מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1.ההפתעה בלייקרס הם לא שחקני החמישייה. ההפתעה הם הרול-פליירס

לברון ג'יימס, אנטוני דייויס, ג'מל מגי', אברי בראדלי, ודני גרין – או בשתי מילים 'חמישיית הלייקרס' – עושים בערך את המצופה מהם. אולי אפילו פחות מהמצופה, בעיקר לברון. אבל אפילו אני חייב לומר שהוא בוודאי מרוצה מפתיחת העונה שלו, שהוא פתח כיאה לבן גילו.

כשהם משחקים אתה רואה בגדול את 'הקבוצה של לברון'. כך הוא ציפה (ותיכנן) שה-SUBJECTS שלו יתרמו, והם עושים זאת בהבנה והכנעה, כראוי למאולפים. כך בדיוק לברון ציפה שיהיה ויקרה, והכל נעשה בדיוק כפי שהמלך ציווה. הוא נראה שבע רצון ממה שקורה בממלכתו.

היום ג'רד דדלי אמר לעתונאי ה-'אתלנטיק' שבלייקרס לברון החל להתצנהג ולדבר כעוזר מאמן – ולעתים מאמן – לכל דבר. הוא מתערב בכל דבר, מחליט בהרבה מקרים, ואפילו לא מתחפש יותר לסתם שחקן, כפי שעשה במיאמי, ואפילו בקאבס עד עונתו האחרונה שם!

מה שהוא אולי לא יודה היא העובדה שדווקא המשרתים ואנשי המילואים הם שעד עכשיו עשו מהלייקרס קבוצה שאין לקחת בקלות.

מה שלברון ו-AD יכולים לעשות כולנו יודעים. מי שעשה מהלייקרס את אחת הקבוצות הטובות בליגה היו שחקנים כמו טרוי דניאלס, דווייט האוארד, וג'רד דאדלי, ובתחילת העונה גם קווין קוק, עד שראז'ון וקייל קוזמה חזרו לשחק. ואז זרקו לתערובת גם את אלכס קרוזו, שנראה כמו פאור פורוורד של נבחרת קפריסין (וחשבתי שגם משחק כמוהו!) וראה זה פלא: ביותר ממקרה אחד העונה הוא היה על הפארקט בדקות האחרונות כשהמשחק היה על הקו.

פרנק ווגל אמר: "ממשחק למשחק אינני יודע מי ישחק. אנחנו מנסים דברים שונים. אנחנו 'WORK IN PROGRESS'.

זהו הדבר שרק מעטים כמוני – המבינים כדורסל – יודעים: ייתכן מאד שאילו החמישייה היתה נשארת על הפארקט יותר זמן, התוצאה הסופית היתה יותר גרועה. כמובן שב-LONG RUN זה היה פוגע בלייקרס. אבל בינתיים במשחקים עד עתה, החמישייה השנייה נראתה לא פחות טובה, ולעתים טובה ויעילה יותר, מהחמישייה הראשונה, במיוחד כש-AD מתעקש לזרוק לבנים מה-3.

עוד בעייה שנתגלתה למבינים: כשראז'ון ניכנס לשחק, הוא לוקח דקות מקוק ומ-KCP. לפעמים זה עובר ועובד טוב, במיוחד כשהחמישייה היא ראז'ון, קרוסו, קוזמה, דווייט האוארד, ולברון ג'יימס. כש-AD ניכנס במקום לברון החבילה די קרסה.

דבר אחד מתחיל להיראות לי: הלייקרס טובה יותר כשרק לברון משחק עם החמישייה שווגל מרכיב, או כשרק AD משחק עם החמישייה.

לברון ו-AD ביחד מחלישים את הלייקרס. הלייקרס במיטבה כשרק לברון משחק עם מי שהוא משחק ללא AD. אבל לברון יצטרך הרבה יותר מנוחה אז כמובן שהלייקרס עם AD ללא לברון, טובה יותר מהלייקרס ללא שניהם.

גיא ועידו טובים ממני בלהסתכל על הסטטיסטיקות של "לברון + AD" נגד "לברון ללא AD", "AD ללא לברון" או "לייקרס ללא לברון וללא AD". אני מדבר רק מתוך מה שראיתי, והרגשתי תוך כדי ראיית המשחק עם כל ארבע הקומבינציות.

שלוש בעיות של הלייקרס?

1) כשלברון יצטרך לנוח וראז'ון רונדו יצטרך לעלות במקומו, ההגנה של הלייקרס נפגעת.

2) לברון אוהב את ראז'ון רונדו ואוהב לשחק איתו.

3) גם לברון וגם ראז'ון הם פוינט גארדים. כמובן שלברון מסוגל לשחק כל תפקיד, אבל נכון לרגע זה הוא א) מעדיף לשחק פוינט גארד, ו-2) מעדיף לשחק עם ראז'ון, 3) אפילו כשהוא משחק 3 או 4, הוטא הפוינט גארד.

(אגב, לאברי בראדלי התגלה סדק בעצם היד והוא ייעדר לפחות שבועיים, אז נראה כיצד ווגל יטפל בבעייה, כמובן אחרי שיקבל אוקיי ואור ירוק מלברון).

רגע. עכשיו שסיימתי לכתוב על הלייקרס, מה בדיוק רציתי לומר?

וואללה שאני לא בטוח, אבל אנסה לסכם כמה דברים חשובים:

1)הלייקרס קבוצה מבוגרת מאד. יש לה יותר שחקנים מעל גיל 30 מאשר לכל קבוצה אחרת שהיא תתמודד איתה.

2) לברון ו-AD עלולים לסיים בחמישיית העונה. כל אחד מהם בניפרד חשוב מאד ללייקרס.

3) מסתבר שלברון ו-AD י-ח-ד לא מצליחים ליצור את הכימייה המבוקשת. שניהם יחד עם כימייה טובה היו יכולים ליצור סופר-טים. אבל בינתיים שניהם יחד לא מצליחים לעשות מהלייקרס משהו מיוחד, ולכן הקבוצה שיחקה פחות עם שניהם יחד, מאשר כשכל אחד מהם משחק בניפרד.

אבל בניפרד הם יעשו מהלייקרס קבוצה טובה, בין 4 ל-6 בליגה, ולא יותר מזה.

4) מאחר וגם לברון וגם רונדו מעדיפים לשחק פוינט גארד (ראז'ון רונדו לא מסוגל לשחק על משבצת אחרת), ולברון מאד אוהב לשחק עם ראז'ון, לפרנק ווגל ישנה בעייה.

5) הלייקרס קבוצה הרבה פחות טובה מאשר נדמה לנו כי עד עתה היתה לקבוצה תכנית משחקים די קלה.

6) בגלל שהלייקרס כה מבוגרת, היא תהיה טובה בחצי הראשון של העונה, ותתחיל בירידה משמעותית אחרי האול-סטאר.

*תוספת שלא שווה 'מספר' ולכן היא לא '7': מי שחושש מאלכס קרוזו צריך לחשוש גם מג'ו אינגלס. אני – אישית – לא חושש יותר מדי משחקנים מהסוג הזה כשהם משחקים נגד קבוצתי. להיפך: אני רוצה שישחקו!

מסקנה המבוססת על 6 הנקודות מעל? הלייקרס קבוצה טובה ומסוכנת, אבל לא קבוצה שתגזול שעות שינה מהדוק.

2. מה היה בראש של פורטלנד כשהחליטו להחתים את כרמלו?

אתם שואלים אותי?

אז תשובתי היא "זה שווה את הסיכון".

למעשה, מה הסיכון מלבד קצת כסף? קבוצה שהפסידה 8 משחקים, והיא 8-4 חייבת זעזוע. לכן שוק חשמלי הוא הטיפול המועדף לאנשים בדכאון עמוק.

הבעייה היא שפורטלנד הפסידה את רוב משחקיה בגלל הגנה חלשה וחוסר ריבאונדים, וכרמלו אינו שחקן הגנה מהולל. הוא גבוה עם מיקום מצויין כי בראשו לקלוע עוד סל זבל, שיכול גם להפוך לריבאונד. הוא יכול לעזור בריבאונד.

לי אין בעייה עם החתמתו. הבעייה שלי היא המחשבה שהוא יכול להופיע ולהציל את פורטלנד מטביעה. אבל ג'ון קולינס פצוע, ופורטלנד במצבה היתה חייבת פאור-פורוורד, וכרמלו הוא הגבוה המנוסה שראה קרבות והיה בהם, ואם נשארה בו איזו שהיא יכולת – מי יודע. הוא טוען שהוא בכושר הגופני הטוב ביותר שהיה בו.

הוא בן 35 עם 16 שנות נסיון בחגורתו. הוא מסוגל לקלוע מכל מצב.

דעתי? CARMELO IS WORTH A SHOT

3. ג'ה מוראנט הוא יותר אפילו ממה שציפינו (עם לייאפ העונה!)

ידענו שג'ה מוראנט הוא מקרה מיוחד. מסתבר שהוא יותר אפילו מהמצופה.

תענוג לראות אותו משחק.

תנו מבט בלייאפ הזה עם כדור שהוא מעביר מאחורי הגב במשחק הנצחון על יוטה. אני לא זוכר שראיתי מבצע כזה אי פעם בשעת משחק. לא יאומן. לא סתם תרגיל להיילייט של העונה.אלא

לייאפ של העונה!

4. את התשובה לשאלה הזאת יודע רק שימון: מה, לעזאזל, עושה תום ת'יבודו באימון הקליפרס?

טוב…אעזור לשימון!

תום ת'יבודו היה עוזרו הנאמן של דוק ריברס כשאימן את הסלטיקס. כעוזר מאמן של דוק ריברס הם זכו באליפות ה-NBA. הרבה מהקרדיט הלך לעברו של ת'יבודו על הגנת הסלטיקס המצויינת שהוא הרכיב וניהל.

ת'יבודו פוטר כידוע בשנה שעברה ע"י מינסוטה

ת'יבודו היה ב-2008 מאמן ההגנה של הקבוצה שתהיה אלופה וכולם החשיבו אותו כגאון הבא.

ההגנה של הקליפרס בינתיים לא מתפקדת (מס' 13 בליגה).

אני רק אומר.

5. האם הצעיר נתן רעיון לחזור למכנס הקצר, ההגיוני?

אני לא בטוח מי היה הראשון שהתחיל לשחק הופס עם מכנס ארוך. הפאב פייב ממישיגן? מייקל ג'ורדן?

מה זה משנה. העיקר שהמודה החדשה כבשה את כל העולם. רק באנגליה משחקים כדורגל עם מכנס שהוא 'בין קצר לארוך'. ככה הם הבריטים.

אז רגע, מה קרה?

Who wears short shorts?

Lester Quinones wears short shorts.

הוא פרשמן באוניברסיטת ממפיס. הוא טוען שהסיבה פשוטה: הוא "מרגיש יותר 'חופשי', יותר קל, וה-RANGE OF MOTION שלי גדול יותר, ובכלל, זה אני".

הוא צודק בכל.

הנה כמה מהתגובות:

James Zajaczkowski@jameszaj21

It is November 15 and I have found my favorite player in CBB this season: Lester Quinones Jr. for Memphis #11. Good luck finding me someone more fun to root for, and I’m not just saying that because of his super short shorts (okay, maybe a little bit)

View image on Twitter

Evan Dorian@uncle_evan12

Everyone’s worried about James Wiseman’s eligibility but the real story with Memphis basketball is Lester Quinones wearing his shorts tucked up like he’s playing in the 1970s.

View image on Twitter

6. הארדן קלע אמש 49 ב-16 מ-41, ו-8 מ-22 מה-3

אז אני שואל: איזה גארד בחמישייה ב-NBA לא היה קולע 49 נק' ב-49 זריקות?

6. נו קיירי? נו פרובלם. יש האריס!

7. הרוקי נאן בשליטה מחלטת על הפליקנס

8. פריז'ינגיס – עוד לפני הנצחון על טורונטו – נתן שם לדאנק הזה שלו: "הפטיש"!

מה הם עושים כיום? מיץ' ריצ'מונד

מיץ' ריצ'מונד ניבחר להיכל התהילה ב-2014. הוא נשוי לג'ולי, ויש להם שלושה בנים ובת. מיץ' הוא ה יום עוזר מאמן של חברו הטוב כריס מאלין באונטיברסיטות סנט ג'ונס, והוא ובן דודו לרדריוס ווב (רנינג-בק ב-NFL) פתחו חברת ייעוץ לאתלטים מקצוענים העוסקת בייעוץ אישי לספורטאים בחודשי הקיץ.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 79 תגובות

  1. אני כותב ממילא יותר מדי, אז במקום להפוך זאת לדיון, אשאל כאן: הארדן קולע 49 נק' ב-41 זריקות. האם זה סיפור כזה גדול? כל פוינט גארד של כל חמישיית NBA (מלבד בן סימונס) היה קולע 49 ב-41 זריקות, לא?

    1. מנחם, לא נראה לי שהסיפור הגדול כאן הוא ה-49 נק׳ אליהן הגיע הארדן (שברור שב-41 זריקות זה הגיוני שיגיע לכמות נק׳ כזאת),
      אלא העובדה שלקח על עצמו את המשחק בלילה שני של בקטובק, בחוץ, ללא – ווסטברוק, קאפלה, האוס וגורדון. ומול קבוצה לא רעה – מינסוטה (אף על פי ששיחקו ללא האיש שלך – וויגינס). זה הסיפור כאן.

  2. לברון ודייויס שיחקו העונה יחדיו 275 דקות יחדיו על הפרקט. באותן דקות הנט רייטינג של הקבוצה (כמות הנק' שהלייקרס קולעת פחות כמות הנק' שהיא סופגת, בכל 100 פוזשנים) הוא 13.6+
    .
    עכשיו זה נתון טוב. אפילו טוב מאוד. אבל כל מי שצפה בלייקרס ללא ספק שם לב שהצמד רחוקים מלמצות את הפוטנציאל שלהם באותן דקות.
    צריך רק לזכור שאנחנו רק בתחילת העונה. לוקח זמן ללמוד לשחק אחד לצד השני. בעיקר כאשר מדובר ב-2 שחקנים דומיננטיים, ולא בשחקן מוביל, ושחקן משלים.
    .
    לגבי הירידה ביכולת בחצי השני של העונה:
    זו בהחלט שאלה מעניינת. לדעתי הלייקרס לא מקלים ראש בכל הנוגע לגיל השחקנים, ולעומס המצטבר הצפוי לקבוצה. ואת זה אפשר לראות כאשר מתבוננים בחלוקת הדקות –
    מעבר ללברון ודייויס (לברון מאז ומתמיד ידע לחלק כוחות בשביל להגיע לפלייאוף מוכן. דייויס עדיין לא בגיל המדובר),
    אין שחקן לייקרס שחוצה את רף 28 הדקות. למעשה, יש רוטציה רחבה של 10 + 2 שחקנים שמשחקים 15+ דקות בממוצע למשחק
    (ה-"פלוס 2" מייצג שחקנים שעולים לשחק במקום שחקנים פצועים. רונדו וקוזמה החמיצו משחקים, וכאשר חזרו, הם תפסו את מקומם, ושחקני קצה רוטציה שיחקו פחות דקות).
    .
    אם נקפוץ לרגע לשורה התחתונה –
    האם הלייקרס צריכה לגזול שעות שינה מעינך, מנחם?
    אם החשש שלך שהם קונטנדרים, אז כן. בהחלט. יש לך סיבות לדאגה.
    הלייקרס טופ 3 בנט רייטינג, וחשוב יותר, הם הקבוצה עם הדרוג ההגנתי מס' 1 בליגה. וזה כאשר הם עדיין חורקים בהתקפה.
    ניסיון העבר מלמד שקבוצות חדשות כאלו, מתחילות לתקתק התקפית בחצי השני של העונה.
    לאור הרוטציה הרחבה, ולאור חלוקת הדקות השמרנית, יש בהחלט סיבות טובות להאמין שזה יהיה המקרה גם עבור הלייקרס במהדורתם הנוכחית.
    .
    תודה, מנחם.

  3. מעורב גדוש ומלא, תודה רבה מנחם.
    .
    הלייקרס יהיו מצוינים, ובפלייאוף לברון ודייויס ישחקו הרבה ביחד. האמת שקשה לי לראות מישהו שאם הוא שם את האגו בצד לא מצליח להסתדר עם לברון על הפרקט – לברון יכול הכל ומפעיל את השחקנים שסביבו מצוין בגלל הבנת הכדורסל העילאית שלו. לא תהיה בעיה. לא יודע אם תהיה אליפות כי גם האחרים לא פראיירים, אבל אם לא יהיו פציעות הלייקרס יהיו מצוינים.
    .
    להחתים את כרמלו ב-2019 זה כמו לקנות יונת דואר במקום סמארטפון – לא יעזור ורק יחרבן בתוך הבית.
    .
    אין הגיון במכנסיים הארוכים – הצעיר צודק.

  4. דוק, אפילו בוואלה חיתולים לא כותבים יותר, "לברון עושה פחות מהצופה", הלייקרס מאולפי". אפילו התת עיתונות הבינה שיש גבול, ואין מזה טראפיק.
    אז אצלך? למי החנופה הזו? מה השלב הבא – עוד תספר בדיחות על הווארד ההומו!!
    כן, הווארד ההומו שרוצה להתקלח עם החבר'ה ביחד בסוף משחק וכולם בורחים! חחחחחחחחחחח!! יודעים למה? כי הוא הומו !!!
    ה ו מ ו. הומו אוכל בתחת סיסי פוסי אגזוזן שרוצה להכניס להם אתם יודעים מאיפה!! עם סבון LOL LOL LOL!!!
    .
    בקיצור, אז לא. מכל אלה ביחד. בבקשה.

      1. הבדיחה הקורעת על הווארד *היא מה שמשתקף מהמראה*.
        לך אחורה. אתה מפרסם בדיחות מה-זה קורעות של מיטב הנוער שרצות פה.
        ולא צריך להיות הומו כדי להרגיש גועל. סתם בנאדם מעל גיל 3, גג.

    1. אני לא מבין….ביצענו תהליך הרשמה לאתר שהעיף מפה 50% מהמגיבים הנורמלים ובסוף יש איזה טרול שמעלה כאלו תגובות …
      מה הועילו חכמים בתקנתם ??
      תעיפו אותו מפה…וגם את זה עם הטיטולים והניגובים ושאר הדברים לא ברורים ודוחים

      1. ברבור, גם אתה לא מבין? אשכרה??
        אני נתתי תזכורת, למה שהועלה פה לאחרונה! בשם ההיטרייזם, לייקרס, לברון כל הטנף הקבוע. אז הגענו ל: בדיחות הווארד הוא הומו! גיחי גיחי. אתה כנראה לא מעורה, לא יודע.
        אז מה, מתעוררים רק כשמישהו תוקע לכם את המראה בפנים – ועוד באים *אלי* בטענות??

  5. מנחם איזה גארד לא היה קולע 50 ב41 זריקות? 90% מהליגה.
    ויודע מה מנחם? מי היה זורק 41 זריקות ומנצח משחקים? החברים לך דמיאן וקיירי במאזן שלילי. הארדן עם 9-3 בייבי. החוכמה זה לקלוע 50 נק ב41 זריקות וגם לנצח משחקים, לא להפסיד אותם.
    מי יכול לעשות את זה בליגה של היום? רק אדם אחד ג'יימס הארדן.
    הארדן שני רק לקאווי היום, לוקח אותו על יאניס בכל יום לפלייאוף.
    וגם הסייבורג לא יכול לסחוב עונה שלמה כמוהו, למעשה שים את הסייבורג עם טאקר, קלמונס, ריברס בחמישייה והוא ישר בלוד מנגמנט.

    אה ויודע מי לא יכול לזרוק 41 זריקות? סטף קרי שקר אמר עליו הוא לא הארדן?
    נראה 3 שנים מי בא כל ערב וזורק 41 זריקות, כוח לזרוק אפילו לא יהיה להם, לא מדבר על לקלוע או לנצח משחקים.

    רק העונה אתה רואה שקרי, קיירי וליליארד וביל לא מסוגלים לעשות את זה ולא מנצחים משחקים, כולם במאזן שלילי.

      1. וזה בלי לקחת שיט ממה שהארדן נותן כל ערב. הוא מדהים, הוא מגדולי המשחק, הוא תקוע בצד הלא נכון של הליגה והזמן. הלוואי שהעונה זה ישתנה. קשה לי להאמין. אבל הוא האחרון שיש להאשים, במשהו.

  6. להזכירך דוק, היחידי מהמחזור של לברון שעדיין לא פרש זה קייל קורבר, השאר כבר בגמלאות (ויש את כרמלו, שנמצא בכלל באיזור הדמדומים), רק בשביל לקבל קצת פרופורציות לגבי התופעה הנקראת לברון ג'יימס.
    ואגב, בכל קבוצה שחקנים מתאימים את עצמם לשיטת המשחק של הקבוצה, וכל אחד מוצא את מקומו. אבל רק בקבוצה של לברון הם "מאולפים", מעניין.

      1. רשימת השחקנים שקלעו 20+ נקודות בעונתם ה-17 (או יותר) בליגה היא קצרה מאוד.
        קרל מאלון, קובי בראיינט, קארים עבדול ג'אבר.
        לברון בעונתו ה-17 בליגה.
        .
        רשימת השחקנים עם 20 נק', 10 אס', אחרי עונתם ה-17, היא פשוט לא קיימת. גם לא אחרי 16, 15, 14, 13, או 12 עונות בליגה.
        השחקנים עם הכי הרבה ותק בליגה לסיים עונה עם 20 נק', 10 אס', הם ווסברוק ומג'יק בעונתם ה-11 בליגה.
        .
        אני לא יודע אם לברון יסיים את העונה עם 10/20 .
        אבל אין בכלל שאלה, מה שהוא מציג על הפרקט זה בלתי נתפס.
        רוצה קנה מידה?
        שחקנים אחרי עונה 15 ומעלה עם PER > 20
        קרל מאלון (עונה 15). לברון ג'יימס (עונה 15, עונה 16, והעונה הנוכחית, עונתו ה-17 בליגה).

        1. אני לא אומר שהוא לא שחקן אגדי, הוא כן! הגדול ביותר בדור הנוכחי.
          כל ההשוואות שתמיד היו בינו לבין ג'ורדן וכל השאר מבחינת עונות וגילאים לא נכונות כי לברון נבחר צעיר יותר… ולכן לא שייך להשוואות את הגיל ואת המחזור שלו.

          1. לברון שחקן יותר טוב מ-MJ. רק צריך לצאת בעיקר מהנתון הצר, המדהים כשלעצמו, ההצלחה האבוסלוטית של ג'ורדן והבולס בתקופתם (שהקלות שלה מעידה דווקא על חוסר תחרות דרמטי). במיוחד מאזן הפינאלס. "המושלם". כדורסל? עניין אחר.
            אלא מה, "מייקל הוא אלוהים" – זה בדיוק מה שזה: דת. דת היא אמונה. לא צריך לראות או לבדוק כלום. מאמינים וזהו. יש אלוהים. יש ג'ורדן. וזהו.

            1. והמצחיק שכל פעם לברון מגיע לעוד פיסגה, הרחק הרחק מעל כל אחד לפניו, רק הוא שם. עוד אחת ועוד אחתף, ועדיין אומרים, "הןוא באמת שחקן אדיר, הטוב לתקופתו" וכו'. במקום להבין מה שזה. שמי שכובש את הפסדות האלה לבדו, גבוה מעל כולם, הוא, ובכן. מספר 1 קוראים לזה. לא אומרים, גם כי "מחסום לא תישא שם ה' לשווא" עומד לרועץ. כי אי אפשר. כי אסור. כי "סגרנו" את השאלה על 1. רק 2 פנוי. לכן זה, "כן אבל…", ולא "כן, סימן קריאה".

            2. אני ראיתי את שניהם מקרוב. אתה לא ראית את זה או את זה אף פעם, מלבד בטיווי. לפעמים ראיתי אותם ממש מהשורה הראשונה. מייקל היה שחקן טוב מלברון בכל המובנים.

            3. כן מנחם, ראיתי את שניהם. לא מקרוב, אבל TV זה עוד יותר קרוב.
              אבל לא – זה לא מה שקובע.
              כי – על – מה – אני – מדבר – פה?
              שוב ושוב. שוב ושוב. על זה ש"מראה עיניים", או: "אני הייתי שם, תסמכו עלי" – לא שווה יותר מדי, סליחה, מול בדיקה אמיתי של היכולת.
              זה כמו דת, אתה מבין. להגיד: "מייקל היה הכי גדול ולא יעזור שום דבר אחר". זה אוויר, תכלס. אין מאחורי זה דבר, חוץ אולי מסימפטיה אישית, שהיא דבר נחמד מאוד, אבל זהו בערך.
              הפניתי אותך, למשל, למחקר מאוד יסודי. אם תבוא אליו בגישת מאמין דתי, "לא מעניין מה שהעובדות אומרות" – חבל על זמננו. אם תבוא בראש פתוח – בוא נראה. אתה איש מדע. אתה יודע שהתוקף של כל מחקר (="מייקל היה הכי גדול"), תקף עד למחקרים ועובדות מהימנים וטובים יותר. זה הבסיס. לכן מדע הוא לא אמונה. היא לא תשתנה לעולם. ולכן היא גם לא יכולה לשחק חלק בחיים האמיתיים.
              לדת יש GOAT אחד, מההתחלה ועד הנצח. בכדורסל? בוודאי שלא.

  7. 1. קרוסו מודה לך שהשוות אותו לג'ו אינגלס. הם אפיל לא באותו אזור חיוג. האוסטרלי עולה עליו בכל פרמטר מלבד אולי ניתור.
    2. הלייקרס רק לומדים לשחק ביחד. עם ההתקדמות של העונה זה יראה טוב יותר. הם בנו סגל עמוק עם ותיקים. למה אין צעירים? הם מנסים לנצח עכשיו, ALL-IN. הצעיר היחיד ששווה משהו זה קוזמה שגם הוא ללא התחלה אידיאלית בגלל הפציעה.
    3. כרמלו בבלייזרס – אני נותן לזה חודש. שווה לנסות אבל האין הגנה שלו פשוט שערוריתית שאפילו הבלייזרס יחתכו אותו.
    4. ת'יבודו וריברס – זה עבד בבוסטון אז למה שלא יעבוד בקליפרס. ת'יבודו מאמן ראשי טוב, אבל בתוך עוזר מאמן שבונה הגנה הוא פנטסטי. ולקליפרס יש קבוצה ע פוטנציאל הגנתי שת'יבודו יכול להרים לגבהים מטורפים. זה תפקיד שתפור עליו שדוק ריברס מנהל את האגואים והוא מתרכז בסכמות ההגנתיות.

  8. תודה מנחם
    לגבי ל.א הם יהיו במשחק כל עוד לברון ודיוויס יהיו כשירים .
    גם איתם הם רק מעומדת כמו שיש עוד כמה מועמדות אך כשהם כשירים הם בהחלט במשחק.

    פורטלנד/כרמלו …לא יילך כרמלו לא הוכיח באף מקום שהוא יכול להיות שחקן משני ואחרי כשנה ללא כדורסל ובגיל מתקדם זה פשוט לא שייך הוא צריך לפרוש ולספור את הפז"מ להיכל התהילה שם מקומו מובטח.

  9. שחקן מספר ברשימת שחקני העשור
    שיחק למעשה כל העשור בליגה ופרש בקיץ
    .כמובן במיאמי אבל גם בשיקגו וטיפה בקליבלנד.
    נבחר 7 פעמים לאולסטאר (וזכה לכבוד גם בעונה "כהופעת אורח" )
    היה גם 4 פעמים בחמישיות העונה 1 בראשונה 1 בשנייה ופעמיים בשלישית.
    היה גם בחמישיית ההגנה השנייה פעם אחת.
    היה שותף כמובן עם מיאמי לארבעה גמרים ברציפות כולל 2 טבעות
    ב 3/4 העונות הללו קלע מעל 20 למשחק.
    מהבודדים שיכולים לטעון לטופ 50 בשני עשורים שונים.

    1. שכחת את הטבעת השלישית (הראשונה למעשה) בה גם היה פיינאלס מצטיין ונתן את אחת סדרות הקלאטצ (קלאטצ רבע רביעי) הטובות אי פעם

  10. איזה גארד לא היה קולע 49 ב-41 זריקות? הםםם בוא נראה – רובם כנראה לא. בגלל זה אין להם אור ירוק לזרוק כל כך הרבה. אבל בוא נעזוב מי לא היה קולע ונסתכל על מי שלא קלע:.
    קובי ברייאנט – 4 פעמים.
    מייקל ג'ורדן -פעמיים
    דומיניק ווילקינס

    1. תגובה לא ברורה שלך….כמה שחקנים בליגה קולעים פחות מחמישים אחוז בכל הטווחים ? כולם ??
      גם זוסמן היה שופך 60 נקודות על הראש של מינסוטה עם 41 זריקות (ועוד 8 מהעונשין )….גיב מי אה ברייק

      1. מה לא ברור בדיוק? לקלוע כשאתה זורק בנפח גבוה זה לא קל. כי מן הסתם איכות הזריקות יורדת (צריך לעבוד קשה בשביל להגיע לזריקות קלות).
        אתה רוצה הפסקה? בבקשה קח אותה.

      2. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        קומיקאי אתה יא אח.

        תשמע מוכן לשים איתך 10000 שח התערבות לך תתקשר לסוזמן ותארגן משחק שלו מול מיניסוטה ושיקח 100 זריקות מולם. הוא לא יגיע אפילו ל30 נק. סוזמן עלאק 😂😂😂😂
        בליגת נוער הוא לא שם 49 נק

  11. תודה על המעורב לס,
    " שה-SUBJECTS שלו יתרמו, והם עושים זאת בהבנה והכנעה, כראוי למאולפים. כך בדיוק לברון ציפה שיהיה ויקרה, והכל נעשה בדיוק כפי שהמלך ציווה. הוא נראה שבע רצון ממה שקורה בממלכתו."
    אות הכבוד לאנטי שיקוציאדה, ישלח אליך לאטלאנטה עם שליח עד הבית דוק.
    ת'יבודו בתור עוזר מאמן הקליפרס, תחת קונטרול,בלי המשחטה,+100, רעיון מעולה

  12. מילה על הארדן:
    גם לי לאחרונה קצת מציק תאטרון סחיטת העבירות. רק שזה לא נחלתו הפרטית של הארדן. וגם לא "אשמתו". הוא משחק בשביל לנצח, וכל עוד הליגה מאפשרת, הוא משתמש בכלים שנתנו לו.
    .
    לעניין –
    הוא קולע עד כה העונה 39.5 נקודות למשחק ב-51% אפקטיבי, ו-TS% של 60.9% (הממוצע בליגה הוא 55.6%). זה נתון פסיכי.
    הוא זורק, כאשר כולם יודעים שהוא הולך לזרוק, והוא מצליח –
    א. לצבור נקודות למרות הדגש ההגנתי עליו.
    ב. להשיג את אותן נקודות ב-TS% גבוה משמעותית מהממוצע בליגה.
    ג. לנצח. תזכורת – הרוקטס במקום השני במערב, חצי משחק מאחורי הלייקרס.
    .
    אז לא, לא כל פוינט גראד של חמישיית NBA יכול לעשות את מה שהוא עושה. לזרוק כל כך הרבה לסל? אולי. להשיג כזו כמות של נקודות, בכזו יעילות?
    לא. ממש לא. בטוח שלא לאורך זמן.
    שוב –
    39.5 נקודות על פני 13 המשחקים של הרוקטס מאז פתיחת העונה. לא יאמן.

    1. סוף סוף מישהו שמעריך את הארדן.
      גיא ושמעון ביחד זה כוח שלא ניתן לזלזל בו.
      שמעון הוא חירי בירי, יורה ומרסס לכל הכיוונים בנק"ל.
      ואז גיא מגיע עם הארטילריה הכבדה

  13. תודה מנחם, על מעורב בלאפה עם טחינה.
    תיבודו (אישית אני אוהב אותו) היה מאמן גדול בשיקגו שהוציא 100% משחקניו, (שחקנים כמו נואה, דנג, באטלר, רוז) והפך אותם לטובים ביותר. וקבוצה של מלחמה הגנתית נגד מיאמי הגדולה.
    אם הוא מגיע לקליפרס הסיכוי שלהם לאליפות גדל עוד יותר!

      1. הבי"ס שעשה בלאט היה להיכנס למגרש ולבקש טיים אוטט כשלא היה לו ואם השופטים היו רואים את זה (ע"ע בדיקת ראיה) היה ההבדל בין 3-1 לשיקגו לבין 2-2 שקרה..

        1. אגב שמות כמו רוני ברואר, קייט בוגנס אומרים לך משהו? כנראה שלא אך הם היו שחקנים קבועים בקבוצה שהתמודדה בדרך קבע מול האלופות המזרחיות (מיאמי, בוסטון)

        2. ה-TO, כשטיירו לו מושך אותו בכוח ואיכשהו יוצאים מזה. ואז גם המהלך האחרון המפורסם. "מחקתי את התרגיל של בלאט", אומר לברון, בדרך לבאזר-ביטר, ולא האחרון, על ג'ימי באקטס.
          במקום 1-3 לבולס, בשיאם, 2-2 בחוץ, ושינוי מומנטום מוחלט. קליבלנד המשיכה משם עונה הלאה לאליפות ההיסטורית, הבולס התפרקו לרסיסים. גם בלאט.

  14. מנחם. אולי פספסת.
    משהו ששווה פוסט *** נפרד ***. ואתה נדמה לי מאוד תאהב לכתוב אותו. כי הוא מדבר על, ובכן – כל ה-NBA אי פעם. כולל שמות שרק אתה אשכרה ראית לייב, ומי יאמין לך? אז הנה, גם הם פה. כולם פה.
    .
    ככה. הרשע העלה כאן לינק למחקר מרתק, מקיף, רציני ביותר. ותכלס פשוט:
    מיהו ה-GOAT?
    או בלשון המחקר:
    who produced the most on both ends of the floor relative to his peers.
    מי השחקן הטוב ביותר, ובהרחבה – השחקנים הטובים ביותר, בחתך שנה ושנה, בחתך עמדה, בסיכום מצטבר קריירה, או במאזן יחסי, תוך נטרול מספר העונות. "ממוצע מצוינות" נקרא לזה.
    .
    כאמור, זה הולך פה מההתחלה. שנה אחרי שנה. כל עונות ה-NBA. כל מה שעשה כל שחקן ושחקן. כדי לבדוק:
    מי השחקן שנתן הכי הרבה, במהלך כל הקריירה שלו, במצטבר, ואיפה הוא עומד מול כל שחקן אחר. *** המבחן המוחלט.***
    ויש עוד מבחן אלטרנטיבי: מי השחקן שנתן הכי הרבה, במהלך כל הקריירה שלוח – בממווצע עונתי? היינו, סך כולל מחולק במספר עונות. "לנטרל" אפקט של קריירה ארוכה. *** המבחן היחסי ***.
    תוצאות המוחלט, תוך מבט על היחסי, מניבות ממצאים שקשה להתעלם מהחוזק שלהם.
    .
    בונבונים: יש גם חלוקת ה-GOAT הספציפי לכל עמדה ועמדה (30 הטובים ביותר בכ"א, בכל אחד מהמחקרים). עונת הרוקי הטובה ביותר. ועוד דובדבן: מהי העונה האחת הטובה ביותר, של שחקן כלשהו ב-NBA? מה עונת השיא שבשיאים? כמו בקבוקי יין במרתף: סטף 2016? שאק 2000? מייקל 1990? לברון 2008?בירד 1984? ואולי מישהו אחר מפתיע, בעונה שפשוט נעלמה מעינינו – עד למחקר הזה?
    .
    זה מחקר רציני, עם הרבה מאוד דאטה, מתודולוגיה ברורה, וגם התמודדות מראש עם flaws אפשריים.
    המסקנות מרתקות. וכמו תמיד, כדאי לקרוא מתוך רצון לדעת. לא רצון לאשר "מה שאני ממילא חושב, אחרת הכל פארש". זו משמעות של ידע ומחקר. תן לעצמך להיות מופתע. אז זה מה שאני לפחות ממליץ: לקרוא מהתחלה ועד הסוף.
    כאמור: זו המלצה לפוסט נפרד, כי אני משוכנע שהוא יניב הרבה תגובות.
    .
    https://nbamath.com/progressive-goat-rankings/

    1. אבל על היכולת של מייקל לנצח משחקי חובה, ולהיות 0-6 ברמרים ללא אף משחק שביעי, המחקר לא מדבר. זה לא עניין של סטטיסטיקה. זה עניין של וינריות, ולכן מייקל הוא הספורטאי הקבוצתי הטוב שהיה אי פעם בעולם.

      1. שוב ושוב ושוב….מייקל ניצח, מייקל עשה, מייקל בישל וכו וכו.
        לא הוא לא. שיקאגו ניצחה. מייקל רק הפסיד והפסיד עד שנהייתה לא קבוצה. עד שהגיע המאמן הכי מעוטר בהיסטוריה. עד שהגיע אחד הגדולים במשחק ובוודאי אחד משחקני ההגנה הגדולים. עד שכללל הקבוצות הגדולות נפלו והתרסקו, עד שהליגה גדלה ולא היו יותר קבוצות חזקות באופן יוצא דופן. עד כל אלו הוא רק הפסיד!!!!
        מתי מייקל שיחק נגד קבוצה הייתה חצי מהלוחמים???
        מתי מייקל שיחק נגד קבוצה שהייתה חצי מסאן אנטוניו הגדולה???? מי??? יואינג וסטארק???
        הקבוצה החזקה ביותר שמייקל שיחק נגדה הייתה יוטה שהכוכב השלישי שלה היה גף הורנאסק.
        יוטה היו אדירים אבל בוודאי שלא הספרס או הלוחמים שלברון התמודד מולם.
        מייקל היה ענק, מדהים, יוצא דופן……לנצח "לבד"? אפילו לא ליד.

      2. טוב מנחם, זה לחזור על מה שכתבתי לך למעלה, ב-9.1.1.1.2.3.
        אתה מקובע, ולא מוכן להקשיב למשהו אחר. אתה פנאט דתי, בכל הקשור לג'ורדן.
        אין לך עובדות מול המחקר הזה, למשל אז לאן הולכים? לפסוקים הישנים. "מייקל היה ווינר, מייקל לא הפסיד בגמר". ושוב: מייקל היה ווינר. מי אמר? אני. ואני הקובע.
        סו פאקינג וואט? זה? על זה אתה קובע? מול מה שיש לך ממול??
        על זה בדיוק אני מדבר: תבוא לקרוא משהו אחר במטרה ללמוד, כן, גם אתה – אולי תחשוב אחרת. אולי תאמץ את המחקר. אולי תסתייג, אבל בדרך מורכבת יותר. ואולי גם תדחה אותו – על המתודולוגיה, על השיטה עצמה, על חוסרים ברורים.
        אבל על "מייקל היה ווינר וזהו זה" – נו סיר, זה לא הולך יותר. אתה כמו רבים אחרים, חסידי ה-GOAT, אלוהים שלעולם לא יכול להיות אחר, לא מוכנים לקבל את האפשרות שמשהו בעולם הזה, אפילו הכי שחור-לבן, יגיד לכם אחרת. לא מוכנים! אין אלוהים מבלעדי אללה, וג'ורדן הוא נביאו. מבחינתכם זו כפירה בעיקר, להגיד אחרת.
        טוב. ניסיתי. בהזדמנות, בלי שרואים, קרא את המחקר רציני. אולי, מי יודע.

    2. לא ברור מה המתודולוגיה שלהם. לפי מה נמדדות הGOAT points? הם מדברים על tpa scorers אבל לא הבנתי כלום. יכלו באותה מידה להשתמש בWS per 48 minutes ולקבל תוצאה אחרת.

  15. אני חושב שמה שיותר מרשים מהארדן זה הW. וחוץ מזה הוא כרגע עומד על 60% TS שזה לא כזה נורא.
    לגבי הלייקרס- לברון חייב להתחיל לעשות LOAD MANGEMENT. הוא משחק כבר 17 עונות עם ממוצע של 80 משחקים בעונה (כולל פליאוף), אם הוא רוצה טבעת רביעית הוא חייב לנוח לפחות 10 משחקים.
    סתם שאלה, מה עם איגי? הוא באמת לא עדיף על מלו? במיוחד שהבעיה של הבליירזרס היא לא ההתקפה… הוא מסדר להם את ה3-4 ההגנתי שהם צריכים במקום הזוניה (שאני לא מבין איך הוא משחק 4) וטוליבר (שדפק להם את המשחק נגד פילי).

    1. החתן והרב כבר מסכימים. איגי יגיע ללייקרס, יש רק עניין קטן אחד – ממפיס לא מוכנה, עדיין או בכלל, לחתוך את ה-17 מיליון שיש לו. ואת זה לא תשלם לא הלייקרס, או כ"א אחרת בליגה.

  16. מעורב מצוין!
    1. אמרו זאת לפני. הלייקרס בנויים לעומק ופרנק ווגל בנה הגנה לתפארת. זה לא רק effort שזו הגנה שמצריכה הרבה ריצות/חילופים וחיפויים הירואיים. זה גם תנועה חכמה וחסכונית וממש ותוכנית הגנתית שבוחרת לקחת דברים מאוד מסויימים מהתקפת היריב ולהסתכן בדברים אחרים. זה כן יאפשר פה ושם להפתיע אותם אך בסדרה של 7 משחקים זה הולך להיות חשוב. מי שזוכר את הסדרה ההיא בין ההיט של ג'יימס לבין אינדי של ווגל זוכר איך הם השתמשו בהיברט כעוגן שיורד מטה כדי להפריע לזריקות (הפייסרס לא ניסו בכלל לחסום כדי למנוע פאמפ פייקים) ובג'ורג' וסטיבנסון לעבור דרך חסימות ולהפריע להיט לזרוק ל-3. הם נתנו להם מלא זריקות לחצי מרחק על חשבון שלשות וזריקות עונשין. התקפת הפייסרס היו זוועה וההיט בכל זאת הצליחו לקחת ב-7 אבל לפייסרס בדיעבד היה חיסרון ונחיתות גדולים לעומת מיאמי גרסת 2013.
    .
    2. כרמלו זה הייל מרי כדי לסמן לקבוצה והאוהדים שהם יעשו הכל. בעיני השחקן שחסר להם זה איגוודאלה אבל בקצב הזה הוא לא ירצה להגיע לקבוצה ללא סיכוי ממשי. פורטלנד הוכיחו בשנים האחרונות שהם יכולים פתאום להתחמם ולטפס מהר מאוד בדירוג. אז אולי כדאי לחכות להלוויה של השנה. נרקיץ' זו התקווה היחידה האמיתית כרגע והוא יחזור במהלך השנה.
    .
    3. ג'ה מוראנט כישרון מיוחד. אני זוכר מעט מאוד קבוצות שנתנו מפתחות לפוינט גארד להשתלט על הקבוצה מהיום הראשון והצעירים והותיקים נענו לזה ברצון. כריס פול וטריי יאנג אלו דוגמאות טובות. אפילו דריק רוז היה צריך לעבוד קשה בעונתו הראשונה כדי לזכות באמון השחקנים. מאוד קל להשאב להיילייטס של ג'ה אך החשיבות שלו הוא דווקא לא שם אלה בזרימה החופשית שהוא נותן במשחק. הוא לא "חייב את הכדור" בכל רגע. לא מעט פעמים הוא מעיף את הכדור קדימה כפי שלונזו עושה בדקותיו הטובות ונותן לכדור לתפוס אנרגיות. הזריקה שלו מבחוץ טובה ממה שהייתה במכללות אך הוא עצמו עדיין לא בטוח בה. הנקודה החלשה היא כפי שלא מעט צפו קודם. ההגנה שלו. זה לא שהוא לא מנסה. הוא פשוט לא מזיז רגלים נכון וסומך על המהירות שלו. מקווה שזו נקודה שיעבוד עליה כי יש לו פוטציאל טוב שם.
    .
    4. אסור לשפוט את הקליפרס האלה בשום דרך. הם פצועים מחליפים הרכבים ולא מצליחים ליצור המשכיות. זה שהם מספר 13 זה דיי מרשים ביחס לכך שקוואי לא שיחק ב-3 הפסדים ולו ווילאמס הוא חור הגנתי מרשים (אך חייבים כרגע את הנקודות שלו).
    .
    5. דווקא שחקנים רבים טוענים שהמכנס הארוך הוא היותר נוח בטח בזמן שהרגלים נמתחות. בנוסף כל נפילה לפרקט משפשפת את העור של הרגל/ברך שלא לדבר על ביצי חופש שבסכנה תמידית לבקוע. אבל שוב. מעולם לא שיחקתי כדורסל מקצועי אז אם זה עושה את זה לשחקנים מצידי שילבשו ספידו
    .
    6. קיירי לא יכול להיות עושה משחק בתקופה בה התקפה בינונית שמה 110 נקודות כל ערב. גם אם ישים 30 כל לילה באחוזים מצויינים וימסור איזה שמינייה. ודווקא הלילה בלעדיו הנטס פתחו בבליץ. הנטס הפצועים חסרים שחקנים שיצרו לעצמם וגם לאחרים. קשה לי להתרגש מהניצחון הלילה מכיוון שקבוצה קצת יותר ממושעמת הייתה מוחצת הלילה את הנטס שאיבדו מומנטום וחזרו בסוף למהפך אחרי שהבולס עצרו את הריצה שלהם במפגן קבלת החלטות הפצצות ופאולים מטופשים שגרם לנטס לגמור את הסיפור. לאלה שעדיין מתלהבים מקובי וויט, הוא בינתיים נראה בדיוק כמו שנה שעברה. שחקן שבפראות יכול להשחיל כאלו מדובר בסטף ולהגיע לסל כאילו היה ראסל ולילה לאחר מכן לחרב לקבוצתו במפגן IQ ירוד וקבלת החלטות לא טובה. הוא באמת מהמקרים הבודדים שחייבים להכריח אותם "להרוויח" את התפקיד שלהם. הכישרון בהחלט שם. הראש שלו יקבע את הקריירה שלו ואת האפסייד של הבולס הצעירים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט