יום ראשון הגדול

מאת פריים טיים זק, יניב שושני, עידו יצחקי ורביב פייג.

פגרת הNFL הארוכה והקשה מנשוא הסתיימה סוף סוף בחמישי האחרון במשחק פתיחה חגיגי לציון 100 שנה להקמת הליגה.
המשחק הזה שצופה ממנו רבות, לא עמד בציפיות.
זה מה שהיה שם:


שיקגו ברס (1-0) 3 – גרין ביי באפקרס (0-1) 10

ליגת הNFL היא  ליגה חקיינית. אם משהו עובד טוב לקבוצה מסויימת, מהר מאוד יימצאו קבוצות נוספות שייאמצו את הטקטיקה לחיקם בתקווה שזה יעבוד גם בשבילם.
ככה היה עם הק"ב השחור המובילי בשנות ה2000, ככה היה עם טייט אנדס תופסים, RPO ועוד.
אז כשהלוס אנג'לס ראמס הושיבו את השחקנים הפותחים שלהם על הספסל כל משחקי הטרום עונה שעברה ושום דבר רע לא קרה להם, להיפך, קבוצות אחרות ראו כי טוב ומנעו מהכוכבים שלהם לראות מגרש גם בטרום העונה הנוכחית.
מאט לאפלור ומאט נאגי, מאמני גרין ביי ושיקגו, הנמנים על אותו ענף מאמנים של שון מקווי בראמס, כמעו לא שיתפו את אהרון רודג'רס ומיטש טרוביסקי לאורך כל הטרום עונה, והחלודה בהתקפת שתי הקבוצות נראתה עמוקה מתמיד.
לא לזה פיללו קברניטי הNFL כשהחליטו לרגל 100 שנות הקמת הליגה לשבץ למשחק הפתיחה שתיים מהקבוצות המקוריות בליגה, בעלות המסורות המפוארות ביותר והיריבות העמוקה ביותר. זאת בניגוד לשנים שעברו שהיו משחזרים איזה משחק פלייאוף מעונה שעברה בכיכוב אלופת הסופרבול.
הרעיון בבסיסו היה לא רע, שיקגו, אחת מקבוצות ההגנה האימתניות, אם לא הכי, בליגה. עם מאמן צעיר ומוכשר שידוע בתכנון מהלכי התקפה מלהיבים וחכמים. מול גרין ביי המתחדשת עם אהרון רודג'רס בריא ובשיטה התקפית חדשה שאמורה להחמיא לסט היכולות שלו – משחק בינהן בצירוף תבלין היריבות המסורתית והעמוקה, היה אמור לספק חומר לאגדות. במיוחד לאור המפגש הדומה בינהן שנה שעברה במחזור הראשון שסיפק נרטיב דרמטי יותר ממלהיב ואחד הקאמבקים האגדיים.
מה שקיבלנו במקום זה משחק שאין מנוס מלקרוא לו מאכזב.
כאמור, ההתקפות היו חלודות ולא סיפקו כמעט שום ניצוץ התקפי או מהלכים מלהיבים. רוד'ג'רס שבר שיא של 25 שנה עם רבע ראשון של 12- יארדים כוללים בהתקפה. חלק גדול מהכדורים שלו במהלכים הראשונים בכלל לא היו בכיוון.  טרוביסקי, כהרגלו נראה חד לעיתים, אבל קצת לחץ והוא מאבד את הביטחון ואת הדיוק.
הקהל המקומי חסר הסבלנות שפומפם לקראת השלב הבא בהתפתחות מי שאמור להיות ק"ב העתיד שלהם, קרא קריאות בוז על כל כדור מפוספס.
קווי ההתקפה היו במיוחד נוראיים והרשו 5 סאקים על כל ק"ב ואינספור לחצים.
משחק הריצה של שתי הקבוצות כמעט ולא השיג כלום, אבל גרין ביי משום מה התעקשה לנסות לבסס אותו ורוג'רס סיים עם רק 18/30 נסיונות מסירה  ל203 יארד, לעומת 45 ניסיונות של טרוביסקי מתוכן 26 מוצלחות ל228 יארד, רובן לאלן רובינסון שהשיג 102 יארד בתפיסה.
בסופו של דבר, קיבלנו הצצה לרגע לאהרון רודג'רס המוכר והטוב כשבמהלך הרבע השני תוך 3 מהלכים בלבד הוביל דרייב מדוייק לט"ד היחידי במשחק וזה שגם עשה את כל ההבדל בתוצאה הסופית.
שיקגו מבחינתה הסתפקה בפילד גול בודד מהבועט אדי  פניירו, שכל סולדר פילד עצרה את נשמתה כדי לראות איך יתפקד אחרי הפאשלה של הבועט האחרון שעלתה להם בהגעה לאליפות החטיבה.
וההגנות? הגנת שיקגו נראתה נהדר ולא נראה שהפסידה כלום מהעזיבה של ויק פאנג'יו לדנבר. הגנת גרין ביי הפתיעה לטובה הראתה פוטנציאל להיות אחת הטובות בליגה ושמרה על שער נקי.
בפעם האחרונה שמפגש בין השתיים הסתיים בתוצאה מתחת ל20 נקודות היהבשבוע אחרון של 2010 שבו הפאקרס ניצחו 10-3 והמשיכו לזכייה בסופרבול. (רביב פייג)

סקירה לקראת משחקי המחזור הראשון

עם כל האכזבה ממשחק הפתיחה של יום חמישי (אני מניח שאוהדי הפאקרס לא ממש מאוכזבים אם כי קצת מודאגים מהפרודקטיביות של התקפת מאט לאפלור), יש לפנינו עוד מחזור שלם של משחקים שאני בוח שיכיחו מהר את הטעם הרע.
בינתיים אלו הימורי הסוקרים שלנו לתוצאות יום ראשון.


בואו נראה מה מצפה לנו בתחילת השבוע:

פילדלפיה איגלס – וושינגטון רדסקינס (20:00)

הנשרים פותחים את העונה מול הקבוצה מהבירה במשחק שבו יחסי הכוחות ברורים. הרדסקינס היו חזק בתמונת הפלייאוף בתחילת העונה שעברה, כיוון שהם משחקים באחד הבתים החלשים והמאוזנים בליגה, אלא שאז הגיעה הפציעה של הק"ב אלכס סמית' שגדעה את חלומות הקבוצה, והוציאה לדרך רצף הפסדים ממנו הקבוצה לא הצליחה להתאושש. באוף-סיזן האחרון צירפו בוושינגטון את קייס קינום בתור הקווטרבק המוביל, אך עם עזיבתו של ג'יימיסון קראודר קשה לצפות ממנו לספק מספרים יפים. בנוסף, הקבוצה שינתה את פניה בהגנה כששחקנים רבים עזבו את המועדון. ניתן להניח כי בקבוצה מצפים העונה בעיקר להכנה מאסיבית של הקווטרבק הרוקי – דוויין האסקינס שנבחר בבחירה ה15 ועשוי לקבל בהמשך את המושכות. המצב אצל האלופה מ2017 הוא שונה. קרסון וונץ מגיע בריא לחלוטין ולאחר עזיבתו של ניק פולס האיגלס תלויים בו יותר מאי פעם. לכן, בקבוצה שיפרו את ההתקפה עם צירופים מרשימים דוגמת ג'ורדן הווארד, דשון ג'קסון והתאקל הרוקי אנדרה דילרד. כל השלושה אמורים להקל על מלאכתו של וונץ להוביל את הקבוצה אל ראשות בית הNFC מזרח. חשוב לזכור שלא סתם פילדלפיה זכתה באליפות. לקבוצה יש סגל מצויין אשר בהחלט מסוגל להילחם בקרבות הפלייאוף, על אף העונה הסדירה החלשה ב2018. אילו וונץ יצליח לשחזר ולו במעט את היכולת מלפני הפציעות, אין לי ספק כי פילי תפתח את העונה עם ניצחון קליל על יריבתה לדיוויז'ן. (עידו יצחקי)

מיאמי דולפינס – בולטימור רייבנס (20:00)

התחזית: לא כוחות. כבר בתחילת הקיץ סומנו הדולפינס להיות אחת הקבוצות החלשות בליגה וככל שהתקרבנו אל פתיחת העונה הדולפינס רק המשיכו להיחלש. במה שנראה כמו טאנקינג בוטה על מנת לקחת את אחד הק"ב המבטיחים של המחזור בעונה הבאה, זרקה הקבוצה מפלורידה כמעט את כל נכסיה ותיכנס לעונה של בניה מחדש. ג'וש רוזן, הקווטרבק שנבחר בבחירה העשירית בדראפט הקודם ע"י הקארדס הגיע בערב הדראפט, אך נראה כי לא הוא יהיה מי שיקבל המושכות מאחורי הסנטר, כשפיטצפטריק (היגע מהבאקס) נרשם כפותח למשחק הערב. מנגד, עומדת אחת ההגנות החזקות של העונה שעברה – הבולטימור רייבנס. כזכור, באמצע העונה עברו בבוליטמור לשחק עם למאר ג'קסון כקווטרבק הפותח, ומאז יצאו לריצה נפלאה שהקנתה להם את ראשות הבית.בקיץ האחרון איבדו הרייבנס שחקני הגנה רבים וביניהם – טרל סאגס, זאדריוס סמית', סי ג'יי מוזלי ואריק וודל.על חשבונו נחת אחד הסייפטים הטובים בליגה – ארל תומאס, אך ברור לכל שההגנה ספגה מכה קשה. שאלת השאלות בהקשר של בולטימור היא יכולתו של למאר ג'קסון הנכנס לעונתו השנייה בליגה. כעת, כשקבוצות כבר מכירות את משחק הריצה שלו, הוא עשוי להיות מוגבל, ולא לשחק את משחקו הטבעי. לו יציג העונה כי הוא יודע גם למסור, בולטימור תתן פייט רציני על ראשות הבית. כך או כך, נגד מיאמי דולפינס מודל 2019 גם בלי יכולת מסירה, ריצה וכל קשר לפוטבול זה אמור להספיק לניצחון. (עידו יצחקי)

ניו יורק ג'טס – בפאלו בילס (20:00)

בית הAFC מזרח הוכיח לנו בשנים האחרונות שלמרות השליטה האבסולוטית של הפטריוטס והחולשה היחסית של שאר הקבוצות – עדיין ניתן להשיג דרכו כרטיס לוויילד קארד. המלחמה על הכרטיס תיפתח כבר הערב עם אחד המשחקים המסקרנים של המחזור. הקבוצה מהתפוח הגדול פותחת עונה עם הסגל החזק ביותר שלה בשנים האחרונות. מעבר לשיפר טבעי שניתן לצפות מסאם דארנולד, הקבוצה צירפה את לביון בל – אולי הרץ הטוב בליגה שחוזר לליגה לאחר שנת שביתה, ג'יימסון קראודר, התופס המצויין של וושינגטון וכן את סי ג'יי מוזלי שעזב את בולטימור. אליהם מצטרף הבחירה השלישית בדראפט קווינן וויליאמס והרי לפנינו קבוצה חדשה לגמרי מהעונה שעברה. גם הבילס התחזקו משמעותית. קו ההתקפה קיבל תוספות נהדרות כמו מיץ' מורס וקווינטון ספאין שישחקו על מנת לשמור על אלן ולהרוויח עבורו זמן שהיה כ"כ חסר בשנה שעברה. קול ביזלי ופרנק גור יעשירו את האופציות ההתקפיו של הקבוצה, ועם הזרוע של אלן – לא כדאי בכלל לזלזל בבפאלו. להערכתי, אנו נקבל משחק מאוד מבולגן ומפוזר שיכלול טעויות רבות, אך לחלוטין מדובר בשתי קבוצות מאוד מסקרנות, שיירקו דם כדי להשיג ניצחון כה חשוב בשבוע הראשון. (עידו יצחקי)

קרולינה פנתרס – לוס אנג'לס ראמס (שרלוט, יום א 20:00)

מה מצב הכתף של קאם ניוטון? זו השאלה שתקבע לא רק את תוצאת המשחק הזה אלא את כל העונה של קרולינה. יש לקבוצה הזו פוטנציאל מצוין (שהודגם בחצי הראשון של העונה שעברה) אך היא מסתמכת באופן מוחלט על סט היכולות המאוד ייחודי של הק"ב שלה ובלעדיו, או אפילו אתו בכושר חלקי, היא לא מצליחה לנצח – כפי שניתן היה לראות לקראת סיום העונה – אפילו עם הקסמים שמצליח לעשות כריסטיאן מקפרי (שהיה מקום שלישי בליגה בכמות יארדים כוללת בעונה שעברה עם כמעט 2000 יארד). הראמס מקווים לא ליפול בעונה אחרי ההפסד בסופרבול (כפי שקרה לאחרונה לקרולינה ולאטלנטה – ולמעשה לכל קבוצה חוץ מהפטריוטס…) ולחזור שוב למעמד – והפעם על מנת לנצח. ג'ארד גוף חתם על חוזה חדש, שון מקווי נשאר המוח ההתקפי המבריק בליגה וגם אם טוד גרלי לא יבריק כמו בעונה (הסדירה) שעברה, ההתקפה תדע לשים המון נקודות על הלוח. ההגנה תצטרך להתמודד עם לא מעט שינויים ושחקנים לקראת סוף הקריירה אך אהרון דונלד הנפלא יצליח בכוחות עצמו למנוע ממנה ליפול (כפי שעשה בעונה שעברה) ובמשחק השבוע ינסה להגיע מהר וחזק לניוטון כדי לבדוק את עמידותו. אני מאמין שיצליח לעשות זאת והראמס יצאו מקרולינה עם ניצחון חוץ חשוב.  (פריים טיים זק)

מינסוטה ויקינגס מול אטלנטה פלקונס (מיניאפוליס, יום א 20:00)

מפגש מסקרן בין שתי קבוצות שחזו להן גדולות בשנה שעברה אך בסופו של דבר איכזבו מאד ולא הגיעו לפלייאוף. באטלנטה התקפת המסירה היתה מצוינת (מקום 6 בליגה ביארדים לנסיון מסירה, עם עוד עונה לפנתיאון של מאט ראיין) אך היעדר משחק ריצה והגנה איומה (שסבלה מכמות בלתי סבירה של פציעות) גרמו לה לאבד סיכוי בשלב מוקדם של העונה. במפתיע, הקבוצה לא עשתה שינויים מהותיים בסגל ותקווה שחזרתם של כל הפצועים – בראשות הרץ דוונטה פרימן והסייפטי קיאנו ניל – תספיק כדי לאפשר עוד ריצה (אחרונה?) בפלייאוף בעידן ריאן. במינסוטה שום דבר לא התחבר בשנה שעברה – ההגנה שהיתה מצוינת ב-2017 הפכה די בינונית למרות שסגל השחקנים נשאר דומה וההתקפה, למרות כלים מצוינים (כמו התופסים תילן ודיגס) לא הצליחה להתרומם בהנהגת קירק קאזינס שהגיע בחוזה עצום ודורגה בשליש התחתון של הליגה. להערכתי צוות האימון במינסוטה בראשות מייק זימר הקשוח יצליח השנה להפיק יותר מהסגל המצוין. להגנה לא תהיה עוד עונת נפל (יחסית), ההתקפה תתחבר טוב יותר ומינסוטה תרוץ חזק השנה. במשחק פתיחת עונה ביתי מול אטלנטה -שעדיין נשארה לא מאוזנת, עם התקפה מצוינת והגנה בינונית במקרה הטוב – היא לא תיכשל, ובמשחק בין שתי התקפות חזקות ההגנה הטובה יותר תנצח. (פריים טיים זק)

קליבלנד בראונס מול טנסי טייטנס (קליבלנד, יום א 20:00)

מבחן ראשון לרכבת ההייפ שנוצרה סביב קליבלנד במהלך הפגרה. הקבוצה שהיתה מושא הבדיחות הקבוע של הליגה הפכה לחביבת הפרשנים שמרביתם חוזים לה הגעה לפלייאוף וחלקם גם מעבר לכך. הריצה היפה בחצי השני של העונה שעברה בניצוח הק"ב הרוקי בייקר מייפילד לאחר פיטורי יו ג'קסון נותנת תקווה לאוהדים האומללים מקליבלנד אחרי שנים שבהן כמעט לא ראו נצחונות של הקבוצה. כמובן שהרכש הנוצץ בפגרה בראשות התופס במצטיין אודל בקהאם רק מגדיל את הציפיות. טנסי מצד שני היא אולי האנדרדוג של הליגה – עם צוות שחקנים לא רע שכמעט הגיע לפלייאוף בשנה שעברה (סיימו במאזן חיובי של 9- 7) שכמעט אף אחד לא נותן להם סיכוי למרות הבית החלש (AFC דרום) בו הם משחקים. זוהי גם עונת מבחן לק"ב מרקוס מריוטה שצריך להוכיח לקראת סיום חוזה הרוקי שהקבוצה יכולה לבטוח בו כפרנצ'ייז ק"ב – מה שהוא לא הצליח להראות בעונות האחרונות. הסיטואציה הזו שמה את שתי הקבוצות בסיטואציה לחוצה ולדעתי במצב כזה הקבוצה המוכשרת יותר תנצח – וזו בבירור קליבלנד. ההגנה הבינונית של טנסי לא תצליח להתמודד מול מייפילד ובקהאם, ולטנסי אין כלים התקפיים כדי לייצר מספיק נקודות ולהישאר במשחק – בוודאי לא באיצטדיון בקליבלנד שיהיה מלא וגועש. (פריים טיים זק)


ג'קסונוויל ג'אגוארס נגד קנזס סיטי צ'יפס (ג'קסונוויל, ראשון ב-20:00)

שתי קבוצות עם אוריינטציה מנוגדת נפגשות למשחק מסקרן. ההתקפה הנהדרת של הצ'יפס מול ההגנה החזקה של הג'אגוארס, במשחק שבו נתחיל לקבל תשובות על מספר שאלות מעניינות. האם מהומס מסוגל להתקרב ואפילו לשחזר את המספרים המדהימים שהוא ניפק בעונה הקודמת? האם ניק פולס יכול להוביל קבוצה במשך עונה שלמה, ולא רק להגיח כמחליף מפתיע? והאם הוא באמת הפתרון לכל הבעיות שצצו בג'קסונוויל בעונה הקודמת? אחד המפתחות העיקריים במשחק תהיה היכולת של שני הקורנרים המצוינים של הג'אגוארס, ג'יילן רמזי ואיי-ג'יי בוייה, להתמודד כנגד משחק המסירה של הצ'יפס, ובעיקר שיתוף הפעולה בין מהומס לתופס טייריק היל, שינסה לשים מאחור את פרשת הכאת בנו.

נתון מעניין – ג'קסונוויל היא הקבוצה היחידה בעונת 2018 שמולה מהומס לא הצליח להשיג ט"ד במסירה, ואף רשם רייטינג מסירה של 62.7, הנמוך ביותר בקריירה שלו.

ההימור שלנו – למרות שקשה להמר מול אנדי ריד במשחק הפתיחה של העונה (מאזן 1-5 עם הצ'יפס), נהמר שמוטיבציה ענקית והגנה טובה יחפו על נחיתות בכישרון, והיגוארים מנצחים את הצ'יפס אחרי 4 הפסדים רצופים, ולראשונה מאז 2009. (יניב שושני)

לוס אנג'לס צ'רג'רס מול אינדיאנפוליס קולטס (לוס אנג'לס, יום א 23:05)

אינדיאנפוליס קולטס עשו הכל נכון בפגרה והסתמנו כסוס שחור שיוכל להגיע רחוק, עד שאנדרו לאק – בהודעת פרישה דרמטית ממש לפני פתיחת העונה – טרף להם את כל הקלפים. הקבוצה תעלה עם ג'קובי בריסט בעמדת הק"ב ותקווה לטוב. כמות הכישרון והאיזון שסביבו לאפשר להם כנראה עדיין עונה מכובדת אך הסיכוי לריצה עמוקה בפלייאוף נגוז, שכן הם לא יוכלו להתמודד מול אריות הליגה ללא ק"ב עלית. הצ'רג'רס בהחלט עונים להגדרה של קבוצת עלית ואחרי הסיום המאכזב משהו של העונה שעברה הם מחזירים את כל הסגל העמוק והחזק שכמעט נתן להם את המקום הראשון בחטיבה בשנה שעברה. הם מקווים לעונה נקיה מטעויות ופציעות  – ואם זה יקרה הם מסוגלים להגיע עד הסופרבול. פיליפ ריברס רק משתבח עם השנים, ההגנה וההתקפה משופעים בשחקנים מצוינים והמאמן אנתוני לין מצליח לשמור את הקבוצה במסלול – מה שלא טריוויאלי בהינתן ההיסטוריה של הקבוצה הזו. למרות האיטצדיון הכי לא ביתי בליגה והבית הקשה בו היא נמצאת (ראש בראש עם קנזס סיטי של מהומס וריד) הקבוצה תגיע לפלייאוף ותקווה להשיג את ראשות הבית כדי לקבל מסלול נח בפלייאוף. לשם כך הם צריכים לנצח את המשחקים מול הקבוצות בדרג הביניים של הליגה, אליו משתייכת אינדיאנפוליס בעקבות ההתפתחויות האחרונות. ג'ואי בוסה ומלווין אינגרם יפעילו הרבה לחץ על בריסט הלא מנוסה וההתקפה של ריברס וחבריו תפתח פער מוקדם ותשמור עליו עד לסיום.  (פריים טיים זק)

דאלאס קאובויס מול ניו יורק ג'יאנטס (דאלאס, יום א 23:25)

דאלאס פותחת עוד עונה עם המון ציפיות ותקוות להגיע לסופרבול לראשונה במאה ה-21. הבעלים ג'רי ג'ונס מפגין סבלנות וממשיך לתת אמון במאמן ג'ייסון גארט ובצוות השחקנים שהגיע לפלייאוף בעונה שעברה (עם ריצה מצוינת לקראת סיום העונה, לאחר ההגעה של אמארי קופר) בראשות הק"ב פרסקוט ובעיקר הרץ זיק אליוט (שסוף סוף סגר חוזה עם הקבוצה לאחר נתק מתוקשר בפגרה). ההגנה נתנה עונה מאד סולידית וחוליית הליינבקרים המצוינת שומרת את היריבות על סקור נמוך שמתאים למשחק הריצה של אליוט שנהנה גם מקו התקפה חזק ויציב. בניו יורק העניינים מאד יגעים וחוץ מעונת הרוקי המדהימה של סקון ברקלי (שהשיג הכי הרבה יארדים כוללים בליגה – השני היה אליוט, כששניהם עברו את קו ה-2000 יארד!) אין שם הרבה סיבות לאופטימיות. האבדן של אודל בקהאם (שעבר בטרייד לקליבלנד) יכאב מאד ועמדת הק"ב הפותח תהיה בסימן שאלה מתמיד במשך העונה בין איליי מאנינג הדועך לדניאל ג'ונס שנבחר גבוה (מדי?) בסיבוב הראשון בדראפט. יתפתח משחק מרובה מהלכי ריצה ותוצאה נמוכה יחסית אך העליונות הברורה של דאלאס כמעט בכל עמדה (בנוסף למגרש הביתי) תייצר ניצחון ברור וחיוני במאבק על ראשות הבית (שיהיה ככל הנראה מרוץ דו ראשי בין דאלאס לפילדלפיה במשך כל העונה). (פריים טיים זק)

סיאטל סיהוקס נגד סינסנטי באנגלס (סיאטל, ראשון ב-23:05)

כמה כיף לסיאטל לפגוש את הקבוצה החלשה מסינסנטי במחזור הפתיחה, זה יעשה רק טוב לביטחון העצמי של השחקנים לקראת אתגרים גדולים יותר בהמשך העונה. הסיהוקס עדיפים על הבאנגלס כמעט בכל פרמטר של המשחק, החל מעמדת הקווטרבק שבה מחולל ראסל ווילסון ניסים כמעט בכל משחק, וכלה בהגנה, שקיבלה חיזוק רציני עם הגעתו של ג'דבון קלאוני.

אם הבאנגלס רוצים להשאר בתמונת המשחק, הם חייבים לקבל משחק טוב מהרץ האחורי ג'ו מיקסון (הוביל את ה-AFC ביארדים בשנה שעברה), ולנסות לעצור את משחק הריצה של סיאטל. בהצלחה להגנה שהייתה אחת הגרועות בעצירת הריצה, מול קבוצה שהובילה את הליגה כולה בשנה שעברה במשחק הריצה, עם לא פחות מ-160 יארדים בממוצע למשחק.

נתון מעניין – מאז שעברה ל-NFC בשנת 2002, מחזיקה סיאטל במאזן הניצחונות הביתיים הטוב ביותר בליגה.

ההימור שלנו – כל מי שחושב שסיאטל לא ינצחו את המשחק, שיקום. (יניב שושני)

טמפה ביי באקנירס נגד סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (טמפה ביי, ראשון ב-23:05)

הקבוצה מקליפורניה שטופת השמש, מגיעה להתארח בפלורידה החמה, במפגש של שני פרויקטים. הפרויקט של קייל שאנאהן וג'ון לינץ' בסאן פרנסיסקו כבר נכנס לשנתו השלישית, עם תוצאות לא מרנינות, ואף לקח צעד אחורה בעונה הקודמת. בטמפה ביי מתחיל ברוס אריאנס בפרוייקט שיקום הקבוצה, עם דגש מיוחד על הקווטרבק ג'יימיס ווינסטון.

במשחק עצמו תנסה הגנת הפורטי ניינרס לעצור את משחק המסירה של טמפה ביי (מקום ראשון בליגה בעונה הקודמת), ובעיקר את התופס המצוין מייק אוונס, שעדיין לא ירד מ-1000 יארדים בכל אחת מחמש העונות שלו בליגה. מנגד טמפה ביי תנסה להצר את צעדיו של הטייט אנד ג'ורג' קיטל, ומירב הנטל יפול על כתפיו של הליינבקר לוונטה דיוויד.

נתון מעניין – הגנת הפורטי ניינרס כפתה רק 7 איבודי כדור בעונת 2018, שיא שלילי של כל הזמנים.

ההימור שלנו – הקו האחורי של הגנת סאן פרנסיסקו לא יחזיק מעמד מול משחק המסירה של טמפה ביי, ואריאנס יוכל לסמן לעצמו ניצחון בכורה נאה כבר במשחקו הראשון.(יניב שושני)

אריזונה קרדינלס נגד דטריוט ליונס ( פיניקס, ראשון ב-23:25)

הנה מתחיל לו הניסוי המעניין ביותר ב- NFL בעונה הקרובה, כאשר הקרדינלס יבחנו האם שיטת ההתקפה Air-Raid מתאימה גם לליגה המקצוענית. את הניסוי יוביל המאמן החדש קליף קינגסבורי, ובעזרת הקווטרבק הרוקי קיילר מורי, שנבחר ראשון בדראפט האחרון.

בהגנה החלשה לעומת זאת אין הרבה מהפכות, ובנוסף לכל היא תחסר את הקורנרבק פטריק פטרסון, שמושעה לשישה משחקים על ידי הנהלת הליגה, חסרון משמעותי להגנה שגם כך משוועת לשחקנים איכותיים.

מולם מתייצבת דטרויט עם הגנה משופרת, שקיבלה חיזוק משמעותי בדמות טריי פלוארס, והתקפה בראשות מת'יו סטפורד הוותיק, שאמור לקבל עזרה מהטייט אנד הרוקי טיג'יי הוקנסון, בעיקר בטווחים הבינוניים שבהם התקשו הליונס בשנה שעברה.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שקווטרבק שנבחר ראשון בדראפט זכה בניצחון במשחק הבכורה שלו, הייתה אי שם בשנת 2002.

ההימור שלנו – הליונס בשלים ומנוסים יותר, ובעזרת משחק ההגנה יחזרו מאריזונה עם פתיחת עונה מוצלחת וניצחון באמתחתם. (יניב שושני)

ניו אינגלנד פטריוטס – פיטסבורג סטילרס (הלילה, 03:25)

המשחק המרכזי של המחזור יפגיש את האלופה המכהנת מול הנמסיס הגדולה בשנים האחרונות בAFC –  הפיטסבורג סטילרס. אחרי שנים בהם האלופה הנכנסת הייתה זו שפותחת את העונה בחמישי בערב, לכבוד העונה ה100 של הליגה החליטה הנהלת הNFL לשבץ את המשחק בין גרין ביי לשיקגו (בעל יריבות היסטורית) בחמישי, ולכן קיבלנו את אלופים משחקים בפריים טיים של ראשון בערב. ניו אינגלנד מגיעה אל המשחק הקרוב לאחר קיץ בו קשה לומר שהתחזקה. גרונק פרש, טריי פלאוורס וטרנט בראון עזבו לטובת חוזי עתק ושאר הווטרנים הזדקנו בשנה נוספת. עם זאת, חוליית התופסים של הקבוצה קיבלה טוויסט מעניין עם צירופם של דמריוס תומאס וג׳וש גורדון. וכשמהבק פילד מגיעים סוני מישל (בכשירות מלאה) וג׳יימס ווייט, האופציות בהתקפת הפטריוטס כל כך מגוונות ולהערכתי הגנת הסטילרס תתקשה מאוד מול התקפה מיומנת ו-וורסטילית. ופיטסבורג? לאחר שנים בהן החזיקו לדעת רבים במשולש ההתקפי הטוב בליגה, בקיץ 2019 עברה הקבוצה טלטלה. סאגת לביון בל הסתיימה לאחר עונה בה שני הצדדים הפסידו כשקיבל בל חוזה בג׳טס. יחד איתו, עזב אנטוניו בראון לאוקלנד בתמורה לסיבוב שלישי וחמישי בלבד. ביג בן נותר לבדו. אולם למרות העזיבה של שני הסופרסטארים, פיטסבורג הייתה ועודנה קונטנדרית בAFC. קו ההתקפה מהבולטים בליגה ימשיך ללא כל שינוי בשמירתו על רות׳ילסברגר, וההגנה התחזקה בדראפט עם גייוסו של דיווין בוש. אין ספק שהנהלת הליגה יודעת היטב מדוע בחרה במשחק הזה כמשחק המרכזי של המחזור – ולדעתי הוא לקיים ולהתפתח למהנה במיוחד. המשחקים בין ניו אינגלנד לפיטסבורג תמיד היו צמודים ומעניינים, ונראה שגם הפעם צפוי לנו קרב שכזה. ממליץ בחום להתעורר הלילה ולהינות מהרגעים האחרונים שנותרו לנו משני הקווטרבקים הנפלאים האלה… (עידו יצחקי)

יוסטון טקסאנס – ניו אורלינס סיינטס (בין שני לשלישי, 02:10)

ה'מאנדיי פריים טיים' הראשון לעונה מפגיש בין שתי קבוצות פנטסטיות שאמורות לסיים את הבית שלהן במקום הראשון ולהעפיל בקלות לפלייאוף. הסיינטס יעלו לאיצטדיון בטקסס בפעם הראשונה מאז טעות שיפוט נוראית מנעה מהם העפלה לסופרבול. החוק אמנם השתנה, והחל מהעונה הנוכחית ניתן יהיה לעשות ריוויו גם על מהלכים בהם יש דגל לפאס אינטרפרנס, אך הצלקת עדיין שם. ובכן, הסגל שהגיע קרוב מאוד לאליפות נשמר כמעט במלואו וגולת הכותרת של הקיץ הייתה חתימות המחודשת על חוזה מטורף של התופס מייקל תומאס. אמנם בנג'מין ווסטון ומארק אינגראם עזבו אך לטאביוס מארי וג'ארד קוק הינם תחליפים ראויים בהחלט. אין שום סיבה שהסיינטס לא יילחמו גם העונה על הגעה לסופרבול. הטקסאנס פתחו את הקיץ עם אכזבה בשוק השחקנים ובדראפט ונראה היה שהעונה נקבל סגל חלש יותר מהקבוצה. אלא שפרישתו של לאק טרפה את הקלפים והקבוצה ביצעה טרייד עבור לרמי טאנסיל וקני סטילס מהדולפינס במהלך נהדר עבורם. הליינבקר המצויין ג'דבון קלאוני שלא קיבל חוזה ונאלץ לראות את הקבוצה שמה עליו טאג, החליט להחרים את אימוני הקבוצה עד שנשלח בשבוע שעבר לסיאטל. קשה לדעת מה נקבל מהקבוצה שתלויה רבות ביכולתו של דשון ווטסון להיות בריא, אך עבור הבית החלש בו היא משחקת זה צריך להספיק. ניו אורלינס היא אחת המובילות בסוכנויות לזכייה באליפות (והפייבוריטית שלי), והיא עדיפה על הטקסאנים. כל עוד דרו בריס מציג יכולת כ"כ גבוהה, לא נראה שיוסטון תהיה מי שתעצור אותו מחר בלילה. אני הולך עם ניצחון של הקדושים. (עידו יצחקי)

אוקלנד ריידרס נגד דנבר ברונקוס (אוקלנד, שלישי ב-05:20)

המחזור ייחתם במשחק בין שתי היריבות המרות, שידעו ימים טובים מאלה.

בפינה השחורה נמצאת הקבוצה של ג'ון גרודן, שעברה אינספור שינויים בפגרה, וסימני שאלה רבים מרחפים מעל ראשה. אחת השאלות נוגעת למרקם האנושי שנבנה בקבוצה, כמו למשל הרכש החדש והיקר, אנטוניו בראון. על הכישרון שלו כשחקן אין עוררין, אבל בינתיים הוא גורם לחוסר שקט סביבו, כבר הספיק להסתבך עם ה-GM מייק מיוק, ולספוג קנס גדול והשעיה. אבל הריידרס עם חבורת תופסים בינוניים אינה יכולה להרשות לעצמה ששחקן בסדר גודל שכזה יישב על הספסל, נכון לכתיבת שורות אלו עונש ההשעיה בוטל, ובראון ישחק במשחק פתיחת העונה. (בינתיים בחדשות מפתיעות אוקלנד שחררה את אנטוניו בראון מהקבוצה (ר.פ))

מולם בפינה הכתומה מתייצבים הברונקוס, שמנסים העונה את הקווטרבק החמישי במספר מאז עזיבתו של פייטון מאנינג, אולי הפעם ג'ו פלאקו יספק את הסחורה וייתן קצת שקט לקבוצה בעמדה החשובה במגרש. בכל מקרה, הרבה מטרות אוויריות לא יהיו לפלאקו , כך שסביר שנראה הרבה מהלכי ריצה של הרץ האחורי פיליפ לינדסי במשחק מול הריידרס.

הגנת הברונקוס לעומת זאת היא החלק החזק בקבוצה, והיא צפויה להטריד לא מעט את דרק קאר, שמוקף באחד מקווי ההתקפה החלשים בליגה.

נתון מעניין –פיליפ לינדסי נבחר כבר בעונתו הראשונה למשחק הפרו בול, ובכך הפך לרוקי ההתקפי שלא נבחר בדראפט הראשון בהיסטוריה שעושה זאת.

ההימור שלנו – המשחק לא יתעלה לרמה גבוהה במיוחד, ובסופו הגנת הברונקוס תהיה גדולה על הריידרס. ניצחון מתוק לדנבר. (יניב שושני)

לפוסט הזה יש 40 תגובות

      1. צחוק בצד, אני באמת לא יודע מי תתן לו חוזה עם כסף מובטח אחרי כל הסאגה הזו, וזה עוד לפני הלכלוך שהוא יוציא על הריידרס בימים הקרובים.
        אמשיך לעקוב עם הפופקורן מוכן

        1. בשביל זה צריך מאמן/מנהל עם ביטחון עצמי פסיכי.
          כזה שבטוח ביכולתו להתמודד עם מקרי ראש קשים,
          כזה שבעבר כבר גלגל את הקוביות על מקרה ראש שכזה, וזכה.
          .
          (הכוונה היא בליצ'ק, אם זה עוד לא היה ברור)

          1. היה ברור, רק שאני לא חושב שזה יקרה. הוא גם גילגל קוביות על עוד כמה כאלה ולא זכה (ע"ע 85)
            .
            בכל מקרה, נדיר שכישרון כזה עומד עכשיו על המדף אך אין לדעת מי תיקח את הסיכון עליו, כאשר הוא לא הולך לחתום על כל חוזה.

  1. תודה, חברים.
    אותי מסקרן יהיה לראות את הראמס מול קרולינה. לא משחק קל, משחק חוץ מול קרולינה וניוטון (שהשמועות מספרות שהוא בריא) בשביל לפתוח את העונה.

  2. איזה אושר – חוזרים לעניינים.
    רק צריך לזכור שהשבוע הראשון בדרך כלל אומר פוטבול די רע ושיפוט עמוס דגלים. השנה בתפריט – אופנסיב הולדינג, מה שבטח גם יוביל להרבה סאקס.

  3. תודה רבה אני בשבועות הראשונים רואה 5 משחקים שמתפרסים על כל השבוע בלי לדעת את התוצאה.כשחוזר הנבא אני יורד ל 3
    משחק 1 כבר ראיתי וזה הברס-פקרס
    שאר 4 המשחקים
    פטריוטס-סטילרס
    ג׳גוארס-צ’יפס
    ויקינגס-פלקונס

    לגבי המשחק החמישי אני מתלבט בין המשחק של הבראונס לבין סיינטס-טקסנס

  4. מחזור 1 מטורף!
    ספרתי 7 משחקים סופר מעניינים
    הימורים על פי יחסי הווינר
    אטלנטה (+4)
    ראמס (-1.5)
    קולטס (+6.5)
    צ'יפס ( -3.5)

    1. החלק המשמעותי במשפט הוא "הדולפינים האומללים". לזכותו צריך לציין את העובדה שהוא לא רץ בכלל. לא בטוח שמול קבוצות פוטבול אמיתיות זה יהיה עד כדי כך קל, אבל זה בהחלט סימן מעודד לאוהדי הרייבנס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט