תופיע או "תופיע": איזו ולנסיה נראה בתל-אביב? / שי בוקר

תופיע או "תופיע": איזו ולנסיה נראה בתל-אביב? / שי בוקר

*לפני שאתחיל את הפריוויו כדי שהכותרת תלך למקומות לא נעימים, חשוב לי לציין שה"תופיע" אינו קשור כלל לאי הגעתה של ולנסיה לארץ שעלה לה בהפסד טכני לפני 15.5 שנה כשהיה חשש גדול למלחמה עקב העובדה שצה"ל חיסל בכיר חמאס. לא, "התופיע" קשור ליכולת הלא טובה של ולנסיה מאז פתיחת העונה.*

הערב (SPORT5, 21:00) מכבי תל-אביב (2-1) תארח את ולנסיה (3-0) במה שיהיה רק המשחק הרביעי בין שתי הקבוצות בכל הזמנים מאז הקמת המפעל בתחילת שנת 2000/2001. המשחק הזה יפגיש בין שתי קבוצות שנמצאות בקצה התחתון של הטבלה כשלצהובים יש הזדמנות לטפס גבוה מאוד בטבלה אם ינצחו ולצבור יותר מומנטום לקראת המשחק נגד פנרבחצ'ה בשבוע הבא. ולנסיה תנסה להפתיע בהיכל ולהשיג ניצחון ראשון העונה. שחקני המפתח הערב הם עומרי כספי ופרננדו סן אמאטריו אבל לא ראש בראש כי השניים מעולם לא שיחקו אחד מול השני. בהמשך הפריוויו תמצאו את מאזן הראש-בראש בין הקבוצות מאז קום היורוליג, מצ'אפ המפתח בין טאריק בלאק לבויאן דובליאביץ', פירוט על שחקני המפתח, מספרים לקראת ההתמודדות, ראיונות עם עומרי כספי (מכבי) ופרננדו סן אמאטריו (ולנסיה), מפתחות לניצחון וגם ההימור שלי.

לקראת המשחק:

סגלים:

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

ולנסיה: פרננדו סן אמטריו, קווינו קולום, ואנז'ה מארינקוביץ', ג'ורדן לויד, מוריס נ'דור, ברוק מוטום, אלברטו אבלייד, לואיס לברי, סם ואן רוסום, מייק טובי, בויאן דובילביץ', גילם ויוס, חואן סאסטרה, ארון דורנקאמפ.

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, הפסד לולנסיה:

הצהובים מגיעים למשחק הזה עם מומנטום חיובי ושלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, כשהחשוב מכולם הוא תמיד ביורוליג, כמו שלפני שבוע ניצחו את הכוכב האדום בלגרד כאן בהיכל 69:84 לאחר הארכה. עומרי כספי וסקוטי ווילבקין הצטיינו עם 31 נקודות ביניהם ונתנו לצהובים ניצחון ראשון העונה ביורוליג. אבל שורת הסטטיסטיקה היפה ביותר לטעמי במשחק הייתה שייכת ליובל זוסמן: 8 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות גדולות שהצטברו ל-16 נקודות מדד.

הכתומים מספרד, מגיעים למשחק הזה עם שלושה הפסדים רצופים למרות שהציגו את הכדורסל הטוב ביותר שלהם העונה לפני שישה ימים שהסתיים בהפסד ביתי 83:78 לסגנית אלופת אירופה, אנאדולו אפס. בואין דובליאביץ' המונטנגרי הוביל את הספרדים עם 22 נקודות ו-7 כדורים חוזרים ו-27 נקודות מדד במצטבר. הרכז הפותח של הקבוצה סם ואן רוסום סיים את המשחק עם 14 נקודות ו-5 אסיסטים.

מאזן ראש-בראש מאז קום היורוליג:

המשחק הראשון בין הקבוצות ביורוליג היה אי שם בעונת 2003/2004 כשהצהובים התארחו וניצחו בולנסיה. למשחק השני באותה עונה, שהיה אמור להיות משוחק בהיכל, ולנסיה לא הופיע מהסיבה שציינתי למעלה. לפני שנתיים הקבוצות שיחקו אחת מול השנייה לראשונה מאז 2004. לפניכם כל התוצאות של המשחקים אשר שוחקו בין הקבוצות:

מצ'אפ מפתח: טאריק בלאק נגד בואין דובליאביץ':

מצ'אפ המפתח של הערב הוא בעמדת הסנטר. שני הסנטרים משחקים משחק שונה לחלוטין: טאריק בלאק הוא סנטר שמשחק קרוב לסל בשני צידי המגרש ואתלטי מאוד. דובליאביץ' הוכיח לא פעם שהוא יכול לקלוע מחוץ לקשת אבל יש לו גם בעיה גדולה בייחוד נגד סנטרים אתלטים ממנו וזה שהוא מאוד מוגבל בצד ההגנתי עם 0.1 חסימות למשחק.

לפניכם הנתונים של השניים בקריירה:

שחקני המפתח: עומרי כספי נגד קבוצות ספרדיות ופרננדו סן אמאטריו נגד מכבי:

נתחיל עם עומרי כספי, הכוכב הגדול של הצהובים. כספי לא שיחק מול קבוצה ספרדית יותר מעשור כי כאמור שיחק ב-NBA, אבל הוא צבר כבר 13 משחקים מול קבוצות ספרדיות והציג נתונים מרשימים מאוד למישהו שהיה אז בקושי בן 20. עד כמה הנתונים האלה מרשימים? תראו בעצמכם:

פרננדו סן אמאטריו פגש את הצהובים רק פעם אחת ב-7 השנים האחרונות וזה קרה לפני שנתיים במדי ולנסיה. סן אמטאריו, כמו ג'ייסי קארול, הוא גם סוג של "מכבי קילר" ומוצא כל הזדמנות להפציץ מול הצהובים. משחקו הטוב ביותר נגד הקבוצה שהוא מכנה "היסטורית" היה כשסיים עם 21 נקודות (8/11 ל-2 ולא קלע שלשה!) במדי באסקוניה במפגש השני ששוחק בהיכל מבין שישה משחקים בין הקבוצות באותה עונה שכללה את סדרת הפלייאוף בה ג'רמי פארגו השווה את הסדרה עם ניצחון חוץ גדול על אדמת ספרד. הצהובים הגיעו לגמר באותה עונה, אך הפסידו בגמר 78:70 לפנאתינייקוס.

מספרים לקראת ההתמודדות:

נתוני ההגנה של מכבי תל-אביב:

נתוני ההתקפה של ולנסיה:

  • סקוטי ווילבקין צריך עוד 14 נקודות כדי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירת היורוליג שלו.
  • מוריס נדור מדורג במקום השישי העונה באחוזים מהשדה עם 85.7%.

ראיונות עם עומרי כספי ופרננדו סן אמאטריו:

ערוץ היוטיוב שלי

יאניס ספרופולוס על ולנסיה:

"זה משחק מסוכן, כי אנחנו פוגשים קבוצה טובה עם סגל עמוק. עד כה הם הפסידו שלושה משחקים, כך שהם יילחמו כדי להשיג ניצחון ראשון. אמרנו לשחקנים שיהיו מוכנים למאבק עיקש. לולנסיה יש שחקנים טובים שכל אחד מהם יכול לתרום, אנחנו צריכים להיות מרוכזים ויציבים לאורך 40 דקות. אנחנו מכירים את החוזקות שלהם, נצטרך לשחק הגנה טובה כדי לעצור אותם וגם לנצל בחוכמה את החולשות שלהם בהגנה. אני מקווה שהאולם יהיה מלא ושהאוהדים יתמכו בנו לאורך כל המשחק. עלינו לעמוד נגדם כיחידה אחת מגובשת, לכל שחקן שלהם יש איכויות שונות, ניתחנו אותן והתכוננו בהתאם."

המאמן הוסיף: "נרצה לעצור אותם על סקור נמוך. הם רצים הרבה, כמו כל קבוצה ספרדית, כך שנצטרך להיות מרוכזים בהגנת המעבר, למנוע סלים קלים ולשלוט בקצב המשחק."

כשנשאל האם ניצחונות מול ולנסיה ופנרבחצ'ה יהוו סוג של הצהרה על יכולתם להעפיל לשמונה האחרונות, המשיך המאמן וסיכם: "אנחנו חושבים רק על ולנסיה כרגע. אנחנו נתקדם ממשחק למשחק, הדיבורים על המשחק הבא טובים לתקשורת, כדי להוסיף פיקנטריה. אנחנו מתעסקים כרגע רק בולנסיה."

מפתחות לניצחון:

מכבי תל-אביב:

  • שליטה בקצב – חובה! שליטה בקצב תקשה מאוד על משחק הריצה של ולנסיה.
  • לצאת לקלעים – חובה! לא משנה שסן אמאטריו בן 35, הוא עדיין יקלע שלשה חופשית.
  • לקלוע מבחוץ – חובה! מכבי עד עכשיו לא קולעת טוב מבחוץ, ונגד קבוצה ספרדית זה קריטי.

ולנסיה:

  • לשחק הגנה – חובה! ולנסיה רוצה לגנוב ניצחון? אסור לה לתת מעל 80 נקודות לצהובים.
  • ההתקפה חייבת להופיע – חובה! 70 נקודות מול מכבי יוביל לתבוסה קשה.
  • סן אמאטריו חייב להיות במיטבו. הוא מאוד אוהב לשחק נגד מכבי ואם ישחק טוב, הסיכויים של ולנסיה לנצח יהיו הרבה יותר טובים.

הימור: אחרי מחצית ראשונה שקולה, מכבי תל-אביב תרקוד על הפרקט ב-20 הדקות האחרונות בדרך לניצחון מוחץ.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה שי, משחק חובה של מכבי!
    כמו שבוע שעבר, אסור להוריד רגל מהגז!! כמו שנאמר במבצע סבתא להתחיל הכי חזק ואז להתגבר. מכבי חייבת ריכוז ולשלוט בבית. האוהדים יעזרו

  2. את זה מכבי חייבת לקחת.
    ב-2013 סאן אמטריו קלע סל ניצחון בהיכל, אז במדי ויטוריה, וגם בגיל 35 הוא מסוגל לעשות את זה, אבל חשיבותו מוכיחה את חולשת היריבה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט