ספנסר דינווידי עמד לפתוח קופסת פנדורה. ה-NBA התערב. זה לא סוף הסיפור/ מנחם לס

1.ב-1 לנובמבר עמד להיפתח שוק השקעות חדש: הקומודיטי הוא…שחקן NBA!

אם זה היה מצליח זה היה פותח קופסת פנדורה. אבל אני רואה אותם שווקים ניפתחים על שחקני קולנוע, זמרים, להקות, ולך תדע מה עוד, ובעתיד הקרוב ביותר גם השקעות ב'ערך עתידי של ספורטאים') – והכל בגין ספנסר דינווידי, שחקן הנטס! ייתכן מאד שהוא האדם הראשון בעולם שהציע להשקיע כספים על 'ערכו' העולה – או יורד – של HUMAN BEING!!! מדהים ממש!

כשספנסר דינווידי סיים את התיכון 'הארוורד טאפט' בסן פרנציסקו הוא היה השחקן מס' 150 מבין שחקני התיכון הטובים בארה"ב הוא בחר באוניברסיטה שבכדורסל היא בינונית, ובאמת באונ' קולורדו לא היתה כל אינדיקציה איזה שחקן הוא באמת ואיזה מוח יש לו.

בשנתו השלישית הוא קרע את ה-ACL, הפסיד את כל עונת הג'וניור, ודטרויט פיסטונס לקחת עליו צ'אנס ובחרה בו מס' 34 בסיבוב השני ב-2014. אחרי שנתיים די ממוצעות בפיסטונס הוא הועבר בטרייד לנטס, ורק כאן כשרונו כשחקן, ויוצר פיננסי, פרצו שחקים.

מה שהוא יצר הוא מין מנוע דיגיטלי להפוך את משכורתו – ויכולתו – להשקעה כספית.

הוא פיתח ויצר חברת השקעות בשם DREAM FAN SHARES ונתן שם ל-TOKEN שהוא עמד להציע – ה-"$SD8". הוא הודיע שהחברה תיפתח לציבור להשקעות ב-TOKEN SD8$ ב-1 לנובמבר.

הפרוייקט של דינווידי היה מובטח ע"י משכורת השלוש שנים בסך 38 מיליון שלו, שבוודאי היה מכניס לו בוכתה של כסף ברגע שהצעתו היתה 'הולכת' PUBLIC בעוד חודש מהיום.

במנוע השקעות מובטח כזה המלווה (במקרה זה דינווידי) מוכן 'לשלם' חלק ממשכורתו בעתיד עבור סכומי קש מיידי שהוא יוכל להשקיע מיד, כסף שכשחקן המשתכר חודשית לא היה לו. המשכורת של דינווינדי מובטחת כי ה-NBA (בעלי קבוצות) מעולם לא כשל בתשלום משכורת חתומה אלא במקרים פליליים, ואם בעל קבוצה פושט את הרגל – ה-NBA (בעלי קבוצות) מבטיחים את משכורת השחקן שבעל קבוצתו פשט את הרגל – מקרה שלא קרה עד עתה.

המשקיע – בעל יכולת כשימון למשל – משקיע כסף אמיתי ועבורו הוא מקבל DIGITAL TOKEN שהוא מין 'בונד' (BOND) כמו שאתה מקבל, למשל, מממשלת ארה"ב, הזקוקה לכספך עכשיו, ותשלם לך עם אחוזי 'גדילה' יותר מאוחר. המשקיע מאמין שמשכורתו של דינווידי תיגדל, ולכן ההחזר על השקעתו יגדל בהתאם, בתוספת 2-3% המובטחים לו.

במילים אחרות – ובמילים של משקיעים במניות – הוא פתח חברת השקעות שתאפשר למשקיעים 'TO BUY INTO' החוזה של שלוש שנים שלו על 34 מיליון תוך אמונה שסך החוזה יגדל מעל ה-34 מיליון. הוא מציע למעשה למשקיעים להשקיע בו כשחקן עם האמונה שאחרי שנתיים של משחק יוצע לו הרבה יותר מ-34 מיליון. זה יקרה כשהוא WILL OPT OUT מהשנה השלישית שהיא אופציה ל-12.3 מיליון, ושאז יוצע לו הרבה יותר. זה, כמובן, אם המשקיעים מאמינים שיכולתו תביא להצעות גבוהות יותר.

דינווינדי אומר ל'אתלטיק':

What better way to be invested in a player as a fan than to have some level of skin in the game, With the way mine works, if I play well in that player option year and we split the profits up the first year of my new deal, it greatly appreciates the return on this investment vehicle. It allows you to get up in that 15-percent range in a return, like a growth stock, and that’ll be something most guys won’t beat.

And you’re going to be invested in watching your favorite player. It’s something with a floor, guaranteeing you a floor, and obviously the cap on the return would beat most stocks in the economic climate that we’re going into. To make it as simplistic as possible, the real growth is for the third year, just like my contract is. You have the guaranteed premiums. You have the big-time fluctuation in the third year, with a floor. Everyone can appreciate it and make money.

הוא מסיים:

Establishing an asset class that is not correlated to the legacy markets and stocks that are going to get hammered when everything comes to fruition, it can help people save money and create a real fantasy sport. It enhances the real fan engagement. It enhances the NBA.”

מהיכן הגיעה הסופיסטיקציה הפיננסית הזאת לדינווידי, איש לא הודיע בינתיים. מישהו כתב כאן בהופס שמה הפלא, הוא בוגר הרווארד. כן, אבל לא אוניברסיטת הרווארד, אלא 'טאפט הרווארד' שהוא תיכון ציבורי – אמנם CHARTER SCHOOL – בעיר המפרץ.

האתלטיק:

What drove you to this plan of getting money upfront and becoming an investment vehicle for the public and yourself?

דינווידי:

אמת? אתלטים מקצוענים – ובמיוחד שחקני NBA – החשיבו את עצמם יותר מדי שנים כעובדים (EMPLOYEES). אנחנו לא בדיוק 'עובדים' כי אנחנו למעשה הוא ה-ASSET – הנכס – של הליגה. אותנו אין להחליף בלי לפגוע בצורה הרסנית בתיפקוד הליגה. אנחנו, למעשה, איננו 'עובדים' אלא 'שותפים אינטלקטואלים ופיזיים' עם ה-NBA".

"ה-NBA הוא למעשה לא 'הבעלים', אלא המתווך – ה-BROKER – שתפקידו להביא את הקהל (וזה כולל טיווי והכל) והנכס ביחד, וכמובן להרוויח מזה את חלקו של המתווך".

ה-NBA הם טובים במה שהם עושים. אבל אנחנו, השחקנים, הם האומנים המופיעים כל ערב ומציגים את י"כולתנו – הנכס של הליגה – משך 82 משחקים לכל קבוצה והפלייאוף".

It’s not so much that we’re employed, as much as we’re in" partnership. Every asset has its own asset class. I want to be "one of the guys to define that and enlighten my peers.

האתלטיק:

What are your plans for your money, and what’s your vision?

דינווידי

הרעיון שלי הוא כזה: אני מכיר ויודע מההווה ומהעבר ששחקנים רבים לווים כסף גדול מבנקים ומשלמים בין 7-12% ריבית. השחקנים האלה נמצאים מתחת למים לפני שהם אפילו מתחילים. השחקנים האלה – וישנם דוגמאות ללא סוף – פושטים את רגלם תוך 4 שנים ועוזבים את הליגה כי הם יצרו לעצמם סגנון וצורת חיים שהם לא יכולים לעמוד בהם, וכמובן כשהם עוזבים את הליגה הם שבורים לחלוטין. זאת הסיבה שדחפה אותי לפתח שיטה שתגן – לפחות בצורה מסויימת – על חלק גדול מהשחקנים.

אפילו אם ההחזר הוא קטן בתחילה – כמה אחוזים בודדים – שחקנים יהיו מוגנים מלהפסיד את כספם. כספם יהיה נעול "LOCKED") והם יחיו רק על הריבים מכספם הנעול וזה יגביל בהרבה מקרים גם את צורת החיים של שחקנים מסויימים. לדוגמא, אם שחקן מקבל UPFRONT 10 מיליון, וחי צורת חיים שעולה לו $200,000, אפילו $300,000 לשנה, תיאורטית שחקן יוכל לחיות ככה ל-PERPETUITY (לעולם ועד). אני רוצה לעזור שאנחנו השחקנים נגן על כספנו מתחילה, נשתמש בריבית שכספנו הרב יכול להכניס , ונוכל אפילו להכפיל את כספנו במידה ואנחנו יודעים מה הוא השווי האמיתי של עצמנו.

כולם מזהירים אותנו עכשיו מפני RECESSION (מיתון). החרא הזה מתדפק על דלתות ביתנו. מה שאני מציע זה WIN-WIN SITUATION. לדוגמא: אם אני ביליונר ובעל קבוצה בא אלי ואומר, 'אתה רוצה 49% מהקבוצה? דפדל. תן לי 1.5 ביליון (מיליארד) אבל תזכור שעם 49% לך, ה-VOTING RIGHTS הם שלי. אני מחזיק ב-POWER. אני מחליט על הכל!'

מה אני עונה לו? 'HELL NO. I AM RICH MYSELF. אני לא משקיע כזה כסף גדול בדבר שאין לי כל השפעה עליו'

אבל אם אתה מציע לאוהד כדורסל את ההצעה שלי, הוא יכול לשבת באולם ולומר, "היי, אני בעל 0.0001% בעל הקבוצה שמשחקת (כי אני בעל 0.00009 של שחקן X, מ.ל). אני סופר-אוהד. ולכן זה חשוב שאני כאן, וחשוב לי מאד מה קורה עם השחקן ועם הקבוצה, כי אני 'הבעלים' במידה מסויימת!"

אתלטיק

How do you believe this is going to change the game and how can people get involved?

דינווינדי:

I’m doing it through my company, Fan Shares, and people will be able to go on the website and buy a token. It will pay out in cash. I’m not creating my own currency; that was floated out there. I’m not creating my own Bitcoin. These transactions will flow through the dollar. The money that we’re operating under is guaranteed from my contract

האתלטיק

Where does your Nets contract fit into all of this in the short-term and long-term?

התקווה היא שספנסר דינוודי משחק טוב כי אנחנו קשורים בחוזה לשלוש שנים, ואם אני משחק טוב, ברמה של MAX CONTRACT בשנה השלישית, אז זהו הרווח הגדול, הספליט ביני לבין האוהד שהשקיע בי בשנה הראשונה של האופציה הוא חצי-חצי. האוהדים שישקיעו בונים על כך שבשנה השלישית יציעו לי אופציה שצריכה להיות גדולה, ואם לא אקבל אותה אז מישהו אחר יציע לי יותר, והאוהד המשקיע ירוויח בכל מקרה.

אנשים ישאלו את עצמם: מה ידחוף ויעודד אותך, ספנסר, להמשיך לשחק? ובכן התשובה היא שאחרי השנה הראשונה של ה-MAX CONTRACT השנה השנייה, השלישית, והרביעית הן כולן שלי. אני משער שזה יהיה בערך 100 מיליון. למה שארצה להפסיק לשחק?

(Brad Penner-USA TODAY Sports)

האתלטיק:

The big year of growth potential for investors is during the player option season of 2021, so how does that season play into your assessment and risk of opting out?

דינווינדי:

האופציה היא בסיס חשוב לכל העניין. האופציה מאפשרת לי TO OPT OUT בגיל 28, כך שחתימה ל-4 או 5 שנים שמה אותי בפריים של משחקי בדיל של האופציה. מאחר וזה הנסיון הראשון במה שאני מציע אני עושה הכל שזה יצליח ויעבור ללא כל בעיות. בניתי זאת – ונעזרתי כמובן בכמה מומחים – בזהירות הגדולה ביותר ובבטחון הגבוה ביותר שהכל הולך לפי הגבלות ה-SEC (הסקיוריטי אנד אקסצ'יינג' קומישיון – שהוא חלק מהממשלה האמריקאית, אבל חלק עצמאי ממנו המגן על המשקיע בבטחון כספי כשהוא קונה BONDS) להבטיח לכל משקיע שכספו לא יילך לאיבוד.

כמובן כפי שאמרתי שוב ושוב, The player option is tied into everything with this

האתלטיק:

Do you feel any added pressure because of your new offer??

Not at all. I’m on a team now that has championship aspirations. It’s not going to be on this person or that person to add pressure. I’m the guy that was 150th in his high school class. People thought my NBA career would last two years. I blew out my ACL and still declared for the draft (in 2014). These are not things that will weigh on me. If I can’t play for the best situation and money for my son, then, what, are the investors going to sway me? More than my family?

The investors are not set up to lose anything, so this is not a situation where I’m going to feel indebted to somebody. At the end of the day, you’re going to make money. It’s just a question of how much you make. So obviously, I do have incentive to push this as far as it can possibly go.

האתלטיק:

How many other athletes have been approaching you, trying to learn more information about this and potentially get involved?

הרבה. הם קראו את המאמר הראשון על התכנית שלי והם רוצים לדעת הרבה יותר על מה זה אומר, ואם גם הם יכולים לעשות אותו דבר. גם שחקני NFL כבר פונים אלי.

האתלטיק:

Any names we can get?

דינווינדי:

You know I can’t do that. (Laughs) I hope to open this up for the masses.

********************************

The N.B.A. on Friday notified the Nets’ Spencer Dinwiddie that he cannot use his contract as a digital investment vehicle, according to a league official.

המסר של ה-NBA מסביר את הסיבה לאיסור כל העיסקה המוצעת:

According to recent reports, Spencer Dinwiddie intends to sell investors a ‘tokenized security’ that will be backed by his player contract. The described arrangement is prohibited by the C.B.A., which provides that ‘no player shall assign or otherwise transfer to any third party his right to receive compensation from the team under his uniform player contract.’”

חכו, חכו. זאת רק ההתחלה. כבר מדברים כאן על אי-חוקיות ההסבר של ה-NBA כי החוקה האמריקאית מאפשרת לכל אזרח להרוויח את לחמו בכבוד, ואת החופש לעשות הכל להעצים את רווחיו, כל זמן שהכל נעשה במסגרת החוק האמריקאי.

אין בעיסקה אותה מציע דינוודי דבר או חצי דבר לא חוקי במסגרת החוק האמריקאי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. נתחיל בחלק הפשוט –
    אם אכן מה שדינווידי עשה אסור לפי ה-CBA, אז זה חוקי. ההסכם הקיבוצי מוגן בחוק.
    .
    כאן נכנס סימן השאלה –
    האם על באמת מה שדיונווידי עושה נוגד את ה-CBA?
    ה-NBA הודיע שלא. זה רחוק מלהיות סוף פסוק בגלל שעמדת ארגון השחקנים בנושא חשובה בדיוק כמו עמדת הליגה. אם עמדתם תהיה שזה לא נוגד את ה-CBA, אז ימונה בורר חיצוני שיכריע בעניין.
    על פניו, ההחלטה של הליגה הייתה נמהרת.
    דיונווידי לא טמבל. כאשר הוא החליט ללכת לכיוון הפיננסי הנ"ל, הוא עשה זאת תוך ליווי משפטי של ארגון השחקנים, במטרה למנוע התנגשות עם ה-CBA.
    הצעד הקרוב הוא פגישה בינו לבין נציגי הליגה. אם הם לא ישתכנעו, הצעד הבא הוא הגשת תלונה בארגון השחקנים. הם יאלצו לנקוט עמדה האם זה לפרשנותם תואם/לא תואם את ה-CBA.
    כאמור, אם הם לא מסכימים עם הליגה, אז ימונה בורר חיצוני שיכריע בעניין.
    בית המשפט יהיה חלק מהתמונה רק במקרה בו דינווידי לא יקבל סעד מארגון השחקנים. אז הצעד האפשרי הוא לפנותלבית המשפט שיכריע בסוגייה האם השימוש בחוזה כנכס עתידי אכן נוגד את ההסכם הקיבוצי בין ארגון השחקנים לליגה.

  2. בטח לברון אומר לעצמו שיט איך לא חשבתי על זה.
    בתכלס הבעיה הכי גדולה בזה שכל שחקן מונפק יחשוב רק על עצמו הרבה יותר אפילו מהיום. הקבוצה תהיה כלום ושום דבר. מה שישנה זה רק הסטט שלו כולם יריבו על יצירת נקודות שמעלים את ערך החוזה המוצע.
    אבל זה לא יפתיע אם אכן יהיה מאושר. וגינווידי תכלס,צודק הnba גם ככה ביזנס ושואו אז עכשיו הוא יהיה יותר אפילו.
    אחרי זה השחקנים ירצו חוקים חדשים שאוסר להפריע להם לקלוע סל על מנת לעלות את ערך המניה.

  3. מה קורה אם הוא נפצע ומסיים קריירה ?
    הלך הכסף ???
    ואם הוא חוזר אבל ברמה נמוכה יותר ? ההשקעה בהפסד, נכון.
    אני מרוויח רק אם הוא נשאר בריא ומקבל חוזה גדול….
    לא כזה שוס אבל יכול להבין למה זה מחרמן מהמרים
    🙂

  4. לא מבין בזה, אבל שני דברים עלו לי:
    .
    א. השאלה מה הוא, או כל שחקן אחר, יעשה עם הכסף המזומן שיקבל עבור המטבע שלו – פוטנציאל השמדת הערך בשיטה הזו גדול יותר אפילו מבחוזה רגיל. לנוכח מקרי עבר של שחקנים שהסתבכו בפשיטות רגל אלו לא בהכרח חדשות טובות.
    .
    ב. יתכן שא. יושב בראש של הליגה ולכן היא מתנגדת, אבל אם אני מצרף את זה להתעקשות על הטמפרינג, נראה שהליגה איכשהו נוטה למדיניות שמרנית, הייתי אומר כמעט ארכאית, יחסית לעולם שבחוץ. לא יודע אם זה מקום טוב להיות בו.
    .
    תודה רבה מנחם.

    1. הוצאת לי את המילים מהפה.
      .
      תקנו אותי אם אני טועה: הוא כאילו ממנף את עצמו כשהמכפיל זה היחס בין סך החוזה שלו לאורך החוזה בשנים. מה האינטרס שלו הרי לעשות את זה? לקבל את כל הכסף עכשיו כי הוא מאמין שהוא יוכל להשקיע אותו נכון ולהרוויח באמצעותו בזמן הזה שלולא המכשיר הפיננסי הכסף לשנים הבאות נשאר אצל הקבוצה. בנוסף לזה הוא מציג הימור למשקיעים. תקנו את החוזה לעונה האחרונה שלי שהיא אופציית שחקן, ואולי בעצם כשתמכרו אותו הוא יהיה שווה יותר כי אקבל הצעה יותר גבוהה. הרווח יתחלק איכשהו בין השחקן למשקיעים, בעוד שהשחקן גם נהנה בשנתיים הראשונות מהרבה מזומן נזיל.
      .
      לא יודע, על פניו נשמע לגיטימי והוגן, רק שיש לי סלידה גדולה מכל המכשירים הפיננסים האלה. כי מעליהם נבנים מכשירים נוספים שגם הם אולי נשמעים לגיטימיים והוגנים, ומעליהם עוד, ואז בעצם נוצר מצב שכולם ביחד כבר לא הגיוניים. כמו מיחזור משכנתא, מה זה החרטא הזה. כל המכשירים האלה מייצרים בועות, חובות, בסוף הכל נופל וכולם סובלים חוץ מבודדים שהימרו נכון או כאלה שהם מושחתים מספיק כדי להנות מההפקר.

  5. הבחור גאון.
    ההצעה משתלמת לכולם.
    לחדי העין הסיגריה אינה בשנה השלישית אלא הבונד המובטח בשנתיים הראשונות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט