הליגה הישראלית בכדורסל חוזרת – פריוויו לקבוצות ליגת העל (חלק 1) / עידן ארווץ

הליגה הישראלית בכדורסל חוזרת – פריוויו לקבוצות ליגת העל (חלק 1) / עידן ארווץ

מחר (שבת) תחזור למגרשים ליגת ווינר סל לאחר זכייתה של הפועל ירושלים בגביע ווינר סל. בפוסט זה ובפוסט שיעלה מחר, נסתכל על השינויים שעשתה כל קבוצה בליגה, נראה מה היא עשתה בעונה הקודמת ואנסה לחזות לאן תגיע כל קבוצה. והיום – 6 הקבוצות הראשונות: הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון, הפועל אילת, מכבי אשדוד, עירוני נהריה והפועל תל אביב.

Image result for ‫מנהלת ליגת העל בכדורסל‬‎
לוגו ליגת ווינר סל

הפועל ירושלים:

הפ' בנק יהב י-ם
לוגו הפועל ירושלים

מאמן: עודד קטש. מתחיל עונה 5 בקבוצה, ב-2 קדנציות.

עונה קודמת: 9-24, מקום 2 בליגה. הדחה בחצי גמר הפיינל פור. שיחקה גם בליגת האלופות, שם הודחה ברבע הגמר.

עזבו: מלקולם גריפין, אמארה סטודמאייר, כריס ג'ונסון, ליאור אליהו, יוגב אוחיון, דשון באטלר, ג'וש אואנס, אלכס צ'וברוביץ', תומר לוינסון.

הגיעו: אייזיאה קאזינס, דניאל רוזנבאום, נמרוד לוי, סולימאן בריימו, עידן זלמנסון, דביר רינגוולד, טרנט לוקט, מינדאוגאס קופשאס.

סגל: אייזיאה קאזינס, דניאל רוזנבאום, תמיר בלאט, בר טימור, ג'יימס פלדין, נמרוד לוי, סולימאן בריימו, עידן זלמנסון, דביר רינגוולד, טרנט לוקט, טיישון תומאס, מינדאוגאס קופשאס, ג'ייקובן בראון.

חמישייה משוערת: תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, טרנט לוקט, טיישון תומאס, סולימאן בריימו.

תחזית לעונה הקרובה: ירושלים עברה עונה כיפית בשנה שעברה שהסתיימה עם גביע המדינה, חצי גמר הפיינל פור ורבע גמר ליגת האלופות. השנה – ללא ספק, המטרה היא לזכות בכל התארים. לדעתי, ירושלים תתמקד בעיקר באירופה בשלב הראשון של העונה בשל העובדה שהאליפות בארץ מוכרעת על ידי פיינל פור. למרות התמקדותה באירופה, ירושלים לא ממש תתקשה לנצח את הקבוצות אותן היא תפגוש בליגה. האדומים יגיעו השנה בפעם הראשונה לחצי גמר ליגת האלופות של פיב"א, שבשל ההסכם עם פיב"א, ייערך בירושלים. הקהל האדום תומך ביציעים ומוביל את הקבוצה לזכייה אירופית מרגשת. במסגרת הליגה והגביע, ירושלים תגיע עד לגמר בשתי המסגרות, ובהן רק משחק אחד קובע. הכל יכול לקרות ואין ספק שהאדומים יכולים בהחלט ללכת גם השנה על כל התארים. בשנתיים האחרונות שירושלים זכתה בגביע ווינר, היא גם זכתה באליפות בסוף אותה העונה. לדעתי, אחרי זכייתה בגביע ווינר לפני שבוע על מכבי תל אביב, ירושלים תסיים עם האליפות ביד ואולי עם עוד גביע.

מכבי ראשון לציון:

מכבי ראשון לציון
לוגו מכבי ראשון לציון

מאמן: גיא גודס. מתחיל עונה 5 בקבוצה, ב-2 קדנציות.

עונה קודמת: 18-15, מקום 6 בליגה. הפסד בגמר הפיינל פור.

עזבו: גיא נצר, איתי שגב, ישראל קולומויסקי, דיימון סימפסון, קמרון לונג.

הגיעו: דבון סאדלר, ליעד משען, ג'ורדן סווינג, ג'ונתן וויליאמס, אלכס צ'וברוביץ', ניב בלול, עומרי שדלצקי.

סגל: דבון סאדלר, ליעד משען, ג'ורדן סווינג, טל פלד, אדם אריאל, עוז בלייזר, ג'ונתן וויליאמס, אלכס צ'וברוביץ', ניב בלול, נמרוד טישמן, נועם דוברת, אלכס המילטון, עומרי שדלצקי, דריל מונרו.

חמישייה משוערת: אלכס המילטון, ג'ורדן סווינג, ג'ונתן וויליאמס, עוז בלייזר, דריל מונרו.

תחזית לעונה הקרובה: לראשל"צ היה קיץ מעניין מאוד. המעבר לשחק ביורוקאפ יחד עם ההחתמות של דריל מונרו וג'ונתן וויליאמס הפכו את הקיץ של ראשון לקיץ מהנה. אבל, היא הודחה ברבע גמר גביע ווינר לנהריה, הפסידה ב-33 הפרש במשחקה הראשון ביורוקאפ בבית, והעסק לא נראה מי יודע מה. יצחק פרי, יו"ר מכבי ראשל"צ, ידוע בהחלטותיו לפטר מאמנים. כל כך הרבה מאמנים הוא פיטר במהלך העונה, ואנחנו צריכים לקוות שזה לא יקרה גם השנה. לדעתי, ביורוקאפ ראשון לא תצליח, ומשלב הבתים היא לא תעלה. אבל, בארץ היא נחשבת אחת החזקות ואולי תצליח להפתיע את הגדולות (ירושלים, מכבי) עם גביע או צלחת. כשהיא מגיעה כאנדרדוג – היא מצויינת.

הפועל אילת:

הפועל יוסי אברהמי אילת
לוגו הפועל אילת

מאמן: אריק אלפסי. מתחיל את עונתו ה-1 בקבוצה.

עונה קודמת: 11-22, מקום 4 בליגה. הפסד בחצי גמר הפיינל פור.

עזבו: ג'יי פי טוקוטו, אלייז'ה בראיינט, פרדריק בורדיון, איתי שריקי, סולימאן בריימו, עידן זלמנסון, לנזל סמית' ג'וניור, דייויד כהן.

הגיעו: קייוון דבנפורט, ג'ארד טרל, ג'ף גריי, זיו בן צבי, רזיאל חיון, דניאל ראובן, לארי גורדון, אריק תומפסון, ירדן אשכנזי, נווה בן שמן.

סגל: קייוון דבנפורט, ג'ארד טרל, ג'ף גריי, זיו בן צבי, רזיאל חיון, אבי בן שימול, רפי מנקו, נועם אדרי, דניאל ראובן, לארי גורדון, רועי אינדיק, אריק תומפסון, ירדן אשכנזי, נווה בן שמן, יהונתן שולדבראנד.

חמישייה משוערת: קייוון דבנפורט, ג'ארד טרל, אבי בן שימול, רפי מנקו, אריק תומפסון.

תחזית לעונה הקרובה: אילת עברה עונה נהדרת בעונה שעברה, כשסיימה במקום ה-4, הגיעה לפיינל פור והודחה בחצי הגמר מול מכבי תל אביב במשחק צמוד. אבל, בעונה האחרונה היו לאילת גם הרבה בעיות כספיות. היה ספק גדול אם יצליחו העונה לשחק בליגת העל, בשל הרבה עיכובים במשכורות. אך, למרות כל המשברים, אילת תפתח עוד עונה בליגה הבכירה של ישראל. המאמן הוחלף, שחקנים חדשים הגיעו והציפיות כבר לא כל כך גבוהות, בשל כל המקרים עם הקבוצה. לדעתי, הקבוצה תסיים באמצע הטבלה, תיכנס לפלייאוף ללא יתרון ביתיות ותודח בסיבוב הראשון. לגבי שאר התארים? לא השנה.

מכבי אשדוד:

מכבי אשדוד
לוגו מכבי אשדוד

מאמן: בראד גרינברג. מתחיל את עונתו ה-3 בקבוצה.

עונה קודמת: 20-13, מקום 9 בליגה.

עזבו: ג'וש קרטר, פול סטול, עידו פליישר, ספנסר וויס, ג'ייק פמברטון, ליס שושי, נמרוד לוי, יובל חיים, מארק טולפסן, דניאל ג'אנל, אייזק רוזפלט, אוראל לב.

הגיעו: תומר לוינסון, נואה דיקרסון, לה-דונטיי הנטון, ליאור אליהו, עודד ברנדווין, אלייז'ה ג'ונסון, צוף בן משה, ג'וש פרואינד, דניאל רובין, כרמל בוכמן, סטו דגלאס.

סגל: תומר לוינסון, נואה דיקרסון, לה-דונטיי הנטון, ליאור אליהו, עודד ברנדווין, עמית עבו, אלייז'ה ג'ונסון, צוף בן משה, ג'וש פרואינד, דניאל רובין, כרמל בוכמן, סטו דגלאס.

חמישייה משוערת: נואה דיקרסון, לה-דונטיי הנטון, ליאור אליהו, אלייז'ה ג'ונסון, סטו דגלאס.

תחזית לעונה הקרובה: בראד גרינברג היה רוב הקיץ באליפות העולם בתור עוזר המאמן של ניק נרס ונבחרת קנדה ולכן אני בספק אם הוא זה שבחר את השחקנים לקבוצה. אשדוד החתימה בקיץ 10 שחקנים תוך יומיים וחצי, ונראה כאילו הם בלחץ – העיקר להחתים. ליאור אליהו הצטרף, סטו דגלאס ועוד זרים לא מוכרים. אני לא חושב שאשדוד תגיע לפלייאוף העונה, ולדעתי היא בין 3 הקבוצות החלשות בליגה ותיאבק על ירידת ליגה. כבר בשמינית גמר גביע ווינר, הובסה 111-92 להפועל תל אביב. היא יכולה להפריע קצת לקבוצות החזקות, אבל לא באמת תצליח לנצח אותן. היא ללא ספק תגיע כאנדרדוג לרוב משחקיה העונה, ונראה איך היא תצליח לשרוד בליגה, אם בכלל.

עירוני נהריה:

עירוני נהריה
לוגו עירוני נהריה

מאמן: דני פרנקו. מתחיל את עונתו ה-1 בקבוצה.

עונה קודמת: 24-9, מקום 11 ואחד לפני ירידת ליגה.

עזבו: בן אלטיט, עמית שטרית, אנתוני בארבר, דגן יבזורי, יניר בנימין, רם זקס, רום גפן, איגור נסטרנקו, מייק הנרי, טרי אלן, אריק גריפין, יפתח זיו.

הגיעו: ג'ף אדריאן, דומיניק ווטרס, איתי שגב, אייל שולמן, טוני גפני, שלו לוגשי, נועם אקריש, טראוויס ווריק, ג'רל מקניל, אלדר יעקב, איגור קולשוב.

סגל: ג'ף אדריאן, דומיניק ווטרס, ניב משגב, איתי שגב, אייל שולמן, טוני גפני, שלו לוגשי, נועם אקריש, טראוויס ווריק, ג'רל מקניל, תומר כהן, אלדר יעקב, איגור קולשוב.

חמישייה משוערת: דומיניק ווטרס, ג'רל מקניל, טראוויס ווריק, ג'ף אדריאן, איתי שגב.

תחזית לעונה הקרובה: אולי ההפתעה של העונה. נהריה נאבקה בעונה הקודמת על אי ירידת ליגה, ורק במחזור האחד לפני האחרון הבטיחה את הישארותה לעוד עונה אחת לפחות. בקיץ, הגיע מאמן בכיר יותר, זרים מוכרים וטובים וישראלים מצוינים. בגביע ווינר, הדיחה את ראשל"צ בשמינית הגמר, את חולון ברבע והודחה נגד מכבי תל אביב במשחק די צמוד בחצי הגמר. לפלייאוף היא תגיע ללא ספק, ויכולה אפילו להיאבק על יתרון הביתיות לדעתי. בגביע ווינר, היא הוכיחה שבמפעלים של נוקאאוט היא יכולה ללכת עד הסוף ואולי תוסיף לעצמה גביע ראשון לארון. עונה מעניינת הולכת להיות בעין שרה, טובה יותר מהקודמת זה בטוח!

הפועל תל אביב:

הפועל SP מצר תל אביב
לוגו הפועל תל אביב

מאמן: אריאל בית הלחמי. מתחיל את עונתו ה-1 בקבוצה.

עונה קודמת: 19-14, מקום 8, הדחה בסוויפ ברבע גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב.

עזבו: ג'מאל שולר, אלאדה אמינו, דניאל ששון, עמית ביר-כץ, רביב לימונד, עומר הראל, ג'רל מקניל, דשון סטיבנס, גיא עלוש, סטו דגלאס, גארלון גרין, ריצ'ארד האוול.

הגיעו: דימיטריוס טרידוול, מארק ליונס, שחר לזר, מייקל בריסקר, איתי בנימן, חואקין שוכמן, רודני פרוויס, עומר בן דוד, דזי רודריגז, אלישי כדיר, מלקולם גריפין, אייזיה אייזנדורף, אמיתי רותם.

סגל: דימיטריוס טרידוול, מארק ליונס, שחר לזר, מייקל בריסקר, איתי בינמן, חואקין שוכמן, ים מדר, רודני פרוויס, עומר בן דוד, דזי רודריגז, אלישי כדיר, מלקולם גריפין, אייזיה אייזנדורף, תומר גינת, אמיתי רותם.

חמישייה משוערת: מלקולם גריפין, דזי רודריגז, חואקין שוכמן, תומר גינת, דימיטריוס טרידוול.

תחזית לעונה הקרובה: התעלומה של העונה. הפועל תל אביב עברה עונה מאתגרת בעונה שעברה, שהספיקה לה למקום ה-8 בקושי (במחזור האחרון יכלה לצאת מהפלייאוף), ולהדחה בסוויפ ברבע הגמר. בקיץ, המאמן הוחלף לאולי המאמן הישראלי הכי טוב בליגה, שהביא עמו את חואקין שוכמן, בתוספת תומר גינת שנשאר לעונה נוספת ומונה לקפטן וזרים טובים ופתאום הפועל תל אביב קבוצה חזקה. אבל, בהכנה זה לא היה נראה ככה. הודחה ברבע גמר גביע ווינר, שכולל אותו מאזנם במשחקי ההכנה הוא רק 2:3, ובמועדון החליטו להחזיר את מארק ליונס לעוד קדנציה. השנה, אם הכל ילך חלק ובלי בעיות, הפועל תל אביב תגיע לפלייאוף ללא יתרון ביתיות, ואולי גם תפתיע ותגיע לגמר גביע.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ירושליים – לא הייתי מחלק להם את האליפות כל כך מהר. זה נכון שחולון נראית רע ובאילת התחלפו כל הזרים, מה שלכאורה מחליש את הישראליות מדרג הביניים והופל את האליפות לדו קרב. אבל מכבי של השנה בנויה הרבה יותר טוב לליגה, ואם היורוליג ילך רע (כמו בכל שנה מאז המעבר למתכונת הנוכחית), הם גם יגיעו הרבה יותר נחושים.

    נהריה – פרנקו, כרגיל, מביא את השחקנים שהוא מכיר, מה שגרם לדעתי ליכולת הטובה בגביע ווינר. כל הזרים שלו בני 31+ ודי ברור מה תקבל מהם. הישראלים יהיו אלו שיכריעו לאיפה העונה של נהריה תלך.

    הפועל ת"א – אם יתנו לבית הלחמי שקט, יכולה לסיים את הליגה 3-4. במשחקי ההכנה בלט שהישראלים משחקים יותר טוב מהזרים, מה שקצת בעייתי בהינתן שהזרים אמורים להיות שחקני חיזוק. אם ליונס הוא אותו ליונס, זה יכול לפתור הרבה מהבעיות, כמו גם חזרה לכושר של משחק של גריפין.

    אילת – היו צריכים להתחיל מחדש אחרי שקבוצות בכירות יותר שתו להם את כל הזרים. כרגע לא נראה שהם יהיו גורם מאיים. צריכים להיזהר לא סתבך בתחתית

  2. תודה עידן. הפועל ת"א צריכים לתת לבית הלחמי לעבוד ותלןיים הרבה באמת בתפוקת הזרים , הסגל הישראלי שם מהטובים בליגה …

  3. תודה על הסקירה
    אני אשאל פה את שתי השאלות החשובות באמת:
    1. האם ניב בלול מראשון הוא צאצא של האחים בלול הבלתי נשכחים ? ואם כן האם בחר בראשון כי זה קרוב להורים ?
    2. למה אשדוד בחרו בדולפין ללוגו שלהם ומה הייתה מידת ההשפעה על הלוגו של אילת המבוסס כעת על כריש ?
    חוצמזה הכל ברור, מחכים בציפיה לחלק שיכלול את הקבוצה הבכירה בחולון
    🙂

    1. 1. ניבלול הוא אכן בן (ואחיין) של האחים בלול. לגבי השאלה השניה – קרוב לוודאי שהם הקבוצה היחידה מליגת העל שהציעה לו חוזה.
      2. הדולפין של אשדוד מבוסס על הדולפין של מכבי אשדוד ז"ל מהכדורגל. לאילת יש כריש בלוגו מאז ההקמה מחדש.

  4. נהריה בנו קבוצה נחמדה, פרנקו לאורך שנים מצליח להוציא יותר מהסגל שלו.
    קיוויתי שישאירו את יפתח זיו, שישחק וישתפר תחת פרנקו, אבל כנראה זה הולך להיות ניב משגב. אני גם מקווה שפרנקו יצליח למצות את הפוטנציאל של קולשוב ונראה את השחקן שכולנו מקווים שהוא מסוגל להיות.
    הפועל יכולה להיות "סוס שחור" עם בית-הלחמי, רק שההנהלה לא תתחיל שוב עם הקפריזות והשטויות שלה ויתנו לו לעבוד.
    .
    אבל בסוף, דווקא השנה, נראה שזה סגור בין שתי קבוצות – מכבי וירושלים, וכל השאר ישמשו תפאורה.

  5. האמת שהפערים בין מכבי, י-ם והשאר באמת גדלו על פניו העונה אבל "מנפלאות" השיטה שמכריעה הכל על משחק אחד בסוף זה לא נורא משמעותי.

  6. יאללה האחים בלול הזכרת נשכחות ברציק מדהים שהם היו שחקני כדורסל ומדהים שיש להם עוד אחד במשפחה כדורסלן, גם הוא נראה מוסכניק?

    עידן אחלה סיקור.

    את האליפות תיקח לדעתי מכבי תא

כתיבת תגובה

סגירת תפריט