עושים חג בבסיס – שנת הדינגרים / יוני לב ארי

סיכום העונה הסדירה במייג'ור ליג בייסבול: כמעט כל שיא הום ראנס נשבר, ויש כמה יוצאי דופן. וגם: איזה קבוצה מזכירה את מכבי נתניה ומה השיא שהחזיק מאז 1883? נתראה באוקטובר

זהו. שנת 2019, שלב העונה הסדירה, מאחורינו. 162 משחקים לכל קבוצה, וקיבלנו בלי דרמות מיוחדות, חמש עולות מכל ליגה. אז קודם כל, תמונת העולות:

טרנר חוגג עוד הום ראן. צילום: National Post

בנשיונל ליג, הברייבס יפגשו את הסיינט לואיס קארדינלס, כשהדודג'רס ממתינים למנצחת בין הנשיונלס לברוורס – במשחק שייערך בלילה שבין שלישי לרביעי בוושינגטון.

באמריקן ליג, היאנקיז יארחו את הטווינס למשחק הראשון בסדרה של הטוב מ-5, כשהאסטרוז, הקבוצה עם המאזן הטוב במייג'ורס, ממתינה למנצחת בין האייז לרייז, בקרב שיתקיים באוקלנד בלילה שבין רביעי לחמישי. ועכשיו – לסיכום העונה.

פוסט-סיזן 2019 – הבראקט

זה בייסבול או כדורעף?

אז בתחילת העונה החליטו לשנות קצת את הכדור, משהו בתפרים, והפכו את עונת 2019 לעונת ההום ראנס. במהלך העונה נשלחו ליציעים לא פחות מ-6,776 דינגרים, שיא כל הזמנים בקלות. השיא הקודם עמד על 6,105 בלבד, ונקבע ב-2017. במקום השלישי, אגב, נמצאת עונת 2000 עם 5,693 הום ראנס בלבד, יותר מאלף פחות!

לקראת סיום העונה החלה תחרות בין הטוווינס ליאנקיז. היה ברור ששתיהן ישברו את שיא ההום ראנס לקבוצה, שנקבע, אגב, על ידי היאנקיז בעונה שעברה (267). אך השאלה היתה מי תחזיק בשיא החדש בתום העונה. בסופו של דבר, הטווינס עקפו את הניו יורקרים בהום ראן אחד, כשהם מעיפים 307 כאלה. היאנקיז ינסו לנקום כשהשתיים ייפגשו בפלייאוף בסיבוב הראשון.

שברו את השיא. הטווינס. צילום: Flipboard

תוסיפו לזה את העובדה שלא פחות מ-14 קבוצות שברו את שיא המועדון העונה, ותקבלו תמונה ברורה. אך יש עוד צד למטבע, כשלאורך כל העונה היה ברור שהפיצ'ינג של בולטימור יסדר לנו שיאים. האוריולס הרשו לא פחות מ-305 הום ראנס לאורך עונת 2019, עוד שיא מטורף. שספק מתי יישבר.

בנימה אישית

ולצד כל השיאים האלה, היו גם שיאים אישיים די מרשימים. מלך ההום ראנס של 2019 הוא לא אחר מאשר פיט אלונסו, האור הכמעט יחיד שהיה למטס העונה (כשיש לך את ג'ייקוב דגראם, יש אור דלוק באופן קבוע). הרוקי הנפלא שבר על הדרך את שיא הרוקיז, כשהוא עוקף את ארון ג'אדג' בסיבוב.

חתיכת אור. אלונסו. צילום: YAHOO!

ושימו לב לנתון הבא. הכוכב של הדודג'רס, קודי בלינג'ר, סיים את העונה במקום הרביעי בליגה עם 47 הום ראנס. אך מה שמדהים פה, שאת 45 הדינגרים הראשונים שהוא העיף, הוא חבט נגד 45 פיצ'רים שונים! חבל שג'ייק מגי הרס הכל בכדור ה-46…

וממלך אחד לשני. אלוף החבטות של עונת 2019 הוא טים אנדרסון מהווייט סוקס, עם ממוצע חבטות של 335.. אך במקביל, הוא רשם 15 Walks בלבד. בכך שבר אנדרסון את השיא, שעמד על 19, ונקבע, שימו לב, ב-1902!

באמת מגיע לו? אנדרסון. צילום: Sports Illustrated

אגב (1), אנדרסון רשם חתיכת קפיצה העונה, כשב-2018 ממוצע החבטות שלו עמד על 240. מצ'וקמק. וב-2017? 257. מעפן. אגב (2), אנדרסון שיחק ב-123 משחקים בלבד בדרך למקום הראשון. גם כריסטיאן ייליץ', שתופס את המקום השני עם ממוצע של 329., עשה זאת עם מעט משחקים (130). לכן אולי דווקא קטל מארטה מאריזונה, שנמצא במקום השלישי, הוא המרשים מכולם, כשב-144 משחקים הוא רשם ממוצע של 329..

יוסטון ועוד 29

חובבי הכדורגל בארץ מכירים את מטבע הלשון "נתניה ועוד 15", שהכניס לעולמנו מרדכי שפיגלר, כשהנתנייתים קרעו את הליגה הלאומית ב-1983. דברים דומים אפשר להגיד על היוסטון אסטרוז גרסת 2019. נכון, הדודג'רס רחוקים מהם משחק בודד אחד, והיאנקיז רק ארבעה, אך זה מעבר לטבלה, שכמובן אף פעם לא משקרת.

או אולי דווקא לו? מארטה. צילום: 98.7 Arizona Sports

הפיצ'רים של האסטרוז סגרו את עונת 2019 עם יחס הסטרייק אאוט הגבוה ביותר בליגה – 10.26 כאלה ב-9 איאינגים, היחידים עם מספר דו ספרתי במייג'ורס. אך הם לא עצרו רק בהגנה. אחוז הסטרייק אאוטס של החובטים מיוסטון, 18.3 בלבד, הוא הנמוך ביותר בליגה.

לאסטרוז יש את צמד הפיצ'רים הטוב בליגה, ג'אסטין ורלאנדר וגאריט קול. הראשון סיים את העונה עם מאזן של 6:21 ו-ERA של 2.58, השני עם 5:20 ו-2.50. לא מן הנמנע שהם יחלקו את תואר הסיי-יאנג – הפיצ'ר הטוב בליגה (תרשמו לי הימור).

צמד חמד. ורלאנדר וקול. צילום: freep.com

כשיש לך צמד כזה, אתה מוביל את המייג'ורס בלא מעט נתונים סטטיסטים. האסטרוז הרשו הכי מעט היטס (1,197), רשמו הכי הרבה סטרייק אאוטס (1,656), כשהסטארטרים שלהם ניצחו הכי הרבה משחקים בליגה – 78. כל זה נותן להם הרבה כלים להמשיך כל הדרך אל התואר.

חיים על הקצה

העונה הזו היא עונה של קבוצות חזקות מאוד, וחלשות מאוד. להלן מספר דוגמאות: האיינג'לס הפסידו אמש ליוסטון 8:5. לא משהו מפתיע. אבל ההפסד הזה קבע היסטוריה. היה זה ההפסד ה-90 של הקבוצה מלוס אנג'לס, ובכך נקבע כי לראשונה אי פעם, אחת הליגות הציגה 12 קבוצות עם 90 ניצחונות או הפסדים. שש קבוצות עם 90 או יותר ניצחונות, שש קבוצות עם 90 או יותר הפסדים. מה יותר קצוות נזה?

גם איפה הילד שואלים מתי כבר אוקטובר יבוא?

רוצים עוד דוגמה? עד לעונת 2019, מעולם לא קרה שקבוצה ניצחה את השניה 18 פעמים בעונה. לא קרה עדיין? אז למה לא לארגן שניים כאלה העונה? המאזן של יוסטון מול סיאטל המסכנה עמד העונה על 1:18, כשגם של האינדיאנס מול הטייגרס נעצר על 1:18.

ואם כבר התעכבנו על הטייגרס, הקבוצה מעיר המכוניות, שסיימה את העונה עם המאזן הגרוע בליגה (114:47), שברה עוד שיא: הפרש הריצות בבית, שנעצר על מינוס 221, הכי נמוך בהיסטוריה של המשחק. הקודם? מינוס 215, של הפילדלפיה קוואקרס (היה דבר כזה?) נקבע אי שם ב-1883.

ולסיום – פרידה מג'ו

השיקגו קאבס סיימו את העונה בצורה מזוויעה. עד לפני שבועיים הם היו חזק בתמונת הפלייאוף, אך עשרה הפסדים ב-12 המשחקים האחרונים השאירו אותם בחוץ. זה, כנראה, ייתן את האות לפרידה מהמנג'ר הוותיק, ג'ו מאדן, האיש שהביא לקאביס אליפות לאחר המתנה של 108 שנה. כעת נותר להמתין ולראות מי יגיע במקומו, והאם מאדן ימשיך לתחנה נוספת, או שהוא יתלה את הקפוצ'ון (מה עוד מנג'ר יכול לתלות?). ימים יגידו.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. לא שרדו את הניחוס שלי, האינדיאנס. באסה.
    .
    מה נותר לעשות העונה?
    לאחל לאחת מהאנדרדוגס שתעשה ריצה מרשימה.
    אוקלנד? הם לא זקוקים לניחוס שלי בשביל לקרוס…
    מילווקי באמת הרשימו עם סיום עונה יצא מן הכלל, על אחת כמה וכמה כאשר לוקחים בחשבון שכאשר ייליץ' גמר את העונה, הם היו בפיגור במירוץ לוויילד דארד. אבל עדיין, יש גבול לכל תעלול. אני לא מאמין שהם ימשיכו ביכולת של סוף העונה. לא ללא ייליץ'.
    .
    זה משאיר אותי עם הטווינס. באמת קבוצה סימפטית. שיהיה להם בהצלחה!
    (מזל טוב, יוני. חרצתי את גורלם של הטווינס, כך שהיאנקיס יכולים להמשיך הלאה ללא דאגות…)
    .
    תודה, יוני. על סיכום העונה. ובכלל, על הכיסוי הרצוף של הענף המרתק הזה.

  2. השילוב של באטינג קטלני עם פיצ'ינג מאיים עוד יותר גם באסטרוס וגם בדודג'רס די מזמין גמר בין השתיים. מצד שני זה בייסבול וכבר ראינו דברים מוזרים יותר,… וקלייטון קרשואו.

  3. למעט שיקגו שאכזבה גם אותי, עצוב לספר שכל הימורי הפוסט-סיזן שלי, לפני כמה שבועות טובים, התממשו אחד-לאחד. לא כי אני כזה גאון גדול, אלא בגלל הלו"ז, וכי הליגה, לצערנו, מאוד לא מאוזנת, ומאוד-מאוד צפויה בשליש האחרון של העונה.
    זה אומר, כולל המטס (זה היה ברור שאין להם צ'אנס), כולל האינדיאנס הנכים, כולל ההתמקמות של יוסטון כמספר 1, וכו'.
    .
    לעניין חוסר האיזון בליגה. בייסבול הוא כידוע משחק של אינצ'ים. לכן הוא, מעצם היותו, יכול להבטיח תחרות צפופה. אלא שההיווצרות של קבוצות חזקות מדי, בד"כ העשירות, ובמקביל – אלה שגומרות את העונה עד האמצע, הופך גם את ה-MLB בעונה הסדירה לנורא לא מעניין, ברובו. מאות משחקים, נטולי כל ערך ספורטיבי ממשי. גם השנה, זה מה שאפיין את האמריקן ליג.
    המדד המיידי שאני מחפש עבור ליגות מאוזנות, הוא אחוז הנצחונות. ליגה מצוינת, והיו לנו כאלה, היא כזו שנעה בין 60% מקסימום ל-40% מינימום נצחונות. בניגוד לענפי ספורט אחרים, בבייסבול זה אפשרי וקרה לא פעם! מה שגורם לכך, שיש מרדפים המוניים על אליפות הבית, או כניסה ל-WC, עד השניה האחרונה.
    מה יש לנו השנה?
    באמריקן 3 קבוצות מעל 60. בנוסף, טמפה ואוקלנד על הקו בדיוק, 96-97 נצחונות בעונה, נתון שאיפיין פעם קבוצות מדהימות (והן לא). ועוד 3 קבוצות מתחת ל-40, חלקן ממש מחפירות, היי דטרויט. זה אומר, כחצי מהאמריקן מתנהג לא נורמלי. ליגה גרועה ולא תחרותית.
    הנשיונל, שוב, הרבה יותר מעניינת. יש רק חריג אחד – הדוג'רס עם פנקס הצ'קים הלא נגמר, הרבה מעל ל-60. אטלנטה המתחדשת על הקו. ומנגד, ולא פחות חשוב, רק אחת מתחת ל-40, מיאמי.
    .
    יהיה פוסט-פוסט-סיזן נפרד? כי ממש מתחילים…
    אז ככה כמתאבן, ולקפוץ ישר לשורה התחתונה: הכל כרגיל פתוח, אבל נדמה לי שיוסטון, בזכות הפיצ'ינג האדיר, היא הפייבוריטית, אפילו המובהקת. פשוט קבוצה מושלמת מכל כיוון, התקפה, הגנה, פילדינג – קבוצה מושלמת (אוקיי, למעט בייס-ראנינג…), קבוצת חלומות נטולת חולשות. ואפילו היסטורית.
    זה המקום להציץ בעוד טבלה שאני אוהב: 1000 הפיצ'רים הטובים אי פעם, עפ"י ERA, והיא מתעדכנת. 4.20 ומטה מכניס אותך פנימה.
    גם כדי לגלות שם בשמחה, למשל, את כל 4 הסטארטרים (גודן, אוחידה, פרננדז ודארלינג), הריליבר (מקדאוול) והקלוזר (אורוסקו) של המטס 86. כי כזו היסטורית היתה הקבוצה הזו…
    וגם כדי למצוא שם, *שלושה* מהפיצ'רים של יוסטון שיעלו עכשיו לפוסט-סיזן. שלושה! גריט קול (מקום 254), ג'סטין ורלנדר (313), גריינקי (333)…
    אמנם קלייטון קרשאו, עם ה-2.44 המופרע שלו, נמצא שם ממש בצמרת האולימפוס (34, כמובן הפיצ'ר הכי טוב בן זמננו. היחיד שמתקרב הוא דה-גרום עם 2.62. כל היתר, כריס סייל וכו', לא יורדים מ-3). אבל זה רק קרשאו. וזה קרשאו, בפוסט-סיזן…
    על הרוטציה של היאנקיז בכלל אין מה לדבר, למרות שנעשה את זה, בחדווה, כשהנפילה תבוא…
    ולכן, על פניו, זו תהיה יוסטון.
    .

    1. LOL
      מיהרתי לכתוב ולא השגחתי במה שכתבת ב"קבוצות על הקצה". ממש אותו דבר! רק שאני פיתחתי את המדד הזה בעצמי… (מה זה מסובך. ג'יניוס!). הם אפילו הולכים על רף יותר גבוה, 45%-55%. אני אומר: ליגה אידאלית, היא ליגה שכולן נעות בה בין 60-40 אחוז נצחונות. החלשה ביותר תנצח לפחות 2 מ-5 משחקים, החזקה ביותר תנצח לכל היותר 3 מ-5 משחקים. מושלם.

  4. שנה שעברה, עמוק לתוך הפלייאוף, יוסטון היתה הפייבוריטית הברורה. זה נגמר בארבעה הפסדים רצופים לבוסטון.
    לא יודע מה יהיה, אבל מקווה שהאלופה הפעם תגיע מה- NL.

  5. נו מה קורה?
    ה-WC של הנשיונל בעיצומו, וכרגיל – עבורי לפחות אין הפתעה – הנאטס מתרסקים. מסורת זו מסורת.
    אין פוסט, ואף אחד לא רואה? בשביל מה עבדנו 162 משחקים?

  6. שרצר, עצבני כמו כל הקבוצה, יוצא בשן ועין רק עם 3 אחרי חמישה. לטובת סטרסברג. זה מה שאני אוהב במשחק על כל הקופה.
    איכשהו אני יודע שעדיף שוושינגטון ימשיכו, מול הדוג'רז. אבל אני פשוט לא מצליח להתחבר לקבוצה המעפנה הזו.

  7. יאללה,
    הגיעה הזמן ל-"חזרתו של האנדרדוג".
    יותר מדי שנים ברצף אלו קבוצות המיליונים שזוכות.
    טפו, טפו, טפו,
    מילווקי צריכים לשרוד רק עוד 2 אינינגס בשביל להדיח עוד קבוצה ממועדון ה-"200+ מיליון" (הקאבס והרדסוקס כבר הדיחו את עצמן…)

  8. נו, פעם אחת המזל היה בצד של הנאטס.
    הציפור עלה לגמרי עם אוברקיל. קאונסיל טעה בהחלטה לסייב של 2 אינינג. ועל זה הארור.
    תכלס זו מתנה לדודג'רס. וושינגטון קבוצה מעפנה. ועכשיו הם גם שרפו את שרצר, ואת הכוכב של הערב סטרסבורג, למשחק הפותח. זה ייגמר מהר.
    מצד שני גם למילווקי אין מה למכור כ"כ מאוחר. בנשיונל הכל תפור לעליה של la.

    1. אני אמשיך לטעון שאת מילווקי היינו עוברים בקלות, לעומת הנאטס להם יש הרבה יותר כלים להדיח אותנו :/ מתאר לעצמי ששטראסבורג יכול להגיש בכיף במשחק 1

כתיבת תגובה

סגירת תפריט