אירועי דיומא – 18.07.19

היום – משחקי באר שבע ומכבי חיפה בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית.

כדורגל / ניר מועלם :

מוקדמות הליגה האירופית – סיבוב ראשון :

המון משחקים יהיו היום כאשר במוקד, לפחות מבחינתנו הישראלים יהיו מכבי חיפה והפועל באר שבע שינסו להשלים את המשימה ולעבור לסיבוב השני.

17:30 קאיראט(זחסטן) – שירוקי(בוסניה) : אחרי שבמשחק הראשון ניצחה שירוקי 2-1 תגיע קאיראט החזקה למשחק בית אותו היא צריכה לנצח, ואני מאמין שהיא תנצח ותעלה שלב. כאמור, המנצחת במשחק הזה תפגוש בסיבוב השני את המנצחת בין באר שבע ל-לאצי האלבנית. חשוב לציין שקאיראט נמצאת בעיצומה של העונה בקזחסטן ואחרי 19 מחזורים היא מדורגת במקום ה-3 בפער של 4 נקודות מהמקום הראשון.

18:30 אינטר טורקו(פינלנד) – ברונדבי(דנמרק) : אחרי שהקבוצה הדנית ניצחה 4-1 במשחק הראשון שנערך בדנמרק, היא נוסעת לשחק בפינלנד אך לצערה של אינטר טורקו, ברונדבי הרבה יותר חזקה ומנוסה ממנה במשחקים האירופים, אז נכון שאומנם הליגה הפינית נמצאת בעיצומה וכבר אחרי 15 מחזורים אינטר טורקו מדורגת חמישית, לעומת הליגה הדנית שהתחילה רק עכשיו, אני עדיין חושב שיתרון של 4-1 מהמשחק הראשון ובנוסף איכות חומר השחקנים אצל ברונדבי תכריע את המשחק וברונדבי תעלה שלב. אגב מי שתעלה כאן שלב תאלץ לפגוש את לכיה גדנסק, הפולנית שהיא יריבה ברמה אחרת לחלוטין.

19:00 רופס(פינלנד) – אברדין(סקוטלנד) : אחרי שבמשחק הראשון ניצחה אברדין רק 2-1 בבית, היא יוצאת אל פינלנד כדי לשחק מול רופס במשחק הגומלין, התוצאה של 2-1 היא מאוד מזערית וגם השער חוץ שספגה לא מוסיף לה, אציין גם כאן שרופס נמצאת באמצע העונה בפינלנד אך לעומת אינטר טורקו, היא נמצאת במקום ה-10( מתוך 12 בלבד) ולא נמצאת בעונה טובה, ובטח שהליגה האירופית היא לא בראש סדר העדיפויות שלה, אני מאמין שאברדין תעשה את העבודה ותעלה, לא בטוח שהיא תצליח לנצח.

20:00 קראקוביה קראקוב(פולין) – דאק (סלובניה) : המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1-1 עם יתרון ברור לפולנים, והיום הם חוזרים הביתה כדי להשלים את המשימה ואני מאמין שהם יצליחו לנצח את הסלובנים ולעלות לשלב הבא, חשוב לציין שבשלב הבא תחכה להם קבוצה מאוד חזקה – אטרומיטוס היוונית.

20:30 הפועל באר שבע (ישראל ) – לאצי ( אלבניה ), ספורט 4 : אחרי שבאר שבע נראתה נורא בחצי הראשון היא הצליחה לתקן בחצי השני אך עדיין לא הצליחה לנצח את האלבנים והם מגיעים לארץ אחרי 1-1 שהיא תוצאה יחסית טובה למשחק חוץ, כי 0-0 מעלה אותם שלב וגם ניצחון מעלה אותם שלב, וכאן בטוטו טרנר הם אמורים לסיים את העבודה ולעלות שלב. אם ב"ש תעבור היא ככל הנראה תפגוש את קאיראט, אגב עוד לפני שהמשחק יתחיל היא תוכל לדעת את מי היא תפגוש בסיבוב השני במידה והיא תעבור את לאצי.

21:00 מורה ( סלובניה ) – מכבי חיפה ( ישראל), ספורט 1 : אחרי שמכבי חיפה פתחה את החצי הראשון רע וסיימה אותו ב0-0 הגיעה החצי השני ואיתו שני שערים אחד אחרי השני של אשכנזי ועוואד שנתנו לחיפה ויעקוב שחר עוד קצת אוויר לנשימה לקראת המשחק השני, והיתרון של חיפה נראה מבטיח ואמור להספיק לה בשביל לעבור שלב, מורה אגב פתחה את העונה בסלובניה ביום ראשון האחרון כאשר סיימה ב2-2 מול קייזה בחוץ, אחרי שכבר הובילה 2-0. אגב אני במקום מרקו בלבול מנסה לשלב היום את רוקאביצה ואת ווילדסחוט שחתמו מאוחר ולא נמצאים בכושר טוב, הייתי מכניס אותם בדקות ה70-80 כדי שיקבלו קצת כושר משחק ויעבדו על תיאום עם שאר השחקנים. המנצחת במפגש הזה תפגוש את שטרסבורג הצרפתית, אומנם הרבה נלחצים מהעבודה שהיא מצרפת שהיא ליגה חזקה יותר מהליגה הישראלית אך צריכים לזכור שהיא סיימה את הליגה במקום העשירי ורק בזכות זכייה בגביע הצרפתי היא הצליחה להגיע לליגת האירופית, כך שזוהי יריבה קשה אך לא כזאת שלא ניתן לעבור).

22:00 שמרוק רוברס (אירלנד) – בראן(נורבגיה) : אחרי שבמשחק הראשון ניגמר 2-2 בנורבגיה עם שער שיוויון של שמרוק רוברס בדקה ה-94 היא מגיעה הביתה למשחק שבמחינתה היא בעמדה מצוינת לעלות לשלב הבא. שתי הקבוצות נמצאות באמצע העונה כאשר שמרוק רוברס במקום השני אחרי 24 משחקים בהפרש של 8 נקודות מהמקום הראשון ומנגד בראן נמצאת במקום ה-6 בנורבגיה אחרי 15 מחזורים בהפרש של 7 נקודות מהמקום הראשון. בראן קבוצה איכותית יותר אך התוצאה מהמשחק הראשון אינה טובה לה ואני חושב ששמרוק נמצאת בעמדה נהדרת לעשות סנסציה ולהדיח את הנורבגים ואני מאמין שזה מה שיהיה. המנצחת במפגש הזה תפגוש ככל הנראה את אפולון לימסול הקפריסאית.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 12

קטע 11 היה קטע מובהק למאיצים, בלי יותר מדי אירועים מיוחדים (מלבד ההתרסקות של ניקי טרפסטרה, שסיים את המירוץ). הקטע הסתיים כצפוי במיאוץ סיום, כאשר קיילב יואן הצליח לגבור ממש בפוטו פיניש על דילן גרונבייגן. הניצחון של יואן אתמול היה מרשים במיוחד, לאחר שהסתבך לקראת הסיום מאחורי נפילה לתעלה של חברו לקבוצה, יאספר דה בויסט, והצליח לפלס דרכו בחזרה בתוך הדבוקה, עד לעקיפה של גרונבייגן על קו הסיום. לאוסטרלי הנמוך היו כבר ארבעה קטעים על החגורה בגראנד טורים, אך הוא חיכה זמן רב להשתתף בטור דה פראנס, והיה כפסע מזכיות בקטעים השטוחים שקדמו לזה של אתמול. בגזרת ה-GC לא ראינו שינויים רבים, וז'וליאן אלאפיליפ ממשיך להוביל במירוץ לפני תומאס (1:12+), ברנאל (1:16+), קרוייזויק (1:27+), בוכמן (1:45+), מאס (1:46+), אדם ייטס (1:47+), קינטאנה (2:04+), דן מרטין (2:09+) ופינו (2:33+).

קטע 12 פותח את פרק הטיפוסים בפירנאים במירוץ זה. הוא כולל שני טיפוסים קשים בדרגה 1, כשלאחר השני, האורקט ד'אנסיזן, שגם מזכה בשניות בונוס, נקבל ירידה ארוכה של מעל ל-30 ק"מ. מאד סביר שתהיה לקטע הזה השפעה על ה-GC, אך קשה לנחש עד כמה. הירידה הארוכה שבסיום מוציאה מעט את העוקץ מהטיפוסים הקשים שלפניה, כך שלא ברור עד כמה מתחרי ה-GC יתאבדו על הפסגות. יהיה מעניין לראות את המוביל ז'וליאן אלאפיליפ בקטע זה: הטיפוסים של היום הם על הגבול של היכולת שלו להתמודד מול התותחים הכבדים, מה גם שאולי יצטרך לסייע לאנריק מאס מקבוצתו. מצד שני, הצרפתי הוא אחד הדסנדרים הטובים במירוץ, ואם יגיע יחד עם החבורה לפסגה המסיימת, הוא יכול בהחלט להיחשב לפייבוריט. אולי גם נראה את וינצ'נזו ניבאלי (שאיבד סיכוי ריאלי לזכות במירוץ) מנסה להוציא משהו מהמירוץ הזה. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-12:20.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. קצת מידע על סיום סיבוב המוקדמות הראשון בליגת האלופות שנערך אתמול ובשלישי:
    1. קלוז ניצחה בגומלין 3-1 את אסטנה ובכך גם עשתה הפתעה וגם תפגוש את מכבי תל אביב, בפועל יכול להיות שעקב כך שאסטנה הודחה וגם לודוגורץ אז מכבי תהיה מדורגת, אני אשתדל לבדוק את זה במהלך היום.
    2. נומה קאליו האסטונית הפתיעה את שקנדיה המקדונית ועלתה לשלב הבא
    3. סאבורטלו הגיאורגית הדיחה את שריף המולדבית בעוד הפתעה.
    4. תגידו להתראות לאלופה הפולנית פיאסט גלביצה שכבר בסיבוב הראשון נפרדת מאיתנו, אחרי שעשתה 1-1 בחוץ מול באטה בוריסוב אך אתמול בבית היא הפסידה 2-1 והודחה.
    5. לודוגורץ הבולגרית שבה משחקים דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה הודחה אתמול במפתיע על ידי פרנצוורוש ההונגרית.
    6. קבוצות חזקות שעלו ולא הופתעו: סלטיק, רוזנבורג, הכוכב האדום, באטה בוריסוב ומריבור.
    7. ההגרלה של הסיבוב השלישי תהיה ביום שני כאשר משחקי הסיבוב השני יתחילו כבר בשבוע הבא, עדיין לא נקבע יום ושעה למשחק של מכבי אך בטח זה יקבע היום.
    8. משחקים מעניינים בסיבוב השני:
    מכבי – קלוז
    רוזנבורג – באטה בוריסוב
    אולימפיאקוס – ויקטוריה פלזן ( לא אלופות)
    בזל – פסו איינדהובן ( לא אלופות)
    הלסינקי – הכוכב האדום בלגרד

    יום חמישי שמח לכולם

  2. אחרי שעה ראשונה עצבנית של 50 קמ"ש בריחה ענקית של רבע מהפלוטון סוף סוף מצליחה להשתחרר.
    בהתחשב בגודל וביצוג מכאן יבוא המנצח של הקטע היום. הרבה מאד שמות חזקים בקבוצה (אבל לא כאלו שמאיימים על הדירוג הכללי). ביניהם גם החולצה הירוקה של סאגאן והמנוקדת של וולנס.
    הקבוצה היחידה ללא ייצוג היא מן הסתם אינאוס.

  3. היום נפתחה אליפות אירופה עד גיל 20 בעיר בורוס שבשבדיה. שלושה אתלטים ישראלים השתתפו הבוקר בתחרויות וגולת הכותרת היא ההישג של גל קדמון. הספרינטרית בת ה-19 שיפרה את שיאה האישי במאה צטר בשתי מאיות, קבעה 11.79 ועלתה לחצי הגמר שיערך הערב ב-18:10.
    מלבד גל, השתתפו גם שני אתלטים נוספים. מקסים גולדובסקי בן ה-18 קפץ ל-4.60 במוט ולא העפיל לגמר (שיאו האישי הוא 4.80). אביב קופלר, בן גילו של מקסים, היה מעט רחוק משיאו האישי במאה (10.86) כשקבע 11.31 ולא עלה לחצי הגמר.
    לתוצאות:
    http://www.european-athletics.org/competitions/european-athletics-u20-championships/2019/schedules-results/index.html

    לצפיה ישירה:
    https://athletics.eurovisionsports.tv/event/31/european-athletics-u20-championships-boras/calendar/166

  4. אתמול גם נקבע שיא ישראלי ב-1500 מטר על ידי סלאמוויט באיולין-טפרי, שקבעה 4:11.37 בתחרות בליאז' שבבלגיה, ובכך שיפרה ב-32 מאיות את שיאה של לונה סלפטר (עבור שתיהן, המקצוע אינו תחום התמחותן).
    באיולין-טפרי, שנשואה למארו טפרי (דן סלפטר מאמן את שניהם), בעל שיא אישי של 2:10 במרתון, שסיים במקום השביעי באליפות אירופה לפני שנהב קבעה כבר קריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ב-5000 מטר (15:08). היא לא תוכל לקחת חלק באליפות העולם הקרובה, כיוון שישנה "תקופת צינון" בת שנתיים לאתלטים שעוברים לייצג מדינה אחרת (היא הגיעה מאתיופיה).

  5. גל קדמון קבעה 11.79 בחצי הגמר ובכך השוותה את שיאה האישי שנקבע הבוקר. גל לא עלתה לגמר. היא תמשיך לקחת חלק באליפות במאתיים מטר וב-4*100.

  6. תיקים באפילה:
    רוחאן דניס נעלם במהלך הקטע, האופניים המשיכו בלעדיו לקו הסיום.
    משטרת בחריין פתחה בחקירה ,צו איסור הפירסום נמצא בתוקף ,ואסור להוסיף פרטים
    מעבר לאלו שכבר נכתבו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט