העשירי קשה מכולם – סיקור הניצחון הביתי של מכבי על מילאנו / עמיחי קטן

מקור – האתר הרשמי של הירוליג

מכבי עלו למשחק הבית השני של השבוע הכפול, הפעם נגד מילאנו, בתקווה לרשום ניצחון ביתי נוסף, שיהיה עשירי ברציפות במשחקי יורוליג ביתיים, יומיים אחרי הניצחון הגדול על ברצלונה, ואילו מילאנו הגיעו אחרי תבוסה באיסטנבול נגד מוליכת הטבלה אנאדולו אפס, ורצו להתאושש מהתקופה הרעה שלהם עם ניצחון במבצר של אירופה. נזכיר רק שהניצחון האחרון של מילאנו בהיכל היה בשנת 1987, כאשר הקבוצות גם נפגשו לאחר מכן בגמר בלוזאן שהסתיים בניצחון איטלקי 71- 69 כשג'מצ'י מחטיא את הזריקה המכריעה בזמן שעל הספסל יושב לצד המאמן צביקה שרף גם הכוכב מ.י.ק.י.

מילאנו עלו בחמישייה עם נדוביץ', סייקס, מיצוב, סקולה וטראזוסקי, ואילו מכבי עלו עם ווילבקין, זוסמן, קלויארו, אייסי והאנטר. נדוביץ' היה זה שפתח את המשחק עם שלשה ואסיסט ויתרון 5- 0 מהיר לזכות האיטלקים ושלשה נוספת שלו הגדילה ל-8 עד שהאנטר הצליח לייצר את הנקודות הראשונות של מכבי וסל של ווילבקין הוריד טיפה את ההפרש עד שרול עלה לפרקט במקום נדוביץ'. סקולה קלע סל וסקוטי ענה לו ובמהלך הבא סקולה עשה צעדים והאנטר היה אחראי על החיקוי. טראזוסקי ואייסי הופקדו על ההטבעות עם אחד מכל צד והצדדים ירדו לפסק זמן ביתרון 12- 8 למילאנו.

2 הצדדים יצאו בעיקר עם הגנות חזקות עד שזוסמן הצליח לחדור לצבע ולקלוע, אבל מיצוב הגיב בשלשה. ווילבקין נשלח לקו וזה היה האות לספרופולוס להתחיל עם החילופים כאשר ברייאנט היה נבחר הספסל הראשון ששלח את קלויארו לספסל ומיד אחרי העונשין וולטרס נכנס במקום ווילבקין. האיטלקים אפשרו לאייסי להחטיא שלשה פנויה, אבל ברייאנט דייק מחוץ לקשת אחרי ריבאונד התקפה והוריד את ההפרש ל-3. דלה-ואלה עלה היטב מהספסל עם סל וסחיטת עבירה ל-3 על סוף השעון של 2 התקפות שונות והגדיל את היתרון של מילאנו. 2 הקבוצות הלכו בעיקר לקו עד לסוף הרבע וסל של רודריגס חתם את הרבע על 21- 15 לזכות מילאנו.

דקה ריקה מנקודות בפתיחת הרבע השני גרמה לספרופולוס לעבור להרכב של ווילבקין, דורסי וג'קסון יחד עם ג'ייק כהן והאנטר, אבל אחרי שלשה של דלה-ואלה רק הגדילה את ההפרש ל-9. ג'ייק כהן צימק קצת ודורסי קלע 2 שלשות, מתוכן אחת נפסלה בגלל עבירה מוקדמת, וההפרש ירד ל-4. אבדיה נכנס ומיד שמר מעולה על רול ואילץ אותו לזרוק איירבול, מה שגרם למסינה לקחת פסק זמן. 2 הקבוצות הדגישו שוב את הצד ההגנתי שלהן עד שדורסי הצליח לשים עוד סל, אבל החמיץ מתפרצת במהלך הבא ומילאנו נשארו ביתרון כשמיצוב גבר על דורסי 2- 0 בדו-קרב 2 זריקות עונשין והפעם פסק זמן של מכבי.

2 הקבוצות נראו רע מאוד בהתקפה, הרבה מזה בזכות ההגנות הטובות והקצב המסינאי, אבל ארון ג'קסון הצליח לחדור ולקבל 2 נקודות, עליהן סקולה ענה ב-2 משלו ושוב אבדיה הקטין את ההפרש לנקודה והפעם התשובה של סקולה הייתה צעדים. בסופו של דבר ריינולדס נאלץ לשמור על רודריגס שתפר שלשה ו-2 איבודים רצופים של מכבי שלחו את ספרופולוס לעשות מהפכה בהרכב. אייסי הצליח הפעם לדייק מחוץ לקשת, אבל החטאה של ווילבקין על הבאזר השאירו את היתרון אצל מילאנו. 32- 31 בהפסקה.

מקור – האתר הרשמי של הירוליג

המחצית השנייה נפתחה עם שלשה של ווילבקין שגם הוציא עבירה בזריקה והעלה את מכבי ליתרון ראשון במשחק והאנטר בדאנק במהלך הבא רמז שאולי ההתקפה של מכבי נכנסת לעניינים. נדוביץ' היה זה שפתח טוב במילאנו והשאיר את המשחק צמוד לחלוטין. אחרי דקה או 2 תקועות ווילבקין תפר שלשה נוספת, אייסי חסם את סקולה ונייט וולטרס הלך לצעד וחצי קליל ומכבי פתאום ביתרון 6 ששלח את מסינה לפסק זמן כשמכבי עם 11- 4 תוך בערך 3 דקות.

דורסי החליף את ווילבקין והקפיץ את ההפרש ל-9 עם שלשה, אבל סייקס מיד הגיב באחת משלו. ההגנות חזרו לשלוט כשמייקל רול החמיץ הזדמנות להפחית את יתרון מכבי לנקודה, אבל הצהובים גם לא הצליחו להגדיל את הפער, הרבה מזה בגלל פול ביליגה שהגיע ל-4 חסימות בשלב מוקדם של הרבע השלישי. רול נכנס לעסק וקלע 2 סלים, אבל ווילבקין ודורסי שמרו על היתרון. אחרי כמה נקודות רצופות של רול נכנס זוסמן ומיד רשם הישראלי חטיפה על חשבון האקס שמיד הוחלף בסרחיו רודריגס.

בכל פעם שהייתה הפסקה במשחק ההתקפות יצאו מהקצב וההגנות לקחו את העסק, כולל במקרה הזה, ומילאנו הרבו לאבד כדורים, כולל 3 מהלכים רצופים, אבל מכבי הרבו בהחטאות ונשארנו עם כדור אחרון לרבע בידיים של רודריגס עם זוסמן עליו. לא תופתעו לשמוע שגם זה הסתיים בחטיפה, ואיבוד רביעי ברציפות של מילאנו, אבל הכדור בילה זמן רב על הרצפה ורול הצליח למנוע ממכבי לסגור את הרבע עם סל. 52- 48 קשוח בסיום הרבע השלישי לזכות מכבי.

גם הרבע האחרון נפתח עם מהלכי הגנה טובים והחטאות משני הצדדים עד שמייקל רול הראה שהוא חם ותפר שלשה על הפרצוף של זוסמן, אבל ווילבקין ענה בשלשה לא פחות קשה. 8:25 לסיום נכנס האנטר, ובזמן אמת אני מהמר שהוא יישאר על הפרקט עד הסוף. רודריגס עשה 2 עבירות על זוסמן תוך פחות משנייה (עם הפסקה של כדור מהצד בין המקרים) ואבדיה נכנס להחליף את דורסי מה שהשאיר את הבמה לווילבקין לתפור עוד שלשה. מהלך הגנתי מצוין של מכבי הסתיים בעבירה של אייסי על הגבול של שעון ה-24 ולאחר בדיקה מעמיקה החליטו השופטים להעניק למילאנו שעון 14 חדש כתוצאה מעבירה. צפו לשינוי מומנטום (לא קרה בסוף…).

אחרי 14 שניות ואיירבול של רודריגס אני כבר לא בטוח במסקנה הזאת. ווילבקין מצא יפה את האנטר שהוציא עבירה ותוך פחות מ-3 דקות מילאנו הגיעו ל-5 עבירות קבוצתיות בזמן שמכבי עם זוסמן ואבדיה יחד על הפרקט, אבל ווילבקין ירד לנוח. בנקודת הציון הזאת ניתן לציין 5 דקות של זוס על הפרקט בחצי השני, בהן מילאנו קלעו סל שדה אחד ואיבדו 5 כדורים, רובם בהשפעת מי שחייב להיות מועמד לשחקן ההגנה, אבל הוא החמיץ שלשה ובצד השני רודריגס הוריד ל-6 עם שלשה משלו. מכבי יצאו מזה יפה עם כדור להאנטר ששוב הולך לקו וזוסמן ואבדיה הפעם מוחלפים על ידי ווילבקין ודורסי, אחרי דקות נהדרות של שניהם, בעיקר בהגנה, ומיד מכבי נענשת בשלשה נוספת, הפעם של סייקס, ופסק זמן של ספרופולוס כשמכבי ביתרון 4 בלבד.

מכבי חזרו למשחק עם כדררת ארוכה של ווילבקין, אבל הוא מצא בסוף את האנטר לסל קל ומכבי קיבלה קצת אוויר, מספיק כדי שספרופולוס יחזיר את ארון ג'קסון ודורסי נתן שלשה נוספת. ההגנה של מכבי, בעיקר האנטר ואייסי, הצליחו לאטום את הצבע ומכבי הצליחו להחזיר את ההפרש ל-9. במהלך הבא דורסי לא הצליח לייצר זריקה טובה ובמתפרצת מיצוב הוריד ל-66- 60 עם שלשה, ומיד פסק זמן של ספרופולוס.

מקור – האתר הרשמי של הירוליג

ווילבקין החטיא אחרי פסק הזמן וסייקס הוריד עוד יותר את ההפרש עם שלשה נוספת, אבל במהלך הבא סקוטי הצליח לקלוע סל קשה ואבדיה עצר את מיצוב וגרם לו להחטיא זריקה קשה. מכבי הלכו לפיק-אנד-רול עם האנטר והעזרה גרמה לכך שג'קסון נותר פנוי לשלשה, אבל הוא החטיא אותה והאנטר עצר את המשחק בעבירה. מכבי ביתרון 5 כשנותרה דקה ורבע לשחק ודורסי חזר במקום ג'קסון. מסינה לקח פסק זמן, וזכה לבונוס של עוד זמן שהשופטים הלכו למוניטור לבדוק כמה זמן אמור להיות על השעון, מה שגרם למסינה לבטל את פסק הזמן.

סייקס יצא עם החטאה מטווח אסור אצל דריל מורי וסקוטי הוריד את השעון כצפוי וקיבל שריקה מוזרה לצעדים, מה שאיפשר למסינה באמת לקחת פסק זמן. סייקס ראה בטלוויזיה בזמן הפסק זמן שהוא עם 3/3 ל-3, ולקח שלשה מטווח סטף, אבל הפעם הכדור הלך החוצה, והוא נפצע בנחיתה והמשחק שוב נעצר. הפעם כדור של מכבי עם 40 שניות לסיום ויתרון 68- 63 ומסינה צריך לשבור את הראש בהגנה

מילאנו הלכו על שמירה כפולה על ווילבקין, וגם קצת מכות מהן השופטים התעלמו, אבל לא סקוטי שהתלונן לשופטים תוך כדי המהלך, אבל הוא הצליח בכל זאת למצוא את האנטר ששוב הלך לקו, אבל הפעם הוא החטיא את 2 הכדורים, ועדיין 5 למכבי, 20 שניות לסיום. מילאנו יודעים שצריך ללכת לסרחיו רודריגס, אבל זוסמן כיסה אותו לחלוטין, והוא גם הוריד את הזמן וגם החטיא את השלשה. האנטר לקח את הריבאונד וקבע את התוצאה בכדור אחד מהקו. בסיום, 69- 63 למכבי שמשלימה 10/10 במבצר יד-אליהו.

יאניס ספרופולוס אמר:

על המשחק – אנחנו שמחים מאוד כי דיוויד פדרמן חזר אלינו, ראינו אותו בצהריים ואנחנו מקדישים לו את הניצחון. אני שמח מהצורה בה כל הקבוצה שיחקה. שיחקנו פעמיים ברציפות בבית תוך יומיים והיה עלינו לחץ לנצח פעמיים ואני שמח שכל השחקנים משחקים טוב יותר בהתקפה ובהגנה.

על פתיחת המשחק – היה לנו קשה בהחלה ונכנסנו למשחק רק אחרי הרבע הראשון. תמיד קשה לשחק נגד קבוצות של מסינה, וגם הפעם זה לא היה שונה. פתחנו פער ברבע האחרון, אבל הם קלעו זריקות קשות שהחזירו אותם למשחק והפכו אותו לצמוד. כל הכבוד לשחקנים וכמובן גם לאוהדים שתמכו בנו כמו תמיד.

על שיתוף הפעולה בין ווילבקין לדורסי – ברור שהקליעה של סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי עוזרת לכל הקבוצה. אני שמח מאיך שכל הקבוצה שיחקה ולא רוצה להתמקד בשני שחקנים.

על המצב בטבלה – אני מצפה שיחזרו לנו הפצועים ולהגיע לקצב של הקבוצה . אני לא מסתכל על הטבלה ולא יודע כמה ניצחונות יש לנו. אנחנו לוקחים בנפרד יום אחרי יום ומשחק אחרי משחק ונלחמים על כל משחק. המטרה שלנו היא להיות בסוף העונה כמה שיותר גבוה בטבלה.

ג'ייק כהן אמר:

על השבוע המוצלח – זה היה שבוע מוצלח. קשה להיות יותר טובים מזה. כמובן שיש דברים לראות ולהשתפר, אבל התוצאות היו נהדרות. 2 ניצחונות גדולים עבורנו.

על עייפות – אני דווקא מרגיש מלא אנרגיה. אנחנו קבוצה מצוינת, עם שחקנים מצוינים ואנחנו עומדים במטרות שלנו. אני מרוצה.

כמה אפשר להגיע רחוק – אנחנו נראה בהמשך. בינתיים אנחנו לוקחים את זה משחק אחד כל פעם.

טיילר דורסי אמר:

על השבוע המוצלח – שבוע גדול עבורנו. לקחת צעד קדימה בטבלה. היה קרב חפירות עם סקור נמוך. עשינו את העבודה בצד ההגנתי. לקראת השבוע הבא אנחנו צריכים לנוח קצת.

על הלו"ז הקשוח – זה קשה, אבל ככה אנחנו מתכוננים לפלייאוף. ככה זה הפורמט של הפלייאוף, אז זה עוזר לנו להתכונן בשלב כזה מוקדם של העונה.

על עצמו – אני משתדל להיות אגרסיבי בכל משחק ולאלץ קבוצות להתמודד איתי. אני מנסה גם להשתפר בהגנה ולהביא אנרגיה מהספסל בכל משחק.

ארון ג'קסון אמר:

על הניצחון  – כל פעם שאתה משיג ניצחון ביורוליג זה טוב. במיוחד מול הקהל הביתי שלך.

על האינטנסיביות של המשחק – היה משחק מאוד אינטנסיבי. ניסיתי לעשות מה שאני יודע. לשחק הגנה, לשלוט בקצב של המשחק ולעשות את המהלכים הנכונים בהתקפה ובהגנה.

על הניסיון האישי שלו – אני חושב שאני יכול להיות חלק חשוב בקבוצה. היכולות שלי שאני יכול להביא לשולחן יכולות לעזור, במיוחד הניסיון.

המצטיינים:

אות'לו האנטר – גור שלף טוען שמדובר בשחקן הטוב ביותר של מכבי העונה. אני לא אביע עמה מפורשת בעניין הזה, אבל הערב הוא היה הטוב ביותר. קצת סטטיסטיקה שתראה את זה – האנטר עם 14 בנקודות ובקרשים (בקרש זה שיא קריירה), 2 אסיסטים, חטיפה, +13 למכבי בדקות שלו על הפרקט ולא פחות מ-11 עבירות שסחט מספר 5 בצהוב.

סקוטי ווילבקין – קלע הרבה ובאחוזים טובים, וגם ברגעים חשובים, כמו סל השדה האחרון במשחק, אבל זה בעיקר ניהול המשחק האחראי והיכולת לא רק לזרוק, בדיוק מה שבעונה שעברה אמרנו, ובצדק, שהוא לא מסוגל לעשות.

טיילר דורסי – במשחק שאף אחד לא פוגע בהתקפה, בשני הצדדים, שחקן שקולע 3 שלשו באחוזים מצוינים זה מאוד משמעותי. דורסי נתן סלים חשובים בעיקר בתחילת הרבע השני ובסוף הרבע השלישי, דקות שבלעדיו היו נראות פחות טוב מבחינת מכבי.

עוד ראויים לציון:

קווינסי אייסי ויובל זוסמן – אני מזכיר אותם ביחד, כי התפקיד שלהם הערב היה די דומה. שני מומחי ההגנה של מכבי לא פגעו בהתקפה, אבל הובילו יחד עם האנטר הצגה הגנתית בצהוב. במקרה של זוסמן זה בעיקר סוף הרבע השלישי בו זוס השיג 3 חטיפות רצופות וגרם ל-5 איבודים איטלקיים ברציפות שמנעו ממילאנו לצמצם בדקות בעייתיות בהתקפה של מכבי.
דני אבדיה – הדקות שלו היו הטובות ביתר של מכבי הגנתית והוא היחיד שהצליח לשמור לבד על מיצוב. נתן הרבה אנרגיה כשמכבי חזרו למשחק בתחילת הרבע השני.
ארון ג'קסון ונייט וולטרס – עוד לא לגמרי בעסק התקפית, אבל ההגנה שלהם מצוינת והנוכחות שלהם על הפרקט מסייעת לביטחון של הקלעים שיודעים שיש עוד מוביל כדור לידם.
ג'ייק כהן וג'יילן ריינולדס – שני הגבוהים שאמורים לספק את הסחורה בעיקר בהתקפה לא עשו את זה, אבל דאגו דווקא בצד ההגנתי החלש יותר שלהם לעשות היטב את העבודה, בעיקר מול לואיס סקולה שקלע 4 נקודות בלבד.
אנג'לו קלויארו – היה רוצה לשמור שוב על מירוטיץ'. נגד מילאנו לא מצאו לו פרויקט הגנתי מתאים, ולכן הוא קיבל כמות קטנה יותר של דקות ולא הצליח לבוא לידי ביטוי.
אלייז'ה ברייאנט – גם לא פתח טוב וגם נכנס לבעיית עבירות שגרמה לו להישאר הרבה על הספסל. בהגנה הוא תמיד בא לעבוד…

גריק לא פריק:

הקרב קשוח לא רק בין 2 הגנות נפלאות, אלא בעיקר 2 מאמני הגנה מהטופ של אירופה, הסתיים בניצחון בנקודות של יאניס, וכשהיריב הוא מי שהיה אמור להיות היורש של פופ, אז זה לא רע בכלל. מילאנו פתחו עם 8- 0 וזה היה המומנטום היחיד שלהם במשחק, כשבכל פעם יאניס מצא את הדרך לעצור את זה – פסק זמן, חילוף או כל דבר אחר. הצליח גם להוביל מומנטומים של מכבי בזמנים קריטיים – בתחילת המחצית השנייה שהעביר את היתרון למכבי עד הסוף ובדקות האחרונות. ניהול משחק מצוין של היווני.

הנתון של המשחק:

מילאנו עם 10/32 ל-2 נקודות, שזה 31.3%. עוד עדות להגנה הנפלאה בצהוב-כחול שהביאה את הניצחון גם ביום התקפי רע לתפארת.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. כבר הרבה שנים שאני ממעט לצפות במשחקים של מכבי. השנה אני צופה יותר, לא מעט בכדי לעקוב אחר אבדיה. משחק ההגנה שלו הפתיע אותי לטובה. למילאנו היה קשה מאד לעשות עליו סל. גם הובלת התקפה עם הכדור לאחר ריבאונד מצאה חן בעיני. אבל משחק ההתקפה שלו פסיבי מאד. הוא צריך להבין שאף אחד לא יתן לו מתנות. השחקנים במכבי תל אביב משחקים עבור החוזה הבא, ממש כפי שהוא צריך לעשות בכדי להתקדם במעלה הדראפט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט