אירועי דיומא – 19.07.19 גמר אליפות אפריקה

היום – גמר אליפות אפריקה בכדורגל במשחק מרתק בין אלג'יריה לסנגל וקטע הנג"ש בטור דה פראנס.

כדורגל  / ניר מועלם

גמר אליפות אפריקה:

*שווה צפייה* 22:00 אלג'יריה – סנגל, ספורט 5 : הגענו לאירוע הגמר אחרי טורניר שנערך כמעט חודש ימים, ולבסוף מי שהגיעו לגמר הן דווקא שני נבחרות שעלו מאותו הבית, אז אלג'יריה וסנגל שיחקו יחד בבית ג' כאשר במשחק ביניהן ניצחה אלג'יריה 1-0 ועלתה מהמקום הראשון בבית, בעוד סנגל עלתה מהמקום השני.

הדרך אל אלג'יריה : ניצחה את כל המשחקים בבית המוקדם שכללו את: סנגל אותה היא תפגוש שוב בגמר, קניה וטנזניה, לאחר מכן בשלב שמינית הגמר היא ניצחה 3-0 את גויאנה, בשלב רבע הגמר היא ניצחה בפנדלים את חוף השנהב אחרי שהמשחק נגמר ב1-1 בתום 90 דקות ואז בחצי הגמר היא ניצחה את ניגריה 2-1 משער בדקה ה-94 של ריאד מחרז, ובסה"כ בטורניר אם מסתכלים על 90 דקות של כדורגל מתוך שישה משחקים אלג'יריה ניצחה 5 וסיימה רק אחד בתיקו.

הדרך של סנגל: בבית המוקדם היא הפסידה כאמור לאלג'יריה, אך היא ניצחה את קניה וטנזניה ועלתה מהמקום השני , ואז בשמינית הגמר היא פגשה את אוגנדה כאשר 1-0 קטן הספיק לה לעלות לרבע שם היא שיחקה מול בנין וגם אז 1-0 קטן הספיק לה ואם זה לא מספיק אז גם ניצחון 1-0 בהארכה על טוניסיה בחצי הגמר העלה אותה לגמר, ובסה"כ המשחקים היחידים בו סנגל כבשה מעל שער במשחק היה מול יריבות חלשות כמו: קניה וטנזניה. ניתן לסכם את הדרך של סנגל ב90 דקות עם: 4 ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד.

שחקני מפתח בסנגל:

קוליבאלי – שחקן ההגנה של נאפולי שעשה עונה נהדרת באיטליה ודובר עליו בהקשר של מספר מועדוני צמרת באירופה אך כרגע הוא עדיין בנפולי.

קויאטה – הקשר של קריסטל פלאס עושה טורניר נהדר במדי הנבחרת , רק בקיץ שעבר הוא נקנה על ידי קריסטל פלאס מווסטהאם בסכום של 7.5 מיליון יורו.

סאדיו מאנה – החלוץ/קיצוני המוכשר של ליברפול ואלוף אירופה הטרי הוא כמובן השחקן אולי הכי מוכר בסגל אבל חשוב לזכור שבטורניר הנוכחי הוא כבר בעט 3 פנדלים ומתוכם הוא כבש רק אחד בלבד.

שחקני מפתח באלג'יריה :

ריאד מחרז – הקשר של מנצסטר סיטי העלה במו רגליו את אלג'יריה לגמר אחרי שער בדקה ה-94 מול ניגריה, וזה היה שערו ה-3 עד עתה בטורניר.

בגדד בונז'ה – חלוץ שמשחק אומנם באל סאאד הקטארית, אך שחקן שהבקיע בעונה האחרונה 39 שערי ליגה ב-22 משחקים, חייב להירשם כשחקן מפתח.

אדם אונאס – קשר שמשחק על תקן מחליף בנפולי, לא הירבה לשחק העונה יותר מידיי, אך עד עתה בטורניר הוא כבש כבר שלושה שערים.

איסה מנדי – הבלם הנהדר של הנבחרת, משחק כבר שלוש שנים ברציפות כבלם הרכב בבטיס הספרדית, והוא משמש כעוגן ההגנתי של הנבחרת.

הימור – אנו מקבלים גמר נהדר, אז נכון שזה אומנם חידוש של משחק שכבר ראינו בטורניר אבל דווקא בגלל זה אנו נקבל משחק טוב כי שתי הנבחרות כבר מכירות את הצדדים החזקים והחלשים בכל נבחרת ואני מצפה למשחק תוסס עם הרבה אקשן. אני דווקא חושב שאלג'יריה מגיעה למשחק בצורה הרבה יותר טובה ואיכותית ואני חושב שהם ינצחו ויזכו להניף את הגביע בפעם השניה, חשוב לציין שסנגל עדיין לא זכתה לעולם בתואר אלופת אפריקה, אז אם היא זוכה זה יהיה הישג היסטורי מבחינתה. אז כאמור, הלב רוצה סנגל אך הראש אומר אלג'יריה.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה עד גיל 20 – בוראס (שבדיה)

אתמול היה יומה הראשון של אליפות היבשת לנוער. גל קדמון בת ה-19 הצטיינה מקרב אתלטי המשלחת. היא שיפרה ברבע הגמר בבוקר את שיאה האישי במאה מטר, כשקבעה 11.79 (שיפור של שתי מאיות) והעפילה לחצי הגמר. חניכתו של המאמן קרלו רפאלי שחזרה את התוצאה בחצי הגמר שנערך בערב, אך לא הצליחה לעלות לגמר.
היום בערב (18:50) תיקח גל חלק במוקדמות למאתיים מטר. שיאה האישי עומד על 24.04 שניות.
מלבד גל, יתחרו הערב מספר אתלטים ישראלים במקצועות שונים.

3000 מכשולים (12:05) – יהונתן חיים (חניכו של אמיר רמון) וזמנו מוצ'ה (מודרך על ידי עומרי דמלין) ייקחו חלק בשני המקצים של ריצת המכשולים המאתגרת. שיאיהם האישים דומים למדי ועומדים על 9:08.95 ליהונתן ו-9:08.10 לזמנו.
400 משוכות (14:25) – עומרי שיף, אצן מעולה ל-400 משוכות (וגם למרחק ללא משוכות), חניכו של אסף לוזון, ישתתף במקצה המוקדם. שיאו האישי הוא 52.34 שניות.

אם נצא רגע מנקודת המבט הישראלית, אז כדאי יהיה לציין כי אתמול השתתפה בתחרות בכירת האתלטים באליפות והיא קופצת הגובה האוקראינית יארוסלבה מאגוצ'יך בת ה-17, שהשנה עברה כבר שני מטרים בדיוק (הקופצת הצעירה בהיסטוריה שצלחה גובה זה). היא השתתפה במוקדמות המקצוע וכמובן עלתה לגמר, שיערך ביום שבת (17:25).

ניתן לראות את כל התוצאות (ולצפות בשידור חי) כאן.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 13

קטע 12, הקטע הפירנאי הראשון, כלל שני טיפוסים קשים, אך הסתיים בירידה ארוכה. כפי שהיה די צפוי, הקטע לא ממש עניין את חברי ה-GC, מה שיצר קבוצה בריחה ענקית ששלטה בקטע. בטיפוס השני לאורקט ד'אנסיזן, סיימון ייטס וגרגור מוהלברגר התנתקו מחבריהם לבריחה, ואליהם הצטרף פז'ו בילבאו. השלושה המשיכו לעבוד יחדיו במורדות עד סוף הקטע, שם הצליח ייטס לגבור על בילבאו ומוהלברגר במיאוץ הסיום. זוכה הוואלטה האחרונה הגיע למירוץ זה בעיקר על מנת לסייע לאחיו אדם, לאחר עונה מאכזבת למדי בסטנדרטים שלו. תחושת האכזבה הנ"ל מן הסתם התפוגגה לאחר הניצחון בקטע, שמיקם אותו בחבורה מכובדת מאד של רוכבים עם נצחונות בכל הגראנד טורים. את חבורת הפייבוריטים הקטע הזה כאמור לא עניין, והם הגיעו יחדיו כ-10 דקות לאחר הבריחה. בנוסף, שני רוכבים אוסטרלים עוררו אתמול עניין: קיילב יואן, זוכה הקטע הקודם, התרסק במהלך הקטע, ומן הסתם צפוי לחיים קשים בקטעי הטיפוס הקרבים. השני, רוהאן דניס, אלוף העולם בנג"ש, פרש במפתיע במהלך הקטע מסיבה לא ברורה, וסיים את המירוץ. לפיכך, ז'וליאן אלאפיליפ ממשיך להוביל במירוץ לפני תומאס (1:12+), ברנאל (1:16+), קרוייזויק (1:27+), בוכמן (1:45+), מאס (1:46+), אדם ייטס (1:47+), קינטאנה (2:04+), דן מרטין (2:09+) ופינו (2:33+).

קטע 13 הוא קטע הנג"ש האישי (היחיד) של המירוץ. זהו קטע באורך בינוני (27 ק"מ) ושטוח למדי, הנערך ברחובותיה של העיר פו (עיר שהטור מבקר בה רבות). מבין חברי ה-GC, גראן תומאס נחשב לשען הטוב ביותר, וקטע היום צפוי לתת לו יתרון משמעותי (נוסף) בקרב על הבכורה. בקרב שאר חבורת הצמרת, נוכל למצוא כמה שענים טובים (אלאפיליפ, פורט, ברנאל וקרוייזויק), בינוניים (פוגלסאנג, מאס וייטס) וטעוני שיפור (קינטאנה, לאנדה, פינו ודן מרטין). בנוסף לתומאס, בתחרות על הקטע נוכל למצוא בהיעדרו של דניס את טוני מרטין, סטפן קונג, וואוט ואן ארט ואת חבורת השענים האיכותית של אינאוס – קביאטקובסקי, קסטרובייחו ומוסקון. שידורים ביורוספורט ובספורט +5 ב-14:50.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תודה ניר
    האליפות הזו שוב תיזכר יותר בגלל הנבחרת שנשרה בדרך…
    עוד שחקן כמו מסי שעושה את העבודה בקבוצה מצויינת אבל לא מצליח לסחוב את הנבחרת על הגב.

    1. אולי די עם הקלישאה הזו, "לסחוב נבחרת על הגב"?
      בפעם האחרונה שבדקתי, כדורגל זה משחק של 11 נגד 11. כמה מצפים משחקן אחד לעשות? לעצור במקום השוער, לתקל במקום הבלם, לנגוח במקום הקשר הימני, ולעבור את כל הקבוצה היריבה לבד כדי להבקיע 5 פעמים? להבקיע בגמר המונדיאל מול נויר, במקום פלאסיו ובמקום היגוואין שהחמיצו? באמת פשלה של מסי, שהכדור הגיע אליהם.
      זה סתם משפט שנועד לנגח ולהקטין. ועוד את מי, את מסי. יותר מזה – עצם העלאת המשפט הזה מעידה: וואלה, באתי להקטין, וסתם.
      אז ככה: יש גבול למה ששחקן אחד, גדול ככל שיהיה, ואפילו הכי טוב בהיסטוריה – יכול לעשות. אחרת כל קבוצה של מסי היתה מנצחת כל קבוצה בעולם, כל הזמן. אם הוא באמת "היה סוחב אותה" לבד.
      לכן כדורגל הוא משחק קבוצתי, 11 נגד 11. לא איגרוף או טניס יחידים. בטניס יחידים, תבוא בטענות כמה שאתה רוצה.

  2. הערה חשובה ביותר – קוליבאלי מושעה מהגמר.
    בכל מקרה, אלג'יריה הקבוצה הכי טובה והכי כיפית לצפיה בטורניר, אני הולך איתה מההתחלה עד הסוף.

    1. נכון סתם הקדים אותי קוליבלי מושעה בגלל צהובים ולדעתי הוא שחקן ש"ש בגמר .
      אני עדיין מקווה לסנגל אבל זה נראה לי צמוד עם יתרון קליל של אלג'יריה .
      לא אתפלא אם הגמר הזה יוכרע מהנקודה בטח לאור היסטוריית הגמרים מהעבר .

      אגב ניר זה לא חידוש של משחק גמר שראינו בבתים זה יהיה אם איני טועה הפעם השמינית שזה קורה ….ראה מאמרי על הגמר .

      אגב ב 4/7 הגמרים הקודמים הקבוצה שסיימה שנייה בבתים זכתה בתואר .
      הראשונה לניצחון כפול הייתה
      ..אלג'יריה בזכייתה היחידה בטורניר הביתי 1990
      היא הביסה בבתים את ניגריה 1-5 וניצחה את אותה ניגריה בגמר 0-1 .

      אלכס תודה רבה…
      אתה יודע במקרה מתי אליפות ישראל השנה ?

      דוד תודה רבה ומיוחדת על הטור .
      שאלות .
      1. כמה משמעותי הקטע של נגד השעון היום .
      לתחושתי לפחות מדובר בקטע קצר יחסית ואני אישית לא זוכר שהקטע האחרון נגד השעון היה עוד לפני תחילת השבוע האחרון מה שגורם לי לחשוב שלא תהיה לו חשיבות מכרעת לטור 2019 אני בכיוון ?

      2. שאלה נוספת לקראת השבוע המסיים של הטור אז
      א. אלו קטעים לדעתך ( ולדעתכם ) יכריעו את הטור ?
      (איזה ימים הכי מומלצים לצפייה)

      ב. מי הפייבוריט האם ניתן לומר שתומאס ?
      תודה רבה מראש ( לעיתים אני קורא את התשובות מאוחר אבל דעו שאני קורא).

      1. אהרון, תודה רבה ושבת שלום.
        אליפות ישראל תיערך בשבוע הבא, בימים רביעי וחמישי (24-25/07) משעה שש בערב עד תשע באצטדיון הדר יוסף.
        הכניסה חופשית וכולם מוזמנים.

      2. לי יש גם שאלות אהרון.
        אם מדובר בפורום אז למה השאלות על הטור מופנות לדוד ?
        מתן ועידו לא יכולים לענות ?

        1. ודאי שכן שאלתי את דוד כי הוא העלה …ובכל זאת אם תשים לב לשאלתי כתבתי
          ולדעתכם (והתכוונתי לכל העונים).
          אשמח לתשובות מדוד מעידו וממתן וכל אחד שמבין אחר ….אבל נדמה לי שראוי להתייחס קודם למי שזה היה נשוא כתיבתו .

          1. בגדול טור דה פראנס אינו מפגן ספורטיבי, אלא ברומה לנבא הצגה שמטרתה בראש וראשונה להרוויח כסף.
            מרוויחים כסף על ידי יצירת דרמה על ידי הצלחת פירסום.
            רוכבים כגון פרום שתמיד מנצחים בעיקר בשל יכולת מעולה ברכיבת שעון מוציאים את העוקץ מהדרמה והופכים את הטור למשעמם.
            רוכב מתפוצץ כגון סיימון ייטס שניצח בקטע אתמול ראה גירו לפני שנה יכול להוסיף לדרמה במלחמתו בהרים ראה הגירו שנה שעברה בהרים מול המטפסים הקולומביאניים למשל.
            למארגנים יש אינטרסים ברורים לכוון את התחרות ליצירת דרמה .
            דרמה מסוג ניצחון כללי של רוכב שנפצע לפני שנתיים באותו מירוץ פציעה שבדרך כלל מחסלת קריירה כמו הפציעה בדיסלדורף של ולוורדה היא אחלה דרמה.
            אך ולוורדה למשל רוכב נגד שעון לא טוב מספיק .
            כאשר המארגנים תיכננו את המסלול הם מראש בחרו לתת יתרון לרוכבים מסוימים ולמנוע יתרון מאחרים ,כאשר כל שנה הם מנסים להפתיע שוב .
            הניצחון של תומאס שנה שעברה היה טוב לדרמה קטע את הרצף של פרום ועדיין היה טוב לתיירות הבריטית לצרפת השנה הם מעוניינים במנצח אחר שונה , לא בטוח שיצליחו אך ניסו לבנות טור עבור ולוורדה שעד עתה לא מגלה יכולות לנצח השנה , במקרה הרע ,גם מנצח צרפתי לא יהיה רע בכלל….
            אך עדיף שלא יהיה תומאס …
            אגב בעבר ניסו בצורה בוטה עם אופנוע שפגע בפרום כאילו במקרה להעביר את הניצחון מפרום לרומיין ברדה ,אך מאחר ופרום רץ ללא האופניים
            וייצר דרמה מרשימה שתרמה לטור נאלצו לותר על הרעיון .
            הטור הוא במרכזו עסק ,ובזאת אחתום את דברי ואשאיר למבינים לענות.

      3. הקטע כמובן חשוב, בעיקר מהבחינה שהוא כנראה לא יביא לניצחון של איזשהו רוכב, אבל בהחלט יכול לגמור לרוכב אחר את הטור. אחד כמו קינטאנה, שהוא שען גרוע למדי, אם יפסיד למישהו כמו תומאס 4 שניות לק"מ (נגיד), אז הוא יהיה בסוף היום בפיגור של שתי דקות וחצי – פיגור משמעותי מאד. אחד כמו פינו, שנמצא בפיגור משמעותי אף יותר, נמצא גם הוא "על האש" היום.
        מבחינת קטעים חשובים בהמשך, אפשר לומר שזה כל אלו שכוללים את הפסגות הרציניות – מחר ומחרתיים, ובשבוע הבא חמישי עד שבת (לצערך לא תוכל לראות כמה מהם). תומאס בהחלט נראה כרגע כמו המועמד המוביל לזכייה: הוא מוביל במירוץ בין המועמדים הריאליים (אלאפיליפ לא נחשב לכזה), נמצא בקבוצה הטובה והדומיננטית ביותר, נראה שהגיע בכושר טוב, והוא גם השען הטוב מכולם. על הנייר זה צריך להיות שלו.

  3. טור דה פראנס שנה הבאה הכותרות :
    המלחמה על מסלול הטור הבא כבר החלה.
    רייב ברייסלפורד שמבין את המשחק היטיב יצא בהצהרה כי פרום כבר חזר לרכב ורוכב על רגל אחת ,הרי לכם דרמה בהתהוות .
    עדיין לא ראיתי שום סירטון וידיאו כזה …ואני מאחר ואיני חסיד בריטי שוטה שקונה כל הצהרה בתיקשורת אני מרשה לעצמי לפקפק בנכונותה ….
    אך הדרמה כבר עובדת ומטרתה להבטיח מסלול טור נוח עבור פרום לשנה הבאה !

    1. מאד קל להתרסק בתנוחה הלא נוחה של הנגד שעון.
      רכשתי אירובאר בטעות, לצורך התקנת מיכשור על האופניים , כמה ימים אחרי הרכישה מצאנו פיתרון התקנה אחר אז כשהגיע האירו באר מפני שלא היה בו צורך הרכבתי לבדיקה .
      מצאתי שמאד לא פשוט אפילו מסוכן לרכב כך בעיקר בפניות אך מאד מהיר .

  4. לא ייאמן מה שאלפיליפ עשה היום. מעניין האם הוא מסוגל עוד להחזיק. יש לו גם תמיכה עם עוד חבר קבוצה ב10 המובילים נכון?

        1. הוא רוכב לא רע בכלל נגד השעון. אני מניח שהוא הרשה לעצמו לחפור יותר לתוך המאגרים.
          קוויקסטפ צריכים ללכת עם מאס בגזרת ה GC

          1. הבנתי. היה לפני שנתיים שפתאום דמולאן הראה שהוא יודע לעלות (לפחות פתאום לי)…
            מקווה שאלפיליפ ישרוד עוד קצת זמן – הוא גם חמוד לאללה גם צרפתי וגם זה יוסיף עניין לטור שנראה סמי סגור.

            1. אשמח להיות מופתע.

  5. תודה חברים על העדכונים וההסברים, מוסיף הרבה מידע בענפים שפחות מסוקרים.
    אלאפיליפ הוא הפייבוריט שלי, למרות שמביני דבר דבקים בכך שלא יחזיק. האיש מוכיח בכל יום שהוא לא מתכוון לוותר בקלות על החולצה הצהובה.
    מדהים שאני בעד רוכב צרפתי 😃
    שבת שלום

  6. גמר גביע אפריקה, מחצית ראשונה, כמו שלרוב קורה, איומה.
    שער בדקה 2 של אלג'יר, ומאז זה בעיקר פאולים, משיכות זמן ועצבים על השופט. לא רואים הרבה כדורגל.
    נדב יעקובי ממשיך במאמצים שלו להיות השדרן הכי מעצבן בעולם, עם הקטע ה"לטיני" המגוחך שאימץ לעצמו. שזה אומר לצרוח כל הזמן, ולנסות להכניס את כולם להיסטריה, גם כשלא קורה כלום. פשוט מתיש.
    הלכתי עם אלג'יר, אבל חייבים במחצית שניה גול לסנגל וחזרה למשחק פתוח, אחרת נמשיך לראות גלגולים על הדשא והתחזויות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט