Chris Andersen getting catfished/ סתו נמש

מאז הקמתה, המדיה החברתית התפתחה למשהו שאיש לא ראה שהוא מגיע. בעבר נהגו להשתמש בו אך ורק לתקשורת עם חבריך. כיום, זה מרגיש כאילו הוא מנהל את חיינו, ורבים למדו להשתמש בו כדי לתפעל אנשים, במיוחד העשירים והמפורסמים. רק תשאלו את שחקן ה- NBA, כריס אנדרסן, המכונה גם "Birdman", שנפל קורבן ל-catfishing, התחזות למישהו אחר על גבי האינטרנט.

זה היה עוד יום עבודה רגיל עבור כריס אנדרסן כשהוא יצא מביתו  לעבר הפפסי סנטר בדנוור שם משחקים הנאגטס. הוא חשב שהוא בדרך לעוד אימון שגרתי של קבוצתו, סיוט התגלה תוך רגעים ספורים כאשר הקריירה שלו ב- NBA פתאום בסכנה.

כששטורים עצרו אותו בדרכו  הוא חשב שהוא נעצר על מהירות מופרזת. השוטרים הודיעו לו שמהירות היא הדאגה הקטנה שלו. צוות קצינים ואנשי היחידה לפשעי אינטרנט נגד ילדים פנו אליו עם צו חיפוש …

מיהו כריס " בירדמן" אנדרסן?

חבר ילדות טוב של כריס אנדרסן אמר שאם אתה גדל בלולה, טקסס, אתה הולך לכלא או עובד בשדות הנפט. במשך זמן מה, נראה שהמסלול של  אנדרסן הולך להסתיים מאחורי סורג ובריח.

בזכות הכדורסל, מסלול החיים של בירדמן השתנה לטובה. הספורט שלח אותו לצפון דקוטה, סין, צפון קרוליינה וניו מקסיקו בחיפוש אחר קריירה במקצוענים. כל מה שהוא רצה היה למצוא בית קבע, משהו שלא קיבל כנער.

אחרי שנים של עבודה קשה, כריס אנדרסן סוף סוף קיבל את הפריצה הגדולה שלו. דנבר נאגטס התקשרו אליו מה-D ליג (הקריאה הראשונה של שחקן מהג'י ליג ל- NBA). הוא לא נראה כמו האיש שהוא היום, אז הוא היה בלי כל הקעקועים הצבעוניים והזקן שהפכו לכרטיס הביקור שלו.

ככל שהזמן שלו ב- NBA התארך, ככה הפופולריות שלו בקרב אוהדי הנאגטס גדלה, הוענק לו הכינוי המאוד מתאים בירדמן וככול שהפופולריות גדלה גם כמות הדיו שעל העור שלו גדלה בהתאם.

ב-2005 אנדרסן סופסוף זכה לחוזה המיליונים המיוחל כאשר ניו אורלינס החתימה אותו על חוזה רב שנתי, אבל אם ההצלחה לקחה זמן הנפילה היתה מהירה ב-2006 הוא הושעה מהליגה בגלל שימוש בחומרים אסורים ובכן לא מריחואנה, לא אלכוהול ואפילו לו קוקאין, אנדרסן הושעה בגלל אחד הסמים הקשים ביותר הרואין. אנשים אחרים אולי היו נשברים אבל אנדרסן לקחת את עצמו בידיים נכנס לגמילה ושמר על כושר משחק. 

שנתיים לאחר שנאסר והושעה, ה- NBA החזיר את אנדרסן. ההורנטס החליטו להחתים אותו מחדש ב-5 במרץ, 2008, מה שהעניק לו את ההזדמנות השנייה הנחוצה לו. אחרי אותה עונה, אנדרסן הפך לסוכן חופשי מבוקש. עתידו של אנדרסן נראה שוב בהיר ודנבר החליטו להחזיר אותו. הוא חזר לקבוצה שהעניקה לו את ההזדמנות האמיתית הראשונה שלו. הוא נתן לעצמו קעקועים נוספים והתרחק מהסמים. ואז הגיעה פריז דאן, דוגמנית שאפתנית…

מיהי פריז דאן?

פריז דאן (שמה היום הוא פריז דילן) הייתה דוגמנית שאפתנית מריברסייד, קליפורניה, אשר היתה מוכנה לעשות כל מה שנדרש כדי להיות כוכבת. למרות שהום היא ידועה אז בשנת 2012 היא עדיין ניסתה לפרוץ לסצנה.

זו הסיבה שהיא פנתה לספורטאים ולסלבריטאים באמצעות מדיה חברתית בתקווה שהם יגיבו. נדרשת תגובה אחת בלבד כדי לרומם את הקריירה שלה. בגיל 17 פנתה אל אנדרסן, שהיה אז בן 33. היא כתבה הודעה בפייסבוק ואנדרסן הגיב…

"אני רואה שאת מעריצה," השיב אנדרסן להודעת הפייסבוק. משם הדברים התחממו. הצמד סיים העברת הודעות בפייסבוק, טקסט ומייל. ככל שהרגישו יותר בנוח זה עם זה, הם החליפו תמונות בעלות אופי מיני.

אנדרסן לא היה מודע לגילה האמיתי של דאן ופשוט התלהב מכך שהאוהדת היתה כל כך נלהבת ממנו. דאן נפעמה ממנו  באותה המידה ובמהרה הסכימו השניים להיפגש. אנדרסן החליט להטיס אותה לדנבר לסוף שבוע רומנטי…

סוף סוף סוף סוף הגיע השניים והתחילו נהדר. כאשר ציפורי האהבה באינטרנט הלכו לעבר ביתו של אנדרסן, שניהם היו מלאי עצבנות והתרגשות מכיוון שזאת הייתה הפגישה הראשונה שלהם.

כשדאן הגיעה, שני "חברי הרשת" קיימו יחסי מין, שיחקו משחקי וידיאו ועשו חיים. סוף השבוע המוצלח והשמחה הכללית מהעובדה שהיא סוף סוף הצליחה לייצר מערכת יחסים עם "ידוען עשיר" גרמו לדאן להתעלם מכל מיני דברים מוזרים שקרו תוך כדי שיחה.

במהלך זמנם ביחד, אנדרסן היה אומר הצהרות מוזרות לדאן. היא לא חשבה הרבה על ההערות האלה, אבל מדי פעם היא חזרה עליהן. דוגמא אחת לכך היא שאנדרסן הדליק את ה- Xbox שלו ואמר, "תראי, אחותך בטח מחוברת." דאן היתה מבולבלת ואמרה לו, "אין לי Xbox ואחותי לא משחקת את המשחק הזה."

העניינים נהיו חשודים ממש כשאנדרסן שאל את דאן על טיול  שלה באפריקה. היא הגיבה, "אני לא יוצאת לשום טיול. על מה אתה מדבר?"

אחרי שדאן לא ידעה דבר על טיול באפריקה, היא העלתה משהו לאנדרסן וגם לו הייתה תגובה חסרת מושג. דאן העלתה את "החבר הכי טוב" של אנדרסן, טום טיילור, האיש שהמליץ לה ליצור איתו קשר, אבל הוא אמר שלא היה לו חבר בשם זה. היא לא האמינה לו ולכן המשיכה לשאול, אך בירדמן אומר שמעולם לא היה לו חבר כזה.

למרות כל אלה, השניים עדיין נהנו מהזמן שלהם יחד ודאן אפילו נשארה בביתו כשהוא הלך להתאמן. היא המשיכה לתקשר עם טיילור והוא החל להגיש לה בקשות מוזרות כמו לומר לה להצטלם עם הכובע שלו.

הגיע הזמן שדאן תחזור לקליפורניה. היא ואנדרסן המשיכו להחליף טקסטים, אבל הסטוץ סיים את דרכו. לפתע הדברים הפכו למפחידים כשדאן קיבלה כרטיסים מחבר כדי לפגוש את בלייק גריפין, שהיה באותה עת בקליפרס בלוס אנג'לס.

לאחר שהיא סיפרה על זה לאנדרסן וטיילור, שניהם לא אהבו את הרעיון. היא החלה לקבל טקסטים מאיימים ואפילו איומי סחיטה.

דאן סיפרה  ל-ABC על הטקסטים המצמררים בהם טום טיילור אמר לה "הוא מתכוון לשלוח מישהו לתקוף אותך, להרביץ לך ואז להרוג אותך ולהשאיר את גופתך ברחוב." ואז הסחיטה הגיעה.

האיום של טיילור היה לפרסם את כל התמונות, הטקסטים והסרטים ששלחה דאן לאנדרסן, כולם עם אופי פורנוגרפי.

דאן ידעה שהיא נמצאת בסיטואציה שאין לה את היכולת להתמודד איתה לבד. היא כבר שיקרה לאמא שלה לגבי  איפה שהיא שהתה בסופ"ש, היא שיקרה לאנדרסן על גילה והיא שלחה תמונות בעלות אופי פורנוגרפי קשה.

עכשיו התמונות האלה חזרו בצורה המסוכנת ביותר עבורה. אדם שלא פגשה מעולם דיבר איתה באגרסיביות, אדם שאמר שהוא החבר הכי טוב של אנדרסן. כתוצאה מכך, דאן החליטה לספר לאמה מה קורה והם החליטו לפנות למשטרה.

בעוד דאן נאלצה להתמודד עם בעיותיה שלה, אנדרסן החל לקבל מיילים מאישה הטוענת שהיא האם של הדוגמנית. ההודעות היו פשוטות מאוד כשהיא חשפה שהיא יודעת כל מה שקרה בינם. מכיוון שדאן הייתה קטינה, התמונות הללו ייחשבו כפליליות.

אנדרסן ידע שאם המידע הזה ידלף, הקריירה שלו תהיה שוב בסכנה, כפי שהיה בעבר שהתדרדר לסמים. אמה של דאן השתמשה בזה כמנוף כדי לגרום לאנדרסן לשלוח לה 5,000 דולר באמצעות פייפאל.

לאחר שדאן ואמה הגיעו  למשטרה, הדברים הסלימו לרמה חדשה. ראש פשעי האינטרנט נגד ילדים (ICAC), שון קרונסה, החזיק בכונן הקשיח של אנדרסן לאחר הפשיטה על ביתו. היא עקבה אחר מקורותיה של כל הודעה שנשלחה בין אנדרסן לדאן.

באופן מפתיע, כל העברת הודעות הובילה אותה בחזרה לעיירה קטנה בצפון קנדה, שנמצאת מחוץ לתחום השיפוט שלה. זה הפך למקרה בינלאומי והגרסה של קנדה ל- FBI התחילה חקירה משלה.

שון קרונסה נעזר כעת בקונסטבל גורד אולסון והשניים עבדו ללא הפסקה כדי להבין מה באמת קורה. לאחר חודשים של חקירה, הם חשפו כי כל הודעה שנשלחה יורטה על ידי בית קטן באיסטרוויל, מניטובה.

Easterville מורכבת מכמאה איש ושוק קטן מאוד. גרה בבית שיירט את ההודעות הייתה שלי צ'ארטייה. היא הייתה המוח האחורי מאחורי כל ההונאה הממושכת הזו. וזה כנראה ה-catfish המורכב ביותר בהיסטוריה.

שלי צ'רטייה הייתה מתבודדת שגרה בעיירה קטנה. ילדותה הייתה דומה לאנדרסן בכך ששניהם היו מרוששים וחסרים הזדמנויות. היא נאלצה לצאת מבית הספר עד כיתה ו' כדי לדאוג לאמה המרותקת למיטה.

בלי חברים ועוד פחות עתיד, לא היו אפשרויות עבור צ'רטייה הצעירה, במיוחד עם רק חינוך בכיתה ו '. היא לא עזבה את הבית במשך 11 שנים, שיניה נרקבות והאינטרנט היה הדרך היחידה עבורה להימלט מסבל.

טום טיילור היה לא יותר מאשר שם שצ'רטייה אימצה בשביל להפחיד את דאן ולתקשר. לפי הדוגמנית, טיילור היה אמור להיות חברו הטוב של אנדרסן, אבל הוא היה לא יותר מבובה. הוא היה זה שאמר לדאן, "אני יודע שאת באמת אוהבת את כריס. אני יכול לתת לעזור להיפגש, הוא רוצה לפגוש אותך".

למרות שאנדרסן אמר שהוא לא מכיר את טיילור, דאן המשיכה להאמין שהוא אדם אמיתי. אפילו כשדאן נגעלה מבקשות מאוד מוזרות, היא מעולם לא חשדה שמשהו היה לא תקין.

טום טיילור היה רק ​​חלק מהתוכנית. צ'ארטייה הבינה כיצד לנצל את דאן אשר היתה נואשת לפגוש אישיות מפורסמת בשביל לקדם את עצמה.. הסיבה שדאן קיבלה תשובה מהירה באופן חשוד מאנדרסן לאחר העברת הודעות בפייסבוק? ובכן, זה היה פרופיל מזויף שהקימה צ'ארטייה.

לאחר ששכנעה  את הילדה הצעירה לחשוב שהיא מדברת עם שחקן NBA, היה עליה לעשות אותו הדבר גם לאנדרסן, היא השתמשה באותה התוכנית בדיוק בשביל להערים עליו.

לאחר שיצרה דף מזויף של דאן, צ'ארטייה העבירה לאנדרסן הודעות, העבירה מספרים טלפונים עם אזור חיוג קנדי, אף אחד מהקורבנות לא חשד בקוד האיזור המוזר ודפי הפייסבוק נראו מספיק לגיטימיים. דבר מוזר נוסף הוא שגם אנדרסן וגם דאן לא ניסו להתקשר זה לזה. צ'ארטייה היה מתחזה לדאן ומבקשת סלפי. היא החליפה תפקידים והמעגל המשיך. הדבר המדהים הוא שדאן ואנדרסן מעולם לא התקשרו ישירות זה עם זה. צ'ארטייה תמיד חיברה בין כל ההודעות והעבירה את המידע והתמונות לאדם השני.

צ'ארטייה יצרה את טום טיילור כמישהו שיעניק לה את המנוף של כל המצב הזה. מכיוון שאנדרסן לא היה מרוויח כלום מפרסום תמונות העירום של דאן ברשת, ורק יש לו מה להפסיד, שם נכנס טיילור לשחק.

טיילור התנהג כמתווך שהצליח לסחוט ולתמרן את דאן באמירות או בעשיית דברים. צ'ארטייה יצרה גם את הפרופיל המזויף של אמא של דאן כדי לסחוט את אנדרסן. שני הקורבנות נפלו על מלכודת זו שניתן היה להימנע ממנה אם היו מחליטים לדבר בטלפון לפחות פעם אחת לפני הפגישה. צ'ארטייה גם קבעה את הפגישה בין השניים.

כל זה קרה, כריס אנדרסן ועורכי דינו היו בחושך. לאף קבוצת NBA לא הייתה האומץ להחתים אותו עד לניקוי שמו. כל מה שאנדרסן ידע היה שהמוניטין שלו נמצא על הקו. זה היה הרגע בו האלופה מיאמי היט התקשרה.

גם ההיט לא ידעו על כל מה שקורה, אבל הם נתנו סיכוי לאנדרסן בכך שהציעו לו חוזה לעשרה ימים. בסופו של דבר הוא נשאר עם הקבוצה באותה עונה ומיאמי זכו באליפות.

בזמן שאנדרסן היה בריצת אליפות  נהדרת עם מיאמי היט, עורכי דינו התקשרו ונתנו לו את הבשורה הגדולה. הם אמרו שהוא מנוקה מכל אשמה. בקנדה נלקחה צ'ארטייה מביתה באזיקים, הפעם הראשונה שהיא עזבה את ביתה מזה שנים. היא קיבלה זמן מאסר של שנה ושנתיים מאסר על תנאי. נאסר עליה גם להשתמש באינטרנט.

אנקדוטה משעשעת 1: לאחר שיחרורה צ'ארטייה הכירה את בעלה בזמן משחק XBOX.

אנקדוטה משעשעת 2: פאריס דאן (היום דילן) נשואה לזמן דון מקלין (המבוגר ממנה בהרבה).

לפוסט הזה יש 15 תגובות

    1. לתרמית מהסוג הזה קוראים catfish, המקור כנקרה מגיע מהספר – My Momma Don't Allow Me שנכתב בשנת 1944 על ידי ארתור קרדופ. יש כאלה שחושבים שהמקור מגיע מהסרט הדוקומנטרי בעל אותו שם מ-2010.
      אין לי מושג למה נבחר דווקא הכינוי הזה לפעולה, אבל זה מרגיש כל כך מתאים.

      1. כבר עמדתי לבוא ולהאשים במקור השם את תושבי פלורידה וחבל התנ"ך על צורת דיג השפמנונים הנפוצה באזורם, שכוללת (שם משקפיים, קורא מדף): לשים את היד בתוך נהר עד שדג בגובה של ספאד ווב בולע אותה לגמרי.
        אבל חיפוש מהיר באינטרנט מגלה שהתשובה אחרת. בסרט "קאטפיש" בעלה של האישה שקיטפשה אומר:
        They used to tank cod from Alaska all the way to China. They’d keep them in vats in the ship. By the time the codfish reached China, the flesh was mush and tasteless. So this guy came up with the idea that if you put these cods in these big vats, put some catfish in with them and the catfish will keep the cod agile. And there are those people who are catfish in life. And they keep you on your toes. They keep you guessing, they keep you thinking, they keep you fresh. And I thank god for the catfish because we would be droll, boring and dull if we didn’t have somebody nipping at our fin.
        לפי ספר שיצא ב-1913 "Essays in Rebellion", הסיפור הזה הוא אנקדוטה נוצרית עתיקה (אם תחליפו את אלסקה בצפון אירופה) שנועדה להדגים איך הנצרות משמרת את "הנשמה של אירופה" ומצילה אותו מהתנוונות. הסיפור התגלגל כמה פעמים עד שהגיע לספר ולסרט שתיארת, משם לסדרה של MTV ואז הדרך להפוך לפועל היא קצרה.
        הבעיה העיקרית עם האנקדוטה היא שהיא בלתי אפשרית. דגי בקלה (או בשמם הידוע יותר "לאריה ולממותה, לגמל ול…זה חיה בכלל?") הם לא הטרף של השפמנונים, שהם מנקי הזבל של הים, על פי המוכר בחנות האקווריומים שהייתי בה פעם. וכמעט אף פעם לא היה שוק לדגי בקלה טריים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט