אירועי דיומא – 02.09.2019

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל (הבורסה לניירות ערך) – מחזור 2:

20:00 קריית שמונה – הפועל כפר סבא, 5 לייב: המשחק הזה ינעל לנו את המחזור ה-2 ולפני שאנו יוצאים לפגרת הנבחרת נקבל משחק שהוא חשוב מאוד ל-2 הקבוצות כאשר מצד אחד קריית שמונה בנתה סגל נהדר לעונה הקרובה עם זרים מאוד טובים ותחפש להתמודד על מקום בפלייאוף העליון, ומנגד כפר סבא שלדעתי בנתה סגל ללאומית פלוס תנסה להישאר העונה בליגת העל. קרית שמונה הפסידה במחזור הראשון 2-1 לבני יהודה עם שערוריית שיפוט מיוחדת וגם הבעלים של קריית שמונה – איזי שרצקי התבטא על כך ואם אני זוכר נכון גם נקנס על כך, ומצד שני כפר סבא פתחה את העונה מול הפועל חיפה וגם היא הפסידה, אומנם 1-0 אך ללא שערוריית שיפוט מסוימת. הימור – קריית שמונה איכותית יותר ואני מאמין שהיא תנצח בבית את אחת הקבוצות הכי חלשות בליגה אם לא הכי חלשה בליגה.

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות העולם בכדורסל – מחזור 1:

המשחק המרכזי: 11:30-ניגריה-ארגנטינה (ספורט 5+לייב).

הניגרים הפסידו לרוסיה באחד המשחקים הטובים של היום הראשון בטורניר, מה שהופך את המשחק הזה לקריטי עבורם. ג'וש אוקוגי היה האיש המרכזי עם כדורסל אגרסיבי (9 הליכות לקו) וחסר יעילות כשהוא איבד 4 כדורים ועשה 5 עבירות בזמן שאל-פארוק אמינו ואייק דיוגו נתנו משחק חלש. ארגנטינה הרשימה מול קוריאה חלשה, כשלואיס סקולה קלע 15 נקודות ביעילות מזעזעת של 2 מ-11 ל-2 נקודות לצד 9 ריבאונדים. יהיה מעניין לראות כיצד האפריקאים ישמרו אותו בצבע.

משחקים נוספים:

10:30-איטליה-אנגולה (ספורט 5). אנגולה הפסידה ב-46 נקודות לסרביה והמשחק מול איטליה, שמחצה את הפיליפינים, לא צפוי להיות שונה. דנילו גלינארי איפס כוונות במשחק הראשון וקלע היטב, אין סיבה שזה לא יקרה גם כאן במשחק שלא יהיה צמוד אחרי הרבע הראשון.

11:00-ונצואלה-חוף השנהב. משחק לא מעניין במיוחד בין שתי קבוצות שהפסידו את משחקיהן הקודמים ולא נראות ככאלה עם סיכוי לעלייה. ונצואלה יותר מוכשרת על הנייר – במיוחד פדרו צ'וריו ונסטור קולמנארס – וסביר שתנצח, בניסיון להפתיע ולעלות לשלב הבא.

11:30-תוניסיה-איראן. קרב ערבי בין שתי נבחרות שהפסידו את משחקיהן הראשונים. איראן הייתה יותר טובה במשחק הראשון, אבל מול נבחרת חלשה בהרבה. המשחק הזה יקום וייפול על הקרב בין סלאח מג'רי מדאלאס לחמאד חדאדי הותיק (22 נקודות ו-16 ריבאונדים מול פורטו ריקו).

14:30-סרביה-הפיליפינים. הסרבים שיחקו נהדר נגד אנגולה והפיליפינים נכתשו נגד איטליה. אנדריי בלאטץ' היה מרחק איבוד מטריפל-דאבל לא חיובי של 15 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 איבודים. לסרבים יש הרבה יותר מסה מאיטליה, כך שהמשחק הזה לא הולך להיות צמוד בכלל, בלשון המעטה.

15:00-דרום קוריאה-רוסיה. הרוסים שיחקו יחסית טוב נגד ניגריה והראו עומק עם ארבעה שחקנים שונים שקלעו בין 11 ל-16 נקודות. דרום קוריאה נראית כמו הנבחרת החלשה בבית והטענה הזאת הוכיחה את עצמה במשחק החלש שלהם מול ארגנטינה. עוד בלואו-אאוט טיפוסי לשלב הראשון.

15:00-סין-פולין (ספורט 5+). קרב על ראשות בית א'. שתי הנבחרות ניצחו בקלות יחסית את מקבילותן החלשות בבית. השאלה הגדולה תהיה איך הפולנים יעצרו את הפליימייקר האסייאתי, אליון גאו הנהדר.

15:30-פורטו ריקו-ספרד (ספורט 5). שתי נבחרות לטיניות נפגשות כשספרד הפייבוריטית הברורה. פורטו ריקו הצליחו להוציא ניצחון קטן גדול על איראן כשדיוויד הורטאס מהליגה הפורטוריקנית קולע 32 נקודות. לספרדים יש דרכים לעצור אותו, מה ששם אותם בעמדת עליונות לקראת המשחק הזה.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – שמינית הגמר

שלב 16 האחרונים יינעל היום ולפני שניגש למשחקי היום, מספר מילים על אתמול. התוצאה הפחות צפויה הגיעה, ככל הנראה, מהמשחק האחרון של יום ראשון בין שני אלופי העבר בטורניר, נובאק דג'וקוביץ' וסטניסלס וואוורינקה. המדורג מס' 1 בעולם פרש בתחילת המערכה השלישית עקב כאבים בכתפו, שמהם הוא סובל מזה תקופה, בפיגור של שתי מערכות מול השוייצרי. וואוורינקה ייפגש ברבע הגמר מול דניאיל מדבדב, שגבר על השחקן המפתיע של הטורניר, דומיניק קפפר הגרמני, שעבר דרך ארוכה ממשחקי המוקדמות ועד לשמינית הגמר. רוג'ר פדרר איבד רק ארבעה משחקונים בנצחונו על דויד גופן הבלגי במשחק חד צדדי לחלוטין, והוא יישחק ברבע הגמר מול גריגור דימיטרוב הבולגרי, שניצח את אלכס דה מינואור האוסטרלי.
גם חלק ממשחקי שמינית הגמר של הנשים החלו אמש. קיאנג וואנג הסינית גברה על אלופת הרולאן גארוס, אשלי בארטי האוסטרלית. וואנג תפגוש ברבע הגמר את סרינה וויליאמס, שנראית מעולה בטורניר, ואתמול ניצחה את פטרה מארטיץ' הקרואטית. ג'והנה קונטה הבריטית גברה במשחק צמוד על קארולינה פלישקובה הצ'כית, שמדורגת שלישית בעולם, ובשלב הבא תפגוש את אלינה סביטולינה האוקראינית, שניצחה את מדיסון קיז מארה"ב.


משחקי היום – גברים

אלכסנדר זברב-דייגו שוורצמן – הגרמני, שמדורג שישי בעולם, שיחק משחקים ארוכים למדי בשלושת הסיבובים הקודמים (כולם למעלה משלוש שעות), בעוד שמשחקיו של יריבו הארגנטינאי לא ארכו למעלה משעתיים. הערב נראה עד כמה, ואם בכלל, לנתון הזה תהיה השפעה כלשהי על המשחק.
אנדררי רובליוב-מתאו ברטיני – הרוסי והאיטלקי הינם טניסאים צעירים ואגרסיביים מאוד בסגנון משחקם. רובליוב בן ה-22 כבר הגיע לרבע גמר בניו-יורק לפני שנתיים. ברטיני בן ה-23 רשם בווימבלדון האחרון את הישגו הטוב ביותר במייג'ורס, כשהגיע לשמינית הגמר והערב ישאף לשפר אותו.
גאל מונפיס-פבלו אנדוחאר – שני השחקנים בני ה-33 מרשימים מאוד בטורניר. הצרפתי נהנה מעונה מצוינת ולפני שלוש שנים כבר שיחק בחצי הגמר בטורניר. לעומתו, הספרדי, שמדורג 70 בעולם, יציין היום את הישגו הטוב ביותר בסלאמים, כשיופיע מול מונפיס בסיבוב הרביעי ובהחלט מדובר כאן בהישג מרשים.
רפאל נדאל-מארין צ'יליץ' – שני אלופי עבר בטורניר. הספרדי משחק נהדר לאורך כל העונה ומפגין יציבות יפה מאוד. צ'יליץ', שזכה בטורניר לפני חמש שנים, חווה עונה פחות טובה והוא נשר מהעשיריה הראשונה. ההגעה לשמינית הגמר היא הישג יפה מאוד עבורו והוא ינסה להשתמש בנשקו היעיל ביותר, חבטות ההגשה העוצמתיות, כדי להפתיע את יריבו, שמדורג שני בעולם ומחפש את המייג'ור התשעה עשר שלו בניו-יורק.

נשים

נאומי אוסאקה-בלינדה בנצ'יץ' – האלופה המכהנת נראית מצוין עד כה בטורניר. יריבתה השווייצרית בת הגילה (22), שמדורגת במקום ה-12, הגיעה כבר לפני חמש שנים לרבע הגמר בטורניר ונחשבת לכישרון גדול מאוד.
דונה וקיץ'-ג'וליה גורגס – המנצחת בין הקרואטית בת ה-23 (22 בעולם) לגרמניה בת ה-30 (30 בעולם) תופיע לראשונה ברבע הגמר בניו-יורק.
קריסטי אן-אליז מרטנס – האמריקאית בת ה-27, שמדורגת במקום ה-141, היא אחד הסיפורים היפים ביותר של הטורניר. היא נולדה להורים קוריאנים בפלשינג מדואוז, השכונה שבה נמצאים מגרשי המשחקים, ועד לטורניר הנ"ל מעולם לא עברה את הסיבוב הראשון בטורניר היחידות. היום תהיה לה הזדמנות להמשיך את הטורניר החלומי שלה מול אליז מרטנס הבלגית בת ה-23, שמדורגת במקום ה-26, ומחפשת לעלות לראשונה בקריירה לרבע גמר של מייג'ור.
ביאנקה אנדרסקו-טיילור טאוסנד – עבור שתי השחקניות זוהי שמינית הגמר הראשונה אי פעם בסלאמים. 101 מקומות מפרידים ביניהן בדירוג העולמי לטובתה של אנדרסקו בת ה-19 מקנדה, שמדורגת 15 בעולם וטרם איבדה מערכה בטורניר. טאוסנד, האמריקאית בת ה-23, גברה בדרך אל השמינית (בסיבוב השני) על אלופת ווימבלדון הטריה, סימונה האלפ.



רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. קצת על הדרמה שהתחולללה אתמול באנדורה בזמן שהסופה לקחה איתה את השידור. מה שהחמצנו היה בעיקר את דרך העפר לאורך האגם המחבר בין שני הטיפוסים האחרונים. ראשית רוגליץ' התרסק כשניסה לחמוק מאופנוע שהאט באחד הסיבובים. זה איפשר לקינטנה ולורדה (וגם פוגצ'אר) לחמוק קדימה ואז לוםפז החליק גם הוא באחד הסיבובים מה שאיפשר לדואו של מוביסטאר ולסלובני לתפוס אותו. לופז התאושש פחות טוב מרוגליץ' שלמרות הסיטואציה הקשה מצא את עצמו בעמדה מצויינת בסוף היום.

    1. החבר'ה מיורוספורט הזהירו מפני האופנועים אתמול. היה יכול להיות מאד לא צודק אם זה מה שהיה גומר לרוגליץ׳ את הקטע (ואולי את המירוץ).

      1. הם הזהירו מכל כך הרבה דברים אתמול ועשו כל כך הרבה ספקולציות שכבר היה לא נעים… אולי זה מה שגרם להם לפספס כל פעם מי הרוכב שעליו הם מדברים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט