הקבוצה הטובה באירופה – סיקור ניצחון החוץ היוצא דופן של מכבי בויטוריה / עמיחי קטן
ווילבקין - המצטיין של הערב... באדיבות - מכבי ת"א האפליקציה הרשמית

הקבוצה הטובה באירופה – סיקור ניצחון החוץ היוצא דופן של מכבי בויטוריה / עמיחי קטן

מכבי יצאה לרצף משחקי חוץ בספרד ואיטליה, ולאחר 5 ניצחונות יורוליג רצופים, ו-10 בכל המסגרות, מגיע אולי המבחן המשמעותי הראשון של העונה, בעיקר כאשר עומרי כספי, ממצטייני מכבי עד כה העונה, לא טס לויטוריה והקבוצה נאלצה להסתדר בלעדיו. החמישייה של מכבי הייתה וולטרס, ווילבקין, זוסמן, אייסי ובלאק. המשחק נפתח בשלשה של שנגלייה ועבירת תוקף של אייסי, אבל מאותו רגע ההגנה של מכבי התהדקה, ובאסקוניה הצליחו רק להגיע לקו, בזמן שמכבי החלה לייצר סלים ושלשות של אייסי ו-ווילבקין קבעו יתרון 7-13 למכבי ופסק זמן, בזמן שאייסי מצליח לנטרל את שנגלייה. הספרדים יצאו מפסק הזמן עם רצון לנצל את אגרסיביות היתר של מכבי והצליחו לייצר נקודות, אבל דיברתולומיאו הצליח לייצר ריצת 1-10 עם כמה סלים חשובים ולהגדיל את היתרון ל-18-28 ובסיום הרבע הראשון 21-28 מרשים ביותר נגד הגנה שמאפשרת עד כה 71 נקודות בלבד למשחק.

הרבע השני נפתח עם רצף החטאות ואיבודים ועבירה טכנית לחובתו של ספרופולוס, אפילו בלי שהבן שלו ידרוש אותה, ועבירה של דורסי על ניסיון שלשה של ניק סטאוסקאס אפשרה לספרדים קצת לצמצם, אבל שלוש שלשות רצופות של ווילבקין העלו את מכבי ליתרון 24-39 בזמן ששנגלייה מגלה שהצבע של מכבי קשוח מאי פעם והספרדים עומדים על 6/19 מהשדה לעומת 8/12 לשלוש של מכבי. שנגלייה תפר שלשה, אבל ההגנה של מכבי המשיכה בשלה ודאנק של האנטר במתפרצת העלה את ההפרש ל-18, וההפרש גם עבר את ה-20. במחצית 32-55 מדהים למכבי ו-11-27 ברבע הזה בלבד.

המחצית השנייה נפתחה עם דאנק של בלאק ושלשות של וולטרס ו-ווילבקין שהעלו את ההפרש מעל ל-30, וכל ניסיון של באסקוניה לייצר ריצה נתקל בעוד סל של מכבי ותוך 25 דקות מכבי קלעו יותר מהממוצע העונתי של יריבות ויטוריה. שחקני מכבי סירבו להחטיא והגיעו ל-80 נקודות תוך 27 דקות. גארינו ירה כמה שלשות שהורידו את ההפרש מתחת ל-30, אבל לא את שריקות הבוז של אוהדי באסקוניה. האירוע היחיד שהעיב על המשך הרבע הייתה עבירה על ווילבקין ששלחה אותו לטיפול רפואי. 58-86 בסיום הרבע השלישי ו-26-31 ברבע הזה בלבד.

הרבע הרביעי נפתח בשלשה ספרדית, אבל מכבי הגיעו מהר ל-90 נקודות. מכבי קצת נרגעו והאחוזים ירדו בהתאם, אבל באסקוניה לא באמת הצליחה לצמצם את ההפרש. שנגלייה וגארינו היחידים בבאסקוניה שהגיעו למשחק ומכבי עברו את ה-100 כשנותרו 4:30 דקות לסיום, והצער העיקרי במכבי היה כאבי הבטן של אבדיה שמנעו ממנו דקות על הפרקט בו הוא כבר תפר 2 שלשות בעונה שעברה. רגע השיא היה השלשה של ברייאנט שהעלתה את מכבי ל-106, יותר מבשבוע שעבר, ובעיקר השלשה ה-17 במשחק, שיא מועדון חדש. בסיום 83-113 נפלא לזכות מכבי.

יאניס ספרופולוס אמר: לפעמים יש לך יום טוב. יש לנו קלעים טובים וכולם קלעו היום טוב מאוד, וזה יכול לקרות לפעמים שבמשחק אחד הכל ייכנס, ולעומת זאת יש משחקים בהם אתה לא פוגע בכלום. יש לך ניסיון בכדורסל, אז אתה בטח יודע שלפעמים יש מומנטום שבו כל זריקה נכנסת ובאמת יש לנו קלעים טובים. בצד השני, התקפה טובה מתחילה מהגנה טובה, וההגנה הטובה אפשרה לנו להגיע למצבים נוחים יותר בהתקפה.

לפני שאני אתייחס לניתוח המשחק אני רוצה להתייחס לזה שלא שיחקנו 2 משחקים במסגרות מקומיות השבוע. היה לנו אחרי משחק היורוליג בשבוע שעבר משחק גביע, ואז משחק ליגה שהתבטל בגלל המצב וכל מה שקרה, מה שאפשר לנו להתכונן טוב יותר למשחק. בעונה שעברה היו לנו 2 משחקי ליגה לפני המשחק הזה, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון. הגענו להתאמן מיד אחרי הטיסה והשחקנים היו רעננים ולא עייפים והיו מוכנים לשחק עם האנרגיות והאינטנסיביות שראיתם במשחק, ולכן אני רוצה להודות לבעלים שארגנו לנו טיסה אחרת.

אני חושב ששלטנו במשחק החל מתחילתו. באסקוניה קבוצה טובה, בעיקר כאן במגרש הביתי שלהם, יש להם כלים שיכולים לחסל כל קבוצה, והדבר החיובי היה ששיחקנו הגנה טובה, במיוחד ברבע השני, בו הם קלעו רק 11 נקודות, וזה היה קריטי בשלב הזה של המשחק, ותוך כדי היה לנו גם משחק התקפי נהדר. קלענו 113 נקודות וזה היה יום מצוין, ואני מאמין שבזכות ההגנה הטובה היו לנו גם מצבים טובים יותר בהתקפה וזה עזר לנו גם להגיע לזריקות טובות יותר מחוץ לקשת. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה, וזה מוקדם מדי להתעמק יותר מדי במשחק הזה, וצריך לחשוב הלאה על המשחק הבא.

סקוטי ווילבקין אמר: הרגשתי טוב על הפרקט. הרגשתי שהכל עבד לנו, הגנתית והתקפית. דבקנו בתכנית המשחק וזה הלך לנו טוב, כולם משחקים טוב, הגענו לזריקות נוחות וקלענו אותן. זה כל מה שצריך לעשות. על רצף השלשות שלו במחצית הראשונה – הכדור פשוט נכנס, זה קורה לפעמים…

נייט וולטרס אמר: ניצחון גדול עבורנו. היינו צריכים את הניצחון היום. כולם שיחקו עם ביטחון וזרקו באחוזים טובים וזה ניצחון גדול עבורנו. הם קבוצה ביתית טובה. הם היו בלתי מנוצחים בבית עד המשחק הזה, וידענו שאנחנו צריכים לשחק התקפה והגנה טובה. הם מאוד טובים במעבר, אז עשינו עבודה טובה במניעת איבודים, הגענו למצבים טובים והצלחנו לקלוע היטב. אנחנו עכשיו ברצף של משחקים קשים. אנחנו צריכים לעבוד קשה, כי בשבוע הבא יש לנו 2 משחקים קשים וצריך לקחת אותם אחד-אחד.

ג'ון דיברתולומיאו אמר: אני חושב שהנענו טוב את הכדור בהתקפה, אבל המפתח שלנו הוא תמיד ההגנה. תמיד לתת הגנה טובה, וזה מוריד לחץ מההתקפה שלנו. שיחקנו ביחד וקלענו טוב. המפתח שלנו להמשך הוא בהגנה. כשאנחנו משחקים טוב בהגנה ומשיגים עצירות זה משחרר לחץ גם מההתקפה שלנו.

צל"ש:

הפינה של צל"ש/טר"ש מרגישה חסר טעם במשחק כזה, אבל בכל זאת ננסה לציין כמה בולטים לחיוב, בלי לרדת על האחרים.

סקוטי ווילבקין – הביא למכבי את היתרון בפתיחה עם 2 שלשות, והוסיף 3 רצופות ברבע השני כדי לפתוח פער בלתי מחיק בשלב מוקדם. קלע נפלא, לא כפה שום דבר ומסר 6 אסיסטים. הספיק אפילו לחטוף מכה קטנה ולדרת לחדר ההלבשה.

ג'ון דיברתולומיאו – 2 שלשות ברבע הראשון פתחו יתרון דו-ספרתי לראשונה, והמשיך לקלוע מכל נקודה על הפרקט, בלי לשכוח 6 אסיסטים.

אלייז'ה ברייאנט – סידר לעצמו מצבים נפלאים, בעיקר באמצעות תנועה ללא כדור, וקלע הרבה באחוזים מצוינים.

אות'לו האנטר – לא שמנו לב לזה, אבל בלאק יצא ב-5 עבירות תוך 8 דקות. האנטר תרם 10 נקודות ו-9 ריבאונדים, ובעיקר סגר כל חור אפשרי בהגנה.

כל אחד מהאחרים תרם את חלקו, כולל סנדי כהן שתרם עבירה בחצי דקה על הפרקט, אבל אלו העיקריים.

גריק לא פריק:

התפקיד המרכזי של ספרופולוס כרגע הוא בעיקר למנוע ירידת מתח ביתרון 20 ו-30. אחרי משחק אחד שזה פחות עבד נראה שהוא עושה את זה מצוין ומצליח לגרום לשחקן כמו דורסי להשקיע בהגנה גם ברבע האחרון ב-30 הפרש. מבחינה מקצועית יאניס מוצא הרכבים שעובדים טוב ביחד, ונראה שהוא למד לתת לדיברתולומיאו תפקיד קבוע ברוטציה עם הרבה דקות.

הנתון של המשחק:

יש כמה:

מכבי שברו את שיא המועדון לשלשות במשחק יורוליג – עם 17, שזה גם שיא יורוליג עונתי, בצוותא עם צסק"א.

מכבי קלעו 113 נקודות – הפעם הקודמת הייתה נגד א.א.ק. אתונה ב-2/12/2004, ובשבוע לפניו, 25/11/2004, מכבי ניצחו את פזארו 73-123.

באסקוניה קלעו 23/56 מהשדה לעומת 26/36 מהעונשין.

מכבי קלעו רק 6/10 מהקו וקלעו 45/72 מהשדה. לא ידוע לי מתי לאחרונה קבוצה קלעה 45 סלי שדה במשחק מחוץ ל-NBA.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. מכבי מצויינת.
    כל סגל השחקנים ברפורמה. יש הרגשה כאילו לא משנה מי יזרק לפרקי, הוא יעשה את העבודה.
    אני מאוד מקווה שהיא לא הגיע מוקדם מדי, אבל לעזאזל, כמה שנים שמכבי לא הייתה כל כך מהנה לצפייה.
    מקום ראשון ביורוליג! מטורף

  2. שאפו, וזה מגיע מלא אוהד, בלשון המעטה. אבל כן אוהב לראות משחק כדורסל טוב, ומכבי משחקת טוב, ממש.
    ההתקפה באמת פגעה בכל, אבל זה יחסית החלק הפחות מרשים. כי ככה זה עם סטריק שוטרז. ווילביקין (לא מכיר – היה לבחור עבר NBA?) לא יקלע כל ערב 6-8 מהעשלוש, גם סטף קארי הגדול לא עושה את זה קבוע.
    מה שכן קבוע, זו הגנה. כמו הלקיפרס הלייקרס השנה, וכמו בכלל – הגנה היא תנאי הכרחי (בטח לא מספיק) להצלחה. גם אותה ג"ס הגדולה אגב, היתה קבוצת הגנה מזהירה, פשוט לא שמנו לב בגלל הזיקוקין. ההגנה של מכבי מעולה. מתואמת. חכמה. טביעות ידיים של מאמן שיודע בדיוק מה הוא מחפש מכל שחקן, ומבצע בהתאם.
    .
    זתם אנקדוטה. פתאום נתקלתי פה בניק סטאוסקאס… אוי. יש איזה סרט על ערב הדראפט בסקרמנטו הכושלת, כל החמ"ל שם והמומחים. ואז המוגהול המטרוף הזה, ויוק, משנה את התוכניות ואומר להם: סטאוסקאס! אנחנו ניקח את סטאוסקאס. יעני, מצא את הסטף קארי שלו… וכולם שם אנוסים למחוא כפיים ביחד ולהשיק כוסיות. LOL.

  3. מה זאת הכותרת המטופשת הזאת?
    'הקבוצה הטובה באירופה'?
    לא יותר מדוייק לכתוב 'הקבוצה בכושר הטוב באירופה' או משהו בסגנון?
    אלא אם אתה אוהד מכבי ואז היהירות היא חלק בלתי נפרד מהמהות שלך כמו שמתבטא בכתיבה.

    חבל, כי באמת כיף לראות אותה, עד עכשיו. ( למרות שהייצוג הישראלי בה הוא עלה תאנה מחורר, עם כל אהבתי לזוסמן)

    1. נכון לעכשיו מכבי הקבוצה ביותר באירופה – ברור שזה רק בכושר הנוכחי ולא יחזיק וברור שמכבי חסרה קצת בכישרון לעומת קבוצות אחרות, אבל זה המצב כרגע…

    1. לא מוכן לפנטז לפני שאראה יותר דקות של הישראלים.
      כזו תבוסה ולא תתן לדני אבדייה לשחק כמה דקות?
      לא לעניין!

  4. חיים
    רק תסביר לי דבר אחד, אתה מוביל במעל ל 20 נקודות לפני הסיום, למה לא להכניס את דני אבדייה למספר דקות?
    במה זה יכול לפגוע בניצחון? אני מעריך מאד את המאמן היווני אבל זה נראה יותר כמו דווקא….

  5. תודה חיים. האס של מכבי זה ספרופולוס, מוציא מכל אחד את המקסימום ונראה שיצר היררכיה שלכל אחד בה ברור מאוד מה תפקידו. לשם שינוי נראה שגם מכבי אפשרה למאמן לבנות כרצונו בלי להתערב יותר מדי כמו בעונות קודמות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט