הלייקרס לאן? / שחר צקוטאי

הלייקרס לאן? / שחר צקוטאי

בטור זה אנסה לשכנע אתכם למה הלייקרס לא יצליחו להביא אליפות בעונות הקרובות בכלל ובעונה הנוכחית בפרט.

סביב הקבוצה מעיר המלאכים יש יותר מדי שאלות לא סגורות – יציבות הקבוצה, יכולת השחקנים, המאמן ומעל הכל בריאות.

שווה את המחיר ואת העתיד?
  • אנתוני דיוויס – הבחירה הראשונה ב-2011 הספיק לשחק עד כה 7 עונות בליגה הטובה בעולם, אך עדיין לא השלים שום עונה. בנוסף לכך, הנתונים שלו נראים מפחידים מאוד אך בהובלת קבוצה להישגים קבוצתיים הוא פחות הצליח בלשון המעטה. רק בשתי עונות הגיע לפלייאוף, ב-2015 הפסיד בסוויפ לגולדן סטייט. לאחר כשלוש שנים הגיע שוב לפלייאוף. בסיבוב הראשון, נ"א פגשו את פורטלנד. רונדו, הולידיי ודייויס שחטו את פורטלנד 0-4, ובסיבוב השני הפסידו 4-1 לגולדן. עכשיו תבואו ותגידו "לא היו לו קבוצות טובות, כולם שחקנים בינוניים מינוס", לדעתי רוב הקבוצות שהיו לו היו לא פחות טובות משאר קבוצות הפלייאוף באותה תקופה. היה לידו את ג'רו הולידיי מעונתו השנייה. אריק גורדון וטייריק אוונס ליוו אותו לא מעט עונות, ריאן אנדרסון היה בשיאו באותה תקופה, קאזינס, רונדו ומירוטיץ' באו לעזור כדי לבנות קבוצה חזקה מאוד, השחקנים המשלימים לאורך כל הדרך היו טובים כמשלימים וביניהם נוריס קול, אטוואן מור, עומרי כספי ועוד (אגב גם גל מקל שיחק איתו). לאור כל האמור ולאור בקשת הטרייד הקצת מושחתת שהייתה, אני לא מחזיק מאנתוני דיוויס כאחד שיכול להוביל קבוצה ולקחת אותה לפלייאוף.

  • עונות קודמות הלייקרס ניסו להביא צעירים טובים כדי לבנות את הקבוצה, אך בואו של ה-GM החדש שינתה את התמונה. הלייקרס רוצים כאן ועכשיו. הם הביאו שחקנים ותיקים ומנוסים כדי לנסות להביא אליפות. אך הגיל הוא משמעותי בכדורסל המהיר של היום, עם הגיל המהירות יורדת, השחקנים מתעייפים מהר יותר והיכולת כבר לא מה שהייתה פעם. כמחצית מן הקבוצה עברו או יעברו את ה-30 בעונה הקרובה. העתיד הקרוב יכול להתפתח לוורוד אך העתיד הרחוק (4-5 שנים) לא נראה לעין.
  • פציעות – על דיוויס כבר כתבתי. בנוסף אליו, יש את קאזינס שעדיין לא חזר לעצמו ולא בטוח שיחזור, לברון שפציע יותר. למעשה, רוב הסגל של הלייקרס היה פצוע במהלך העונה הקודמת בקבוצות השונות. אולי זה משהו בלייקרס כי גם הרוקי החדש נפצע אך צפוי לפתוח את העונה.
  • יציבות – יש כל כך הרבה כישרון בקבוצה שאם הכל יתחבר הם יכולים לנצח כל קבוצה, אך באותה מידה היא יכולה להפסיד לכל קבוצה. אוסף מקרי הראש בלייקרס גדולה, ולכן היציבות לא מובטחת.
  • השאלה הגדולה מכולם – לברון. המלך כבר אינו בשיא יכולתו, יכול להיות שייתן עוד עונה-שתיים גדולות ואז ידעך לאט לאט. כבר רואים כעת את ההשפעה של הגיל ואי הרצון לקחת חלק רציני בהגנה אלא להשקיע בהתקפה ולשבור שיאים. בנוסף, הראש שלו כבר לא 100% בכדורסל אלא בהוליווד כשחקן ראשי בספייס ג'אם 2, ובתפקיד העתידי שיגיע לו כ-GM בקבוצה. בקיצור נמרץ – המלך פה כדי להשתעשע ולשבור שיאים.
שיר שיושב בול על לברון

לאור כל האמור, אני חושב שהלייקרס כן יעשו פלייאוף אך ללא יתרון ביתיות ויתקשו לעבור סיבוב אך אם יצליחו לעבור את הסיבוב הראשון, הסיבוב השני יהיה יותר מדי עבורם במערב, ולגבי העתיד תלוי כמה הגבה יצליח לסחוב קבוצה, עד כה הוא לא הצליח.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. וואו שחר הלכת פה על לא פחות מהתרסקות של הלייקרס.נתת להם מה שנקרא בתחזית אופטימית סיבוב שני.
    אני דווקא מחזיק השנה בגישה של גיא ואני מאוד אופטימי..אם נלך על הנקודות שלך אז לטעמי אתה ממעיט ביכולות של דיוייס ,הוא שחקן אדיר שהשנה בכלל יש לו יותר שקט ועול ההנהגה לא נופל עליו והוא צריך להתרכז בכדורסל נטו והוא לטעמי יהיה אדיר עד כדי התמודדות על MVP.
    לגבי הגיל לא יהיה פקטור לטעמי,כל עוד ווגל יידע לנצל את כל הסגל שלו ,הגיל לא אמור להיות מכשול ובטח ובטח לא בפליאוף.
    לגבי יציבות לטעמי זה סתם משהו באוויר וההיררכיה די ברורה ולכן לא צופה בעיות.
    לברון-הוא נמצא בצומת דרכים לגבי המורשת שלו,גם הוא יודע שעוד עונה לא טובה שלו וכמה שהוא וכתבי החצר שלו לא ינסו אז לא רק שיפסיקו בכלל אם ההשוואה(הדי מטופשת)למייקל אלא הוא לדעתי הוא ידרדר עוד יותר בדירוג הוירטואלי של האוהדים ולכן אנחנו נראה לדעתי לברון הרבה יותר מחוייב,הרבה יותר דורס.
    איפה אני כן רואה בעיות אז קודם כל במאמן שדווקא אני חושב שהוא מאמן טוב אבל יש לו בעיה שהוא לבן ולברון לא אוהב מאמנים לבנים,מה עוד שהביאו לו תחתיו את החתרן הבלתי נלאה שכבר חתר תחת מאמן אחד.
    בעיה נוספת שזה דווקא נקודה שנגעת בה וזה פציעות,אכן הלייקרס די מוטים לפציעות נקווה שיהיה בסדר.
    ונקודה שלישית שקשה לי לראות את קאזינס מתחבר לפאזל ומקבל את תפקידו בהכנעה ובלי בעיות

    1. לדעתי בפלייאוף דיוויס יככב כמו גדול.. אתה צריך לזכור שבפעמיים שהוא הגיע לפלייאוף מי שהעיף אותו זה הווריוס..
      .
      אין ספק שהלייקרס הלכו על כאן ועכשיו וויתרו על העתיד הרחוק-כמובן בשביל לברון שאחרי שנה אחת בעט את כולם, ולא יכול לחכות יותר
      .
      פציעות- אחרי מעבר המשוכה של כניסה ל8 הראשונות, אין להם מה להילחם יותר מדי…זה לא שהם מכוונים למקום ה1 בעונה הסדירה…ולכן הפציעות יהיו רלוונטיות בעיקר בפלייאוף.
      .
      פלליאוף- מבחינה הגנתית יש חומר שחקנים שיודע מה זה הגנה ולא אמורה להיות בעיה לעשות הגנה סבירה פלוס בפלייאוף, לגבי ההתקפה- אני לא רואה צורך בכימייה מטורפת..כמו שבאוקלהומה הכדור יהיה אצל הארדן/ראס וכולם הצידה, גם פה- דיוויס ולברון יודעים לשחק מצוין לבד בפוסט…דיוויס כיכב ככה בפלייאוף האחרון שלו..ועוד לא דיברנו על פיק אנד רול בין השניים…מאמין שהם יסתדרו בקטע הזה..
      .
      אין ספק שהצליחו להביא העונה הרבה עבדים כדי לעשות את העבודה השחורה של לברון.. בלי פציעות מטורפות- הגעה לפלייאוף היא סבירה פלוס פלוס.
      בפלייאוף לברון יעשה את מה שהוא עושה הכי טוב.. אני לא רואה שחקני הגנה גדולים בטופ של המערב שיכולים לטמטם אותו…לא בפורטלנד ולא בווריוס ולא ביוסטון…
      מקווה שיכשלו אבל חושב שתהיה הצלחה בסוף העונה…

  2. תודה שחר, הנושא מצוין, הטור קצת סובייקטיבי לטעמי, אבל כל אחד והטעם שלו.
    אנחנו מדברים על קבוצה של לברון, דייויס, קוזמה, קאזינס, רונדו, דני גרין, בראדלי, ומגי בתור התחלה
    נכון שהנושא של חיבור ופציעות חשוב. חיבור כנראה יהיה, יש להם שיטה פשוטה וברורה, שכולם הכירו עוד לפני שהקבוצה הורכבה,
    יש להם מאמן הגנה טוב. יש את לברון דייויס וקאזינס בעונה של להוכיח מה הם שווים (וגם כמה אחרים)
    יש להם שחקנים שהיו בכל מעמד: לברון, רונדו, גרין, מגי וגם קוק ואולי איגודאלה
    אם לא תהיה פציעה ללברון או דייויס בגמר המערב ומעלה, הם מועמדים בכירים לאליפות ביחד עם הקליפרס, שהסגל שלהם מאוזן אם כי פחות נוצץ.
    לברון יחד עם קוואי הוא היחיד בינתיים שהוכיח שהוא יכול להוביל קבוצה לאליפות (חצי קבוצה ממה שיש לו עכשיו), קרי וקליי הובילו עם דוראנט לאליפות.
    לקליפרס יהיה מאד קשה מולם, כל השאר, זה יתרון ברור ללייקרס (להוציא פציעה של לברון/דייויס)

  3. למעט הקליפרס שנראים כרגע קצת מעל שאר היריבות המערביות נדמה שהפלייאוף במערב תלוי מאוד בביתיות ובמיס-מאצ'.
    קבוצה כבדה כמו הלייקרס תסבול מאוד מקבוצות שיכולות לשחק מהר כמו קליפרס, גולדן סטייט, יוסטון ופורטלנד, אבל יהיה להם יתרון נגד קבוצות קצת יותר כבדות כמו סאן-אנטוניו, דנבר ויוטה.
    הלייקרס יכולים להגיע לגמר המערב עם הרבה מזל, אבל יותר הגיוני שהם ייפלו באחד מ-2 הסיבובים הראשונים. אם לברון ינוח בעונה הרגילה הם יהיו בלי ביתיות ובמצב קשה ואם לברון לא ינוח בעונה הרגילה הוא לא יחזיק מעמד עד הפלייאוף.
    וזה עוד בלי להתייחס לסיכוי הקיים שהעסק שם מתפרש ואין אפילו פלייאוף, שזה תרחיש די הגיוני.

  4. אני לא חושב שיש יותר מדי דברים שאני מסכים אתם בפוסט –
    .
    אנתוני דייויס. נתחיל בכך שהוא כן הצליח להוביל קבוצה לפלייאוף. את הפליקנס, עם אחד מה-GMים הגרועים בליגה. בלי יותר מדי עזרה. במערב הפרוע. ב-15', הקלע מס' 2 אחריו בקבוצה היה טייריק אוואנס. אני לא חושב שצריך להרחיב…
    בנוסף – הוא כבר לא צריך "לסחוב" קבוצה. הוא משחק לצד שחקן לא רע נוסף.
    .
    פציעות. לא ברורה לי הנקודה. למה לברון פציע יותר? כן, פציעות מסכנות עונה של כל קבוצה שהיא. אני לא חושב שהלייקרס בסיכון גבוה יותר לפציעות.
    (יש דבר כזה "שחקן פציע יותר". מדובר על סוג מאוד מסויים של שחקנים – רכזים נמוכים שהלחם והחמאה שלהם זה מהירות ושינויי כיוון, זו דוגמה טובה. לברון לא שייך לאוכלוסייה שכזו)
    .
    לחגבי שאלת לברון –
    אני ממליץ להתבונן בנתונים היבשים. הם מלמדים סיפור שונה מזה שמסופר בפוסט. ההגנה שלו רחוקה מלהיות הגנת עילית כבר 4 שנים. זה מבחירה, וזו אחת הסיבות שלברון "פחות פציע". במצטבר? הנתונים מלמדים שההגנה שלו יציבה בבינוניותה. במאני טיים יש שיפור, לאורך העונה יש המון רגעים מתים.
    אני לא מוצא סיבה שהשנה זה יהיה שונה.
    ההתקפה שלו?
    הייתה, ונשארה, התקפת עילית. עם סגל קצת יותר הגיוני סביבו, ההתקפה תהיה אפילו טובה מזו של העונה שעברה.
    רק להזכיר –
    אם כל הפציעות שעברו הלייקרס, כל החיסורים, כל הבלגן סביב הטרייד שלא היה. בדקות של לברון על הפרקט, הלייקרס ניצחו.
    .
    אבל דבר אחד חשוב בפוסט, ממש אהבתי –
    את בחירת השיר. אין כמו סחרוף!
    .
    תודה, שחר.

      1. לא הבנתי את ההגיון. אם שחקן נפצע פעם אחת, לא חשוב מאיזו סיבה. זה אומר שמייד הוא הופך למועד לפציעה יותר מאחרים?? מה זה, העלאת הפרמיה בגלל נהיגה רשלנית? יש פציעה ויש פציעה…

  5. לברון עם קווין לאב וקיירי פלוס טריסטן וסמית לקח אליפות
    היום יש לו יותר מזה, ואני לא חושב שהוא ירד משמעותית ברמה
    סדרת אליפות בגמר המערב מול הקליפרס, שאין לה ממש מי שישמור על דייויס
    את הטור הזה והתגובות אני מציע לשמור לפלייאוף 🙂
    אם אני טועה, אשמח לאכול כובע, נראה מה יהיה

  6. תודה רבה.
    לדעתי לברון בירידה גדולה והשנה זה יהיה ניכר לעין.
    בנוסף לסיבות שרשמת, תוסיף מאמן חדש שלחלוטין לא קשור לשיטת לברון, ולמעשה, חלש למדי.
    שוב מספר רב של שחקנים חדשים.
    שני אלה גורמים לקבוצה להתחיל מחדש לגמרי ליצור זהות קבוצתית.
    ובנוסף לכך המערב התחזק מאוד, במיוחד קבוצות סף הפלייאוף כמו סקרמנטו, נ"א, דאלאס.
    לדעתי הם יהיו במירוץ לפלייאוף, אך לא אופתע אם לא יכנסו.
    ואם יכנסו יעופו בוודאות סיבוב ראשון.
    45 נצחונות לעונה.

  7. כאוהד לייקרס מאוד לא אופטימי מהסיבות ששחר ציין כאן.
    כן רואה כניסה לפלייאוף אבל באמת במערב המטורף הגג זה סיבוב שני. הלייקרס יסיימו איפשהו 4-8 כנראה אחרי קליפרס,
    דנבר ,יוטה , יתחרו שם עם הכאוס של יוסטון ,ספרס, פורטלנד ,לוחמים ושות'…

    1. לא יודע מה יהיה בסוף העונה, יותר מדי שאלות פתוחות, אבל דווקא לגבי סעיף 1 אני חולק על דעתך. נראה לי שדייוויס הוא אחד שישמח לעבור להיות מס' שתיים, כמו קווין לאב לדוגמא. לצד מערך נכון ובלי יותר מדי פציעות, הגבה יכול לתת אחלה עונה.
      מה שכן, המסקנה שלך נשמעת לי נחמד…
      תודה רבה על הטור

  8. תודה רבה שחר, זו אחת הסוגיות המעניינות בעונה הקרובה.
    .
    מסכים לגמרי עם הנקודות שציינת – פציעות, גיבוש וכימיה עם המאמן הן אלו שיקבעו את גורלה של הלייקרס העונה, כי כשרון והניסיון יש שם בשפע.
    .
    אם הסגל הזה היה רץ שנתיים או אפילו שנה ביחד היינו הרבה יותר חכמים בנוגע לנקודות שציינת, אבל מכיוון שזו שנה ראשונה אנחנו פשוט לא יודעים.
    .
    אני כן חושב שיהיו יותר טובים משנה שעברה, גם בגלל שהסגל היה לא מאוזן, וגם בגלל שהאפשרות לטרייד ריחפה מעליהם כמעט כל העונה, אבל בנוגע לתקרה אין לי מושג. יהיה מעניין לראות.
    .
    מה שכן, בלי לשים לב הם הפכו לקבוצה די סימפטית – גרין, קוזמה ומגי חביבים להפליא, ואני גם "בעד" בראדלי וקאזינס "מוכי הפציעות", ואם איגי מצטרף אז בכלל.

  9. לא מסכים לגבי זה שדיוויס לא יכול להוביל קבוצה הם פירקו לפורטלנד את הצורה בגלל שתי הגארדים שיודעים לעשות הגנה והוא התעסק בהתקפה מזכיר לי קצת רונדו ובראדלי ויש תוספת קטנה שנקראת לברון ומכאן לנושא הבא יש איזה נרטיב שהכתיבו שהשנה לברון היה בדעיכה לא יודע מאיפה זה הגיע הוא נתן עונה אדירה לא מבין למה לא רואים אתזה

    וחוץ מזה עם כל מה שהמערב התחזק קבוצות החזקות הלכו אחורה או נשארו במקום גולדן נחלשו יוסטון זה נתון לוויכוח אני חושב שכן פורטלנד הלכו אחורה כשהעבירו את שרי ההגנה שלהם אוקלהומה טסה אחורה ספרס ודנבר באותו מקום בערך רק יוטה התחזקה וכמובן הקליפרס אני לא רואה סיטואציה שסקרמנטו או דאלאס ודומיהן ירוצו לאליפות לכן הלייקרס במקום טוב למעלה אבל פציעה אחת או עצבים של כמעט כל אחד מהסגל יוריד הכל לטימיון

    1. לגבי הנרטיב על לברון הוא מובן מאליו. הוא לא נכנס לפלייאוף. אי אפשר להסתכל על עז שכבר הביא לגמר את קליבלנד מודל 2007 וכעת לא נכנס, בלי לנסות לתרץ את זה בהיחלשות. וגם המספרים בירידה מינורית ממש אבל ירידה.
      תוסיף את הפציעה שלא אמורה לקרות ללברון שהרי הוא האיירון מן של הליגה שלא נפצע. קיצור זה לא מגובה מספיק אבל בשורה תחתונה נרטיב סביר

      1. אתה חושב שהנרטיב הזה נכון?
        אני מסכים שאולי בנקודת זמן הזו הוא לא הכי טוב בליגה אבל הפכו אתזה למשו הרבה יותר גרוע היו שמועות שהולכים להעביר אותו בטרייד כאילו הוא נהיה רול פלייר השחקן היחיד שיותר גרוע ממנו זה כאילו אנטוני בעיני זה הגזמה בחייאת זה עדיין לברון ג'יימס שרוטה משחק ברמה הגבוהה ואמר אנושי
        קטונתי מלהבין שנאה כזו

  10. אני רואה את הקליפרס ודנבר מסיימות 1-2. הלייקרס בערימה שכוללת את יוסטון, יוטה, פורטלנד, ג"ס בתור מי שיתחרו על מקומות 3-7

  11. גם אני חושב שללברון יש עוד שנתיים
    אבל לדעתי אצלו זה יכול להספיק
    לא אוהב אותו אבל בכדורסל הוא מלך
    השאלה הגדולה היא האם הנתינים לא יתמרדו
    🙂

  12. לא חושב שיש מילה שאני מסכים לה בפוסט הזה:
    1. לגבי אנתוני דיוויס הוא לא שחקן יוצר לאחרים אלא שחקן מסיים, ליד מנהל משחק הוא הופך לשחקן הטוב בעולם (בדומה לדוראנט) זה הסיבה שאיבוד של רונדו העונה היה כל כך קריטי לפליקאנס , הפליקאנס הייתה בין הקבוצות הגרועות בליגה מבחינת סגל בלי אנתוני דיוויס, ליד לברון שהוא אולי מנהל המשחק הטוב בליגה השמיים הם הגבול, אני מדמיין פיקאנדרול שלהם שצלפים עומדים בפינות ופשוט מרייר. לדעתי העונה יקח MVP.
    .
    2. פציעות- כל קבוצה יכול לקרות לה פציעות , הקליפרס ברוקלין גולדן סטייט…
    .
    3. לברון יודע שאליפות יכניסו אותו כבר בדיון הG.O.A.T חזק מאוד (אליפות 3 קבוצות שונות כבורג מרכזי), לא רואה למה שהוא פחות ישקיע

  13. אנשים שוכחים עד כמה אנטוני דייויס טוב
    לברון באמת בירידה בטח מבחינה אתלטית אבל עדיין שחקן טופ 7בליגה.
    קאזינס שהתעצבנתי עליו המון כששיחק בווריירס ונראה כמו קציצה הופיע פתאום לפני שבועיים רזה מתמיד ונראה לי עקב מצבו הגופני החדש יתן עונה טובה
    יש ללייקרס סגל סופר עמוק אולי הסגל הטוב ביותר שהיה אי פעם ללברון והשנה פציעות לא אמורות לשחק תפקידבגלל הסגל העמוק שיש לפחות 2 שחקנים טובים על כל עמדה פלוס ושחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות(חוץ מפציעה מסיימת עונה של לברון ודייויס).
    עונה סדירה פחות חשובה וכן יהיו את הדרמות הרגילות ויקח זמן לקבוצה להתחבר אבל בפלייאוף זה סיפור אחר לגמרי.אם לא יפגשו לפני כן אז לדעתי הלייקרס יעצרו השנה בגמר המערב נגד הקליפרס(יכולים להיפגש קודם תלוי במיקומים).אבל חוץ מ קליפרס הלייקרס פייבוריטים לדעתי מול כל קבוצה בפלייאוף שהיחידה שיכולה קצת להקשות היא דנבר

    קליפרס-מילווקי גמר 20 לדעתי

      1. לא כתבתי שזו הלייקרס הגדולה אי פעם.כתבתי שזו הקבוצה עם חומר השחקנים הכי טוב שלברון שיחק איתו במהלך הקריירה.דייויס זה רמה אחרת מוויד וקיירי ויש לו עומק אדיר בקבוצה

        1. ווייד לדעתי שחקן גדול יותר מדיוויס, הוא בקליבר אחר לחלוטין. ווייד לפני לברון לקח טבעת עם שאק. והוביל קבוצה בינונית אחרי עידן שאק לפלייאוף. מה אתה משווה לדיוויס שלא עשה פלייאוף ברוב עונותיו.

          1. ווייד לא יותר טוב מדייויס.בינתיים כשמשווים קריירות אז כמובן של וויד יותר גדולה.כדי להסביר עוד יותר טוב אקח שחקן בעמדה של דייויס ואשחט פרה קדושה.טים דאנקן שלקח 5 אליפויות היה שחקן פחות טוב מדייויס אבל ידורג כרגע לפניו בגלל עניין האליפויות.לברון מעולם לא שיחק עם שחקן ברמה של דייויס

            1. עידו – אני מבקש להוסיף למדיניות עריכת התגובות סעיף מיוחד שאומר שאפשר, מותר וצריך לערוך תגובות שאומרות שאנטוני דייויס שחקן טוב יותר מטים דאנקן. גם לחופש הביטוי יש גבולות, ואני משוכנע שהחלטה כזו תעבור בבג"צ. לטיפולך אודה.
              .
              😉

          2. נכון זה באמת מדהים איך ווייד לקח אליפות בלי ריאן אנדרסון, נוריס קול עומרי כספי וגל מקל לידו ועוד עשה פלייאוף במזרח המטורף.
            איך דיווויס לא הצליח להגיע רחוק עם קאזינס לידו – זה ממש בושה.

            1. תיקון טעות, וויד לקח אליפות עם נוריס קול, אך הכוונה הייתה שהיו לדיוויס אחלה שחקנים סביבו ולמרות זאת לא הגיע.
              ווייד ב-2010 הגיע לפליאוף עם ממוצע נקודות של 26.6 כשאחריו היה את ביזלי עם 14.8 ג'רמיין אוניל עם 13.8 ואחריהם יונדיס האסלם עם 9.9 למשחק. לנ"א של 2015-16 היו תשעה שחקנים בספרות כפולות, אך סיימו עם 30 ניצחונות. אפשר לבוא בטענות למאמן אך השחקן המוביל צריך להשפיע על השאר וכנראה אין לדיוויס את יכולת ההשפעה הזאת.

            2. לא את האליפות שעליה דיברת…
              אתה יכול לעשות כמה צ'רי פיקינג שבא לך זה לא יהפוך את הטענה ליותר נכונה.
              בפועל דיוויס עוד לא שיחק עם שחקן מספיק חזק לידו. הוא כן סחב את הפליקנס לפלייאוף בקונפרנס הרבה יותר חזק.
              לא רוצה לקחת כלום מוויד שכבודו במקומו מונח אבל אתה סתם מנסה להקטין את דיוויס.

    1. "לברון לא מקבל שום דבר מהאשמה", חחחחחח. המשפט הכי מגוחך בעולם, בערך.
      אין שחקן בעולם, אולי לא היה אף פעם, שמקבל כל כך הרבה ביקורת, אשמה ושינאה כמו לברון ג'יימס. יש אנשי וגופי תקשורת שעשו מזה קריירה שלמה. יש צבא שלם של אוהדים בעולם שחיים על האשמה, ביקורת, ותיעוב ללברון – לפני כל דבר אחר. "הוא לא מקבל שום מהאשמה"? הוא היחיד שסופרים לו "כשלונות בגמר", כאילו זה היה זריקות עונשין! 3 מ-8, אנא עארף. היחיד! המציאו קטגוריה שכל הזמן חוזרים עליה, שאומרת בעצם: לא טוב להגיע לפינאלס ולהפסיד, עדיף לעוף קודם. רק כדי להטיח אשמה בלברון. די נו.

          1. אגב מעולם לא אמרתי שהוא רצה לעזור ללברון. אמרתי שהוא היה האיש המושלם לגרום לעזרה להגיע.
            זאת עסקה סיבובית – גריפין עושה כרצונו של המנכ"ל (לעזור ללברון ולהגביר רייטינג סביב הלייקרס), מקבל בתמורה משרה חלומית שבה יעשה ככל העולה ברוחו (בניגוד מוחלט לתקופתו עם לברון – והוא יודע את העבודה כמו שראינו), הפליקנס מפוצים, כולם שמחים.
            ועכשיו גריפין יכול לשחרר קצת קיטור.

  14. דיוויד גריפין במתקפה על לברון, אני בכלל לא מעריך את זה הוא GM מצויין אבל הוא לא צריך לדבר על שחקן פעיל בקבוצה אחרת, לא מתאים.

  15. דיויס לא מוביל את הקבוצה. מוביל אותה גדול שחקני הדור ומספר שתיים, עדיין, בכל הזמנים. פציע? נפצע פעם ראשונה בעונה הזו ועד אז נתן בגיל 34 עונה עם ממוצעים גבוהים ממוצעי הקריירה. פריק אוף נייצ'ר. יש לו עוד שלוש כאלה. עם קצת יותר אסיסטים וטיפה פחות נקודות וכמובן פחות הגנה. אבל זה אלוף. דייויס לא שיחק עם אף אחד כזה. זה אומר שהוא יהפוך לפריק בעצמו. הוא ימצא אותו מהספסל. הוא ימסור לו לוב גם כשהוא לא יתלבש. חכו חכו

    1. קודם כל, גדלתי עליך. פלטפוס והחיים על פי איגי עשו לי את הילדות. 🙂 כבוד עבורי שאתה מגיב לי.
      נשמע פיוטי משהו, אך לאורך הקריירה של לברון כל שחקן גבוה שהגיע להיות איתו די נעלם. כריס בוש וקווין לאב מוסרים ד"ש ואי שם במעמקי השנים מנופפים ידם שאקיל, יגאוסקאס ובן וואלס. אם הפעם זה יעבוד זה יהיה מפחיד אך אם יקרה מה שקרה עד כה, סופה של לייקרס די גרוע כי בניגוד לקאבס אין להם בחירות דראפט להסתמך עליהם….
      כשלברון נפצע מנחם כתב על הפציעה הזאת ועל הסכנה שבאה איתה ועל כך אני מסתמך שהוא פציע. לברון רוצה להיות נאמבר אוון, לא יקחו לו את זה, הוא יקלע כמה שיותר כל משחק כדי לעקוף את קארים.

  16. אנתוני דיוויס שחקן כל כך מדהים, וכל מי שמנסה להקטין אותו, נוהג לעשות דבר אחד – לא להסתכל על הנתונים המטורפים שלו. כי להגיד, "הוא עוד לא הוכיח את עצמו", דיבורים כאלה כללייים – זה לא עומד בשום מבחן. (אגב: להעיף בסוויפ, את מי שתהיה פינאליסטית המערב מייד אח"כ – זה כלום?)
    אז בסקטבול רפרנס פתוח לפני כולם. אפשר לקרוא. המסקנה ברורה. AD הוא שחקן של דור.
    עד כמה שחקן של דור? מובילי ה- Player Efficiency Rating של הליגה, היסטורית, הם אלה: 1. מייקל ג'ורדן 2. לברון ג'יימס 3. אנתוני דיוויס.
    .
    אני מסכים שיש יותר מדי חלקים בתנועה, חלקים חדשים, ושיטת משחק לברונית שתצטרך לקבל צורה, כדי לקבוע מה יקרה עם הלייקרס בהמשך. אבל יש שם גם כמה wild-cards, שאם אחד מהם (או יותר) נותן קפיצה, או עונה טובה מהצפוי – הלייקרס יכולים לפתוח פער גדול על המתחרות.
    הווילד-קארד הכי גדול זה דמרכוס קאזינס. עונה טובה של בוגי, כשמתחתיו לברון ודיוויס, תשאיר אבק לקבוצות אחרות. נכון, זה לא נשמע הכי הגיוני, נכון לפינאלס האחרונים. אולי זה ישתנה במידה רבה. אולי הדיווחים על חזרה הדרגתית לכושר משחק טוב יותר, הורדת משקל ומחויבות גדולה, נכונים. תזכורת: כבר בעונה שעברה עשה 3.5-8-16, עם 1.5 חטיפה ואסיסט, על 25 דקות… גם קאזינס בחצי יכולת מבוגי של פעם הוא טראמפ קארד.
    דברים דומים אפשר להגיד על אברי בראדלי. עוד שחקן לו-ריסק, היי-ריוורד. בפאזה המוצלחת שלו – גארד כלבויניק, קרציה, קליעה טובה מבחוץ, שיכול אפילו לשחק מוביל כדור כשצריך.
    .
    זה מוביל לעוד נקודה. הוורסטיליות העצומה של הלייקרס. מובילי כדור? לברון ורונדו הם שניים מהמוסרים הטובים בהיסטוריה, מס' 2 ו-3 בין שחקנים פעילים אחרי כריס פול. על זה, אלכס קארוסו – עוד אחד שיכול לתת קפיצה גדולה, הנתונים שלו מאוד יפים – וקווין קוק לכמה דקות, הראה שיש לו את הצ'אקות בפינאלס, ובראדלי הנ"ל. 5 ברוטציה, בהובלת 2 מגה-פוינט-גארדז.
    לקליפרס, כדוגמא מהרחוב ממול, יש כרגע את פט בברלי כרכז פותח, בולדוג הגנה שמעולם לא שיחק בתפקיד הזה, הובלת קונטנדרית, בטח לא במעמדים גדולים, ומעולם לא עבר 30 דקות למשחק. מחליף? לנדרי שאמט?? לא נראה. לו וויליאמס??? המגן הגרוע בליגה, שעולה כפיור-שוטר ושחקן 6?
    .
    הגנה. הלייקרס עשו מאמץ גדול אחרי הפיאסקו של העונה שעברה (הכל שם היה רע). לא אידאלי אבל יש כבר עם מה לעבוד, בראשות AD, מגן-על-על, ודני גרין כמובן, מניה בטוחה, הגארד המגן מס' 3 בליגה בערך. בראדלי, kcp (ההחתמה היחידה שאני ממש לא אוהב), ואחד lbj, ייאלצו לתחת יותר תחת, כי הם יכולים כשבא להם. עדיין זו נקודה שדרושה חיזוק, איגי המדובר נשמע אידאלי גם פה. לגבי הגנה בצבע והתמודדות מול קבוצות ביג-בול, מיותר בכלל להיכנס לדיון.
    .
    כנ"ל לגבי אופציות ההתקפה, הן מגוונות מאוד, כמעט אינסופיות. במיוחד היכולת של הלייקרס לעלות בהרכבים שיהיה קשה מאוד לקבוצות יריבות להתמודד איתן. בהקשר ההתקפי, עוד ווילד-קארד אחד גדול – קייל קוזמה. בעצם זו כבר לא תהיה הפתעה. קוזמה נראה בדרך הבטוחה להפוך למועמד לאולסטאר. החיים העונה, בפרונט-קורט עם לברון, ad, קאזינס ומגי, ייראו הרבה יותר קלים עבורו.
    .
    ללייקרס יש כאמור הרבה סימני שאלה, בפירוש יכולה להיות גם עונה גרועה, אנחנו יודעים איך זה ב-NBA. אבל כשם שיש גורמי סיכון, אפילו יותר, יש פה הרבה גורמי סיכוי גדול מאוד, עבור השנה ולשנים הקרובות. לא לשכוח שהמערב כולו בתנועה העונה, זה "המשחק של כל אחת", ולליקרס סיכויים טובים כמו כל אחת שם. עם האקס-פקטור של סטייפלס סנטר (אקוטי במפגש אפשרי עם הקליפרס), והתחת פלייאוף של לברון (לפרטים: כל המזרח בעשור האחרון).
    עדיין דרושים שיפורים, עוד קלע טוב יהיה לגמרי לעניין (לטעמי כולם פספסו את בוגדנוביץ'), ועוד פורוורד מחליף עם כמה דקות מאמץ הגנצתי בקלאצ', וזה איגי לפני הכל. ההתחלה בכל אופן נראית טוב. התאוששו יפה מאוד, הכי טוב שאפשר, מכל סאגת קוואי.

  17. ולגבי "הראש של לברון לא בכדורסל, הוא בא להשתעשע" –
    לא יודע, השחקן הכי טוב בליגה בעשור האחרון, עם משמעת ברזל, שמגיע לרמה הכי גבוהה כל שנה ברציפות – פתאום החליט לוותר? היה רוצה לוותר, היה הולך לכל קונטנדרית אחרת, יוסטון, ספרז, בוסטון, פילי, טורונטו, אפילו פורטלנד, דנבר, אין מי היתה אומרת לא, עבור טבעת קלה. במקום זה לקח את הטאלנט לשקם קבוצה מהמקום ה-21 בליגה, עם הניהול של הג'וקר מג'יק… מה פה להשתעשע?
    .
    אה, עוד משהו קטן שנקרא עובדות. את העונה הקודמת, הכאוטית, עם פציעה נדירה, עונה כזו מושמצת, לברון סיים עם:
    27.4 נקודות, 8.5 ריבאונד, 8.3 אסיסט. אפקטיב 56%, PER של 25.6, טרו-שוטינג 59…
    תגיד שחר, אתה מכיר עוד נתונים כאלה לעונה? אלה לא רק נתונים טובים. אלה נתונים היסטוריים:
    כמה שחקני NBA עשו עונת קריירה *אחת* של 8-8-27 לפחות?
    תשובה: 5 שחקנים בלבד, 10 עונות כאלה בסה"כ:
    ביג-או (5), MJ הארדן וראסל (1 כ"א), ולברון פעמיים. בשתי העונות האחרונות…
    ועם האפקטיב ההכרחי, לסנן את המצוין מעוד-יותר-מצוין – זה רק לברון.
    so much for בא להשתעשע.

  18. פוסט מעניין.
    הכל תלוי אצלם בצוות האימון – אם יגבילו דקות של המבוגרים, יש להם ספסל עמוק מאוד, מגוון מאוד, היתרון של ניסיון בפלייאוף מאפשר להם לא להלחץ ממחסור בביתיות ולא צריך להשתגע בעונה הרגילה. אם ימצאו היררכיה בקבוצה ויגיעו למצב שכולם תורמים יש להם מגוון שחקנים ומי שיפעיל אותם,
    המערב בכאוס, למעט פורטלנד, דנבר והספרס כל השאר קבוצות חדשות בדיוק כמו הלייקרס. (אני הייתי מעדיף את פורטלנד/ספרס בסדרה ולא את הלייקרס.
    הגנה… אם כולם ירצו אז יש פוטנציאל. לא סביר שכולם ירצו לפני הפלייאוף, ולא תמיד מצליחים לעשות את הסוויץ'
    לגביי פציעות : כל שנתיים בערך האליפות מוכרעת על פציעה של כוכב … (דוראנט, קרי 16' , לאב וקיירי, כריס פול ?,וגם לפני לא חסרות דוגמאות) אז כן, אם יפצע להם אחד כזה זה אכן יוריד את הסיכוי שלהם לזכות, אבל כל קבוצה עלולה לסבול מזה.
    מבחינתי, אני אגדיר את העונה שלהם ככשלון אם לא יגיעו לפחות לגמר מערב, לאור משכון העתיד תמורת ההווה,
    אבל הם היו חייבים לקחת את ההימור.

  19. כישלון מהדהד הולך להיות לנו בגזרת לברון .
    השחקן האוברייטד ביותר בהיסטוריה של הליגה.
    .
    דיוויס זה עוד אחד שקושרים את שמו עם הצמרת של השחקנים כשבגדול הוא לא עשה דבר מיוחד בכל שנותיו בליגה עד כה.

    1. ממוצע קריירה (שאף שחקן לא הגיע אליו), של יותר מ-7-7-27 זה אוברייטד בעיניך?
      לקלוע הרבה נקודות, לקטוף הרבה ריבאונדים, לחלק הרבה אסיסטים, הכל ביחד ובכל שנה במשך 15 שנה בערך – זה אוברייטד?
      שואל ברצינות. אם התשובה היא כן – אז מה באמת רייטד?

    1. בסך הכל השחקן הכי טוב בליגה משהו כמו 10 עשור פלוס, 4 פעמים MVP, ועוד 3 טבעות אליפות, ועוד 3 FMVP, ועוד 15 פעם אולסטאר, ועוד ממוצע קריירה הכי טוב בהיסטוריה, ועוד ועוד ועוד.
      זו ההגדרה של אובר-רייטד. אבל כל מי שדירג אותו בתור MVP, כל מי שבחר בו לאולסטאר, כל מי שהפסיד לו (בכוונה!) בגמרים, כל מי שנתן לו לעלות לגמר 8 פעמים ברציפות, כל מי שאיפשר לו לקלוע, לקטוף, למסור ולהצטיין כדי שיהיו לו מספרים מטורפים, כדי שיהיה RATED – כולם עשו בכוונה, כולם לא התאמצו, כולם טועים! לברון הוא אובר-רייטד.

        1. says who? ועל סמך מה? תבוא תראה.
          לברון בערך 10 שנים, עונת 2004-5 עד עונת 2013-4 (נק טו נק עם KD), בואכה סטף. תבדוק את הנתונים, בלי להתרשם מתארי MVP שחילקו בדרך לאנשים כמו דריק רוז וסטיב נאש, כי היה לא נעים…

  20. כנראה אני בדעת מיעוט כאן. אתייחס לכמה נקודות.
    1. פציעות – זה דבר לא צפוי. לא השתכנעתי שלברון יותר פציע משחקן אחר. הגבה בעבר היה פציע אבל בשנתיים האחרונות פחות. לכן נתעלם מזה.
    2. בניה. הלייקרס אולי לא הקבוצה הכי מוכשרת אבל זה צוות מעולה שישלים את היכולות והחסרונות של לברון. הם עמוקים ומנוסים ובהקשר של עניין הפציעות יכולים לנצח 50% ומעלה רק עם אחד הכוכבים.
    3. דיוויס – הייתי משווה לפיפן, כוכב שני מושלם, אחרי נסיון בפליאוף עם לברון יוכל אולי להמשיך הכוכב מוביל.
    4. לברון – שנה שעברה נשאר הכי טוב בליגה עד הפציעה. לא נראה שנחלש במשהו. ההגנה שלו כבר כמה שנים לא טובה כי הוא שומר כוחות להתקפה. עדיין קליבלנד החלשה, בעונתו האחרונה שם רצה עמוק בפלייאוף עד הגמר. גם מתחריו על האמ וי פי בשנים האחרונות כמו הארדן ווסטברוק לא שחקני הגנה טובים (קוואי ואנטטקומבו כן אבל כרגע לברון לפניהם). גם אם ייחלש דוקא השנה באתלטיות הוא עדיין גאון כדורסל ואחד הרולות הגדולים בליגה, זה לא מקרה כריס פול למשל שכשיאבד מהירות יהיה חסר תועלת.
    5. המערב – וואלה לא מתרשם, דנבר פורטלנד יותר מרשימים בעונה הרגילה, יוטה מעניינת אבל בלי סופרסטאר שיודע לקחת קבוצה עמוק לפלייאוף והקליפרס בערך ברמה של הלייקרס, כלומר קבוצה חדשה שנבנתה טוב עם כוכב שיודע לקחת אליפויות.
    6. המזרח – אפשר לסגור שאלופת המערב תהיה האלופה.
    בהינתן אלה בלי פציעות משמעותיות הלייקרס וקצת פחות הקליפרס הן הקונטנדריות היחידות.

  21. אני מעריך את המחשבה שהשקעת כאן. כל הנקודות שהעלת עלולים לקרות, בחלקם או ברובם. אך לא השתכנעתי שאלו נסיבות יוצאות דופן שלא עלולות לקרות לכל קבוצות הצמרת.

    דיוויס פחות פציע בשנים האחרונות. בניגוד למה שכתבת הרעיון ששיחק תמיד עם שחקנים טובים היא לא נכונה עובדתית. אנא בדוק לעומק את הסגלים שהיו לו כל השנים. תראה כמה משחקים אריק גורדון ריאן אנדרסון וטייריק שיחקו כל שנה. תראה מה עשה בעונה האחת ששיחק עם רונדו והולידיי יחד ללא דמרקוס קאזינס. מה שמבלבל בעניין הוא שדיוויס הוא מסיים וסקורר ולא יוצר ברמה גבוהה ולכן יהיה תלוי האחרים. זה נכון ששחקנים כמו שאק היו גם ככה ושאק דרש את הכדור ואם לא קיבל אותו מספיק זה לא היה עובר בשתיקה. אבל דיוויס הוא חיה אחרת מבחינת כל מה שהוא מסוגל לעשות. נתת את שתי כישלונות הפלייאוף שלו כדוגמא. שים לב מה עשה במשחקים עצמם ששיחק. הוא היה מפלצת מפחידה ובלתי עצירה שהצריכה קבוצה עם כוח אש יחודי כדי להדיח אותה.

    לגבי לברון. אף אחד לא יודע איזה לברון נקבל השנה. התקשורת ב-LA תתן לו רוח גבית ויש לו עדיין מה להוכיח בשלב זה של הקריירה. אבל בעיני גם 90% שלו יספיקו אם שחקני המשנה יתגבשו כמו ג'ל ויתנו את עצמם בדוקות בהם הכוכבים נחים. דיוויס את הולידיי בשלוש השנים האחרונות היו אחד מהצמדים הטובים בליגה בכל המדדים כשהיו על המגרש. כשהצמד לא שיחק הפליקנס היו איומים ונוראיים. לברון ודיוויס יציגו יחד ככל הנראה פלוס מינוס היסטורי. השאלה מה יקרה כשאחד או שניהם יהיה על הספסל. ללייקרס במבט ראשון, יש מספיק כישרון מסביב כדי שדבר זה לא יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט