אירועי דיומא – 31.07.19

היום – סיום משחקי סיבוב המוקדמות ה-2 בליגת האלופות

כדורגל / ניר מועלם

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב 2 :

19:00 הלסינקי(פינלנד) – הכוכב האדום(סרביה) : במשחק הראשון ניצחה הכוכב האדום 2-0 בבית, כאשר השער השני נכבש בדקה ה-90 ויכול להתברר כשער מאוד משמעותי כי אני חושב שהיתרון של 2-0 מהמשחק הראשון אמור להספיק לאלופה הסרבית כדי לעבור לסיבוב ה-3. במחזור ליגה שנערך בשבת חילצה הלסינקי בהרכב חסר תיקו מול ויפיאס הפינית ובנוסף במחזור השני בליגה הסרבית ניצחה הכוכב האדום 2-0 את רדניצקי ניס. הימור – אני מאמין שהכוכב האדום תעבור שלב, אומנם אני לא חושב שהיא תנצח אבל התוצאה תספיק לה. המנצחת במפגש הזה תפגוש בסיבוב הבא את המנצחת במשחק בין ניו סיינטס לקופנהגן, שאפשר לומר בוודאות שזו קופנהגן אחרי 2-0 במשחק הראשון.

20:00 רוזנבורג(נורבגיה) – באטה בוריסוב(בלארוס) : אומנם באטה בוריסוב ניצחה במשחק הראשון 2-1 בבית את רוזנבורג אך המשחק היה במעמד צד אחד בלבד, והוא הצד הנורבגי, הם שלטו באחזקת הכדור, שלטו באיומים לשער והיו הרבה יותר מסוכנים מאשר הבלארוסים. שתי הקבוצות נמצאות באמצע העונה בליגה שלהן כאשר רוזנבורג במקום ה-6 ואילו באטה במקום ה-2. אני אזכיר שבסיבוב המוקדמות הראשון באטה בוריסוב עברה את האלופה הפולנית פיאסט גלביצ'ה 3-2 בסיכום הכללי( לא מציגה יכולת גבוהה גם לא בליגה האירופית) ואילו רוזנבורג עברו את לינפילד הצפון אירית 6-0 בסיכום הכללי. הימור – רוזנבורג איכותית וטובה יותר ויש לה גם את יתרון שער החוץ שהיא כבשה ואני מאמין שנראה אותה עוברת לסיבוב ה-3, אגב המנצחת במפגש הזה תפגוש את המנצחת במפגש בין סולנה השבדית למאריבור הסלובנית.

20:00 קרבאח(אזרבייג'ן) – דונדלק(אירלנד) : במשחק הראשון הן נפרדו ב1-1 באירלנד, כאשר חשוב לציין שהליגה באזרבייג'ן עדיין לא החלה ואילו הליגה האירית כבר במחזור 25 כאשר דונדלק ראשונה בהפרש של 5 נקודות ועם משחק חסר. בסיבוב הראשון דונדלק עברה את ריגה הלטבית בפנדלים בלבד אחרי 0-0 בשני המשחקים ואילו קרבאח את טיראנה האלבנית אחרי 2-0 בסיכום הכללי. הימור – קרבאח בבית אמורה לנצח את דונדלק, ובמיוחד שיש לה שער חוץ, אני לא מאמין שהיא תסתבך. המנצחת במפגש הזה תפגוש את המנצחת במפגש בין סוטייסקה לאפואל(ככל הנראה אפואל).

20:00 סולנה(שבדיה) – מאריבור(סלובניה) : אחרי שמאריבור ניצחה את המשחק הראשון 2-1 בבית, היא יוצאת למשחק חוץ קשה נגד האלופה השבדית שנמצאת בעיצומה של העונה ואחרי 18 מחזורים היא ניצבת במקום הראשון. הימור – אני מאוד אוהב את סולנה השבדית ואני חושב שיש לה מספיק כלים כדי לעבור את מאריבור, במיוחד גויטום ואליאנוסי בהתקפה, ואני מאמין שגם השער חוץ שהם כבשו יתרום להם, אני חושב שסולנה תנצח ותעבור לסיבוב ה-3, שם היא צפויה לפגוש את המנצחת במפגש בין רוזנבורג לבאטה בוריסוב(אולי נקבל דרבי סקנדינבי).

20:45 קופנהגן(דנמרק) – הקדושים החדשים/ דה ניו סיינטס(ווילס) : אחרי שבמשחק הראשון קופנהגן ניצחה 2-0 בווילס היא מגיעה הביתה כדי לגמור את המפגש הזה בעלייה קלילה לסיבוב ה-3, כאשר שם היא צפויה לפגוש את המנצחת במפגש בין הכוכב האדום להלסינקי ששתיהן יהיו משוכה הרבה יותר קשה.

תוצאות אתמול בסיבוב המוקדמות ה-2 בליגת האלופות:

  • מכבי תל אביב כמו שחשבתי לצערי, בעטה בדלי בצורה קשה ביותר, הקבוצה הרומנית הייתה מאוד חלשה אך ניצלה את המתנות שהיא קיבלה, לעומת מכבי שפשוט לא ידעה איך לנצל את המצבים אליהם היא הגיעה, אבל המשחק אתמול הוא רק סימפטום של ה"מחלה" של מכבי העונה, הם גם לא הגיעו מוכנים לעונה והם יכולים לדבר כמה שהם רוצים, מבחינת רכש הם היו תקועים עד לפני שבוע-שבועיים ובלחץ של זמן הם הביאו תחליפים כמו בלקמן וג'ראלדש שיכול להיות שהם טובים אבל שחקני חיזוק מביאים לפני מחנה האימון הראשון, בנוסף אני רוצה לציין את איביץ שלדעתי היה גרוע מאוד בניהול המשחק שלו וגם בהרכבים שהוא עלה איתם(מיכה במשחק הראשון לא פתח, ואתמול הוא עלה עם ריקן). מכבי תפגוש בסיבוב המוקדמות ה-3 של הליגה האירופית את סודובה הליטאית, יש כאלו בתקשורת הישראלית שמזלזלים אבל חשוב לזכור שמכבי נראת לא טוב, לא בכושר וגם נראה שאיביץ עוד לא התעורר על עצמו ותוסיפו לזה יריבה שעל הנייר חלשה יותר אבל נמצאת באמצע העונה בליטא ובמקום הראשון בליגה, אגב משחקים אצלה שני שחקנים שהיו בישראל בעבר, הראשון הוא סנדרו גוטאל ששיחק לפני 3-4 שנים באשדוד רק 4 משחקים ואילו השחקן השני היה שחקן משמעותי יותר ושמו הוא טוסיין ריקטס, החלוץ הקנדי שיחק בהפועל חיפה 30 משחקים והצליח להבקיע רק שער בודד אחד, חשוב לציין שהוא הכובש המצטיין של סודובה ויש לו העונה כבר 8 שערים וזהו השיא החדש שלו בכיבושים בעונה אחת.
  • סלטיק עם ניר ביטון בהרכב השלימה את המשימה והדיחה את נומה קאליו האסטונית ותפגוש את קלוז', כך שהיא לא צפויה להיתקל במשימה קשה מדיי כמו שראינו.
  • פרנצוורוש הובכה במקצת במשחק מול וולטה מ-מלטה ואחרי שנקלעה לפיגור 1-0 היא הצליחה לחזור ל1-1 ולבסוף עלתה לסיבוב ה-3, שם היא תפגוש את דינמו זאגרב וסביר להניח שנראה אותה מגיעה לפליאוף האירופית(אולי מול מכבי מי יודע).
  • באזל ניצחה את איינדהובן 2-1 ועלתה בזכות שערי חוץ, וכפרס היא תפגוש את לאסק לינץ האוסטרית במשחק אותו היא צריכה לעבור, ואילו איינדהובן קיבלה כפרס ניחומים את המנצחת במפגש בין הוגסונד הנורבגית לבין שטרום גראץ האוסטרית במסגרת הסיבוב ה-3 של מוקדמות הליגה האירופית.
  • ויקטוריה פלזן הובסה 4-0 על ידי אולימפיאקוס אתמול והיא תשחק בסיבוב ה-3 של מוקדמות הליגה האירופית מול… אנטוורפן של ליאור רפאלוב, ואילו אולימפיאקוס שעברה לסיבוב המוקדמות ה-3 של ליגת האלופות תשחק מול איסטנבול בשאקשיר
  • לטעמי המנצחת הגדולה של אתמול היא באזל(אפילו יחד עם קלוז), שהוגרלה למפגש קשה מול איינדהובן ועצם הניצחון אתמול הבטיח לה יריבה קלה יותר על הנייר בסיבוב הבא ואם היא תעבור אותו יש לה שלב בתים מובטח במפעל אירופאי.
  • המפסידה הגדולה של אתמול היא כמובן איינדהובן שפיספסה בענק הזדמנות להגיע לבתים של האלופות שנה נוספת וכנראה תסתפק בבתים של האירופית.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. ניר, תודה רבה. רוזנבורג היתה חברה קבועה בליגת האלופות, כשהאחרונה עוד היתה מיועדת לאלופות בלבד. אשמח לראות אותה מעפילה לשלב הבתים אחרי הרבה שנים שלא היתה שם.

    1. פעם אחרונה שרוזנבורג הייתה בבתים של האלופות הייתה בעונת 07/08 כאשר היא הייתה בבית יחד עם צלסי, שאלקה ו-ולנסיה והיא סיימה במקום ה-3 כאשר רק נקודה מפרידה בינה לבין שאלקה שסיימה מעליה.
      לדעתי כמו שכבר אמרתי רוזנבורג תעבור ואז בסיבוב ה-3 היא צפויה לקבל הגרלה אולי נוחה יותר על הנייר מאשר באטה בוריסוב ואם גם אותו היא תעבור יהיה לה רק עוד צמד משחקים מול יריבה שנדע עליה יום שני בשביל להגיע אל שלב הבתים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט