התאוששות – סיקור הניצחון הביתי של מכבי על וילרבאן / עמיחי קטן

צילום: ברני ארדוב

מכבי הגיעה למשחק הביתי נגד וילרבאן ברצף של 3 הפסדים, שהאחרון שבהם היה גם המתסכל מכולם, הפסד הגביע הדרמטי נגד הפועל ירושלים, והמטרה הייתה בעיקר לנצח ולצבור ביטחון, בעיקר בצד ההגנתי שנחלש במשחקים האחרונים בהם מכבי ספגה יותר מ-90 נקודות כל אחד. כספי, בלאק וברייאנט הפצועים עדיין נעדרו, אבל אנג'לו קלויארו נרשם לסגל לראשונה, דווקא לאחר שספרופולוס אמר שקלויארו לא בתכניות של הקבוצה. אחד הקרבות הפיקנטיים שציפה לנו הוא בין דני אבדיה לתאו מאלדון – 2 האירופאים שצפויים להיבחר הכי גבוה בדראפט הקרוב.

אבדיה ומאלדון. שניהם דווקא לא הרשימו היום…

מכבי עלתה עם חמישייה של וולטרס, ווילבקין, אבדיה, אייסי והאנטר. דווקא ג'ורדן טיילור עלה ראשון על הלוח, אבל שלשה של אייסי העבירה למכבי את היתרון. הרבה החטאות של הצרפתים ויציאה של מכבי למתפרצות הובילו ליתרון 4-9, אבל וילרבאן הגיבו בריצת 2-9, בעיקר בזכות שליטה בריבאונד, ועלו ליתרון 11-13. מכבי התאוששה הגנתית ושלשה של זוסמן (סוף סוף נכנס לו…) העלתה ל-15-20 בדרך ל-17-20 למכבי בסיום הרבע הראשון. הרגע המרכזי של הרבע, ושל המשחק כולו, היה 32 שניות לסיום הרבע, כאשר עלה לפרקט לראשונה העונה אנג'לו קלויארו ומיד הביא לחימה וריבאונד התקפה.

לרבע השני מכבי עלתה עם חמישייה מוזרה קצת של דיברתולומיאו, דורסי, זוסמן, קלויארו וג'ייק כהן, אבל ההרכב הזה דווקא הוכיח את עצמו, בעיקר הגנתית, ונקודות של ג'ייק כהן העלו את מכבי ליתרון 21-30. ווילבקין והאנטר נכנסו והמשיכו ביכולת הטובה, אבל וילרבאן התכבדו בשלשה ראשונה, לעומת 2 של זוסמן בחצי הזה, והצליחו לשמור את עצמם בעניינים, בזמן שהאנטר ניסה הטבעת ווינדמיל לבד במתפרצת והחטיא. במחצית התוצאה הייתה 34-43 לזכות מכבי. בראיון המחצית הסכימו ווילבקין וספרופולוס שלמרות היתרון מכבי לא משחקת טוב, ונגד קבוצה שכבר גברה על צסק"א העונה זה עלול להיות מסוכן.

למחצית השנייה מכבי באו יותר מרוכזים בהגנה, והקשו על וילרבאן להגיע למצבים בצבע, אבל גם התקשו בעצמם בדקות הראשונות של המחצית. מאבק של אייסי על ריבאונד ושלשה של זוסמן הלהיבו את הקהל, ופתאום מכבי ביתרון של כמעט 20, למרות משחק לא מאוד מרשים לכאורה. הצהובים קצת איבדו ריכוז והאורחים מצרפת צמצמו ל-15, לפני שג'ונדי מצא את ווילבקין לשלשת באזר שקובעת 47-67 בסיום הרבע השלישי.

את הרבע האחרון פתח ג'קירי עם דיוק אחד מהעונשין, אבל שוב ההרכב של ג'ונדי, דורסי, קלויארו וג'ייק כהן, הפעם עם וולטרס ולא זוסמן, בא לעבוד בהגנה, וג'ייק כהן אפילו התכבד בשלשה, בדרך לריצת 0-11 ויתרון 30, ואפילו סנדי כהן זכה לעלות לפרקט באמצע הריצה. הצרפתים השיבו בריצת 0-6, אבל זוסמן וג'ייק כהן שיתפו פעולה לכמה סלים ודאגו שההפרש יישאר בסביבות ה-30. ג'ייק כהן דאג לקלוע בכל פעם שוילרבאן איימו להוריד את ההפרש לקרוב ל-25, ובדקות הסיום סנדי כהן התעופף לשני דאנקים שהלהיבו עוד קצת את הקהל המרוצה ובסיום התוצאה היא 62-93 למכבי.

סנדי כהן מתעופף…
קרדיט – ערוץ היוטיוב של שי בוקר

אנג'לו קלויארו אמר: זה הרגיש טוב לשחק. זה היה קיץ מאוד ארוך בשבילי. עבר הרבה זמן, אבל אני שמח לחזור לעלות על הפרקט. כל החברים לקבוצה מצוינים, ויצא לי להתאמן איתם הרבה, אבל ברור שמחשקים זה שונה והתעייפתי די מהר, חוץ מזה הכל היה בסדר. היה לי חשוב להישאר חיובי בכל התקופה הזאת ולשמור על כושר, ולעשות כל מה שצריך כדי להיות מוכן ברגע שיצטרכו אותי. אני לא חשבתי על המשחק הזה כמשחק הוכחה מיוחד, אלא פשוט המשחק הרגיל שלי. ניסיתי להביא אנרגיות, להיות במקום הנכון בהגנה, להגיע לזריקות פנויות, לרווח את הפרקט, ובשבילי זה די פשוט להיות על הפרקט וליהנות. שמעתי את הקהל שתמך בי, והוא מדהים ובלתי ייאמן. היה לי כיף לעלות על הפרקט ולשחק ככה. אני משתדל לעבוד קשה ולעשות מה שאני יכול ובסוף להיות מוכן כשקוראים לי.

סקוטי ווילבקין אמר: חזרנו לכיוון הנכון. יש דברים שיכולנו לעשות טוב יותר, בעיקר במחצית הראשונה, אבל זה היה משחק טוב מבחינתו, צעד ראשון חשוב בדרך קדימה. קלויארו הוסיף המון, וכל מי שראה את המשחק יכול היה לראות איך הוא משפיע, אפילו בדברים הקטנים, וזה מה שהוא מביא לקבוצה, הרבה מהדברים האלה גם בהגנה וגם בהתקפה. אני צריכים לנוח היטב ולהישאר אגרסיביים לקראת עוד שבוע מאתגר שמצפה לנו.

סנדי כהן אמר: רציתי לחזור לביטחון שלנו ולעצור אצת רצף ההפסדים, כי הרבה פעמים כשמפסידים קשה לצאת מזה. כל אחד צריך להישאר מוכן להזדמנות שלו לעלות על הפרקט, ואנג'לו עשה עבודה טובה מאוד. הוא תמיד עובד קשה ועושה אימונים נוספים, והיום הוא בא ושיחק טוב מאוד, אז כל הכבוד לו. אני מתאמן איתו הרבה ומנסה גם ללמוד ממנו מה שאני יכול.

צל"ש:

אנג'לו קלויארו – בהופעת הבכורה שלו העונה הביא קלויארו בדיוק את רוח הלחימה שהייתה חסרה קצת למכבי במשחקים האחרונים, והוסיף לה חכמת משחק וקליעה, מה שמבדיל אותו מאייסי. העיר את הקהל שהיה קצת רדום בפתיחה. מבחינה סטטיסטית זה 9 נקודות, 5 ריבאונדים ומדד 16.

יובל זוסמן – ההגנה תמיד שם והפעם השלשות נכנסו (3/6 אחרי 3/16 עד כה בעונת היורוליג ו-1 מה-18 האחרונים בכל המסגרות…). כתוצאה מהקליעה, יליד 98, כפי שרומז שמו, צבר ביטחון והוביל את מכבי גם באסיסטים, וסיים עם 11 נקודות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, וגם הוא עם מדד 16.

ג'ייק כהן – המצטיין מבחינת המדד עם 19, אבל קלע 14 מתוך ה-16 שלו ברבע האחרון הנוח יותר. עם זאת, הרבע האחרון לא היה הופך להיות כל כך נוח בלעדיו, והוא עשה עבודה די טובה בהגנה לאורך כל המשחק לשם שינוי, והוסיף ל-16 הנקודות גם 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות.

טר"ש:

טיילר דורסי – לוקה במחלת ווילבקין – כדררת ממושכת ללא מטרה, והביצועים שלו בכל מה שלא כולל קליעה משלוש הם די רעים. היום גם השלשות לא נכנסו לו, והוא היחיד שסיים עם מדד שלילי. להגנתו יאמר שהוא עשה עבודה טובה בהגנה, ולפחות בתחום הזה הוא עקבי כדי לזכות בדקות קבועות.

דני אבדיה – בהתקפה הוא פסיבי מדי, ולא רק בגלל שיטת המשחק שלו בונה עליו. לא כל כך מסתדר גם התקפית וגם הגנתית כרגע, ולכן יובש ברוב המשחק.

הכדור – שבחר לצאת החוצה בדאנק של האנטר. הרס הטבעה ייחודית עבור שוכני יד אליהו.

גריק לא פריק:

ניתן לזהות כמה דברים שספרופולוס תיקן – חלק ביחס למשחקים קודמים וחלק תוך כדי המשחק:

ויתור על שיטת החילופים בהגנה – ב-3 המקרים בהם מכבי ניסתה חילופים בהגנה התוצאה הייתה הפסדים והגנה רעה. נראה שיאניס מבין שחומר השחקנים שלו מתאים יותר לשיטות הגנה שמרניות יותר, ומכבי מבצעת את זה טוב בהגנה למשך רוב הזמן, כמו שמעיד משחק בו היריבה הגיעה בקושי ל-60.

עזרה בפוסט-אפ – בפתיחה ניסו וילרבאן בכמה מקרים לקחת את ווילבקין בפוסט וזה נגמר בנקודות. במחצית השנייה הגיעה עזרה מדויקת בהגנה שמנעה ניצול מיס-מאצ'ים כמו זה.

חלוקת הדקות – ספרופולוס זיהה את ההרכב המנצח שלו הפעם עם ג'ונדי, קלויארו וג'ייק כהן. ההרכב הזה עשה כמעט את כל ההפרש, ובעיקר קלויארו, לו נתנו את הדקות שהיה צריך, למרות שבמכבי הצהירו עוד השבוע שהוא לא בתכנית.

הנתון של המשחק:

20:10 למכבי באסיסטים. המשחק של מכבי שטף היטב לאורך רוב המשחק, בניגוד לצרפתים שרוב הסלים שלהם הושגו די במקרה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. סחתיין

    1. קלויארו. הוא נכס שאין כדוגמתו
    2. אייסי. האנרגיות והגישה שלו משפיעות על הסובבים יותר מהנתונים הסטטיסטיים היבשים
    3. זוסמן. תענוג, כרגיל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט