אירועי דיומא – 26.07.2019

היום – הטור ממשיך באלפים עם הפסגה הגבוהה במירוץ.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 19

קטע 18, שכלל את הטיפוסים לאיזואר ולגליבייה, היה ללא ספק הקשה ביותר במירוץ. מתחרי ה-GC כנראה חששו מאיבוד הכוחות, ולכן השאירו מרחב פעולה רב לקבוצת הבריחה, שכללה כמה ממועמדי ה-GC הבולטים בתחילת המירוץ כאדם ייטס, רומאן בארדה ונאירו קינטאנה. בחצי הדרך לגליבייה קינטאנה תקף בעוצמה שהזכירה את ימיו הגדולים, כשהוא מתרחק בהתמדה משני הדולקים אחריו, רומאן בארדה ואלכסיי לוטסנקו. קינטאנה המשיך והגדיל את הפער, גם כאשר בארדה נותר לבד לרדוף אחריו, עד שחצה ראשון את הקו. הקולומביאני, שסופר כבר שבעה נצחונות בקטעי גראנד טורים, הגיע כחמש דקות לפני חבורת הפייבוריטים, מה שמחזיר אותו למרחק סביר מהחבורה המובילה ב-GC. בארדה, שהגיע שני, אמנם התאכזב מכך שלא זכה בקטע, אך התנחם בכך שעבר ללבוש את החולצה המנוקדת של מלך ההרים. בחבורת הפייבוריטים מאחור די התמהמהו מלנקוט במהלכים עד כשני ק"מ מהגליבייה, כאשר איגן ברנאל תקף מתוך החבורה, ולא הסתכל אחורה. ההתקפה שלו זיכתה אותו במעל חצי דקה על החבורה, מה שהעלה לבסוף למקום השני הכללי. שאר החברים חיכו עד כמעט לפסגה על מנת לתקוף, מה שהותיר שוב את אלאפיליפ במצוקה לפני הפסגה, אלא שהצרפתי הוא הדסנדר הטוב במירוץ הזה, ובירידה מהגליבייה הוא הצליח להדביק את מתחריו ואף להיות מלפניהם לזמן קצר. לבסוף החבורה הגיעה יחדיו אל קו הסיום. כך שבסיום היום, אלאפיליפ ממשיך לאחוז בהובלה, כשהוא מקדים את ברנאל (1:30+), תומאס (1:35+), קרוייזויק (1:47+), פינו (1:50+), בוכמן (2:14+), קינטאנה (3:54+), לאנדה (4:54+), אורן (5:33+) ו-ואלוורדה (5:58+).

*המלצת צפייה* קטע 19 הוא השני שנקבל באלפים הגבוהים, אם כי הוא שונה למדי מזה שראינו אתמול. מדובר בעיקר קודם כל בקטע קצר הרבה יותר – רק 127 ק"מ, מה שצפוי להפוך אותו להרבה יותר אקספלוסיבי. כ-40 ק"מ לסיום נקבל את האיסרן, טיפוס אכזרי למדי לפיסגה הגבוהה ביותר במירוץ, בגובה של 2750 מ', שגם מזכה בשניות בונוס. הסיום של הקטע הוא הפעם בפסגה, וזהו טיפוס קצר יותר להר טינייה. הזמן מתחיל להיגמר עבור יריביו של ז'וליאן אלאפיליפ בחולצה הצהובה, כך שהיום ודאי הם צפויים לתקוף אותו שוב. זה צפוי להיות בשלב מוקדם יותר מאשר זה שבו תקפו אתמול, כנראה איפשהו בדרך לפסגה המסיימת. הטיפוס הזה מעט יותר מתאים ליכולות של אלאפיליפ, אלא שהוא יסחב ברגליו את האיסרן, כמו גם את אלו של אתמול, כך שקשה לדעת עד כמה תמונות אתמול יחזרו על עצמן. מבין מתחריו, המעניינים ביותר הם כמובן השניים שאחריו מאינאוס – איגן ברנאל וגראן תומאס. ברנאל עד כה היה זה שהראה את הגישה ההתקפית יותר בטיפוסים הקשים של הפירנאים והאלפים, מה שהקפיץ אותו למקום השני, תוך כדי שהוא מוחק את תצוגת הנג"ש הגרועה. הוא בהחלט נראה כרגע כחזק מבין המתחרים, ומעניין יהיה לראות אם ימשיך בהתקפות שיקזזו את היתרון של המוביל, או שאולי הפעם יחליף תפקידים עם תומאס. תיבו פינו סבל אתמול מיום פחות טוב יחסית למה שראינו ממנו עד כה, אך אם מדובר בעניין חד פעמי, הוא צפוי לחזור ולהדליק את המירוץ כפי שעשה עד כה. בקיצור, יש לנו כאן משחק רב משתנים כפי שלא ראינו זמן רב בטור, עם יום שיקדם אותנו צעד נוסף לפתרון המרתק שלו. שידור ביורוספורט ובספורט +5 ב-14:35.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. תודה פאקו.

    היה כיף לראות שהסיכוי שנראה את אלפליפ מתרסק בנוסח ייטס גירו 2018 הוא נמוך (אם כי קיים לגמרי). נראה שאין רכבת חזקה שתשבור אותו ושהוא יעשה הכל כדי להמשיך להיות צהוב. היה מדהים לראות אותו נלחם בהר, מגיע לפסגה ורגע לא מדווש ושואף אוויר לפני שהוא מתעשת ומתחיל להרביץ את הירידה, שלא היה מביישת כרישים – קיזז כמעט 30 שניות לדעתי. מאס מבאס שהוא לא עוזר לו בכלל בעליות.

    אני מקווה שאלפליפ לא יישבר בפסגה הראשונה כי נראה לי שההתקפות יתחילו משם. אולי מקיטאנה שאין לו מה להפסיד ואולי יש לו יחסית רגליים. אני שמח בשביל קיטאנה על אתמול. אולי הוא מכין לנו עוד קטע כזה מבין השניים שנותרו. אולי הוא עוד יספיק לאיים קצת על הפודיום.

    1. מאס אתמול דווקא עזר לאלאפיליפ. בעלייה לגליבייה הוא סחב באיזשהו שלב את הפלוטון כשניסו לשמור על פער סביר מקינטאנה. תומאס אמר אחרי הקטע שהקצב שהוא הכתיב הקשה עליהם לתקוף.
      וזה מתקשר לדבר השני שאמרת – אין פה באמת קבוצה דומיננטית כמו בשנים הקודמות. זה איפשר את ההתקפה עם הפער שקינטאנה לקח אתמול, וזה אומר שאין לנו שום דרך לצפות מה יקרה היום לא על האיסרן ולא בפסגה האחרונה – יותר מדי משתנים. מה שהופך את הטור הזה לאדיר.

  2. תודה רבה פאקו .
    אתה יכול לספר ממש בקצרה מה צפוי מחר ( מם הסתם תעלה זאת מחר אבל לטובת אלו שלא יקראו ויצפו בשבת).
    מה שמעניין אותי בעיקר האם זה גם יהיה קטע שיוכל (מעשית ) לעשות מהפכים של ממש .

    1. מחר זה קטע קצר כמו היום, שמה שמייחד אותו זה שהוא כולל טיפוס ארוך מאד (33 ק"מ) בסיום. כמובן קשה לחזות מה יקרה בסופו, בטח כשלא יודעים מה יקרה בקטע היום, ובכלל הטור הזה הוא המפתיע ביותר שראינו בשנים האחרונות. אבל הוא בפירוש יכול להביא למהפכים – הטבלה בצמרת צפופה, והכל יכול לקרות בטיפוס הזה.

      1. תודה רבה .
        להכרכתכם כאן מה הסיכוי שהצרפתי ינצח ?
        אם הייתם יכולים לדרג באחוזים איך הם היו נראים ?
        בין אליפאליפ ,בארנל ,תומאס ואולי רוכבים אחרים ?
        (שאלה לפקו אך גם לאחרים)

        1. זוכר את לסטר, אהרון? אלאפיליפ זה אולי לסטר. אני מת שייקח אבל על הנייר זה נגדו, למרות היתרון שלו. לפחות לפי מה שנראה כרגע, ברנאל נראה הכי חזק, ואחריו תומאס ופינו. אבל הטור הזה הפך את כל הנביאים לשוטים.

            1. כך גם הסברתי אתמול לאנשים את מה שקורה פה – לסטר.
              אני חושב שעדיין תומאס הוא המוביל הבכיר.

              מצד שני בשנים האחרונות פתאום יש הפתעות (לא כמו זה). לפני שנתיים דומלאן פתאום הוכיח בגירו שהוא gc בכיר. סיימון ייטס שנה שעברה. רוגליץ שנה שעברה. קאפראז בנוכחי. אפילו תומאס שנה שעברה.
              לא נראה לי שאלפליפ יוותר בקלות, ופאנצרים במקפצה להיות gc יותר מאחרים לעניות דעתי. אולי אני טועה.

              אני אוהב שהקטעים קצרים ביומיים האחרונים – מבטיחים יותר בלאגן.

              ואפילו שהרוכב בצהוב לא אוהב – התור הזה מוכיח עוד כמה פרום הוא מהטובים בהיסטוריה. תחליף את תומאס בפרום ופרום הוא פייבוריט מוחלט מבחינתי. הייתי שם על פרום ביחס של 1:1.2 במצב הנוכחי.

    1. התקפה פאקו הסביר .
      רכיבת אופניים בעיקרון הראשון מבזבז 25 אחוז יותר אנרגיה מאשר הבא אחריו המסתתר מהרוח.
      מי שרוכב לבד מתאמץ 15 אחוז בערך פחות מאשר מישהו שדבוק מישהו אחר לגלגלו מאחור .
      התקפה האצה ויצירת פער מהדולקים אחריך
      כך שלא יוכלו להיצמד לגלגלך .
      סגירה האצה לכיוון הבורח והתישבות על גלגלו .
      חיסול התקפה התישבות על גלגל מתקיף זמן ממושך מחסלת את עתודות האנרגיה שלו.
      בריחה ,קבוצה של רוכב אחד או יותר הנמצאים מלפנים .
      מגבלת זמן :
      אחוז מסוים מזמנו של המנצח אתמול היה 18 אחוז , אשר מי שמשיג את זמן המנצח ועוד הזמן האמור או יותר ,אינו עומד במגבלת הסמן מודח מהמשך המירוץ.
      תחרויות משנה :
      סכום זמן שלושת הרוכבים המיבילים בקבוצה מסוימת תחרות הקבוצות.
      חולצה לבנה הרוכב הצעיר המיביל בתחרות.
      חולצה ירוקה המאיץ המוביל ,לכל ספרינט יש נקודות והמנצחים בו המקומות הראשונים מקבלים אותן המנצח המוביל במספר הנקודות.
      חולצה מנוקדת תחרות מלך ההרים לכל פיסגה יש נקודות אתמול קינטנה בגאליבייה לקח 40 נקודות.
      חולצה משולבת סכום הנקודות מיאוצים והרים.

  3. פאקו – אתה לא חושב שהם ינסו לשבור אותו כבר בפסגה הראשונה?
    אתה כתבת שהזמן הולך ואוזל…
    לכל הפחות נראה לי שקינטאנה ו\או לנדה ינסו משהו.
    אני חושב שפינו יזהר, מרגיש לי שהמנוע שלו קרוב להתחממות יתר.
    אני כן רואה את ג'י מנסה ונכשל, אולי מוקדם בפסגה האחרונה.
    אם כולם יחכו לאמצע והלאה של הפסגה האחרונה זה ישחק לידיים של ברנאל שהכי קרוב להדיח את ג'וליאן.

    1. קינטאנה ולאנדה בטוח ינסו ללכת על רחוק כמו שכבר עשו. התכוונתי יותר לחברה שקרובים יותר לאלאפיליפ בדירוג, שיפחדו לבזבז שם מאמץ, ואז שיתפוס אותם בירידה שוב. הם אולי יעשו זאת רק אם יעריכו שהוא נמצא כבר שם במצוקה.

  4. השלמה קטנה.
    התישבתינאתמול כמה שעות להבין מה ראינו…וללמוד את הנפשות הפועלות…
    ובכן קודם כל הכללים :
    אותם ראינו מבוצעים יפה עד רמה מסוימת בגירו.
    רוכב המדורג מאחור יוצא להתקפה מסחררת
    על הצהובה ,עד לאיום ממשי עליה ,כך שהמתחרים המובילים חייבים להגיב.
    אלו ברגע בו המתקיף מתקרב מבחינת זמן לצהובה , פותחים מבערים במטרה לצמצם פערים ,למזער נזקים.
    אם באותו הזמן חברי קבוצתו של המתקיף
    יקשרו את המגיבים בחבל ויאלצו אותם לגרור אןתם ,הרי שהמגיבים יתעייפו יותשו ,באותו הקטע או יגיעו מחוסלים לפתיחת הקטע הבא .
    קשירת חבל …בשפת האופניים היצמדות לגלגל מאחור גורמת לרוכב לפנים לעבוד בערך 15 אחוז קשה יותר מאשר היה רוכב לבד.
    דוגמא לביצוע נכון .
    שנת 2009 מלחמת עולם על הובלת הקבוצה בין קונטאדור ללאנס ארמסטרונג , קונטאדור מלפנים ,קאדלמאוונס מנסה לדלוק אחריו ,
    לאנס יושב על גלגלו של אוונס הרבה מאד זמן
    אוונס בסופו של המהלך מתפקק לאנס עוקף אןתו בקלילות ,ורץ לכיוון קונטאדור כדי לחסלו …אך הוא מגיע מאוחר מידי …
    מה ראינו אתמול ?
    חצי מוביסטאר קינטנה ,אמאדור ,קרלוס וורונה בהתקפה .
    האם החצי השני מרק סולר ,ולוורדה , לנדה יושב על גלגלי אלה פיליפ ,תומאס ,ברנל ,פינו ?
    לא….
    החצי השני של מוביסטאר מוביל את הרדיפה אחרי קינטנה ,ומצמצם מיתרונו שתי דקות…
    כך שלקראת הסיום רוכבי מוביסטאר הרטפים מותשים ,על גלגליהם יושבים הרוכבים האמורים המשגרים התקפות בסיום , ורןכבי מוביסטאר במקום לנצל את יתרונם מחוסלים ,לא מגיבים בסיום…
    אשר ואני היחידים שהתיחסו להתנהגות האובדנית הזו….
    בסיום הקטע ניירו שעוזב מכריז כי ניצח עבור הקבוצה… את לנדה שעוזב אף הוא לא שמענו …
    אך ביום המנוחה קיימה מוביסטאר שתי מסיבות עיתונאים בראשונה הסביר ולוורדה מדוע תקפה הקבוצה את המוביל שלה ניירו קינטנה.
    בשניה הסביר קינטנה שהיה קצר בתקשורת נם הקבוצה…
    משחק העמדת הפנים הפוליטי נמשך,וברור כי מוביסטאר יודעת לירות לעצמה ברגל טוב מכולם …
    והכותרת לנדה נתן (ניצחון בגירו) לנדה לקח (ניצחון בטור) יהי שם לנדה….
    מה אנו צפויים לראות היום …?
    נחיה ונראה…

  5. שתי מסיבות עיתונאים נפרדות לאותה קבוצה …כי לא רק שרוכבי הקבוצה אינם מדברים ביניהם …
    אפילו עם העיתונאים אינם מוכנים לדבר ביחד …

  6. תודה פאקו. ההסברים שלך של מה שקרה אתמול בהחלט עוזרים.
    שאלת תם – למה סקיי (שכחתי איך הם נקראים השנה . . .), לא משנה, הקבוצה של תומאס, לא לוקחת את העניינים לידיים ופותחת בקצב שבו הם חושבים שהם יוכלו להגיע לסוף הכי מהר? אני מבין שרוכב בודד לא יכול לעשות זאת בגלל שהוא צריך שישברו לו את הרוח, אבל קבוצה של כמה רוכבים עדיים מסתייעת בפלוטון של עשרות אחרים, האם יש אפקט כזה?

    1. עגל אני לא פאקו אך…את השאלה שלך ,אנו שואלים מתחילת המירוץ ,אחרי שראינו אותה תופעה בגירו ,ומנסים לנמק זאת בירידת מספר הרוכבים .

    2. לקבוצה קוראים אינאוס, וזאת אכן אחת ההפתעות (הפחות טובות מבחינת הקבוצה) של המירוץ. לא זוכר טור דה פראנס כזה מאז שהקבוצה קמה שבו היא מפגינה כזו פסיביות. זה בסופו של דבר קם ונופל על היכולת האישית של הדומסטיקים (סייענים) של הקבוצה. במירוץ הזה יש את קביאטקובסקי שפשוט לא קיים, ומוסקון ופולס שמתפקדים בחצי כח. גם רואו הורחק לפני יומיים אחרי התקרית עם טוני מרטין (החליפו דחיפות). צריך לזכור גם שהחל מהשנה שעברה הורידו את מספר הרוכבים בגראנד טור מתשעה לשמונה, שזה נראה זניח, אבל זה די משמעותי בכזה טור קשה.

  7. עוד השלמה קטנה הקטע היום ,הוא קטע מנוחה ….יש רק ירידה אחת מינורית ועוד עליה בסיום לטין.
    כלומר כמעט כל הקטע עליה רצופה של 2000 מטרים , העליה הארוכה הזו נוטלת את העוקץ מיכולות ההתאוששות של זוליאן בירידה יש לו רק ירידה אחת להתאושש .
    כמו כן מקשה מאד על בריחה גדולה מרבית הרוכבים הקלאסיים הם שענים יתקשו בטיפוס כה ארוך.
    מי רוסטו פוליטי ואן אוורמאט דה גנט וכולי…
    לזוליאן תהיה היום כזרה רק מאנריק מאס.
    הקטע היום הוא קטע מטפסים טהור , מתן הזכיר אויר דליל ,היום ב 2770 לפי האתר כבר קרובים מאד ל 3000 יורדים קצת ועולים שוב ,רק הקולומביאנים רגילים לתנאים כאלו.
    3000 ההגדרה של אויר דליל לחץ 700 מיליבאר .
    מחר בניגוד להיום יום קריעה עליה ירידה עליה ירידה ועוד הלפתן העליה הנוראמת לואל טורנס בסיום .
    אין דרך טובה יותר לשווק את אתרי הסקי המצוינים האלו ואל טורנס וטין …

  8. המלצות :
    ראשית תודה שוב לפאקו על הנגשת מירטצי האופניים כותב פשוט ברור , יסודי מוסיף תקציר סיכום לכל קטע ,כתיבה בגובה העיניים שמתאימה לכל חובב ספורט.
    תודה רבה איש יקר כיף לקרוא .
    המשך מי שמעוניין להעמיק יותר ,כחד מאנשי המקצוע הטובים בעולם להבנתי הוא ישראלי
    שמו יאיר בן עמי תמצאן yba pov בפייסבוק
    למינשרוצה להיכנס לרזי המקצוע ,יאיר בן עמי מאמן אופניים הדריך ואחראי על פריצתה של שני בלוך זו שניצחה בעבר בטריאתלון אילת את רוכב אופני השטח אלוף הארץ לשעבר דורון אמיץ
    המוכר לחלקנו מערוץ הספורט שדר מירוצי אופניים בינוני למדי…
    המלצה נוספת האתר הרשמי tdf race center כנסו שם לתפריט ותראו עדבכמה האתר מקצועי ,כל דבר אפילו כזה שלא חשבתי עליו מופיע אני יושב שעות ומנתח מצבים רק מהאתר בלי לראות שום דבר אחר ,גל לא צריך…
    האתר יודע לספר מה יהיה מזג האויר מציג מפה טופוגרפית המאפשרת למי שבקי להעריך
    כיווני שבירת רוח, ומציאת נקודת פיצול אפשרית, מנהל קבוצה ימצא כל מה שצריך שם .
    בנוסף כמובן מיקומי רוכבים ודירוגם הכללי כל הזמן .
    עוד המלצות בהמשך למעונינים .
    עוד תודות לעידו ומתן המגלים בקיאות יפה מתן במיוחד די מדהים אותי בבקיאותו שהולכת ומשתפרת משנה לשנה.

      1. בכיף זו הדרך ללמוד ולהבין מה קורה.
        לא תמיד אני מבין נכון מה קורה במירוץ.
        במיוחד אתמול כשמרק סולר ולנדה משכו את הרודפים אחרי קינטנה….מקבוצתם…

        1. לא קשור למזל….
          ולוורדה לפני שנתיים עבר בטור פציעה מסיימת קריירה והיום בבריחה , זה האופי המפונק של פינו
          הרוכב הצרפתי העלוב המסמל את מצבה העלוב של צרפת היום .
          בניגוד לאלה פיליפ הרוכב בחוץ בקבטצה בלגית ,ומתאמץ.להיות שווה בין שווים , פינו עשה הכל הפוך.

  9. תיבו פינו תותח.
    מי שחשד שהפעם ךא יאכזב.
    התאכזב…
    חחח
    תיראו מה כתבתי עליו אתמול….כשעדיין היו כאלה שהוטעו….
    הבחור פשוט נמר מנייר..

    1. אולי כי הם נדרשו להרבה יותר מאמץ השנה
      מאשר בשנים קודמות , והמאמץ בצירוצים קודמים התיש אותם .

  10. להבנתי לא דבורה ולא סיפורים, היה בהלם מהאפשרות.לזכות בטור , ברח מהר מהאש….
    לדעתי בעיה נפשית כמו הפחד שלו מהירידות….
    לא פעם ראשונה וודאי לא אחרונה, בה ספורואי לא עומד בלחץ.

    1. תגובה נכונה לטעות שהיו חייבים לצפות מראש.
      אגבנמרוב עייפות מהטור היום לרטשונה לא בדקתי מזג אויר …מה גם שיש להם בצרפת אנשי מקצוע מעולים בתחום ,ומי שמכיר אותי יודע שאני מקמץ במחמאות….
      כלומר מחמאה וסטירה לטור בו זמנית….
      אך יצאו מזה.
      השאלה מה עם מחר נקלעתי פעם בסופה כזו
      בסיירה נבדה ,היה במאי , מה קורה השנה בדיוק אבדוק בערב להבנתי משהו מקומי לא מערכת, בערב אהיה חכם יותר .

    1. במידה מסוימת כן ניצל מתבוסה היום ,מה שלא היה עוזר לו מחר .
      יהיה לו הרבה יותר טוב בלי הצהובה מחר,
      בכל מקרה גם הקטע מחר בסכנה …
      אבדוק בערב.

  11. יום קשה לצרפתים. קודם פינו נטש, ועכשיו אלפיליפ מאבד את הצהוב, ועוד לאינאוס.
    נראה שזה גמור לטובת ברנאל, לא?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט