שיקגו שברים/ צ'קו – אוהד שבור

View image on Twitter

"די!! נמאס לי!!" צעק עוד אוהד שבור של שיקגו, "הקבוצה הזאת היא פח אשפה אחד גדול! ועוד אחרי ששיבחנו אותם על הקיץ שהם עשו… משהו לא עובד, חייבים לתקן".

צעקה זאת נצעקת על ידי אוהדי הקבוצה כבר מאמצע העשור.

בתחילת העשור היינו הקבוצה הטובה ביותר בליגה הסדירה, והקבוצה שהכי הקשתה על מיאמי של לברון וויד. ההגנה הייתה מפלצתית, תיבודו הפך את נואה לשחקן ההגנה של העונה ולקח שחקנים אנונימיים כרוני ברואר והפך אותם לסטופרים הגנתיים מהטובים בליגה. הבולס היו העתיד של הליגה!

הפציעה של רוז בפלייאוף עצרה את החלומות ושם בתווך שחקן השנה השנייה ג'ימי באטלר נתן לנו האוהדים מקום לחלום על צירוף של רוז את באטלר יחד עם נואה את גאסול להפוך לקבוצת אליפות! דבר שלא קרה.

העתיד של העבר

בשנת 2016, אחרי שנה קשה שהשחקנים רבו עם המאמן ובינם לבין עצמם, הבולס בחרו להיפטר מהשחקן הכי טוב שלהם והעבירו אותו בטרייד תמורת שלושה שחקנים שאמורים אז להיות העתיד של הקבוצה, לוין, דאן ובחירה 7 בדראפט שהפכה למארקנן. בשנים האלו הקבוצה נפרדה ממאמן אחרי שכשל, ונכנס עוזרו תחתיו.

אחרי שלוש שנים ששיקגו בבניה מחדש וסובלת מפציעות, התחלנו את הקיץ עם החתמות טובות, נפטרנו מחוזים גדולים ולא משתלמים (חוץ מפליסיו שעדיין פצוע ועדיין איתנו) והבאנו שחקנים עם ניסיון ויכולים להתאים ככפפה ליד לקבוצה הצעירה. העונה הנוכחית החלה בתקווה חדשה שהנה זה סוף סוף הגיע! הצעירים הבשילו, יש לנו חבר'ה טובים בכל העמדות. זה הזמן שלנו להגיע לפלייאוף ולהמשיך את זה לשנים הבאות ולהיות הדבר הבא במזרח.

לפני תחילת העונה הצהיר ג'רי ריינסדורף שהכוונות של הקבוצה להגיע לפלייאוף העונה. גם פורמן ובוילן שאפו לשם, אך כגודל הציפיות כך גודל האכזבות.

בקדם העונה עוד איכשהו ראינו ניצוצות אבל כבר במשחק הראשון ראינו שמשהו לא טוב עובר על הקבוצה. שיקגו הובילה בהפרש 10, 5 דקות לסיום, משם שארלוט רצה 18-7 עד לסיום. מארקנן נתן משחק מעולה עם 35/17. אז קורה, נורא אבל לא נורא. הניצחון על ממפיס כבר החזיר לאוהדים את החיוך לשפתיים.

3 הפסדים רצופים החזירו את הבולס לתחתית הליגה כשהניקס וקליבלנד, שעל הנייר חלשות יותר, מנצחות אותה בגלל אי תיאום בהגנה והרכבים הזויים שלא קשורים למציאות. ניצחון על דטרויט ואז שני הפסדים מבאסים אחרי שהבולס מובילים כל פעם ברבע הרביעי נגמר בהפסד מביך ומעצבן!

הבולס כיום נמצאת במצב בטטה עם 13-6. ההתקפה לא מתפקדת, מדד התקפי של 104.3 למשחק (28 בליגה), האחוזים של הקבוצה הם במקום השני בגריעותיהם בליגה, האפקטיביות שלה בזריקות היא הרביעית מהסוף עם 49%. בקבוצה שהעיקר שלה זה התקפה ואין בה שחקני הגנה מהשורה הראשונה, התקפה לא מתפקדת היא מכה גדולה.
גם ההגנה לא טובה אבל די ממוצעת בליגה (דבר שגורם להגיד דרשני על הליגה כולה) כשהיא 14 במדד ההגנתי. הם מובילים את הליגה בחטיפות, אבל כמעט אחרונים בחסימות, בנוסף קולעים עליה ב-55% בתוך ה-2, 28 בליגה. והכי מעצבן זה העבירות הטיפשיות שהבולס עושים, עם 23.2 עבירות למשחק שמביאות את היריבות לקו 28 פעם למשחק.

https://youtu.be/kWBlZmi9KR8?t=530
דוגמא לאי הגנה וחוסר תיאום בין השחקנים

הבעיות:

המאמן:

האחראי הראשי על זה הוא לא אחר מאשר המאמן ג'ים בוילן.
כבר בעונה הקודמת, עם כניסתו לתפקיד, השחקנים התלוננו שהוא מנסה לשבור אותם ורצו לעשות מרד שבסוף דוכא ע"י רובין לופז ומארקנן. במהלך השנה שחקנים נפצעו במהלך האימונים בגלל הקושי שלא עזר להביא עוד ניצחונות.
אישית חשבתי במהלך העונה הקודמת שהנה, המאמן-רס"ר בוילן הצליח לעלות על הגל וכן ליצור קשר עם שחקניו:

אך כבר בקיץ היו שמועות על כך שבוילן מקשה יותר מדי על שחקניו, שחלק מהם נפצעו (וונדל המסכן והטצ'יסון) וכבר בתחילת העונה השחקנים הרגישו שהוא לא נותן להם מספיק קרדיט, בתחילה וונדל-קרטר דרש יותר כדורים בהתקפה ואז לוין פוצץ את העניין כשטען שהוא לא מקבל קרדיט מהמאמן. מה גם שמארקנן סופסל בסופי משחקים צמודים.

אחרי הסל הגדול של לוין שנתן ניצחון על ההורנטס השחקנים הגיבו אל השמחה של המאמן ככה:

ככה לא נראה מאמן של קבוצה צעירה שרוצה ליצור משמעת וכדורסל.

בזמן האחרון יש דרישות רבות מצד האוהדים לפטר גם את המאמן וגם את המנהל המקצועי, גאר פורמן, הבעלים כבר שמע על זה והביע אי נוחות מההתחלה האיטית והחלשה של הקבוצה ואיים לפנות את מקומו של פורמן ואפילו את של בוילן (בשוק יש את ייגר שידוע כאחד שמפתח צעירים בצורה טובה). יאללה כבר, שיעיף אותם!!

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד או יותר‏‏
FIREGARPAX#

השחקנים:

השחקנים לא חפים מפשע! ורובם אשמים בדיוק כמו המאמן, כי הם המוציאים לפועל.

בראשם של השחקנים צריך להאשים שניים מתוך שלושת השחקנים שהגיעו בתמורה לג'ימי – זאק לוין ולאורי מארקנן.
זאק לוין מעמיד ממוצעים טובים התקפית עם 21.1 ומשחקים גדולים כמו 49 נק'. אבל הוא מוסיף 3.5 איבודים על 3.8 אס'. כשהוא לוקח אחריות על 30% מהפעולות של הקבוצה, הקבוצה רעה. לדוג' במשחקו הגדול מול שארלוט הוא קלע 49 נק' אך גם איבד 4 כדורים ועשה 5 עבירות.
הוא חמישי בליגה בהחטאות כשמעליו הארדן, מקולום, מיטשל ויאנג אך הוא לא בקליבר הזה בכלל.
הוא עשירי בקבוצה במדד ההתקפי עם 100 בלבד, ועשירי גם במדד ההגנתי עם 109. לדעתי עדיף לקבוצה לשחק בלעדיו מאשר איתו, הוא פוגע בהתקפה וחור בהגנה (ע"ע המהלך של קליבלנד עליו).
בעיניי הוא הרעה חולה של שיקגו, אגואיסט ולא מספיק טוב, נותן שואו ותו לא. צריך לחפש עליו טרייד שיביא שחקן יעיל ומועיל.

לאורי מארקנן היה בתחילת דרכו בר השוואה לנוביצקי, ונתן יכולות שהכניסו אותו לחמישייה הראשונה של הרוקיז.
אחרי העונה הראשונה הטובה (15.2 נק', 7.5 ריב') ואחרי עליית המדרגה שעשה בעונתו השנייה (18.7 נק', 9 ריב'), הגיע זמנו לעלות עוד מדרגה ולפרוץ חזק בדרך להיות השחקן המוביל, אך משהו נתקע, ועד כה הוא מציג את העונה החלשה ביותר שלו.
13.6 נק' ו-7.1 ריב', זו התפוקה שהענק נותן לכמעט 30 דק' בלילה. 28 אחוז מהשלוש, 35 אחוז מהשדה, 42 אפקטיבי. הבחור לא איתנו.
יכול להיות שמשהו מציק לו, כמו שנטען במעורב של הדוק לס, או שהוא לא מקבל מספיק כדורים אך הקבוצה משתמשת בו ב-21% מהמהלכים.
לצערי הרב, הוא נראה כעת לא בריא ולא נכון לשחק איתו כל עוד הוא לא חוזר לעצמו.

במהלך המשחקים נראה כאילו אין לקבוצה חשק לשחק, הם מפסידים לקבוצות שהם אמורים לנצח בצורה מוחצת, כשהאחרונה היא גולדן סטייט הפצועה והחבולה.
יש עוד זמן עד סוף העונה ולימדו אותנו לא מעט פעמים שהתחלה רעה יכולה להשתנות (כל עוד השור דוהר, כדאי להתרחק).
וכדאי שהשינוי יבוא מהר כי לנו האוהדים כבר קשה לראות את הבולס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. בתור אחד שראה מספיק בולס הבעיה היחידה שם זה המאמן. השחקנים לא מוכנים לשחק עבורו ולהקשיב לו כלומר המאמן איבד את חדר ההלבשה וככה בדיוק זה נראה.
    קובי וויט הוא פוטנציאל אולסטאר ותראה איזה שכונה הוא עושה אין מי שיכווין אותו כלום נאדה לא הגנה לא הובלת כדור הפכו אותו לקייל קורבר קוריוז שמעיף שלשות, זה יותר מכל מעיד על מערכת רקובה ומצחינה בפיתוח שחקנים.
    מארקנן משוטט במגרש ואין לו מושג מה עושים לא בהגנה ולא בהתקפה אם הכדור מגיע זורקים ישר למה אחכ לל תדע מתי תקבל את הכדור הבא. אין פיתוח של השחקן לנצל את יתרונותיו לתת לו כדורים במקומות שהוא אוהב. השחקנים שם טמבלים שמניעים כדור לאט.
    זאק לאבין הוא פוטנציאל סופרסטאר עם מאמן חכם. הוא כל הקריירה היה אצל כסילים ויש לו הרגלים רעים. אין יד מכוונת נותנים לו כדור ובהצלחה iso למוות במקום להביא לו כדורים למקומות שהוא אוהב להקל עליו להוריד את העומס יותר יעילות פחות מאמץ. הגנה? הוא יעשה רק עבור מאמן שהוא ירגיש מחוייב עבורו ורק שאחרים סביבו ידביקו אותו בחיידק ההגנה. הוא לא ישמור אם אחרים לא ישמרו זה מי שהוא.
    הבולס בקלות אבל בקלות צריכים להיות על הנייר בפלייאוף. יש שם סגל צעיר ומוכשר בטירוף ואין מי ילמד ויכוון אותם. כסיל מחליף כסיל. יפטרו את בוילן את מי יביאו? את הכסיל הבא.
    אני גם חושב שהם בסבוטאז אמנם לא בוטה מאד אבל על הזין שלהם.
    זאק לאבין כמו מלו אלו שחקנים שצריכים סיטואציה מסויימת מלו למשל פרח בדנבר. אין הרבה בני 24 בליגה שמסוגלים לקלוע ככה עם צעד ראשון כזה ואתלטיות מפחידה.
    לבולס יש מספיק כשרון הבעיה היא רק מאמן וצוות מקצועי וכל המסביב

  2. דיברתי אתמול עם כתב בכיר משיקגו שמסקר את הקבוצה. הוא טען את אותן טענות בדיוק אז שאפו על הניתוח. הוא גם הוסיף שצריך ניקוי אורוות גדול יותר במשרדים למעלה. לדעתי, לקבוצה חסר כוכב אמיתי שיהיה בעל בית. יש מספיק צעירים עם כשרון אבל אי אפשר לבנות סביב לווין או מקרנן או ווייט. צריכים לקחת צ'אנס על לנסות להביא פרנצ'ייז פלייר דרך טרייד או דראפט, להעיף את המאמן ולחכות כמה שנים. פילי פרוססס סטייל. תודה על הכתבה המעניינת. יקבלו בראש בשישי מכרמלו.

    1. יש לוויט את מה שנדרש כדי להפוך להיות פרנצייז, בנוסף יש לפחות 4 כשרונות שיוכלים להוביל את הקבוצה לפלייאוף ואפילו להילחם ולעבור סיבוב. מרקנן, וונדל קרטר, וויט ולאבין. בתפקוד נכון של הארבעה שיכול לעשות הכל מהכל השמיים הם ממש לא הגבול, אלא הירח במינימום….

  3. איזה ציפיות היו לי מהעונה הזו…
    כרגע שום דבר לא התממש.
    הצלחת להעביר את היאוש יפה מאוד צ׳יקו.

  4. אחלה צ'יקו. הבעיה היא בעיקר המאמן לדעתי – כל מאמן אחר היה מוציא מהם יותר. מרקנן חייב להיות יותר דומיננטי (וזאק לאבין צריך להיות פחות דומיננטי). לא הייתי פוסל טרייד על דריק וויט או דיונטה מארי כי הם צריכים בעל בית על המגרש, אבל הכל מתחיל במאמן חדש. יש להם מספיק כישרון בשביל להוציא פלייאוף במזרח החלש הזה.

  5. פגעת בול. ראיתי(לצערי) כמעט כל משחק העונה ולקבוצה יש שלד צעיר וכיפי עם המון נגרים מצוינים וגם פיננסית המצב לא רע. הבעיה שלאבין הוא ממש לא פרנצ'ייז פלייר ובוילן הוא ממש לא מאמן ברמה ראויה לליגה. הייתי מציין גם את הניהול הגרוע של גארפקס (שהחתימו את בוילן) את דאן שמעולם לא קיים את ההבטחה שהיה ואת הצניחה המדאיגה בכושרו של מראקנאן שהיה נהדר בעונת הבכורה שלו

    1. כבר מאז החתמת הויברג האוהדים קוראים לפטר את גארפאקס, העברת רוז ובאטלר אהובי הקהל הייתה הקש ששבר את גב הגמל.
      דאן כשהוא מקבל ביטחון הוא עושה מה שציפו ממנו, הגנה ומסירות, לא סתם עונה קודמת היה לו משחק של 17 אס' הפוטנציאל והיכולת כן קיימים, הם לא באים לידי ביטוי. קבוצה כמו מיאמי תהפוך אותו לרכז מחליף מהטובים בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט