשר על זריקות מחצי מרחק ו3 , ומנצל את הייתרון הפיזי האדיר שלו בשביל לשחוט בצבע, אמביד דיוויס צריכים לעשות אותו דבר אבל הם מעדיפים לזרוק מרחוק ומפחדים ממגע גופני , איך אני אמור לקרוא לכאלה?

            3. ברוך חביבי
              בכדורסל של היום אולייגואן היה קולע גם שלשות היום ואת הוויש היו שומעים ביריחו….

          2. לצערי זה גם לא רק הסנטרים, הכדורסל של היום הוא הספורט הרכרוכי ביותר שקיים, מפלצות בשר ודם בוכות וכפות כמו עלה ברוח מכל נשימה, בגלל סילבר וליגת הכסף המגע בליגה והגנה נהייתה מילה אסורה .

    1. חחח מנחם סימונס כמו דריימונד בתור מס 1. הוא מס 4 בפילי. בקבטצה שהוא אופציה 1 פילי יורדים ליגה. טוביאס נזכר לנגב.
      להשוות בין יאנג לסימונס זה כמו דריימונד מול קרי. אותם הבדלים ברמה.

  4. כאשר סימונס יקבל את השמירה דיאנגלו מקבל הוא שחקן של 6-7 נקודות במקרה הטוב, הוא לא אולסטאר ולא כלי התקפי, יאנג עילוי.
    דרך אגב מנחם לברון עושה את זה ב100+ משחקים פחות מקובי

    1. מנחם סימונס אופציה ראשונה והקבוצה יורדת ליגה, אין לו שום יכולת התקפית במשחק עומד, אפס יכולת קליעה, אם הוא היה מקבל רבע מהגנה יאנג היה מקבל הוא גמור, הוא לא שחקן יוצר ברמה גבוהה

  5. סימונס המגן הטוב בליגה, הוא לא השתפר התקפית מהיום שהגיע לליגה אבל הגנתית הוא עלה פלאים, העונה הוא מגן הרבה יותר טוב מאמביד

    1. מה חדש מנחם? הוא בוכה כבר עשור כל פעם שהוא לא מקבל שריקת דרג בכיר , מותר לו לישות צעדים עליך את המגן עם מרפק חדה, המגן נושם עליו והוא הולך לקו פעמיים

  6. חשבתם ששכחתי אתכם?
    לא טעיתם יש שיר גם הלילה
    ושוב שיר של פרינס באסטר מקינגסטון גמאייקה
    שיר משנות השישים
    שיר שגעוני של זמר שכבר לא אתנו
    היה סקא של לאורל אייטקן והסקטלייט, היה רוק-סטדי של פרינס באסטר ואחרי זה הרגיי של בוב מארלי וממשיכיו.
    בכל סגנון הקצב ירד אבל הניגון נשאר. סקא מהיר, רוק-סטדי טיפה יותר לאט וסקא לאט ובאיזי…. עם ניחוחות גראס.
    קבלו את Madness של הנסיך מג'מאייקה
    Madness, madness, they call it madness
    Madness, madness, they call it madness
    It's plain to see, that is what they mean to me
    Madness, madness I call it gladness
    Madness, madness, they call it madness
    But if this is madness
    Man, I know I'm filled with gladness
    It's gonna be rougher, rough, it's gonna be tougher, tough
    And I won't be the one oh, no, no who's gonna suffer
    Propaganda ministers
    Propaganda ministers
    I've got a aim in view
    Man, I'm gonna walk all over you
    'Cause madness, madness they call it madness
    But if this is madness
    Man, I know I'm filled with gladness
    It's gonna be rougher, rough, it's gonna be tougher, tough
    And I won't be the one oh, no, no who's gonna suffer
    People you'll see the one who's gonna suffer
    And I'll never, never, never be that one who's gonna suffer

  7. בינתיים הברקים והרעמים שוברים את מיני.
    קאט מתבזבז שם במיני, נו דאוט. 30 יש יש לו עם 6 קרשים, 4 בונבונים, 2 חטיפות ו 2 בלוקים.
    יותר מזה ב 28 דקות?
    איזה בזבוז…..
    נראה שאין לו שאיפות בחיים, העיקר שהכסף נכנס בזמן ומס הכנסה שותה חצי….
    מנחם, מה עם חוק שאנשים כמו אלן אייברסון התשובה ושלמו מליונים מס הכנסה יקבלו קצבה מוגדלת על תרומתם לאומה?
    לא פיר שאחד ששילם מליונים מתגלגל בלי גרוש…

  8. מנחם, וויגינס חזר לסורו…
    קשה להאמין שנבחר ראשון בדראפט אבל זו לא הנפילה הראשונה וברור שגם לא האחרונה.

  9. איך תוך חצי שנה בן סימונס וכריס פול הפכו מהטופ 5 השנואים שלי לשני שחקנים שאני מאד אוהב.סימונס לווריירס נהפכה לפנטזיה שלי.מוכן לתת הכל חוץ מהספלאש בראדרס כולל בחירות כדי ששנה הבאה ישחק בווריירס.צריך שפילי יכשלו בפלייאוף ואלטון ברנד יחליט להעביר בטרייד את סימונס ולא את אמביד.אני מלא הערכה למה שעושה כריס פול באוקלהומה.לא חשבתי שזה יקרה

    1. לתת הכל חוץ מהספלאש=כלום בעצם 😂😂😂
      סימונס כמו דריימונד מתאים בהחלט לרכב על הגב של הספלאש שיהיו לו מרווחים להטבעות ונק זבל בלי שמירה. דריימונד צעיר רק יותר טוב אתלטי וכשרוני יותר שמדבר פחות. אמרתי לך תן קרי אני מפנק אותך עם סימונס וטוביאס.
      תן קליי ואני מפנק עם סימונס והורפורד.

      1. דיאנגלו ראסל דריימונד גרין פסקל וכל שחקן בסגל שתרצה כולל הבחירת דראפט השנה שאמורה להיות מאד גבוהה ובחירות עתידיות

    1. יופי לו מה זה קשור ללהוביל קבוצה? סימונס ככוכב מספר 1 יורדים ליגה. ככוכב מספר 4 בקבוצה הוא סבבה לגמרי.
      מה עם ההתקפה דוק? סימונס נשמר עי דני דין. אם הוא יקבל שמירה כמו שטריי מקבל הוא מסיים את העונה עם 3.5 נק למשחק

  10. השופטים של סילבר הרסו את המשחק.
    תלונה של סימונס שלא נותנים לו אנד וואן וזו טכנית?
    דיי כבר עם השטויות האלה. נמאס.
    זהו אני יצאתי, לא רוצה לראות.

  11. לגרוין לוקח מנוחות יזומות יעני בגלל דימום רד לנוח ותכניסו שחקן אחר מה זה הפסקת מנוחה כזאת סתם…בושה נותנים לו אוויר לרבע אחרון כל המנוחות האלו

    1. כשהם משחקים מול קבוצה טובה/בכירה, אפשר לראות שבפן המנטלי הם באים לשחק, לעומת המשחקים שהם "זורקים" מול ה"קטנות" של הליגה.

  12. חחח מנחםצרואה את השמירה על סימונס? דיוויס שומר עליו על קו העונשין חחחח וזהו. זה כמה מזלזלים בו. אם על טריי שומרים ככה הוא עושה 70 נק כל משחק.
    ביג אל נועץ 2 דאגרים וגומר את המשחק השיקוץ בפיגור 5 החטיא שלשה לבד לגמרי

      1. אם פילי לא עולים לגמר 1 מהם מוטרד.שניהם לא טובים ביחד.הערך של סימונס גדול משל אמביד ורק צריך לבנות קבוצה מסביבו כפי שעשו ליאניס.אמביד יותר מבוגר פציע מאד והקריירה שלו תהיה גם יותר קצרה.אם פילי יכשלו גם השנה זה הזמן המתאים לקבל נכסים על אמביד.עוד שנתיים הוא יכול להיות בלייק גריפין ולא שווה הרבה.כל שחקן עבר ופרשנים בתוכניות שלי ושל אדיסו אומרים שכיום אמנם אמביד יותר טוב אבל אם יהיה טרייד אמביד יהיה זה שיעבור בגלל כל מה שרשמתי למעלה

        1. הבעיה של אמביד היא יותר מנטלית. עושה רושם שהוא לא ממש מוכן לעבוד קשה כדי לשפר את הבריאות והכושר שלו.
          בשיאו, הוא מיסמצ' לכל הליגה הזו – הבעיה שהוא לא בריא והכושר האישי שלו נוראי

    1. נכון, השאלה אם הוא סופרסטאר האם הוא מסוגל להוביל קבוצה בצד ההתקפי כמו שיאבד מסוגל, התשובה היא לא חד וחלק. סימונס לא זורק מרחוק ולא יזרוק מרחוק (אני לא מדבר על 3 , אפילו לא מחצי מרחק (בטח אחרי שהמאמן מבקש בפומבי לזרוק 3 כמה שלושות הוא זרק מאז 0) , הכל נחמד שמשחקים של עונה הסדירה בפלייאוף שהגנות מתהדקות אין לו מה למכור בטח אם בהגנתה תתמקד רק בו .כל עוד הוא לא יפתח קליעה והוא לא יפתח התקרה שלו ברורה וקשיחה מאוד ואפילו לא קרובה לרמה שיאנג נמצא בה הרגע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט