אירועי דיומא – 17.07.2019

 

כדורגל / ניר מועלם:

אליפות אפריקה – המקום ה-3 :

22:00 ניגריה – טוניסיה, ספורט 5 : בקרב על המקום השלישי יאבקו ניגריה מול טוניסיה כאשר ניגריה עפה בחצי אחרי הפסד של 2-1 בתוספת הזמן לאלג'יריה ועם מכה מוראלית מאוד קשה, מנגד טוניסיה עפה בחצי הגמר בהארכה אחרי הפסד 1-0 לסנגל. על פניו הסגל של ניגריה איכותי יותר והיא עשתה דרך הרבה יותר טובה ויפה מאשר טוניסיה אבל משום מה משהו מרגיש לי שטוניסיה לוקחת את המשחק הזה ומנצחת ולכן אני אהמר על ניצחון של טוניסיה.

מוקדמות ליגת האלופות – סיבוב ראשון :

המשחקים של היום הרבה יותר מעניינים ומכילים קבוצות הרבה יותר איכותיות, ואני ארשום כאן את המשחקים המעניינים והאיכותיים ביותר

19:30 ריגה ( לטביה) – דונדלק(אירלנד) : אחרי 0-0 במשחק הראשון שנערך באירלנד, יוצאת דונדלק אל המשחק הקשה בלטביה, אם דונדלק מוכרת לכם זה בגלל שהיא שיחקה מול מכבי תל אביב בשלב הבתים של הליגה האירופית ואחרי שניצחה את מכבי 1-0 בבית היא הפסידה במחזור האחרון 2-1 למכבי בחוץ. כרגע העונות באירלנד ולטביה נמצאות בדיוק באמצע כאשר גם דונדלק וגם ריגה מוליכות את הטבלה. אני חושב שריגה תנצח ותעבור שלב, אך ורק בגלל הביתיות שלה. מי שתנצח כאן תפגוש את פרטיזאני טיראנה או קרבאח בשלב הבא.

20:00 סולנה(שבדיה) – אראראט ארמניה ( ארמניה) : סולנה הופתעה במשחק הראשון עם הפסד 2-1, אך חשוב לציין שמהדקה ה-14 הם היו בעשרה שחקנים ואני מאמין שהם יעשו את המהפך די בקלות ויעברו שלב, אני לא רואה אותם מפשלים פה. המנצחת במפגש הזה תפגוש את המנצחת במפגש בין ואלור למאריבור.

20:30 לודוגורץ(בולגריה) – פרנצוורוש(הונגריה) : אחרי שבמשחק הראשון פרנצוורוש ניצחה 2-1(בהפתעה גמורה, לפחות אותי זה הפתיע), הגומלין נערך היום בבולגריה וזה קרב חדש לחלוטין, כי לודוגורץ בבית חייבת לנצח את פרנצוורוש ואני אלך עם ניצחון של לודוגורץ שגם לדעתי הרבה יותר איכותית מהאלופה ההונגרית, ואני אזכיר שצ'יבוטה וביטון משחקים בלודוגורץ, ומנגד מיקו אורמוש משחק בפרנצוורוש. המנצחת במפגש הזה תפגוש כפרס מפנק את המנצחת בין וולטה(מלטה) לדודלנג'(סן מרינו).

21:00 קלוז(רומניה) – אסטנה(קזחסטן) : הקרב שהכי מעניין אותנו הישראלים הוא הקרב הזה, או לפחות מי שאוהד מכבי( אני לא אוהד מכבי אבל מאוד חשוב לי הכדורגל הישראלי), כאשר אסטנה מגיעה אחרי שבמשחק הראשון בבית היא ניצחה 1-0 אבל היתרון עצמו הוא שביר ויכול בקלות להתנפץ על ידי קלוז הרומנית, אני חושב שאסטנה הייתה קבוצה איכותית הרבה יותר בעבר והם ירדו מנכסיהם אבל עדיין עם יתרון זעיר ועם ניסיון רב יותר באירופה היא תוציא לדעתי תיקו ותעלה לשלב הבא שם היא תפגוש את מכבי תל אביב. אני רק אציין פרט חשוב – ההגרלה של סיבוב המוקדמות השלישית תהיה בעיצומו של הקרב בין מכבי למי שתעלה כאשר מכבי תקבל את הדירוג של מי שמשחקת מולה, כך שאם מכבי מגרילה את אסטנה היא יכולה להיות מדורגת ולקבל הגרלה קלה יותר בהמשך, ואילו אם היא תקבל את קלוז שתעבור את אסטנה לבסוף, יכול מאוד להיות שהדירוג של מכבי לא יספיק והיא לא תהיה מדורגת בהגרלה ותקבל הגרלה קשה, וכמובן שהכל תלוי גם אם היא תעבור כמובן שלב.

21:00 פיאסט גלביצה(פולין) – באטה בוריסוב(בלרוס) : במשחק הראשון באטה הוציאה תיקו 1-1 מול פיאסט וזוהי תוצאה לא טובה בכלל כי כבר שמתחיל המשחק באטה בוריסוב יודעת שהיא בחוץ ואם היא רוצה להשאיר לעצמה סיכוי היא חייבת לכבוש ולסיים את המשחק בתיקו 2-2 ומעלה או לנצח, ואני מאמין שפיאסט גלביצה חזקה מידיי עבור באטה בוריסוב ואני מאמין שנראה את פיאסט גלביצה בשלב הבא שם היא תפגוש ככל הנראה את רוזנבורג הנורבגית החזקה.

21:45 סלטיק(סקוטלנד) – סראייבו(בוסניה) : אחרי שבמשחק הראשון סלטיק ניצחה 3-1 את סראייבו בבוסניה היא מגיעה הביתה למשחק שהוא על הפרוטקול בלבד, כאשר ניר ביטון צפוי לשחק גם היום כמו שהוא שיחק במשחק הקודם. סלטיק תפגוש את המנצחת במפגש בין שקנדיה המקדונית לנומה קאליו האסטונית, הגרלה יחסית קלה לסלטיק.

משחקי אתמול מסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות :

נומה קאליו האסטונית שהדיחה לפני כמה שנים את מכבי חיפה כאשר היא לא הראתה איזה כדורגל מיוחד, הצליחה להדיח בהפתעה מוחלטת את שקנדיה המקדונית עם ניצחון 2-1 בחוץ ועלתה בזכות שערי חוץ, וכפרס היא ככל הנרא תשחק מול סלטיק בשלב הבא.

המשחק בין שריף טיראספוטל המולדבית לסאבורטלו הגיאורגית היה משוגע לחלוטין, במשחק הראשון שריף הפסידה 3-0 בבית בהפתעה מוחלטת וגמורה, ואז הגיעה אתמול משחק הגומלין בגיאורגיה וכבר אחרי 10 דקות שריף איזנה את היריבות עם 3-0 מצידה, כלומר כבר אחרי 10 דקות ראשונות היא הצליחה למחוק פיגור של שלוש שערים של הגיאורגים ועוד במשחק חוץ. אבל מאז לא בדיוק ברור מה קרה, הבעיטות הפסיקו להיכנס לשער ואז בדקה ה-57 סאבורטלו צימקה את התוצאה וכרטיס אדום בדקה ה-72 לשריף בעצם גמרו את הסיפור, והפתעה שניה נרשמה אתמול כאשר שריף הודחה כל כך מוקדם, וכפרס על ההצלחה סאבורטלו תפגוש את דינאמו זאגרב החזקה, לקרב אבוד מראש.

נעדכן גם שהכוכב האדום בלגרד עלתה שלב אחרי ניצחון 2-1 בבית על סודובה מליטא, ובנוסף הלסינקי עלתה אחרי 2-2 מול אייבי מאיי פארו ובכללי 5-2.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 11

קטע 10, שלפני יום המנוחה הראשון, היה אמור להיות סה"כ עוד קטע עבור המאיצים, אלא שבפועל הוא הפך לאחד הקטעים שיכריעו את גורל המירוץ כולו. הדרך אל העיירה אלבי הייתה מלווה ברוחות צד ערות, וכפי שקורה לא מעט במצבים מהסוג הנ"ל, קבוצות ערניות מנצלות את המצב על מנת ליצור פיצולים בפלוטון. אתמול היו אלה אינאוס וקוויק סטפ, שתי קבוצות שעשו בעבר שימוש נרחב בטקטיקה זו. התוצאה הייתה פיצול של הפלוטון לשלושה חלקים כ-30 ק"מ לסיום. בעוד שרוכבי שתי הקבוצות הכתיבו קצב מטורף מלפנים, פייבוריטים כפוגלסאנג, פינו, אורן ופורט נתקעו בקבוצה השנייה, שהגיעה לבסוף בפיגור 1:40 דקות, בעוד שהקבוצה השלישית כללה את מיקל לאנדה (שנפל מאופניו לאחר איבוד שליטה של וורן בארגיל), והגיעה בפיגור 2:10 דקות. בסופו של דבר, הקבוצה הראשונה הגיעה לאלבי למיאוץ המוני, שם הצליח וואוט ואן ארט לגבור ממש על הקו על אליה ויוויאני. הבלגי הצעיר הוא כוכב שביט בענף – לאחר שזכה שלוש פעמים ברצף באליפות העולם בסייקלוקרוס, הוא הצטרף השנה לקבוצת יומבו ויסמה, ופרע מייד את השטרות עם שני נצחונות בקטעים בדופינה והניצחון בקטע זה. לקבוצה ההולנדית הניצחון מצטרף לטור חלומי במיוחד, בו זכתה בארבעה קטעים. עוד אחד שישן היטב ביום המנוחה היה ז'וליאן אלאפיליפ, שהגדיל את הפער שלו בראשות המירוץ, לאחר ששלושת הרוכבים שאחריו איבדו זמן רב. אלא שהמרוויחה הגדולה של קטע זה הייתה קבוצת אינאוס – שני המובילים של הקבוצה, גראן תומאס ואיגן ברנאל, התרחקו מרוב יריביהם המסוכנים ביותר, כשנראה כעת שרק נאירו קינטאנה ואדם ייטס נמצאים קרוב מספיק על מנת לאיים עליהם. כך שלאחר אירועי הקטע, ז'וליאן אלאפיליפ ממשיך להוביל במירוץ לפני תומאס (1:12+), ברנאל (1:16+), קרוייזויק (1:27+), בוכמן (1:45+), מאס (1:46+), אדם ייטס (1:47+), קינטאנה (2:04+), דן מרטין (2:09+) וצ'יקונה (2:32+).

קטע 11, המסתיים בעיר טולוז, הוא קטע קצר יחסית ושטוח יחסית (אין באמת קטעים שטוחים במירוץ הנוכחי), הצפוי להסתיים במיאוץ המוני. בתסריט המתבקש אנו אמורים לקבל שוב מאבק בין ויוויאני, גרונבייגן, סאגאן, יואן, מתיוס, קריסטוף, טרנטין ושאר המאיצים. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. ראיתי כותרת שדיאנה וייסמן שברה את השיא של עצמה בתחרות אמש בשבדיה, אלכס יקירנו נודה לך אם תוכל להרחיב על כך

    1. בדיוק, כי אז בסיבוב השלישי מכבי תהיה מדורגת אך ורק בזכות אסטנה .
      כרגע יש המון קבוצות מעל מכבי אך מעל אסטנה יש רק 4 קבוצות, כך שבוודאות מכבי תהיה מדורגת. אגב ההגרלה תהיה לפני המשחק הראשון מול אסטנה ותתקיים ביום שני הקרוב.

      אגב אם קלוז תנצח בסופו של דבר, אז מכבי מדורגת מעל קלוז והדירוג של מכבי ככל הנראה לא יספיק והיא לא תהיה מדורגת ואז היא תוכל לקבל את : סלטיק, קופנהגן, דינאמו זאגרב, אפואל ניקוסיה, אייאקס ופאוק סלוניקי.

  2. דיאנה, שמאומנת על ידי אמה, אירינה, קבעה 11.29, שיפור של 6 מאיות לשיאה הקודם, בתחרות שנערכה בצרפת. עם תוצאה זו, דיאנה התקרבה לכדי 5 מאיות לקריטריון לאליפות העולם בקטאר, שעומד על 11.24 (הקריטריון האולימפי הוא 11.15). בהחלט הישג נהדר לאתלטית בת ה-21.
    בשבוע הבא דיאנה תיקח חלק במיאוצים למאה ומאתיים מטר באליפות ישראל באתלטיקה, שתיערך ב-24-25 ביולי בהדר יוסף שבת"א.

    1. לא כל כך יודע לגבי הסיקור בארה"ב. יש כמה רוכבים אמריקאים לא רעים, אבל הם רחוקים מלהיות כוכבים. באירופה זה מקבל את הסיקור הרגיל לענ"ד. והטור עצמו עדיין בחלק הראשון, עוד לא הגענו לשלבים הבאמת מעניינים.

            1. תבחר יום…

            2. עידו, זה עניין של טעם כנראה. אפשר לומר שרוב קטעי המיאוץ היו יחסית שקטים.

            3. אני פשוט הכללתי לקטעים שטוחים. אבל הספרינטים כולם כמעט היו מרתקים.

            4. מסכים שהספרינטים היו מרתקים. מצד שני, חוץ מאשר בקטע הראשון והאחרון, הקטעים עצמם היו יחסית שקטים מלבד הספרינטים עצמם.

            5. הבנתי אותך (אני גם התכוונתי לשטוחים), רק שהספרינטים יכולים להיות מרתקים גם אם מדליקים את השידור 5 דקות לפני

            1. נכון, ובדיוק בגלל זה. היה בקו הקדמי כמעט בכל אחד מהספרינטים.

            2. הבחור בנוי כמו מרים משקולות, בסטנדרטים של רוכבים.

            3. למה כמו מרים משקולות ?
              כמעט שלושים אחוז מהאימונים שלו הם הרמות משקולות.

            4. נכון, זה עדיין לא הופך אותם לבנויים בסגנון. ספרינטר צריך להיות מוצק יותר מרוכבים ממוצעים. הוא ספציפית נראה אף יותר מכך.

            5. יותר גורילה מגרייפל?

            6. יואן יותר "דחוס".

            7. יואן הוא טיפוס מרתק .
              בניגוד לפורט החרות הוא עצלן.
              בניגוד לפורט הממוקד הוא מפוזר.
              בניגוד לפורט שעובד חזק על סיבולת טריאתלון והארכת השרירים ,הוא עובד על כוח מתפרץ ושרירים קצרים .
              וכאן מסתימות ההעדפות לטובת פורט.
              שיחה עם פורט מגיעה למצב בו פורט נתקע עם אוצר מילים מוגבל ועובר ל יו נוא יו נוא…
              יואן מבריק לא חסר לו אוצר מילים.
              בניגוד לפורט השחצן יואן צנוע , מודע לחסרונותיו מודה בהם לא מנסה להסתיר ,מאד פתוח שוב בניגוד לפורט המסוגר שמסתתר צאחורי המילים תחרותיות מגיל מאד צעיר .
              מבחינת הבנת פיזיקת הרכיבה יואן הוא עילוי שוב במיגוד לפורט שלול ההבנה.
              הוא מודע לחלוטין למרכז הכובד לניואנסים הקטנים ברכיבה.
              הוא מעולם שוב בניגוד לפורט לא נחשב לעילוי אך לוקח שוב בניגוד ל …
              את מה שנותנים לו.
              הוא בחור קטן חזק אך עדין אינו ממפרק את דרכו כמו סאגאן או רובי מקיואן.
              הוא פשוט מנצל נכון את חוקי הפיזיקה ויושב על הגלגל של האיש החם מנצל את כוחו ועטקך אותו בדרך לקו הסיום .
              הוא איד הרוכבים החכמים בדבוקה דווה לשים לב אליו ,אםשר ללמוד ממנו רבות .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט