חולם על סן פרנסיסקו: סיכום מחזור 7 ב-NFL/ שחר דלאל

1.  היסטורית אנחנו נכנסים כבר לשלב בעונה שניתן להעריך בזהירות מי הן הקבוצות שיגיעו לפלייאוף ומי הקבוצות שיכולות לרוץ לאליפות, אבל העונה התחושה קצת שונה. ראשית אנחנו לא בדיוק יודעים מי יהיה הקווטרבק הפותח בפלייאוף של חצי מהקבוצות שיופיעו בו, אבל גם לו"ז משונה של חלק מהקבוצות יכול לשנות את תמונת העולות בחצי השני של העונה.

קבוצה אחת שאנחנו יכולים לאמר בוודאות "שהגיעה" לעונה ואין לנו באמת ספקות לגבי היכולת שלה היא סן פרנסיסקו. הניינרס שדיברו עליהם רבות בשנתיים הקודמות סוף סוף הגיעו בריאים לעונה והוכיחו שהסגל שבנה ג'ון לינץ' הצדיק את כל ההייפ שהיה סביבו.

עם חזרתו של שחקן הפורנו החובב, ג'ימי גראפלו, לעמדת הקווטרבק הפותח קיבלנו סוף סוף את התמונה המלאה לאיך הקבוצה הזאת צריכה להיראות ומה אנחנו יכולים לצפות ממנה – ובנתיים זה הרבה מאוד. הניצחון ביום ראשון במשחק הבוצי בוושינגטון הוכיח לנו שהם מסוגלים להתמודד גם במשחקים בהם תוכנית המשחק לא מצליחה להתממש, ואם היו כותבים על פוטבול בעיתונות הישראלית היו מגדירים אותו "כניצחון של אלופים". לפי המאזנים של שתי הקבוצות, מתקרב היום שנראה מפגש בסופרבול בין המורה (בריידי) לתלמיד שהיה אמור לרשת את מקומו. אם זה יקרה הכותרות כבר יכתבו את עצמן.

2.  אחד החסרונות הבולטים בסגל של הניינרס, שמנע מהם להפוך למועמדת "אמיתית" לאליפות היה בעמדת הרסיבר. אך לאחר פתיחת העונה המוצלחת של הקבוצה, החליטו ללכח על כל הקופה והביאו בטרייד את עמנואל סנדרס הוותיק, שעוזב את הספינה השוקעת של דנבר.

סן פרנסיסקו שילמו מחיר גבוה מאוד על שחקן שאמור לסיים חוזה בקיץ (בחירת סיבוב שלישי וירידה מהסיבוב הרביעי לחמישי של הברונקוס) אך הם יודעים שחלון ההזדמנויות ב-NFL הוא קצר מאוד וצריך לנצל כל הזדמנות שאתה מקבל. והזדמנות לקחת שחקן כמו סנדררס באמצע העונה לא מגיעה הרבה פעמים.

מעבר להיותו שחקן מוכשר מאוד, שיתן לקווטרבק מטרה נוספת מלבד הטייט אנד ג'ורג' קיטל, הרסיבר מגיע עם טבעת אליפות בה זכה בקולורדו, ויכול לעזור מאוד בחדר ההלבשה, שכולל שחקנים ותיקים רבים שהיו במעמדים החשובים ביותר. כשיגיע רגע האמת בפלייאוף, לאף אחד מהם לא ירעדו הידיים.

3. אם כבר מדברים על דנבר, מתי מישהו בעיתונות יתחיל להאשים את ג'ון אלוואי בצרות של הקבוצה?

אלוואי. טפלון

4. יש אמרה מאוד מפורסמת בתרבות האמריקאית שגורסת – עם הרבה מאוד צדק – כי העמדה הכי מבוקשת בספורט היא קווטרבק מחליף ב-NFL. השחקן בר המזל זוכה בחוזה ענק, שברוב המקרים עולה על יותר ממחצית השחקנים הפותחים, אך לעולם לא עולה על הדשא ומסתכן בפציעות או בסתם יכולת גרועה.

השנה הטענה הזאת עמדה למבחן לא אחת, כאשר גם הקבוצות חסרות המזל ביותר נהנות מפריחה של הקווטרבק המחליף שלה, כאשר חלקן שומרות על מעמדן כקונטדריות למרות שאיבדו שחקנים שהובילו אותם בעבר לסופרבול.

הבעיה תתחיל כאשר אותם שחקנים יחזרו למגרש, והמחליפים, אז ממש כמו קיאנו ריבס בסרט המחליפים, הם יצטרכו לראות את קבוצתם מגיעה לארץ המובטחת בעוד הם צופים מהספסל.

5. רסיבר מוכשר נוסף הגיע השבוע לקונטנדרית, כאשר מוחמד סנו עשה את הדרך מאטלנטה המתפרקת לעבר ניו אינגלנד, שמגדירה העונה מחדש את המושג "קונטנדרית לאליפות". המחיר ששילם ביל בילצ'ק היה גבוה מאוד (בחירת סיבוב שני), אך הוא תמיד נוהג לשלם הרבה לחניכים שלו לשעבר (המנכ"ל תומאס דמירוף).

סנו מגיע אחרי קרוסלה לא קטנה של רסיברים שאיישו את העמדה הבכירה לצידו של MVP הסופרבול הקודם ג'וליאן אדלמן. כזכור, היא אויישה בתחילה על ידי דמיטריוס תומאס (נשלח לג'טס), שנזרק לטובת אנטוניו בראון (בטח שורף שטרות של דולרים בטירה שלו) ואפילו היה ניסיון אחרון לשחק עם ג'וש גורדון (הועבר אתמול לרשימת הפצועים). כנראה שבמקרה של הפטס, רק בפעם הרביעית מקבלים גלידה…

6. אפרופו גורדון, הרסיבר המוכשר אך המתוסבך כנראה שיחק את משחקו האחרון ב-NFL, לאחר שצניוץ שלו חשף שהוא לא "באמת" פצוע ושהפטס יצטרכו לשחרר אותו בהמשך. נקווה שהאירוע הזה לא יחזיר אותו לסחרור בו היה בשנים האחרונות.

גורדון. רק בריאות

7. שלושה טריידים נוספים שהיו במהלך השבוע האחרון כללו שלושה שחקני סקנדרי. הראמס שילמו מחיר פרימיום על ג'יילן ראמזי (ניצחון מובהק לג'אגס בסיטואציה שנוצרה), ובינתיים בלוס אנג'לס קוצרים את הפירות מוקדם עם חזרה למסלול הניצחונות אחרי משחק נהדר של הקורנרבק המוכשר. עכשיו השאלה היא רק איך יראה החוזה שלו בקיץ, לאור החוזים שהראמס פיזרו בשנים האחרונות.

הגעתו של ראמזי הפכה את מרכוס פיטרס למיותר והוא נשלח לרייבנס. המעבר לבולטימור כנראה עשה את שלו והפרובולר הצעיר סיים את משחק הבכורה שלו עם פיק-6 נהדר, שסייע לקבוצתו לחזור עם ניצחון מסיאטל. אותו משחק כנראה שיכנע את הסיהוקס שגם הם צריכים עזרה בסקנדרי והביאו את אהוב האוהדים מדטרויט, קוואנדרה דיגס, שאמור לסייע בעמדת הניקלבק. נראה שבמקרה הזה, כל הצדדים מרוצים.

8. הגענו גם לחלק הזה בסיכום: לכל האנשים שמאשימים את אנדי ריד בפציעה של פאטריק מהומס – כדאי שתפסיקו. קווטרבק סניק היא אחת הפעולות הבטוחות במשחק פוטבול, הרבה יותר מלקבל סאק בשטח הפתוח. גם דברים כאלה יכולים לקרות.

9. מישהו מבין את ההתעקשות המיותרת של הג'טס להחזיר את הגארד הנהדר קלצ'י אוסמלה למגרש כשהוא פצוע? מילא אם היה על מה לשחק, אבל כרגע האוהדים בניו יורק רק מתפללים להפסדים שיביאו איתם בחירת דראפט גבוהה יותר.

10. מהלך השבוע:

.

משחק יום חמישי (3:20 בין חמישי לשישי): וושינגטון רדסינקס (6:1) אצל מינסוטה וייקינגס (2:5)

הרבה מים זרמו באגמי מינסוטה מאז ההפסד לשיקאגו במחזור הרביעי, שלאחריו ירדו למאזן 2:2. לאחר אותו משחק הופנו הרבה מאוד אצעבעות מאשימות לאיש ה-84 מיליון דולר, קירק קאזינס, שלא הצליח לספק את הסחורה מאז הגיע בחוזה חסר תקדים בליגה.

לאחר אותו משחק קיים קאזינס מפגש עם הרסיבר הבכיר שלו, אדם ת'ילן, והשניים יישרו את ההדורים שהוציאו את הקבוצה לרצף של שלושה ניצחונות בהם מוסר הקווטרבק 976 יארד, 10 טאצ'דאונים עם חטיפה אחת בודדת. הוא יקווה להמשיך את אותה יכולת במשחק הנקמה שלו מול קבוצתו הקודמת.

בצד השני הסיפור כבר ידוע וחתום. העונה הזאת גמורה ונשאר לשחקני הרדסקינס רק להילחם על הכבוד המינימלי שעוד נשאר לה. בגזרת הביזר, אולי נוכל לראות את תופעת הטבע, אדיראן פיטרסון, חוזר בשבוע קצר מפציעה שזמן ההחלמה המינימלי שלה הוא ארבעה שבועות (נקע "גבוה" בקרסול).

הימור: אין הרבה שאלות, הוייקינגס יסדרו לעצמם סוף שבוע רגוע.

פיטרסון. תופעת טבע

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. לאלוויי יש בעיה אחת מרכזית –
    הוא פשוט לא יודע לבחור קווטרבאקים.
    למעט ה-"נו בריינר" שבהבאתו של פייטון מאנינג,
    כל הבחירות של אלוויי בקווטרבאק, אם זה בדראפט, אם זה בשוק השחקנים החופשיים, התפוצצו לו בפנים.
    זו לא הפעם הראשונה שרואים שחקן עבר גדול שסובל מ-"עיוורון" בחלק של המשחק בו הוא בעבר הצטיין
    (וזה נכון לא רק לפוטבול, אלא גם ל-NBA)
    .
    תודה, שחר. הסיכום השבועי שלך הוא אחד הפוסטים שאני הכי נהנה לקרוא.

    1. תודה רבה, מעריך מאוד.
      .
      לגבי דנבר ואלוואי – זה לא רק הקווטרבק, זאת כל צורת הניהול של המועדון, כשהיו מקבל את כל ההחלטות בהיעדר בעלים (בשל מחלה בשנים האחרונות וכרגע בשל קרבות ירושה). לא סתם ציינתי את העיתונות, הם היחידים שיכולים להזיז משהו בסיטואציה הזאת.

  2. אם כבר מדברים על הכבוד המינימלי שלהם אז הסקינס אולי חטפו שאטאאוט בראשון אבל לפחות הם כיסו את הספרד…

  3. ואם בהתעקשויות של הג'טס מדובר מעניין למה בחרו לשים את המיקרופונים של ESPN על הק"ב שלהם בדיוק כשהוא הולך לפגוש את ההגנה החזקה בליגה. אחר כך מתפלאים שהוא רואה רוחות רפאים?

        1. נשימה עמוקה לרווחה.. תודה. למרות שהוא אגומאנייק גדול, שמראה סימנים של עודף ביטחון פושע(האינטרספשיין היחיד של קאזינס רשום עליו, והשמטות קריטיות באנדזאון ובת'ירד אנד לונג), והגרוע מכל-השיאים של רנדי מוס שהוא גורס בקצב מטורף, אם הוייקינגס רוצים פלייאוף, דיגס הוא הגו-טו-גאי שלנו..

    1. די קרמר לכל דבר יש לך הערות. במקום להתלונן פשוט תקרא את הפוסט הרלבנטי עם התוצאות. זה טור סיכום שבועי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט