מחשבות כדורסל לראש השנה / רועי ויינברג

איפה אנדרה איגודלה יכול לנחות?

הגריזליס הגיעו להסכמה עם אנדרה איגודלה על כך ש-MVP הגמר לשעבר לא יתייצב למחנה האימונים שלהם והם יחפשו טרייד שלו לקבוצת פלייאוף. המהלך למעשה פוסל כרגע את האפשרות לביי-אאוט של איגודלה ומקטין מאוד את השוק האפשרי שלו בהתחשב בכך שהשחקן מרוויח 17 מיליון דולר בעונה הבאה. איפה אנחנו יכולים לראות אותו?

המועמדת הסבירה ביותר היא דנבר. הנאגטס סבלו לאורך העונה ובפלייאוף מהמחסור בשחקני הגנה מנוסים בעמדות הפורוורד ונאלצו לפתוח עם טורי קרייג, שחקן הגנה טוב שכמעט לא קיים בהתקפה (6.6 נקודות ב-48% מהשדה בפלייאוף) לאורך הפלייאוף עצמו ולמשך חלקים נרחבים מהעונה.

איגודלה שחקן הגנה לא פחות טוב שיזכה לזמן משחק ממושך, למרות שסביר שנראה אותו עולה מהספסל ומשמש בתפקיד דומה למה שהיה לו בגולדן סטייט – מנהל משחק מהספסל ששומר על הגארדים הטובים ביותר של היריבה ומשמעותי במאני-טיים. הנאגטס אחת הקונטנדריות היחידות שיכולה להרשות לעצמה את המשכורת של איגודלה כשהם יעבירו תמורתו את מייסון פלאמלי. פלאמלי היה חשוב בעונה הקודמת, אבל דנבר השיגה מחליף אפשרי ליוקיץ' בדמות ג'רמי גרנט שיכול לשחק כסנטר. המחסור בשחקני הגנה אישית טובים בעמדות הכנף יותר משמעותי מסנטר מחליף, במיוחד בפלייאוף. דנבר תצטרך לוותר על בחירה, אולי אפילו בחירת סיבוב ראשון ב-2022 כשהם לא יכולים להעביר את הבחירה של 2021 עקב כך שהעבירו את הבחירה של 2020. מחיר לא קטן לקבוצה שעדיין מתפתחת.

יעד מעניין נוסף הוא הקליפרס, שיצטרכו לוותר על מו הרקלס לצד רודני מקגורדר ובחירת סיבוב ראשון נוספת (או ג'רום רובינסון, בחירת לוטרי בדראפט הקודם). לא סביר שנראה את הקליפרס מוותרת על נכס כמו החוזה הנגמר של הרקלס בשלב הזה בעונה, כשהם יכולים להשיג וטרנים יותר איכותיים לקבוצה חדשה לחלוטין – אולי קייל לאורי, גוראן דראגיץ' או סרג' איבאקה. אם איגי יישאר בממפיס עד לשלב מאוחר בעונה, האפשרות שלהם תהיה הרבה יותר ריאלית.

יוטה גם יכולה לנסות. חבילת טרייד שמבוססת על דאנטה אקסום לצד שחקנים נוספים (טוני בראדלי?) יכולה להתאים למשכורת של איגודלה ולחזק את הספסל של הג'אז. ניסיון הפלייאוף שלו יכול להתאים טוב בקבוצה שמשלבת שחקנים חדשים ואפשר לראות את ההגנה שלו משתלבת ליד מגן טבעת אבסולוטי כמו רודי גובר. בעונה האחרונה אקסום קלע 6.9 נקודות ב-41.7% מהשדה, אבל הג'אז לא הסכימו להעביר אותו בשביל מייק קונלי יותר מוקדם העונה לאותה ממפיס. לא השתנה מספיק בשביל שיעבירו אותו עכשיו.

תומאס בראיינט – האיש השקט שיקפוץ מדרגה

בשנה שעברה לא היו הרבה נקודות אור בוויזארדס. אחת היחידות הייתה תומאס בראיינט, שחקן השנה השנייה שקלע 10.5 נקודות למשחק ב-7 זריקות מהשדה, לצד 6.3 ריבאונדים וכל זה ב-20.3 דקות למשחק. אחרי פגרת האול-סטאר, הוא קפץ ל-12.3 נקודות עם 7.5 ריבאונדים בערב. בגיל 21, הוא אחת מנקודות האור הגדולות שלהם.

יש סיכוי לא רע שבראיינט השחקן השני הכי טוב של הוויזארדס כרגע. היכולת שלו לסיים בצבע מרשימה, בין אם כחותך לכיוון הטבעת או כפינישר בפיק-נ'-רול, לצד ניצוצות בפוסט-אפ במספר זעום של מהלכים. יש לו את כל הנכסים של סנטר מודרני בהתקפה, כשההגנה טעונת שיפור למרות שהוא הראה אינסטינקטים הגנתיים לא רעים, נוסף לתנועה טובה בלי הכדור כחוסם.

הוויזארדס צפויים לתת לו לפתוח במשרה מלאה השנה, כשיאן מהנימי יעבור לספסל. איש סמית' ואיזייאה תומאס, הרכזים של המכשפים, מתבססים על פיק-נ'-רול כנשק המרכזי שלהם בהתקפה. זה יכול להגדיל מאוד את כמות הזריקות של בראיינט למשחק ולהפוך אותו לשחקן של 14-16 נקודות למשחק. השילוב שלו ליד הרוקי רוי האצ'ימורה יכול להיות הקו הקדמי של הוויזארדס לשנים הבאות, כשהאצ'ימורה משלים אותו לא רע על הנייר עם קליעה מהשלוש, למרות ששניהם לא מקבלי החלטות או שחקנים יוצרים. הנקודה המרכזית לאופטימיות אצל וושינגטון, גם אם בראדלי ביל לא יסיים שם את העונה.

שחקני מחנה אימונים מעניינים

מלבד ג'ו ג'ונסון, שהצטרף לדטרויט לא מזמן, שחקנים נוספים חתמו לאחרונה בקבוצות וינסו להצטרף לסגלים הסופיים של קבוצות NBA לקראת 2019/20. בואו נדבר על כמה מהם:

ת'אבו ספלושה התאחד עם ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק ביוסטון. הוא לא שיחק יותר מדי בשנתיים האחרונות ביוטה, אבל כששיחק קלע שלשות באחוזים לא רעים מהפינה (44.4% בקצת יותר מניסיון למשחק בשנתיים האחרונות), מצרך חשוב מאוד ביוסטון. הוא שמר טוב על שלשות בעונה האחרונה כשהוא נדרש לשמור על שחקנים גדולים ממנו. יוסטון הצליחה להחיות קריירות של שחקנים שנחשבו גמורים בעונה האחרונה כמו אימאן שאמפרט וקנת' פאריד וההימור על ספלושה יכול להשתלם להם אם יהפוך לשחקן שלשות והגנה יעיל לאורך זמן, כמו דנואל האוס שתרם לא מעט העונה. אותה יוסטון, אגב, החזירה את ראיין אנדרסון שיכול להיות חשוב בכל הקשור לריווח המשחק.

מרקיז כריס הצטרף לסגנית האלופה בגולדן סטייט. מצד אחד, הוא לא היה שחקן NBA לגיטימי השנה – רוב העונה לא הייתה לו קבוצה כשהוא שיחק רע ביוסטון, קבוצת פלייאוף, וגם בקליבלנד. הוא אתלט טוב אבל לא יותר מזה, למרות שנבחר גבוה בדראפט. יכול להיות שסיטואציה כמו הווריורס, עם מערכת חזקה יותר מיוסטון של תחילת העונה שעברה, תעשה לו טוב. יש פוטנציאל הגנתי לא קטן והוא רק בן 21. יש סיכוי לא רע שנראה אותו בכלל בקבוצה, אבל הוא יכול להתברר כ-pick-up לא רע בהמשך העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. העיסוק באיגי קצת מוגזם לטעמי. אמנם עוד יש לו קצת דלק במיכל, אבל לא יותר מידי. יהיה בן 36 השנה וכבר כמה שנים רואים אצלו דעיכה איטית. הוא משחק בעמדה שלא מזדקנים בה טוב ולדעתי יתן השנה משהו באיזור ה4 נקודות למשחק. לא גיים צ׳יינג׳ר.

    ההחתמה של כריס להבדיל, מאוד מעניינת. שחקנים גבוהים פורחים אצל הדאבס – החל מזאזא, מגי, בל, לוני, כולם בינונים מינוס וכולם מיקסמו את היכולות שלהם שם. כריס יותר מוכשר מרובם ומאוד צעיר. לדעתי זו תהיה עונת הפריצה שלו. אם זה לא יקרה בשבילו שם, אז מהר מאוד הוא יפלט מהליגה.

    1. בעונה הסדירה סביר שכן. בפלייאוף השנה הוא קלע 9.8 נקודות (49.4% מהשדה, 35% מהשלוש) עם 4.3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק, כשהוא מגביל את קוואי על 37.5% מהשדה ב-8 ניסיונות למשחק, את לו וויליאמס על 33.3% מהשדה ב-7 למשחק והצליח להאט גם את הארדן. עדיין יש בו הרבה כדורסל, במיוחד ברגעים החשובים של העונה. מסכים שזה הצ'אנס האחרון של כריס.

      1. נכון. הפלייאוף היה שירת הברבור שלו והוא נראה שם הרבה יותר טוב ממה שהוא נראה בדרך כלל. לא בטוח בכלל אבל שזה בר שחזור, בטח לא בגילו. הוא כבר שנים בירידה איטית והשנה זה יורגש אפילו יותר. יש משהו בטענה אבל שאם הוא מביא לדנבר (או מי שזה לא תהיה) אפילו נצחון חשוב אחד בפלייאוף אז אכן שווה להביא אותו.

        1. זאת שאלת 18 מיליון הדולר – אם זאת שירת הברבור או לא. גם ב-2018 ראינו עונה סדירה ופלייאוף יחסית דומים, כשהפער ביניהם קטן יותר (עונה סדירה יותר טובה ופלייאוף יותר חלש באותה שנה). הוא יכול להיות שווה עוד ניצחון בפלייאוף או לכל הפחות להיות שחקן חמישייה עם הגנה אישית טובה יותר ויותר תרומה בהתקפה מטורי קרייג.

          1. רועי ואברי, אתם מתעלמים העובדה שג"ס נמצאים תחת תקרת מס קשיחה – תוצר של מהלך ה"החתם והחלף" שהביא להם את ראסל. כרגע יש להם 14 שחקנים תחת חוזה כאשר רק אחד מהם , מקיני אינו מובטח, אבל אין להם מקום לשכר של שחקן נוסף. יש להם רק 400,000 דולרים תחת התקרה, שיספיקו להחתמה של שחקן מינימום לקראת סוף העונה. לכן, כדי שמרכיז כריס ישחק ולו אף משחק אחד העונה הם צריכים לנפות את מקיני או להחליף את אחד השחקנים האחרים שנמצאים עם חוזה מובטח. שתי האופציות לא נראות סבירות.

            1. רן הנרגן, אין לי מושג מה קרה שם ואיך, אבל עובדה שמדווחים בתקשורת שכריס חתם בגולדן סטייט. דיונים על תקרות שכר וכיו"ב זה מעלי ככה שאני נאלץ להנהן בהסכמה לכל מה שתגיד בנידון.

            2. אברי, הוא חתם על חוזה לא מובטח. מה שאומר שכדי להבטיח אותו הם יצטרכו לבצע את אחד הצעדים המדוברים. קשה לי להאמין שכריס יראה בשלושת השבועות הקרובים משהו שיצדיק את זה.

      2. איגואדלה כבר לא שחקן לגיטימי. זה לימון סחוט וחמוץ מאוד. אם היה בווריורס שחקן ברמה של 17 מיליון לעונה הם לוקחים את הגמר. כל המבטים החופשיים שקיבל היו בזבוז.

  2. תודה רועי
    איגי בדנבר זו הברקה. יכול לתת להם את הקפיצה לשלב הבא ולתת הזדמנות אמיתית לדנבר במידה ויפגשו בקליפרס/ לייקרס.

    1. אשמח מאוד אם כן, אבל כמו שזה נראה כרגע אין שם מספיק איכות. קרי, גרין וראסל מעולים אבל אין הרבה יותר מדי מאחוריהם – רק קוון לוני באמת הוכיח את עצמו כשחקן NBA טוב לאורך זמן כשקליי תומפסון פצוע.

      1. כן, הסגל שלהם זה קרי, ראסל, גרין, לוני.
        קאולי סטיין סנטר מחליף, מקיני פותח בסמול, וזהו, ששה שחקנים כולל כולם
        השאר שחקנים פחות מוכרים שחלק גדול מהם רוקיז או שחקני ליגת פיתוח או שחקנים מליגות אחרות בעולם

        1. השאר כוללים את אלק בורק וגלן רובינסון ה 3, שניהם עם ותק של מספר שנים ותיוג "לא משהו". זו ההזדמנות האחרונה שלהם. הם יחד עם קאולי סטיין שנמצא תחת אותו תיוג הם המפתח לעונה של ג"ס. אם שנים מהם יתנו תפוקה שעולה על זו שנתנו בעבר וישתלבו במשחק ההגנה של ג"ס יש על מה לחלום. אוונס וספילמן שאיכזבו בשנתם הראשונה בליגה אבל אם יקלעו 6 נקודות וישחקו הגנה טובה ב 12 הדקות שלהם על המגרש דיינו ושלושה רוקייס. אחד, ילד בן 18, השני שחיף בן 20 עם קליעה לא יציבה אבל ביצים של פר והשלישי סניור מקבוצת קולג מנצחת. אם אחד מהשניים האחרים יצליח לתרום תרומה חיובית נאמר הללויה

  3. איגודאלה לדעתי הוא הימור הגיוני לקונטנדרית שיש לה כסף, מביא הרבה נסיון ונתן פלייאוף טוב העונה
    כריס יקבל הזדמנות בגולדן, יש להם השנה סגל סופר קצר וזה הזמן לקחת את ההזדמנות

  4. מת על תקופת ראש השנה. סליחה, טעות הקלדה – מת מהתקופה הזו של ראש השנה. הדבר היחיד הטוב בה זה שאפשר לקלל כל אדם ברצף של תיאורים של דברים שתעשה לו, דברים עם לוגו, ואז לסיים את המשפט במפגן הפאסיב-אגרסיב האולטימטיבי "אבל חג שמח שיהיה לך" ולצאת האיש הגדול בשיחה.
    .
    קשה לי לשמוע על לוותר על פלאמלי. הפלאמדוג התחבב עליי לאורך השנים, וגם על פופוביץ' מסתבר, שקרא לו "The Ultimate Teammate" (of ultimate destiny). משאבת ריבאונד שיעשה כל מה שצריך למען הקבוצה.
    את גרנט אני רואה יותר כמחליף למילסאפ לטווח הרחוק. אולי כי בכל שלב היו לו לפחות שני סנטרים לגיטימיים בסגל, אבל מאלון מעולם לא הראה נטייה לשלב שחקנים כמו ג'רמי כסנטר בסמול בול.
    אבל מתישהו צריכים לוותר על הפלאמדוג. החוזה שלו עומד להיגמר, ויש גבול כמה דנבר תוכל לשלם לו. מצד שני, אני מעדיף שזה יקרה כשאני יודע שאיזה אד דייוויס מגיע במקום כגיבוי.
    .
    בפלייאוף האחרון ראינו את ההתגלות של טורי קרייג. שמר היטב על לילארד. קלע ב-47% מהשלוש. כל מה שצריך זה שגם בעונה הסדירה הוא יקלע ברמה סבירה ולא הזוועתית הרגילה שלו, ויש לנו סמול (כל עוד מייקל פורטר עדיין מחקה את הקריירה של נאש, רק בהפוך).
    .
    אז איגי, חולה עליך, אתה אגדה. אבל חג שמח שיהיה לך.

    1. 47% מהשלוש, אבל ב-2.6 ניסיונות למשחק. אתה חושב שאם נראה אותו זורק 6-7 פעמים למשחק מהשלוש בעונה הסדירה, כמו שחקן חמישייה, הוא ישמור על אחוזים כאלה או אפילו קרובים להם? מאוד אופטימי.

        1. יעד ריאלי לגמרי. אולי אפילו יקלע באחוז גבוה יותר (אחרי האול-סטאר 40.8%, ב-2.3 ניסיונות למשחק). השאלה היא באיזה ווליום יזרוק, כי הוא לא יכול להיות שחקן חמישייה עם 6 זריקות בערב. ימי טוני אלן נגמרו.

    2. תשמע חגי אתה נחמד והכל. זה לא יעבוד בנינו. א-ב-ל אני בטוחה שכל מקום שתעבוד בו ירוויח ממך (טיפ: לא לצאת עם מישהי מהעבודה)

  5. צריך להבדיל בין שחקנים כמו סאפלושה הנמצאים עם חוזה מובטח לבין כאלה כמו כריס או אנדרסון שצריכים לשחק את דרכם על הרוסטר.
    במקרה של כריס אני מאד סקפטי מכיוון שהוא יצטרך ממש להצטיין כדי שהווריורס יחליטו שזה משתלם עבורם (יצטרכו להעביר מישהו כדי להשאיר אותו).

  6. יש מקום בשבילו בליגה בישראל גג מנחם. עם כל הצער כרמלו סוס מת…רועי לגבי איגי לדעתי סיכוי גבוה לנחיתה רכה באחד הצדדים של קריית מלאכי… הייתי מת לראות אותו נוחת בדנבר ..

  7. איגואדלה אחלה חיזוק. לאו דווקא לקליפרס, הם טובים בפורוורדים. יותר ליריבה העירונית. רק שהוא לא שווה 17 מיליון דולר. לא מאמין שתהיה קבוצה שתעשה עליו טרייד לכל דבר, רק המתנה לביי-אאוט. ואם לא יהיה כזה, שייהנו להם בממפיס מנוכחותו של אלוף ו-FMVP על הספסל. זה בטח מעשיר באיזשהי צורה.
    מרקיז כריס על חוזה לא מובטח. הוא לא חלק מהקבוצה. כך שכל מה שנכתב הוא בערבון מוגבל ביותר ומטה. הסיכוי שישחק, קטן.
    בכלל, אנשים עדיין תולים תקוות בגולדן סטייט של העונה הנוכחית, כאילו היא חזק בביזנס. היא לא. כל עוד קליי לא חוזר, וקשה להאמין שאחרי מחדל דוראנט מישהו יעשה את זה, גולדן סטייט על הנייר קבוצת ס-פלייאו. יש לה שני מספרי 1, אין לה מספר 3, דריימונד יצטרך להרחיב את התחת שלו גם להיעדרות של שני SF כוכבים, דוראנט ואיגי, וגם מספר 5, ווילי קולי-סטיין, לא בדיוק נצץ, בסגל הלא מאוד נוצץ, של סקרמנטו.
    כמובן, יכול להיות שכולם יזנקו מעלה-מעלה, קר שוב יוכיח שהוא גאון, האולם החדש והאוהדים החדשים יעשו נפלאות, וכו'. רק שזה לא מאוד ריאלי. העומס שיופעל על תכלס 3-4 שחקנים – סטף, ראסל, דריימונד, לוני – יהיה עצום, בלי אפשרויות ליותר מדי "מנוחות יזומות" (היי קוואי, זה גם מיועד עבורך). כי במערב השנה, מצמצת – וייפתח פער שלא תוכל לסגור בהמשך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט