הכירו את גלעד לוי – התקווה הגדולה הבאה של ישראל / הגולש אבי עובדיה

הכירו את גלעד לוי – התקווה הגדולה הבאה של ישראל

(מאת אבי עובדיה בן 37, מהישוב עץ אפרים)

 

*

 

התקווה האמיתית לשחקן ה-נ.ב.א הישראלי הבא אולי תפתיע אתכם אבל מדובר בגלעד לוי – בחור דתי שגדל באשדוד.

גלעד למד בישיבה תיכונית באשדוד ועבר בגיל 14 לשחק בקבוצה של גלבוע גליל.

מכיוון שהמשפחה של גלעד היא משפחה דתית – כיפה סרוגה, הם חיפשו מסגרת שיהיה לו נח וטוב להתפתח בה. באחד הראיונות גלעד ואבא שלו אמרו שדווקא בארץ היה לו יותר בעייתי נושא האימונים ומשחקים בגלל שבת.

גלעד השתתף בנבחרת הקדטים של ישראל בקיץ שעבר ולמרות שהוא צעיר בשנתון מהשחקנים האחרים הוא העמיד ממוצעים של 10 נקודות למשחק, עם 68.2 אחוזים מהשדה, שהציבו אותו במקום הראשון באליפות בקטגוריה הזו. הוא קטף 7 ריבאונדים וחסם כמות מרשימה של 2.6 פעמים לערב, שהציבו אותו במקום השני בטורניר, לפני אזולאס טובליס הליטאי ששיחק שבע דקות יותר ממנו בממוצע.

ההחלטה הבאה של המשפחה הייתה להעביר אותו לאקדמיה מעולה בחו"ל.

הוא עבר לשחק באסטודיאנטס בספרד והוא חי שם עם אחיו הגדול. המועדון דואג לו לארוחות כשרות והוא פטור מאימונים בשבת.
במהלך השנה נערך טורניר בו השתתפו האקדמיות המפוארות של ריאל מדריד, ברצלונה, חובנטוד בדאלונה, ולנסיה, מלאגה ואחרות. אסטודיאנטס של לוי הייתה אחת הקבוצות החלשות בטורניר, אבל זה לא מנע מהסנטר הישראלי, שהופיע לראשונה בטורניר מסוג זה (מדובר בטורנירים שמתקיימים אחת לכמה חודשים בספרד ומאגדים את מחלקות הנוער המובילות במדינה), לצוד את עיניהם של הסקאוטים והעיתונאים.

לוי סיים את הטורניר עם מדד היעילות השני בטיבו מבין כלל השחקנים (23.7), עם ממוצע הנקודות החמישי בגובהו (16) וממוצע הריבאונדים הרביעי בגובהו (10). באופן מעודד למדי, את משחקו הטוב ביותר רשם דווקא מול ריאל מדריד החזקה, במצ'-אפ ישיר מול הכישרון המדובר אוסמאן גארובה. אותה ריאל הקשתה מאוד על דני אבדיה כשהאחרון פגש אותה בטורניר הנוער האחרון של היורוליג, אולם לוי לא נרתע משחקני הבלאנקוס ולמרות שקבוצתו הובסה, הוא עצמו הרשים עם 32 נקודות, 6 ריבאונדים, חסימה ומדד יעילות 40.

השאלה הדתית תשחק פה מין הסתם בעתיד את השיקולים שלו ואם הוא כן ירצה להיות דתי קשה לי להאמין שיוכל להיות בנ.בא. אולי יהיה מהגבוהים החזקים באירופה.

נכון להיום, גלעד בגובה 2.16 בגיל 16.5 והוא עוד יכול לגבוה עד לגובה 2.19.

בהחלט שווה לעקוב אחריו ולראות להיכן הוא יגיע.

 

וכאן תקציר של המשחק המדהים שלו מול הנוער של ריאל:

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה אבי, נראה מבטיח.
    כמו שציינת השאלה הדתית היא השאלה הגדולה. בארץ קשה מאוד להיות שחקן דתי. מקווה שיצליח לגשר על הפער הזה.
    השאלה הגדולה זה לגבי הnba מהבחינה הדתית, שבתות וחגים שיש משחקים… טיסות בשבתות

  2. תודה רבה, לא שמעתי עליו עדיין וכאן אני שומע עליו פעם ראשונה.
    יפה לראות שהצלחנו להצמיח שחקנים גבוהים, והוא נראה בהחלט שחקן מבטיח, השאלה החשובה היא מה הוא יעשה עם השבת, האם הוא ימשיך לשמור שבת מה שיגרום לו לוותר על ה-NBA או ההיפך. מה שכן הוא כרגע פרוספקט מעניין, אנחנו בטוח עוד נשמע עליו.

    האם הוא משחק בנבחרת הנערים של ישראל?

    1. הוא משחק גם בנבחרת שנתון מעליו. עם המחסור בגבוהים שיש לנו בארץ הוא עוד יכול לשחק באיזה 3 נבחרות..

  3. תודה רבה. אכן גלעד הוא הפרוספקט הגבוה מהטובים שהיו בארץ, כשאף התרוצצו השבוע שמועות שהוא עשוי להיות מזומן לנבחרת העתודה לקראת אליפות אירופה בארץ בעקבות פציעתו של שחקן הפנים גבי צ׳צאשווילי. זו תוכל להיות מקפצה נהדרת עבורו להתמודד עם שחקנים פיזיים יותר, והוא ייתן תרומה נפלאה לנבחרת מתחת לטבעות. יש לו שני אחים מבוגרים ממנו ששיחקו כדורסל. האחד – אלאור, 2.17 מ׳ והיה השחקן הגבוה בארץ. התאמן באקדמיה של וינגייט אך נפל לליגות נמוכות בשל בעיות ברכיים רבות מה שעשוי להדאיג בקשר אליו. יצטרך להעלאות מסה בצורה משמעותית בכדי לנסות ולמנוע פציעות מיותרות וכך ללא ספק עשוי להיות הסנטר הישראלי הראשון בNBA

  4. תודה חברים על התגובות.
    אכן השאלה הדתית תהיה פה סוגיה מעניינת , מנחם ועוד גולשים כמובן התייחסנו בעבר לגבי נושא ספורטאים דתיים והפספוס שיש להמון כשרונות מהמגזר הדתי.
    רק אתמול זכה סייף ישראלי דתי במדליית זהב !! באליפות אירופה בסייף , מאיר טפירו ואמיר כץ היו שחקנים שגדלו במגזר הדתי ויש לא מעט שחקני כדורגל שבאו מבתים דתיים.
    גם בסגל המורחב של מכבי ראשון לציון יש בחור חובש כיפה
    הרבה מאוד שחקנים טובים שמצליחים לשחק בליגת העל בנוער צריכים בד"כ לבחור האם להמשיך באורח חיים דתי או ספורט מקצועי.
    הרבה מאוד חברה מפסיקים לשחק ומתגייסים ליחידות קרביות ואולי חוזרים לשחק בליגות הנמוכות.
    חבר שלי שי שהוא מאמן כדורסל לנוער ומורה לספורט בישיבה תיכונית שואף להקים מגמת ספורט ואולי יצליח לרכז קבוצה של שחקנים דתיים עם שאיפה למקצוענות בתחום הספורט יחד עם אורח חיים דתי.
    קשה לראות אותו עובר לשחק בנ.ב.א לא רק בגלל הרמה אלא בגלל ששם הוא לא יכול אפילו להיות מסורתי בדת , באירופה ובטח בארץ הוא יכול להיות אולי לא דתי לגמרי אבל יהיה לו יותר פשוט.
    בהחלט יהיה מעניין לעקוב אחריו

    1. פעם בחודש אני הולך בשבת לבית הכנסת של חב"ד. פעם היינו ניפגשים במלון הייט. עתה הם קנו בניין של בנק שעזב ויש להם מקום משלהם. בשבת באים כ-50 גברים ונשים. אין כל דרך להגיע לשם ברגל. נדמה לי שהרבי, אשתו, וחמשת ילדיו ישנים שם בחדר צדדי על מזרונים מצתנפחים. כל הבאים מגיעים במכוניות ורבים מהם חובשי כיפות ואני לפעמים רואה גם ציצית. היכן כתוב בתורה שאסור לנסוע במכונית בשבת? או לטוס? למה הוא לא יכול להמש\יך להיות דתי הנוסע וטס בשבת? המשחקים הם תענוג, לא עבודה.

      1. יש פסק מיוחד של הרב פיינשטיין שמתיר לסוע בשבת ברכב לבית הכנסת אך זה אסור לנהוג בשבת מכיוון שזה מבעיר אש.
        הבעיה היא שעבור גלעד זה לא תענוג אלא עבודה (הלוןאי על כולנו עבודה כזאת) ואסור לעבוד בשבת.
        אולי יהיו רבנים מסויימים שיתירו לו כן לשחק בשבתות.

  5. הוא נראה רזה מאוד, מזכיר את רוברט רותבארט.
    אם הוא באמת רוצה להגיע רחוק ולא לסיים בליגה לאומית, יהיה חייב להעלות מסת שריר רצינית.

  6. אבי עובדיה, תמסור לו שהוא חייב להעלות עשרות קילו ומסת שריר. ראיתי עכשיו את התקצירים שהעלת. הוא שוקל כמו גארד במקום לשקול כמו סנטר.
    אכן נראה שחקן טוב, אבל שוב, עם המשקל הזה , לאן הוא יגיע?

    1. לכן אני חושב שהוא עשה בשכל ולא משחק בארץ אני מאמין ששם יודעים אך לחזק אותו ולבנות אתו פיזית בצורה יותר טובה מאשר בארץ

  7. כדי שהיצע השחקנים הישראלים יתרחב עשה טוב פיני גרשון ופתח אקדמיה גם למגזר הדתי עם קצת יותר יחצנו"ת אני מקווה שזה יצליח לשבור את המגבלות של מערכת החינוך הדתית וגם את המודעות של ההורים שאפשר להיות גם ספורטאי צמרת וגם תלמיד חכם (מה שמוכח על פי מחקרים ששחקן מצטיין הוא בדרך כלל גם מצליח בלימודים)
    חשוב להמשיך להציף ולחשוף את הכישרונות הללו כדי שהם יתנו מוטיבציה לאחרים

  8. שיאכל הרבה עוף וגם ישתה מרק עוף של אמא.
    הוא צריך לעבוד על מסת שריר. עבודה בחדר כושר והרבה חלבון.

    1. ברור שלא יוכל לבנות מסת שריר כל כך מהר אבל חייב דיאטת חלבון כדי שיוכל להגיע קרוב לאופטימום בגיל הנכון.

      1. הוא כולה בן 16, אני לא מבין בזה יותר מידי אבל יש מצב שהוא עוד מתפתח ונראה לי שקצת מסוכן להתעסק עם מסת שריר בגיל הזה. אבל שוב, אני לא מבין בזה כלום, אולי זה נורמלי.

        1. אין שום בעיה להתעסק עם אימוני כוח ותזונה למסת שיר גבוהה מגיל צעיר מאוד, ובטח שלא מתחילת גיל ההתבגרות (נניח 13) וצפונה. לפני גיל ההתבגרות זה אמנם לא מאוד יעיל ולכן לא עושים את זה, אבל אין בעיה עקרונית עם זה. ומעבר לזה, עצה ידידותית: אם אתה לא מבין בזה כלום עדיף לא לתרום לתפוצה של דעות קדומות כמו זו. זו למשל דעה קדומה שגורמת לילדים לא להתאמן בצורה רצינית מגיל צעיר יחסית "בגלל שזה יפגע להם בגדילה" או "כי זה מסוכן לעמוד השדרה" או כל מיני טענות אחרות שהופרכו בעשרות אם לא מאות מחקרים שנעשו בתחום.

  9. אבי תודה רבה על החשיפה לכישרון מאוד מעניין. ההחלטה לצאת בגיל צעיר לאקדמיה באירופה מאוד מעניינת ונראה על הרבה בגרות מצד הנער שמתמודד עם ריחוק מהבית ולא חוזר (להזכיר למשל את המקרה ההפוך מהכדורגל של בניון ואייאקס בזמנו). אגב אני מכיר מעלה אפרים, איפה זה עץ אפרים???

    1. תודה אסף, עץ אפרים זה ישוב שהיה קטן אבל עכשיו יש שם הרחבות די גדולות .
      נמצא ליד שערי תקוה ואלקנה .

  10. תודה על החשיפה. שיהיה לו בתיאבון, זה הדבר העיקרי שהוא צריך להשקיע בו. אחר כך? הלוואי שיגיע הכי רחוק שיוכל\ירצה

  11. כמו שאומרים גובה אי אפשר ללמד. אז יש לו עתיד. ולגבי שמירת מצוות וNBA – בחיי שאני לא מבין למה זה חייב להיות מכשול. יש כ"כ הרבה משחקים בעונה, קבוצה יכולה ללוותר לו מראש על השבתות/מוצאי שבתות, בהתאם ללוח שלה, לא יקרה שום אסון. אם הוא מתפתח להיות שחקן מספיק טוב כדי לשחק בליגה – אז אמור להיות שווה להחזיק אותו גם אם לא ישחק כ15% מהמשחקים בעונה. אפילו 25%.

  12. לפני שמדברים בכלל על דתי/לא דתי הסיכוי שלו להגיע לNBA לא גדול מלכתחילה.היום זה לא מה שמחפשים בNBA.הוא יצטרף להיות עילוי בהגנה בשביל להשיג חוזה בNBA.
    מה שכן אם הוא יתחזק אז קריירה מרשימה ביורולויג הוא יעשה

  13. חייב להעלות במשקל ולהתחזק. עם איך שהוא נראה עכשיו, סמסטרים חזקים ובעלי מסה, גם אם נמוכים ממנו יכולים לעשות עליו פוסט אפ. כנראה שזה אפילו יוסיף לאיטיות המרגיזה, אבל נראה הכרחי

  14. הגיע הזמן שהרב הראשי עם מועצת חכמיו יחליטו שנסיעה בשבת או טיסה – מותרים. אנחנו לא חיים 2,600 שנה אחורה.

    1. אין דבר כזה, חכמים לא יכולים לבטל הלכה של הדור הקודם. ההלכה רלוונטית לימינו וכן אם הדת חשובה לו הוא לא ילך לשום ליגה מקצועית כנראה ואין לו מה לחלום על היתר כי אי אפשר לכופף את ההלכה בשבילך (רפורמים)

      1. סתם הערה,
        עקרונית חכמים יכולים לבטל הלכה של הדור הקודם, אם
        א) הם גדולים מהם בחכמה
        ב) רבים מהם במניין
        ג) בדברים שלא פשט איסורם בכל ישראל (ששומרים תורה) , או ב18 דברים שבית שמאי גברו על בית הלל, לא כאן המקום להאריך.

    2. מלאכות האסורות בשבת לא נאסרו בגלל הטורח שלהן, אלא בגלל העיקרון שיש בהן יצירה של דבר חדש.
      יש מקרים גבוליים, יש דברים שבהם תוקעים את המטרה לפני שיורים את החץ כי ליבם של החכמים אומר להם מהי רוח התורה ומה היא לא רוח התורה (למשל השוואת חימום אוכל בקרינה אלקטרומגנטית לחימום אוכל ע"י בישול או טיגון), ויש מקרים שבאמת יש עליהם מחלוקות, מה שבטוח שאם מתעלמים לגמרי מ"רוח התורה" כיצד אמורה להיראות השבת – כמו כל דבר בחיים שמתעלמים ברוח הדברים שלו – הוא הופך להזוי.
      עקרונית אדם יכול היה להדליק טלויזיה עם שעון שבת, להדליק מכונת כביסה עם שעון שבת, הכל עם שעון שבת, ועוד יותר מזה – אבל מה תהיה צורה של שבת כזו, אחת המטרות העיקריות שלה – ניתוק מצורת חיי החולין הרגילה כדי להקדיש יותר זמן לדברים המהותיים בחיים – תיעלם. בהרבה תחומים אם מתעלמים מכיצד התוצאה אמורה להיראות ונצמדים לכללים היבשים – מקבלים אבסורדים. בעבודה, בזוגיות, בחינוך, בספורט. להבדיל, גם בהלכה.

  15. מסכים עם יניב שהסיכוי להגיע ל-נבא לא גדול. הוא לא מה שמחפשים שם כיום ומספר הסנטרים האמיתיים בכל קבוצה מוגבל מאוד. אבל זו לא השאלה המעניינת בעיני, אלא אם הוא יוכל להיות סנטר העתיד של נבחרת ישראל, ודווקא כאן יש לדעתי סיכוי לא רע. אמנם האתלטיות לא משהו, אבל מעבר לגובה, יש לו גם מוטת ידיים טובה (משהו כמו 2.25 אם אני זוכר נכון) ובעיקר כפות ידיים ענקיות שמאפשרות לו לחפון כדורים ולנהל משחק עם יד אחת. זה בולט אחרי ריבאונד, אבל גם בהתקפה ואם ישפר עוד את ראיית המשחק והתזמון, זה גם יעזור לו למצוא חברים לקבוצה בצבע או מחוץ לקשת ויקשה על היריבות לעשות עליו דאבל-אפ.

    די אהבתי מה שראיתי ממנו בנבחרת הקדטים בשנה שעברה, וגם השנה בספרד. היסודות די טובים ויש לו דברים מעבר לגובה, בעיקר טאצ' לא רע ליד הטבעת (וגם קצת יכולת מחצי מרחק) ותזמון סביר לריבאונד וחסימות. המשקל ישתפר עם הגיל. הוא לא יהיה אף פעם ממש חזק, אבל נראה לי שיוכל להתמודד בצבע בעתיד. יותר חשובה בכדורסל של ימינו היא הניידות ובתחום הזה יש לו לא מעט על מה לעבוד.

    בכל מקרה, נראה כמו פרוספקט מעניין לכדורסל האירופי ולנבחרת ישראל וזה לגמרי מספיק בהתחשב בכמה שאלו נדירים אצלנו. המון עבודה עוד לפניו, אבל הבסיס לא רע.

  16. לחלוטין שחקן כדורסל.
    בהחלט נראה כזה אך חשוב מכך ,הבחור חושב על המגרש קבלת ההחלטות שלו נכונה.
    מכדרר קולע פורץ.לסל מטעה , קולע מרחוק.
    נזל שהוא דתי ,אם הדת תציל אותו מהנבא יהיה נפלא .
    הוא בהחלט שחקן ברמה הגבוהה באירופה ויכול להתקיים מכך יפה ולהתקדם.
    בקשר לנבא החיגה הזו חא עושה טוב לגוף של איש
    במיוחד לא לכאלו שבאי מבחוץ.
    תודה רבה אבי.

  17. +1
    יש פה פוטנציאל רואים מייד.
    על איזה מסת שריר מדברי פה ?? ילד בן 16 בסה"כ עם מבנה גוף טוב …זה לא שון בראדלי.

  18. תודה רבה לכל המגיבים פה.
    הרווחנו גם דיון הלכתי וגם מקצועי.
    לדעתי הוא לא כ"כ מתאים לנבא בדרישות העכשוויות משחקנים גבוהים.
    אחרי התגובות פה חשבתי על יעודו ולדעתי הוא יוכל להיות סוג של יאן וסילי , כוכב יורוליג שגם הוא לא שחקן חזק פיזית אבל גבוה וארוך עם הבנת משחק טובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט