מעורב הופס ליום שני: ישנו מצב שדווייט האוארד הוא הדבר הטוב ביותר שקרה ללייקרס / מנחם לס

1.האם דווייט האוארד הוא הדבר הטוב ביותר שקרה ללייקרס מאז…לברון?

מי היה מאמין שעבור דווייט האוארד הצ'אנס לחזור לשחק עבור הלייקרס הוא אמנם DEJA-VU – דז'ה-וו, אבל דז'ה-וו שכל מטרתו הHא REDEMPTION?

כן. זה בדיוק מה שדווייט האוארד אמר לשמס צ'רניה מהאתלטיק. "כולם עושים מההחתמה שלי מין בדיחה, ואני יודע מי יצחק אחרון". אף פעם לא הייתי רציני ומלא מוטיבציה כמו שאני היום. הסיבוב הראשון שלי בלייקרס לא היה מוצלח, ואין ברצוני לפתוח פצעים שהגלידו בלהתחיל למצוא אשמים, אז לא איכפת לי שיטילו את האשמה עלי. אז אם כך בוא נגיד שבאתי לכפר על האשמה. שבאתי לגאול את עצמי. אני רוצה להשתחרר מהשם הגרוע מאד שיצא לי בלייקרס, ולמעשה התחיל את ירידתי כשחקן.

אגב, רק כדי להבטיח שכולם יודעים את הפואנטה, השיחות בין רוב פלינקה והסוכן של האוררד צ'ארלס בריסקו, מ-BRISCOE SPORTS MANAGEMENT התחילו שבוע לפני פציעתו של דמרכוס קאזינס. לא שזו נקודה קריטית משום זווית של מחשבה, אבל פלינקה רוצה שכולם יידעו, וגם האוארד מזכיר עובדה זו' שלא יחשבו שהוא היה 'החתמה מחוסר ברירה'.

פלינקה: "רציתי שיהיה ברור שאני מחפש הגנה, ריבאונד, חסימות, ופיק-אנד-רול. האורד ונואה 'FIT THE BILL. רציתי שזה יהיה ברור לכולם".

האוארד היה כנראה התאמה טובה יותר, ולא רק בגלל יכולתו אלא בגלל עובדה חשובה מאד: ג'ייסון קיד (עוזר המאמן) והאוארד נידבקו בנבחרת ארה"ב ב-2007, ושוב בנבחרת מדליית הזהב של 2008. הם היו אולי הזוג הבלתי יאומן ביותר לחברות, אבל עובדה שזה קרה. מאז הם בקשר רצוף.

קיד היה הראשון שדיבר עם דווייט. דווייט אמר לו שיש לו רצון מיוחד לצ'אנס נוסף בלייקרס. "אני מרגיש כבוד גדול מאד לארגון הלוס אנג'לס לייקרס ואני מרגיש שנותר לי חוב להחזיר להם. אין דבר שהייתי רוצה יותר מלשחק בלייקרס, ולגרום להם שמחה על שלקחו איתי צ'אנס נוסף".

קיד היה זה שאמר לפלינקה שהוא מאמין שדווייט האוארד יגיע "במוטיבציה ענקית".

האוארד כתב לקיד, 'אני יודע שאני בן 33 ועכשיו אני עוד שם של שחקן גבוה ב-NBA ולא הרבה יותר. אבל למדתי המון בשנים האחרונות. הצרה היא שרק למדתי ולא הצלחתי להוציא לפועל את כל מה שלמדתי על עצמי ועל ה-NBA. אני מאמין שאני מסוגל לתרום עכשיו רבות ברמה הגבוהה ביותר של הכדורסל, אבל אני מבין גם שהפוקוס של משחקי חייב להיות הגנה וריבאונדים. חסימות, וסיום על הטבעת. אני מבין שזה מה שמבקשים ממני ואני מוכן ברצון רב למלא את המבוקש'.

קיד אמר לפלינקה: "I BELIEVE IN HIS NEWFOUND AWAKENING! הוא יעשה הכל להיות על אותו דף עם לברון, AD, וקוץ' פרנק ווגל".

ההתלהבות של האוארד גדלה לרמות חדשות. הוא אמר לידידיו ונאמניו שהוא 'לא יכול לחכות'. לא יכול לחכות שהלייקרס יאמינו לו, והוא יהיה מוכן לתרום לקבוצה מצויינת עם שאיפות לאליפות, ולמלא כל משאלה שתהיה ללבראון או ל-AD'.

הלייקרס הזמינו את האוארד למין TRYOUT ביום חמישי בערב. הוא לא יכול היה לחכות והופיע ללא אזהרה ביום רביעי בערב לאולם האימונים של הלייקרס באל-סגונדו. פוגל לא ציפה לו. פלינקה לא ציפה לו. לברון לא ציפה לו.

הוא ניכנס וצעק, "לא יכולתי לחכות!!!"

כולם שמעו זאת. לברון, AD, פלינקה, כל השחקנים (שרובם לא ידעו כלל על הזמנת האוארד!). אילו מישהו צריך היה הוכחה לרצון של האוארד להתמזג עם השחקנים ולהוסיף את מה שהוא יכול לתרום – הצעקה 'לא יכולתי לחכות' עשתה זאת.

בלי שהיה לכך תכנון, לפתע התפתחה שיחה בינו לבין השחקנים כאילו הוא כבר אחד משלהם. כמה ממש קפצו משמחה. היי, הוא לא היה צריך להיות שם יום לפני, באימון ערב רגיל, והוא הופיע מרצונו. כאילו רצה כבר להרגיש שגם הוא 'לייקרי'.

יום חמישי הגיע.

ה-WORKOUT נעשה. האוארד הוריד משקל, נראה נייד כפי שלא נראה זה שנים.

"AMAZING!", אמר אחד הבוסים של הלייקרס לצ' רניה, אבל ביקש בינתיים לא לפרסם את שמו.

רז'ון רונדו וג'בל מגי ביקשו רשות לבוא לאימון של האוארד, וקיבלו את האישור.

בסיום האימון הם שאלו את האוארד ישר לפרצוף: "CAN WE TRUST YOU THIS TIME???

האוארד ענה: "בעונה שעברה הגעתי ל-ROCK BOTTOM. תחתית המדרגה, וכתוצאה מכך הגעתי ל-NEW MIND SET ABOUT THE GAME AND ABOUT LIFE"

הוא הסביר שהיה בשלוש קבוצות שמאומה רציני לא קרה בהן והוא הירשה לעצמו לקחת עניינים ב-EASY. איש לא דרש ממנו דבר מיוחד והוא לא הרגיש שייך. 'היו אלה שלוש עונות מבוזבזות. החלטתי שלא אשחק יותר כדורסל אלא אם זה יהיה הכדורסל הרציני והדורש ('DEMANDING') ביותר. זוהי ההזדמנות שלי. אני מרגיש שאני עתה החלק החסר לתשבץ להיות מושלם, ואני מוכן לכל משימה'.

“I thought I was focused,” Howard told The Athletic in July. “I was always in the gym, working. But was I really focused? Was I really locked in on what I was doing in life? It took a while to see that when I was that guy. I was that main dude for a long time. Now it is about whatever it takes. I thought I had that mindset, but I didn’t have it like I do now.”

He wanted redemption in L.A., too, after how his lone season alongside Kobe Bryant went. He wanted to be part of a championship team, and he was willing to do whatever was asked of him, no matter the role, and be held accountable at all times, Howard told them.

מסתבר שאנטוני דייויס הוא המאושר מכולם: "סוף-סוף הזדמנות לשחק עם 'TRUE CENTER' גבוה באותו קו התקפה איתי. אני לא יכול לחכות!".

צ'רניה – שהיה שם – כותב:

, he appears fully athletic and healthy. Motivation and health were the two most critical factors to any team deciding whether to take a chance on him. For the first time in years, Howard seems fully motivated and fully healthy. He will compete with McGee for the starting center job, and he explained to the Lakers that he’s ready to play as many minutes as needed and be a piece to help James and Davis.

צ'רניה מסכם:

Howard wants the responsibility of living up to his words and actions. Finally, this could be a moment that caps his career in the best possible way. It could be the ultimate redemption story of a player failing in his first go-around with the Lakers and attempting to win a championship on the tail end.

נשמע כמו אידיליה, לא פחות ולא יותר.

עכשיו לא נותר אלא לחכות ולראות אם יש סכוי שאפילו חצי מהציפיות תתקיימנה.

רוצים לדעת את הרגשתי?

לצערי אני חושש שהאוארד יהיה תופסת מצויינת – הרבה יותר מאשר ציפו או חשבו – ללייקרס.

2. השחקן ה-13 שנופה הוא אחד החשובים ביותר לנבחרת

הייתי בטוח שהשחקן ה-13 שינופה יהיה מרכוס סמארט. אבל זה שנופה הוא קייל קוזמה הסובל מנקע בעקב השמאלי והרופאים קבעו שהוא לא יוכל להשתתף באליפות. גם מרכוס סמארט אינו בריא לחלוטין, אבל פופ יוכל להשתמש בו, ויש סכוי שהוא יהיה כשר לחלוטין בשבוע השני.

אז הנבחרת האמריקאית הסופית – שתשחק היום משחק הכנה אחרון נגד קנדה – תופיע עם התריסר הבא:

The official 2019 USA World Cup Team includes Harrison Barnes (Sacramento Kings); Jaylen Brown (Boston Celtics); Joe Harris (Brooklyn Nets); Brook Lopez (Milwaukee Bucks);Khris Middleton (Milwaukee Bucks); Donovan Mitchell (Utah Jazz); 2014 World Cup gold medalist Mason Plumlee (Denver Nuggets), Marcus Smart (Boston Celtics); Jayson Tatum (Boston Celtics); Myles Turner (Indiana Pacers); Kemba Walker (Boston Celtics); and Derrick White (San Antonio Spurs).

צוות המאמנים הוא

The USA Basketball World Cup Team coaching staff features USA and San Antonio Spurs head coach Gregg Popovich, and USA assistant coaches and Golden State Warriors head coach Steve Kerr, Atlanta Hawks head coach Lloyd Pierce and Villanova University head coach Jay Wright. 

החמישייה הראשונה, נכון לרגע זה, היא קמבה וולקר בפוינט, מיצ'ל דונובן השוטינג גארד, ג'ייסטון טאטום הסמול פורוורד, הריסון בארנהס הפאור פורוורד, וברוק לופז בסנטר.

חסרונו של קוזמה הוא ענק.

ארה"ב הפסידה לאוסטרליה לראשונה אחרי 78 נצחונות. הרבה ראו את סוף הסיפור של הנבחרת עם ההפסד הזה. אני לא.

היי, לאמריקאים היה משחק די בינוני. דברים פשוטים לא הלכו להם. עדיין הם הפסידו רק ב-4 לאוסטרליה בפארקט מורם, לעיני 52,000 צופים פנאטיים, ופטי מילס הקולע 30 נקודות. שחקנים אוסטרלים בינוניים כג'ו אינגלס שיחקו מעל ומעבר לראשם כשהם מתאבדים על הפארקט בראשות דליבדובה.

ההבדל הפעם לעומת שנים קודמות הוא שהפעם האמריקאים הם סתם עוד קבוצה. הם עדיין פייבוריטים אבל מאיש לא פוחד מהם. כל משחק יילך עד הדקה האחרונה והאמריקאים יצטרכו לירוק דם ואש לנצח על 6. נצחונות על 40 ו-50 הם לא חלק מהנבחרת הזאת.

3. אם אני פופ…

הנבחרת המעורטלת הזאת של פופ לא תצליח לנצח את הסרבים או את הספרדים במשחק קבוצתי עם הרבה מסירות עד שיימצא אדם פנוי לזריקה מה-3. לאמריקאים אין קלעי 3 מעולים כמו לסרבים, לספרדים, או אפילו ליוונים, מלבד ג'ו האריס. הם לא יוכלו לנצח בכדורסל כמו שכתוב בספר.

הם ינצחו רק במשחק מהיר כמו בשכונה עם 'אחד-על-אחד' כמה שיותר בזה אין להם יריב. קמבה וולקר צריך לשחק כמו ששיחק בשכונה. אותו דבר טאטום ומידלטון וכל האחרים. לרוץ, לרחף להאלי הופים, לעשות פאסט ברייקים, ולא לנוח לרגע. לשחק את המשחק הטבעי שלהם ששמו SPEED, כניסות, וריחופים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 110 תגובות

  1. פוסט מצוין! דווייט האוורד כל פגרה מתראיין תחת כל מיקרופון רענן אומר שהוא בדיוק קלט את כל התורה כולה ועכשיו הוא מתחיל התחלה חדשה….
    בקיצור חובת ההוכחה עדיין עליו!
    תודה מנחם! תמיד מחכה לקרוא את הטור היומי, פשוט תענוג

    1. וואו נכון. באמת יש לי דז'ה וו עכשיו על כתבה של מנחם לפני שנתיים או שלוש שאמר שהוועד התאמן כל הקיץ עם האקים אולאג'ואן והולך להיות מעולה בעונה הבאה.
      בקיצור, לא יקרה!

  2. חדשה מעניינת מהבוקר –
    כריס לברט האריך חוזה בברוקלין. הוא חתם על חוזה של 52.5 מליון ל-3 שנים.
    מי שתוהה מדוע הוא לא המתין לקיץ בשביל לנסות ולקבל חוזה ריווחי יותר (לפי בובי מארקס – החוזה החדש ממקם אותו במקום ה-15 בין השוטינג גארדס), צריך לקחת בחשבון שעד כה בקריירה שלו הוא מחמיץ בממוצע לעונה יותר מ-30 משחקים.
    .
    יש לי תחושה שמה שקרה לקאזינס, עוד כשהיה בפליקנס, ועכשיו בלייקרס, ניכנס עמוק לתודעה של שחקני הליגה.
    כסף בטוח ביד זה כסף בטוח ביד. ראינו את החוזה של גרין, ועכשיו לברט.
    .
    תודה, מנחם.

    1. אם הוא ישאר בריא זה אחלה חוזה לנטס. לברט ממוין ונתן פלייאוף טוב ולדעתי אם היו משתמשים בו קצת יותר נגד פילי ופחות בראסל היה שם קרב אמיתי.

    2. כן, אולי סופסוף מישהו תופס הגיון.
      אומר לעצמו, "היי, אמנם רק 52.5 מיליון דולר, נו ביגי. אבל בואו נבטיח את הלחם של מחר, לפני הכל".

    3. לברט הפסיד יותר מחצי עונה ולפני שני עונות הפסיד 25 משחקים והוא רק בן 24 לכן הוא חתם על חוזה כזה סיפור שונה לגמרי מזה של גרין שעמיד כמו סוס,

    1. ברור. ב-CBA הקרוב הולכים להכניס סעיף שמכניס סולם שכר שונה לנגרים.
      (המטרה היא ליצור שוויון. זו לא חכמה לאפשר לנגר בונוס על אחוזי קליעה. אז במקום, אותו נגר יקבל בונוס, אם לדוגמה, הוא יישאר אחרי המשחק בשביל לנקות את האולם. או אם הוא ישתתף בעבודות התחזוקה של הספסלים. נגר, לא?)

      1. לברט הפסיד יותר מחצי עונה ולפני שני עונות הפסיד 25 משחקים והוא רק בן 24 לכן הוא חתם על חוזה כזה סיפור שונה לגמרי מזה של גרין שעמיד כמו סוס,

        1. במרץ הקרוב גרין יהיה בן 30. גרין יודע את מה שאנשי המקצוע בליגה יודעים –
          זה לא קל לשחק בעמדות הפנים ממקום של נחיתות בגובה. זה דורש לשמור על כושר גופני מטורף (ראינו בברור את ההבדלים בין גרין לא בכושר בתחילת העונה, לגרין בכושר בסיומה), וזה מפיל מעמסה עצומה על המפרקים. 100+ קילו שזזים מצד לצד על הפרקט, כאשר בכל שינוי כיוון פתאומי, בכל מגע עם שחקן יריב אחרי עוד ניסיון לשבור חסימה,
          כל אותן רקמות חיבור שנושאות בכל אותה מסה נשחקות כל פעם עוד קצת.
          .
          אנחנו רואים את משטר המנוחות היזומות של לברון. יש לזה סיבה מחושבת וברורה. הוא יכול להרשות לעצמו לנוח בחלקים של המשחק, בצד ההגנתי. ובכך, לאפשר סיכוי גדול יותר לשרוד עוד משחק, עוד חודש, עוד עונה.
          גרין?
          אם הוא לא נותן את ה-100% שלו, אין לו מה לחפש על הפרקט.
          אז הוא עשה את הדבר החכם. חתם על המקסימום שיכל בשלב זה (אי אפשר היה לתת לו חוזה מובטח עבור יותר כסף. הוא קיבל את המקסימום האפשרי בהארכת חוזה מסוג זה),
          ועכשיו הוא יכול לתת את המקסימום ללא דאגות.

          1. לברון צריך לנוח בצד ההגנתי כי המעמסה עליו בצד ההתקפי עצומה בטח כשהוא בן 34.
            ., לברון יכל להשקיע 100 אחוז בהגנה אם לא היה מתפקד בהתקפה לברון בעונתו ה17 בליגה אחרי קילומטראג לא הגיוני של דקות לברון בגילו של גרין היה שומר על .
            .
            ,גרין משחק בערך 32 דקות במשחק,
            גרין לא צריך לתת הכל בטח שקרי קליי ודוראנט היו לידו, ראינו מה קרה להגנה של גולדן סטייט ללא מגני הפרימטר, גרין הסכים לוותר על 100 מליון + אחרי שהחליף סוכנות לקלאץ בקיץ שעבר מסיבה פשוטה שהוא לא אולסטאר ושלא יקבל חוזה כזה (אולסטאר שמעון ברוך אחד מ24 השחקנים הטובים בעולם ולא המושג הזנותי שהליגה נתנה לו).
            .
            לגבי הנחיתות בגובה זה כלל לא קשור בכדורסל גובה הראש לא משנה מה שחשוב זה אורך הידיים וגובה הכתפיים הסטנדינג ריץ והוינג ספאן של גרין טובים מאוד לשחקן פנים אין לו בהם שום נחיתות.

  3. מה קורה עם דלונטה ווסט?
    אם זה נכון, אז עוד אחד שנכנס לסטטיסטיקה של אלה שלא ידעו מה לעשות עם עצמם ובזבזו כישרון וכסף.
    אולי כדאי שבאן בי איי ייכנסו ברצינות לעניין ויעבירו את השחקנים קורסים כיצד לשמור על כספם ביום שאחרי?
    https://www.totalprosports.com/2019/08/25/ex-nba-player-delonte-west-appears-to-be-broke-homeless-pic/

    1. היי היי לדלונטה היתה מחלת נפש מאובחנת, הוא אחד ממקרי הראש הקשים ביותר שעברו בליגה. נמצא פעם רוכב על אופנוע עם שלושה כלי ירייה עליו. בלי כמובן לשכוח על השמועות שניהל רומן עם אמא של לברון ג׳יימס (לא יודע איך זה קשור- סתם רציתי להכניס את זה). הבנאדם מתוסבך, כנראה היה לו קשה לשמור על הכסף.
      בנוגע לשחקנים אחרים- בהחלט מסכים שהליגה צריכה להדריך שחקנים כיצד לשמור על הכסף. יש יותר מדי מקרים כמו אייברסון, וין בייקר (היו לו 100 מיליון ועכשיו הוא מנהל סניף של סטארבקס) ודומיהם. עצוב.

      1. בטח קשור.
        תחשוב שאתה שחקן כדורסל, טוב אפילו. אבל יש לך הפרעה דו קוטבית. אתה עובד הרבה יותר קשה מכל שחקן אחר לשמור על עצמך, כי כל דבר קטן, כל מעידה פצפונת, תופעל הסטיגמה הקטנה והמעצבנת הזו שיש למרבית האנשים. ואז, ברגע קשה במיוחד, אתה מאבד את שליטת החנק שיש לך על עצמך ומשהו קטן משתחרר. דלונטה נתפס עם רובים באופנוע (לא מגן על המעשה. למה לעזאזל להסתובב עם רובים?). עכשיו כולם יודעים שיש לך משהו שונה. וכולם שופטים.
        פתאום הכל יכול להיות. מישהו שמע שהוא שמע ממישהו שראה את דלונטה עם אמא של לברון. כולם פתאום מאמינים. כי למה לא? זה דלונטה המשוגע. גם אם היית אומר דניס רודמן, היו מאמינים. עכשיו אתה ברמה של צפון קוריאה, שלא משנה איזה דבר מטורף יגידו, אנשים יאמינו. עכשיו אתה הבדיחה.
        נוסיף את זה שהסיפור ההוא התחבר להפסד של קליבלנד לבוסטון ולעזיבה של גיבור העיר את הקבוצה, ולך תשקם קריירה, שכבר הייתה רדופה במאבקים לשמור על עצמך, ממשהו שהחל כסטיגמה קטנה.
        כשקווין לאב ודמאר דרוזן נפתחו לגבי המאבקים שלהם, רוב האנשים קיבלו את מה שהם אמרו, מלבד כמה מנוולים שהפכו את זה לשחק החבטות הבא שלהם. אבל המבחן הגדול יהיה לא בלהגיד וואלה, כל הכבוד להם, חשוב, ולהמשיך הלאה. אלא ביחס לדלונטה ווסט הבא.

        1. מנחם
          לדעתי זה לא מספיק. צריך פה חריש רציני עם דוגמאות מהעבר.
          התמונות של ווסט על סף ההומלס מכמירות לב.יש פנסיה מהאן בי איי? נדמה לי שקראתי שיש משהו כזה.אם כן, באיזה גיל אפשר למשוך כספים?

          1. קודם כל ווסט הכחיש את זה כשהתמונות יצאו לפני כמה שנים ואמר שהוא לא הומלס. דבר שני יש פנסיה אבל זה לא עוזר כשאנשים מגיעים לתחתית הבאר. זה מצריך טיפול מסוג אחר – לא כלכלי אלא אישי מנטלי. לפחות הליגה התחילה לתת את הדעת על זה בזמן האחרון.

    2. היה ברור שהוא ידרדר לשם האנשים האלו שכולם מקועקעים במלואם לא הכי בסדר נפשית, יש להם להם בעיות ראש ונפשיות קשות. דלונטה היה נראה כמו חבר כנופיית טרס פונטוס מהיום שהגיע לליגה. אני מופתע שהוא עדיין בחיים למען האמת.

      1. באמת, הקעקועים זו אבן הבוחן שלך לשפיות נפשית? לפי התיאוריה הזו, לברון על סף אישפוז בשלוותא (ודווקא עד כה הייתי בטוח שהוא בסדר גמור…)

        1. אני מדבר על קעקועים בכל הגוף לגמרי בצוואר בראש בעיניים. האנשים האלו רובם עם מחלות נפשיות קשות ובעיות ראש קשות. אייברסון דלונה כריס אנדרסן אני גם בטוח. סולן פרודגי שהתאבד. יש קשר לזה.
          ללברון אין קעקועים כאלו.

  4. תודה דוק
    .
    יש שחקנים שחוזרים לחיים. דריק רוז הוא דוגמה נפלאה לזה אולי גם ג'אבל מגי. יש גם כאלה כאלה שעושים הסתגלות לחיים חדשים נגיד ברוק לופז. לא מאמין שזה יקרה אצל הווארד

  5. תודה מנחם
    לגבי הווארד, בוא נראה 10 משחקים ראשונים של הלייקרס ואז נהייה יותר חכמים.
    לצערי אני דיי מסכים עם הקביעות לגבי נבחרת ארה"ב. יש בה רק אולסטאר אחד וארבעה סלטיקסים ששלושה מהם לא ממש הרשימו בשנה האחרונה.
    אני עדיין סקפטי לגבי טייטום ומה שהוא יכול ויוכל לתת בעתיד. לא אוהב את כל הרעש סביבו. זה לא עושה לו טוב.

    1. הוא יוצר הרבה מהרעש.
      התאכזבתי מאוד מאופיו.
      הוא חושב את עצמו ליותר ממה שהוא וזה יחרב לו את הקריירה.
      לכן בשאלת קוזמה או הוא, הלכתי עם קוזמה.
      בינתיים, מאז עונת הרוקי המדהימה, נראה שטייטום הולך רק לאחור.

      1. היתה לו עונה פחות טובה מעונת הרוקי, אבל אתם נחרצים מדי לגביו. הבחור סיים עונה שניה בליגה ובעונה הזאת שיחק עם קיירי וגם הייווארד חזר מה שמטבע הדברים הפחית מהדומיננטיות שלו. יש לו סט כישורים מעולה ואני בטוח שהעונה הוא יהיה יותר דומיננטי. נכון שהוא קצת עף על עצמו אבל זאת תכונה (נוראית) שיש כמעט לכל שחקן צעיר שקולע כמה סלים בעיקר בארה״ב.

        1. דור, תראה מה הוא עושה בהכנות של ארה"ב. בינינו, לא הרבה.
          אני לא רואה הבדל מהשנה האחרונה. אז כן יופי שהוא התנדב לנבחרת אבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבה בינתיים….
          לגבי לעוף על עצמו, כל שחקן טוב צריך לעוף על עצמו אבל גם להראות אופי. חסר לי האופי אצלו.

  6. הלייקרס בנויים מצויין סביב לברון והם קבוצה מפחידה. החיסרון היחיד שלהם זה שהם לא מתואמים עדיין ומשחקים במערב הקשוח מצד שני נראה שכל אחד מבין בדיוק את המקום שלו מה שמגדיר את הסיכוי לגיבוש מהיר.

    1. הפוטנציאל בהחלט מפחיד אבל על זה שהם בנויים מצוין אני בספק.
      פוטנציאל מאוד גדול לפציעות יש בקבוצה (דיוויס במיוחד)
      זו קבוצה מאוד כבדה שתהיה חייבת לשחק בקצב די איטי על מנת לממש את הייתרונות שלה ויכולה להיות להם בעיה רצינית של פקק בצבע וגמגום בקליעה מחוץ לקשת דני גרין הוא פחות או יותר הקלע היחיד שהוא באמת אמין (לא יודע למה אני פחות סומך על ברדלי)
      יהיה מאוד מעניין לצפות בהם העונה.

        1. קודם כל 35% זה עדיין סביר אבל לא מספיק בשביל באמת לרווח וב אין איך לדעת כיצד תיראה הקליעה שלו השנה

          1. מסכים מאוד.
            1, הלייקרס חייבת עומק בפורוורד, מתחת ללברון ולצד קוזמה (איגי. אבל אם לא יגיע – משהו אחר).
            2, ובעיקר – חייבת עוד קלע אמין. יש פה כרגע הימור על משהו כמו 8 (שמונה!) גארדים – גרין, בראדלי, kcp, קוק, קארוסו, טרוי דניאלס, הורטון-טאקר, נורוול. הרעיון הוא, אולי אחד-שניים נוספים יקפצו, יפגעו, ואז אנחנו מסודרים.
            אז דני גרין אמין. בראדלי היה פעם. דניאלס עם ממוצע קריירה 40% מהשלוש. קוק היה טוב בפינאלס. קארוסו נראה מבטיח בעונה האיומה האחרונה. אבל עדיין, הכל ביחד זה, "בערך, כמעט". לא לקבוצה עם יומרות אליפות, לא פחות.
            הערכה: ייאלצו לקפל חלק גדול מהמחסן הזה, ולמצוא גארד יציב עם תפוקה קבועה.

      1. יש להם לא מעט גארדים שיקלעו את השלשה הפנויה, אין צורך ביצירתיות כשמשחקים ליד לברון… אם יהיו פציעות רציניות אז הדברים ישתנו

  7. לא יודע לגביו.

    יש את העניין של "יכול אבל לא רוצה, רוצה אבל לא יכול".

    בהחלט יכול להיות שהווארד נמצא במקום הנכון מבחינת ריסון האגו וכו' (חטף לא מעט מכות בשנים האחרונות), אבל ממש לא בטוח שהוא מסוגל לכך מבחינה פיזית

  8. מעורב מצויין מנחם.
    את הזמירות של הווארד שומעים כל שנה מכל שחקן חדש בקבוצה.
    אני אישית מחבב את הענק העדין הזה ומקווה שיצליח
    🙂

  9. היכולת של האוורד היא תעלומה, וכך גם היכולת שלו להשתנות, אבל זאת החתמה טובה ללייקרס.
    אם הווארד יעשה את מה שהוא מבטיח לעשות, הלייקרס ירוויחו בגדול. ואם הוא לא יצליח ויפגע במרקם של הקבוצה, אז הוא ייחתך מהקבוצה, ואי אפשר יהיה לבוא בטענות ללייקרס.
    ואגב, הדבר הכי טוב שקרה לליקרס מאז לברון, זה דיוויס.

  10. לייקרס-האוורד: לא משנה כמה כל צד מקשקש את עצמו על התחייה מחדש וכל זה… העלות מול הסיכון כל כך קטן ששווה לנסות את זה.
    מניח שאחרי כל הנדודים של האוורד הוא מגיע עכשיו לקבוצה של "מאלף" מקרי הראש, ובנוסף, אולי הוא באמת הבין שזה אולי הצ'אנס האחרון שלו…
    הפוטנציאל של מה שהוא יכול לתת לליקרס שווה מבחינתם את העלות.
    .
    חבל לי על קוזמה כי אני חושב שהוא היה נותן אליפות טובה ומראה את האיכויות שלו בתור שחקן. מהמעט שיצא לי לראות אותו משחק בנבחרת, הוא היה טוב מאוד ונתן לארה"ב הרבה אופציות
    .
    ההפסד של הנבחרת האמריקאית זה בעיקר לעיתונים… בסופו של יום, מדובר במשחק הכנה והשאלה איך הם ישחקן האליפות. אני חושב שההפסד הזה יכול להועיל להם (וגם דחיפה מוראלית לאוסטרלים המאוד אגרסיביים), זה ינער מהם את הזחיחות ויכניס להם לראש שהם חייבים להרוויח את המדליה הזו.

      1. 8 פעמים אולסטאר
        5 פעמים חמישייה ראשונה
        3 פעמים שחקן ההגנה של העונה
        היו לו כמה עונות סופר דומיננטיות באורלנדו שבהם הוא נראה אחד השחקנים הטובים בעולם.
        HOF זה בדיחה עצובה שהליגה עשתה שהקריטריון כל כל נמוך שבטוח שדוויט הווארד עובר בעיניים עצמות חלק מהשחקנים שנכנסו להיכל התהילה אלונזו מורנינג טרייסי מקריידי כריס מאלין… להיווארד היה קריירה הרבה יותר טובה מהם חייב להיות שם

  11. הווארד הוא כמו האקסית המיתולוגית שפעם הייתם מלכי השכבה אבל עכשיו הפכה לאיזה פרחה שחוזרת ואומרת "השתנתי, בוא נחזור" כל שנה וכבר בחייאת נמאס לך ממנה אז אתה נותן לה צ'אנס ושום דבר לא השתנה

  12. התקרה של הווארד היא מחליף טוב לג'אבל מגי, כן? גג, להיות סנטר פותח במשחקים מסוימים. גבולי.
    ליותר מזה אסור לשאוף, ואם הוא מגיע בראש הזה, ומודע למעמדו החדש – הכל טוב. אם לא, זה ייגמר כמו קאזינס. הפעם בפציעה בראש, לא בגוף.

  13. מצויין מנחם. הווארד כל שנה אומר שהוא הוריד 10 ק"ג ממשקלו (https://twitter.com/seankeane/status/1164942319063166977) ושהוא נולד מחדש. השנה עם חוזה לא מובטח אין כאן הרבה סיכון מבחינת הלייקרס – אם יצליח שיחקו אותה, אם לא יצליח ישחררו אותו ויפנו מקום ברוסטר. מאמין שיקבל הרבה זמן משחק עם רונדו כמחליף של מגי. יכול להתברר כבינגו.

    גישה מעניינת בקשר לנבחרת האמריקאית. יכולה להיות להם קליעה: קמבה קולע טוב מרחוק, מידלטון גם ויש את לופז או טרנר שמצויינים בתחום. יכול להיות שנראה דקות עם מידלטון כסטרץ' 4 וסנטר בודד בניסיון לרוץ ולשטוף את המגרש, כי אין להם יכולת לשחק עם שני גבוהים ביחד. הופתעתי שלא הביאו עוד פאוור פורוורד או גבוה אחר לסגל הזה.

  14. הווארד צריך להגיע בראש של "אני מגיע להיות המחליף של מגי אבל שאף אחד לא יופתע אם אתפוס את מקומו בהמשך העונה!"

  15. לגבי האמריקאים אני ממש לא בטוח שהם הפייבוריטים. כפי שאמרת מנחם, שלא יצפו ל40-50 הפרש, כל משחק ילך צמוד עד הסוף, ובגלל זה אני חושב שיש לנבחרות האחרות סיכוי לא רע להפתיע אותם.
    .
    ראיתי את 2 המשחקים נגד אוסטרליה, והרושם שאני קיבלתי היא שהנבחרת האמריקאית מאוד מאוד בינונית. אתה יכול לקרוא לגו אינגלס שחקן בינוני אבל יש לו מקום בחמישיה של האמריקאים, הייתי לוקח אותו לפני מידלטון ובארנס בשניה. בחייאת, האריסון בארנס וכריס מידלטון הם שחקני חמישייה בנבחרת, טרנר הוא הסנטר הפותח ולופז המחליף שלו, יוון אוסטרליה קנדה סרביה ספרד וצרפת יכולים הבחלט להתמודד עם האמריקאים, במיוחד כשהם נבחרות מגובשות עם כימיה והיסטוריה הרבה יותר מהרכב הטלאים הזה שפופ צריך להתמודד איתו.
    .
    אמנם הפסד במשחק הכנה, ונכון מול 50000 אוהדים, אבל המגרש המוגבה הוא לא תירוץ כי שני הקבוצות נאלצו להתמודד עם השטות הזו, ובכלל מתי פעם אחרונה שהאמריקאים הפסידו במשחק הכנה לאוסטרליה ? נכון, אף פעם, ככה שעל אף שזה רק משחק הכנה אני חושב שניתן ללמוד ממנו הרבה על החולשה האמריקאית.
    .
    בשורה התחתונה, אם כל התותחים היו נקראים לדגל, אף אחד מה-13 שיש כרגע לא היה מגיע. שלשום פטי מילס ומתיו דלבדובה (שני אלופי NBA) גברו על קמבה ווקר ודונובן מיטצל, שני שחקנים עם הרבה הייפ אבל בינתיים בלי יותר מידי קבלות.

    1. נחמד שאתה היית לוקח, אבל מידלטון בדיוק קיבל מקס ואינגלס (שחקן שאני מת עליו), מרוויח בערך שליש במשכורת מאוד יפה יחסית לרמה שלו. אז אתה בדיעת מיעוט מול כל ה gm בליגה. מידלטון, שאני לא כל כך אוהב, הוא רמה מעליו.

      פטי מילס (עוד שחקן שאני אוהב) לא היה נכנס גם אם כל הגארדים הנוכחיים היו פורשים.

      קמבה ווקר שחקן בלי קבלות? לאיזה נבחרת יש רכז שמתקרב לסטטיסטיקה שהוא העמיד?

      מוכן להתערב אתך על כל משחק של ארצות הברית מול הנבחרות המגובשות שציינת. במיוחד קנדה, צרפת ואוסטרליה

      1. תשאל את ברוך ושמעון מה יש להם להגיד על הgm בליגה. מידלטון נהנה מההפקר לשחק לצידו של יאניס בקבוצה שהובילה את הליגה בנצחונות, בגלל זה הוא נבחר לאולסטאר וקיבל חוזה שמן. הוא בשום אופן לא אולסטאר, בטח לא ברוך-שמעון וגם לא אולסטאר רגיל.
        .
        מילס נתן בראש לקמבה מיטצל וסמארט, וסליחה לקמבה אין שום קבלות עדיין. שני הדחות בסיבוב ראשון, אחד בסוויפ, ואחד בסדרה שהלכה ל-7 נגד מיאמי. מה הוא עשה בגיים 7 ? שבק! 3-16 מהשדה.
        .
        רוצה לעשות התערבות מעניינת. אתה לוקח את ארה״ב, אני לוקח את שאר השדה, על אליפות העולם. כן, אני מהמר שאחת הקבוצות שציינתי תדיח את ארה״ב.

        1. סגור. על מה מתערבים? אגב, אני לא אומר שנבחרת ארצות הברית לוקחת בהליכה, פשוט שגם בסגל השלישי-רביעי שלה היא עדיפה על שאר הנבחרות באופן מובהק (אם הם יממשו את פערי האיכות או לא זו שאלה אחרת).

          * אני מאוד אוהב את פטי מילס, אבל משחק אימון מול קהל ביתי לא הופך אותו למישהו שהיה מקבל הזמנה למיונים בארצות הברית.
          ** קמבה לא עשה כלום מבחינת להוביל קבוצה בפלייאוף של הנ.ב.א. אבל מבחינה אישית הוא 4 שנים עם 20+ נקודות באחוזים טובים (25.4 בשנה הנוכחית), כמעט 6 אסיסים ומעל חטיפה למשחק. מה לעשות שהוא משחק בקבוצה נוראית? בכל מקרה אין לאף נבחרת אחרת רכז שמתקרב אליו.

          1. מתערבים על הצדק 🙂 כמו שהיינו ילדים.
            .
            תרשה לי לחלוק עליך שהיא עדיפה על שאר הנבחרות באופן מובהק. אני נותן הרבה משקל לכימיה וקבוצתיות, בוא לא נשכח גם שמשחקים בחוקי פיבא, ככה שקבוצות שיעשו איזוריות מתוחכמות יכולים להכניס את האמריקאים לבעיה. הייתי נותן להם יתרון קטן בלבד על כל השדה, בגלל זה אני הכנתי לעצמי כובע והצעתי לך התערבות 🙂
            .
            אתה לוקח את ווייט וסמארט לפני מילס לאליפות הזו ? אני לא.
            .
            קמבה שחקן מאוד מוכשר, אבל כפי שאמרתי אין לו קבלות עדיין בפליאוף, ובאליפות העולם עם משחקי נוקאוט הוא צריך יהיה להוכיח את עצמו, נחכה ונראה. נכון אין לאף נבחרת רכז ברמתו, אבל פעם בכל עמדה, גם בחמישיה השניה של האמריקאים היה להם את השחקנים הכי טובים בפער גדול, בנבחרת הזו זה רחוק מאוד מלהיות המצב, למעשה לכמה נבחרות יש יתרונות במאצאפים מסויימים. יאניס ויוקיץ לא רואים ממטר אף שחקן מהנבחרת של האמריקאים.
            .
            אם אני פופ, אני ממנף את היתרון האתלטי ושומר לחץ על כל המגרש למשך כל המשחק, פשוט לנצח באתלטיות וכושר. מבחינת כישרון וחוכמה קבוצתית לנבחרות האחרות יש הרבה מה לתת.

            1. אני מסכים שהאמריקאים צריכים לשחק לחץ על כל המגרש ולרוץ בכל הזדמנות, אחרת היתרונות שלהם הולכים לאיבוד.. אני מציע בירה בתור הימור, סתם שיהיה משהו מעבר.

              אני מסכים גם שיאניס ויוקיץ טובים מכל שחקן שיש לאמריקאים. אם המשחק יגרר להיות צמוד זו יכולה להיות בעיה לאמריקאים…

              כמה שהאמריקאים לא מוכשרים, בתור מישהו שראה את מיטשל קולע 22 נקודות ברבע בפלייאוף, אני חושב שקודם כל זה תלוי בהם

  16. הפרישה של אנדרו לאק ואיך שזה נעשה כשזה הודלף לפני שהוא הודיע את זה בעודו עומד במשחק קדם העונה וכל הקהל מקבל לפלאפונים את הידיעה שהוא פורש ונהיה בהלם שחלקם שורק בוז היה מבחינתי הקטע המרכזי בספורט האמריקני בסוף השבוע ובכלל הייתי מרוכז בכדורגל הישראלי והאירופאי

    1. טוב, בחיים לא שמעתי על השחקן הזה אז מה שאני אומר הוא עם בל;תק של שאר הקריירה והיחס התקשורתי כלפיו, אבל –
      וואט דה אייץ'? נעזוב כמה גרוע זה לפרסם ששחקן פורש לפני שהוא מקבל את ההזדמנות לבשר על זה בעצמו, בתנאים שלו. אבל השוואה של רשימת הפציעות שלו אל מול חלק מהתגובות לפרישה. הולי ג'אד נלסון. כזה "הדור הזה, קשה להם לשחק אחרי שהם שברו כל חלק בגוף רק פעמיים. מעדיפים לפרוש ולא להגיע לגיל 40 בכסא גלגלים מחוברים למכונת הנשמה. אח, מילניאלים".
      פשוט, למה פוטבול? למה?

  17. שני דברים לגבי האווארד:
    1. שימו לב לתגובה המתלהבת המובאת פה מפיו של אנתוני דיוויס. זו סיבה מספיק טובה להביא את הענק, אפילו אם לא יתרום כלום. הלייקרס מראים ל-AD שהם מנסים להביא מישהו שעל המצח כתוב לו "סנטר" כדי לפנות אותו לעמדה 4 שהוא אוהב. זה צעד בכיוון הנכון של הארכת חוזה לבחור עם הגבה המחוברת.
    2. האוורד היה לא רע בזמנו בהאלי-הופים. כמו שרועי כתב – השילוב שלו עם רונדו יכול להביא כמה נקודות קלות ובוסטים פסיכולוגיים במהלך משחקים. יהיה מעניין לעקוב.

  18. תודה על המעורב
    מקווה בשביל הווארד שימצא עוד דלק במיכל. ממעמד של סופרמן הוא הדרדר למצבו של כריסטופר ריב, חבל לסיים ככה את הקריירה

    1. 2015.
      החמישייה ששיחקה הכי הרבה דקות ביחד באותה עונה הייתה דייויס, גורדון, פונדקסטר, אשיק, אוואנס. הסנטר המחליף היה אז'ינסה.
      כאשר מתבוננים בחומר השחקנים אתו שיחק דייויס באותה עונה, ורואים שהוא הגיע עם הקבוצה הזו לפלייאוף,
      אם אתה אוהד הלייקרס, יש לך סיבות להמון אופטימיות.
      במקום אשיק + אז'ינסה, השותפים לקו הקדמי יהיו מגי + אז'ינסה. שדרוג משמעותי.
      השחקנים שהיו אמורים להיות מספרי 1 – 2 – 3, היו אוואנס, גורדון, והולידיי. הולידיי נפצע במהלך העונה, ופונדקסטר תפס את מקומו (פחות או יותר. עד כמה שניתן לציין את משחקו של פונדקסטר כ-"תפס את מקומו…")
      במקום יש את גרין, רונדו/בראדלי (יש לי תחושה שהוא הולך לשחק לא מעט דקות בקו האחורי לצדו של גרין. הוא התחיל את הקריירה כרכז), וכמובן את לברון ג'יימס.
      .
      הדבר הכי משמועתי שדייויס עשה באותה עונת 15' מצוינת, זה להיות אחד משחקני ההגנה הדומיננטיים בליגה. הוא חסם, הוא חטף, הוא לקח ריבאונד, והוא כיסה נפלא בעזרה בהגנה כל שחקן שהתקרב לצבע. את ההתמודדות מול הגבוהים הכבדים המזדמנים, דייויס השאיר לאשיק/אז'ינסה. זה אפשר לו למקסם את יכולותיו כשחקן הגנה.
      אני בהחלט רואה איך הציוות של דייויס ומגי/האוורד עובד היטב (בהינתן בריאות, כמובן. זה נכון לכל קבוצה שהיא). על אחת כמה וכמה כאשר לברון הוא מנהל המשחק.

      1. מדויק כרגיל.
        AD נותן תמיד את המספרים המופרעים שלו. אנשים אולי שכחו מה הוא לא נותן, בגלל ששיחק בקבוצה זניחה ממקום נידח (הכל יחסי).
        פרט לעונה הנ"ל עם אשיק, והקדנציה של קאזינס – מדהים להיווכח שהקבוצה פשוט לא העמידה לידו אף סנטר, בכל השנים הארוכות. היו פציעות, זה נכון, אבל יש גבול. הפליקנס שחקו אותו המון זמן בתפקיד הסנטר, דבר שהוא מאוד לא אוהב.
        אין סיכוי שהלייקרס יעשו משהו דומה. הגבה מסיים חוזה בסוף העונה, ומעשית יכול לקחת את הטאלנט שלו לכל מקום אחר. וזה באמת יהיה יום הדין של LA. המטרופולין כולו יעשה לו קיצי-קיצי בגב בעונה הקרובה, וזה כבר התחיל אגב (פיצ' כבוד במשחק של הדוג'רז, כאלה מין).

  19. לא ברורה לי ההתלהבות של דיוויס מההגעה של האוורד אלא אם כן הוא מגיע עם מכונת זמן לתקופה שהצבע בנ.ב.א היה מורכב מצמדי מפלצות…

    אם דייויס לא מוכן לשחק 5, אז קוזמה לא יכול להיות בחמישייה, אלא אם כן הוא או לברון ירדפו אחרי הגארדים של היריבה.

    1. דיוויס ישחק מה שהוא ירצה ומה שהוא יגיד למאמן. הולכים ללקק לו עמוק אל תשכח הוא שחקן חופשי הקיץ. משהו לא לרוחו והוא עושה ויברח. יקבל מה שירצה. גם אם יבקש לשחק רכז הוא יהיה רכז.
      אגב הוא הכי טוב בעמדה 5 אבל הוא לא אוהב…

      1. אני יודע שהוא מנצל את זה שהוא יכול לשים וטו, אבל זה פשוט מטומטם מבחינה מקצועית. אפילו לברון צריך להתחנף אליו

    2. התשובה היא הנוסחה של הפליקנס ב-15'.
      אז דייויס כמעט ולא שיחק בעמדה 5. הוא אייש את עמדה 4, ולצדו ברוב מכריע של הדקות שיחקו אשיק או אז'ינסה. המקביל של קוזמה הוא ראיין אנדרסון. הוא שיחק במקום דייויס בדקות בהן דייויס נח, ועוד משהו כמו 15 דקות במשחק, בהן דייויס כן תופקד כסנטר.
      אני בהחלט רואה איך הלייקרס משתמשים בקוזמה כשחקן השישי, כאשר הוא משחק בדקות בהן או לברון, או דייויס, נחים. ובנוסף, הוא משחק לצד ה-2 בדקות המצומצמות בהן הלייקרס עוברים לגרסה שלהם של "סמול בול" (דייויס בסנטר).

      1. אם הווארד בכושר משחק סביר, נוסח העונה הסדירה האחרונה שלו בשרלוט = קבוצת המתנגד תצטרך לקלוע באחוזים שמתקרבים ל-100. עם לברון, AD והווארד/ מגי – ריבאונד לא יהיה שם.

      2. גיא אתה במקור מנהריה לא?
        אנחנו פה 3 משפחות בנופש. יש לך איזו מסעדה טובה שתוכל להמליץ עליה? גם פלאפל יתקבל בברכה.

        1. בנהריה עצמה, פשוט וטעים –
          דונטלה. פיצרייה איכותית שנמצאת בשדרות הגעתון. בצק דק ופריך, תוספות איכותיות. גם אם מתחשק ליותר מפיצה, התפריט שלהם עשיר למדי, ולא יקר במיוחד.
          בתאבון!

          1. לא מכיר את הפיצה של דונטלה.
            אבל לכולכם, כל אותם אנשי "פיצה דקה" שקוראים לקרקר ענקי פיצה ובגללכם אי אפשר למצוא יותר בשום מקום פיצה אמיתית בעובי נורמלי – אמן שתחטפו חתכי נייר בכל חלל הפה מהפשע נגד האנושות שאתם קוראים לו פיצה.

            1. אני ממש לא איש "פיצה דקה".
              אני איש "פיצה טעימה".
              מה לעשות, בארצנו הקטנטונת, רוב הפיצות האיכותיות, הן מהזן שמחקה את הפיצה האיטלקית.
              אישית, אני אוהב כל פיצה איכותית.
              .
              אם זו הפיצה הדקה, שבמיטבה עברה ביקור קצרצר בתוך תנור אבן בו בוערות גחלים (90 שניות). זו פיצה עם תחתית דקה ופריכה שקיבלה טעם "חרוך" עדין, עם קצוות שהתנפחו מהחום העז, והם רכים ו-"לעיסים", עם גישה מינימליסטית לתוספות –
              לא יותר מדי גבינה (מוצרלה. חס וחלילה מגורדת. אלא כזו שנבצעה לגושים שפוזרו באקראיות על גבי הבצק), ותוספות טריות במשורה.
              .
              אם זו הפיצה הניו יורקית, שמשלבת את היתרונות של הפיצה הדקה והפריכה, עם אלו של פיצות יותר "בשרניות". במיטבה היא גמישה, מלאה טעם (הן בבצק, והן בתוספות. עדיף פפרוני, והרבה ממנו), ומשביעה.
              .
              אם זו הפיצה של דרום איטליה, זו שמצאה דרכה עם המהגרים מנפולי, כל הדרך לארגנטינה –
              פיצה עבה, שנאפת על מגש (דוגמאות הפיצות הקודמות נאפו ישירות על האבן של התנור) מלבני, וכאשר היא מוכנה, נחתכת לפרוסות מלבניות. פיצה עם בצק עבה, שמנמן, שהשמרים שבו זכו להרבה זמן להתפתח (קצת שמרים, הרבה זמן תפיחה. לפחות 48 שעות). לא כמו הבצק הסופגינייתי של פיצה האט. בצק עדין בהרבה, והרבה הרבה פחות שמן.
              זו הפיצה האיטלקית היחידה שיודעת "לספוג" הרבה תוספות.
              .
              אם זו הפיצה של שיקגו. אותה דיפ דיש פיצה מופלאה, שבמיטבה גורמת לך לסבול. הסיכוי להיות מפוצץ מדי, שבע מדי, מהר מדי, הוא שואף ל-100%. הסיכוי לצרבת, הוא חוצה את רף 100 האחוזים.
              זה לא משנה את העובדה שמדובר בחוויה.
              הקראסט עשוי גבינה מותכת שהפכה לפריכה. המילוי, עשיר בכמות בלתי הגיונית בעליל של תוספות –
              המון רוטב חמוץ מדי, המון גבינה, המון פטריות, וה-מ-ו-ן בשר. האידאל – שיכבה של בשר צ'וריסו ש-"חולץ" מעטיפתו, לצד פרוסת פפרוני חריף, לצד "קצוות שרופים" (הקצה של הבריסקט המעושן). מנה פסיכית.
              .
              השורה התחתונה –
              אל תאשים את הפיצה הדקה. זו, כבודה במקומה. תאשים את הציבור שמסכים לאכול פיצות שכונתיות סוג ג'. האלו עם תחילף הגבינה, והצרבת הלא מוצדקת שמגיע אחר כך…

            2. גיא, דיפ דיש זה הכל (באמת הכל), אבל לא פיצה.
              כחסיד הפיצות הדקות הרומאיות, הרשה לי להציע לך מקום לחגוג בו את האליפות הבאה של הסאנז. הבאסטה בתל אביב, והפיצה ביאנקה האגדית. בצק דק-פריך, קרם פרש, כמהין, אספרגוס וביצי שליו. הדבר הכי טעים ביקום. מחיר שערוריה, הון תועפות, אבל עד החגיגות תספיק לחסוך.

            3. הוספתי לרשימת המועדפים. נשמע בהחלט חגיגה.
              .
              (רק בשביל ה-OCD. באיטליה בכלל, וברומא בפרט, פיצה ביאנקה זה בצק הפיצה עליו שמן זית, מלח גס, ותבלינים)
              (בו זמנית, בשאר העולם, אכן נוטים להתבלבל, ולכנות פיצות עם רוטב שמנת/בשמל/קרם פרש בשם "פיצה לבנה". לבנה = ביאנקה)

            4. רשע לשעבר, חשבת על בלוג אוכל? אני for one אקרא בשקיקה.
              אכן, הלבנה הקלאסית פשוטה, כמו הרבה דברים שיצאו מאיטליה – רומא במיוחד – וזכו לפרשנות הרבה יותר מנופחת בעולם.
              למשל, הקרבונרה הקלאסית. מהשילוש הקדוש של עיר הנצח, קרבונרה, אמטריצ'יאנה, וקאצ'יו פפה, הפייבוריטית שלי.
              במקור הקרבונרה כל כך פשוטה, נעימה, אוכל פועלים אמיתי שמשאיר אותך שמח. ולא מפלצת הכולסטרול, חמאה-שמנת-תשים-לי-מלא-פרמזן, ועוד-פרמזן, שהפכה להיות. האוביסיטי של האמריקאים הורס את התרבות הקלאסית!
              דרך אגב. יש לך קונקשן להשיג guanciale?

            5. (או המוטציה של בייקון ופטריות, על כל זה. מין היבריד אלפרדו-קרבונרה-אמריקאי. מוות)

            6. ח"ח ענק, stam. כמה מכירים את אותה חתיכת גן עדן שנקראת guanciale? אני מכיר גרסאות דומות שניתן להשיג בארץ,
              אבל זה פשוט לא אותו הדבר.
              זה מה שמייחד את האיטלקים –
              בישול פשוט, מינימליסטי למדי, אבל כל אחד ממעט המרכיבים, כוכב.
              ה-guanciale עובר תהליך עיקור של כמה וכמה חודשים. פעולת העיקור, להבדיל משיטות שימור אחרות, מעוררת פעולה כימית שדומה לזו שמתרחשת בתהליך יישון יבש. זה תהליך בוא הבשר מאבד את הנוזלים שבו, והבשר מתחיל לאט לאט להתפרק.
              התוצאה המתקבלת היא בשר רך במיוחד, עם טעם מרוכז להפליא. בתהליך העיקור מוסיפים מלח שנועד לשמר את הבשר. התוצאה היא שלוב של יישון יבש, והמלחה. הבשר מקבל מרקם "בייקוני", אבל עם טעם עדין בהרבה. היות ומשתמשים ב-guanciale בעיקר לבישול (ע"ע קרבונרה), אז בבישול, נהנים מכל התכונות החיוביות של התהליך, מבלי לסבול מהתכונות השליליות (כאשר הוא טרי, הוא קצת קשה ללעיסה, וקצת מלוח מדי. אישית אני מת על בשר מסוג זה כאשר הוא לא מבושל. השומן מקבל טעם מתקתק, ולצד המליחות שבצד הבשרי של הנתח (משתמשים בבשר מהראש של החזיר), מתקבל שלוב כיפי). בבישול המליחות מנוצלת בשביל להמליח את התבשיל, השומניות מנוצלת במקום הוספת שמן לתבשיל, והעיקר –
              החימום מוציא מה-guanciale את כל אותם טעמים מורכבים ועמוקים (היפנים מכנים את הטעם הנוסף שמתקבל – אוממי) שמהווים את אבן היסוד למנת הקרבונרה המפורסמת.
              .
              בארץ, אני לא מזמין קרבונרה. אף פעם. זה פשוט עלבון למקור. יש בארץ מסעדות איטלקיות טובות. אפילו נפלאות. אלו, בדרך כלל, משתדלות מאוד לא לפגוע בעקרונות היסוד של הבישול האיטלקי. אחד מהותי –
              כמו שאי אפשר להחליף את הגורגונזולה שבפיצה, ועדיין לכנותה "קוואטרו פורמג'י",
              כך אי אפשר להכין קרבונרה עם בייקון.
              .
              בלוג אוכל?
              קודם כל – תודה.
              אבל –
              חס וחלילה. אני אוסיף למשקלי הרבה יותר מדי רק מהתיאבון שנבנהאחרי שכותבים על קרבונרה.
              אמממ, עכשיו צריך לנצל את כוחות המרשתת ולמצוא מקום שמכין קרבונרה אמיתית בארצנו הקטנטונת.
              אני יודע מה אני הולך לעשות בסוף השבוע הקרוב…

            7. דרך אגב, בחבל אומבריה (לא רחוק מטוסקנה. לטעמי, מקום לא פחות יפה, והרבה פחות מתויר), ממלכת הכמהין,
              יש מנה של פסטה עם בייקון וכמהין. זו מנה שמוגשת במסעדות מהסוג שמאפיין את האזור –
              מסעדות בשר, שם ניתן לראות אח/גריל מרכזי, לצדו נצלים לאט לאט, נתחי בשר ענקיים. זה אחד המקומות הבודדים באיטליה בו בייקון (בטן של חזיר שעברה כבישה ועישון) הוא חלק מהתפריט. כמובן שמנה זו היא לא הגרסה הישראלית של אמבט שמנת עם חתיכות בייקון ואיים של שמפיניון.
              זו מנה מינימליסטית של פסטה מחוספסת (מזן הלינגוויני) עם חתיכות מרשימות של בייקון, ותבלינים טריים. את הכמהין המלצר מוסיף בעת הגשת המנה, כאשר הוא "מגלח" פרוסות יפות של כמהין (מכמהין שלם, כמובן) ישירות לצלחת מול עיניי הסועד.
              חוויה קולינרית אדירה. קודם כל, בגלל הטעם. אחר כך, בכלל ההגשה המרשימה. ולבסוף –
              המחיר. אני לא מכיר מקום אחר בו אפשר לקבל כמות כזו של כמהין במחיר ידידותי למשתמש.

            1. שיט, אתה אנושי.
              בכל מקרה נראה לי שרשת כמו מקסיקני זה לא הסגנון שלך . .

      3. אתה מדבר על העונה שהם סיימו שמיני ועפו בסוויפ בסיבוב הראשון? זה היה לפני 5 עונות. חמישיית המוות של ג"ס עוד לא הומצאה. אם זה הדגם של הלייקרס אז בהצלחה להם. לא רואה אותם משיגים בייתיות או עוברים סיבוב

        1. למה זה משנה מתי הפליקנס שיחקו עם דייויס בעמדה 4?
          השורה התחתונה היא שזו הייתה אחת מ-2 העונות בהן הם העפילו לפליאוף בעידן דייויס.
          תבדוק מי שחקו לצדו של דייויס, ואז תשווה למי שישחקו לצדו השנה. שמיים וארץ.

          1. זה משנה כי הכדורסל מתפתח. היית מצפה ממאמן לספר לך שהם עובדים על להחזיר את התקפת המשולש? באותו אופן, הרכב כבד בלי קלעי שלשות שמרווחים (כן, האחוזים של לברון וקוזמה סבירים, אבל הם לא קלעי שלשות) הוא לא משהו שהייתי מצפה למצוא בקבוצה שרצה לאליפות.

  20. גיא,
    למרות שלדעתי קיבלת כאן את ההוכחה האולטימטיבית לרוע של הפיצה הדקה, כנראה לא אשכנע אותך. זה בסדר. יש אנשים עם טעמים שונים, העדפות שונות, גם אם חלקן צריכות להיות אסורות תחת עונש מוות בסקילה של זיתים.
    אפילו אני אודה שכשעושים את הבצק הדק בצורה טובה כמו שאמרת, הוא משודרג לרמת קרקר טוב עם גבינה. הולך נחמד עם התה של שעת הערב.
    הבעיה היא שאין, פשוט אין, פיצות עבות יותר. כל מקום חדש שנפתח מתחרה מי יעשה בצק יותר דק. כאילו לפני שמקבלים זכיינות לפיצה עושים תחרות כשעולים לראש עזריאלי וזורקים משם משולשים. מי שהמשולש שלו מגיע אחרון לקרקע ונח בעדינות על ראש חייל תוהה (ובינינו, מאוכזב. אם כבר אז שתיפול פיצה אמיתית) זוכה ב"פיצריה" שכונתית חדשה שמישהו באינטרנט יהלל כטרנדית ואני אשתמש בה כדי למלא חורים בקירות.
    ובינתיים אני מגלה שבמחוז האחרון של פיצה אמיתית בשרון, פיצה רומא, נרצחה באכזריות.
    בבקשה, תנו לפיצה לתפוח.

  21. הקטע עם ההצטרפות של הווארד, שקובי לא אומר מילה בינתיים…
    אוי, הרעל שהולך לצאת שם. לא יהיה קל להיות הווארד בסטייפלס בשנה הקרובה.

  22. תודה מנחם, אני חושב שזו אחלה עסקה לשני הצדדים לגבי הווארד.
    אני זוכר אותו שהוא רק פרץ והוא היה מדהים, המשחק מאוד השתנה מאז אז אני מאוד מקווה שהוא יצליח להסתגל כמו שצריך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט