חג בבסיס – זוג אסים / יוני לב ארי

מקס שרזר וסטיבן שטרסבורג הובילו את וושינגטון לוורלד סירייס היסטורי, ג׳אסטין ורלאנדר וגאריט קול נראים בלתי ניתנים להכנעה. האם ארון בון והיאנקיז יצליחו לשלוף שפן מהכובע?

זהו. אחרי שעות של בריכה, ים, מפלים ומסאז׳ים, הטור האחרון שנכתב על אדמת תאילנד הקדושה יוצא לדרך. ביום ראשון אני כבר בארץ, היישר לגיים 6 מוקלט (אם יהיה), ולוורלד סירייס אגיע בכושר שיא, כמו חדש.

אז מה היה לנו עד עכשיו? יום חג בוושינגטון, כשהנשיונלס / אקספוז עלו לראשונה בהיסטוריה של הפרנצ׳ייז לוורלד סירייס, ועוד אחרי 0:4 מוחץ בסדרה על סיינט לואיס. אם אגיד לכם שהבת שלי הימרה וושינגטון ב-4, אני מניח שלא תאמינו, יש לי תיעוד בווטסאפ לכל דורש.

הנאטס חוגגים היסטוריה

ובמקביל, אי שם באמריקן ליג, יש לנו אחלה סדרה, כשבגדול אם מסתכלים לאחור, כל מה שהיה אמור לקרות עד עכשיו באמת קרה.

1:2 ליוסטון, עם יתרון ביתיות של האסטרוז, נותרו שני משחקים בכל בית, כשכל הארבעה (אם נגיע לכולם) יתקיימו ברציפות, כולל טיסה מניו יורק ליוסטון באמצע. הבת שלי, אגב, הימרה יוסטון ב-6.

ההמנון הלאומי

פיצ׳ינג, פיצ׳ינג, פיצ׳ינג. אנחנו באוקטובר, וזה מה שמנצח משחקים באוקטובר. לוושינגטון, להבדיל מסיינט לואיס, יש שני אייסים, ועוד אחד שהתחפש לכזה. מקס שרזר וסטיבן שטרסבורג, הם שניים מהטובים בעסק הזה כבר שנים. אניבל סאנצ׳ס חזר כמה שנים לאחור, והפך לתותח לעת מצוא.

שרזר. אייס קנה ובנה עליו.

שימו לב: לאורך העונה הרגילה, ה-ERA של שרזר, שטרסבורג וסאנצ׳ס לפי הסדר הזה עמד על 2.92, 3.32 ו-3.85. בהחלט מספרים מצוינים. באוקטובר? 1.8, 1.64 ו-0.71 מטורף. חכו. לא סיימנו. בסדרה מול סיינט לואיס? 0,0,0. השלישייה הזאת ייצרה ב-NLCS סך כולל של 21.2 אינינגים, אפס ריצות. זאת אומרת, היתה ריצה אחת ששטרסבורג חטף, אבל בגלל טעות של סוטו. לא נחשב.

הגידו כן לזקן

וכשיש לך כזו הגנה, אתה פחות צריך את ההתקפה. הנאטס הסתמכו בעיקר על קלאץ׳ היטינג, פחות על כמות ויותר על איכות. לאורך כל הסדרה החבורה מעיר הבירה העיפה שני הום ראנס בלבד. לצורך ההשוואה, היאנקיז לבד העיפו שלושה כאלה כבר במשחק הראשון נגד יוסטון. האווי קנדריק קשישא ואנתוני רונדון הובילו את ההתקפה, שהתחלקה על לא פחות משמונה שחקנים עם RBI אחד לפחות. שוב, לצורך ההשוואה, הקארדס חלקו את הקטגוריה הזו בין ארבעה שחקנים בלבד, היאנקיז 4 ויוסטון 5. 

בלתי נגמר. קנדריק.

בסיינט לואיס בעיקר התאכזבו מההתקפה שדממה. בעיקר אמורים הדברים על מרסל אוזונה ופול גולדשמיט. אחרי ששני אלה העמידו ממוצע חבטות של 429. כל אחד מול אטלנטה, והביאו הביתה 5 ו-2 רצים בהתאמה, מול הנאטס הם נעצרו על ממוצע חבטות של 188. ו-063. עלוב, עם אפס RBI. מתכון קלאסי להזמנת טיסה לקאריבים. הקארדס בגדול עשו את שלהם בעצם ההגעה כל כך רחוק, אך אחרי שהדודג׳רס הודחו על ידי וושינגטון, היתה תקווה שאפשר ללכת עד הסוף. איך אמרה גברת תשובה? "בפעם הבאה".

לפי אמנת לאס וגאס

אני מבין קטן מאוד בפוקר. למעשה, לא מבין כלום. אבל נשמע לי הגיוני, שאם יש לך שני אסים, מצבך טוב. בבייסבול אני מבין קצת יותר. ופה אני יודע, שבעיקר באוקטובר, אם יש לך שני אייסים, השולחן שלך. אריזונה של 2001 היתה קבוצה חביבה פלוס, לא הרבה מעבר. אבל היה לה את קורט שילינג ורנדי ג׳ונסון. זה מספיק. ליוסטון של 2019 יש את ג׳אסטין ורלאנדר הבלתי נגמר, ואת גאריט קול שמחודש מאי נראה כמו סנדי קופאקס בכל סטארט מחדש. 

רנדי ג'ונסון. זוכרים?

אז זה לא ממש משנה מה היאנקיז יעשו ביתר המשחקים, כל עוד הם לא מצליחים לנצח את שני התותחים של יוסטון, והם לא, האסטרוז יכולים להיות רגועים. קול העמיד עד עכשיו ERA פסיכי של 0.4 באוקטובר, קשה להבין את זה בכלל. ולא שמדובר בטעות סטטיסטית, הוא זרק 22.2 אינינגים. ורלאנדר אמנם עם ERA ״גבוה״ של 3.12, אבל זה הרבה בגלל שהוא חטף ארבע מתוך שש הריצות שלו במשחק בו הוא פתח אחרי שלושה ימי מנוחה בלבד. זה לא יקרה שוב בפלייאוף הזה.

בהתקפה האסטרוז בעיקר מסתמכים על חוסה אלטובה הנפלא, ועל קלאץ׳ היטינג מכיוונם של ג׳ורג׳ ספרינגר וקרלוס קוריאה. ושוב, בסדרות האלה הכמות פחות חשובה, יותר האיכות והטיימינג, ובזה היה לאסטרוז בשפע. התעוררות של יורדן אלווארס ואלכס ברגמן בהחלט תסייע בהמשך הסדרה.

קרלוס קוריאה. קלאץ' היטינג.

גשר צר מאוד
בניו יורק הבעיה די ברורה. כשהסטארטינג פיצ׳ינג שלך לא יכול ללכת רחוק, והחוזקה שלך היא הבולפן, אתה תלוי ביותר מדי שחקנים, שכולם צריכים להיות במיטבם. תנסה לחצות גשר, אם חלק אחד שבור, רוב הסיכויים שתיפול. כל הפיצ׳ינג של היאנקיז היה ממש טוב בסדרה הזאת. חוץ מאדם אוטאווינו, מהחוליות הטובות והחזקות של החבורה מניו יורק בעונה הסדירה.

בעונה הסדירה ב-66 אינינגים ייצר אוטאווינו ERA של 1.9. כמעט בכל משחק חשוב הוא היה שם. הגיע אוקטובר? 11.57. מישהו חכם אמר פעם, באוקטובר אתה לא מחפש להיות חבר של אף אחד, רק לנצח משחקים. אוטאווינו לא צריך לזרוק יותר במצבים חשובים נגד יוסטון, זה די ברור. זה לא קל לארון בון לייצר חתיכה חדשה בגשר. אבל אין ברירה.

להקפיא. אוטאווינו.

מצב דומה היה לג׳ו ג׳ירארדי ב-2009, כשפיל יוז, שהיה נפלא כרליבר כל העונה הסדירה, הפסיק לתפקד באוקטובר. ג׳ירארדי קלט את זה בשלב מסוים, והפסיק להעלות אותו ברגעים משמעותיים, למרות חשיבותו הרבה. הגשם קצת הקל על המצב, כשאת המשחק השלישי יזרוק מסאהירו טנאקה הנפלא, ובכך נדחה הצורך ל״משחק בולפן״ כולל את ג׳יי האפ הבינוני, כנראה לפחות עד למשחק השביעי אם יהיה. עכשיו רק חסר שגרי סאנצ׳ס יתחיל לחבוט, ועם החזרה של ג׳אנקרלו סטנטון לליינאפ, אולי סוף סוף ההתקפה מהברונקס תחזור לעצמה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אני לא כל כך מסכים לגבי היאנקיז, ההתקפה שם חורקת כאשר קול העלה בערך 2 חובטים לבסיסים כל אינינג והם לא עשו עם זה כלום, הם ממש הדודג'רס של ה-AL. אולי הקונספט הזה של swing for the fences לא עובד בפלייאוף בניגוד לעונה הרגילה. שחקנים כמו ג'אדג', סאנצ'ז והפצוע האנגלי (סטנטון) נראים ממש רע כרגע.
    .
    להאשים את אוטווינו או הבולפן של היאנקיז אני גם לא מסכים, הפותחים שם בקושי סוחבים אז טבעי שמישהו בבולפן יתפרק, וארון בון יודע מה הוא עושה בניגוד לדייב רוברטס למשל (שכמובן האריכו לו את החוזה למרות שהיה צריך להיות מפוטר כבר אחרי 2017).
    .
    למרות זאת אני לא חושב שזה גמור ומאמין שיגיע למשחק 7 שם היאנקיז ינצחו, למרות שגם מצ'אפ של ורלאנדר מול שרזר יהיה נחמד.
    .
    וושינגטון עושים עבודה מדהימה אבל זה יהיה סיפור אחר נגד מי שתצא מה-AL.
    .
    אתה צריך לעשות כסף מההימורים של הבת שלך 🙂 מזכיר לי את פול התמנון במונדיאל הקודם

      1. תראה לי בולפן עם כל כך הרבה מגישים שמחזיק מעמד כל כך הרבה אינינגס מול יוסטון שני משחקים ברצף (נכון, היה יום מנוחה, ועדיין). מה עוד אפשר לעשות, לטחון רק את מי שאתה סומך עליו? גם אם תעלה מישהו כמו היידר לדוגמה ליותר מאינינג-שניים והוא יחטוף
        .
        לדעתי זה היה בסדר גמור שהעלו את אוטווינו בפיגור בניגוד ליתרון
        .
        ג'אדג' לא מצליח להיגמל מסטרייקאאוטס שמגישים טובים כמו קול יודעים להשיג מולו

        1. ברור, אני מסכים, אבל זה היה המרשם של היאנקיז לניצחונות בליגה, וזה מה שיש להם כרגע. בגלל זה לקבוצה עם סטארטר שמחזיק 7-8 אינינגים יש יותר סיכוי אפילו מול בולפן חזק

  2. תודה יוני
    אתה עושה מלאכת קודש עם הבייסבול
    מומי ירדה קרנו אחרי שקרשאו קרס בגיים 5 ורוברטס ניהל את הרוטציה כמו שמנהלים בית שימוש בתחנה מרכזית
    יומי ייתן לך טיפים על תאילנד ועל פוקר
    הסיכוי להביא זוג אס פרי פלופ הוא 1 ל 221 , יש צ’אנס להביא 1 ל 13 לאס הראשון ועוד 1 על 17 להסיר את האס השני
    בדרך כלל השחקן שיושב עם האסים כל כך שמח שהשולחן מביא נטייה קלה שמאלה
    אבל … יש מצבים שגם שחקן על זוג אס דורך על חרא ומתפרק אחרי הפלופ הטרן(בולפן)וריבר(קלוזר)
    מומי ראה כמעט הכל בקלאב של סמי חזיזה
    לגביי תאילנד מוטב שתשמר לך ממאסז׳ים עם פינוק קומפלט מומי זכור לו מאסאז שחבר שלו מאיר פיטוסי קיבל בפוקט על 6 ידים ו 6 שדיים ו 4 גרוגרת
    תודה לך על עונת בייסבול גדולה !

  3. חולק על ניחוסון היאנקיז שלך… הסיכויים עדיין מאוזנים, כשאני אפילו נוטה ליאנקיז יתרון. עדיין.
    אסביר.
    כל סיבוב חדש של פיצ'ר בסדרה, מחליש אותו. ברור, החובטים מתחילים להתרגל. יש להם כל הזמן וכל האמצעים בעולם לנתח כל אט-באט שעברו.
    גם שני האייסים של יוסטון פגיעים. בגלל שפיצ'רים כ"כ מדויקים ייתנו את ה-HR שלהם פה ושם, זה תמיד קורה איתם, ועבור היאנקיז, זה הנשק מספר 1.
    עוד. ליאנקיז בולפן מעולה. מעולה שבמעולים. הכי טוב בליגה. בהפרש. בולפן טוב = חלוקת סיכונים. אחד לא טוב? יעלה השני. שני לא טוב? יעלה השלישי. והם שונים ומגוונים, ובניגוד לרוטציה – אליהם קשה להתרגל. הבולפן של היאנקז הוא לפחות שווה ערך לאייס, אם לא שניים.
    צ'אד גרין פנומן שגם מתעלה למעמד. טומי קאנלה עם ERA חלק עד עכשיו. אוטאווינו פיקשש – הגיע בריטון, שאני מ-אוד מחזיק ממנו. גם לו היתה החלקה, אבל ככה זה בביסבול. ואח"כ יבוא צ'פמן האימתני. בינתיים גם שילבו את לואיס ססה – אפס חלק. אפילו סי.סי (הוא משלנו, בואו לא נשכח) נתן כמה רגעים קריטיים. היאנקיז מצוידים מצוין.
    אשר לרוטציה, על סוורינו אמרתי קודם – הוא פיצ'ר מרהיב (כיף לראות אותו), אבל הוא בנאדם של סערות וכוח, מועד לפורענות, וככה קרה. למרבה מזלה ליאנקיז יש פיצ'ר מרהיב ומדהים עוד הרבה יותר – מאסאהירו טאנאקה.
    טאנאקה הוא אייס במלוא מובן האייס. יש לו כבר משחק 1 מאחוריו. בזכות הגשם שהליגה ארגנה לכם, הוא יוכל להגיש ב-4 וב-7. היתרון העצום של טאנאקה, יותר מכל פיצ'ר ב-MLB, הוא המגוון חסר התחרות של הפיצ'ים שלו. במיטבו, הוא כמעט בלתי פגיע.
    יש לו 6 פיצ'ז, אפילו לקרשאו אין ארסנל כזה, ולחובבי המשחק ממש, כדאי להסתכל מקרוב (לא קל בטלוויזיה, אבל השדרנים עושים עבודה יפה בהסבר). יש לו 4-סים סטרייטי של מהירות. 2-סים ערמומי של מהירות וזינג כזה בסוף ("הפיצ' הכי סקסי", כהגדרת מישהו). יש לו סליידר טוב (אין היום פיצ'ר מוביל בלי סליידר הגון), פה ושם אוף-ספיד קרב-בול. וגם – במורשת מריאנו ריברה – אפילו קאטר, ש"נכנס פנימה" לכיוון היד ותופס אותך כלוא. והעיקר – יפני או לא – הוא כמעט היחיד שאני מכיר, שמשתמש, אינטנסיבי, בספליט-פינגר פאסטבול. זה פיצ' ממש יפה, יותר ברייק האמת מפאסט, שצונח בבת אחת מעל הפלייט בחדות למטה. הוא קשה לביצוע, וקשה מאוד לחבטה. אני ממש מחזיק ממנו, לא רק לצורכי ניחוס 🙂 צופה הערב נצחון משכנע ליאנקיז, ושוב המטוטלת תנוע לכיוון ניו יורק.

  4. " ואת גאריט קול שמחודש מאי נראה כמו סנדי קופאקס בכל סטארט מחדש " – מדויק להפליא!
    ואחרי מה שהנשיונלס עשו לקארדינלס, אני עוד יותר מתוסכל מההפסד של הברייבס.

  5. ציינתי בפריביו לפוסט-סיזן שיוסטון קבוצה נטולת פגמים סה"כ, למעט בייס-ראנינג… חצי בצחוק, רק היום זה עלה לה בריצה קריטית.
    במצב 1-3, רצים בשני ושלישי, 1 אאוט. גוריאל חבט את הסאק לפינה הימנית באאוטפילד, בראנטלי נתקע בשלישי ופחד לרוץ. לא בוחן את היד של ג'אדג', ולא את כישורי האצ'ינג המפוקפקים של סאנצ'ז, על הבית. מה שגרוע ממש – החובט הבא היה אלוורז, עם 0 מ-12, ואתה לא לוקח סיכון כזה. התוצאה – היאנקיז יצאה בלי נזק. אלוורז כמובן נשרף באאוט פשוט. במקום יתרון 3, שהוא כבר כרית בטחון, זה רק 2. טעות בסיסית שאתה לא מבין איך עושים. עוד עלולה לחזור אליה בהמשך. 2 ריצות זה כלום.

  6. עוד טעות של הינצ'. גריינקי, אחרי התחלה מעורערת, נותן ריצה אחת, וממשיך ל-5 אינינג טובים נקיים.
    למה אתה מוציא אותו? הבולפן שלך לא טוב. למה לא לתת לו עוד אינינג? למה פרסלי עכשיו? למה לתת ליאנקיז מומנטום?
    ובעודי כותב, הנה הוא ממלא את הבסיסים… god שאני לא מבין טעויות כאלה. לא מבין.

  7. פשששש… איך ניחסתי את צ'אד גרין… מרגיש לא נעים.
    אבל בחייאת, אתה צריך גראונד אאוט ל-DP. עוד פעם ועוד פעם פאסט בול גבוה? זה לשחק באש, בנאדם…

  8. טוב, ליאנקיז אין ברירה אלא לתת עכשיו משחק שייכנס ישר לקלאסיקס. על זה בעצם ה-ALCS. אתה חייב לפחות משחק אחד עצום.
    יש להם 4 אינינגז ל-5 ריצות. לא קל, ממש לא בלתי אפשרי.

  9. זו הפעם השנייה בסדרה הזו שקוררה בהינף מחבט מביא/מקרב את יוסטון לניצחון. בפעם הקודמת זה היה ההבדל מהשהייה לא נעימה בבור עמוק במיוחד, לאנחת רווחה שהופכת לאט לאט לאחיזה בגורל הסדרה.
    .
    זה חלק מהיופי במשחק הזה. אי אפשר לדעת מי יפרח ברגע נתון.

    1. אבל אלה היאנקיז, והבולפן של האסטרוז חלש. כל פיצ'ר שעולה רועד. פרסלי איכשהוט שרד. ג'יימס כבר נתן HR ל-2.
      זה רחוק מאוד מלהסתיים.

  10. והוא ממשיך עם ג'יימס! שמפזר חבטות!
    ועכשיו מול ג'אדג', עם למייהיו בשני. למה?
    מה לעזאזל הוא לא רואה, הינצ'?
    תעיף אותו כברררררררר

  11. ההום פלייט אמפייר ממשיך להחפיר. כל כדור גבולי הולך פנימה ליאנקז, ובול לאסטרוז. זה זועק. ולא משהו חדש בברונקס.

  12. לבקשתו של יוני, היאנקיז נמנעים מלהעלות את אדם אוטאווינו החלש.
    סתם, סתם.
    בטח שהוא עולה, ובטח שהוא מביא רצים לפינות, בלי אאוט.

  13. זמן למחשבונים:
    רצים בפינות, אף אאוט = 1.8 ריצות בממוצע. האסטרוז יסתפקו ב-1 להבטחת הפער.
    וסיכויי המשחק:
    רצים בפינות, אף אאוט, טופ 8, יתרון 3 לאורחת:
    סיכוי נצחון 99.1 אחוז. 246 מ-248 משחקים בהיסטוריה.

    1. מפגרים. כשיש הזדמנות גומרים משחק. אף אחד לא יודע לתת סאק פליי?
      לא נגמר. דברים מוזרים יותר קרו. בטח בברונקס.

  14. נצחון משכנע לאסטרוז. מפתיע בסופו של דבר בקלותו.
    כל הסיפור הערב – סף השבירה הנמוך של היאנקיז. היו להם המון הזדמנויות לחזור. גם הבולפן שלהם נכנס ללחץ מסביב. מאוד הופתעתי מחולשת היאנקיז, שהיו צריכים לעלות פה עם אש בעיניים, כי עכשיו יש להם הר אוורסט לעלות.

  15. הפרגון שלי ליוסטון הוא כמובן שמחת עניים. הרבה קינאה חמוצה.
    כי האסטרוז הם כל מה שהמטס היו צריכים להיות. לראות ולקנא. המטס הולכים לא עוד הרבה זמן לאבד חלון הזדמנויות כזה נדיר שנפתח להם. שמישהו יגיד לי במה ורלנדר-קול טובים יותר מדה-גרום-סינדגארד-מאץ, ואצלנו הם מהעריסה, מהרגע הראשון, של הבית. ועוד פיצ'רים מעולים שעברו בדרך, ויותר מדי שחקני התקפה טובים – יותר מדי, כדי להיראות כזה כלום, מאז מיליון שנה כבר.

  16. ורלנדר נתן 5 אינינגז מעולים, למופת.
    הבעיה שלפני זה היה האינינג הראשון… הכי גרוע של ורלנדר אי פעם. אני באמת חושד שפשוט גנבו לו את הסימנים. ממילא יש על זה דיבור לוהט בימים האחרונים.
    לכל פיצ', אבל לכל פיצ', הטופ אוף דה אורדר פשוט חיכה מוכן, ופוצץ… עד שהסתימה נעצרה היה כבר 4, קל.
    יוסטון ממשיכה בתצוגת חבטות לא טובה. היה מעניין להיווכח עוד לפני המשחק הזה, שיש להם ממוצע מאוד לא טוב – שממנו בכל זאת הצליחו לגרד 3 נצחונות… אז כנראה הגיע הזמן לשלם.
    הצ'אנס היה עם 1 אין 2 אאוט, מיד 6, צ'ירינוס לקח את פקסטון העייף, ואת הכדור עד מטר לפני הקיר… אבל זהו. כנראה סימן שיוסטון צריכה להתכונן למשחק הבא, עם גריט קול, בבית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט