הכל מתחיל בדטרויט / עומר בקאל

ISO JOE בימיו באוניברסיטת ארקנסו

שני שחקני עבר חזרו לעולם הכדורסל בשבוע האחרון, שני שחקנים שהקריירה שלהם ובמיוחד מעשיהם אחריה הלכו בצורה השונה ביותר שיכלו ללכת. כעת, ננסה להתחקות אחר מעשיהם בליגה הטובה בעולם, הסיבות לפרישה וכיצד ניצלו את הזמן הפנוי שנותר להם, אחד התחיל את קריירת המשחק שלו בדטרויט ואחד מחפש בה קרש קפיצה בחזרה לבמה הגדולה בעולם. מצד אחד, כוכב קצת נשכח של העשור האחרון ומהצד האחר אחד הפלופים הכי מתוקשרים שראינו, שרק רוצה שישכחו ממנו.

"לא הייתי מוכן לליגה ולמה שהיא דרשה ממני." דרקו מיליצ'יץ'

הכניסה לליגה

ונתחיל מג'ו 'ISO' ג'ונסון, שאייש את עמדות 2 ו-3 בימיו בליגה. בילה שנתיים באוניברסיטת ארקנסו, למרות שקיבל הצעות ממכללות כמו דיוק וקונטיקט, בהם נהפך לפרשמן הראשון שמוביל את קבוצתו בנקודות ובריבאונדים עם 16 נק' בממוצע ביחד עם 5.7 ריבאונדים. כל זה היה מספיק לבוסטון סלטיקס לבחור את ג'ו במקום העשירי בדראפט 2001, שמצידו הציג שנה ראשונה סולידית עם 6.3 נק' למשחק כשהוא פותח ב-33 מ-48 המשחקים ששותף בהם, הפורוורד נכנס גם לחמישיית הרוקיז השנייה באותה עונה.

שנתיים לאחר מכן, דראפט 2003. לברון ג'יימס היה סגור בקליבלנד עם הבחירה הראשונה, אך בידיהם של דטרויט הייתה אפשרות לבחור פרנצ'ייז פלאייר מהמעלה הראשונה כשהאפשרויות שעמדו בפניהם היו כרמלו אנתוני, דוויין ווייד, כריס בוש וילד פלא סרבי בן 18, ילד שהאימון הראשון שלו מול עיתונאי NBA וותיקים הוגדר על ידי אחד מהם כ"האימון האישי הטוב ביותר שראיתי בימי", ילד שבימיו הראשונים בניו יורק לקראת האימונים לדראפט התעצבן וכעס על זה שלא הגישו לו את הלחם שהוא רגיל אליו, ילד בלי הרבה ניסיון משחק מקצועני, ילד שג'ו דומארס הודה בעצמו שדטרויט ידעו עליו 20% ממה שהיו צריכים לפני שבחרו אותו במקום השני, טוב מניח שאת ההמשך כבר גיליתי. החתול בדטרויט יצא מהשק מהר מאוד וכבר בעונתו הראשונה בפיסטונס מיעט לשחק.

קריירות שלקחו כיוון שונה

שנה לאחר מכן, הועבר ג'ונסון בטרייד לפיניקס שם העביר שלוש שנים וקלע בממוצע 15.2 נק' ואף הגיע עם הסאנס עד לגמר המערב שם הפסידו לסן אנטוניו. בקיץ 2005, עבר ג'ונסון מהסאנס לאטלנטה הוקס, ושם חלה הפריצה הגדולה שלו לתודעה של האוהד האמריקני הממוצע כשהוא מוביל את קבוצתו החדשה בנקודות (20.2 בממוצע), באסיסטים (6.5 בממוצע), בחטיפות (1.26 בממוצע), בשלשות שנקלעו (128), ובדקות (40.7 בממוצע) והיה אחד מחמישה שחקנים בלבד בעונה זו שהשיגו ממוצע של יותר מ-20 נקודות ו-6 אסיסטים. בעונת 2006-7, מספר 2 של ההוקס הגביר את אינטנסיביות המשחק שלו וסיים בפעם הראשונה בתור אול סטאר ועם ממוצעים אישיים מכובדים של 25 נק' עם 4.4 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים לאחר שהחליף את ג'ייסון קיד שנפצע בגבו, עונה לאחר מכן נבחר למשחק האול סטאר, בתור מחליף, בפעם השנייה בקריירה. לאחר עונות השיא באטלנטה, עבר השחקן בטרייד לברוקלין נטס ואמנם העמיד 16.3 נק' בעונת הבכורה, חוץ מיכולת ההבקעה שניחן בה ג'ונסון, שמו התפשט ברחבי הליגה בתור שחקן קלאצ' עם היכולת לסיים משחקים בקור רוח, בעיקר במהלכי 1V1, משם מגיע הכינוי ISO JOE. נתוניו האישיים ירדו מעט מעונה לעונה וב-2016, לאחר שלוש וחצי עונות, שוחרר מברוקלין. עוד הספיק לשחק ג'ו במיאמי היט עד לסוף העונה. ג'ונסון הספיק בין היתר לעבור ביוטה וביוסטון לפני שפרש מכדורסל ב-2018, לאחר שלא היו ניסיונות להחתימו.

לעומת זאת, הקריירה של דרקו הלכה בכיוון שונה. אמנם זכה השחקן באליפות עם דטרויט ב-2004, אך את דקות המשחק שלו קיבל בגארבג' טיים ומיעט להפיק נתונים כלשהם. ב-2006 עבר הסנטר לאורלנדו, ובקבוצה קיבל בהתחלה דקות משחק וב-2007 אף קבע שיא אישי – 21 נק' מול פורטלנד, ואף הראה יכולת טובה במהלך משחקי הפלייאוף של קבוצתו אורלנדו נגד דטרויט כשהממוצעים שלו עמדו על 12.3 נקודות ו-4.5 ריבאונדים למשחק.

"באורלנדו כולם חשבו שיש לי בעיות נפשיות וזו הייתה בעיה. אמרתי לסוכן שלי שאלך לכל קבוצה חוץ מ-ממפיס, רק שלא ישלחו אותי לממפיס. כמובן ששלחו אותי לממפיס, שם הייתי בדיכאון שנתיים. לא יכולתי לתפקד יותר. נפשית הייתי מותש לגמרי."

כך מתאר דרקו עצמו את אותה התקופה בליגה הטובה בעולם בריאיון שערך בשנת 2017. לאחר שמצא את עצמו בניו יורק, ניסה דרקו להגיע לאירופה בכדי לנסות להחזיר לעצמו את הקריירה למסלול לאחר שהבין שהוא פשוט לא מוכן ל-NBA, אך ניו יורק ניסתה להעביר אותו בטרייד למינסוטה, שלפי דרקו, הוא פנה ל-GM של הקבוצה באופן אישי והזהיר אותו שהוא לא יוכל לתרום לקבוצה ואף יהרוס את הדינמיקה בה. אותם תחינות לא עזרו ובעונת 2010 חתם על חוזה לארבע שנים במינסוטה טימברוולבס תמורת שכר כולל של 20 מיליון דולר. היה נראה שהקריירה של מיליצ'יץ' צוברת תאוצה כשאת עונת 2010-11 התחיל כסנטר הפותח של הקבוצה עם נתונים אישיים משתפרים, אך באותה עונה מעמדו בקבוצה התערער והוא מצא עצמו מחוצה לה. דרקו הספיק להעביר חודש בבוסטון לפני שסוף סוף מצא עצמו מחוץ לליגה הטובה בעולם. את הקריירה סיים עם ממוצעים של 6 נק' ב-18.5 דקות למשחק.

לאחר הפרישה

לפני שנדבר על מעשיו של ISO JOE לאחר הפרישה, נצטרך להכיר עוד דמות, חדשה יחסית, שמקומה בכדורסל האמריקאי עוד לא ברור, אך לטעמי טמון בו פוטנציאל גדול.

MVP – ג'ונסון בליגת ה-BIG 3

ליגת הBIG3 – הליגה הוקמה על ידי הראפר אייס קיוב ואיש הבידור ג'ף קווטינטס ב-2017. בליגה משתתפות 12 קבוצות בסך הכל כשהמשחקים משוחקים על סל אחד בקבוצות של 3V3. בליגה תוכלו למצוא שחקני עבר נוספים כמו גילברט ארינאס, מייק ביבי, דשון סטיבנסון ועוד הרבה, שכן שחקני עבר ב-NBA מהווים את מרבית שחקני הליגה. בעונה החולפת, שיחק בקבוצת הטריפלטס, תחת הניהול של ליסה ליסלי, שחקנית עבר ב-WNBA וביחד עם מיודעינו ממכבי תל אביב, אלן אנדרסון, ג'ו הוביל את הקבוצה לזכייה באליפות כשהוא קולע את הסל המנצח של העונה (ועוד הרבה סלי ניצחון במהלכה) והוכתר ל-MVP של העונה החולפת בליגה.

כבר הבנתם את הכיוון עד עכשיו, חייו האישיים של דרקו הלכו בכיוון אחר לגמרי, כשהוא מתרחק מכדורסל כמה שאפשר, מעלה תוך כדי 45 ק"ג. תחילה, החל דרקו את חייו לאחר היציאה מהליגה כחלקאי, בעל התמקדות בתפוחים (אף עבד עם חברת נטפים הישראלית) אך העיד שהעבודה בחווה שלו היא מה שגרם לו למצוא את השקט הנפשי וליהנות מעצמו בפעם הראשונה מזה שנים. לאחר התקופה כחקלאי, ב-2014 וכשהוא בן 29, חתם דרקו על חוזה עם ליגת הקיקבוקסינג העולמית בניסיון לפתוח קריירה כמתאגרף שהתבררה להיות כושלת למדי כשבמקביל היה אחד ממנהיגי אוהדי קבוצת הכדורגל של הכוכב האדום בלגרד.

קריירה כושלת בקיקבוקסינג.

החזרה לעולם הכדורסל

שני חוזים נחתמו השבוע. ג'ו ג'ונסון, לאחר ההצלחה בקיץ, קיבל פנייה מדטרויט, כשעל הפרק נמצאים שחקנים חופשיים כמו כרמלו אנתוני וג'יי אר סמית' והקבוצה אף שחררה את מייקל ביסלי בשביל לפנות מקום לקלע בן ה-38 שינסה להחזיר מהקסם שייחד אותו כסקורר ושחקן בעל קור רוח לליגה. הרחק משם במשרדי, נובי-סאד, קבוצה קטנה שהתחילה כקבוצת אימונים לשחקני עבר בליגה השנייה בסרביה, ינסה להחזיר לעצמו את האהבה למשחק, שחקן שהוגדר עם פוטנציאל עצום ולא הצליח להתאים את עצמו לדרישות ולאופי החיים של שחקן בליגה הטובה בעולם.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. ISO ג'ו, לא תמיד היה ISO.
    בפיניקס הוא היה שוטר מהטובים שנראו בליגה. לצדו של נאש הוא קלע שלשות באחוזים מטורפים (למיטב זיכרוני זה היה 47.5% מהשלוש בעונתו האחרונה). כאוהד סאנס חלפה בראשי לא פעם המחשבה "מה אם…"
    איך היו נראים האנס אם הם לא היו משחקים משחקים, וג'ו היה ממשיך בקבוצה.
    אם כל הכבוד לדיאו (הגיע בעקבות עזיבתו של ג'ונסון),
    ג'ו נתן לקבוצה איכותיות אחרות. נאש + ג'ונסון + אמרה (בריא), יכל היה להפוך לבסיס של אלופה מבריקה.
    .
    תודה, עומר. אחלה פוסט!

  2. אני מבין את ההתלהבות מההחתמה של ג'ונסון אבל אף אחד לא מבטיח שהוא בכלל יהיה בסגל שלהם בתחילת העונה.

  3. אחרי העונה האחרונה של וינס קארטר גיל 39 זה ינוקא ששווה חוזה רב שנתי
    מהמר שבסוף השנה ישנו לו את הכינוי ל
    Cool Slow Mo Jo
    🙂

  4. מצויין עומר תודה.
    ג'ו ג'ונסון אחד השחקנים האהובים עליי.
    סקורר מצויין ושחקן קלאצ' מדהים.
    במשחק שלו תמיד שידר רוגע וקלאס.
    בשיאו יכל להיות מס' 3 במועמדת לאליפות אבל בחר להיות ראש לשועלים.
    אמנם סגנון משחק מעט שונה, אבל מאוד מזכיר לי כיום את באלטר גם ברמתו וגם בבחירת הקבוצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט