מחשבות כדורסל של שלישי / רועי ויינברג

איך ראסל ווסטברוק ישתלב בהגנת הרוקטס?

דיברנו לא מעט על השינויים ביוסטון בעקבות הטרייד של כריס פול וראסל ווסטברוק, בעיקר בצד ההתקפי. עכשיו בואו נדבר על הצד ההגנתי, תחום בו ווסטברוק נחשב בעבר לטוב מאוד ובשנים האחרונות נחשב לאחד הילדים בליגה.

הוא לא הולך לשמור על הרבה בידודים. יש לרוקטס מגני אחד על אחד טובים ממנו בעמדות הגארד: ג'יימס הארדן היה אחד הטובים ביותר בתחום בשנה האחרונה, אוסטין ריברס וג'רלד גרין היו די טובים ואריק גורדון הרשים בפלייאוף. יכול להיות שהוא ישמור על כמות גבוהה יותר של iso, בידודים, מהעונה הקודמת; יוסטון הובילה את הליגה בשנתיים האחרונות בכמות הבידודים של יריבותיה.

המבחן המרכזי, אם כך, יהיה בהגנה בלי הכדור. ווסטברוק יכול להיות מגן טוב בלי הכדור, אבל באוקלהומה נראה שיותר עניינו אותו ריבאונדי ההגנה והחטיפות. אם הוא לא יתרכז בריפוד סטטיסטיקות, הוא יכול להיות מגן נפלא. זאת השאלה הגדולה ביותר.

הנתונים לצידו. הוא אתלט טוב יותר מכריס פול ותיאורטית, הודות למוטת ידיים ארוכה יותר, יכול להיות מסוכן בהגנת חילופים. יכולת קריאת המסירות של ווסטברוק לא נופלת מזאת של פול עם 1.9 חטיפות למשחק ו-3.1 דפלקשנס (הדיפות כדור). הזריזות שלו בהתקפות מתפרצות הופכת את הנתונים האלה ליותר מאיימים ממה שראינו עם CP3.

התפקיד החשוב ביותר של פול בהגנה היה המנהיג ההגנתי על המגרש, בסגנון של קווין גארנט בימיו הגדולים ביותר. התפקיד פחות חשוב בקבוצה שרצה כמה שנים ביחד (זאת העונה הרביעית של הארדן, גורדון, טאקר וקפלה עם ד'אנטוני), אבל בהעדרו של פול ושל ג'ף בזדליק, גורו ההגנה של הטילים, זה יכול להיות התפקיד החשוב ביותר של ווסטברוק. אם יישאר ממוקד וינצל את הגנת הבידודים הטובה של השחקנים מסביבו, אנחנו יכולים לראות את ווסטברוק הופך לשחקן הגנה נהדר.

יוצרים משניים

בכל קבוצה מצליחה יש יותר ממוביל כדור אחד. דריימונד, דוראנט וקרי בגולדן של העונות הקודמות, קוואי ולאורי בטורונטו, סימונס ובאטלר בפילדלפיה וכו'. מי יהיה האיש הזה בקבוצות הצעירות שמאיימות על הליגה?

בסקרמנטו מוביל הכדור המשני נמצא על הספסל וזה בוגדן בוגדנוביץ'. הסרבי, שכרגע מצטיין באליפות העולם בכדורסל, מסר 3.8 אסיסטים לא מוערכים דיים למשחק. הוא יכול להפוך למאנו ג'ינובילי של סקרמנטו לצד טוני פארקר (די'ארון פוקס) וסביר שבסופי משחקים נראה את השניים אחד לצד השני. בחמישייה של הקינגס אין מוסרים גדולים כרגע, מה שיכול לרמז על מעבר של בוגדנוביץ' לחמישייה בעת הצורך. כרגע זה לא נראה סביר כשהשועל מוקף בשחקני כדורסל שמשלימים אותו די טוב.

באטלנטה הימור מעניין יהיה דיאנדרה האנטר. קווין הוארטר היה מוסר לא רע כשפתח לצד יאנג, כשלא מעט מהאסיסטים היו לטריי. האנטר הראה ניצוצות של מוביל כדור בעונה האחרונה בוירג'יניה ויכול לשמש כיוצר נוסף לפרקים, לצד המשך ההתפתחות של הוארטר בתחום.

לממפיס יש מוביל כדור משני טוב ליד ג'ה מוראנט, איש שעשה את זה בקבוצה היסטורית – אנדרה איגודלה. אני לא חושב שהוא יפתח את 2020 בקבוצה שלא מכוונת לפלייאוף, מה שמשאיר ואקום יחסי לצד מוראנט. יש כמה אפשרויות – ברנדון קלארק הרוקי וקייל אנדרסון (3 אסיסטים על 1.3 איבודים למשחק בשנה שעברה) הן הטובות שבהם. הגריזליס יצטרכו עוד שחקן התקפה צעיר ברמה גבוהה לצד מוראנט ויכול להיות שזאת תהיה המטרה שלהם בדראפט הבא. אולי דני אבדיה יגיע לשם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה רועי
    .
    אני חושב שראס מהמר לא מעט בהגנה ומכאן הכמות הגבוהה של חטיפות ודפלקשנס. לא רואה אותו מצליח לנווט הגנות.

    1. אכן. בחודשים הראשונים של העונה הנוכחית הוא היה שחקן הגנה ממש טוב, אבל לא הצליח לשמור על זה לאורך עונה שלמה. אולי הפעם כשיש לו תפקיד פחות חשוב בהתקפה הוא יתרכז בצד האפור של המגרש.

      1. או זאת השאלה האם מישהו גילה חו שיש לו תפקיד פחות חשוב בהתקפה ? והאם הוא הפנים את זה ? אם כן יוסטון יהיו ממש טובים , אם לא תהיה התרסקות

    2. מחזק ומעלה בכך שכל הריצות של אוקלהומה שנה שעברה, כתוצאה מהריבאונדים והחטיפות, הובילו להתקפת המעבר מהגרועות בליגה.

  2. תודה רועי. יוסטון, לייקרס, נ״א והקליפרס הן הקבוצות שהכי מעניין איך הן יתחברו השנה (אצל נ״א כמובן זה לא ממש נשנה). לגבי הרוקטס, הסיכוי שהחיבור שם יצליח הוא נמוך, גם כי הזקן ורכב צריכים את הכדור ביד (בעיקר ראס) וגם כי אם ראס לא יתאפס על ההגנה שלו עם כזה קו אחורי ינפנפו אותם בפלייאוף. אבל, אולי, וזה אבל גדול כמובן, דאנתוני ימצא את הדרך לשלב את הפוטנציאל הזה למשהו מוצלח. הארדן וראס כבר שיחקו ביחד ולפחות על הנייר כמות הכישרון של שניהם מטורפת.

  3. לא יודע מי זוכר איך ראסל היה שומר מה שבטח הארדן עשה קפיצה רצינית לקטגוריית "אחד הטובים השנה".
    אם ווסטברוק ילמד קצת ישמצב שהם יהיו מפחידים
    🙂

  4. יופי, אבל מה עם לזרוק דיבור על הקבוצות הגדולות פעם… עם כל הכבוד להעדפה המתקנת, ממפיס וזה…
    מה עם שאלת מוליך הכדור, בשתי הקבוצות החדשות והמסקרנות והיומרניות של LA?
    בלייקרס יש אינפלציה. יש לברון – באמת ישחק 1, כו שהם טוענים? ישחק את עצמו שוב? שאיר בור ב-SF? ומה עם האגו של רונדו? אולי אפשר יהיה לעבור להרכבים מגוונים לפי דרישה – אייברי בראדלי הוא פוינט בנשמתו המקורית. יש גם קווין קוק, שעשה כמה דקות ריליף סבירות (לא הגנתית!) בגולדן סטייט, אפילו בפלייאוף. קארוסו גם נתן כמה דקות כאלה,. ללייקרס יש עודף מובילי כדור.
    מצד שני, הקליפרס. אין לה פוינט מוביל לקקבוצה טוענת לאליפות. פאט בברלי הוא בולדוג הגנה. שיחק ליד ג'יימס הארדן. מעולם לא עבר 30 דקות למשחק. וזה מס' 1? לקליפרס אין גם באק-אפ. בכלל. אם לא די שבברלי ימשיך חלהידרש למשימות ההגנה המפרכות שלו – הוא גם לא יכול לנוח, כי אין מי שיבוא במקומו. פול ג'ורג', אולי? לו וויליאמס – ספציאליסט כמספר 6, שחקן קלאצ', ואולי שחקן ההגנה הגרוע בליגה… לא נדבק, בכלל. או שהקליפרס חייבים, ברמת החייבים, לרקום מעכשיו את הטרייד על הבאת פוינט בכיר. קייל לאורי, למשל…

    1. כתבתי על שתיהן יחסית בהרחבה בתחילת הקיץ, לא רוצה כל כך לחזור על עצמי (http://www.hoops.co.il/?tag=team-analysis) או להתמקד בקבוצה ספציפית לעומק עכשיו כשאנחנו חודש מהפריוויוס.

      בלייקרס אני מאמין שלברון יהיה סמול פורוורד מוביל כדור כשרונדו ירכז בדקות בהן הוא על הספסל. קווין קוק ואייברי בראדלי יחזיקו גם בכדור.

      בקליפרס לדעתי זה יהיה בעיקר קוואי שמסר די טוב בפלייאוף ומצא שחקנים פנויים מחוץ לקשת, לצד לו-וויל שיקבל הרבה דקות בעונה הסדירה כמוביל כדור ובברלי שמוסר לא מעט. לא יפתיע אותי לראות רכז כלשהו מגיע לשם, אולי דראגיץ' במהלך דומה למה שהראפטורס עשו עם גאסול, אבל לא בטוח בכלל שיצטרכו. ג'ורג' מסר 4 אסיסטים למשחק בעונה האחרונה ולנארד עם 4.2 בשלושת הסיבובים האחרונים של הפלייאוף. אצלם המצב שונה: יש הרבה מאוד secondary playmaking אבל אין מנהל משחק ראשי.

  5. ראס לא הולך לעשות שום הגנה. יוסטון רק ישחקו מהר יותר. התקפת 7 שניות תהפוך ל4 שניות הם ירוצו בטירוף ראס ישאיר אבק הארדן וגורדון יקבלו צאקות. ראן אנד גאן שיהפוך לראן אנד בומב
    צפו לעונת טריפל 4 רצוף. בפלייאוף יצטרכו מזל. יכול להיות תאונת פורמולה 1 וגם אליפות. נחיה ונראה.

  6. השאלה של ווסטברוק היא סימן השאלה הכי גדול בעונה הקרובה. אולי הוא ישנה דיסקט ויתחיל לשחק הגנה, ואפילו יעשה תנועה ללא כדור. אשרי המאמין . . .
    אבל מה שבטוח שקבלת ההחלטות שלו לא תשתנה, טיפש נשאר טיפש (לא טיפש באייקיו אלא בצורת המשחק)

    1. תראה, אחת הטענות של העיתונאים לראסל (שאני כל כך מקווה שהיא היפרבולית. אחרת… פאדג') היא שבאוקלהומה נתנו לו להיות קובע ההחלטות עד כדי כך שהוא קבע את סוג הקטשופ במזנונים (קטשופ דיז'ון?).
      אני מאוד בספק אם יקבל את החופש והבעלות הזו ביוסטון. אז אם מישהו רוצה להרגיש אופטימי לגבי ראס אל בריק, זו ההזדמנות הראשונה באמת בקריירה שלו.

      1. בשלב הזה בקריירה ובגילו המופלג לדעתי הוא מסוגל לעשות רק שינויים קוסמטיים.
        זה עדיין לא אומר שזה לא יספיק, מי יודע, אולי כן. זה תלוי גם בחוזקת/חולשת היריבות

  7. השאלה שתשאל השנה, בהקשר של יוסטון לפחות, היא עד כמה ווסטברוק מוכן\רוצה להתגמש. על זה תקום או תיפול העונה שלהם. עד כה הוא הפגין מגוון של תכונות שקשורות לאלפא דוג, אבל לא כאלה של איש צוות. אין לו עוד הרבה הזדמנויות, לפני שיגיע למדרון התלול על שם כרמלו אנטוני
    .
    תודה רבה על הטור

  8. עם ראס זה הכל עניין של תשומת לב, והגדרה של מה חשוב לו ביותר. לי נראה שב-OKC הוא עשה הכל על פי דעתו והרגשתו. אולי ביוסטון ירגישו צורך להורות לו כמה דברים.
    אני מבטיח לכם דבר אחד: אם אומרים לראס שהעיקר במשחקו היא הגנה, ושאסור לו לקלוע, הוא הופך על המקום מגן טוב כגארי פייטון

  9. ווסטברוק ישחק השנה לצד הארדן. כבר אין לו את הגב שהיה לו כאשר לצדו שיחקו אולדיפו/רוברסון/ג'ורג'.
    אז כל אותם הימורים אותם הזכיר חגי (ובצדק), ביוסטון יהיה להם מחיר כבד בהרבה.
    האם מסוגל הנמר להפוך חברבורותיו? אני בספק.
    .
    תודה, רועי.

    1. זה יום מאוד מוזר בגיהנום כשאני אומר משהו אופטימי על ראס ואתה ההיפך.
      בטח היום היה היום האחד ממיליון בו צ'רצ'יל מצליח לחטוף את צלחת האורז מידו של גנדי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט