מבט על הממפיס גריזליס לעונת 2019/20/ חבר הצוות הצעיר רותם אלרן

זה הכל מן ג'ה

תוצאת תמונה עבור ‪memphis grizzlies‬‏

בדראפט האחרון, ממפיס בחרו ברכז הפנומן של מכללת מוריי סטייט, ג'ה מוראנט. עוד לפני כן, הם העבירו את כוכב הקבוצה משך שנים רבות, מייק קונלי, בגלל שידעו שיבחרו במוראנט ורצו לתת לו מרחב להתפתח בקבוצה ולנהל את כל המשחק במקום להיות מנהל משחק משני לצד קונלי. בנוסף לכך, הגריזליס מינו מאמן חדש (טיילר ג'נקינס) לתפקידו הראשון. ג'נקינס ידוע ביכולתו לפתח שחקנים צעירים וזה יעבוד מצוין עם הקבוצה הזו. לאור המהלכים המרשימים למדי שעשו הגריזליס הקיץ, החלטתי לכתוב עליהם. בכל קטגוריה (טריידים, פרי אייג'נסי ודראפט) אתן ציון, כשהציון הגבוה ביותר הוא +A.

למען הצד הבידורי, אוסיף שיר של שוטי הנבואה שמתאים מאוד לקבוצה במילותיו, אם תסתכלו היטב (מוזמנים להקשיב לשיר שנמצא ביוטיוב):

הם אמרו לך בוא
ותגיע אל האושר
ואתה מתחבט, ולוקח
טיול עד הבוקר,
מפחד לעזוב
להפסיק את הטוב,
מבקש תשובה בזמן
ישתבח

והבוקר מגיע ואותן
מחשבות לא עוזבות שוב
אם ללכת קדימה זה
בעצם אחורה, תוהה שוב,
זה לא משנה מה שיקרה
זה הכל אותו דבר
ישתבח שמו…

זה הכל מן ג'ה, זה הכל מן ג'ה, זה הכל מן ג'ה,
זה הכל מן ג'ה, זה הכל מן ג'ה…

אתה רואה שהטוב והרע
זה דברים שעשית
אם היום תסתכל לאחור
אז תצחק שבכית
וואלק זה לא משנה מה
שיקרה זה הכל אותו דבר

זה הכל מן ג'ה…

דראפט

בדראפט הנוכחי, הגריזליס בחרו שני שחקנים בסיבוב הראשון, עם הבחירה השנייה וה-21 (שהתקבלה בטרייד מאוקלהומה תמורת הבחירה ה-23 ודריוס בייזלי).

השחקן הראשון אותו בחרו בדראפט הוא ג'ה מוראנט. לפי דיווחים ותחזיות הוא היה קונצנזוס מוחלט לבחירה השנייה, שכן הגריזליס ניהלו איתו שיחה טרם הדראפט ובה הבטיחו לו שיבחרו בו בבחירה השנייה. מוראנט היה אחד מהשחקנים הבכירים במכללות השנה, אף ששיחק במכללת מוריי סטייט החלשה, אותה הוביל לטורניר ה-NCAA וגם עבר בו שלב. מוראנט הוא רכז אתלטי ומוסר מצוין, שהגריזליס החליטו לשים עליו את כל הז'יטונים ולהעביר בטרייד את אחד מהשחקנים הוותיקים בקבוצה ומוביל הנקודות במועדון אי פעם, מייק קונלי. כרגע, הספקות היחידות מפני משחקו של מוראנט הן האיבודים וההגנה. מוראנט מסר כעשרה אסיסטים למשחק העונה, אך איבד 5.2 כדורים. למרות שיחס האסיסטים/איבודים סביר, הוא לא טוב מאוד, אך יכול להיות שמוראנט יאבד פחות ב-NBA בשל כך שלא יהיה השחקן היחיד שיכול לתת תרומה משמעותית על המגרש, כשיחלוק התקפה עם JJJ וסנטר מצוין כג'ונאס ולנצ'יונאס. באשר להגנה, אנו לא יודעים כיצד תהיה הגנתו ברמת ה-NBA, שכן הוא צנום וחלש פיזית, אך עם זאת, יש סיכוי גדול שיהיה שחקן הגנה סביר (או יותר מכך) בשל הזריזות והאתלטיות שלו. אני מאוד אוהב את הבחירה במוראנט והזמן יוכיח שזו הייתה הבחירה הנכונה עבור הקבוצה.

תוצאת תמונה עבור ‪ja morant‬‏

השחקן השני אותו הגריזליס בחרו הוא ברנדון קלארק ממכללת גונזאגה. קלארק השלים 5 שנים בקולג' והוא בן 23, גיל מבוגר לבחירת דראפט. רבים צפו שייבחר במקום יותר גבוה וזהו ניצול מצוין של הבחירה הזו. קלארק היה אחד משחקני ההגנה הטובים במכללות, אף שגובהו 2.03 מ' בלבד (עם מוטת ידיים קצרה של 2.03 מ'), הוא חוסם מצוין בעזרת חוש מיקום מצוין ואתלטיות מצוינת. אני משוכנע שקלארק יתאים לקבוצה הנוכחית של הגריזליס, שכן הוא יוכל לעלות ל-20-25 דקות מהספסל, או אפילו לפתוח בעמדת הסמול פורוורד בחמישייה, שכן הוא יכול להתקיף, גם אם לא ברמה גבוהה מאוד, והראה יכולות התקפיות טובות למדי בליגת הקיץ בה היה ה-MVP של הליגה וה-MVP של משחק הגמר של ליגת הקיץ. אני מאמין שקלארק יזכה לדקות משמעותיות כשחקן שישי וכגיבוי לג'ארן ג'קסון ג'וניור, שכן בדקות בהן ישחק במקומו הוא יוכל לתת הגנה טובה כפי שנותן JJJ, וג'קסון יזכה למנוחה חשובה (החמיץ בעונה החולפת 24 משחקים בשל פציעות).

בסך הכל, אני מאוד אוהב את הדראפט של הגריזליס ומאמין שמיצו עד תום את שתי הבחירות בהן החזיקו, והם זוכים בכבוד רב בציון +A.

פרי אייג'נסי

בפרי אייג'נסי ממפיס החתימו שחקן אחד בלבד, וזהו הרכז טיוס ג'ונס שחתם לשלוש שנים, במהלכן יקבל 24 מליון דולר.

בתחילה ההחתמה נראית תמוהה למדי, שכן ג'ונס עדיין לא שחקן בכיר וידוע מאוד בליגה. במבט שני על ההחתמה, מתחילים לראות את משמעותה עבור הקבוצה ולמה זו החתמה מצוינת.

ג'ונס הוא רכז צעיר (בן 23 בלבד) עם קליעה טובה למדי (84.1% מהעונשין בעונה החולפת ו-87.7% בזו שלפניה) ויכולת מסירה מצוינת – ב-22.9 דקות משחק בעונה שעברה, הוא מסר 4.8 אסיסטים וגם הספיק לקלוע 6.9 נקודות, שאלו מספרים מצוינים עבור כמות הדקות שקיבל. המספר החשוב בשורה הסטטיסטית הוא 0.7 איבודים, דבר ששם את ג'ונס כמוסר מעולה עם ראיית משחק טובה מאוד ויחס של כמעט 6 אסיסטים לכל איבוד. ג'ונס יוכל לשמש כגיבוי למוראנט או אפילו לשחק לצידו בהרכב שיהיה מאוד מעניין לצפייה.

שחקן נוסף אותו ממפיס החתימו הוא הסנטר ג'ונאס ולנצ'יונאס שחתם על הארכת חוזה על סך 45 מיליון דולר לשלוש שנים. ולנצ'יונאס הוא סנטר מצוין עם יכולת קליעה טובה מאוד מתחת לסל, ואפילו זריקה טובה משלוש שפיתח השנה. החוזה שעליו חתם הוא לא חוזה גדול מאוד ואם יצטרכו יוכלו להעביר אותו תמורת שחקנים צעירים ונכסים, שכן זהו חוזה מצוין שנמשך לאורך שנות השיא של ולנצ'יונאס. אני מאוד אוהב את ההחתמה הזאת ואני רואה אותה כהחתמה מעולה שתעזור מאוד לקבוצה בשנים הקרובות.

תוצאת תמונה עבור ‪jonas valanciunas‬‏

אני מאוד אוהב את ההחתמות שעשו, במיוחד לאור כך שממפיס לא מושכת שחקנים בכירים וכוכבים, ולכן אתן לה ציון +B.

טריידים

הטרייד הראשון והחשוב ביותר שעשו הגריזליס הוא הטרייד בו כוכבם ב-11 השנים האחרונות, מייק קונלי, הועבר ליוטה עבור ג'יי קראודר, קייל קורבר, גרייסון אלן, דריוס בייזלי ובחירת סיבוב ראשון ב-2020. זהו טרייד מצוין עבור הגריזליס, שכן מייק קונלי מזדקן (בן 32) וככל הנראה בקרוב תתחיל דעיכה משמעותית ביכולתו. הם קיבלו עבורו שחקן מצוין בדמות ג'יי קראודר שיוכל להוות מנטור חשוב לצעירים ולחנוך שחקנים כמו ברנדון קלארק ואחרים, בנוסף לבחירת סיבוב ראשון שתמיד רצויה, ושחקן צעיר ומוכשר עם יכולת קליעה מצוינת ואתלטיות בדמות גרייסון אלן.

אני חושב שהגריזליס השיגו את המקסימום עבור קונלי והצליחו לפתח מאוד את הסגל בעזרת הטרייד, כך שבאופן כללי אני חושב שזהו טרייד שהוא win-win בשל כך שיוטה קיבלה שחקן שהופך אותה לקונטנדרית מיידית, ואילו ממפיס קיבלה שחקנים שבעזרתם תוכל לבנות סגל טוב ולהסתכל גם לעתיד הקרוב, והרחוק.

תוצאת תמונה עבור ‪jae crowder and grayson allen‬‏

הטרייד השני שהגריזליס עשו במהלך הקיץ הוא טרייד בו העבירו את קייל קורבר (שהגיע מיוטה בטרייד על קונלי) וג'בון קארטר לפיניקס עבור ד'אנתוני מלטון וג'וש ג'קסון. ללא ספק ממפיס ניצחו בטרייד כשקיבלו שני שחקני הגנה מעולים וצעירים, עבור שחקן רוטציה שולי ושחקן בן 37 שלא נשאר בפיניקס וחתם במילווקי. מלטון הוא גארד צעיר שיתחיל את שנתו השנייה בליגה. הוא שחקן הגנה מצוין לגארד ויכול להשלים את מוראנט כסקנד גארד או כרכז מחליף. ג'קסון הוא שחקן הגנה מצוין וצעיר שזו תהיה עבורו השנה השלישית ב-NBA. יש לג'קסון נטייה להסתבכויות, אך אם ישמור על יציבות מחוץ למגרש (וגם עליו), ממפיס קיבלו שחקן מצוין ומבטיח שקלע בשתי שנותיו 13.1 ו-11.5 נקודות, בהתאמה. בנוסף לכך, ג'קסון בריא מאוד ובשתי עונותיו הראשונות החמיץ סה"כ 8 משחקים מתוך 164 אפשריים.

תוצאת תמונה עבור ‪de'anthony melton and josh jackson‬‏

הטרייד השלישי הוא הטרייד בו נפטרו מצ'אנדלר פארסונס שעבר לאטלנטה עבור סולומון היל ומיילס פלאמלי. זהו טרייד טוב עבור ממפיס, שכן הם קיבלו שחקנים יותר בריאים מפארסונס (לא דבר מאוד קשה) על חוזים קטנים יותר של 13 מיליון להיל ו-12.5 מיליון לפלאמלי. זהו טרייד טוב כי הצליחו להיפטר מהחוזה המיותר של פארסונס ולקבל שני חוזים שאמנם גדולים גם הם ביחס לתפוקת השחקנים, אך נוראיים פחות מחוזהו של פארסונס.

תוצאת תמונה עבור ‪chandler parsons‬‏

הטרייד הרביעי והאחרון הוא הטרייד בו קיבלו את אנדרה איגואדלה, יחד עם בחירת סיבוב ראשון ב-2024 וכסף מגולדן סטייט, עבור פחות או יותר כלום. למרות שאיגי לא צפוי להישאר בממפיס, הם קיבלו בחירת סיבוב ראשון שיכולה לעזור להם בעתיד עם יתר הבחירות שצברו (ויצברו) בטריידים השונים. זהו טרייד טוב שכן אם איגי יישאר (מה שלא יקרה ככל הנראה) הם יקבלו שחקן ותיק עם ניסיון והגנה מצוינת.

הגריזליס עשו מספר טריידים טובים ואני נותן להם ציון A על הטריידים שעשו במהלך הקיץ.

 

סה"כ, הגריזליס עשו מספר מהלכים מעניינים ואני שמח מאוד שהצליחו להוציא את המרב מהאפשרויות שהיו להם, בין אם בשוק השחקנים החופשיים, בין אם בטריידים ובין אם בדראפט. בסופו של דבר, הם מסכמים קיץ מצוין בעקבותיו יכולות לבוא עונות טובות מאוד בעתיד הקרוב.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. אחלה כתיבה, נהנתי לקרוא.
    באמת נראה שעשו אחלה טריידים ובחירות.
    ייקח להם הרבה זמן לצמוח לפחות 3 שנים להגעה לפלייאוף במערב

  2. גה מוראנט נראה לי כמו כישרון על, סוף סוך נפטרו מהקבוצה הישנה, עשו את זה שנתיים מאוחר מדי אבל סוף סוף יהיה קבוצה שטסה במהירות הרוח.

  3. תודה רבה על הניתוח, אחלה עבודה כמו בטור שהיה של הפליקנס.
    גם כאן נראה שיש בניה לעתיד של קבוצה צעירה שמוקפת בכמה שחקנים ותיקים, אני חושב שהם עשו אחלה עבודה בקיץ אבל את הפירות הם יראו רק בעוד שנתיים שלוש

  4. תודה רותם על הניתוח הרחב. אחלה קיץ של ממפיס, נפטרו מהחוזים המעיקים ,קבלו צעירים מעניינים, השאירו את ולאצ'יונאס ,ברוקס אמור לחזור העונה. עתיד מעניין, אולי גם ירוויחו משהו על איגי…

  5. תודה רותם. לא מסכים עם העמדה שלל לגבי הטרייד של קונלי. תכל׳ס ממפיס לא קיבלו כלום אולי חוץ וקצת קראודר. קונלי נתן עונה טובה מאוד בשנה שעברה והיה אפשר וצריך להוציא עליו יותר. גם הטרייד על פארסונס בינוני כי העלות של היל ופלאמלי שווה לפארסונס עם יוצר שנים שנותרו. מה שכן הם שחקני רוטציה שבאמת אמורים לשחק. קלארק נראה לי השימוש הגדול והיחיד של ממפיס הקיץ

    1. יוטה שיחקה אותה בגדול.קונלי הוא אחד הרכזים הטובים בעולם.אאאאתם תראו בשנה הבאה איזה קבוצה חזקה נוצרה ביוטה. קונלי לעומת רוביו שיפור של 100%

  6. Dor לא היו המון קופצות על קונלי וכשהמטרה ניקוי והצערת הקבוצה לבנייה מחדש התמורה סבירה בעיניי ,בטח שברור שהמפתחות הולכים למורנאט…
    בכל אופן טריפל J, מורנאט,קלארק וגם ברוקס וטיוס ג'ונס זה בסיס מעניין קדימה…

    1. קונלי אנדרייטד. זה המחיר כשמשחקים בממפיס. עיסקה סופר סופר טובה ליוטה. שהיו זריזים והוציאו טרייד גנוב כשכל הליגה התעסקה בדוראנט וקוואי.

  7. אהבתי את הסיקור. הערה קטנה: קצת מוזר לקרוא "אהבתי מאוד את ההחתמות, אני נותן b+", למרות שאני מסכים עם הציון. אג,, לקלוע 6.9 נקודות ב 23 דקות זה לא נתון מצויין, ולדעתי טיוס ג'ונס הוא ההחתמה הפחות טובה שמאזנת את ההחתמה היותר טובה של jv. גם מיניסוטה (לא שזה אומר הרבה) חושבים ככה

  8. סיקור מעולה רותם
    עכשיו הבנייה סוף סוף מתחילה אחרי שגאסול וקונלי 2 השרידים האחרונים לקבוצה ההיא שעשתה פלייאוף הרבה שנים עזבו

    גה מוראנט וגרן ג’קסון גוניור הם בינתיים 2 הפרוספקטים המשמעותיים לעתיד.לא עקבתי אחרי ליגת הקיץ אבל ברנדון קלארק זה שם שאמרו אותו לא מעט פה.
    שחקני נבא משלימים טובים כמו קראודר וולנצונאס טובים לבינתיים לשלב הזה של הבנייה לשחק ליד הצעירים
    עם הבחירות דראפט העתידיות יתווספו עוד חלקים בשנים הבאות ומעניין לאן זה ילך

  9. אני אדבר רק על ברנדון קלארק
    לדעתי הוא יהיה בחמישיית הרוקיז השנה ואם לא אז בשנייה.
    שחקן מצויין.

    1. לא בעיה להיות בעשיריה של הרוקיס, הליגה מוציאה לעתים רחוקות 5 רוקיס טובים בטח לא 10.המחזור של 2019 היה יוצא דופן.
      אפילו רוקי השנה זה לא ערובה להצלחה בעתיד. ראה טייריק אוונס ועוד.

  10. רותם, אף פעם לא דאגתי בקשר לידע שלך. אבל הכתיבה היתה של ילד בן 12.5 שזה היית אתה.

    4-5 כתבות שלך עם תיקונים והערות שלי עשו את הטריק. קלטת את מה שהיה עליך לשפר ושיפרת זאת בצורה החיובית ביותר שאפשר, והנה אתה כותב כבוגר, ולא ילד שעוד מעט יהיה בר מצווה!
    אתה תוספת נהדרת לצוות. אני גאה שהצלחתי לקלוט שיש לך את זה מיד בכתבה הראשונה, ואחרי השנייה כבר הכנסתי אותך לצוות.

    ואתה מקבל ממני מתנה: אתה לא חייב לכתוב יותר "חבר צוות צעיר". פשוט כתוב את שמך, אבל אם אתה מעדיף להישאר "חבר צוות צעיר" עוד זמן מה עד שכולם יידעו – זה תלוי בך והבחירה שלך!

  11. אחלה. רק מציע לא להשתמש יותר מדי באחוז מהקו כמדד לקליעה של השחקן, במקום הנתונים הישירים. טיוס ג'ונס קולע ב-42% מהשדה ו-33% מהשלוש. לא מי יודע בכלל.

  12. פוסט יפה. הכתיבה בהחלט משתפרת 🙂 ההערה היחידה המהותית שלי לגבי מוראנט – כתבת שהדאגות ממנו הן האיבודים והההגנה. אני הייתי מוסיף פה קליעה ואולי אפילו דבר ראשון. כפי שכתבת, הוא הגיע ממכללה חלשה, ואין ספק שהאתלטיות והזריזות שלו שמו אותו בדרגה אחת מעל כולם עד כה. אבל הליגה זה סיפור אחר לחלוטין. אם תראה אותו במכללות ברור שהדגש שלו הוא על חדירות ומסירות, אבל פחות על קליעה. הוא פשוט לא ממש היה צריך את זה. יהיה מעניין לראות איך הוא יסתדר מול הגנות חזקות הרבה יותר ופיזיות גבוהה משמעותית, במיוחד כי הוא לא ממש גדול בעצמו והקליעה שלו עדיין לא מוכחת.

  13. יופי של כתיבה!
    תעשה עוד previews .
    ממפיס בהחלט התנהלה נכון בקיץ.
    אמנם היא תהיה אחת החלשות בליגה…אם לא הכי חלשה אבל השלד טוב. ומבטיח.

  14. לא מבין , לפי הכתבה ורוח הכתבה בממפיס הכל דבש.
    המציאות שונה , יש לנו קבוצה שלא תעשה את הפלייאוף גם אם תשחק במזרח.
    יש להם כרגע שני שחקנים טובים מוראנט וגקסון הצעיר. אבל פה מדובר בפוטנציאל.
    לגבי שאר הסגל . איזה ערך יש לטריידים , גם אם הם נחשבים אולי למוצלחים. אם אנחנו מקבלים במקום מרק צח. דייסה דביקה ולא לעיסה.
    מבחינת כדורסל נטו , אני לא רואה קבוצה , לא רואה קשר בין גוש גקסון , איגודאלה, סולומון היל.והדובדבן בקצפת סופרמן, לא אקרא לו סופרוומן כי זה יעליב נשים סופר מוכשרות.
    אולי בנו קבוצה לעתיד, אוספים נכסים ומקווים בעזרת נכסים לערוך וריידים רציניים שיביאו כוכב שלישי עוד שנתיים. כאשר האפרוחים יצמיחו כנפיים.
    בכללי הכתבה טובה. אבל צריך להביט בתמונה הכללית.יחסית לגיל זו כתיבה מדהימה. בגילך בקושי ידעתי לחבר שני משפטים.

  15. אחלה כתבה רותם. אתה משתפר ומעולה לראות את זה,
    רק בקשה – אם תציין גם מי כבר ישנו / נשאר בסגל זה ייתן תמונה שלמה יותר
    תודה רבה !!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט