הישג שיא למאמן נבחרת ישראלי: רונן גינזבורג עושה היסטוריה / יניר רובינשטיין
photo credit: FIBA

הישג שיא למאמן נבחרת ישראלי: רונן גינזבורג עושה היסטוריה / יניר רובינשטיין

רונן גינזבורג עשה היום היסטוריה כאשר הבטיח לצ'כיה לכל הפחות את המקום ה-6 באליפות העולם בכדורסל של FIBA. במשחק צמוד נגד פולין השאפתנית שהוכרע ממש בדקות האחרונות לאחר תנודות רבות בהובלה, ניצחה נבחרתו של גינזבורג 84-94.

בעבר, הביא יעקב שאלתיאל את נבחרת ישראל למקום ה-8 ב-1954, צביקה שרף הביא את נבחרת ישראל האגדית של ברקוביץ' למקום ה-7 ב-1986, ודיוויד בלאט השיג את המקום ה-7 גם הוא עם נבחרת רוסיה של מוזגוב ב-2010. יש להדגיש שבכל הטורנירים האלה היו פחות נבחרות (12 ב-1954, 24 ב-1986 ו-2010). זהו הישג בלתי יאומן ולפי דעתי הצנועה רונן גינזבורג הוא ללא ספק מאמן התחרות ואיש השנה של הספורט הישראלי.

לפי דעתי, כל עכבר כדורסל צריך להשיג עותק ולצפות בשידור חוזר במשחק המאלף הזה, כולל פופוביץ', סטיב קר ושחקניהם. מאמן פולין, האמריקאי מייק טיילור, נתן פייט ראוי להערכה והיה על המגרש משחק שחמט נהדר בין שני מאמנים גמישי-מחשבה ושתי קבוצות מאומנות היטב. אני לא אגזים ואגיד שהיה זה המשחק היפה ביותר שראיתי באליפות עד כה ולמדתי לא מעט ממנו. גם השידור בערוץ הספורט היה כיף לצפייה עם פרשון קולח ומלא מידע של מולי קצורין, מאמן נימבורק הצ'כית לשעבר (בזמן שגינזבורג היה עוזרו).

לכתבת עומק על רונן גינזבורג: קישור.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. חייתי חיים שלמים מבלי לדעת שמאחורי הננו עומד רונן. עכשיו, איכשהו, החיים נראים נכונים יותר.
    אחלה כתבה ובהחלט הישג מצויין לננו, מקווה לראות אותו פעם במכבי

  2. תותח
    שנים הוא מצליח בחול. תמיד היה לי מוזר שהוא לא בא לפה… אבל מצד שני עם ההתנהלות המקצועית המקומית (כן… לצערי גם בחולוניה) אני מבין שהוא נשאר באירופה
    🙂

    1. מה הוא צריך את הכאב ראש הזה? כל מיני עסקנים שבטוחים שהם המציאו את הכדורסל שישבו לו על הספסל (הווריד) ויאכלו לו את הראש???

  3. ואני לא הבנתי מה זה הננו הזה….
    .
    חתיכת מחמאה נתת למשחק…אתה צריך להרחיב לדעתי אם וכאשר תוכל
    הקטע זה שבקושי הזכירו את השם שלו בארץ בשנים האחרונות כ"כ קשה לעשות איתו ראיון מידי פעם?!
    תודה יניר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט