הגנה מטריפה: מכבי תל-אביב דרסה את אולימפיאקוס בפיראוס/ שי בוקר
סקוטי ווילביקין רשם עוד משחק נהדר. (צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)

הגנה מטריפה: מכבי תל-אביב דרסה את אולימפיאקוס בפיראוס/ שי בוקר

מכבי תל-אביב לא עוצרת, לא בצהוב עם פסים ולא באדום עם פסים והשלימה סוויפ חלומי של השבוע הכפול עם 90:65 ענק בפיראוס בחזרתו של יאניס ספרופולוס לאולם השלום והאחווה. הניצחון הזה הוא הרביעי שלה ברציפות במפעל ושביעי רצוף בכל המסגרות. טיילר דורסי וסקוטי ווילבקין עשו כרצונם על הפרקט עם 19 נקודות כ"א. גם עומרי כספי, אות'לו האנטר וקווינסי אייסי נראו נהדר. יורגיס פרינטזיס בלט אצל היוונים. סיקור המשחק, המספרים, מילותיי על המשחק וכל התגובות נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: 24:21 למכבי תל-אביב

וויל צ'רי העלה את היוונים על לוח התוצאות במשחק עם פלוטר. לאחר שג'אמפ הוק של ניקולה מילוטינוב הגדיל את ההפרש, נייט וולטרס העלה את הצהובים על לוח התוצאות וצימק ל-2:4. ואסיליס ספאנוליס צלף שלשה ומיד אחרי זה ברנדון פול חטף כדור וסיים בדאנק וקבע 2:9 לאדומים עם 7:29 לסיום הרבע, מה שגרם ליאניס ספרופולוס להזעיק פסק זמן. הצהובים התאוששו מהר ושלשה של ווילבקין צימקה את ההפרש ל-7:9 כעבור דקה של משחק. יורגוס פרינטזיס נכנס לעניינים וקבע 9:15 למארחים. יאניס הקפיץ את קווינסי אייסי, אלייז'ה ברייאנט, אות'לו האנטר וטיילר דורסי מהספסל, והארבעה החזירו לו ובענק שהריצו את האורחת מתל-אביב לריצת 15-6 עד סוף הרבע ויתרון שלוש נקודות בסיומו.

Will Cherry - Olympiacos Piraeus - EB19
וויל צ'רי מול נייט וולטרס. מחצית ראשונה סבירה של האדומים. (יורוליג)

רבע שני: 45:40 למכבי תל-אביב

הריצה הצהובה נמשכה גם ברבע השני כשדורסי משלים מהלך של שלוש נקודות ואייסי מוסיף פוטבאק דאנק גדול והיתרון צמח ל-29:22. פרינטזיס ופול צימקו ל-4, אבל שוב זה היה דורסי שקבר שלשה גדולה לאחר הנעת כדור יפה של הצהובים. הצהובים המשיכו ביכולת הטובה ולאחר שלשה של ווילבקין ואסיסט נהדר של ג'ייק כהן לעומרי כספי, לוח התוצאות הראה 40:30 לאורחת עם 2:50 להפסקה. ספאנוליס, פול וקווין פאנטר סירבו להרים ידיים ושלשה של האחרון עם הבאזר של המחצית, החזירו את האדומים לחיים כשהם בפיגור חמש נקודות בלבד.

יאניס ספרופולוס מתדרך את השחקנים שלו. (צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א)

רבע שלישי: 68:56 למכבי תל-אביב

שלשה של פול צימקה ל-2 בפתיחת המחצית, אבל סקוטי ווילבקין ענה עם סל ועבירה לשלוש לאחר עוד התקפת מעבר נהדרת וקבע 51:43 לחבורה של ספרופולוס. פול וספאנוליס הספיקו לצמק ל-3, אבל שוב הצהובים בעזרת שלשות של כספי ו-וולטרס בתוספת לעוד לייאפ של ברייאנט עלו ליתרון השיא שלהם עד לרגע ההוא, 61:50 עם 5:27 לסיום הרבע. גם ג'ון דיברתולומיאו הצטרף לחגיגת השלשות של הצהובים והפער גדל ל-12 הפרש. טיילור רוצ'סטי צימק את ההפרש ל-10 עם שתי נקודות משלו. אלייז'ה ברייאנט ואות'לו האנטר המשיכו להתעלל בהגנה היוונית כשהראשון הרים את השני לשמיים לאליי-אופ נהדר שקבע 66:55, פער שעלה בנקודה בכניסה לרבע האחרון.

סיום: 90:65 למכבי תל-אביב

מינדוגאס קוזמינסקאס פתח היטב את הרבע האחרון ועם שלשה צימק את ההפרש ל-70:59. הצהובים לא נרתעו ואייסי קבר שלשה נוספת בהתקפת מעבר. בהתקפה הבאה זוסמן זרק את הכדור לשמיים והאנטר סיים עם עוד דאנק באליי-אופ וההפרש עמד על 16, 75:59 עם 6:24 לסיום. גם לאחר פסק הזמן, האדומים נראו שבורים בעיקר בהגנה כשהמשיכו לתת לדורסי ו-ווילבקין לעשות מה שהם רוצים וההפרש עלה ל-20. פרינטזיס הגיב עם סל ועבירה ל-3 וצימק ל-81:65 עם 3:20 לסיום מה שהיו הנקודות האחרונות של המארחים במשחק. דורסי המשיך להראות שהוא שמח לשחק בצהוב כשהוסיף עוד שתי שלשות גדולות והוביל את הצהובים לניצחון מוחץ בפיראוס.

Tyler Dorsey - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
טיילר דורסי עולה לסל. משחק גדול שלו. (יורוליג)

קלעו לאולימפיאקוס בספרות כפולות: יורגוס פרינטזיס קלע 16 נקודות וברנדון פול הוסיף 12 נקודות משלו.

קלעו למכבי תל-אביב בספרות כפולות: סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי צלפו 4 שלשות כ"א וסיימו עם 19 נקודות כ"א ונייט וולטרס הוסיף 10 נקודות משלו.

מספרים מעניינים:

מכבי תל-אביב קלעה 40 נקודות דרך ההגנה הנהדרת שלה כשהיא קולעת 18 נקודות מאיבודי כדור ועוד 22 נקודות בהתקפות מתפרצות. ההגנה שלה ספגה רק 15 נקודות משתי הסטטיסטיקות הללו.

מכבי ת"א: 13/28 ל-3.

אולימפיאקוס: 6/21.

נקודות מדד: 105:49 לצהובים.

מילותיי על המשחק:

האם הצהובים חוזרים לימים שהאוהדים שלהם כל כך מתגעגעים אליהם? כרגע, עושה רושם שהם בכיוון הנכון. אם תצוגת ההגנה נגד פנר לא הספיקה לכם, ההגנה היום הייתה אפילו טובה יותר, בעיקר במחצית השנייה.

עומרי כספי קלע הערב רק 9 נקודות אבל סיים עם 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים בדרך ל-16 נקודות מדד.

קווינסי אייסי גם היה נהדר עם 8 נקודות לצד 8 ריבאונדים.

אות'לו האנטר וטיילר דורסי נתנו אנרגיה מדבקת מאוד וזה היה מאוד כיף לראות איך כל הקבוצה פשוט נהנתה לשחק ביחד. היא רשמה את ניצחון החוץ הגדול ביותר שלה מאז שניצחה בשלון 61:90 בעונת 2012/2013.

סקוטי ווילבקין המשיך להראות שהוא שמח להיות בצהוב כחול, אפילו יותר מהעונה הקודמת.

ההגנה הצהובה שמרה את אולימפיאקוס על 25 נקודות במחצית השנייה ו-24/62 מהשדה במשחק עצמו כשהיא מחזיקה את אולימפיאקוס על 8/31  מהשדה בחצי השני.

תגובות:

יאניס ספרופולוס: "אני רוצה להודות לנשיא אולימפיאקוס על הכבוד שחלקו לי היום ולכל אוהדי אולימפיאקוס שהעניקו לי קבלת פנים חמה. הגנתית היינו טובים מאוד, מלבד בדקות הראשונות שלאחריהן לקחתי פסק זמן. אחרי זה היינו יותר מרוכזים, נצמדנו לתכנית המשחק ועברנו להוביל. השתפרנו בהמשך וביססנו את עצמנו ככל שהזמן חלף. הדבר הכי חשוב הוא ששמרנו את אולימפיאקוס בבית שלה על 65 נקודות. נמשיך להיות צנועים ולעבוד קשה כי יש עוד דרך ארוכה. אנחנו לא רוצים להגזים בתגובה ולחשוב שהשגנו משהו חשוב מאוד. רק ניצחנו משחק טוב בחוץ."

סקוטי ווילבקין: "זה אדיר להשיג שני ניצחונות בשבוע כפול, כי שתי הקבוצות עייפות – בעיקר במשחק השני… זאת עונה ארוכה ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות, אבל אני אוהב את ההתקדמות שעשינו עד עכשיו."

טיילר דורסי: "אני חושב שמבחינה הגנתית בחצי הראשון קצת התקשינו, אבל במחצית השנייה התעלינו והשגנו סלים קלים יותר. גם הנענו את הכדור טוב יותר. נכנסתי לקצב וכקבוצה אנחנו צריכים להישאר בטוחים, להתמקד בהגנה והכל יסתדר מבחינתנו במוקדם או במאוחר."

קווינסי אייסי: "שיחקנו הגנה נהדרת, זה מה שהמאמן מדגיש והיה לנו משחק קבוצתי נהדר. ההגנה היא המפתח, כולם עוזרים לכולם."

Olympiacos Piraeus – Maccabi FOX Tel Aviv Highlights | Turkish Airlines EuroLeague, RS Round 6

Maccabi Tel Aviv Basketball completes a sweep of the season's first double-round week by dominating host Olympiacos Piraeus for a 65-90 road win on Friday as Tyler Dorsey scored 19 pointsHighlights…

Posted by Turkish Airlines EuroLeague on Friday, 1 November 2019

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה שי.
    רגשות מעורבים:
    מצד אחד תענוג לראות.
    מצד שני, לראות את זוסמן ואבדיה מתבזבזים על הספסל, ולראות רוב המשחק חמישייה בלי ישראלי אחד לרפואה, כשעל החולצה מתנוסס 'תל אביב' – איך לומר, קצת מביך

  2. נפלא שי
    תודה ותמשיך לדווח לנו.
    מקווה מאד שימי יד אליהו השמחים יחזרו סוף סוף השנה ושמכבי יעברו את השלב הראשון וגם את השני במפעל.
    הגיע הזמן.
    לגבי אבדיה וזוסמן, חבל לי לשמוע, היה צריך להעלות אותם ב 3 הדקות האחרונות.

  3. תודה שי. שבוע שמבחינתו מכבי אולי יסמן נק' מרכזית מבחינת מכבי .
    מזמן לא היה כזה שבוע בו ניצחה שתי יריבות בסדר גודל הזה.
    לגבי אבדיה וזוסמן צריך להפריד, זוסמן שיחק פחות אמש אבל הוא הפך העונה לשחקן יורוליג לגיטימי ברוטציה של מכבי ואף מעבר לכך. לגבי אבדיה מי שחשב שזה יקרה גם לו העונה קצת נאיבי בעיניי או סתם משלה את עצמו שהמערכת של מכבי תשתנה.

  4. עם כול הכבוד למכבי תל אביב (ויש כבוד) אולימפיאקוס היא קבוצה גמורה. ספאנוליס וקוזמינקאס הרבה מעבר לשיא ובכושרם הנןכחי הם לא ברמה של יורוליג. הפתיעה אותי גם החולשה של רוצ'סטי. היחיד שהופיע למשחק הוא פרינטזיס.

  5. הרבה שנים שלא נהניתי ככה ממכבי תל אביב.
    לגבי שיתוף הישראלים, דווקא השנה רואים שיאניס נותן להם המון דקות משחק בכל משחק.
    יש איזושהי תחושה של אחדות בקבוצה, מרגיש לי שהמרקם שיצרו שם בהחלט מוצלח.
    וזה מתחיל מעמרי כספי, שלא מגלגל עיניים כשהוא משחק רק 15 דקות (בהם הוא מעמיד 9,4,4).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט