אירועי דיומא – 11.09.2019

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס של שנחאי – סיבוב שני (שמינית הגמר)

9:30: מארק אלן-ליאנג וונבו

9:30: ג'אד טראמפ-דייויד גילברט

14:30: ג'ון היגינס-בארי הוקינס

14:30: ניל רוברטסון-דינג ז'ונווי

יום אתמול, שכלל את שארית משחקי הסיבוב הראשון ופתיחת השני, לא כלל בניגוד לקודמו הפתעות מיוחדות. אולי ההפתעה הגדולה ביותר הייתה הניצחון של ליאנג וונבו על סטיוארט בינגהאם, מה שמראה שהסיני חוזר לכושר טוב. רוני אוסליבן הפעם לא הסתבך מול ז'אנג יי החובבן, וניצח אותו בצורה חלקה. ג'ק ליסובסקי זכה לניצחון נאה על מארק סלבי, ושלח את אלוף העולם לשעבר שוב להרהר על כושרו הנוכחי. את המותחן של היום סיפקו אלופי העולם מארק וויליאמס ושון מרפי, במשחק שנגמר בפריים מכריע לטובת מרפי.

היום נוכל לראות את חציו השני של סיבוב שמינית הגמר, עם כמה משחקים מצויינים. אלוף העולם, ג'אד טראמפ, יפגוש את "החקלאי העצבני" דייויד גילברט, עוד אחד מכוכבי אליפות העולם האחרונה. סגנו באליפות, ג'ון היגינס, יפגוש את בארי הוקינס לקרב איכותי. ניל רוברטסון, אחד מטובי השחקנים בעונה הקודמת, יפגוש את דינג ז'ונווי, התקווה המקומית לטורניר. מארק אלן וליאנג וונבו ייפגשו במשחק שצפוי להיות התקפי ומהנה. שידורים ביורוספורט ב-9:30 וביורוספורט 2 ב-14:30.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 17
קטע 16, שלפני יום המנוחה האחרון, היה השני מבין שני קטעי הטיפוס המכריעים באסטוריאס, והוא התנהל באופן כמעט זהה לקודמו. גם כאן הייתה לנו קבוצת בריחה גדולה, ששלטה בקטע, ומתוכה הגיע המנצח בקטע. קבוצת אסטנה כנראה השלימה עם העובדה שהמוביל שלה, מיגל אנחל לופז, לא יזכה במירוץ, ולפיכך הכניסה לבריחה שני רוכבים חזקים – יאקוב פוגלסאנג ולואיס ליאון סאנצ'ז. בטיפוס המסכם, סאנצ'ז העלה את הקצב, מה שהותיר אותו יחד עם פוגלסאנג ועם עוד שלושה רוכבים בלבד. פוגלסאנג השלים את העבודה בתקיפה עוצמתית משלו, כשרק טאו גאוגגן הארט מצליח לרדוף אחריו. פוגלסאנג לא התרגש מהבריטי הצעיר שאחריו, והמשיך עד לניצחון בקטע. הדני הוא אחד המטפסים הטובים בענף, כשבאופן די מפתיע זהו לו הניצחון הראשון בקטע גראנד טור. בגיל 34 הוא חווה את העונה הטובה בקריירה, בה זכה בקריטריום הדופינה (בפעם השנייה שלו) ובמונומנט הראשון שלו, ליאז' בסטון ליאז'. אשר לקבוצת ה-GC מאחור, הרי שכאן במשך רוב הקטע, קבוצת יומבו ויסמה של פרימוז רוגליץ' שמרה על קצב מהיר למדי, שהקשה על תקיפות מתוך הדבוקה. התקיפה לבסוף הגיעה בשלב מאוחר, והיא הייתה שייכת למיגל אנחל לופז. סופרמן בעיקר ניסה להחזיר את עצמו לפודיום ולחולצה הלבנה, אך לא הצליח לנער את טאדיי פוגאצ'אר העקשן האוחז בשניים על חשבונו, וגם לא את המוביל פרימוז רוגליץ'. מי שכן נפגע מהתקיפה היו חברי מוביסטאר – נאירו קינטאנה היה הראשון (מה עוד חדש) ואח"כ אלחנדרו ואלוורדה. המצוקה של ואלוורדה הביאה את שלישיית רוגליץ'-לופז-פוגאצ'אר לשתף פעולה על מנת להתרחק מאלוף העולם, פעולה שהצליחה חלקית, כאשר האחרון איבד כ-25 שניות לבסוף. כך שבסוף שני שני הקטעים האחרונים באסטוריאס, פרימוז רוגליץ' נמצא בעמדת זכייה כמעט בטוחה במירוץ, והוא בעיקר צריך להיזהר ממרעין בישין בשבוע האחרון. הוא כעת מוביל על ואלוורדה (2:48+), פוגאצ'אר (3:42+), לופז (3:59+), מייקה (7:40+), קינטאנה (7:43+), אדה (10:27+), קלדרמן (10:34+), האגן (10:40+) ופרנשטיינר (12:05+).

קטע 16, המסתיים בעיר גואדלחרה (לא זאת של מקסיקו) הוא הקטע הארוך במירוץ – 220 ק"מ. זהו קטע גבעי, שבו הקבוצות של המאיצים ינסו להביא אותם שוב לעמדת מיאוץ המוני (בתקווה שבלי תאונות הפעם). אם זה יקרה, סם בנט ינסה להשיג את הניצחון השלישי שלו במירוץ. גביריה, יאקובסן וכל שאר המאיצים ינסו למנוע זאת מהאירי המצויין. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. בזמן שהצרפתים עשו אמבוש לאמריקאים מוביסטאר, קוויק סטפ וסאנווב עשו אמבוש למאפיה הסלובנית. יום שמתנהל בקצב מטורף ומעלה את קינטנה לפודיום הוירטואלי בינתיים. מהרגע שהאסטנה החליטו שהם גם במרדף הפער התחיל לרדת.

      1. הם עבדו קשה (יחד עם UAE* אבל בגדול הם שיחקו משחק נכון שאמר פחות או יותר – אנחנו סומכים על הכושר של פרימוז' נחזיק את זה סביב 5-6 דקות את תעשו עםן זה מה שאתם רוצים. וזה הכריח את אסטנה לבוא לעבוד.

            1. ברור. אבל אלה של מוביסטאר עבדו קשה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט