מעורב הופס ליום רביעי: הלייקרס הפכה לפאקן קיבוץ! / מנחם לס

1. מעתה והלאה לוקה דונציץ מתחיל חיים חדשים ב-NBA!

מי שחזה במשחק אמש בין דאלאס והקליפרס בדאלאס ידע שהיו בו שני מסרים ברורים:

1)הקליפרס הגיעו לומר לדאלאס 'כל הכבוד על מה שעשיתם. אתם קבוצה צעירה וטובה עם שחקן אירופאי על הכיפאק. אבל עד עתה הכל היה משחק ילדים. באנו הערב לתת לכם רק טעם קטנצ'יק של מה יהיה עוד חצי שנה בפלייאוף, כשהמשחקים הם על הקו. ניקח אתכם ברצינות רבה יותר, נישמור עליכם הרבה יותר טוב, ו'כדורסל הרווחה' שהיה לכם עד עתה הוא עניין של העבר!

2) לוקה. לוקה דונציץ'. יש לנו גם דבר או שניים לומר לך. אתה שחקן טוב. טוב מאד. לעתים אפילו מצויין. אבל בתחילת העונה – לא שלא לקחנו אותך ברצינות אבל היינו יותר סקרנים מכל דבר אחר. רצינו לראות איזה סופר-כוכב בא לנו מאירופה. הוכחת את עצמך. בסדר. אבל לא תארנו לעצמנו שיתחילו לדבר עליך במושגים של MVP, ויזכירו אותך בסיום הקטע בו כותבים על לארי בירד. כשמתחילים לדבר עליך כטוב יותר מכמה משחקני ה-NBA הטובים ביותר כפול ג'ורג' או קוואי לינארד, זה מתחיל להיות רציני. זה מתחיל לפגוע בכבודנו. זה משחק שלנו עד שייקחו אותו מאיתנו ואנחנו לא מרגישים שהגיע הזמן. אז מעתה נשמור עליך ברצינות. נילמד את הצורה בה אתה עושה את הפיידאוויי שלך, ואת הצורה (המצויינת!) בה אתה ניכנס לסל. ב-NBA אתה יכול להפתיע, אבל אחרי ההפתעה חוזרים לשיגרה, ו'השיגרה' עבורך תהיה פי שניים קשה מ'ההפתעה'. בקיצור, דונציץ, מה שאנחנו אומרים הוא שאתה שחקן מצויין. 'אול-סטאר' עם יד קשורה מאחורי הגב, ועושה רושם של בחור על הכיפאק, אבל ככל שאנחנו מחבבים אותך, חובה עלינו לומר לך משפט אחד, משפט מחץ, אבל משפט אמיתי שמוטב שתתרגל אליו:

THE PARTY IS OVER!

2. לא ידעתם מהו סוד ההצלחה של הלייקרס? אז הנה: הם הפכו למשפחה אחת גדולה מאושרת. כמו יגור של 1935!

תנו מבט בשלושת המוסקטרים האלה:

 זה שבאמצע שיחק כדורסל בדיביזיה השלישית, ערך סרטי משחק למאמנים ופוטר ממשרת המאמן. זהו שלימינו הוא ג'ייסון קיד שעד עתה כל אדמה שהוא דרך עליה כמאמן – נשארה רכוכה. וזה שלשמאלו הוא רוב פלינקה, הבוס שהחליף את מג'יק הגדול, שבמה לא האשימו אותו, וכשניבחר למנכ"ל איש לא ידע מי הוא, מהיכן הוא בא, ולאן הוא יילך אחרי שיפוטר תוך חודש-חודשיים.

ההפתעה הגדולה ביותר הוא ג'ייסון קיד. לפני שבועיים הופיע פוסט ב-ESPN המתאר את היחסים הקרים בין קיד ושאר המאמנים, וכן בין ג'ייסון קיד והשחקנים. גם אני התלהבתי ממלחמת המאמנים בשחקנים עד שקראתי הערב את מאמרו של סם אמיק שבילה על הלייקרס כמה ימים, וכתב שאחת הסיבות להתחלה הנפלאה של הלייקרס היא היחסים "הנפלאים" בין השחקנים והמאמנים, וחוזר חלילה – אם גיא מרשה לי להתבטא כך במקרה הזה – בין המאמנים והשחקנים.

אמיק מתאר את האווירה והקירבה בלייקרס בין השחקנים והמאמנים, והכל ביחד, לא פחות ולא יותר כ-"משפחה". FAMILY, פור גאד סייק. במקום שלברון יצווה ויעניש, הוא הדוד הטוב שבא לבקר עם מלא מתנות, ליטופים, ומילות עידוד. אפילו חבריו הטובים ביותר המכירים אותו עוד מגן הילדים מתקשים להבין את השינוי בלברון, ואת השינוי המחלט שלו בגישתו למאמנים ולחבריו השחקנים, צעירים ומבוגרים כאחד.

מה שקרה הקיץ בלייקרס היה קרקס. קודם הנסיון לעניין את מאמנו של לברון לשעבר לו טיירון. אח"כ את מאמנו לשעבר של אנטוני דייויס מונטי ויליאמס. המחשבה ששררה היתה שווגל השתקן והביישן לא ישרוד יותר מכמה שבועות. כיצד מאמן כמוהו ירכוש את אמונו ובטחונו של לברון? כשג'ייסון קיד הובא כעוזר מאמן היה ברור שהביאו את המאמן הבא כשווגל יקבל את הפיתקה הוורודה.

מה קרה במקום? צהלה וגילה, דיצה ומשוש לב. הקבוצה לא רק עם הרקורד הטוב בליגה עם 2-15, הם גם במקום שלישי ב-NET RATING של 7.9, לברון משחק ברמה של MVP, אנטוני דייויס התגבש בקבוצה כמו CREAM CHEESE ובייגל, והקבוצה משחקת עם הצעירים והמבוגרים כאילו כולם בני 26-27.

עד עתה לא נשמע ציוץ אחד של חרון או מורת רוח. שחקנים עולים לשחק בחיוך, ושחקנים יושבים על הספסל בחיוך. סם כותב שבמקום היזדעמות והיזדעפות הוא חש שם – תעשו לי טובה ואל תחייכו – אהבה.

א-ה-ב-ה בלייקרס. גיב מי א ברייק. בא לי להקיא.

הווגל הזה, כולו בן 46, נראה שלוו, מרוצה, ומחייך ללא דאגה הכי קטנה בעולם. "ME? WORRY?" על מה ולמה שידאג. השחקנים מקשיבים לו, ואין לו כל בעייה שבעולם להיות בראש הליגה, מאמן של הקבוצה הטובה ביותר, אחרי שמשך כל הקריירה היה נשוי למקסימום בינוניות.

הדבר שמסחרר ומבלבל את ראשי יותר מאשר שלג באילת הם היחסים בין ווגל וקיד. שניהם נראים לי בדמותם וצורתם יותר שונים מביבי נתניהו ופול ניומן. ובכן, סם אמיק מדווח על אידיליה שהתפתחה בין השניים. קיד הוא CITY BOY מסן פרנציסקו בעוד ווגל נולד וגדל בעיירה שכוכת-אל בשם 'עצי-פרא' ("WILDWOOD"). ג'ייסון מתרועע עם ביג-טיים. ווגל נחבא אל הכלים שבחר ללמוד באוניברסיטה בשם JUNIATA. אתם קולטים את ההבדלים? ועדיין הם יושבים יחד על קפה בבוקר ומדסקסים מה היה טוב ומה היה פחות טוב בערב הקודם.

הם הצליחו ליצור מהלייקרס קבוצת הגנה, בנוסף למקומם השלישי בהתקפה. הם מקום רביעי ב-DEFENSIVE RATING עם 1021.5 נק' שהם מרשים ב-100 פוזשיונס, וראשונים בחסימות (7.6 למשחק). פרנק ווגל זכה למחמאות רבות גם עם ההגנה שפיתח באינדיאנה, אז כנראה שלבנאדם יש את זה.

לברון: "עוד כששיחקתי במיאמי תמיד דברנו כמה אינדיאנה פייסרס מאורגנת, כשכל אחד יודשע בדיוק את תפקידו. ידעתי שהוא יעשה גם מאיתנו קבוצה מוכנה להכל, והוא עושה זאת בדיבור ש'קט ואנושי ללא צרחות, ולכן כולם אוהבים אותי!".

וואו!

את המחמאה הגדולה ביותר ווגל קיבל מלברון – הקולע 25.2 ומוביל את הליגה באסיסטים עם 10.8 – שאמר לאמיק:

““To me, the best leaders are the ones that follow the lead of the "coach. Forgetting the history and all that, he’s been great since I’ve been here. I’ve tried to present a vision of a style of play that makes sense, that fits our personnel, and he has kind of gotten behind that.”

מה? מה אמר לברון? אשך, מוטב שתוציא את הפקקים מהאוזניים ותקשיב לדבריו של לברון שיש להם סכוי להיכתב יום אחד ב'ספר הספרים' של ה-NBA. "המנהיג הגדול ביותר בקבוצה הוא זה שעוקב אחרי ההנהגה של מאמנו"!!! מאיפה זה בא, שימון. תסביר לדוקטור לס מהיכן הביא לברון את המשפט הזה?

דבר אחד ברור לי: אני לא יודע אם זה ווגל, ומה השפעתו בדבר, אם בכלל. אבל ברור לכל מי שמסתכל על כדורסל ויש לו מושג, שלברון משחק העונה את ההגנה הטובה ביותר שלו מאז הגיע לליגה.

טוב. היללנו מספיק. סם אמיק מראיין את לברון, את ראז'ון רונדו, את אברי בראדלי, טאת דדלי. כולם מהללים אותו, את דרכו השקטה, וכיצד הוא הישרה בלייקרס אווירה של שיתוף וקיבוציות. הוא מקשיב לשחקנים והצעותיהם, ומשתף אותם בהחלטותיו.

מעצבן אותי לכתוב את כל ההלל עליו. נראה שהוא הפך את הלייקרס לאיזה קיבוץ עם פאקן אסיפות קיבוץ.

אני שמח שהאידיליה והקיבוציות שם.

חכו רק שהקבוצה תתחיל להפסיד.

(הדבר שמדליק לי את העשתונות (גיא, אפשר לכתוב ככה?) זה לשמוע את ראז'ון רונדו אומר ש"פרנק ווגל הוא המאמן הראשון שעורר בי את הרצון להיות מאמן יום אחד בעתיד. תגיד לי שימון, מה בשם אלוהים קורה כאן?)

(הנה רק דוגמא קטנה ממה שאומרים השחקנים):

“The staff is unbelievable, and not just Frank. It’s the assistant coaches that he has, their style, the way he empowers them, the way they empower him. It’s a fun staff to be a part of. J-Kidd gets on my ass. Phil Handy gets on my ass. I love to be coached and to pick their brains. And I’m going to go back at them if I think it’s necessary or a need, but at the same time there’s still a respect factor, and a respect level that we have for one another which allows us to continue to get better and grow.

“I’ve never had a coach teach (like this) and feel comfortable enough to teach guys stuff

3.לונזו בול חטף וירוס קיבה לפני המשחק הערב נגד הלייקרס, וכולם עולים עליו בלעג

איזה אנשים אכזרים. איזה עולם אכזר. אתמול לונזו בול נישלח לביתו מאימון הפליקנס עם צו לחכות בביתו עד שהקבוצה תשלח לביתו GASTROENTEROLOGIST (רופא קיבה) לבדוק בדיוק מה המצב.

הוא הקיא לפני האימון ובאימון עצמו סבל מסיחרור ראש ונאלץ להפסיק (https://twitter.com/marcjspearsespn/status/1199403089582796806

כמובן שהלילה המשחק נגד קבוצתו לשעבר.

הטוויטרים החלו לזמר מכל חור:

🤦🏾‍♂️

Dat boi stomach can’t handle dem Cajun spices Come on Zo762:06 PM – Nov 26, 2019Twitter Ads info and privacySee TheUrbanCEO's other Tweets

The mere thought of playing against his hometown team makes him sick?112:03 PM – Nov 26, 2019Twitter Ads info and privacySee Sam the Man's other Tweets

Lavar stepping in to take on the Lakers142:05 PM – Nov 26, 2019Twitter Ads info and privacySee Dr. J's other Tweets

🤣
🤣

Seeing the Lakers get off to a 15-2 start made him sick #LakeShow14:26 PM – Nov 26, 2019Twitter Ads info and privacySee Big Mike Loc's other Tweets

He's running away from Caruso32:24 PM – Nov 26, 2019Twitter Ads info and privacySee 𝘼𝙡𝙙𝙮 𝙍𝙖𝙨𝙮𝙞𝙙's other Tweets

4. ג'ימי באטלר מדבר על השחקנים הקשים ביותר לשמירה

5. כרמלו אנטוני ל'ספורטינגניוז.קום': "זה לא פקינג מסע פרידה"

אחרי משחק ה-25 נקודות של כרמלו אנטוני, הוא הותקף מכל עבר.

זה הדבר האחרון שהוא רצה.

אותן שאלות מטומטמות:

"האם הצגת תנאי שאתה לא מוכן לעלות מהספסל?"

-"לא הצגתי שום תנאי".

"האם תהיה מוכן לעלות מהספסל?"

"אני אעשה מה שהמאמן יחליט"

-"האם אחת מהמטרות שלך, מלבד למחוק את יוסטון ואת הת'אנדר מהזכרון, היא להוציא את פורטלנד מהבוץ?

-"אין לי כל מטרות מלבד לשחק הכי טוב שאני יכול עבור הקבוצה"

-האם זאת עונת הפרידה שלך?

"זאת לא פקינג עונת פרידה. זאת עונת כדורסל נוספת ובסוף העונה אחליט"

-היום השגת את הנקודה ה-25,615 ועברת את אלכס אינגליש למקום 18 ברשימת קלעי ה-NBA. האם זה הישג חשוב עבורך?

-"ככל שאתה מתבגר ה-MILESTONES האלה נעשים יותר ויותר חשובים לך"

ואז הוא הסתובב והיה ברור שהראיון הסתיים.

אני מאמין שכרמלו אנטוני יצליח העונה הרבה יותר מאשר ביוסטון או באוקלהומה סיטי. הוא לא הגיע 'להציל'. הוא לא הגיע 'להוציא מהבוץ'. ייתכן מאד שאחת המטרות שלו היא לנקות מעט את שמו, וזו מטרה לגיטימית ביותר.

לפני שהוא חתם עם הבלייזרס הוא אמר (https://www.youtube.com/watch?v=q8OfgGAf4c0)

"I just look at that opportunity, that team, and say, 'Look, this is what I can bring to the team, this is where I can help,'" "It will only work if all parties see it the same way. What happened before is the past. I can't dwell on that. I learn from that.

"This happened at a point in time in my life where I do have a lot of clarity and understanding of different situations and just life and my approach is totally different."


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אם הכוונה היא "מדליק לי את המוח!", אז כן, בהחלט אפשר לכתוב במקום "מאבד את העשתונות", מדליק לי את העשתונות".
    .
    עשתונות = מחשבות.
    .
    תודה על אחלה מעורב, מנחם.

  2. מנחם לוקה עוד ינגב רבות מה אתה מדבר. הוא שחקן טופ 5 כבר היום בליגה כנראה הוא ויאנג בטוח טופ 10 שניהם.
    למי יש את קאווי גורג בברלי והארל לאיזה קבוצה? 😂😂😂
    לוקה יעשה צחוק מ80 אחוז קבוצות הליגה גם בפלייאוף. אני רק רואה את בן סימונס שומר עליו בלי דאבל טים 🤣🤣🤣 מי ישמור עליו דוק? קיירי? קיי באומן? פולץ? הארדן? ראס? גף טיג? סקסטון וגארלנד? טריי יאנג? מי דוק? מי "יקח" אותו ברצינות?
    לוקה עוד משנה שעברה מקבל שמירה חזקה ברוב המשחקים.
    יש בקושי 5 קבוצות שיכולות לעצור אותו וזה כי יש פחים סביבו. שים למשל איתו עכשיו את סיאקם ועוד שחקנים נורמלים ותראה איזה פייט היה נותן לקליפרס.
    קליפרס
    לייקרס
    יוטה
    דנבר
    טורנטו
    בוסטון
    פילי אם בראון הכסיל לא מאמן אותם.

    זהו. כל קבוצה אחרת בפלייאוף הוא מנגב אפילו עם הסגל פח סביבו. כל יתר הקבוצות בליגה הן בדיחה בהגנה ומשמשות לניפוחי סטט בלבד לכוכבי הליגה ולוקה כוכב.

  3. דוק הכתבות בלייקרס בימים האחרונים מוזמנים עי התאגיד להאדרה העצמית.
    שים לב שלברון מדבר על עצמו במשפט המופתי הוא בעצם מחמיא לעצמו. כל הכתבה נועדה לפאר את המלך במסווה של מחמאות לצוות האימון.
    זה כמו שהוא אמר אני ולונזו וואן אוף דה סיים 😂😂
    זה השקט לפני הסערה הכל שמח כרגע חכה אופרת סבון לא נמשכת ככה.
    חולה על התאגיד שהוא ככה

  4. תודה מנחם נהדר ….זה קצת עונה על שאלתך על דאלאס אתמול .
    בכדי להיכנס לדיון היסטורי צריך להיות גדול בריקוד ולא ב 82 משחקי החזרה לקראת הריקוד ….

  5. טוב ב-NBA אולי היה משעמם הלילה אבל במכללות הייתה לנו הפתעה א-ד-י-ר-ה. כשסטיבן אף אוסטין הזניחה (הכנס בדיחה מתבקשת לבחירתך) מנצחת את דיוק הגדולה והמדורגת מספר 1 בהארכה עם הסל הבא:
    https://www.youtube.com/watch?v=WavgyiUCGVo

    זה בערך כמו שמכבי חדרה מהליגה הארצית תנצח את מכבי תל אביב

  6. שם מספר 14 ב 50 שחקני העשור
    דני גרין : שיחק כל העשור בליגה
    בקליבלנד ,ס.א וטורונטו

    אמנם לא השם הכי מפוצץ וללא תארים אישיים (למעט חמישיית ההגנה השנייה).
    אך היה שותף ל 3 גמרים והיה שותף לצמד אליפויות בשתי קבוצות שונות בשתיהן כשחקן חמישייה.
    ועוד בשתי קבוצות לא פייבוריטיות בלשון המעטה.
    ובהתחשב בכך ששיחק בעמדה שלא הייתה משופעת בשחקנים משמעותיים (היו כמה גדולים אך בודדים בלבד).
    בחירתו הגיונית בעיני.

  7. תודה מנחם. לוקה דונצ'יץ' היה שחקן אדיר ונשאר שחקן אדיר, אבל היום הוא פגש את הגנת הפרמטר הכי טובה באן.בי.איי. אני כן חושב שדאלאס תרד ברמה כי היה להם לוח משחקים מאוד קל ונשאר להם לוח משחקים לא פשוט עד סוף העונה, כך שהם יחסית יחלשו. הוא עדיין שחקן נפלא ויעשה all-nba team כלשהי, יחד עם האול-סטאר.

  8. תודה מנחם
    לוקה שחקן אדיר והכל אבל הוא פשוט פגש הלילה משהו שהוא לא הכיר העונה : הגנה בכלל יש הרגשה שהעריכו תליגת קיץ ל82 משחקים ואף אחד לא גילה לנו , אפס הגנות ברוב המשחקים . ממש מאכזב לא זוכר נבא כזה משעמם אפילו היורוליג עדיף

    1. שחקנים מעניין אותם ניפוח סטטיסטיקה קבלת חוזי פרסום וחוזה שמן.
      נדירים השחקנים שלוקחים ברצינות משחקי עונה רגילה .

  9. תודה דוק.
    השקט בלייקרס באמת מטריד. ציפינו לגדולות ונצורות בגזרת הקרקס.
    אבל כמו שאמרת – הכל עשר כשמנצחים.
    כשיתחילו להפסיד נראה איך השקט יימשך.
    המשפט של לברון על המאמן – פרייסלס. הכי לא מודע לעצמו ever?

  10. מה אני יגיד לך דוקטור?
    אני עם לוקה בכל הכח לא מתרגש ממשחק אחד, הגאון ימצא את הדרכים לפצח את המשוואה בודאי עם החוקים היום
    אתה אומר THE PARTY IS OVER!
    אני אומר it's just the beginning

  11. לוקה בכיוון הנכון אבל הוא עוד לא בטופ, צריך לשפר הגנב וקבלת החלטות. כרגע הוא בשלב קריירה בערך כמו אמביד, עוד קצת בוסרי, לא סשלב של קוואי גורג או ודייויס

  12. הקליפרס קבוצה חזקה אבל ללייקרס יש יותר פוטנציאל שיפור בעיקר בהתקפה ויש להם שחקנים עם יותר נסיון בסדרות מכריעות בפלייאוף. צפויה סידרה אש.
    לברון ממה שכתבת, סחתין, כל הכבוד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט