סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

השיקגו קאבס מצאו להם זמן להירדם, שבוע בדיוק מסיום העונה, והברוורס ממילווקי ניצלו זאת עד תום, כשהם ממשיכים ללהוט בצורה לא הגיונית. אז מי תעלה לפלייאוף ומי לא? הכל בפנים

הספירה לאחור נמשכת, כשבעוד שבוע תסתיים העונה הסדירה. ביום ראשון הבא יחלו שני משחקים במקביל, בקנזס סיטי ובסיינט לואיס, שני המשחקים האחרונים בעונה הסדירה, כשהשלב הבא – משחקי הוויילד קארד שישוחקו במהלך ראש השנה.

העונה של הקאבס הולכת ונגמרת. צילום: chicagocrusader.com

אז איפה עומדים הדברים? נתחיל באמריקן ליג, כשהיאנקיז הבטיחו את המקום הראשון בבית המזרחי, והאסטרוז במערבי. לטווינס יש יתרון של ארבעה משחקים על קליבלנד, כך שהדברים אמנם לא סגורים, אך בהחלט קרובים לכך.

מצב לאומי

גם בנשיונל ליג המצב דומה. הברייבס הבטיחו את ראשות הבית המזרחי, והדודג'רס את המערבי. במרכז סיינט לואיס מחזיקה ביתרון בן שלושה משחקים על מילווקי, שעקפה את הקאבס, כך שהמצב לא סגור אך בהחלט קרוב לכך.

צפו במהלך השבוע

אז מה קורה בוויילד קארד? באמריקן ליג, אוקלנד כמעט הבטיחה את מקומה, כשהיא מוליכה ביתרון של שני משחקים על טמפה ביי, שמחזיקה כרגע בכרטיס השני. מרחק משחק אחד דרומה נמצאת קליבלנד, שעדיין יכולה לחלום.

גם הפעם התמונה דומה בנשיונל ליג. וושינגטון מוליכה ביתרון של משחק על מילווקי, כשהקאבס רחוקים שלושה משחקים מהברוורס. סיכוי נמוך, אבל קיים. לקאבס נותרו סדרות חוץ מול פיטסבורג וסיינט לואיס, כך שהם תלויים בעיקר באחרות.

שחקני הברייבס חוגגים מקןם ראשון. צילום: flipboard.com

אכזבת השבוע

הקאביס החלו את השבוע עם תקווה ואמונה – אפשר להדביק את הקארדינלס בפסגת הבית. אך הראש שלהם היה כנראה בעיקר בטורניר הקדם אולימפי של ישראל, ורצף של לא פחות מחמישה הפסדים הוריד אותם עד למקום השלישי, הרחק מהתקוות, שכבר לא בנות שנות 2000….

וזה כלל שני הפסדים כואבים במיוחד. במשחק הראשון מול הקארדס, חזרו החבר'ה משיקגו מפיגור 4:1 באינינג התשיעי, כפו הארכה, רק כדי לראות את קארפנטר מנצח את המשחק באינינג העשירי.

צפו בקאמבק של הקארדס מול שיקגו

אבל זה עוד כלום, במשחק השלישי בסדרה, עם יתרון 7:8 בתחילת התשיעי, עלה קרייג קימברל לסגור את המשחק. פיץ' ראשון – הום ראן של מולינה, 8:8. פיץ' שני – הום ראן של דה יונג. 8:9. מי היה מאמין… סדרת ההפסדים הזו כנראה תשאיר את שיקגו מחוץ לאוקטובר.

בראוו ברוורס

הקבוצה ממילווקי היתה זו שניצלה את הנפילה של הקאביס, והמשיכה את השליש האחרון המפחיד שלה לעונה. אף אחד לא רוצה לפגוש את מילווקי בפלייאוף. הברוורס, שרשמו השבוע מאזן של 1:6, נמצאים במהלך ריצה של 2:14, מספר כמעט בלתי נתפס, ואם הקארדס היו קצת פחות טובים אולי גם פסגת הבית המרכזי היתה אפשרית.

צפו בגראנד סלאם של ברון

השיא של מילווקי הגיע השבוע נגד היריבה המרה מסיינט לואיס. אינינג תשיעי, 3:4 לציפורים, היהודי החביב ראיין ברון עולה. שני סטרייקס, ובום – גראנד סלאם, יתרון 4:7, בדרך לעוד ניצחון. ברון כבר לא מה שהיה לפני חמש שנים, אבל בהחלט כלי יעיל באוקטובר עם טונה של ניסיון.

New York, New York

המטס נכנסו לשבוע הזה בידיעה שעוד שבוע חביב לא יספיק. אבל זה לא עזר, וסדרת הניצחונות עליה חלמו אוהדי המטס לא הגיעה, עם מאזן של 3:3, כשמרחק 4.5 המשחקים מהוויילד קארד נותר, כשהזמן הולך ונגמר.

בטנסס הולך שמאלה. טעות של טירונים. צילום: elfildeo.com

שני דברים טובים כן קרו השבוע. הרוקי הנפלא של המטס, פיט אלונסו, העיף את ההום ראן ה-50 העונה, כשהוא מוביל כרגע על כל הליגה. הפציעות של מייק טראוט וכריסטיאן ייליץ' בהחלט הקלו על מיסטר פיט. בנוסף, נתנו שחקני המטס סיבה לאוהדים לחייך, כשהם הפכו פיגור 3:1 בשישי ו-4:3 בתשיעי לניצחון 4:7 על הרוקיז, עם לא מעט קלאץ' היטינג.

ובצד השני של ניו יורק? כרגיל, מאבדים שחקנים. האוהדים ציפו בקוצר רוח להופעת הבכורה של דלן בטנסס העונה. אז הרליבר המוכשר פסל שני שחקנים, ואז הוא עשה צעד שמאלה, דבר שלא עושים באמצע ספטמבר. הצעד הזה פצע לו את האכילס וגמר לו את העונה. לפחות יש לו ERA 0…

בונדס ומייז. שתי אגדות. צילום: USA Today

יומיים לאחר מכן, דומינגו הרמן, מההפתעות המרעננות של העונה, נכנס לחדשות בצד הלא טוב שלהן, כשהואשם שהיכה את זוגתו במסעדה, במקרה לעיני אחד ממנהלי הליגה. הרמן הושעה מכל פעילות וכבר לא יחזור לזרוק העונה. מה יקרה איתו הלאה? ימים יגידו.

השבוע לפני

והפעם, גרסת ה-Milestones. הראשון הוא ווילי מייז. ב-22 בספטמבר 1969, השבוע לפני 50 שנה, הפך מייז לשני בתולדות המשחק שמגיע ל-600 הום ראנס, כשהראשון הוא בייב רות'. כוכב הג'איינטס העיף 2 ראן דינגר מול הפאדרס בדרך לניצחון 2:4.

נכנס להיסטוריה. סוסה. צילום: Sports Illustrated

הבא בתור הוא רג'י ג'קסון. ב-19 בספטמבר 1984, השבוע לפני 35 שנה, בדיוק 17 שנה לאחר שהוא העיף את ההום ראן הראשון בקריירה. ירה מיסטר אוקטובר את ההום ראן ה-500 בקריירה. הקורבן של כוכב האיינג'לס הפעם היה באד בלאק מקנזס סיטי.

קופצים ל-1999. הפעם זהו תורו של סמי סוסה. הסלאגר של הקאבס הפציץ באינינג השישי, כשהוא שולח את הכדור ה-60 של העונה. בכך הפך סוסה לראשון אי פעם שמתכבד ב-60 הום ראנס פעמיים בקריירה. הוא סיים את העונה הזו עם 66, אגב.

אחרון ברשימה הוא לא אחר מאשר בארי בונדס. כוכב הג'איינטס העיף ב-17 בספטמבר 2004, השבוע לפני 15 שנה, את ההום ראן ה-700 בקריירת הכוכבית שלו. שני האחרים שחיכו לו ברשימה הזו הם כמובן בייב רות' והאנק ארון.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נכון להיום, במירוץ על הכרטיס השני לוויילד קארד ב-AL טמפה ביי והאינדיאנס צמודות עם מאזן זהה.
    עד כמה המירוץ הזה צמוד? טמפה ביי בשבוע שעבר הגיעו למשחקים עם אינינגים נוספים ב-3 משחקים רצופים. הם ניצחו את כל 3 המשחקים (בכלל, הם כרגע עומדים על רצף של 7 ניצחונות רצופים במשחקים שנכנסים לאקסטרה אינינגס). סוף עונה פסיכי. נקווה שזה ימשיך כך עד הפיץ' האחרון של העונה.
    .
    תודה, יוני.

  2. בשנה שעברה הקאבס (אני לא זוכר בדיוק מי, אולי מאדון) אמרו שאין באמת יריבות מול הברוארס, כי הם תמיד מנצחים. מאז מילווקי משגים את שיקאגו בכל הזדמנות…

  3. AL:
    ב-WC אוקלנד תארח את טמפה ביי, בדרך ליוסטון. היאנקס יארחו את הטווינז. מתחילת העונה רשום על זה, יוסטון והיאנקיז בגמר הליגה, ולשם זה הולך.
    אוקלנד תשמור על היתרון שלה ב-WC, במפגשים עם קבוצות חלשות שמזמאאאן סיימו את העונה, האיינג'לז והמרינרז.
    לרייז יש לו"ז בעייתי על הנייר, כרגע עם הסוקס, ושני משחקים עם היאנקיז. אבל הכל בבית, באווירת סוף קורס. ואז יוצאים לטורונטו. רואה אותם מסיימים עם 5 מ-6.
    האינדיאנים מקליבלנד, עם סדרת חוץ מול הווייט סוקס, ואז עוד אחת, קשה, אצל הנאטס. בדוחק הם יגיעו ל-5 מ-6, וממילא שובר השוויון של טמפה. גם עדיף לקליבלנד לא להגיע לפוסט סיזן, בלי קלובר, סאלאזאר וקראסקו. חסר כל סיכוי.
    על כל פנים, גם לאוקלנד החביבה אין הרבה מה לחפש בהמשך, נגד יוסטון, שתסיים לפני היאנקיז (בזכות לו"ז קליל, ויתרון בשובר שוויון). היאנקס יפגשו את מינסוטה. לצערנו השנואים מכל פייבוריטים, אבל זה מוקש.
    NL:
    ההסתלקות של הקאביז הפתיעה אותי, היה קלאסי שהם יגיעו לסיום, ואז ידיחו את הנאטס, כמיטב המסורת. אבל התחת של שיקגו פגש תחת-מפלצת, של הקארדז, הענק הרדום נזכר להתעורר… סוויפ 0:4 בבית?? אוי אוי.
    אלה גם בשורות טובות מאוד לדוג'רז, כי התחושה שלי, שהקבוצה שהם הכי לא רצו לפגוש בסיבוב הראשון, במפגש 5 משחקים פגיע – היא שיקגו, עם ריגלי והצמחים והסלעים והעזים וכל מה שקשור בזה.
    סגור שה-WC בנשיונל יהיה בין וושינגטון למילווקי. מי תארח?
    זו תהיה מילווקי, שתשלים את מהפך סוף העונה, עם 2 סדרות קלות מאוד, סינסי החלשה והרוקיז הגרועה. לנאטס כאמור סדרה מסיימת עם קליבלנד…
    לא יודע עם מי ללכת משתיהן, לקראת המפגש עם הדוג'רז והתקווה הקלושה להדחה מפתיעה… אתה רוצה להגיד, סופסוף וושינגטון. אבל אלה וושינגטון, כן?
    בחצי השני, אטלנטה תארח את הקארדז, לכאורה לברייבס יתרון קל, גם במהלך העונה הם היכו כמה פעמים קשה את סט לואיס. אבל הקארדז, פלייאוף – זו ממש הטלת מטבע.

    1. שיקגו קבוצה עייפה וחסרת חיים, הלוואי והדודג'רס היו פוגשים אותה. עכשיו ניאלץ לפגוש קבוצה עם רעל בעיניים כמו וושינגטון או מילווקי

      1. הדוג'רז יאכלו את וושינגטון נא, בלי ווסאבי. מילווקי זה עניין אחר. עדיין אתם פייבוריטים ברורים לריקוד הגדול, ויודע מה, אם זה היאנקיז בסוף, אני לגמרי איתכם. גם מהסיבות המוסריות הברורות של מלחמה בשטן, ובגלל אחוות הליגה, וגם כי כבר מגיע לקרשאו, נו.

        1. וואלה הסיבוב הראשון יותר מלחיץ מה-NLCS כי זה הטוב מ-5 וכי לדעתי הדודג'רס יעברו אותן אם וכאשר. כולי תקווה שהיאנקיז יעיפו את יוסטון כי הם מפחידים כמו לא יודע מה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט