5 על 5 – שבוע 7

הפאנליסטים שלנו מדברים על המירוץ לביתיות במערב ובמזרח, על ברוקלין בלי קיירי ועל מועמדים מעניינים לטריידים לקראת יום ראשון בו ניתן לבצע טריידים על כלל השחקנים שהוחתמו בקיץ.

משתתפים: רון טחן, שחר צ'יקוטאי, סתו נמש, גדי הלוי, רועי ויינברג.

ביום ראשון ניתן להתחיל לעשות טריידים. מי מטרת הטרייד הטובה ביותר של רוב הקונטנדריות לדעתכם?

טחן: רוברט קובינגטון. למה? מלבד העובדה שמדובר בשחקן נחמד מאוד שיכול לשמור ולקלוע מבחוץ, הוא לא יקר במיוחד (12 מיליון לעונה), אני מאמין שמינסוטה תסכים להעביר אותו תמורת הצעה ראויה, ובעיקר – אף אחת מהקבוצות שתקלוט אותו לא תצטרך לבצע שינוי מהותי כלשהו כדי לקלוט אותו.

צ'יקו: השחקנים המעניינים ביותר לטריידים אלו אותם שחקנים שלא ממצים את הפוטנציאל הגלום בהם. הראשון שהייתי חושב עליו זה בוגדן בוגדנוביץ' שיושב על המקום של הילד בסקרמנטו, והשילוב של שניהם ביחד לא עובד מספיק טוב ולכן חבל שיתבזבז. כמובן שיש את כל השחקנים הטובים בקבוצות חלשות – מרתף העודפים של ניו יורק עם כמה פוורודים טובים, אוקלוהומה שעדיין לא ברור אם הם בטנקינג או לא, לאב בקליבלנד, איגי בממפיס וכד'.

נמש: יש את החשודים המרכזיים – קוין לאב וכריס פול. אני מאמין שמי שירצה יוכל להביא גם את ארון גורדון ויש גם נכסים קטנים שיכולים לעזור נקודתית אבל הם לא "game changers" כמו טריסטן תומפסון, ג'ורדן קלארקסון ואיגודלה. אתייחס לשניים המרכזיים – קווין לאב וכריס פול. קווין לאב משדרג את מיאמי לרמה של (אולי) הקבוצה הטובה במזרח, אם נחשוב שכרגע את התפקיד של לאב ממלאים אולינק/לאנרד אפשר להבין את גודל השדרוג. כל החסרונות שלו הופכים לבעייתיים הרבה פחות שאתה משחק לצד באם אדבאיו, יכולת המסירה שלו תשלב מעולה בקבוצה מוסרת כזאת. לאב גם יהיה מדהים ביוסטון אבל אני לא רואה מה הדרך שבה הוא יכול להגיע לשם. אני מתקשה לחשוב על בית מושלם עבור פול, אבל אם היה דרך לשים אותו לצד ג'מאל מארי בדנבר זה היה יכול להיות מאוד מעניין, הוא נותן להם פיתרון בעמדת קבלת ההחלטות, משפר את ההגנה ואפשר לדמיין איך יראה השילוב של שני שחקנים חכמים כמו פול ויוקיץ' ביחד.

הלוי: רוב הקונטנדריות האמיתיות לא צריכות שחקן מאוד גדול בשביל להבטיח אליפות, אלא לכוון להשגת שחקנים משלימים. למשל הקליפרס, הלייקרס ומילווקי ישמחו מאוד להשיג את אנדרה איגודאלה בטרייד. הסלטיקס דווקא כן צריכים לכוון למשהו יותר ספציפי, כי הם צריכים ביג-מן אם הם רוצים להיות איום אמיתי לאליפות בפלייאוף. יש להם הרבה אופציות: לאב, אולדריג', בלייק גריפין ועוד, אבל אני אשמח אם הם ילכו על מיילס טרנר או מארק גאסול שיתאימו יותר לאופי ולסגנון המשחק של הקבוצה. פילדלפיה צריכים קלעים לספסל, אולי דיוויס ברטנס שנותן עונה מרשימה מאוד בוושינגטון. אני ראיתי כמה שמועות שדנבר מעוניינים בקווין לאב, וזה אומר שהם יצטרכו לוותר על פול מילסאפ וכנראה גם מייקל פורטר ג'וניור. זה ישפר את ההתקפה שלהם, אבל יפגע מאוד בהגנה ואני לא יודע כמה זה ישפר את הסיכוי שלהם להצליח בפלייאוף.

ויינברג: כמו רון וגדי אני חושב שהמטרה של רוב הקונטנדריות היא שחקנים משלימים. המשלים הטוב ביותר בשוק זה, לדעתי, ג'יי קראודר (כשמרקוס מוריס אומר שהוא רוצה להשאר בניו יורק). הוא נותן עונה אישית טובה בממפיס, על חוזה מאוד נוח להעברה ומשלב בין הגנה אישית טובה לקליעה סבירה מהפינות והשנה גם שיפור בטיפול בכדור. יכול להיות החתיכה החסרה בקבוצות כמו דנבר, מילווקי או הלייקרס.

איזה קבוצה הכי צריכה טרייד?

טחן: אורלנדו. מרגיש לי שהיא פשווט "תקועה" וצריכה ניעור של הסגל. לדעתי היא צריכה לבדוק בשוק את הערך של ארון גורדון ומו במבה (אם היא לא מתכוונת לתת לו יותר דקות), ולנסות להביא קלעים טובים.

צ'יקו: כמובן שקליבלנד צריכה את הטרייד כדי להיפטר מהחוזה והדמות של לאב. פורטלנד צריכה חיזוק על כל הפצועים שלה. בוסטון חייבת להביא סנטר שיוכל להתמודד עם הגבוהים של המזרח ולאיים מעשית על כתר המזרח. בדומה לסלטיקס גם הקליפרס צריכה חיזוק בגבוהים אך אצלה זה לא קריטי. יוסטון צריכה להביא עוד עוגן הגנתי שיודע לקלוע כדי באמת להילחם בגדולות. אוקלוהומה צריכה לבדוק מה היא עושה עם הכוכבים (לשעבר?) שלה ומה התכנון, הם יכולים לקבל עוד בחירות דראפט טובות על שחקניה. וכמובן שיקגו חייבת טרייד על המנהלים המקצועיים שלה, ועל המאמן, דחוף!!

נמש: בגלל השנאה שלי לקבוצות שזורקות הכל בשביל ללכת לטנק אני לא אתייחס לאופציה של קבוצות שנבנות מחדש. בוסטון רחוקה סנטר שומר וריבאונדר טוב מלהיות קבוצה באמת מפחידה. אני לא יודע איך בדיוק איך היא מביאה כזה, אבל בניגוד לאחרות שהטרייד עבורם הוא שיפור באיכות השחקנים בסגל והבאת משלים, אצלם זה יסתום חור מרכזי בבניית הקבוצה.

הלוי: יש כמה קבוצות שזקוקות מאוד לטרייד, כמו דטרויט שתקועים באמצע הליגה ולא נראה איך הם יכולים לזוז וגם גולדן סטייט שחטפו מכה רצינית עם פציעות ועזיבות והם צריכים לחפש דרכים לחזור לפסגה לפני שזה יהיה מאוחר מדי, אבל הקבוצה שהכי צריכה לעשות טרייד לדעתי היא דווקא סאן אנטוניו. הקבוצה שהייתה הכי יציבה ב-20 שנים האחרונות (רובן בצמרת הליגה) פשוט הפסיקה להיות טובה העונה. הם על מאזן מחריד (בסטנדרטים של הספרס) של 9 ניצחונות ו14 הפסדים, וברור שמשהו לא עובד. לכן אני חושב שהם צריכים להיפטר מכוכביהם הגדולים דמאר דרוזן ולמארקוס אולדריג', והם צריכים לחפש שחקנים צעירים וחכמים שיכינו את הספרס לדור הבא של כדורסל, ועם פופ כמאמן אני לא רואה סיבה שאותו דור לא יהיה פחות טוב מקודמיו. עם זאת, הם צריכים לעשות מהלך וכמה שיותר מהר.

ויינברג: דטרויט. אין להם מספיק כישרונות צעירים בשביל להגיע למקום כלשהו מסביב לבלייק גריפין וגריפין לא מספיק טוב, במיוחד לא בגילו הנוכחי, בשביל להיות שווה יותר מהגעה לפלייאוף. הם צריכים לבחור בין טרייד עליו בשביל שחקן צעיר (או על נכסים אחרים של המועדון כמו דריק רוז) לטרייד על כוכב משני כמו דרוזן או פול שיכול להוביל אותם לקרב על המקומות הגבוהים יותר במזרח ולהפוך אותם לקבוצת כדורסל קצת פחות בינונית.

מי יסיימו במקומות 2-4 במערב?

טחן: יוסטון, הקליפרס ודנבר, בסדר הזה.

צ'יקו: לא לפי סדר – קליפרס, יוסטון ודנבר. קליפרס נותנים עונה טובה אך משאירים את התותחים הכבדים לפלייאוף, מחזירים לאט לאט את פול ג'ורג' ומשביתים מדי פעם את קוואי כדי להגיע לפלייאוף רעננים. יוסטון נראים לעיתים כקבוצה שיכולה לאיים על הליגה מצד שני היא יכולה לשחק הירו בול לעונשין, היא מאוד לא צפויה ולכן אי אפשר לדעת מה יקרה איתה. דנבר נותנת עונה סולידית, ההגנה התחזקה מאוד משנה שעברה, ההתקפה נחלשה מנגד, כשיוקיץ יחזור להיות מי שהיה בעונה הקודמת הנאגטס ידברו חזק יותר.

נמש: קליפרס, כי load management ימנע מהם את הסיכוי להדביק את הלייקרס (אני גם לא משוכנע שהם טובים מהם). דנבר כי העומק או טרייד והתקווה שיוקיץ יכניס את עצמו לכושר ככל שהעונה תתקדם, יוסטון כי הארדן ואולי דאלאס כי לוקה במקום אחת מהן.

הלוי: הקליפרס, דנבר ודאלאס בסדר הזה. הקליפרס לדעתי הפייבוריטים לזכות באליפות השנה, וגם אם לא יראו זאת בעונה הרגילה עם המאזן הטוב בליגה הסגל העמוק שלהם יושיב אותם בבטחה במקום השני במערב. דנבר התחילה חזק ואני מצפה מהם להתחזק עוד יותר ככל שיוקיץ׳ חוזר לעצמו, ודאלאס פשוט משחקים נהדר כשדונצ׳יץ׳ במיטבו, ועד עכשיו – הוא במיטבו.

ויינברג: לא הולך לגוון כאן. דנבר, קליפרס, יוסטון. יוסטון יכולה לסיים גם שנייה וגם רביעית, תלוי כמה הם רוצים שהארדן יעבוד בעונה הסדירה. מקווה שהשנה נראה עליו פחות עומס לקראת הפלייאוף ולכן הם ירדו למקום הרביעי. אצל הקליפרס יהיה הרבה ניהול עומסים לקראת הפלייאוף ודנבר רק תתחבר – יוקיץ' נכנס לאט לאט לכושר ונשאר להם לוח משחקים יותר קל ממה שראינו עד עכשיו.

מי יסיימו במקומות 2-4 במזרח?

טחן: פילדלפיה שנייה, בוסטון שלישית, מיאמי רביעית.

צ'יקו: לא לפי סדר כי הכל יכול לקרות אבל לדעתי מיאמי פילי ובוסטון ילחמו על המקומות אחרי הבאקס. ההיט נותנים עונה מדהימה עד כה, ובעיני יש להם מתמודדים על התארים, כאשר באטלר נותן עונת MVP שקטה יחסית אך עם אפקטיביות מוחלטת על הנעשה, אדביו שפורץ כאחד הסנטרים הטובים ומוביל את ההגנה וההתקפה בשיתוף עם באטלר, נאן והירו מדהימים כרוקים, כשהראשון קולע 16.2. ושני בסה"כ בנקודות לרוקים. בוסטון נראית מעולה עם חזרתו של היוורד לכושר ובלי קיירי הצעירים פורחים אך חסר לה עדיין גובה. פילי עד כה לא נראים מאיימים, ואפילו מאכזבים מאוד את אוהדיהם באתר ובכלל. אך עדיין יש לה את הכלים ואת היכולת להגיע למקומות 2-4 בכיף.

נמש: מיאמי – אני קונה את מה שהם מוכרים, גם מאמין שיהיה שם טרייד גדול (גם קטן זה טוב). פילדלפיה – בגלל החמישייה המאוזנת ובוסטון כי הם טובים. בשנים האחרונות דני איינג' לא מראה כאילו יש לו את הנכונות לעשות טריידים לכן אני לא מאמין שהם יעשו מהלך היה והם ישיגו את אותו גבוה אני מקפיץ אותם ל-2.

הלוי: הסלטיקס במקום שני, פילידלפיה במקום שלישי ומיאמי במקום הרביעי. בוסטון הקבוצה המסודרת והעקבית ביותר מביניהם ואני מאמין שאם הם ממשיכים לשחק כפי שהם שיחקו עד עכשיו הם יעשו פלאות גם בהמשך העונה וגם בפלייאוף. בין פילדלפיה למיאמי זאת הרמת מטבע, אבל אני חושב שבכל זאת לפילדלפיה יש סגל קצת יותר טוב ויותר מנוסה וזה ייתן להם את היתרון בהמשך העונה.

ויינברג: טאנקאתון מודד את חוזק הלו"ז של כל קבוצות הליגה. לפי האתר לטורונטו נשאר הלוח השלישי הכי טוב בליגה (אחרי הג'אז והקליפרס), ואני מאמין שהם יצליחו להגיע למקום השני בסופו של דבר. פילדלפיה גם תתחבר כשהאריס וריצ'רדסון יקלעו באחוזים גבוהים יותר משלוש, שאלה של זמן, והם יאבקו על המקום הרביעי עם הסלטיקס. מיאמי חביבים אבל אני כן חושב שתגיע ירידה מתישהו – יותר מדי שחקנים צעירים שלא רגילים לתפקיד כזה משמעותי בעונה של 82 משחקים. אז טורונטו, פילדלפיה, בוסטון.

ההצלחה של ברוקלין משפיעה על הערכתכם לקיירי אירווינג?

טחן: כן, גורמת לי להעריך אותו פחות. כבר לא מדובר במשחק שניים אלא על תקופה, וברוקלין נראית יותר טוב בלעדיו ועם דינווידי כרכז המוביל. המשימה של הנטס העונה צריכה להיות לגרום לשילוב שלו ושל דינווידי בקו האחורי לעבוד, והכל בציפייה לעונה הבאה בה דוראנט יחזור מפציעה.

צ'יקו: מלכתחילה לא אהבתי את החתימה של קיירי בנטס ועזיבתו של ראסל לווריווס. כי באמת צמחה לה קבוצה צעירה וטובה לעתיד בברוקלין והחתימה של דוראנט העלתה אותם מדרגה למאיימת אמיתית על הליגה אך קיירי לא בקליבר הזה של דוראנט ואינו יודע להוביל קבוצה. ראינו זאת בעונה קודמת שבוסטון נכשלה בפלייאוף והמריבות בעונה הסדירה. ובתחילת העונה ראינו הירו-בול מצד קיירי אך הקבוצה לא הצליחה. ברוקלין ללא קיירי היא המרעננת האמיתית של הליגה בשנים האחרונות, עם לחימה ומשחק פשוט וחכם וקיירי הרס אותה. אז התחזק אצלי ההערכה כי קיירי לא יכול להיות כמוביל קבוצה אלא רק ככינור שני.

נמש: לא משפיע בכלל, אמרתי את זה בפרק המזרח של דה סוויפ. אם קיירי צריך להיות השחקן הכי טוב בקבוצה שלך זה לא טוב לאף אחד כולל קיירי עצמו, ראינו את זה בתחילת הדרך בקליבלנד, ראינו את זה בבוסטון, ראינו את זה במעט המשחקים שלברון החסיר בקאבס ורואים את זה עכשיו בברוקלין. האופי "המיוחד" שלו וסט הכישורים שלו לא באים לידי ביטוי כשהוא הטופ דוג, אבל זה לא ממש רלוונטי כי עונה הבאה לצד דוראנט הוא לא ישחק את אותו התפקיד וכמספר 2 ראינו מה התקרה שלו ושל קבוצות שהוא ה-2 שלהם. זה לא משנה אם הוא 2 ברמת יכולת או לא, כי כישרון יש לו מספיק בשביל להוביל קבוצה. הכוונה יותר כמספר 1 כמנהיג של הקבוצה. אני גם חושב שעסקת החבילה של הנטס כזאת קריטית כי לו ולדוראנט יש הרבה במשותף ולכן אני בכלל לא מודאג ממנו ומהעתיד שלו. החזרה של דוראנט יותר קריטית, אבל יש עוד זמן עד שהיא תגיע.

הלוי: מצד אחד, כאוהד בוסטון חוויתי שנה שעברה מה קיירי יכול לעשות לקבוצה ואיך היא משחקת בלעדיו ובהחלט יש פה משהו חשוד, אבל קיירי שחקן מעולה ומוכשר עם ובלי בעיות אישיות מחוץ למגרש. עם זאת, ההערכה שלי אליו ירדה משמעותית בגלל הדרך שבה הוא ניהל את עזיבתו מבוסטון, דרך לא מקצועית ולא בוגרת לדעתי. אני בטוח שהרבה דברים יתבהרו בברוקלין כשהוא יחזור למגרש.

ויינברג: כן. גם בשנה שעברה בלט שהקבוצה יותר טובה כשהוא לא משחק. הוא כן שחקן כדורסל אדיר ומספר 2 מצויין, אבל למרות הכישרון הוא לא יכול להיות השחקן המרכזי שלך על הפרקט לאורך זמן. אני חושב שהרווח המרכזי של ברוקלין מהתקופה יהיה בטרייד שהם יעשו, והם יעשו, על כוכב שלישי לצד דוראנט וקיירי – תמורת דינווידי ונכסים נוספים (לברט או אלן). כמו שסתו כתב, הוא הגיע כדי להיות מספר 2. העונה הזאת לא באמת מדד עבורו או עבור כל אחד אחר מהנטס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מועמד לטרייד: קראודק, איגי, קווין לאב.
    קבוצה לטרייד: דטרויט, אורלנדו, פורטלנד.
    2-4 מערב: קליפרס/לייקרס, דנבר, דאלאס/יוסטון.
    2-4 מזרח: פילי, טורונטו, בוסטון/מיאמי.
    קיירי: הוא לא כל כך חכם אני יודע. בתור כוכב שני הוא מעולה, ועל זה בונים בברוקלין…

  2. טריידים חשובים: שחקן סטייל איגי ללייקרס, קלעי D@3 ללייקרס. רכז לקליפרס, גבוה נוסף לקליפרס. D@3 למילווקי. גבוה דומיננטי סטייל אולדריג' לבוסטון. שחקן גבוה: הגנה נוסף וריבאונד ליוסטון.
    **
    מעניין שפילי עם הסגל הכי מוכשר במזרח בהפרש על הנייר, אף אחד לא חושב שתסיים ראשונה והרוב לא חושבים שתסיים שניה
    במערב קליפרס ילחמו על מקום שני, כדי לא לשחק סדרה בחוץ עם יוסטון או דנבר

  3. קיירי כמו שציינתם, לא מתאים כמנהיג שהוא מספר אחד, אלא לשחק לצד מנהיג,
    העניין הוא שגם לדוראנט אין אופי של מנהיג, ואז השאלה איך זה יעבוד. הם גם לא תלכיד אלא שני סוליסטים, זה יכול היות כמו הארדן וראס ביוסטון (שם לפחות יש אופי של מנהיג ברמה מסוימת לשניהם, או לפחות להארדן)

  4. טרייד לסוף השנה.
    גולדן סטייט ישלחו את ראסל והבחירה הגבוהה אולי אפילו ראשונה למינסוטה בתמורה לקאט שבטוח נמאס לו מהבינוניות והכפור המינסוטאי.
    מה שבטוח ראסל לא ישאר שנה הבאה בגולדן

    1. ברור מהרגע שהוחתם, ואני חשבתי שהטריד יגיע כבר בקרוב. אולי הפציעה של סטף וחיסול העונה תדחה את זה.
      אלא שזה מחיר מועט מדי עבור kat. בוסטון, המועמדת האידאלית עבורו, תציע בקלות הרבה יותר.

  5. 1. בערך כל מי שנמצא בטורונטו ובאוקלהומה. 2 קבוצות משופעות נכסי טרייד, שלא ברורה המטרה שלהן העונה. איבקה למשל, אדאמס, אפילו סי.פי, גלינארי, לאורי, גאסול… ועוד.
    2. בהתאם, אם טורונטו רוצה עוד סיבוב אחד על הטבעת – אני בעד – אז היא. חסר לה עוד אחד כדי להיות טוענת לכתר כמו כולם.
    חוץ זה, נתחיל מלמעלה. הקליפרס בוודאי חייבת פוינט, וגם ביג מן לקראת ההתכתשות הגדולה בסדרת החוץ בסטייפלס. גם המארחת חייבת שוטינג גארד אמין, ופורוורד אתלטי. חייבת.
    3. דנבר, לייקרס, יוסטון.
    4. בוסטון, פילדלפיה, טורונטו.
    5. אתם ממהרים להספיד את קיירי ומסיקים מסקנות מוקדמות מסטרצ' בלעדיו. קיירי נכס אדיר לכל קבוצה, וכישלון של אחרים בקליטה שלו, הוא מנת חלק המאמן, הצוות והשחקנים, אותו דבר אם לא יותר ממנו.
    כן, הוא מפלצת אגו. ומי לא? קיירי הפך לשעיר לעזאזל נוח מדי, חבר בכיר ברשימת אלה שנכון לשנוא. הרבה פעמים דימוי מוקדם מתקבע ואז הכל ממשיך בהתאם. קוואי? מלאך. דוראנט? נחש. איינג'? תמיד צודק. וכו וכו. קיירי סובל מאותה מחלה. תנו לעצמכם עוד להתאכזב, הנטס איתו, והלוואי שעם kd, תהיה הקבוצה המלהיבה בליגה.
    והטרייד אגב יהיה, כריס לברט על 4 מצוין. כל היתר מסודר מצוין, עם ספסל, אותו ינהיג דינווידי.

  6. יופי של חמישייה כרגיל. לאב לדעתי הסחורה הכי חמה,
    פורטלנד אופציה מעניינת ,אין לי מושג כמה ריאלי…
    2-4 מערב: קליפרס,דנבר,יוטה
    2-4 מזרח: פילי, טורונטו, מיאמי

  7. מצויין חברים. אחלה תשובות ואחלה שאלות.
    היה רשום שלאב רוצה פורטלנד כי גדל באורגון. הקאבס רוצים בחירת סיבוב ראשון עבורו, אבל יש גם שמועות שהם יצטרכו לתת בחירה כזו כדי להיפטר ממנו, כי החוזה שלו עצום ולא ממש מצדיק כרגע את היכולת.
    בבוסטון השאלה איך היוורד משתלב חזרה. אבל, הקבוצה רצה גם טוב בלעדיו, ויכול להיות טרייד מעניין שלו מול טרנר (והשלמות כדי שטרייד כזה יעבור). עם טאטום ובראון בכושר הזה הייוורד קצת "מיותר", למרות שיכולות ניהול המשחק שלו מתעלות על של שניהם. טרנר יכול לפתור להם את החור בסנטר כי הוא נייד מספיק והגנתי כדי לתת להם פתרון

    1. הייווארד לא מיותר בכלל, הוא במובן מסוים "דורך" על בראון וטייטום אבל יכולות ניהול המשחק שלו חשובות מאוד לבוסטון

  8. מצחיק שהבטחתם את המקום ה1 ללייקרס כבר אחרי שליש עונה.

    מי יסיימו 2 עד 4? לייקרס דנבר יוטה בסדר אקראי. קליפרס תסיים 1.

    במזרח פילי בוסטון אינדי

    תחזית שלי כרגע

    1. קליפרס
    2. לייקרס
    3. יוטה
    4. דנבר
    5. יוסטון
    6. סאנס
    7. מאבס
    8. ספרס

    1. באקס
    2. פילי
    3. בוסטון
    4. אינדי
    5. ראפס
    6. היט
    7. נטס
    8. דטרויט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט