דיון הופס ליום ראשון בבוקר: איזה מין מאמן הוא סטיב קר אחרי הכל? / מנחם לס

סטיב קר נחשב לאחד המאמנים המוצלחים ב-NBA, עד העונה. העונה קבוצתו היא האחרונה בהמערב עם רקורד של 16-4. ניתן לומר שהיא הקבוצה החלשה בליגה.

אני יודע את כל הסיפור על קווין דוראנט, הפציעות והכל, טוב כמו כל אחד מכם.

אבל ליפול מראש ההר לתחתית הבקעה תוך 4 חודשים?

עד סוף העונה שעברה הוא חי CHARMED LIFE ב-NBA – כל השנים מעונת 2014-15. אבל מאמנים לא מודדים רק כשיש להם את השחקנים הטובים בליגה. איתם נתנו לו את כל הקרדיט שהוא הצליח לבנות איתם שיטה שהפכה את הקבוצה לאחת הטובות שהיו אי-פעם. אז מה? עתה לא צודק שנאשים אותו שהוא לא הצליח לפתח שיטה המתאימה לסגל שיש לו, ולהביא את הסגל שלו למצב שכשסטפן קרי וקליי ת'ומפסון יחזרו יהיה לו מבנה מוכן להגיע שוב לטופ?

לדעתי הוא ניכשל בהכנת היסוד לדור הבא של הווריורס, ואני מתכוון לדור שכבר יש סכוי שישחק בסיום עונה זאת, אבל לבטח בתחילת העונה הבאה.

לדעתי העונה מאכזב מאד. בינתיים העונה הוא FAILURE.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. נהוג לחשוב שאם אתה באן בי איי משחקים אצלך שחקני אן בי איי.
    בלוחמים משחקים שחקני הרכב שלישי שביום רגיל הם היו מחממי ספסל.
    כבוד לסטיב קר שעם היד שלו הוא עדיין תחרותי מעל מאזן אפס נצחונות..
    הבייצה לפנים היא על ההנהלה שלו שעומדת על ארבע חוזי מקסימום ואפס גמישות.

  2. תודה על הפוסט
    נכון שהם מפסידים בלי סוף
    אבל יחסית לקבוצת G ליג הם נותנים משחקים טובים
    הניצחון על שיקגו זה אשכרה צוות מקצועי טוב מול צוות מקצועי על הפנים של שיקגו שעמוסה בכישרונות צעירים

  3. סטיב קאר מאמן מדהים.
    זה דיון קצת לעוס אבל בכל זאת אפנה אתכם לפיריוויו של גולדן סטייט עונת 2014/15 – שנחשבה לקבוצת סיבוב שני חביבה ובתחזית האופטימיות הוצבה במקום השלישי במערב.
    בלי המון שינויים בסגל הוא לקח את הקבוצה הזאת והפך אותה להיסטורית.
    לגבי העונה – יש לו סגל חלש להחריד, וכנראה שגם לו יש קצת עייפות החומר אחרי חמש שנים בטופ. מאמין שהוא עוד יחזור…

    1. חבוב מאז חלפו 4 שנים. נכון הביא חדשנות וכו אבל נגמר למדו את השיטה שלו וזהו נגמר.
      כמו פפ טיקי טאקה עובד עם מסי לא עם אגוארו. טיקי טאקה טוב עם קרי קליי ודוראנט שקולעים מהחצי. עם קרי ראסל ודריי זה קשה יותר

  4. לדעתי קשה ללמוד על קר מהעונה הזו, גם בגלל הפציעות, גם בגלל שנפילה ברוסטר היא מתבקשת אחרי שייצרת קונטנדרית שרצה מספר שנים בחריגות שכר, וגם בגלל שלנוכח הנסיבות אין לו שום סיבה להתאמץ לנצח אלא להיפך – לעשות עונה פיננסית ולקבל בחירה גבוהה ככל האפשר.
    .
    עם קרי, קליי, דריימונד, מה שהם יכולים לקבל עבור ראסל, ומה שהם יכולים לקבל עבור בחירה גבוהה הם יכולים לחזור להתמודד על האליפות בעונה הבאה, ואז, בעונה הבאה, אפשר יהיה ללמוד עליו כמאמן.

  5. שטויות מאמן חלש מאוד, ראינו מה קורה ״לתרגילים״ ולשיטת משחק שלו שאין את דוראנט וקליי, אין שום סיבה שקבוצה שמכילה שני אולסטארים (אם מחשיבים את האפס גרין לאולסטאר תראה ככה), בטח לא בצד ההגנתי

  6. קר מאמן ממוצע. לא גאון ולא בטיח. פישל מספיק עם הלוחמים בשיאם. הפסד האליפות ב2016 היה רק עליו כשלון קולוסאלי של מאמן. 2018 כמעט הפסיד ליוסטון.
    הנצחון ב2015 הוא נהנה מפציעת קיירי ועדיין עשה ים שטויות בסידרה.
    השנה עם סופרסטאר קרי ו2 אולסטרים דיאנגלו וגרין מי שמחשיב אותו לאולסטאר חטף כל משחק 40 הפרש עד שהשחקנים החליטו להשבית את עצמם. פתאום זה קשה.
    גם מה שרואים מהפסקלים והבאומנים זה לא בזכותו פשוט אין ואקום גם נס ציונה לא יפסדו 82 משחקים וגם שם מישהו יגיע ל18 נק למשחק.

  7. סטיב קר אצלי לפחות בטופ 7 של המאמנים בליגה בלי שאלה.
    הוא קיבל קבוצת סיבוב ראשון/שני בקושי ועשה ממנה אלופה ואז קבוצת עונה סדירה היסטורית. בפלייאוף של 2016 הוא עשה כמה טעויות, אבל אובדן האליפות הוא לא עליו, אלא על שילוב של הרבה דברים.
    אחרי זה הוא הצליח לקחת קבוצה היסטורית מבחינת כישרון, אבל עם המון בלאגן ומריבות אפשריות, והפך אותה לקבוצה הטובה בהיסטוריה, והיה חלק משמעותי מזה שגולדן סטייט כמעט לקחה את האליפות עם 6 שחקני רוטציה.
    העונה הזאת לא התחילה טוב, אבל ניכר שיפור משמעותי במשחקים האחרונים, והעונה הבאה תוכל להכניס אותו לטופ 3.

  8. עם השחקנים שהיו לו אפילו לוק וולטון הביא תוצאות.
    בסיטואציה של ג"ס הוא הכי התאים, במקום אחר לא בטוח.
    ולחשוב שבלאט סירב להיות עוזר מאמן בדיוק כשהפריחה התחילה
    🙂

  9. מאז ההגעה של KD וייסוד השושלת שלו, אי אפשר היה ללמוד הרבה על קר. עם הרכב חלומות של ארבעה אולסטארים (אפילו חמישה). מתוכם לפחות 3 HOF, שלושת הקלעים הטובים בליגה ביחד, שני MVP… זה כמו מאמן הדרים-טים. פחות טוב, יותר טוב – עדיין תקרע את כולם בזלזול.
    היו אנשים שניסו פה, במסגרת הרכיבה על העגלה, במסגרת הנסיון להפוך כל דבר שגולדן סטייט קשורה אליו – לאגדי, גם להגיד: "וואלה, דווקא צריך לדעת איך לנהל כאלה כשרונות ביחד", כאלה מין. קאם און. זה בולשיט. כל מאמן בליגה, הישראלית גם, היה מוציא מהכוכבים האלה אותו דבר. להיפך: * החומר היה כזה טוב, שהוא חיפה על הריקבון מתחת *.
    ואז הריקבון התפרץ, ו-KD הלך. הוא הלך – גם בגלל קר. שנתן לחבורה הוותיקה שלו להרוג את KD, בגיבוי הקהל. הפגיעה הנפשית הנוראית בו במהלך העונה. הפציעה הפיזית כתוצאה מרשלנות, לכל הפחות, של הצוות. אלה הבריחו את KD, את הכושי שעשה את שלו, הפועל הזר, שהביא להם אליפויות. זה גם על קר. קיבלת מתנה משמיים יהלום, הרגתם את הליגה עם זה – ולא ידעתם להחזיק אותו. ובתור בונוס, אולי גמרתם לו את הקריירה.
    .
    ואז קר סופסוף נאלץ קצת להתמודד. בפלייאוף שנה שעברה. התברר שסטף קארי לא מספיק טוב לקחת קבוצה בעצמו, וזה אגב ממש לא בעצמו – עדיין יש שם קליי, דריימונד, איגי והיתר… מהחומר הזה הוא לא הצליח הוציא אליפות. ואם הולכים אחורה – זה השלד של אותה קבוצה שנזקקה לפציעות של קיירי ולאב, כדי לג'נגל נצחון על דיוויד בלאט עם קבוצת היורוליג של לברון.
    הלאה. אפרופו הפציעות לקיירי ולאב (או כריס פול, או קוואי-זאזא, או כל מיני שנפצעו מול גולדן סטייט) – הגיעה גם הפציעה לקליי. התוצאה היתה התרסקות מוחלטת. לא רק אובדן האליפות – אנחנו הרי כבר יודעים שסטף לא באמת מסוגל, הוא לא במדרגה העליונה. או שסטף לא הוכן מעולם למצב כזה, והיה לו נוח בחיקו החמים של KD, זו גם שאלה. שלא במקרה, סטף מעולם לא היה FMVP. לא רק זה, אלא כל מה שבא אחר כך.
    כל הקיץ האחרון, ההחתמות התמוהות, ופתיחת העונה. אתה מצפה, קבוצה עם סטף, ד'אנג'לו, דריימונד – משהו היא כן תעשה. והיא נראית בלהה. וזה מה? על מי? ומהר מהר, כמו עכברים שקופצים מספינה טובעת, כל מה שקורה עכשיו, הבדיחה העצובה הזו, מבריחים את סטף לעונה שלמה כדי לא לרמוס את "המורשת" שלו, מבריחים את ראסל – כל הרמת הידיים, במקם לנסות לשמר גרעין שישמור על הכבוד העצמי ויעזור לכמה צעירים להשתלב בקבוצה הגדולה. אני חושב שלא נשאר כלום מהקבוצה הגדולה. יותר גרוע – היא גם לא חושבת על איך היא תיראה עוד רגע, וזה על הפרונט אופיס, אבל בטח גם על קר במידה רבה. אם עוד יש מחשבה על חזרה לימי האחים ספלאש, ודריימונד יהיה פתאום DPOY, ומשמיים יבוא איזה יאניס בגלל העיניים היפות של סוניה – זה עצוב, זו הזיה של אנשים שלא מסוגלים עדיין להסתגל למציאות החדשה. ושם אני חושש תקוע גם סטיב קר עכשיו. במין פסיביות כזו.
    בקל – זה כולם יכולים. הקשה, זה מה שקובע.

      1. "לעוות דברים" = תכיר, זה נקרא דעה אחרת מהדעה שלך. ועדיין, למרות משטר נתניהו – זה מותר.
        אתה לא מייצג את האמת האלוקית ה-אחת. לכן אתה לא יודע מה האמת, ולכן לא תקבע אם אני "מעוות דברים". כי גם אתה מבין את "הדברים" בדיוק כמוני – מנקודת המבט הקטנה והאישית שלך. עבורך עיוות, עבורי מה שאני חושב. ולהיפך.
        אז אני מניח שגם היכולת שלך לעוות דברים, מרשימה לא פחות.

        1. אתה לא מוסיף לעצמך כבוד אתה יודע. ומפחיד לחשוב מה היה קורה אם היה לך כוח כלשהו (כמו דה-לגיטמיציה מוחלטת למי שהוא שמצביע אחרת ממך או חרמנא ליצלן שומר מסורת ולדחוף אותי בכוח לתבנית הזו על אף שאני אתאיסט אך מכבד מאוד אנשים מאמינים).
          .
          אבל אולי אתה פשוט לא יכול לא לעוות וזה מה יש ("שושלת דורנט" / "התרסקות מחלטת") אז תמשיך חבר זה מה שאתה יודע

    1. קרי השנה בגמר שיחק עם רוטציה של 8 שחקנים שאחד מהם פצוע ומשחק בניגוד להוראות הצוות(לוני). ועוד 4 פצועים ומושבתים. אל תעוות. כמו שלגולדן יד המזל עזרה באליפות הראשונה. ככה גם לטורונטו.

      תגיד גם על לברון שהוא כןשל שלא ניצח את גולגן עם חבורת המשלימים שהיו לו והוא לוזר ולא מהגדולים.(גם עיוות כמובן)
      קיצור כתבת המון שטויות(לדעתי)

  10. אני אף פעם לא חשבתי שהוא מאמן מוצלח מידיי, תמיד היה נראה לי שהוא מתקשה בסיבובי הפליאוף מול מאמנים יותר טובים ורק בזכות כישרון הסגל הוא הצליח, אבל, העונה יש לו סגל של קבוצת G ליג ולכן אני לא מתפלא על התוצאות ולא הייתי נופל עליו, כי כמו שלא זקפתי לזכותו ניצחונות בתקופה היפה אני גם לא אאשים אותו בכישלונות עכשיו, כי עם חומר השחקנים שיש לו התוצאות שלו הגיוניות מאוד.
    ולדעתי אגב צומחים שם מספר שחקנים מאוד סבירים, כמו :
    אריק פסקאל – בראש ובראשונה כמובן שאני אציין אותו, נבחר העונה בסיבוב שני בדראפט ומציג יכולת נהדרת, אפילו הוא לא דמיין שהוא יהיה שחקן מפתח בגולדן סטייט העונה עם 31 דקות בממוצע, 17 נקודות למשחק ו-5 ריבאונדים. מתבשל לנו אחלה שחקן.
    גלן רובינסון – אומנם כבר בן 25 והגיע רק העונה לווריורס, אבל מציג אחלה יכולת עם 11 נקודות למשחק ו-38% מקשת.
    ויש עוד כמה נחמדים אבל בינוניים מאוד, כמו : עומרי ספלמן, מרקיס קריס וקיי באומן.

  11. יש הרבה קווים דומים בין הכשלון של פופוביץ' לבין סטיב קר.
    העיקרי ביניהם הוא שהאגו של של שתיהם גרם לעזיבת הכוכב הגדול של הפרנצ'יז במקרה הראשון קוואי והשני דוראנט.
    שתי מאמנים שהפכו לגאונים בזכות הכישרון הרב בסגל שלהם ונפלו בעיקר בגלל היהירות המזוקקת שלהם.

    למרות המצב של הקבוצה הגרועה בליגה לא הייתי שופט את היכולות של קר ע'פ העונה האחרונה אלא הולך אחורה.
    קר היה אחראי לכשלון הכי גדול של נבחרת ארה"ב בשנים האחרונות.
    ואליו הייתי מוסיף את המאמן הראשי פופוביץ' שמקבל קרדיט מוגזם על כלום.

    בסך הכל מדובר במאמן של השחקנים שלו שעשה כל מה שאומרים לו כמו רוב המאמנים בליגה.
    הוא לא עשה מספיק בשביל הכוכב הכי גדול בקבוצה שלו קווין דורנט ולכן גם לו יש בחלק נכבד בפציעה של דורנט וגם בעזיבה שלו.

  12. מאמן נמדד ב-3 קטגוריות עיקריות:
    1. פיתוח שחקנים.
    2. בניית שיטת משחק.
    3. יכולת לעשות התאמות כשצריך.
    ניקח את סטיב קר:
    1. 9/10 – אף אחד לא חשב שסטף יהיה MVP או קליי ודריימונד יהפכו לסופרסטארים. גם התקציב של האריסון בארנס מבוסס על סטיב קר, ויש עוד כמה… לא הספרס, אבל הכי קרוב שיש…
    2. 10/10 – אני לא חושב שיש צורך להרחיב על זה שסטיב קר בנה את השיטה המתאימה ביותר לסגל לידו, והתאים אותה היטב לדוראנט, וגם עכשיו מתאים את הקבוצה מחדש וזה גם יראה טוב עוד שנה…
    3. 7/10 – קר הוא לא אשף בתחום כמו ניק נרס, אבל ניכר שהוא מבין את רוב הסיטואציות ויודע להתנהל איתן ולמצוא התאמות. הוא ידע לעבור לדאבל-אפ על לברון ב-2018, או על קוואי ב-2019, והצליח לעצור קבוצה של 65 ניצחונות על 9 נקודות במשחק פלייאוף מכריע.
    בסך הכל, לי זה ברור שסטיב קר הוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה.
    איפה בדיוק? נגלה בהמשך…

    1. הדבר היחיד שקר הצטיין בו הוא ללקק לקורי כמו שצריך לאורך השנים. 10\10
      בכל מקרה תשים איקס גדול על שלוש הקטגוריות.

      א-על איזה פיתוח שחקנים אתה מתכוון? הוא קיבל סופרטים עם 5 אולסטארים. רוב השחקנים גם הרול פליירס היו מנוסים,מוכנים וכאלה שבנו את השיטה(איגדלה,לבינסטון,בוגט,וסט,ברבוסה)
      כל מאמן אפילו דיוויד בלאט היה מצליח בקבוצה כזאת.
      ב-השיטה העיקרית של גולדן סטייט בשנים האחרונות הייתה לתת את הכדור לדורנט ולזוז הצידה.
      שום דבר מיוחד ואפילו לא קרוב ל10.
      ג-ההתאמה המכרעת שהוא עשה בגמר השנה הייתה לסכן את הבריאות של השחקנים שלו ולפצוע את השחקן הכי חשוב של הפרנצ'יז קווין דורנט.

        1. מה ששלהם שלהם.
          לא הייתה קבוצה בליגה הזאת שקיבלה דחיפה יותר גדולה מאז הבולס של ג'ורדן.
          ונשים בצד את הפציעות וחוסר המזל של היריבות שלה באותן שנים.

    2. חיים מסכם די במדויק את דעתי. מאמנים גדולים נבדלים לא רק ביכולת למקסם יכולת של השחקנים לאליפות אחת -קרלייל לדוגמא – אלא גם ביכולת לחזור על ההשג פעם אחר פעם. רד אורבן, גקסון, רילי, פופ וכן, גם קר. צאק דיילי, דוק ריוורס וגם ספולטרה הצליחו קצת פחות. השלב הבא במבחן מבחינת קר זו היכולת לחזור לסיבוב נוסף. אני חושב שאליפות נוספת על הגב של קרי תסיים את הויכוח. הערת אגב, דוקא היכולת לפתור בעיות תוך כדי המשחק עצמו קצת פחות חשובה בעיני בשיטה של סדרות הפלייאוף.

  13. לא הוגן לשפוט את קר על העונה.
    אבל יש תמרור גדול על היכולת שלו בפליאוף(עונה רגילה זה בולשיט).
    תראו את הסדרה של קר מול אוקלהומה(שהם חזרו מ3-1),אם קליי לא דופק משחק 6 מהסרטים(ולא היה שם שום שיטה, קליי שיחק חיובים, והיה מדהים באותו משחק), הם עפים.
    נגד יוסטון "השיטה" המדהימה שלו לא עבדה מול משחק החילופים, והנשק העיקרי שלו היה דוראנט, שגם אותו הוא ניסה לנטרל בשביל לשחק "יפה".
    בכללי הוא לא הראה יכולות יוצאות דופן בפליאוף(היה איזה קטע שהוא שם את בוגוט על טוני אלן, אבל בחייאת ראבק).
    היה לו את אחד הסגלים המוכשרים בהיסטוריה, שכנראה החזיק 2 מ10 השחקנים הגדולים בהיסטוריה, ועוד קלע מהסרטים.
    בגדול הוא לא הזיק יותר מידי.

  14. כבונה שיטה לדעתי הוא המאמן הכי טוב בשנים האחרונות ביחד עם סטיבנס נרס ומאלון. יחד עם זאת הוא טקטיקן פחות טוב והוא קיבל מט מדאנטוני בשנתיים האחרונות וגם מול אוק הוא לא ניהל את הסדרה מספיק טוב.
    עדעין מאמן טופ 5 בליגה

    1. אנשים נוטים לזלזל בדווין קייסי אבל הוא היה מאמן מעולה בטורנטו והיום די ברור שהוא סבל מדפרוזן. פופ הגדול לא מצליח לעשות כלום איתו. נרס קיבל את קאווי במתנה ואני מאמין שגם קייסי היה מביא אליפות איתו.
      גם בדטרויט הוא עושה עבודה טובה עם סגל פח זבל ליגה ב'. בלייק פשוט נראה גופה העונה.

      פופ
      קרלייל
      נרס
      בודנהולצר
      סניידר
      מקמילן
      ריברס
      ספולסטרה
      עולים עליו

      כמובן שהוא לא ברמה של ברט בראון, ברוקס, דונובן, בוילן.
      הוא במקם טוב באמצע. מנהל משחק נוראי כמו פיל גקסון זן מאסטר.
      שנתיים לברון עשה ממנו צחוק עם 40 נק והוא לא הביא דאבל טים ושיחק אותה גאון נוןשאלנט. ועוד הביך את דוראנט בפומבי בסידרה מול יוסטון.
      רכב על הגב של הכוכבים הגדולים כמו המנטור שלו פיל גקסון.
      נכון פיתח כדורסל נהדר לעונה סדירה בשנים 15-16. גם דאנטוני פיתח כדורסל מדהים לא פחות עם פיניקס והארדן, רק שלו לא נפצעו שחקנים ביריבה ולא היה לו סופר טים.
      כמו שאמר אדם חכם בעבר עדיף סנטימטר מזל מקילומטר שכל.
      בעתיד יוכל להוציא ספרים פילוסופים על התקפת התמנון במשולש ברמודה כמו הזן מאסטר

  15. לא צריך לקבל שום הנחות על כך שעם ראסל וגרין ואפילו בקצת של קרי בתחילת העונה הם נראו ונראים רע מאוד.
    מצד שני את ממה ששלו אי אפשר לקחת.

    דיון שיהיה מעניין לפתוח עוד 5 שנים

  16. הוא לא מנהל משחק ברמה גבוהה, זה אף אחד לא חולק.
    אבל כבונה שיטה, ומפץח שחקנים הוא מעולה. מה לעשות שאין ככ הרבה מאמנים שטובים בהכל.

    1. זו הדרך הנכונה לראות את זה.
      מאמנים שונים מתאימים לדברים שונים בדרך כלל, ולשלבים שונים במחזור החיים של פרנצ'ייז (שגם הוא משתנה בין קבוצה לקבוצה) כנראה שג'קסון התאים לפני קר ואחר כך פחות התאים וקר התאים.
      היכולת לקחת את הכישרונות הכי גדולים ולנהל אותם היא סופר חשובה ולא צריך להמעיט מערכו של קר אם יש דברים אחרים שהוא פחות מוצלח בהם.
      מבחינת מאמנים שנראה שיודעים להתמודד טוב עם הרבה סיטואציות – אני סופר רק את פופ וספולסטרה, אבל זה מאד תלוי בכל הארגון והפרונט אופיס ואי אפשר לזרוק את זה רק על מאמן, לחיוב או לשלילה.
      קשה גם לשפוט את גולדן סטייט הנוכחית כי קשה לדעת מה רוצים, טנקינג, לשמור על סיכוי לפלייאוף, לבנות שיטת משחק שאחר כך תקלוט את קרי ותומפסון או להוציא מקסימום מהכלים הנוכחיים, לבנות תפקיד עתידי לראסל או להעלות ערך שלו לטרייד. יש המון אופציות.
      התשובה הקצרה – קר מאמן טוב, לא ברור אם הוא מאמן מתאים לגולדן סטייט הנוכחית.

      1. ועוד משהו, חייבים להפסיק להסתכל על הדברים רק לטווח הקצר- ואסביר את כוונתי:

        אי אפשר לקחת כל הזמן עונה אחת ולהשליך ממנה על כל הדברים שיקרו/קרו.
        לדוגמא- אפשר לקחת את דוק ריברס, בבוסטון אמרו ואי מאמן טוב, ישלו אתזה.
        אחרי זה כמה שנים הקבוצות שאימן לא שיחקו כלכך טוב, בום קטילה מאמן גרוע אין לו,אתזה, שיפרוש.
        עכשיו שנה שעברה- קליפרס משחקת טוב- ריברס מאמן העונה, ישלו אתזה וכן הלאה.
        יש המון גורמים נלווים שגורמים להצלחת מאמן-בין אם זה צוות העוזרים, ההנהלה, האווירה שיש בקבוצה, השחקנים עצמם. לפעמים מאמן צריך ליפול לסיטואציה הנכונה בשבילו- ראה ערך מונטי וויליאמס שבקדם עונה כולם אמרו כמה הוא פח ופיניקס דבילים שהחתימו אותו, ושהלייקרס רצו להחתים אותו צחקו עליהם כי הוא בובה שלא מבין כלום וכאלה.

  17. כמו הרבה דברים – זה לא שחור או לבן.
    הוא לא איום ונורא והוא לא היהלום שבכתר.
    מעבר לזה, בוא נהיה סבלניים ונראה איך העונה הזאת וזו שאחריה מסתיימות בשביל להביע דיעה נוספת.

    חוץ מזה, הגיע הזמן שנשאל את עצמנו: "איזה מין מגיבים אנחנו?" האם אנחנו 'משלשלי תגובות סדרתיים', 'מנפחי סטטיסטיקות תגובתיים אובססיביים', 'חדי לשון הומוריסטיים', או כל דבר אחר שהוא.
    טיפה שעה או עונה אחת קודם.

    1. אני ניסיתי לנפח סטטיסטיקות והצלחתי במשך כמה עונות אבל אז הזדקנתי והתחלתי לנוח בהגנה ולאחרונה גם בהתקפה

  18. דווקא קר מרשים אותי העונה בהתנהלות שלו עם השחקנים, ונראה שיחסית לסיטואציה הוא יצא מזה עם כמה שלפחות צברו ביטחון עצמי ואמונה שהם שחקני NBA לגיטימיים (וזה כבר דבר גדול, תראו את דריימונד גרין…). יכול לחשוב על הרבה מאמנים/מנהלים שהיו מתמודדים עם שינוי כזה קיצוני בהרבה פחות קור-רוח ומוציאים עצבים ותסכול על אוסף הכשרונות המוגבלים שיושב להם על הספסל

  19. סטיב קר במינימום במינימום טופ 15. זה בכלל לא הגיוני לחשוב אחרת.
    הכל שאלה של סיטואציה.
    המאמן הכי טוב לגולדן סטייט של השנים האחרונות הוא סטיב קר. פופוביץ לא היה מוציא מהם יותר. אולי רק את החשק לחיות.
    ישנם מאמנים שיכולים לקחת סגל טוב מאוד עד לאליפות אך לא יכולים לשקם קבוצה ויש כאלה בדיוק להיפך- יוכלו לעשות קסמים מכלום אבל יהפכו את הכל לכלום..

  20. מעניין שכל הפורום כאן לא התייחס לגורם מספר אחד בליגה לגבי הירידה הדרמטית השנה… – כמובן זה הכסף!! אחרי מספר החתמות בגבול העליון וחריגה של מספר שנים.. ומעבר לאיצטדיון חדש במיליארדים.. זו הסיבה העיקרית לסגל החלש השנה. לדוגמא הויתור על כמה שחקנים טובים עד סבירים כמו מגי ואיגואדלה נבע מסיבות תיקרת שכר. נניח שלא הייתה מיגבלה הקבוצה הייתה מחתימה כמה שחקני על בשוק החופשי והכל היה נראה אחרת. מכאן שהפדיחה העיקרית היא ניהולית כלכלית ולא מיקצועית וברור שתרומתו של קר בתחום נמוכה .. אולי בבחירת שחקנים באותו כסף..

  21. ואגב.. הוזכר כאן.. אך לא הודגש מספיק שתרומתו הרבה מעבר לממוצע זה לנהל כל כך הרבה כוכבים עם יחסית מעט אגו.. תודות לאופיו הנוח והאישיות המצטיירת כמפייסת..

  22. קצת קשה לי לקרוא את התגובות כי סטיב קאר הוא המאמן האהוב עלי ב NBA. אפשר להגיד על קאר הכול אבל "אגו מנופח" זה לא הוא. צפיתי בעשרות ראיונות שלו לפני ואחרי משחקים בטלוויזיה, תמיד הוא דיבר עם כבוד למראיין מבלי להתנשא. את האליפויות הביאו לו בעיקר סטף קארי וקליי תומפסון. למיטב זכרוני הם לא היו בחירות ראשונות בדראפט כך שמי שהביא אותם לרמה שלפני פציעתם הוא סטיב קאר. מבלי להפחית בתרומתו של דוראנט, שניהם היו לאורך השנים המוציאים לפועל העיקריים. כאשר שתי הסקוררים העיקריים שלך יהיו פצועים לכול אורך העונה והשלישי עזב לברוקלין, גם הקוסם הכי גדול לא יביא אליפות או לפחות מאזן חיובי לגולדן סטייט. הביקורת היחידה שיש לי על סטיב קאר היא שלאורך השנים הוא לא הצליח למצוא או לפתח סנטר נורמלי בגולדן סטייט.

  23. תודה לכולם. בגדול – הצלחתם להעלות ב-10% את דעתי על קר. מ-60% ל-70%. הבעיות העיקריות שלו: ניהול משחק, ומחשבות הווה, בלי לחשוב על העתיד, כמו אורבך, או פופ. אצל קר זה "לנצח עכשיו וקיביני מאט העתיד". ראה: קווין דוראנט.

  24. מנחם, אני מתרשם שחלק דגול מחוסר הערכה שאתה רוחש לקר נעוץ במערכת היחסים שאתה מיחס לו עם דוראנט. אני כותב מיחס כי מעט מאד עובדות יצאו לאור ולא הרבה נאמר על ידי מהם. יחד עם זאת אני מסכים עם הערכתך שסטיב קר לא ראה בדוראנט את הגורם החשוב ביותר במערכת ולא הסכים לשנות את שיטת המשחק ולבסס אותה על דוראנט. אני חושב שקר החליט נכון. אם נתבונן באוקלהומה, דוראנט טוב ככל שהיה לא הצליח להוביל אותם לשוקת. אין לו את האישיות הדרושה לכך. יתר על כן, בשנה הראשונה של דוראנט בג"ס הוא התאים עצמו לשיטה והתוצאה היתה הקבוצה הטובה ביותר באלף השלישי. ואולי מעולם. בהמשך דוראנט נטש את הגישה המשתלבת ויותר ויותר דרש להיות הבסיס לשיטת המשחק כשבמקביל עקומת חוסר שביעות הרצון שלו עולה. לדעתי, שמבוססת על מאמרים שכתבו העיתונאים שסובבים את הקבוצה, דוראנט היה עוזב בכל מקרה בתום השנה השלישית. הצפיה שלך שהאוהדים יעדיפו אותו על פני קרי אינה ראלית. קרי הוא המשיח. השונאים יכולים לומר מה שירצו כל היום כולו. קרי הוביל את הקבוצה הזו לארבע השנים הטובות בהיסטוריה שלה ואז הסכים לקבל את דוראנט לקבוצה כדי להמשיך בהצלחה. אפשר לשאול את אנשי יוסטון מי הם היו מעדיפים שיפצע במהלך המשחק החמישי דוראנט או קרי. דוראנט לא יראה יותר טבעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט