תעיות ותהיות ליום שני בערב/ רותם אלרן

אז זהו, העונה התחילה לא מזמן לאחר זמן ארוך של ציפייה והתרגשות לקראת עונה שבתקווה תהיה חלומית, וממה שראינו עד כה, היא לגמרי כזו.

מיאמי נראים טוב מאוד

בינתיים הקבוצה מהסאות' ביץ' נראית טוב מאוד כשהיא מחזיקה בצעירים מוכשרים ביותר כמו קנדריק נאן שהגיע משום מקום, ג'סטיס ווינסלו שכבר השנה מראה למה הוא צריך להיות הפותח בעמדת הפוינט גארד ובאם אדבאיו שעד כה מביא ממד נוסף לקבוצה שוויטסייד לא הביא מעולם – יכולת מסירה טובה מעמדת הסנטר (5.2 אסיסטים למשחק).

תוצאת תמונה עבור ‪kendrick nunn‬‏
נאן – הפתעת העונה עד כה

לצעירים המוכשרים הללו מצטרפים וטרנים שנותנים את הטון מהספסל – מאיירס לנארד שהוסיף קליעה טובה לקבוצה וגוראן דראגיץ' שנראה טוב כשהוא עולה מהספסל לתרומה משמעותית ביותר (16 נקודות ב-27 דקות מהספסל ואחוז אפקטיבי של 58.1%).

כמובן שהשחקן העיקרי במיאמי הוא ג'ימי באטלר. באטלר, שהגיע בקיץ אחרי מהלך sign & trade, הוא בגדר כוכב בליגה הטובה בעולם והייתה הרבה ציפייה לקראת ההגעה שלו אל מיאמי, ובינתיים הוא נראה כמו התאמה מושלמת לקבוצה שנבנית שם – הוא משחק קבוצתי, משתף את החברים כשלא הולך (7.3 אסיסטים אחרי 3 משחקים בהם שיחק) ויוצר מהלכים, וחשוב מכך, משקיע בהגנה כתמיד ומשחק מצוין בצד הפחות נוצץ של הפרקט.

אם בהגנה עסקינן, מיאמי כולה נראית טוב מאוד בצד ההגנתי כשהיא מחזיקה בכמה מגנים מצוינים שנדבקים כמו סופר גלו, ועד כה זה עובד – מיאמי סופגת 106 נקודות למשחק, מקום שישי ב-NBA, אך היא גם מחזיקה את היריבות האומללות על 42% מהשדה בלבד ו-26.6% מחוץ לקשת.

לפחות בינתיים, הקבוצה מפלורידה נראית נהדר ויש למה לצפות ממנה בצמרת המזרח.

סרטון היום – שבעת הרוקים המפתיעים ביותר

נכון לעכשיו, מספר קבוצות מציגות שחקני שנה ראשונה מבטיחים במיוחד, אשר באופן מפתיע ובניגוד לרוב הציפיות פרצו. הדראפט הנוכחי תואר על פי רבים כדראפט שבעיקר חזק בטופ אך מאוד נחלש בשלבים המאוחרים, אך כרגע ישנם מספר שחקנים נהדרים שיצאו מהדראפט ואמורים להיות שחקנים תורמים ומשמעותיים לכל הפחות כבר העונה.

השחקן הראשון הוא פי ג'יי וושינגטון. כפי שמוצג בסרטון, וושינגטון הוא פאוור פורוורד טוב מאוד, עם יכולות אתלטיות וכישורים של שחקן כנף (ואכן הוא יכול לשחק גם בסמול פורוורד כפורוורד ארוך עם יכולת ריווח, מה שאני מאמין שיקרה בסופו של דבר). וושינגטון גדול וחזק כך שהוא מנצל יתרון בצבע ולא מהסס לתקוף את הסל בכל הזדמנות, וזהו דבר טוב מאוד, במיוחד לשחקן כוושינגטון שיודע כיצד לעשות זאת ומנצל את הקליעה הנהדרת והאתלטיות לצבור נקודות בקצב.

השחקן השני אשר מוצג בסרטון הוא טיילר הירו. הירו פתח את העונה פשוט נהדר במדי ההיט כשהוא מהווה עבורם שחקן רוטציה משמעותי כשהוא פותח בחמישייה בשלושה מששת המשחקים ועדיין מקבל 32.5 דקות למשחק. כרגע הירו מקבל הרבה קרדיט מאריק ספולסטרה והוא מהווה חלק חשוב בהתקפת הקבוצה כשבהגנה מחפים עליו מספר שחקנים טובים מאוד. אחלה שיחוק של מיאמי בבחירה ה-13.

השחקן השלישי והטוב לא פחות הוא ג'ה מוראנט. אף שמוראנט נבחר במקום השני בדראפט, הוא אחד הרוקיז המרשימים ביותר ואחד מאלו שעולים על רוב הציפיות. הוא משחק באופן כיפי, מהיר ושוטף תוך כדי שהוא מריץ את התקפת הגריזליס ואחראי למשחק מצוין מול הנטס של קיירי אירווינג כשגם היה אחראי לתשעה אסיסטים וחסימה מכרעת בשניות הסיום שגררה הארכה, בה מסר את האסיסט לסל הניצחון של ג'יי קראודר. בעיה שכרגע שמים לב אליה במשחקו היא טור האיבודים בדף הסטטיסטיקה – מוראנט מאבד 4.8 כדורים כל משחק, כמות ווסטברוקית ובלתי נסלחת, במיוחד עבור רכז שאמור להיות מנהל משחק טוב, אבל בכל זאת, הוא רק רוקי.

השחקן הרביעי הוא השחקן המפתיע של העונה – קנדריק נאן. נאן הוא שחקן נהדר ואקספלוסיבי אשר יכול לקלוע עליך במגוון דרכים וגם לעשות הגנה לא רעה בכלל. באופן כללי, נאן הוא שחקן נהדר שמאוד כיף לצפות בו משחק, וכרגע הוא משחק ביעילות ובאופן זורם בהתקפה, בין אם במשחק עם הכדור ובין אם בלעדיו, וכרגע הוא שחקן מאוד מלהיב ושחקן שאוהדי מיאמי מאושרים להחזיק בו.

השחקן החמישי הוא לא אחר מאשר ג'יי בארט. הגארד/פורוורד הקנדי שהגיע אל התפוח (הנרקב) הגדול הוא סקורר חסר מעצורים, אך כרגע אני לא מאוד מחזיק ממנו – הוא יותר מדי נוהג לכפות את עצמו על המשחק לפעמים ולא מתחשב בכמה זריקות הוא לוקח ובאילו נסיבות, אבל יכול להיות שהוא בדיוק מה שהניקס נזקקו לו – סקורר מצוין אשר יצבור נקודות בתדירות גבוהה עבורם ופשוט ישחק טוב.

השחקן השישי הוא הפורוורד רוי האצ'ימורה. האצ'ימורה, שהגיע אל בירת ארה"ב ממכללת גונזגה שם בילה שלוש שנים, הוא שחקן טוב בשני צידי המגרש, אך לפחות כרגע הוא לא טוב באופן ניכר באף אחד מהם – הוא משחק בוויזארדס העלובים והמרוטים וקולע שם 15 למשחק עם שישה ריבאונדים, אך כרגע הוא לא קולע טוב במיוחד מטווח השלשה, דבר היכול להשתנות לפי מה שראינו ממנו ברמת הקולג'ים. ייאמר לזכותו כי הוא לא מרבה לאבד – איבוד אחד למשחק בלבד, אך מהצד השני הוא לא מוסר טוב כלל וכלל.

השחקן השביעי הוא קובי וויט. גם וויט הוא פרוספקט מבטיח ביותר אשר הגיע לאחר שנה אחת במכללות כמיטב המסורת בימינו אנו. וויט הוא רכז מלהיב עם משחק סוחף ומהפנט אשר מעמיד מספרים טובים ביחס לדקות שקיבל עד כה – 10 נקודות ב-22 דקות משחק. מאוד כיף לצפות ברכז המהיר רץ את הפרקט, קולע ומכניס אנרגיות למשחקם של הבולס. כשיתחיל לקבל יותר דקות הבולס ישתפרו בהתאם.

אז זהו להיום, מוזמנים לכתוב בתגובות את דעותיכם על הרוקיז ומיאמי, ושיהיה שבוע טוב בליגה הטובה בעולם!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אחלה טור. מסכים בקשר למיאמי – נדע יותר אחרי המשחקים שלהם נגד הסאנס, הנאגטס והלייקרס. אם ינצחו 2 מ-3 משחקים אז הם for real. גם אם יפסידו את שלושתם זאת פתיחת עונה טובה ויש להם קייס למקום שלישי במזרח או למעלה מכך. ווינסלו ובאטלר נראים ממש ממש אחלה, גם נאן והירו. אני מאוד אוהב את רובינסון במשחקים האחרונים, ג'יי ג'יי רדיק שלנו. בכל השנים הקודמות הקצב של ההיט קפץ רק אחרי פגרת האול-סטאר, השנה הם הפציצו מהיום הראשון.
    .
    מבחינת הרוקיז מוקדם מדי לדעת. יש כאלה טובים מאוד, אבל גם ברנדון ג'נינגס ומייקל קרטר וויליאמס נראו מדהים בתחילת עונות הרוקי שלהם ודעכו מאז החוצה מהליגה.

  2. תודה רותם. מיאמי מפתיעים לפחות אותי, ראיתי אותם במקומות 5-7 במזרח , בקצב הזה יעשו טופ 3. יש שם עומק,
    איזון בריא בין צעירים לווטרנים ובינתיים הברגים של באטלר מחוזקים היטב. נאן זה סיפור מטורף …מעניין אם יצליח להתמיד ולהיות יציב לאורך זמן.

  3. טור מעניין מאוד. לרשימת הרוקים הייתי מוסיף את אריק פסקל מגולדן סטייט שכרגע מפתיע מאוד והוא בערך היחיד שמתפקד בקבוצה…

    1. חחח "היחיד שמתפקד" – שום דבר לא מתפקד בגולדן סטייט, ופסקל הוא חלק מהקולקטיב הלא מתפקד. במשחק נגד שרלוט, כשגולדן קלעה 87 נקודות (על שארלוט) הוא קלע 25 נקודות. גם אם אני ועוד ארבעה חברים מהתיכון היינו משחקים מול שרלוט היינו קולעים כמה נקודות. ה25 נקודות שלו לא מרשימות אף אחד, כי פשוט לא היה שחקן אחר שירלי אותן. החלק הכי טוב בכל הסיפור, הוא שפסקל צעק "they can't guard me". אמביד – מאחוריך

      1. אתה יודע שיש המשכיות אצל שחקן בייצור הנקודות…וזה לא פעם אחת 25 נקודות…אלא 34 נקודות במשחק אחרי זה גם…אז יכול להיות שזה קצת מתחיל להרשים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט