אירועי דיומא – 10.11.2019

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366.jpg

היום – משחק הצמרת הגדול של אנגליה יפגיש את ליברפול שתארח באנפילד את מנצסטר סיטי, בנוסף אליו נקבל מפגש איטלקי מסקרן בין יובנטוס למילאן, ואצלנו בליגת העל נקבל את המשחק המרכזי בין מכבי חיפה לביתר ירושלים בסמי עופר.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל – מחזור 10:

*שווה צפייה* 20:15 מכבי חיפה – בית"ר ירושלים, ספורט 5: מכבי חיפה במקום ה-2 בטבלה ובמרחק של 6 נקודות ממכבי תל אביב לה משחק עודף והיום זו ההזדמנות של מכבי חיפה להיצמד למכבי תל אביב בתור הקבוצה השנייה בטבלה, אחרי שאתמול ב"ש איבדה 3 נקודות, ואילו בית"ר ירושלים מצידה יודעת שאחרי הפתיחה הנוראית לעונה היא חייבת לנצח היום כדי להידבק לשאר קבוצות הצמרת כאשר ניצחון שלה היום יקטין את הפער בינה לבין ב"ש ומכבי חיפה לנקודה אחת בלבד בעוד הפסד יגדיל את הפער בינה לבין מכבי חיפה שתהיה במקום השני ל-7 נקודות. מכבי חיפה מגיעה אחרי 2 ניצחונות רצופים כאשר האחרון היה 1-2 על הפועל תל אביב בתוספת הזמן ואילו בית"ר רושמת 4 ניצחונות ליגה רצופים כאשר האחרון היה 0-1 על כפר סבא, כאשר חשוב לציין שבארבעת הניצחונות האחרונים של בית"ר היא גם לא סופגת. הימור – אני די בטוח שנקבל משחק טוב, ויש לי הרגשה שסוף סוף משחק מרכזי לא רק יבטיח אלא גם יקיים, אבל אני אהמר הפעם על הקבוצה מהבירה, כי אני חושב שדווקא הם יידעו לשחק את המשחק הטקטי הנכון ולעקוץ את מכבי חיפה עם שערים בהתקפות מתפרצות.

פרמייר ליג – מחזור 12 :

16:00 מנצסטר יונייטד – ברייטון, ספורט 1 : אחרי 11 מחזורים יונייטד מדורגת רק במקום ה-14 עם 5 נקודות מעל הקו האדום ובמרחק של 12 נקודות ממקום 4 שמוליך לליגת האלופות, כך שפתיחת העונה במנצסטר היא לא כמו שקיוו לו בצד האדום של העיר, מנגד ברייטון במקום ה-8 אך רק 2 נקודות יותר ממנצסטר יונייטד כך שהבטן של הליגה מאוד גדולה. יונייטד מגיעה אחרי הפסד ליגה 1-0 לבורנמות ואילו ברייטון מגיעה אחרי 2 ניצחונות רצופים כאשר האחרון היה 2-0 על נוריץ. הימור – יונייטד לדעתי תנצח את המשחק וגם תעקוף בעקבות כך את ברייטון.

*שווה צפייה* 18:30 ליברפול – מנצסטר סיטי, ספורט 1 : המשחק של היום ומשחק העונה בפרמייר ליג יהיה היום כאשר ליברפול תארח באנפילד לקרב צמרת לוהט את הסיטי של פפ. הפער כרגע בטבלה עומד על 6 נקודות, כל שאם ליברפול תנצח את המשחק הפער יעלה ל-9 נקודות וזה כבר פער שיהיה קשה למחוק עבור פפ והסיטי ואילו ניצחון של הסיטי והפער יורד ל-3 ומירוץ האליפות נפתח מחדש. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות ליגה במחזורים האחרונים אבל מה שבאמת חשוב הוא רשימת הפצועים למשחק, כאשר בצד המארח יהיו חסרים שארדן שאקירי וג'ואל מאטיפ ובצד האורח יהיו חסרים שחקנים משמעותיים מאוד כמו : אדרסון השוער הראשון שלא יתלבש למשחק, דויד סילבה, אמריק לפורט וכמובן לירוי סאנה שנפצע בתחילת העונה. הימור – קודם כל נתחיל בכך שזה משחק חובה לצפייה לכל מי שאוהב כדורגל וגם למי שאוהב לראות מידיי פעם זה משחק חובה, כי הרמה, האינטנסיביות והחשיבות של המשחק יהיו ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות, וגם כדי להוסיף קצת פיקנטרייה, אז המשחק האחרון בו מנצסטר סיטי ניצחה ב-90 דקות את ליברפול באנפילד היה בשנת 2003, אז מילאן בארוש העלה את ליברפול ל1-0 אך ניקולס אנלקה הנהדר עשה מהפך והפך את התוצאה ל2-1 עם שער ניצחון בתוספת הזמן. לגבי המשחק היום, אני חושב שליברפול מגיעה בעמדה טובה יותר גם לאור התוצאות, גם לאור הנקודות בטבלה, וגם כמובן רשימת הפציעות הגדולה של הסיטי, ולכן אני מאמין שנראה חגיגה אדומה באנפילד היום.

סרייה א' – מחזור 12 :

19:00 פארמה – רומא, 2 ONE : בשקט בשקט התייצבה לה רומא במקום ה-3 בליגה וזו אחרי פתיחה מגומגמת לליגה והיא רחוקה רק 7 נקודות מיובנטוס ו-9 נקודות מאינטר לה משחק עודף, לעומת זאת פארמה פתחה את העונה גם כן בצורה טובה והיא במקום ה-10 במרחק של 6 נקודות מהקו האדום ו-7 נקודות ממקום בליגה האירופית, כך שהיא במקום המתאים ביותר עבורה. פארמה מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול פיורנטינה וללא ניצחון בשלושת המחזורים האחרונים ואילו רומא מגיעה אחרי ניצחון ליגה 2-1 על נאפולי ובסה"כ יש לה 3 ניצחונות ליגה רצופים, וזה למרות שבמשחק האחרון שלה היא דווקא הפסידה וזה היה במסגרת הליגה האירופית למינשנגלאדבך 2-1. הימור – רומא תנצח את המשחק בקושי אך זה יספיק לה לעוד 3 נקודות.

*שווה צפייה* 21:45 יובנטוס – מילאן, 2 ONE : אחרי שאינטר ניצחה אתמול יובנטוס ירדה למקום ה-2 וכרגע כדי לחזור למקום הראשון היא תהיה חייבת לנצח בבית את מילאן שמצידה נמצאת בעונה מאוד קשה עבורה. יובנטוס מגיעה אחרי 1-0 על טורינו בדרבי ואילו מילאן מגיעה אחרי הפסד ביתי 2-1 ללאציו. הימור – אני אזכיר שהניצחון האחרון של מילאן על יובנטוס בליגה היה באוקטובר 2016, כלומר עברו 3 שנים מאז ניצחה מילאן(ללא הארכות או פנדלים) את יובנטוס, ואם נרחיק טיפה אז ניצחון הליגה האחרון של מילאן על יובנטוס כאשר יובנטוס מארחת היה ב-2011, אז ניצחה מילאן 1-0 את יובנטוס משער של גאטוסו. אין ספק שיובנטוס מבחינת סגל איכותית יותר מאשר מילאן, אבל שימו לב שיובנטוס נמצאת בתקופה לא טובה אך עדיין מצליחה לנצח, ואני מאמין שגם היום נראה את יובנטוס לא במשחק גדול אבל במשחק שמספיק לה בשביל 3 נקודות.

טניס / אלכס דוקורסקי

גמר סבב הגברים

היום ייפתח בלונדון הטורניר שינעל את השנה בסבב ה-ATP ׁ(בעוד שבוע ייערך השלב הסופי של גביע הדייויס בספרד, אך התחרות אינה קשורה לסבב הגברים המקצועני), שאליו העפילו שמונת המדורגים הראשונים העונה. בניגוד לרוב הטורנירים בסבב, שמשוחקים בשיטת "הנוק-אאוט" (המפסיד מודח), הטורניר בבירת הממלכה משוחק בשיטת "הבתים". השחקנים הוגרלו לשני בתים ושני המדורגים הראשונים בכל בית יעפילו לחצי הגמר.
הבית הראשון (שישוחק היום) נקרא על שמו טניסאי העבר הגדול, ביורן בורג ,והוא כולל את השחקנים הבאים: נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר, דומיניק תים ומתאו ברטיני.
הבית השני קרוי על שם שחקן עבר נהדר נוסף, הלוא החא אנדרה אגאסי. בבית זה יישחקו רפאל נדאל, דניאיל מדבדייב, סטפנוס ציציפאס ואלכסנדר זברב. כל השחקנים, אם כך, מגיעים מאירופה.

לפני שגיע למשחקי היום, נקרא מספר נתונים על הטורניר הצפוי. אלכסנדר זברב מגרמניה הוא אלוף הטורניר המכהן, לאחר שגבר בשנה שעברה על נובאק דג'וקוביץ' בגמר ומנע מהסרבי לזכות בתואר השישי שלו ב"גמר הסבב" ובכך להשתוות למספר נצחונותיו של רוג'ר פדרר בטורניר.
שלושה שחקנים, אם כך, שיופיעו השבוע בלונדון זכו בטורניר זה. פדרר, שהזכיה האחרונה שלו היתה ב-2011, הוא היחיד מבין השלושה שזכה בטורניר בערים שונות מלבד לונדון, כשהניף את התואר גם ביוסטון ובשנגחאי.
המדורג מס' 1 בעולם, רפאל נדאל, שהחליף מקומות בדירוג עם נובאק דג'וקוביץ' לפני כשבוע, שיחק בעבר פעמיים בגמר הטורניר אך מעולם לא זכה בו. ייתכן שהדבר קשור גם לכך שהטורניר משוחק באולמות ועל משטחים קשים, מה שגורם למשחק להיות מהיר למדי. נראה כי בשנה האחרונה הטניס של נדאל הפך להיות אגרסיבי יותר (ע"ע שיפור מכת הפתיחה באליפות אוסטרליה בתחילת השנה), אך עדיין עונת האולמות של הסתיו מועדפת עליו פחות.
שלושה שחקנים יישחקו לראשונה בטורניר: דניאיל מדבדייב הרוסי, שמדורג רביעי בעולם והתקדם רבות השנה (זכה בין היתר בשני תארים מסבב המאסטרס והגיע לגמר אליפות ארה"ב הפתוחה), סטפנוס ציציפאס היווני, שמדורג שישי בעולם, הגיע בתחילת השנה לחצי הגמר באליפות אוסטרליה ומתאו ברטיני האיטלקי חווה גם כן עונה נהדרת ואחד מהישגיו הבולטים בה היא הגעתו לחצי הגמר באליפות ארה"ב.
לראשונה, אם כך, מספר השחקנים ילידי שנות ה-90 (5) גבוה ממספר ילידי העשור שקדם להם (3).

משחקי היום

16:00 (צ'רלטון): נובאק דג'וקוביץ'-מתאו ברטיני – שני השחקנים ייפגשו לראשונה ביניהם. הסרבי זכה, כאמור, חמש פעמים בטורניר והוא הפייבוריט לניצחון, אך יריבו בן ה-23 הוא טניסאי אגרסיבי מאוד בעל מכת פתיחה חזקה וייתכן שהמגרשים המהירים בלונדון עשויים לגשר מעט על פער 7 המקומות (ו-74 התארים) ביניהם.
22:00 (צ'רלטון): רוג'ר פדרר-דומיניק תים – האוסטרי בן ה-26 הוא אחד ממתי המעט שמחזיקים במאזן חיובי (4-2) מול זוכה 20 הסלאמים משוויץ. השנה תים גבר כבר פעמיים על שכנו הגיאוגרפי. פדרר יופיע בפעם ה-18 (יותר מכל שחקן אחר) בטורניר וייחפש, כאמור, את הזכיה השביעית שלו, בעוד שיריבו, שמדורג חמישי בעולם, יישחק בלונדון בפעם הרביעית ברציפות.

כדורסל

מכללות / עידו גילרי

משחקי הלילה:

20:00: (6) פלורידה [0-1] -פלורידה סטייט [1-0]

21:00: (5) לואיוויל [0-1] – יאנגסטאון סטייט [0-1]

23:00: (18) אוהיוס סטייט [0-1] – מסצ'וסטס לואל [1-1]

1:00: (11) וירג'יניה [0-1] – ג'יימס מדיסון [0-1]

2:00: (1) מישיגן סטייט [1-0] – בינגהאמטון [1-0]

4:00: (21) אריזונה [0-1] – אילינוי [0-1]

משחקי אתמול:

(12) סיטון הול [0-2] 74 – סטוני ברוק [2-0] 57

(23) פרדו [1-1] 66 – טקסס [0-2] 70 מאט קולמן עם 22 נקודות ו-7 אסיסטים.

(8) גונזאגה [0-2] 110 – ארקנסו פיין בלאף [2-0] 60 פיליפ פטרוסב הסרבי קלע 25 נקודות.

(13) טקסס טק [0-2] 79 – בת'ון קוקמאן [1-0] 44 טי ג'יי הוליפילד עם 20 נקודות.

(7) מרילנד [0-2] 73 – רוד איילנד [1-1] 55 19 נקודות לצד 11 ריבאודנים לג'יילן סמית'.

(15) אורגון [0-2] 106 – בויסי סטייט [1-1] 75 אנת'וני מאת'יס צלף 30 נקודות כולל 9 מ-11 מחוץ לקשת. בשורות המפסידים דרק אלסטון רשם 28 נקודות.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – הגמר
21:00 ,15:00: ג'אד טראמפ-ניל רוברטסון

חצי הגמר השני בין ג'אד טראמפ למארק אלן היה צמוד כמו קודמו, אך התנהל בצורה שונה. טראמפ פתח את המשחק בריצה של שלושה פריימים. הצפון אירי שמולו השיב באחת של ארבעה פריימים, כולל ברייק מפלצתי של 140 נקודות (הגבוה בטורניר). אלא שאז, אלוף העולם אמר את המילה האחרונה עם עוד ריצה של שלושה פריימים רצופים.

הגמר היום בין טראמפ לרוברטסון מפגיש שניים מהשחקנים הטובים ביותר בעולם כעת. אלוף העולם התחיל את העונה הרבה יותר טוב, ויש לו כבר שני טורנירים על החגורה, בעוד שלאוסטרלי מולו אין הישגים מיוחדים מאז תחילת העונה. עדיין, כל המפגשים האחרונים בין השניים הביאו לנו משחקים צמודים ואיכותיים, ואין סיבה שהמפגש היום יהיה שונה. הטורניר משודר בערוץ ITV4, אותו אפשר לראות כאן.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. יש הימורים להיום? מה לדעתכם יהיה במשחק של ליברפול מול הסיטי? האם מכבי חיפה תמשיך את המסע שלה ותאיים על מכבי תל אביב או שביתר תוריד לה את החלום הזה? והשאלה האחרונה – האם יובנטוס תיצא לפגרה במקום הראשון בסרייה א'(רק בתנאי שתנצח את מילאן)?

    1. רק אוסיף את ההימורים שלי שרשומים גם בסיקור למעלה :
      ביתר תנצח את מכבי חיפה
      ליברפול תנצח את מנצסטר סיטי
      יובנטוס(לצערי) תנצח את מילאן ותעלה למקום הראשון

  2. וואו
    איזו החמצה של ראשפורד
    שאקטין אפול ילד קטן ליד מה שראיתי עכשיו. כמעט כמו ההחמצה המוטרפת של רוני רוזנטל….

  3. תודה אלכס על הטניס. יש כל כך הרבה ספורט בטיווי שאפשר להשתגע. הכדורגל מאנגליה וגרמניה, הטניס, ועוד מעט מתחיל הפוטבול. אין חשק לצאת מהבית (בגילינו). למזלי גייל חולת ספורט כמוני, אבל דוחפת טניס והתעמלות אז אנחנו ניפרדים לשני חדרים שונים.

  4. מה שקרה היום בליברפול הוא שערוריה שאין עליה מחלוקת, 2 פנדלים ברורים לסיטי, שאין בכלל איך להתמודד מולם.
    יש: השופט בחר לא ללכת ל-VAR, ועשה כאילו כלום.
    מטורף.

    1. תירגע סתאם! הייתה נגיעת יד של סילבה מסיטי לפני נגיעת היד של שחקן ליברפול לגבי טענת הפנדל הראשונה.
      לגבי השנייה אינה יודע.
      וגם הטענות לנבדל של סלאח אינן נכונות.

    2. דווקא אני מסכים איתך, אני חושב שסיטי קופחה כמה פעמים במשחק, לא ברור לי איך ה-VAR עובד באנגליה כמו שלא ברור לי איך הוא עובד בדיוק בישראל.
      בתור אחד שצופה קבוע באינטר ובליגה האיטלקית, אני יכול לומר ששם ה-VAR מתפקד יחסית טוב, השופט לא מתבייש ללכת ל-VAR, אז נכון שלא תמיד ההחלטות הנכונות מתקבלות למרות ה-VAR אבל המצב שם יחסית טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט