מחשבות כדורסל של שלישי בצהריים / רועי ויינברג

ערך השוק של אנדרה דראמונד

מי השחקן החופשי הבולט של קיץ 2020? כנראה אנטוני דיוויס, אבל מצב בו הוא לא נשאר בלייקרס יהיה הפתעה עצומה. פסקל סיאקם וג'יילן בראון חופשיים, אבל טורונטו ובוסטון יוכלו להשוות כל הצעה וישאירו אותם בקבוצה כנראה. זה משאיר אותנו עם דניאלו גלינארי ואנדרה דראמונד. אבל כמה דראמונד שווה?

מצד אחד, הוא שחקן טוב. הריבאונדר הטוב ביותר של העשור האחרון עם 15.6 כדורים חוזרים למשחק, זריקת עונשין משופרת ו-59% מהקו בשנה שעברה ותרומה משמעותית בהתקפה עם 17.3 נקודות ב-53% מהשדה. הוא מגן סביר, לא מצויין כמו שעושים ממנו, ונראה שיכול להגיע ליותר בכל הקשור להגנה על הטבעת וקריאת מסירות ממה שראינו עד עכשיו. הוא רק בן 26, כך שיהיה בן 30-31 בסיום החוזה. שיאו עוד לפניו.

מצד שני, הוא היה מזעזע בפלייאוף האחרון עם +/- מצטבר של 96- בסוויפ נגד מילווקי. הוא נראה כמו דג מחוץ למים כשמוציאים אותו מהצבע בהגנה, יחד עם הגנה חלשה מעבר למספרים המרשימים והתקפה מוגבלת מחוץ לפוסט. הוא כנראה לא אחד מעשרת הסנטרים הטובים ביותר באן.בי.איי ולא ברור מה התפקיד שלו – השחקן השני או השלישי הכי טוב בקונטנדרית? הוא לא מוביל התקפה כמו ניקולה יוקיץ' או מגן ברמה של ג'ואל אמביד או רודי גובר. בקיץ 2020 אין הרבה קבוצות עם כסף פנוי מתחת לתקרה, בניגוד לקיץ 2021 בו צפויה עלייה בתקרת השכר, מה שיכול להוביל לכך שנראה אותו חותם על חוזה לשנה אחת בדטרויט ומנסה את השוק שנה מאוחר יותר, נוסף על החשש מירידה בתקרת השכר בעקבות כל הסיפור עם סין. אז כמה הייתם נותנים לו?

יוסטון ללא ג'רלד גרין

לפני שהעונה התחילה קיבלנו בשורה לא נעימה מיוסטון, כשג'רלד גרין שבר את הרגל ועלול לפספס את כל העונה. גרין היה משמעותי עבור הרוקטס בשנה שעברה כששיחק 20.2 דקות למשחק, כשהוא אחד מחמשת השחקנים המשמעותיים של יוסטון שעוברים את 60 המשחקים בעונה. גרין היה שימושי בעיקר כמרווח משחק, כשהוא עם 5 נקודות ממסירה בערב.

גרין זכה לרוב דקותיו ליד הארדן או פול בנפרד, לרוב לצד מרווח מגרש נוסף כמו אריק גורדון או פי ג'יי טאקר. הוא היה אחד הקלעים הטובים ביותר מהספסל של הרוקטס בעונה הקודמת והם יצטרכו אותו גם השנה, כשהקבוצה החליפה רכז עם קליעה טובה כמו פול בראסל ווסטברוק. מה הם יכולים לעשות כדי להחליף אותו?

אופציה אחת היא השיפור הפנימי. יוסטון החתימה את בן מקלמור, שוטינג גארד אתלטי, בקיץ. השנה הוא בקושי זכה לדקות משחק במדי הקינגס, אבל ב-2017/18 הוא הראה קליעה סבירה מחוץ לקשת, במיוחד מהפינות. הוא יכול להיכנס לנעליים של גרין וזכה לזמן משחק ממושך בקדם העונה כשהוא זורק לא מעט שלשות. זאת אופציה לא רעה של יוסטון, למרות שמקלמור לא הראה יכולת עקבית בקבוצה מצליחה עד עכשיו.

שחקן אחר שכן הראה וחופשי עכשיו הוא ג'יי אר סמית'. כולם זוכרים לו, ובצדק, את חוסר הזריקה במשחק הראשון של גמר 2018. מעבר לטעות הזאת, סמית' שחקן מנוסה שהגיע ל-4 גמרים רצופים כשחקן חמישייה ויכול לקלוע מחוץ לקשת (38.1% ב-5.9 ניסיונות למשחק בארבע העונות עם לברון) לצד הגנה יותר טובה ממקלמור, או גרין. כשחקן משלים שמקבל 20 דקות למשחק מהספסל הוא אפשרות לא רעה, נוסף על העבר המשותף שלו עם מייק ד'אנטוני.

תחזיות לא שגרתיות לתחילת העונה

תחזיות קצת נועזות ל-2019/20. לא הימורים על האלופה, ה-MVP וכו', אלא דברים יותר קטנים שיכולים להיות חלק מהסיפור של העונה הבאה.

לברון ג'יימס לא יהיה הסקורר המוביל של הלייקרס. כבר ראינו עונות בהן ג'יימס לא היה השחקן שזרק הכי הרבה עבור קבוצתו בעונה הסדירה, כמו קליבלנד ב-2016/17 או מיאמי ב-2010/11 (בה זרק 0.6 זריקות למשחק יותר מדווין וויד, כשהוא משחק כמעט 2 דקות יותר בערב). השנה הוא יכול לסיים כשני בקבוצה, גם בעונה הסדירה, בכמות הנקודות לערב.

מעולם לא שיחק ליד לברון שחקן שקלע בכמות והיעילות של אנטוני דיוויס. דווין וויד היה פחות יעיל משמעותית וחסר קליעה בהשוואה לגבה וקיירי אירווינג לא היה יעיל לפני הגעתו של ג'יימס. השנה הלייקרס, כך הם טוענים לפחות, מתכננים להיות קבוצה שתתמקד בהגנה. לכן יכול להיות שנראה את לברון לוקח על עצמו פחות בכל הקשור לייצור נקודות בהתחשב בכישרון העצום של דיוויס והאפשרויות של הפיק-נ'-רול בין השניים. דיוויס היה שחקן של 28 נקודות למשחק בשתי העונות הקודמות ל-2018/19 ובעונה האחרונה, עד להגבלת הדקות, קלע 29.3 נקודות בערב. יכול להיות שזה יקרה שוב השנה.

פורטלנד תסיים בלי ביתיות. לא יפתיע אותי אם נראה אותם מחוץ לפלייאוף, אבל קשה לזלזל בניסיון הקבוצתי שלהם. חסן וויטסייד שחקן חלש בהרבה מיוסוף נורקיץ', כשהפער מורגש בעיקר בהתקפה: חסן חד-מימדי ולא מניע כדור כמו הבוסני. הפער בפורוורדים, כשקנת' בייזמור שומר חלש בהרבה מאל-פארוק אמינו וזאק קולינס לא שמר בהצלחה על שחקני חוץ עד עכשיו בקריירה, מדאיג. יכול להיות שנראה את הקינגס עוברים אותם ומשיגים את הכרטיס השמיני, אבל לא כדאי לקבור את לילארד ומקולום. מה שכן, הם לא אחת מ-4 הקבוצות הטובות במערב כרגע ויכול להיות שנראה אותם נאבקים על אחד הכרטיסים האחרונים לפלייאוף, יחד עם הקינגס והווריורס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. רועי תודה, מאנדרה דראמונד התייאשתי יש לו פיזיות מופלאה אבל חוכמת משחק של גרביל, הוא לא מסוגל להגן בפיק אנד רול ובמשחק המעבר זה בעייתי נורא במשחק של היום, עד 10 מליון, לגבי טופ 10 אני לא מסכים איתך לדעתי הוא שחקן טוב מקפאלה רק שליד קאפלה יש את הארדן , הוא יכול להיות אחלה סנטר לקבוצה עם מנהל משחק.
    .
    גי אר סמית גופה , אני שמעון ואשך חתמנו על תעודת הפטירה לפני שנתיים, לNBA בדיוק כמו כרמלו הוא יחזור רק בתור צופה (הפתולוגיים הרשמיים של אתר hoops)
    .
    לגבי פורטלנד אני מאמין שהם יעשו פלייאוף ביתיות הם לא יראו הם איבדו את המגני כנפיים, ונורקיץ הוא מה שיצב להם את ההגנה

    1. מסכים בקשר לדראמונד. יכול להיות שליד מנהל משחק הוא יהיה יותר טוב ממה שראינו ליד רג'י ג'קסון, אבל ההגנה שלו חלשה מקפלה. הוא היה מזעזע נגד הבאקס וממש unplayable. יכול להיות שקבוצה עם רכז טוב תרוויח ממנו.

  2. דראמונד סתם שחקן בסתם קבוצה.
    מכה קשה ליוסטון, שנחלשה מאוד ממילא אחרי הטרייד.
    בניגוד לחוות הדעת של עמיתי הפתולוג ב.רובין (מומחה בעל שם עולמי בגופות), אמנם חתמתי על תעודת הפטירה אבל סייגתי שהוא עלול לקום לתחייה בקונסטלציה מסויימת.
    אני תמיד אפחד מג'יי אר סמית ומהידית שלו כשהיא מתחממת, וביוסטון זאת בדיוק הקונסטלציה.

  3. פורטלנד התפרקה מרוב השלד הוותיק שלה + כל מיני חלקים חדשים אפורים + וויטסייד, יום עסל-יום חסן, במקום נורקיץ' + ההגנה של לילארד מקולום לא אמורה לזנק + נתנו נגיחה בתקרת הזכוכית ומרגישים סבבה ועשו את שלהם =
    בכלל לא יפתיע אם אפילו לא יעשו פלייאוף. יתחרו עם הספרז, סקרמנטו, אוקלהומה (? – אם תעמיד קבוצה תחרותית) וגולדן סטייט (אם תהיה בכלל בתמונה עד לחזרת קליי), על סוף השמיניה.
    .
    ג'רלד גרין היה אחד הקלעים הטובים ביוסטון? כי? 40% מהשדה, 35% מהשלוש, זה בינוני לגמרי בכלל, וגם ביוסטון בשנה שעברה.

    1. מסכים בקשר לפורטלנד. אני כן חושב שהווריורס יכנסו ואפילו למקום 6. יש במערב שלושה דרגים: הקונטנדריות (דנבר, קליפרס, לייקרס), הקבוצות שיעשו פלייאוף בודאות אבל כנראה לא גמר אזורי (יוסטון, יוטה) וכל השאר מתנדנדות – אוקלהומה, פורטלנד, סקרמנטו, סן אנטוניו, גולדן סטייט ויש שיכניסו את ניו אורלינס לפה. כל זה לפני הפציעות.

        1. Me for one…
          בטח שיש לדנבר סיכוי, לפחות העונה. זאת עונת מעבר, הרבה קבוצות עם ריסק גבוה (הלייקרס), אחרי ניתוח השתלה מסובך (יוסטון), רוסטר לא מאוזן (הקליפרס), עשו בלגן ברוסטר (פורטלנד), סגל נכה זמנית (גולדן סטייט), לא מתחדשות מספיק (הספרז), או לא ברורות בכלל (אוקלהומה)…
          על פניו, נראה שזו יכולה להיות העונה של כל אחת, ודנבר היא ממש היפך מכל היריבות החזקות במערב. קבוצה שלא עשתה שום שינוי, רצה ביחד והשתפשפה בפלייאוף האחרון, מלאה צעירים שחלקם אולי יעשו קפיצה משמעותית, אפילו וויילד-קארד אחד (mpj) – דנבר היא כבר קבוצה יציבה וחזקה מאוד, שבטח יכולה ללכת עד הסוף.

  4. כבר הייתה ליוסטון לאחרונה איזו עונה שנדפקה בגלל שחקן משני פצוע, לא? כשיש שני תאוותני כדור כמו ווסט והארדן בקבוצה, היא תקום ותיפול על טיב המשלימים שלה. נקווה בשבילה שיש תחליף לגרין.
    קשה לי לנחש מה יקרה בלייקרס השנה, כל כך הרבה אגו במסווה של קבוצתיות. כל עוד הדברים יילכו כמו שצפוי יהיה בסדר, אבל כשיתחילו הבעיות יתחיל גם האקשן.
    תודה רבה רועי

  5. תודה רועי.
    גרין הוא בהחלט ״שחקן נשמה״ ביוסטון והוא מחובר מאוד לקהל ולעיר. מבחינה מורלית – מכה קשה.
    מבחינת כדורסל נטו? מאמין שאפשר יהיה להתגבר. בן מקלמור בהחלט נראה כמו שחקן שיכול למלא יפה את המשבצת של גרין. ולא חשבתי על סמית׳, אבל בהחלט מדובר באופציה מעניינת.

  6. תודה על הפוסט
    מעריך שדייויס יהיה הקלעי המוביל של הלייקרס ויתחרה על מצטיין היונה הרגילה בליגה. לברון יתן עונת שיא באסיסטים

  7. פורטלנד צריכים שינוי. אולי איזה טרייד של משולם תמורת גורדון מאורלנדו יאזן את שתיהן.
    ולתת את העמדה שלו לפני סימונס.
    סגל די רחב

    1. יש להם פורנייה. ונראה לך דמישהו יתן את מקולום על ארון גורדון? מקולום קלעי עצום ושחקן פנטסטי.
      ארון גורדון יפה שהוא מטביע ורץ אבל בתור gm פורטלנד מסרב. אבל אם אתה נותן לי את גורדון ופורנייה אני לוקח

    2. יכול להיות שהשילוב שלהם הגיע לתקרה שלו, אבל גם אמרנו את זה בשנה שעברה. אם יפנו מקום מתחת לתקרת השכר ויביאו פורוורד טוב, כשזאק קולינס הסנטר הפותח שלהם, הם שווים עוד צ'אנס ביחד. שניהם יחסית צעירים ועל חוזים ארוכי טווח. דניאלו גלינארי יכול להתאים להם מאוד, אולי בטרייד על וויטסייד במהלך העונה.

  8. דראמונד רק בן 26 ???
    עזוב שהוא נראה בגיל של גרג אודן, הוא סנטר קלאסי מהמאה הקודמת !!!
    אולי אם ישחקו אזורית הוא לא יצא מאיזור הנוחות שלו אבל הייי…. זו ה NBA…. איזורית זה לונילים שמקשיבים למאמן
    🙂

  9. הקינגס יעקפו לא רק את פורטלנד. אני עם התחזית האופטימעת של האשך.., אני עם ברץ בהקשר של דארמונד סנטר מהסוג שלו שייך לאיטייז ולנינטיז לא לכדורסל של היום.

      1. חוף משלושת הראשונים : טאונס ,אמביד ויוקיץ' הוא עולה על כולם כולל גובר.
        הוא פשוט משחק בקבוצה גרועה ללא רכז.
        סנטר צריך רכז שיפעיל אותו.
        אולדריג' לא סנטר קלאסי הוא פאוור םורוורד.
        קפלה זה כמו דיאנדרה ג'ורדן….בלי רכז שנותן לו האלי הופ הוא לא יכול לעשות סל.
        גאסול יתחיל את הירידה שלו בקרוב , נורקיץ לא עשה עוד כלום.
        אדמס לא ממריא וקטסטרופה בהגנה.
        לגבי גובר : אני יודע שאתה ,רועי, מעריץ שרוף שלו ושל יוטה. לא ברור לי מדוע.
        אני לא רואה בו כלום מצטער. טוב בהגנה וזה הכל. שחקן אנמי אי אפשר לבנות קבוצה רצינית סביבו. הוא שחקן משלים ותו לא.
        דוגמא מצויינת ראינו באליפות העולם בחצי הגמר.
        המשחק הכי חשוב שלו בקריירה.
        נדמה לי שהוא לא קלע אפילו נקודה אחת.
        זה כל הסיפור !

  10. דווקא מזאק קולינס אני מצפה לקפיצה השנה. בפלייאוף הקודם הוא היה השחקן השלישי הכי טוב של הבלייזרס לדעתי נראה נהדר בהגנה גם בפנים וגם בפרימטר, סביר כמרווח משחק. מצפה לשיפור השנה גם בקליעה וגם בסיומת. מאוד אהבתי לראות אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט