דיון הופס ליום ג' PM: לבטל את חוק ה-TAMPERING לאלתר! / מנחם לס

הסיבה שלאחרונה לא שמעתם ממני היא משולשת: היינו באטלנטה לטיפולים חדשניים במחלת הפרקינסון של גייל; היינו בחיפוש דירה ליד הבת אפרת, (ותנאי נוסף היה תחנת רכבת "MARTA" לדאונטאון, הווה אומר לבנין CNN ואולם ההאוקס השוכן לידו. מצאנו; ראו תמונה), והסיבה השלישית היתה להיות עם הנכדה הישראלית דריה שסיימה צבא, ועתה סיימה חודשיים עבודה כמדריכה ראשית בקמפ יהודי/ישראלי בהרי האפלאשים, והיום יוצאת עם עוד 3 חברות ישראליות לטיול בפלורידה ואז חודשיים במכסיקו. לא מרגש כמו פרו או טיבט, אבל לפחות משהו אחרי 8200.

מחר אני עובר את ניתוח הקטרקט השני, הפעם לעין שמאל, אז שוב אהיה בחוץ 2-3 ימים ואז אחזור במלוא האון.

הסיבה לפוסט זה הוא מאמר שהופיע ב-THEATHLETIC על הנושא (https://theathletic.com/author/david-aldridge/, ועל שהגיע הזמן לשנות את אחד החוקים הארכאיים, בלתי הגיוניים, ובלתי ניתנים לשליטה ובדיקה ביותר ב-NBA, ודיון זה מסתמך בהרבה על הפוסט באתלטיק.

המאמר מתחיל במילים הפשוטות הללו:

It’s time for the NBA to dump its insipid tampering rules.

הגיע הזמן להפוך אותו ללגלי -במילים אחרות לשנותו לחלוטין או לחסלו – כי הוא נשבר יותר פעמים מכל חוק לגלי אחר. אין שחקן ב-NBA שלא שובר אותו. אין סוכן, מאמן, מנכ"ל, או פקידה במשרד שלא שוברת אותו.

החוק הבלתי הגיוני הזה אוסר על שחקנים, מאמנים, מנכ"לים, בעלי קבוצות, סוכנים, נערי מגבת, ומעודדות של קבוצה אחת לשוחח על ענייני כדורסל הקשורים לרצונות לשחק פה ושם עם שחקנים, מאמנים, מנכ"לים, בעלי קבוצות, סוכנים, נערי מגבת, ומעודדות מהקבוצה השנייה עד ה-1 ליולי.

אגיד זאת בארבע מילים וסימן שאלה:

ARE YOU KIDDING ME?

במקרה הכי גרוע ה-NBA צריכה לשנות את החוק שדיבורים מורשים חופשי אחרי המשחק האחרון בפלייאוף.

הרי עד ה-1 ליולי הכל כבר נקבע ונחתם, מלבד דיו על נייר . קווין דוראנט ידע חודש לפני שהוא עובר לנטס שלשם הוא עובר, ולא היה חבר אחד שלו בגולדן סטייט או OKC או כל חור אחר שלא ידע זאת, וקוואי לינארד ידע שהוא עובד לקליפרס, ולא משנה מה יכתבו בעתונים.

לפי חוקי נה-NBA כל שיחת טלפון, כל זימזום בכיוון, כל לחישה באוזן, זה TAMPERING.

אחד המנכ"לים אמר: “Let the cheating commence, earlier,” said a team executive . כלומר, TAMPERING הוא חוק לא הגיוני מיסודו. טבע האדם הוא להתכונן לעתיד, להתלחש, לתכנן, לשלוח טקסטים לחברים בליגה, להתארגן, ולתכנן מה הטוב ביותר לו ולילדיו. לאסור טמפרינג זה כמו לאסור סקס.

אדם סילבד הבטיח שחוק ה"TAMPERING" יעלה לדיון בפגישה הבאה של הליגה.

לדעתי אין כאן על מה לדבר. שחקנים מדברים ביניהם משך כל העונה. סוכנים יושבים על הטלפונים שלהם יומם ולילה עם שחקנים, מאמנים, מנכ"לים. המנכ"לים משוחחים ביניהם. התכנון הולך כל הזמן. אין לו התחלה ואין לו סוף.

אז שהקול יעלה באתר שלנו ברמה:

אין אפשרות למנוע TAMPERING. זה כמו לנסות למנוע סקס. אנחנו כאן בהופס קוראים לחוק הטמפרינג להיות מבוטל לאלתר, באופן סופי ומחלט, כי אפילו אם תאיים על אנשי ה-NBA בגליוטינה אם "ישוחחו" ביניהם, יתכננו, ויקבעו מה הכי טוב להם, ולחבריהם, למפרע.

ישנם עוד חוקים שחייבים לבטל. אם תזכירו את אלה שמטרידים אתכם ביותר – נשוחח עליהם אחד-אחד.

(לכאן אנחנו עוברים ב-4 לנובמבר, 2 ק"מ מהבת והנכדות באטלנטה באזור סנדי ספרינג היקרתי, לבלות את השנים האחרונות שנשארו כמו נסיכים, 1.5 ק"מ מהבת והנכדות, ו-200 מ' מתחנת 'מרטה', ישר לדאונטאון לבניין CNN ואולם ההואקס. החלטנו לחיות את השנים האחרונות שנשארו כפי שצריך!)

מכאן אכתוב את הפוסטים:

הכניסה למשרדי הופס בארה"ב…

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. מנחם, השוות נכון את החוק לעשיית סקס.
    אכן, איו שום דרך למנוע עשיית סקס (אפשר להתייעץ לדוגמא עם כמרים מהכנסייה הקאתולית בנושא או עם הקורבנות שלהם), אבל מותר לדרוש לא לעשות אותו בפרהסיה או מהמקפצה.

    אני לא צריך ללמד אותך משהו לגבי האמריקאים, אבל הם אנשים שמאד מחשיבים את הנראות. וזה לא נראה טוב, עד כדי מעשים מגונים בפומבי.
    אתה באמת חושב שנכון לבטל את זה?

  2. שאלה קשה מצד אחד המצב היום טפשי. אבל אין פתרון שמסתדר כמו שצריך.
    אפשר לחשוב על חוק שמותיר לדבר החל מסיום הטרייד דדלין
    אבל אז זה ימנע מקבוצות להטריד שחקנים אחרי שסיימו את העונה ואת הסיין אנד טרייד.
    אז אולי שווה להשאיר את החוק כמו שהו
    ופשוט להתמודד עם זה ששחקנים שמסיימים חוזה מדברים עם אחרים הרי בעל מקרה בסוף העונה גורלם בידם אש מה זה משנה?

  3. תודה רבה דוק, כיף לשמוע ממך.
    הגננת ניסתה פעם למנוע מהאשך לעשות טמפרינג עם עוברות ושוות.
    היא גם השוותה את הטמפרינג לסקס ואמרה שכל עוד יש טמפרינג – אין סקס!
    לאחר יומיים היא נשברה.

      1. תודה מנחם. נראה כמו מקום נהדר להזדקן בו בשלווה ועוד ליד חלק מהמשפחה בכלל טוב… מחכים לסיקורים שלך ממשחקי ההוקס בעונה הקרובה.
        אגב מי מקבל אחריות על העיזות???

    1. באמת שאלתי את עצמי כמה עוד מלפפונים אפשר לאכול.. תודה!!!
      יאללה שווה לשים באנר של ספירה לאחור עד יריית הפתיחה המיוחלת..

  4. סוגיית כללי הטמפרינג היא סוגיה סבוכה משניתן לדמיין, כאשר מתחילים לחשוב על הנושא לעומק. יש המון שאלות שצריכות להישאל, שאלות הקשורות לתזמון. למי מותר לדבר עם מי, ומתי. למערכת היחסים המורכבת שבין שחקנים להנהלות לסוכנים.
    .
    דבר אחד בטוח –
    שינוי, הוא בלתי נמנע. ברור לכולם שהמצב הקיים הוא פארסה אחת גדולה.

  5. במוקדם או במאוחר יבטלו הכל, גם את תקרת השכר, וייתנו לליגה להתנהל כמו כל עסק. ייתנו לשוק לאזן את עצמו. זה בלתי נמנע.

      1. נו בחייאת, ברור שזה עסק. הוא רק יתקן את הכללים של העסק, שגוזר על עצמו כל מיני גזירות. מסתבר שהציבור והשחקנים לא עומדים בהן. לא הטמפרינג, ולא דברים אחרים כמו התקרה שנעשתה "רכה", ואיבדה חלק גדול מהייעוד המקורי שלה. עד שיהיה בעצם שוק פתוח לגמרי. כמו הכדורגל האירופאי. כמו האין-תקרה בבייסבול. נותר רק לסמן, מי יהיו הבארסה והריאל, הדוג'רז והיאנקיס של ה-NBA. מבאס אבל נראה שזה בלתי נמנע. תחרות, יענו לך, תגיע מאליה, כי זה מה שיעשו כוחות השוק, לא? (אני כמובן הכי נגד, אבל מה שיש היום הוא בלוף, אז אולי עדיף למחוק הכל)

        1. זה נושא ששווה 4 פוסטים, לא תגובה קצרה אחת.
          בגדול, צריך להבין שה-NBA זה תאגיד שזכה מבית המשפט ל-"חריגה" מחוקי ה-antitrust בארה"ב.
          ההסבר על המשמעויות ארוך למדי, אבל יש שורה תחתונה אחת –
          המודל הכלכלי שתקף לקבוצות הליגה הוא לא כזה של תחרות חופשית. לצורך העניין, התחרות היא לא בין הניקס ללייקרס,
          אלא בין ה-NBA ל-MLB או סדרת משחקי הכס.
          בכל הנוגע לחלוקת השכר, ותקרת השכר, אלו תלויים ב-CBA. וה-CBA, חלק מסיבה שהוא קיים בתצורתו הנוכחית היא אותם חוקי antitrust.

        2. "הגזירות" האלו גורמות לשווי של כל המועדונים לנסוק כל השנה ולפופולאריות מטורפת. ולכן אני לא רואה את הבעלים מוותרים עליה. רוב השחקנים גם מרוויחים מהשילוב של תקרה רכה וחוזי מקס, שמשאיר להם יחסית הרבה כסף, ולכן אין בעצם אף מגזר שידחוף לשינוי. היחידים שמפסידים הם הסופרסטרים, שיכלו לקחת בקלות גם משכורות כפולות, אבל כמה כאלו כבר יש?

          1. לא בטוח בכלל שזה תמיד *הכי* משתלם. אולי אפשר היה להרוויח יותר? למקסם את רווחי העסק? אולי פלייאופים יותר פתוחים, יותר משתלמים מבחינת רייטינג והכנסות, מאשר שוב אותן 2 קבוצות? אולי ליגה יותר שוויונית תהיה יותר רווחית, במהלך העונה הסדירה? מאשר ליגה שבה 1 מכל 3 קבוצות מוותרת על העונה כבר באמצע בערך, והופכת כל משחק בהשתתפותה לפח-אשפה רייטינגי?
            זה נכן שה-NBA ככלל, והפרנצ'ייזים בתוכו, נוסקים בקביעות. אבל זה בגלל פתיחת הליגה לשוק הגלובלי (והשנה: נגיד ברוכים הבאים וקוניצ'יוואה לאוהדינו ביפן!), הרבה יותר אוהדים מצטרפים, צעירים מעדיפים כדורסל על פני בייסבול (ולא בגלל "תקרה רכה". כי זה משחק יותר מגניב שמצטלם מדהים וכולם שיחקו בבית ספר), ובגלל גורמים נוספים שקשורים לתרבות הפנאי והטלוויזיה בכלל, לא רק ל-NBA.

            1. למרות ה"תקרה הרכה" עוד לא ראיתי בעלים שהתלהב כל כך לשלם מלא מס מותרות – אפילו הבעלים הרוסי של הנטס בשלב מסוים שם ברקס על ההשתוללות.
              הווריורס דיברו שהם מוכנים לשלם מלא כסף – בסופו של דבר דוראנט (לאחר האכילס) עשה להם טובה שעבר לנטס והם קיבלו הנחה מגרין שחתם על הארכה מקסימלית ולא התעקש על חוזה מקסימלית.
              ככה שלמרות שיש "תקרה רכה" עדיין אין פה אינסוף בזבוזים סטייל שח'ים מהמפרץ בכדורגל שקונים כל מה שזז ומשאיר את הקטנות להשביח שחקנים לגדולות.
              ה-NBA הבין מזמן שתחרותיות זה הנכס הכי חשוב לליגת ספורט והם די מצטיינים לשמור על זה

      1. קודם כל למנוע השפעה לא הוגנת על שחקן במהלך העונה , כשהוא תחת חוזה מחייב בקבוצה אחרת.
        אם נניח, סתם לצורך הדוגמה, דריימונד מגולדן סטייט מדבר עם דוראנט מאוקלהומה במהלך העונה, "אתה מדהים, תבוא אלינו, נעשה מלא טבעות, ראסל חונק אותך". זה עלול בהחלט להשפיע על המוטיבציה של אותו דוראנט בפלייאוף, כי יש לו פול-בק מוכן. בטח אם הוא יפגוש את דריימונד המפתה והקבוצה שלו בהמשך, נניח בסדרת גמר המערב.
        ולא שזה קרה, חלילה. מה פתאום. דריימונד חיכה בסבלנות עד לרגע שאחרי ההפסד בגמר לקאבס.

  6. מנחם, יופי של מקום אירגנתם לעצמכם.
    הבנתי שוינס קרטר חתם לעונה אחרונה בהוקס, נראה לי שיש סיכוי לא רע שהוא גם התארגן על דירה במתחם, לחיות את השנים האחרונות כמו שצריך.

    1. כייין
      מצטרף לשמחה.
      פרופסור, כשאתה רואה את וינס מסור לו שהוא אגדה ושאוהבים אותו פה בישראל.

    1. אניחא מאמין שגם אתה שמעת ברדיו את החידה הלשונית על מים גנובים עם טאקו….
      פאקינג לפני מליון שנה. לא חשבתי שעוד מישהו מכיר את זה
      גדוללללל. תלהבתי
      🙂

  7. תתחדש מנחם, אחלה מרפסת, ובהצלחה בניתוח הקרוב.
    .
    אני לא חושב שיש ערך לחוק הזה, לא רק מאחר והוא לא נאכף, אלא גם מכיוון שהוא מנסה למנוע התנהלות טבעית והגיונית של כל אדם וכל ארגון. אין, למיטב ידיעתי, שום סיטואציה שבה לאנשים אסור לדבר אם מישהו כזה או אחר, ולא בכדי.
    .
    קצת פרספקטיבה – אני לא מכיר מספיק את החוקה האמריקאית, אבל לפחות לפי המשפט בישראל, חוק כזה יחשב כמנוגד לחופש הביטוי, ואם שחקן היה מחליט ללכת לבית המשפט העליון כנראה שהחוק היה מבוטל.

    1. לא הכל עולה ישר למבחן ולמדרגות העקרוניות של חופש ביטוי ושאר זכויות-העל החוקתיות. יש בהחלט הרבה מאוד הגבלות, מקצועיות נאמר, שיש בהן פגיעה מובנית בזכויות יסוד. בגלל שככה התפתחו ענפים שונים, ואנחנו מוכנים לקבל את הפגיעה הזו.
      למשל, כל מה שנקרא "צינון" במקומות עבודה. על פניו, איך אפשר לאסור על אדם לעבוד איפה שהוא רוצה? במה שהוא רוצה? מה עם חופש העיסוק, התנועה? או נניח, "להימנע מלדבר עם לקוחות לשעבר במשך תקופה של כך וכך זמן" – קיים ועובר מבחינה חוקית, כל עוד הדברים בפרופורציה.
      לכן יכולים לטעון בקלות, שאיסור הטמפרינג הוא מין הגבלות הכרחיות בתוך הביזנס הזה. לא משהו "עקרוני", מהסוג שאוסר על סטף או קוואי לדבר מה שהם רוצים על זכויות מהגרים אנא עארף, "חופש ביטוי" במובן הטהור. וקוואי ממילא מגביל את עצמו.

      1. יש משהו בדבריך, אבל בפועל, חוץ אולי מצינון בין צבא לפוליטיקה, אני לא מכיר חושב שהסכמי אי תחרות נאכפים איפושהו. הבחורה הבלונדינית ששכחתי את שמה שממנכ"לת את יאהו! עבדה לפני כן בגוגל. אנשים עוברים מאפל לאינטל ולמייקרוסופט, וכמעט אף אחד לא עושה שום דבר בעניין. אז כולם עדיין מחתימים על הסכמים כאלה, אבל, למיטב ידיעתי, הם לא נאכפים כלל. וכמו בטמפרינג – זה לא במקרה, אלא מכיוון שזה לא הגיוני ולא מעשי. הפטנטים נשארים במקום הקודם, האנשים עוברים הלאה.

    2. אני חושב שפשוט ההסתכלות שלכם לא נכונה על כל הסכם הסחר באנ בי אי
      זה לא כמו שאסור לעובד איקס ללכת לעבוד בחברה וואי זה יותר שהיברה עם סניפים במקומות שונים מחליטה איפה העובד יעבוד (ברור שזה לא כזה פשוט וכלאיים בין השתיים) אבל אם לדוגמא לברון רוצה ללכת לשחק מחר בייסבול/לפרוש הוא יכול לעשות את זה כמו כל עובד רגיל.
      ברגע שההזתכלות אי כזאת פתאום החוקים נראים יותר הגיוניים (אולי ספציפית זה לא הגיוני כי זה פשוט מיותר האיסוד לדבר אבל שאר החוקים נראים הגיוניים ביותר)

      1. מבין מה אתה אומר אבל ההשוואה בכל זאת לא נכונה, הסניפים בחברה לא מתחרים בינם לבין עצמם, הקבוצות כן, ובסוף הקבוצות עומדות בפני עצמן כך שהכנסות קבוצה מסוימת מאוד מושפעות ממעבר שחקן שלה לקבוצה היריבה. זה שחוקים ושיתוף פעולה מביא לכולם רווח גלובלי לא מספיק.

        1. אבל זה לא מדויק
          אומנם שווי הקבוצה עולה
          אבל מההבנה שלי ההכנסות מתחלקות לפחות בהסכמים הגדולים (שידור וכו) בין הקבוצות והשחקנים חצי חצי.

  8. ברוך שובך מנחם, ובהצלחה בניתוח מחר.
    המגורים החדשים נראים מצויין.
    מקווה בשבילך שבבריכה שוחות גם נשים צעירות יותר,
    לשפר את הנוף מהמרפסת.

    הטמפרינג מת. הליגה תצטרך לטפל בזה, ובעובדה ששחקנים החליטו להתנהג כמו קבוצות ולבחור לעצמם את הגורל הן את העיתוי והן את היעד.

  9. החוק מיותר לגמרי. גם אם מישהו מדבר עם שחקן תחת חוזה על מעבר קבוצה, אף אחד לא יפסיד לקבוצה שהוא עובר אליה… אין פה ענין של "ליגת האלופות" בשנה הבאה כמו בכדורגל אירופאי,
    לא ניתן לאכוף את החוק וזה יוצר אכיפה בררנית (אם את תופס שניים מתוך כולם )
    מנחם, בהצלחה עם הניתוח. תחזור בריא. נראה מקום מעולה, תהנו לכם

  10. הרבה בריאות מנחם
    השאלה היא אם זה גם הפוך…. למנוע סקס זה כמו למנוע טמפרינג ?
    לא בטוח שזוגתי תבין את הקונספט
    וכמובן… יופי של כניסה למשרדים בארה"ב
    🙂

  11. אחלה של מקום מגורים ארגנתם לכם, הבריכה הזו נראית לי כמו מקום מפנק. בין המשחקים של אטלנטה לפינוקים בבית, מקווה שיהיה לך זמן וחשק לכתוב…

  12. הטמפרינג לא מפריע. לפחות כל עוד זה לא כמו השתנה מהמקפצה בבריכה, כלומר לא בפרופיל ציבורי. אם איזה שחקן X נשאל בראיון אם היה שמח לשחק עם שחקן Y והוא עונה "שבטח, למה לא?" לא צריך לעשות מזה עניין.
    כל הבריאות מנחם, ותהנה מהמגורים החדשים והקרבה לבנות (אני מבין ש-13 זקנים כבר הספיקו להתפגר 🙂 בשבועיים האחרונים)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט