מעורב הופס ליום ראשון: ייתכן שלא היה דבר כזה / מנחם לס

(שימו לב שהלילה – יום ששי – עוד שעתיים, בשעה 01:00 של שבת, מזיזים אצלנו את השעון ל-DAYLIGHT SAVING TIME, והשעה תחזור להיות חצות. ז"א שעד שיזיזו את השעון בארץ, ההבדל יהיה 8 שעות)

1.קודם מג'יק. אח"כ מייקל. ואז לברון. היום? אמוני בייטס! אמרו 'הטוב מכולם' כמה וכמה פעמים. הפעם יש סכוי ג-ד-ו-ל שזה קורה

אמוני בייטס בן ה-15 – WAS BORN FOR THIS, לפי SI

אז מה בקשר ל-"קודם מג'יק …" וכו'?

מג'יק, מייקל, ולברון ג'יימס היו בני ה-15 היחידים שהמגזין הקדיש להם את המאמר הראשי, ותמונת השער (לארי בירד בן ה-15 אף הוא היה נושא המאמר הראשי כשהיה בן 15 אבל ללא תמונת שער). היום השחקן הוא אמוני בייטס, כבר 2.06 מ', וכבר משחק כאילו הוא מוכן ל-NBA.

מבחינת חודשים וימים, אמוני בייטס הוא הצעיר מכולם, ולברון, בכלל, היה בכיתה י' כש-SI היללה אותו בתמונת שער.

נושא המאמר "BORN FOR THIS" הוא אמוני בייטס, וכותב המאמר מייקל רוזנברג כותב שהוא "תלמיד כיתה ט' טיפוסי, אבל עם כשרון כדורסל שמופיע – אולי – 'פעם בדור'. הוא פופולרי וחבר טוב עם חבריו, אבל ASSASSIN עם כדורסל בידיו.

הוא נולד וגדל בעיירה איפסילנטי, מישיגן, וכל מי שמכיר וראה אותו מוכן להתערב שהוא הכוכב הגדול הבא ב-NBA. לא סתם כוכב, אלא כוכב מהסוג והרמה של מג'יק, מייקל, ולברון. אני לא ראיתי אותו אבל שמעתי את שמו פעמיים או שלוש. אבל האמינו לי, שאחרי ששמעתי מג'ייסון שאחד בן 15 בשם בייטס הוא בשער של SI (בגלל המעבר לאטלנטה, המגזין לא יגיע לכתובתי החדשה עד שיחליפו לי שם את הכתובת), מיהרתי לביתם, ולא האמנתי למה שקראתי.

מיד כמובן מיהרתי ליוטיוב, והשתכנעתי.

בן ה-15 הזה, שעדיין אין לו רשיון נהיגה, הוא – על בטוח – בחירת דראפט ראשונה, ומאחר ועד אז כבר לא יהיה צורך בשנת פרשמן במכללה, אתם כבר יודעים מי תהיה בחירת הדראפט הראשונה ב-2022.

אני לא יודע לתרגם מאמרים כסמיילי, ומאמר זה הוא – בנוסף, – גם ארוך מדי לתרגום, אז קיצרתי אותו עם זהירות לכלול את הפרטים החשובים. הדגשת משפטים והוספת צבעים פה ושם לקטעים הם מעשי ידי.

רוזנברג מתחיל את מאמרו עם המילים "הוא לא צריך להיות על דף השער הזה של SI ואתם לא צריכים לקרוא עליו. הנה הוא יוצא בריצה ממש מוקדם בבוקר עם ג'קט ו-HOOD, בידיו צלחת פלסטיק עם ביצה, לחמניה, ומזלג. תלמיד תיכון כיתה ט' טיפוסי שרצה לגנוב עוד כמה רגעי שינה והוא ממהר לבית-ספר, רק לא לאחר.

הוא לא יותר מתלמיד כיתה ט' רגיל, מלבד מטרתו לשנים הבאות: "להיות השחקן הטוב ביותר שאי-פעם שיחק כדורסל".

מג'יק…מייקל…לברון…אמוני?

"אתה חייב לראות אותו כדי להאמין. הוא השחקן הטוב ביותר שראיתי אי-פעם". מי אומר זאת? איזה חוואי מהאזור במישיגן? לא ולא. זאת אמר לרוזנברג מאמן מכללות מפורסם מהדיביזיה הראשונה. הוא לא הבהיר בדיוק אם "לגילו" או כבר "מכולם", אם כי הכוונה בוודאי לא היתה 'לגילו', כי את זאת כולם יודעים. הוא בוודאי לא התכוון לשאר השחקנים בעולם, כשכוונתו בוודאי היתה שיום אחד הוא יהיה. הוא 2.06 מ', כמובן עדיין רזה לגובהו בגיל 15 (אבל גופו אינו מסוג האיטריה – גוף אקטומטרי – אלא מסוג המזומרטי-אתלטי), עם ג'אמפ-שוט מושלם. לכן ההשוואה המיידית היא קווין דוראנט. מאמן קולג' מפורסם שעשה את ה-RECRUITING של KD אומר, "כן, יש לו את אותה זריקה של קווין, אבל לאמוני ישנה שליטה הרבה יותר טובה בכדור מאשר לקווין".

בן 15? זה לא פייר. תן לו קצת להיות ילד. אבל הוא לא יכול להיות סתם ילד. לאן שהוא זז, לאן שהוא פונה, אנשים מפנים ראשם ואומרים 'זה אמוני', וזה היה עוד לפני שהוא קלע שני BUZZER-BEATERS שהביאו את קבוצתו, 'לינקולן היי', לנצחון באליפות התיכונים של מישיגן. הוא כזה טוב וכל כך הרבה רוצים לראות אותו, שהשנה קבוצתו 'לינקולן היי' תשחק את רוב משחקי הבית שלה באיסטרן מישיגן יוביברסיטי, שיש לה אולם עם 8,800 מקומות ישיבה.

מה מיוחד בו? היו גבוהים אחרים שהצטיינו בגיל 15. על כמה וכמה אמרנו 'הדבר הבא' וכל מה שיצא מהם היה שחקנים די טובים שהגיעו ל-NBA – כמובן מלבד יחידי הסגולה. מה שמיוחד באמוני בייטס הוא מה שרוב המאמנים שראו אותו משחק מגדירים אותו כשחקן ענק עם…

KOBE'S MENTALITY!

אחרי משחק אחד בו הוא החמיץ יותר שלשות מאשר קלע, הוא לא יכול היה להירגע. אביו E.J – איג'יי – אמר לו, "SON, הירגע!". אמוני צועק חזרה לעבר אביו, מאמנו בקבוצת ה-AAU בשאט-נפש, "אני לא יכול להחמיץ את כל ה-F…זריקות האלה. אני לא חוזר הביתה עד שאני קולע 30 רצופים אחרי המשחק!".

וזה מה שעשה. אביו חיכה בסבלנות עד שבנו הצליח לקבור את ה-30 ברציפות.

הוא יכול היום לעלות בכל חמישייה של כל קבוצת מכללה מהדיביזיה הראשונה, אבל נכון להיום יש לו רק 5 הצעות למילגה כי כולם יודעים שעד אז שחקני תיכון יילכו ישר ל-NBA ללא צורך לבלות שנת פרשמן במכללה, והוא יהיה 'הדבר הבא'. 'הדבר הבא' נאמר על אחרים, אבל כשאתה מושווה למג'יק-מייקל-לברון בגיל 15, הדבר הבא הוא הדבר הבא!

אחד ממנכ"לי ה-NBA טוען שהוא יכול "TO HOLD HIS OWN" כבר עכשיו בקבוצת NBA. "אני יודע", הוא אומר, "IT SOUNDS NUTS BUT IT IS THE ABSOLUTE TRUTH. הילד הזה הוא דבר מיוחד שלא נראה כבר שנים"

אמוני ביקש מאביו שיגיד לו את ממוצעי לברון בכיתה ח'. "18.0 עם 6.2 ריב'", היתה התשובה. אמוני לא הגיב במילים אבל הגיב – בכיתה ח' – עם ממוצעים של 28.6 ו-10.1 ריב'.

הוא אוהב מספרים. אלגברה היא המקצוע האהוב והקל ביותר עבורו (הוא בכללי תלמיד מצטיין בתיכון). הוא בקשר עם לברון ועם דוראנט, והוא אמר לרוזנברג שלהתכתב איתם או לדבר איתם "בא לי נורמלי לחלוטין". מה שעוזר הוא אביו, איג'יי, שהיה שחקן כדורסל טוב בקנטקי ווסליין מהדיביזיה הראשונה, והיום מריץ את BATES AAU PROGRAM, שהסכים ש-SI ישים את תמונת השער של בנו, כי 'HE MUST AS WELL GET USED TO IT…". הוא מוסיף: "זה דבר שיבוא מוקדם או מאוחר, אז עדיף מוקדם". האם, אידית, מנהלת הלוג'יסטיקה ב-UPS אומרת רק "כל מה שחשוב לי הוא שהוא לא ייפגע מפרסום מוקדם.

ואמוני, מה אמר אמוני על תמונת השער ב-SI? "כששאלתי את אבא באיזה גיל לברון הופיע בתמונת השער הוא ענה לי בכיתה י'. רציתי TO BEAST HIM".

מנטליטי של קובי כבר אמרנו?

ההבדל בין אמוני וכוכבים לפניו כמו השלושה שהזכרנו, וכמובן אולג'ואן, שאקיל, ואפילו לברון באותה מידה -לפחות בשנות התבגרותו – הוא שהם גדלו על המשחק הישן. אמוני – ענק ככל שהוא (והוא ממשיך לגדול) נולד על המשחק החדש. ענק בגובה 2.10-2,12 מ' הקולע שלשות כסטפן קרי כבר לא ידהים אף אחד. במשחק גמר התיכונים של מישיגן, אמוני – עדיין פרשמן בתיכון, או כיתה ח' (וקבוצתו) – ניצחו את דטרויט ג'זויט היי כשאמוני קולע את רוב נקודותיו מרחוק. זה בא לו טבעי.

אביו, איג'יי, בחר עבור בנו את התיכון בגלל המאמן שהוא שיחק איתו לפני 30 שנה, ובוטח בו. "החשש היחיד שלי עם בני הוא 'OVERKILL'. לכן הוא מפקח על כל צעד של בנו. הוא אביו, הוא מאמנו, והוא ה-CEO שלו. אמוני לוקח את משחקו ב-BATES של אביו ב-AAU ביותר רצינות מאשר את התיכון כי שם זה כבר התחלה של BUSINESS, וכבר מותר שם לדבר ולעשות עסקים עם נייקי. אבל האב, היודע שבנו יישב יום אחד על מספר עם 9 אפסים מימינו, מפקח על כל צעד ושעל. מה שמושלם בכל המעגל הוא שהאדם שאמוני בוטח ומקשיב לו יותר מכל אחד הוא אביו, גם מבחינת כדורסל, ומכל הבחינות.

לאמוני יש לא רק כדורסל. הוא צעיר פיקח ומהיר מאד. רוזנברג שאל אותו, "ג'ורדן?" והילד ענה "רצה לשלוט בעולם". שימו לב, לא לשלוט בעולם הכדורסל אלא 'בעולם'. "מייקל הוא נהטוב ביותר מכולם", הילד ענה. לברון? "הוא רוצה לערב את כולם במשחק, אבל באותו זמן לשלוט בכולם, ובנעשה". קובי? "RELENTLESS". קווין דוראנט? "SCORING MACHINE". דנקן? "כל מה שהוא רצה זה להיות דנקן, ולהיות דנקן זה הספיק". סטפן קרי? "SCREENS. SUPERQUICK DRIBBLE" ואז הוא מוסיף, "UNBELIEVABLE RANGE".

הוא השחקן היחיד בגובה 2.06 מ' שהכדרור שלו לא עולה על גובה הברכיים. הקרוסאובר שלו הוא OBSCENE. ממש טים הרדאווי אבל ענק. במקרה אחד של ALLEY-OOP הוא ניתר גבוה, ניתלה על הטבעת ביד ימין, וביד שמאל תפס את הכדור וביצע דאנק שקרע את הרשת. השופטים לא ידעו אם זה חוקי או לא (זה חוקי!). הוא מקדיש שעות בלימוד הסקייהוק (כמעט אף סנטר לא משתמש בזה יותר). הוא נראה בדיוק כמו קרים עבדול ג'אבר כשהוא קולע אותם בדיוק מרתק.

השמועה פרחה שאמוני תלמיד מצויין והוא עלול לסיים תיכון בשלוש שנים. זה ייתן לו שנת תיכון פנוייה, אפילו אם חוק 'שנת הפרשמן יבוטל כי מה שיישאר הוא, כנראה, "חוק ה-18". אז האופציה שתישאר לו היא שנת פרשמן מכללות או אירופה. השמועה פורחת. מ-5 הצעות מילגה זה יהפוך בוודאי לכמה עשרות, כי רק הגדולות הביותר יודעות שאולי יש להן סכוי.

בזמן שצלם SI סידר את המצלמות, והאור, אמוני קלע 22 שלשות רצופים. רוזנברג ראה זאת "במו עיני". באימון אחד הוא קלע 255 מ-365 שלשות ב-CATCH-AND-SHOOT, או 69.9%, והכל ב-NBA RANGE שצבעו עבורו. רוזנברג חושש לומר זאת, אבל הוא קולע שלשות ביד שמאל ב-50%.

למה לא?, אומר האב. "שיחשבו שהוא AMBIDEXTROUS!".

אסיים בציטטה ישירה מרוזנברג:

Emoni's two favorite parts are scoring, and scoring a lot. He did a 360 dunk recently, and he is working on a windmill, BUT MOST OF HIS GAME IS ANGRY.

He lives to bury a three in defender's face. He says he does not love playing defense, but he is so long, athletic, and competetive that he will probably be great at it/ His goal this year is to be a better teammate. Enjoy the show' Ypsilanti, Michigan. It won't be yours for .long

2. היש מצב שבעונש המגוחך שה-NBA הטילה על טאונס ועל אמביד היא שידרה לעולם שהיא בעד החזרת מכות ואגרופים למשחק?

תראו. אדם סילבר לא הודיע לקבוצות ולשחקנים "אתם יודעים? כמה אגרופים פה ושם עוד לא הרגו אף אחד. אז אתם יודעים מה? כשהמתח גבוה והשנאה גואה' יש לכם אור ירוק ממני לעשות מה שעושים בהוקי. אז תקבלו השעיית שני משחקים. ממילא המאמנים רוצים שתנוחו קצת!".

בימים שלארי בירד וד"ר ג'יי זרקו אגרופים הם חטפו השעיית משחק או שניים. אבל לפני שנתיים ג'ארד ג'פריס רצה להכניעס אגרוף לשחקן שהוא חשב שירק עליו. הוא החל לרוץ אחריו אבל התחלק ונפל. ה-NBA הכניסה לו 4 משחקי השעייה רק בגלל שהוא התכונן להחטיף אגרוף.

לא עוד. אגרופים עומדים לחזור נאלינו, לשמחת כולנו (מלבד אלה שמתנגדים לכמה התפרעויות במשחק).

3. הזיברות נתנו כמובן את המשחק אמש ללייקרס. לסת' קרי – שהיה הקרבן של הזיברות – היתה תגובה על הכיפאק על כך!

A missed call in the closing seconds of the fourth quarter cost the Dallas Mavericks their game against the Los Angeles Lakers on Friday night, and Seth Curry had the perfect reaction to the league admitting their mistake.

(הקטע באנגלית מעל הוא מ-UPI)

הגארד של דאלאס הוחזק ע"י דווייט האוארד עם 3.5 טיקים לסיום המשחק ובכך נמנע ממנו לשמורנ על האיש שלו דני גרין. דווייט האוארד החזיק אותט ביד ובמרפק. זה הבשאיר את גרין חופשי בפינה להשוות את המשחק עם שלשה, שהוציאה את הרוח מהמפרשים של המבריקס, כמו שאומרים החברים שלי מבת-גלים.

הבוקר ה-NBA יצאה כמובן בהודעת-צער לדאלאס על ה-"MISSED-CALL":

On Saturday, the NBA admitted in their last two-minute report that Howard should indeed have been whistled for an offensive foul with 3.5 seconds left.

סת' ידע כיצד להודיע זאת לעולם בטוויטר שלו Seth Curry✔@sdotcurry :

Surprise! Surprise! LOL

View image on Twitter
לכל מי שעדיין לא מבין על מה כל המהומה, נא לקרוא את שני הקטעים הבאים והכל יתברר:

The Lakers had no timeouts left, and the dead ball would have allowed Dallas to get their best free throw shooters on the floor, effectively sealing the game.

Instead, the Mavs picked up just their second loss of the season, which had to be especially bitter since they literally left their blood on the court.Want more great sports stories? Subscribe to our free newsletter

4. קרייר-היי לביג מן!

5. אוי ואבוי. תראו איזו חמישייה של הווריורס עלצה הערב מול ההורנטס…

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. לא ראיתי שום אגרוף מצג אמביד ולא אגרוף שפגע מצד טאונס.
    שנה שעברה איבקה וכריס פול קיבלו 3 משחקים בחוץ על אגרוף שפגע אז העונש הנוכחי הוא די סביר.
    אני חושה שהם אפילו קיבלו משחק אקסטרא על השטויות שהם עשו בטוויטר

  2. אמוני בייטס… חשבתי שזה hoax, סיפור מבושל שנשמע יותר מדי טוב. כמו הסיפור ההוא על הפיצ'ר המדהים שהגיע משום מקום.
    אז מה היה לנו? 2.06 במבנה KD עם דריבל משוגע, שקולע שלשות יותר טוב מסטף, ובשתי הידיים אותו דבר, עם מנטליות קובי… כן, ברור. חבל שהאמריקאים לא יודעים להגזים…
    אלא מה, בדרך פה בין לבין, ראיתי כמה טיובז של היילייטס. מה לעשות, גם אני קצת סאקר של זה. ואו וואו, מה זה? נתעלם מזה שהוא "מתחרה" בילדודס מכיתה ט' שמגיעים לו לשפשפת. איזה מושן. איזה סקילס. זה 2.06 זה?
    אולי באמת כבר נולד פה דור Z של ילדי כדורסל שמתאמנים מגיל 6 על קליעה מהחצי, לא פותחים את הבוקר בלי סשן של אלף קרוס דריבל, ומשכללים את תרגילי ההטבעה של גורדון ולווין… בסוף ייצאו פה כמה מפלצות מהחלל, רק צריך שיהיה לזה גוף בממדים הנכונים, וזהו. יאניס מתיישן. לברון הוא ענתיקה. מייקל, פרה היסטוריה.
    .
    הכל כמובן מוקדם. אולי הכל חארטה. רק מה – מישהו, מישהם כאלה, ינחתו פה. עניין של 5-10 שנים. זה נקרא אבולוציה, ובעידן היום, ההתקדמות קופצת במכפלות. כן או לא אמוני בייטס – תיכף יבוא הליאו מסי החייזרי של הכדורסל.
    אצל מסי, כבר בגיל 16 הגיעו שחקני ההרכב הראשון של בארסה, חלקם סופרסטארים כוכבי נבחרות, ואמרו למאמן: "תעלה את הילד הזה. הוא פשוט יותר טוב מכולנו. על חשבוננו, כן! כי עוד לא ראינו דבר כזה" .
    המסי של הכדורסל, החייזר שיותר טוב מכולם בהכל, ובהפרש – כבר בדרך. אמוני בייטס או ילד אחר. זה מה שאני רוצה להגיד.
    .
    אחלה סיפור, דוק.

  3. בארץ כבר החזירו את השעון לשעון הרגיל במוצאי שבת שעברה! כך שההפרש היה השבוע 6 שעות וחזר עכשיו ל-7, המצב הרגיל.

  4. אחלה מעורב
    החשש הגדול שלי בעקבות מה שקורה בגולדן סטייט הוא שהם יציעו חוזה לאחד או יותר מהזרים של חולוניה וישכנעו אותם לעבור….
    אוי ואבוי
    🙂

  5. יש נגיף באולם החדש בסן פרנסיסקו. נכיוני. הוא עובר בין השחקנים ותוקף באלימות את עצם המסרק. או במקרה של ד'אנג'לו, סחוס הפן.

      1. מטרתו לשנים הבאות: "להיות השחקן הטוב ביותר שאי-פעם שיחק כדורסל".
        .
        הוא בקשר עם לברון ועם דוראנט, והוא אמר לרוזנברג שלהתכתב איתם או לדבר איתם "בא לי נורמלי לחלוטין"
        .
        כששאלתי את אבא באיזה גיל לברון הופיע בתמונת השער הוא ענה לי בכיתה י'. רציתי TO BEAST HIM".
        .
        רוזנברג שאל אותו, "ג'ורדן?" והילד ענה "רצה לשלוט בעולם".
        לברון? "הוא רוצה לערב את כולם במשחק, אבל באותו זמן לשלוט בכולם, ובנעשה".
        .
        He lives to bury a three in defender's face. He says he does not love playing defense
        .
        ככה נולד שיקוץ. ואם יורשה לי אז כל האצבעות מראות על האבא כאשם.
        נקווה שהחיסון יאט את התהליך לפחות

            1. ובאווחת מקלדת קלה ביטלת את כל הצורך בפסיכולוגיית ילדים… (ואף מילה על שרה עכשיו – ברור?)

            2. אכן, אף מילה על פסיכולית הילדים הזו שבעצמה צריכה טיםול פסיכולוגי…

            3. *פסיכולוגית הילדים.

  6. אדוארדס של בוסטון הוריד את הראסטות ואימץ תספורת מרטין לותר. האם זה יעזור לו פקלוע יותר? תשובות במשחקים מול הקבס ושארלוט….

  7. הלוואי שהקיד החדש יהיה באמת טוב כמו שמדברים עליו, יהיה לנו לברון חדש (ומישהו חדש לשנוא?)
    אבל זה רחוק מאוד מאוד. כבר ראינו כל כך הרבה הבטחות שלא התממשו ולי יש סבלנות.
    הליגה נתנה עונש נמוך לאמביד וטאונס? אז מה, אפשר לחשוב מה קרה. הרבה מהעונשים בשנים האחרונות היו מוגזמים מאוד, אפשר להקל קצת.

  8. תודה מנחם!
    זוכר שהיה הייפ על אמוני בייטס כבר בכיתה ז' (היה 6'6), מעניין לראות כמה רחוק יגיע. אם אני לא טועה היה משחק בינו לברוני ג'וניור שכבר קיבל כותרות כמו לברון VS דוראנט 2.0

    לגבי אמביד וטאונס, לא יודע אם העונש נמוך ויעודד מכות, אבל כמו שכבר כתבתי – ענישה זהה מתעלמת מהחגיגות של אמביד אחרי האירוע, שהייתה מאוד בעייתית אם אתה רוצה להתייחס לאלימות כדבר שלילי… אם הליגה רצינית, אז לצורך העניין מגיע עונש גם למייק סקוט שהחליק עם אמביד כיפים וחיוכים

  9. בקשר לילד העובדה הפשוטה היא שהילדים היחידיםן שהיו בשער SI בגילו היו מג'יק, מייקל, ולברון. במילים אחרות, SI עדיין לא פיקששה באף ילד שהופיע בעמוד השער.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט