הצהרה הגנתית: מכבי תל אביב גברה על עירוני נהריה דרך ההגנה / שי בוקר

טיוס מול אלטיט. הסנטר הוביל את קלעי מכבי עם 14 נקודות. (צילום: אתר מכבי תל אביב בכדורסל)

 

מכבי תל אביב יצאה לנהריה למשחק שלא ישנה מיקום לאף קבוצה, והראתה הגנה מרשימה לאורך כל המחצית השנייה. המשחק ההתקפי לא היה כפי שהצהובים קיוו אבל זה הספיק על מנת לנצח בנהריה, 77:71. טאריק בלאק ואלכס טיוס הצטיינו בצהוב. מילותיי על המשחק וראיונות עם מאמנה של מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס והגארד סקוטי וילביקין נמצאים בהמשך. ביום חמישי תתחיל סידרת רבע הגמר מול הפועל תל אביב.

רבע ראשון: 21:25 למכבי תל אביב

הצהובים פתחו נהדר את המשחק עם 11 נקודות רצופות בהובלתם של סקוטי וילביקין וג'ייק כהן, וגרמו לאריק אלפסי להזעיק פסק זמן עם 7:50 לסיום הרבע הראשון. נהריה חזרה היטב מפסק הזמן עם חמש נקודות רצופות של מייק הנרי ואריק גריפין, וצימקה ל-11:5. שלשה של ג'ון דיברתולומיאו החזירה את היתרון ל-9, 20:11. נהריה שוב חזרה וצימקה ל-2 נקודות בלבד לאחר שלשה של דגן יבזורי, אבל אלכס טיוס חתם את תוצאת הרבע עם שתי נקודות.

רבע שני: 41:37 למכבי תל אביב

הסגולים המשיכו בממונטום בתחילה הרבע השני, ועם ריצת 2-7 שהסתיימה עם שתי קליעות עונשין של טרי אלן, עלתה ליתרון ראשון, 27:28. שתי נקודות של ג'וני אוברייאנט החזירו את היתרון לצהובים, גריפין סיים אליי-אופ גדול לדאנק והחזיר לנהריה את היתרון. דני אבדיה קלע שתי נקודות בחזרה והעלתה את מכבי תל אביב שוב ליתרון נקודה, 31:30. אוברייאנט הוסיף שלשה משלו וקבע 36:30 עם 3:27 להפסקה. שלשה של אנתוני ברבר שוב הורידה ל-3. ג'רמי פארגו מסר אסיסט בעין עקומה לטיוס לדאנק והצהובים עדיין הובילו בהפסקה, 41:37 לאחר שאלן שוב צימק.

רבע שלישי: 63:48 למכבי תל אביב

ברבע השלישי מכבי תל אביב העלתה הילוך בשני צידי המגרש. התקפית יֹובל זוסמן, וילביקין וכהן העלו את הצהובים ל-48:39 מהיר. יפתח זיו סוף סוף עלה על לוח התוצאות עם שלשה משוגעת בסוף שעון שהורידה ל-48:42. טאריק בלאק התחיל לבסס את עצמו בצבע, והעלה את הצהובים ליתרון 54:46. עוד מהלכים טובים של כהן וזוסמן ושלשה של דיברתולומיאו קבעו רבע חד צדדי שהסתיים ביתרון 17.

הנרי מול פארגו. נהריה התקשתה לקלוע הערב. (צילום: מנהלת הליגה)

 

רבע רביעי: 77:71 למכבי תל אביב

נהריה סוף סוף הצליחה לשבור את ההגנה החונקת של מכבי תל אביב, וברבר וניב משגב צימקו ל-65:52. פלואוטר של דיברתולומיאו שוב החזיר את ההפרש ל-15, אבל הסגולים סירבו להרים ידיים, כשאלן ואלטיט מצליחים לצמק עד ל-69:58 עם פחות מ-6 דקות לסיום. מייקל רול הקפיץ את אלכס טיוס לשמיים עם אליי אופ מרהיב, שהחזיר את הפער ל-13. עוד שתיים של טיוס החזירו את היתרון ל-15 עם 4 דקות לסיום, וסגרו את הסיפור. עד לסיום נהריה חזרה עד לשש הפרש בלבד, אבל המשחק כבר היה גמור.

קלעו לנהריה בספרות כפולות: אלן וגריפין קלעו 13 נקודות כ"א, בארבר ואלטיט הוסיפו 11 נקודות כ"א.

קלעו למכבי תל אביב בספרות כפולות: טיוס 14 נקודות ו-7 ריבאונדים, בלאק (9 ריבאונדים) וכהן 12 נקודות כ"א ו-וילביקין הוסיף 11 נקודות משלו.

מילותיי על המשחק

מכבי תל אביב שיחקה הגנה נהדרת שאינה זכורה לי העונה. ברבע השלישי הם חנקו את נהריה עם דאבל טים לאחר דאבל טים ב-6 התקפות רצופות, שהסתיימו או בזריקות שלא היה להן סיכוי להיכנס או באיבודי כדור. הצהובים מכוונים לדרבי התל אביבי בסדרת רבע הגמר.

ההגנה של מכבי תל אביב:

נהריה מהשדה: 25/65

איבודי כדור: 10

ראיון עם יאניס ספרופולוס:

ראיון עם סקוטי וילביקין:

@ זכויות יוצרים של הסרטונים שייכים לשי בוקר.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. שי, לא אמרת כבר שתנסה לכתוב בצורה יותר נייטרלית? באמת מעריך את המאמצים שלך אבל זה לא אתר אוהדי מכבי.

  2. ברור שלא. נהריה שיחקה כדורסל תקוע ולא כל כך טוב 90% מהמשחק. עשיתי את מיטב יכולתי. היה בלאגן לאחר המשחק ולא אמרו לי אם המאמן ושחקן של נהריה יהיו מוכנים להתראיין.

  3. הצהרה הגנתית ?
    לספוג 71 נקודות מקבוצה שבממוצע קולעת 77 אבל בתכלס הבטיחה את ההישארות בליגה מחזור קודם אז אין לה על מה לשחק זו מבחינתך הצהרה הגנתית ?
    מעניין איך אתה מפרש את ה77 נקודות שמכבי קלעה מול קבוצה שבממוצע סופגת 84.7 .
    ואגב ה10 איבודים של נהריה לא ממש מאירים באור חיובי את ההגנה של מכבי כי בממוצע הם מאבדים 15

    1. יש הרבה דברים קטנים שרואים אם מסתכלים טוב. אני כתבתי איך שראיתי את המשחק. אם יש לך בעיה עם זה, זאת לא בעיה שלי…

      1. שוב שואל , כשמכבי שומרת קבוצה על 6 נקודות מתחת לממוצע שלה זה מבחינתך הצהרה הגנתית , אז מה זה מבחינתך כשמכבי קולעת כמעט 8 נקודות פחות מממוצע הספיגה של היריבה שהיא הקבוצה השניה הכי חלשה בליגה ?
        ובקשר לבעיה או לא בעיה מעכשיו תדאג לרשום בכותרת המשנה של הפוסטים שלך שהטקסט מוטה בצורה חריגה ולא אובייקטיבית לטובת הקבוצה שאתה אוהד ואז מראש אדע לא להתייחס אליך ככתב רציני אלא כאוהד

  4. הי שי.
    משהו חשוב:
    אמנם הכותרת אולי לא ממש לטעמי, אבל שלא תטעה לרגע – הסיקורים שלך הם פנינה אמיתית.

    יישר כח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט