שימון מכנה אותו "ONE TRICK PONY". נכון, הוא היה כזה.
אבל העונה ה'פוני' מופיע כל ערב.
אנשים שוכחים שאנדרו הקנדי הוא רק בן 24. מה הוא עושה העונה?
משחק 35 דקות. קולע 25.9 נק' למשחק ב-48% עם 53% אפקטיב, שניהם קרייר היי. מה-3 הוא קובר אותן ב-36% מקובלים ביותר. הוא קוטף 5.1 ריב' ומחלק 3.6 אסיסטים למשחק.
בקיצור, הבנאדם הגיע. הפוני הגיע לאורווה ועתה כל שעליו לעשות זה להישאר שם. יש לו מספיק תבן ל-7-8 השנים הבאות.
רועי ויינברג
15 נוב 2019 18:17:14מסכים איתך ב-100%. רואים את זה כשהוא משחק: הואזורק הרבה פחות מיד ריינג' מבידודים אלא זריקות מקובלות יותר בטבעת. השלשות שלו השתפרו גם הם ונראה שהוא מנסה בהגנה, בניגוד לשנים הקודמות. הריווח של מינסוטה עושה לו טוב כשהוא נכנס באגרסיביות לצבע, מוסר יותר מהשנים הקודמות ומשחק כדורסל מאוד חיובי כשזה נראה שהוא מנסה לנצח ולא רק להעמיד מספרים – נע בלי הכדור וחותך פנימה ממסירות של טאונס כשהצבע פתוח. קפץ מדרגה העונה.
.
האם הוא השחקן המשתפר? לדעתי עדיין לא. מלקולם ברוגדון (20.7 נקודות ו-8.5 אסיסטים לעומת 15.6 ו-4.5 בשנה שעברה), פסקל סיאקם (כמעט הכפיל את כמות הנקודות שלו, זינוק בריבאונדים, האסיסטים והיעילות בשני צדדי המגרש), באם אדביו ולוק קנארד שהכפיל את כמות הנקודות שלו ושיפר מאוד את היעילות לפניו. אבל בקצב הזה הוא עוד יכול להיות אול-סטאר.
.
אוף-טופיק: החלפתי גראבאטר לתמונה יותר מעודכנת שמשקפת את השירות שלי – יותר מטווחים, פחות הליכה ליד הקריה. זה עדיין אני.
עידו גילרי
15 נוב 2019 19:29:53מה בדיוק השתנה?
עדיין זורק המון פולאפס עדיין אותו ים הפלואטרים הקשים בחדירות. השלשות שלו השתפרו? מה בדיוק השתפר בהן? נע בלי כדור? ממש מעט.
אותו שחקן, אותן זריקות, יש מצב שזה יימשך? יכול להיות, לא הייתי בונה על זה.
רועי ויינברג
15 נוב 2019 20:07:37מה השתפר בשלשות? זורק יותר מכל עונה (6.5, השיא זה 4.8 למשחק. הנתון בעלייה משנה לשנה אצלו) וקולע ב-36.1%. יכול להיות שזאת רק תחילת עונה וירד בהמשך.
.
מעבר לזה: 18.1% מהזריקות שלו היו מ-16 פיט עד לקשת השלוש בשנה שעברה. השנה מדובר ב-11.3%, חלק ממגמה של כל מינסוטה שאחת מהמובילות בליגה ב-3PAr (מעבר לזה אחוז זריקות המיד ריינג' הארוך שלו ירד מ-22% ל-13%). ה-Assist Ratio שלו זינק ל-17.7% לעומת 10.8% בעונה הקודמת.
.
39.3% מהמהלכים שלו היו כמוביל כדור בפיק-נ'-רול, לעומת 26.5% בשנה שעברה כשהוא כמעט מכפיל את הכמות (9.6 לעומת 5.4). 6.7% מהזריקות שלו הגיעו אחרי חסימה, לא שיעור גבוה במיוחד, אבל כמעט הכפלה מהשנה שעברה ו-3.6%. הירידה נמצאות בהתקפות המעבר – 9.6% מכל מהלכיו השנה לעומת 14% בשנה שעברה, תחום שוויגינס לא יעיל בו.
.
יכול להיות שההתלהבות שלו תרד בתחילת העונה, אבל אני לא חושב שמדובר באותן זריקות. יש שינויים משמעותיים בהתפלגות שלהן. אם זה בגלל הריווח המשופר של מינסוטה, השחקנים סביבו או השיפור שהגיע מתוך וויגינס – אין לי מושג. זה גם לא כזה משנה.
עידו גילרי
15 נוב 2019 20:15:04אתה זורק מספרים שלא אומרים כלום על הזריקות שהוא לוקח אלא יותר על איך שהוולבס משחקים. הזריקות אליהן הוא מגיע בסופו של דבר הן אותן זריקות. כן הוא לוקח יותר שלשות על פני המיד- ריינג הארוך וזה חיובי אבל זה לא שינוי מהותי. הוא אף פעם לא היה קלעי שלשות גדול אז לצפות שהאחוזים האלה יישארו זה קצת נאיבי.
רועי ויינברג
15 נוב 2019 20:26:19רובם מדברים יותר על איך שהוולבס משחקים, מה שקשור ישירות לאיכות של הזריקות שהוא מגיע אליהן (והם כן משחקים יותר טוב ממה שראינו שם כמעט בכל שלב בקריירה של וויגינס, אולי חוץ מהחודשים עד הפציעה של באטלר בעונה שלו שם). הוא לוקח יותר שלשות על פני המיד-ריינג' הארוך והן באות יחסית יותר ממשחק קבוצתי, לפי שיטת המשחק של הוולבס, ויכול להיות שהאחוזים האלה ירדו (וכבר הייתה לו עונה של 35.6% מהשלוש, למרות שזאת עונה אחת מ-5 ובשאר היה שחקן של 33%), אבל השאלה הגדולה היא האם התדירות תרד.
עידו גילרי
15 נוב 2019 20:29:34זה ממש לא ממשחק קבוצתי. אני ממש מצטער – זה וויגינס בעצמו. פיק אנד רול זה יותר משחק קבוצתי?
עידו גילרי
15 נוב 2019 20:34:47והאיכות של הזריקות עדיין נמוכה מאד – אחד השחקנים לדעתי שנחסם הכי הרבה בליגה.
רועי ויינברג
15 נוב 2019 20:47:47בשביל פיק-נ'-רול צריך שני אנשים. בשביל לכדרר 10 שניות ולזרוק מיד ריינג' צריך איש אחד. אז באופן יחסי PnR יותר קבוצתי. לא הטיעון הכי מתוחכם שלי, אבל הוא נכון
Ljos
15 נוב 2019 20:53:23טוב, נו. בא לי לתקוף את הטיעון הזה פילוסופית קצת. תסלחו לי ותתעלמו אם בא לכם.
בשביל פיק'נ'רול צריך להשתמש בבנאדם אחר, להוריד אותו לרמת כלי לשימוש רב פעמי. בשביל לזרוק מיד ריינג' לא. אז אייזו מיד ריינג' יותר קבוצתי.
עידו גילרי
15 נוב 2019 21:13:34נו רועי, זה כבר נהיה מגוחך. אז הוא השתמש בחסימה…
זיו פנמה
15 נוב 2019 22:38:45שמע עידו, יש משהו יהיר ומתלהם באופן הכתיבה שלך. כאילו המרמור מחפש דרך להתבטא ועושה זאת על חשבון אדם אחר. רועי סחתיין על הנתונים והכתיבה. פנטסטי
עידו גילרי
15 נוב 2019 23:00:47תודה על הניתוח, כמה אתה לוקח לשעה?
מה בדיוק היה מתלהם או יהיר. ניהלתי דיון ענייני לחלוטין עם רועי.
זיו פנמה
16 נוב 2019 00:51:57המשפט הראשון בתגובה שלך אליי ממצה הכל.
דיון ענייני עם רועי? טול קורה מבין עינייך חביבי
עידו גילרי
16 נוב 2019 00:53:46בוא אני נותן לך את הבמה – מה לא ענייני במה שכתבתי לו?
דוקטור רזי הופמן
16 נוב 2019 04:16:28עזוב זיו, גם אני קצת כעסתי וגם אחרים כשחלקם כבר לא איתנו, עד שקפץ לי האסימון. אולי פעם ב 4 עיניים. היו לי תלמידים כאלה מיוחדים כשהייתי מורה ואפילו קולגות כאלה באוניברסיטה. זו לא באמת יהירות. אני מקבל את עידו כמו שהוא ולא כועס יותר.
זיו פנמה
16 נוב 2019 16:26:54א. כנראה שנסחפתי.
ב. התכוונתי למשפטים בסגנון 'אתה זורק מספרים', או 'בוא אני נותן לך את הבמה', או 'נו רועי, זה כבר נהיה מגוחך' (על אף העובדה שזה יכול להיות דיאלוג חברי אז הדוגמה לא משהו).
קיצר, רוח הכתיבה, רוח הכתיבה.
וכן, נסחפתי.
מנחם לס
15 נוב 2019 23:59:51מה בדיוק השתנה?
שהה דקות למשחק נק' למשחק % מהשדה % נה-3
18-19 34.8 18.1 41% 34%
העונה עד עתה 34.7 25.9 48% %36
שחקן שיהיה אחד מהמועמדים ל-MIP
(רועי, מצאת לך עם מי להתווכח)
חגי "התותח" ניסני
15 נוב 2019 18:36:32https://www.basketball-reference.com/players/w/wiggian01.html#all_shooting
ממה שאני רואה הדבר היחיד שהשתנה מהותית הם אחוזי הקליעה שהם לא באיזור הטבעת והשלוש. (עליה של בערך 7% בכל קטגוריה) אבל בחירת הזריקות עצמן נשארה פחות או יותר אותו הדבר. הלוואי שזה ישאר יציב אבל יש לי תחושה שעוד רגע זה יתיישר.
c webb
15 נוב 2019 18:49:06התקפית ניכר עליו שהוא מבין טוב יותר את המשחק. לפעמים יש לו בריחות והחלטות מוזרות, אבל רוב הזמן הוא מרגיש את המשחק טוב יותר.
עדיין מוקדם לקבוע האם זה הולך להישאר, אני חושב שמיניסוטה לא מספיק מוכשרת כדי לעשות פלייאוף, וברגע שהמאזן יראה יותר הפסדים, אני די חושד שוויגינס יחזור לחוסר היעילות שאפיין אותו.
מבחינתי כרגע, וויגינס משתייך לקבוצת שחקנים כמו אינגרהאם ולאבין.
עידו גילרי
15 נוב 2019 19:24:26כל פעם שוויגיניס תופס רצף משחקים טוב אתה נופל לפח הזה. שיהיהי לו בהצלחה.
זיו פנמה
15 נוב 2019 22:40:03המרמור חוגג
עידו גילרי
15 נוב 2019 23:03:08על מה בדיוק אני ממורמר רק?
זיו פנמה
16 נוב 2019 00:52:14השד יודע
Sharpe Shooter
16 נוב 2019 02:17:23זיו רד ממנו תעשה טובה ובחי קשר אני חולה עליך שיו
זיו פנמה
16 נוב 2019 16:27:222 נק' בטופס.
קיבלתי
יצרן טיטולים מדופלם
15 נוב 2019 22:32:48האם וויגיניס בשנת חוזה?
אולי הוא בלע סוכריות מהשקית של דיון?
לא מאמין על עצמי ,אבל אני מסכים עם גילרי(OMG)
לוויגיניס יש אופי של שבלול, ושכל של נעלול,הוא תאונת רכבת שאתה יודע בוודאות שתגיע.
Berch
15 נוב 2019 23:08:57כבר שנים מחכים שיעשה את הקפיצה אבל היה נראה שהוא עוד ילדון חמוד כזה.
עושה רושם שהוא התבגר השנה. באמת
לייט בלומר
🙂
ADISU33
15 נוב 2019 23:19:33שמשון מאבד את כוחו כי קיצצו לו את השיערות.
.
וויגינס מקבל את כוחו כי קיצצו לו את השיערות
.
זה כל ההבדל
האווי לאסוף
15 נוב 2019 23:37:33רק ימים יגידו, 10 משחקים עדיין לא מספיקים בכדי להוציא אותו מקבוצת החשודים. הוועדה תתכנס שוב בפגרת האולסטאר, על מנת לדון בשחרור מוקדם
ערן
16 נוב 2019 02:00:01אז ככה: כידוע, אני לא מגדולי המאמינים בוויגינס. אפילו כתבתי על זה טור שלם רק לפני כמה חודשים.
.
אבל, אני כן רואה אצלו משהו שונה השנה. מבחינת הקליעה כבר היו לו רצפים מצויינים, למרות שאולי לא כמו בשבעת המשחקים מאז תחילת החודש. אבל כאן, כמו שעידו כתב, בהחלט יכול להיות שהאחוזים הולכים להתיישר. אני כן רואה שינוי בבחירת הזריקות (יותר שלשות וכניסות לסל, פחות מיד-ריינג'ים ארוכים), וצריך לראות אם זה ממשיך.
.
אבל השינוי שהכי בולט לי בפתיחה הזו הוא הנכונות, אפילו הרצון למסור. בארבעת המשחקים הראשונים זה לא היה עדיין, אבל בשבעת המשחקים בחודש נובמבר הוא מוסר 5 אסיסטים למשחק ורואים למה. בחדירות לסל, גם אם לא בכל פעם, הוא מחפש להוציא כדור לקלעים. היו שם איזה משחק או שניים שאם הכדורים היו נכנסים הוא היה מסיים גם עם 10 אסיסטים. הוא גם מתופקד לא פעם כרכז של מינסוטה (לא מעט בגלל בעיית פציעות) ונראה בתפקיד הזה יותר טוב משהיה אי פעם אפשר לקוות. זו תמיד הייתה הבעייה הגדולה שלי עם וויגינס — המשחק האנוכי והלא יעיל. בינתיים זה נראה הרבה יותר טוב, ובעיני זה השינוי הגדול כי קליעה באמת באה והולכת (למרות שבחירת זריקות טובה יתר היא אחד המפתחות בעניין הזה).
.
אז האם גם זה מקרי והוא הולך לחזור לסורו בקרוב? בהחלט לא הייתי פוסל את זה. אני עדיין ממש לא "על האי של וויגינס" כמו שאומרים באנגלית. יותר מדי אכזבות ביותר מדי שנים בשביל שאקנה כרטיס טיסה לשם. תנו לי מינימום חצי עונה ונשקול את העניין. אבל אני כן רואה ממנו דברים שלא ראיתי אף פעם כך שיש סיבה לאופטימיות זהירה שהוא אולי בכל זאת יהפוך לאיזה דמאר דרוזן (עוד אחד שהתחיל למסור רק אחרי כמה שנים טובות בליגה) בתקופות הטובות שלו. תמיד חשבתי שזה הגג שלו אבל כבר היה נראה שאין סיכוי שיגיע לשם. אז אולי בכל זאת.
Sharpe Shooter
16 נוב 2019 02:15:35ממש לא המשתפר. ויש כאלו שהתשפרו הרבה יותר כמו סיאקם וברוגדון ודוין בוקר שקולע ביעילות מפחידה ובצרורות
צ'יטה עם סטפבק
16 נוב 2019 13:17:06בוקר לא רק קולע בצרורות אלא גם ממש שיפר הגנה
ADISU33
16 נוב 2019 03:29:11מי זה הווניל הארוך של יוסטון ?
יש לו שם משפחה של יהדות אשכנז (או משהו דומה)
צ'יטה עם סטפבק
16 נוב 2019 13:16:37אבי הנגרים יוצאי אשכנז
Sharpe Shooter
16 נוב 2019 15:21:33הרננשטיין?
stam
16 נוב 2019 21:55:30ביקורת התבונה הטהורה??